|
|
|
AFC M&M
|
|
|
Martin Sturkenboom heeft zonder medeweten van het technisch hart contact opgenomen met FC Groningen om een transfer van Dusan Tadic te bespreken, dat schrijft De Telegraaf zaterdag. De 23-jarige aanvaller komt echter niet voor op het lijstje van het trio Wim Jonk, Frank de Boer en Dennis Bergkamp. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
alphenaar1951
|
|
|
Zou inderdaad een kwaliteitsimpuls zijn voor ajax |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
quote: Klopt, maar of dat echt gebeurd? Hopelijk samen met Narsingh |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Lijkt me sterk...denken jullie nu echt dat Tadic niet op het lijstje van Wim Jonk, Frank de Boer en Dennis Bergkamp staat...zo'n goede voetballer staat echt wel op het lijstje van die heren hoor wees maar niet benauwd...idd hopelijk dat hij komt samen met Narsingh... |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 - 15:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:Lijkt me sterk...denken jullie nu echt dat Tadic niet op het lijstje van Wim Jonk, Frank de Boer en Dennis Bergkamp staat...zo'n goede voetballer staat echt wel op het lijstje van die heren hoor wees maar niet benauwd...idd hopelijk dat hij komt samen met Narsingh... Denk ik ook wel dat Tadic echt wel interessant is voor ajax maar vreemd is het wel Hoop het natuurlijk dat zulke geweldige voetballes als Narsingh en Tadic ajax komen versterken. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 - 15:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:Lijkt me sterk...denken jullie nu echt dat Tadic niet op het lijstje van Wim Jonk, Frank de Boer en Dennis Bergkamp staat...zo'n goede voetballer staat echt wel op het lijstje van die heren hoor wees maar niet benauwd...idd hopelijk dat hij komt samen met Narsingh... Ik heb begrepen, dat FC Groningen minimaal € 8 miljoen wil incasseren voor Tadic. Geloof me, dat gaat Ajax 3 x niet betalen: NU niet, DAN niet, NOOIT niet. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 - 16:55 schreef Pietje het volgende:[..] Ik heb begrepen, dat FC Groningen minimaal € 8 miljoen wil incasseren voor Tadic. Geloof me, dat gaat Ajax 3 x niet betalen: NU niet, DAN niet, NOOIT niet. Waarom niet betalen ? kwaliteit kost geld...je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten...dat zie je terug....Sightorsson en Boerrigter koste ons ook bijna niets...maar goed hebben ze ons iets gebracht dan ??...Wat denk je dat Narsingh gaat kosten dan ?? Die krijgen we ook niet onder de 5 miljoen naar Amsterdam.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 - 17:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Waarom niet betalen ? kwaliteit kost geld...je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten...dat zie je terug....Sightorsson en Boerrigter koste ons ook bijna niets...maar goed hebben ze ons iets gebracht dan ??...Wat denk je dat Narsingh gaat kosten dan ?? Die krijgen we ook niet onder de 5 miljoen naar Amsterdam.... En als Narsinhg en Tadic ook geblesseerd raken dan?? kan iedereen gebeuren, slaat dus niet echt ergens op wat je zegt. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 - 17:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Waarom niet betalen ? kwaliteit kost geld...je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten...dat zie je terug....Sightorsson en Boerrigter koste ons ook bijna niets...maar goed hebben ze ons iets gebracht dan ??...Wat denk je dat Narsingh gaat kosten dan ?? Die krijgen we ook niet onder de 5 miljoen naar Amsterdam.... Klopt, Jack, maar Ajax heeft al meerdere keren aangegeven, dat zij nooit meer dan € 5 miljoen voor één speler zullen gaan uittrekken. Vandaar mijn opmerking. Maar natuurlijk heb je gelijk: kwaliteit kost geld, echter, dat is Ajax niet bereid neer te tellen. Derhalve zullen zij zich tevreden moeten stellen met het tweede garnituur. Financieel gezien deel ik die opvatting, sportief gezien is het afgrijselijk...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 februari 2012 door Pietje -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 - 17:39 schreef Pietje het volgende:[..] Klopt, Jack, maar Ajax heeft al meerdere keren aangegeven, dat zij nooit meer dan € 5 miljoen voor één speler zullen gaan uittrekken. Vandaar mijn opmerking. Maar natuurlijk heb je gelijk: kwaliteit kost geld, echter, dat is Ajax niet bereid neer te tellen. Derhalve zullen zij zich tevreden moeten stellen met het tweede garnituur. Financieel gezien deel ik die opvatting, sportief gezien is het afgrijselijk... Dan denken wij exact het zelfde Pietje sportief gezien afgrijselijk....ik wil overigens weer niet zo'n seizoen meemaken...als je ziet hoe ander clubs het klaren met een mager budget dan moest Ajax zich eigenlijk diep schamen...overigens als Ajax zekerheid wilt over een speler dan kost hij gewoon geld...
als ze nooit meer dan € 5 miljoen gaan uittrekken dan kunnen we Tadic wel vergeten....dan komt hij inderdaad niet...ergens hoop ik dat er een keer een speler uit Verweggistan komt die beter gescout is geweest dan Cvitanich....heb nu het idee dat er alleen in Zweden een scout rond loopt.... Leuke voetballers zijn er genoeg...maar spelers waarvan men zeker is van een hoog rendement lopen niet veel rond....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 februari 2012 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 - 17:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dan denken wij exact het zelfde Pietje sportief gezien afgrijselijk....ik wil overigens weer niet zo'n seizoen meemaken...als je ziet hoe ander clubs het klaren met een mager budget dan moest Ajax zich eigenlijk diep schamen...overigens als Ajax zekerheid wilt over een speler dan kost hij gewoon geld... als ze nooit meer dan € 5 miljoen gaan uittrekken dan kunnen we Tadic wel vergeten....dan komt hij inderdaad niet...ergens hoop ik dat er een keer een speler uit Verweggistan komt die beter gescout is geweest dan Cvitanich....heb nu het idee dat er alleen in Zweden een scout rond loopt.... Leuke voetballers zijn er genoeg...maar spelers waarvan men zeker is van een hoog rendement lopen niet veel rond.... Wat betreft de scouting van Ajax... Breek me de bek niet open! Traditioneel "scoren" clubs als FC Groningen, sc Heerenveen, FC Twente (hoewel, die beginnen ook al met kopen...) en bijvoorbeeld Heracles-Almelo bijzonder goed met het opsporen van tamelijk goedkope voetballers met potentie om door te groeien en die na een aantal jaren later met forse winst kunnen worden doorverkocht. Bijvoorbeeld aan Ajax. Die goede scouting betaalt zich dus uit. Ajax loopt wat dat betreft al jaren achter. Het lijkt wel of "onze" scouts liggen te slapen. Ajax (maar ook Feyenoord) moeten het veelal hebben van de eigen opleiding. Dat is natuurlijk prima, al die jonge gassies, maar het betekent wel dat er absoluut geen evenwicht is in de selectie. En dat betaalt zich helaas ook uit. In negatieve zin dus. Dat alles houdt dus in, dat je af en toe gericht een bepaalde speler moet gaan halen. In het verleden heeft Ajax zich blauw betaald aan diverse spelers, met als absolute uitschieter Miralem Sulejmani, die maar liefst € 16,25 miljoen heeft gekost. Ik ben het er volstrekt mee eens, dat Ajax besloten heeft om dat nooit meer te zullen gaan doen! Het is nu eenmaal een groot nadeel, wanneer Ajax zich meldt bij andere clubs in de eredivisie: er wordt daar direct gestreden om de "hoofdprijs" binnen te halen. Daarom ben ik er ook heilig van overtuigd, dat wanneer Ajax zich voor Tadic meldt bij FC Groningen, de prijs nog eens flink extra omhoog gaat... Datzelfde geldt wanneer Ajax zich bij sc Heerenveen zou gaan melden voor Narsingh. En we hebben ook nog eens met de stad Amsterdam te maken, die het gelukkig (of helaas?) anders doet dan de stad Eindhoven, die de PSV-grond voor vele, vele miljoenen heeft opgekocht, waardoor PSV in één keer uit de schulden was, en zich vervolgens flink op de transfermarkt konden gaan roeren. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Tadic stond natuurlijk wel op het lijstje van technisch hart, maar dit was, mits waar natuurlijk, een enorm misselijke streek van Sturkie... Hoop trouwens ook dat Narsingh komt, en Tadic mits Sulejmani vertrekt. Kan Ebecilio en Ozbiliz ook weg, Lukoki als 4de buitenspeler. Dan heb je een hele goede buitenspelers bezetting! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 - 18:12 schreef Pietje het volgende:[..] Wat betreft de scouting van Ajax... Breek me de bek niet open! Traditioneel "scoren" clubs als FC Groningen, sc Heerenveen, FC Twente (hoewel, die beginnen ook al met kopen...) en bijvoorbeeld Heracles-Almelo bijzonder goed met het opsporen van tamelijk goedkope voetballers met potentie om door te groeien en die na een aantal jaren later met forse winst kunnen worden doorverkocht. Bijvoorbeeld aan Ajax. Die goede scouting betaalt zich dus uit. Ajax loopt wat dat betreft al jaren achter. Het lijkt wel of "onze" scouts liggen te slapen. Ajax (maar ook Feyenoord) moeten het veelal hebben van de eigen opleiding. Dat is natuurlijk prima, al die jonge gassies, maar het betekent wel dat er absoluut geen evenwicht is in de selectie. En dat betaalt zich helaas ook uit. In negatieve zin dus. Dat alles houdt dus in, dat je af en toe gericht een bepaalde speler moet gaan halen. In het verleden heeft Ajax zich blauw betaald aan diverse spelers, met als absolute uitschieter Miralem Sulejmani, die maar liefst € 16,25 miljoen heeft gekost. Ik ben het er volstrekt mee eens, dat Ajax besloten heeft om dat nooit meer te zullen gaan doen! Het is nu eenmaal een groot nadeel, wanneer Ajax zich meldt bij andere clubs in de eredivisie: er wordt daar direct gestreden om de "hoofdprijs" binnen te halen. Daarom ben ik er ook heilig van overtuigd, dat wanneer Ajax zich voor Tadic meldt bij FC Groningen, de prijs nog eens flink extra omhoog gaat... Datzelfde geldt wanneer Ajax zich bij sc Heerenveen zou gaan melden voor Narsingh. En we hebben ook nog eens met de stad Amsterdam te maken, die het gelukkig (of helaas?) anders doet dan de stad Eindhoven, die de PSV-grond voor vele, vele miljoenen heeft opgekocht, waardoor PSV in één keer uit de schulden was, en zich vervolgens flink op de transfermarkt konden gaan roeren. Pietje helemaal mee eens, de scouting van Ajax wat eigenlijk de beste moet zijn van het land is dramatisch....als voorbeeld Piet de Visser...voorheen werkzaam bij PSV en al weer een aantal jaren bij Chelsea heeft zich zelf wel eens aangeboden bij Ajax...daar werd geen moer mee gedaan werd wat om gelachen en klaar....sommige arrogante klootzakken bij Ajax weten niet dat die ouwe gek overal bekend is in het buitenland waarom ? omdat hij verstand van zaken heeft....die man ziet gewoon talenten van ver aankomen....zowel in Afrika als ook in Zuid Amerika... |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 - 18:57 schreef Ajx het volgende:Tadic stond natuurlijk wel op het lijstje van technisch hart, maar dit was, mits waar natuurlijk, een enorm misselijke streek van Sturkie... Hoop trouwens ook dat Narsingh komt, en Tadic mits Sulejmani vertrekt. Kan Ebecilio en Ozbiliz ook weg, Lukoki als 4de buitenspeler. Dan heb je een hele goede buitenspelers bezetting! Zou ideaal zijn Narsingh en Tadic. Ebecilio kan echt weg, maar Özbiliz die heeft wel meer talent dan ebecilio en denk dat hij in een goed draaiend elftal wel aardig mee kan draaien als reserve op de vleugels. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Scouting bij Ajax is het probleem niet. Het probleem zit hem in de opvolging van deze rapporten... Daar wordt door de directie geen fluit mee gedaan... |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Mooi om te lezen dat de luizenstreken van Sturkenboom en Ten Have steeds meer openbaar worden. En maar de vermoorde onschuld spelen en zeggen hoe integer ze handelden in het belang van Ajax. Dolgelukkig dat ze opgerot zijn. Over Tadic: Prachtige speler, als het kan, doen ! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 - 20:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Pietje helemaal mee eens, de scouting van Ajax wat eigenlijk de beste moet zijn van het land is dramatisch....als voorbeeld Piet de Visser...voorheen werkzaam bij PSV en al weer een aantal jaren bij Chelsea heeft zich zelf wel eens aangeboden bij Ajax...daar werd geen moer mee gedaan werd wat om gelachen en klaar....sommige arrogante klootzakken bij Ajax weten niet dat die ouwe gek overal bekend is in het buitenland waarom ? omdat hij verstand van zaken heeft....die man ziet gewoon talenten van ver aankomen....zowel in Afrika als ook in Zuid Amerika... Klopt als een bus!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Klopt een bus dan?? |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
Technisch hart ajax (De Boer, Bergkamp, Jonk) ziet komst Dusan Tadic niet zitten We hoeven ons komende zomer vermoedelijk niet druk te maken over een eventuele overgang van Dusan Tadic naar ajax. De Telegraaf schrijft vandaag in de papieren versie dat de bij FC Groningen uitblinkende flankspeler niet voorkomt op het verlanglijstje van het zgn. technisch hart van de club uit Duivendrecht. Het technisch hart bestaat uit Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Wim Jonk en is aldaar verantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid.
Dit weerhield ex-ad-interim directeur Martin Sturkenboom er onlangs overigens niet van om achter de rug van het trio om een afspraak met FC Groningen te willen maken om de transfer van Tadic te bespreken.
De Telegraaf concludeert hieruit dat Sturkenboom op dat moment dus bezig was met 'een andere spelergroep' voor de Amsterdamse club voor het komende seizoen. Sturkenboom is al lang en breed uitgekotst door de Amsterdamse supporters en hield op 9 februari jl. de eer aan zichzelf en vertrok, net als Danny Blind en de voltallige Raad van Commissarissen, uit de slangenkuil en liet de organisatorische puinhoop achter die de heren en dame zelf hadden gecreeërd. Sturkenboom was het spoor al geruime tijd volledig bijster. Zo lazen we op 12 december 2011 het volgende op NU Sport.nl: "Interim-directeur Martin Sturkenboom van ajax bevestigde maandag tijdens de aandeelhoudersvergadering 'twee gele kaarten' te hebben uitgedeeld aan Wim Jonk. "En die waren allebei terecht. Normaal is in het voetbal twee keer geel een rode kaart, maar ik heb bij ajax geïntroduceerd dat dit pas na drie gele kaarten gebeurt." Sturkenboom vond het niet veelzeggend voor de situatie bij de club. "Ik heb als nieuwe algemeen directeur nieuwe piketpaaltjes geslagen. Dat is heel normaal.""
We raden Dusan Tadic dringend aan de volgende stap in zijn carrière niet via een Nederlands tussenstation te laten verlopen en al helemaal niet via Amsterdam of Enschede. Eerstgenoemde club blieft hem kennelijk niet en is verder een bolwerk van arrogantie, intriges en ellende, en de tweede club heeft er geen passende transfersom voor over. Wat ons betreft: graag of niet! http://fcgonline.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1204:dusan-tadic-ajax-fc-groningen-de-boer-bergkamp-jonk&catid=35:eerste-elftal&Itemid=28
Kan me toch niet voorstellen dat Tadic echt niet aantrekkelijk is voor ajax. Zeker afgelopen weekend speelde hij weer geweldig |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 - 16:01 schreef AFC M&M het volgende:Technisch hart ajax (De Boer, Bergkamp, Jonk) ziet komst Dusan Tadic niet zitten We hoeven ons komende zomer vermoedelijk niet druk te maken over een eventuele overgang van Dusan Tadic naar ajax. De Telegraaf schrijft vandaag in de papieren versie dat de bij FC Groningen uitblinkende flankspeler niet voorkomt op het verlanglijstje van het zgn. technisch hart van de club uit Duivendrecht. Het technisch hart bestaat uit Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Wim Jonk en is aldaar verantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid. Dit weerhield ex-ad-interim directeur Martin Sturkenboom er onlangs overigens niet van om achter de rug van het trio om een afspraak met FC Groningen te willen maken om de transfer van Tadic te bespreken. De Telegraaf concludeert hieruit dat Sturkenboom op dat moment dus bezig was met 'een andere spelergroep' voor de Amsterdamse club voor het komende seizoen. Sturkenboom is al lang en breed uitgekotst door de Amsterdamse supporters en hield op 9 februari jl. de eer aan zichzelf en vertrok, net als Danny Blind en de voltallige Raad van Commissarissen, uit de slangenkuil en liet de organisatorische puinhoop achter die de heren en dame zelf hadden gecreeërd. Sturkenboom was het spoor al geruime tijd volledig bijster. Zo lazen we op 12 december 2011 het volgende op NU Sport.nl: "Interim-directeur Martin Sturkenboom van ajax bevestigde maandag tijdens de aandeelhoudersvergadering 'twee gele kaarten' te hebben uitgedeeld aan Wim Jonk. "En die waren allebei terecht. Normaal is in het voetbal twee keer geel een rode kaart, maar ik heb bij ajax geïntroduceerd dat dit pas na drie gele kaarten gebeurt." Sturkenboom vond het niet veelzeggend voor de situatie bij de club. "Ik heb als nieuwe algemeen directeur nieuwe piketpaaltjes geslagen. Dat is heel normaal."" We raden Dusan Tadic dringend aan de volgende stap in zijn carrière niet via een Nederlands tussenstation te laten verlopen en al helemaal niet via Amsterdam of Enschede. Eerstgenoemde club blieft hem kennelijk niet en is verder een bolwerk van arrogantie, intriges en ellende, en de tweede club heeft er geen passende transfersom voor over. Wat ons betreft: graag of niet! http://fcgonline.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1204:dusan-tadic-ajax-fc-groningen-de-boer-bergkamp-jonk&catid=35:eerste-elftal&Itemid=28Kan me toch niet voorstellen dat Tadic echt niet aantrekkelijk is voor ajax. Zeker afgelopen weekend speelde hij weer geweldig Qua voetballer zal hij natuurlijk aantrekkelijk zijn maar qua prijs niet schat ik in en dat is heel verstandig. Wij MOETEN zulke spelers zelf gaan scouten!! |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 - 16:25 schreef Brandje het volgende:[..] Qua voetballer zal hij natuurlijk aantrekkelijk zijn maar qua prijs niet schat ik in en dat is heel verstandig. Wij MOETEN zulke spelers zelf gaan scouten!! Ja, maar zie hem liever bij Ajax dan bij Twente. Boerrigter/Tadic-Sigthorsson-Narsingh Geweldige aanval! Tadic kan ook op 10 en op LM |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 - 17:39 schreef Pietje het volgende:[..] Klopt, Jack, maar Ajax heeft al meerdere keren aangegeven, dat zij nooit meer dan € 5 miljoen voor één speler zullen gaan uittrekken. Vandaar mijn opmerking. Maar natuurlijk heb je gelijk: kwaliteit kost geld, echter, dat is Ajax niet bereid neer te tellen. Derhalve zullen zij zich tevreden moeten stellen met het tweede garnituur. Financieel gezien deel ik die opvatting, sportief gezien is het afgrijselijk... Op die manier loopt Ajax spelers zoals Suarez en Huntelaar mis. Soms als de kwaliteit eraf spat moet je over die grens gaan, niet te vaak uiteraard. Bij Suarez en Huntelaar zag je gewoon dat t bijna niet fout kon gaan. Tadic is nu al 2 seizoenen een van de beste spelers in de eredivisie, van mij mogen ze er 8 miljoen voor geven. Een keer per 1,5 a 2 jaar moet dat financieel toch ook wel kunnen? |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 - 17:40 schreef Boilesen het volgende:[..] Op die manier loopt Ajax spelers zoals Suarez en Huntelaar mis. Soms als de kwaliteit eraf spat moet je over die grens gaan, niet te vaak uiteraard. Bij Suarez en Huntelaar zag je gewoon dat t bijna niet fout kon gaan. Tadic is nu al 2 seizoenen een van de beste spelers in de eredivisie, van mij mogen ze er 8 miljoen voor geven. Een keer per 1,5 a 2 jaar moet dat financieel toch ook wel kunnen? Precies hoop dat ajax nu eindelijk eens uitpakt op de transfermarkt met bv. Narsingh en Tadic |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 - 17:40 schreef Boilesen het volgende:[..] Op die manier loopt Ajax spelers zoals Suarez en Huntelaar mis. Soms als de kwaliteit eraf spat moet je over die grens gaan, niet te vaak uiteraard. Bij Suarez en Huntelaar zag je gewoon dat t bijna niet fout kon gaan. Tadic is nu al 2 seizoenen een van de beste spelers in de eredivisie, van mij mogen ze er 8 miljoen voor geven. Een keer per 1,5 a 2 jaar moet dat financieel toch ook wel kunnen? Ajax scoute Suarez al voordat Groningen interesse toonde, destijds werd er een positief rapport afgeleverd in A'dam, maar besloot de directie er geen fluit mee te doen.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Natuurlijk zit je wel eens mis met scouten, maar aan de andere kant lopen bij Ajax toch ook toptalenten als Eriksen, Boilesen en Fischer rond nu. Dus gaan er ook wel dingen goed hoor.
Ik vind dat Ajax juist met het halen van "gearriveerde" spelers vaak de fout in gaat of de plank mis slaat. Sulejmani is een investering die zich nooit heeft uitbetaald... en waarschijnlijk ook nooit gaat doen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja klopt maar je wordt nooit kampioen met alleen maar jeugd je moet er wel een beetje ervaring tussen hebben lopen,van mij mogen ze Tadic kopen mits hij niet boven de 5 miljoen komt. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 - 19:23 schreef remco k het volgende:[..] Ajax scoute Suarez al voordat Groningen interesse toonde, destijds werd er een positief rapport afgeleverd in A'dam, maar besloot de directie er geen fluit mee te doen.. Ik kan mij iets dergelijks niet voor geest halen, maar heb je ook een bron? Zou trouwens niet de eerste keer zijn zoals hierboven ook al is gemeld. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Vooruit dan: klopt als een zwerende vinger ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 - 16:01 schreef AFC M&M het volgende:Technisch hart ajax (De Boer, Bergkamp, Jonk) ziet komst Dusan Tadic niet zitten We hoeven ons komende zomer vermoedelijk niet druk te maken over een eventuele overgang van Dusan Tadic naar ajax. De Telegraaf schrijft vandaag in de papieren versie dat de bij FC Groningen uitblinkende flankspeler niet voorkomt op het verlanglijstje van het zgn. technisch hart van de club uit Duivendrecht. Het technisch hart bestaat uit Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Wim Jonk en is aldaar verantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid. Dit weerhield ex-ad-interim directeur Martin Sturkenboom er onlangs overigens niet van om achter de rug van het trio om een afspraak met FC Groningen te willen maken om de transfer van Tadic te bespreken. De Telegraaf concludeert hieruit dat Sturkenboom op dat moment dus bezig was met 'een andere spelergroep' voor de Amsterdamse club voor het komende seizoen. Sturkenboom is al lang en breed uitgekotst door de Amsterdamse supporters en hield op 9 februari jl. de eer aan zichzelf en vertrok, net als Danny Blind en de voltallige Raad van Commissarissen, uit de slangenkuil en liet de organisatorische puinhoop achter die de heren en dame zelf hadden gecreeërd. Sturkenboom was het spoor al geruime tijd volledig bijster. Zo lazen we op 12 december 2011 het volgende op NU Sport.nl: "Interim-directeur Martin Sturkenboom van ajax bevestigde maandag tijdens de aandeelhoudersvergadering 'twee gele kaarten' te hebben uitgedeeld aan Wim Jonk. "En die waren allebei terecht. Normaal is in het voetbal twee keer geel een rode kaart, maar ik heb bij ajax geïntroduceerd dat dit pas na drie gele kaarten gebeurt." Sturkenboom vond het niet veelzeggend voor de situatie bij de club. "Ik heb als nieuwe algemeen directeur nieuwe piketpaaltjes geslagen. Dat is heel normaal."" We raden Dusan Tadic dringend aan de volgende stap in zijn carrière niet via een Nederlands tussenstation te laten verlopen en al helemaal niet via Amsterdam of Enschede. Eerstgenoemde club blieft hem kennelijk niet en is verder een bolwerk van arrogantie, intriges en ellende, en de tweede club heeft er geen passende transfersom voor over. Wat ons betreft: graag of niet! http://fcgonline.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1204:dusan-tadic-ajax-fc-groningen-de-boer-bergkamp-jonk&catid=35:eerste-elftal&Itemid=28Kan me toch niet voorstellen dat Tadic echt niet aantrekkelijk is voor ajax. Zeker afgelopen weekend speelde hij weer geweldig Tadic heeft een paar weken geleden een soort van voorlopig contract bij FC Twente getekend, zo heb ik begrepen. Hijzelf (Tadic) is vervolgens toch gaan twijfelen... Gisteren hoorde ik op de radio, dat PSV zich nu ook al bij Tadic (of FC Groningen) heeft gemeld en bereid is om meer geld neer te tellen dan FC Twente. Ajax betaalt principieel nooit meer dan € 5 miljoen voor welke speler dan ook. PSV heeft inmiddels ook het Deense supertalent Jörgensen (linksback) binnen... Pfff Ik hoop niet dat het verschil al te groot gaat worden. Over polarisatie gesproken. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 - 21:56 schreef remco k het volgende:Scouting bij Ajax is het probleem niet. Het probleem zit hem in de opvolging van deze rapporten... Daar wordt door de directie geen fluit mee gedaan... Het is bij Ajax veel te complex. Er zijn meen ik meerdere organen die hun fiat voor een speler moeten geven. Overmars zei het mooi in de VI. Het moet zo zijn wanneer de scout een speler ziet dat een week later bijvoorbeeld de Boer of Bergkamp heen gaat om te kijken. Zijn die ook overtuigd dan meteen zaken doen. Ik schets het nu wat zwart wit maar je begrijpt de insteek. Nu wordt er een rapport geschreven. Dat ligt vervolgens weken of maanden ergens op een bureau. Is het gelezen dan komt het op een ander bureau terecht en zijn we te laat |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 22 februari 2012 - 13:50 schreef Brandje het volgende:[..] Het is bij Ajax veel te complex. Er zijn meen ik meerdere organen die hun fiat voor een speler moeten geven. Overmars zei het mooi in de VI. Het moet zo zijn wanneer de scout een speler ziet dat een week later bijvoorbeeld de Boer of Bergkamp heen gaat om te kijken. Zijn die ook overtuigd dan meteen zaken doen. Ik schets het nu wat zwart wit maar je begrijpt de insteek. Nu wordt er een rapport geschreven. Dat ligt vervolgens weken of maanden ergens op een bureau. Is het gelezen dan komt het op een ander bureau terecht en zijn we te laat Je hebt helemaal gelijk, Brandje! Ik schreeuw dat al vele jaren van de daken. Ajax heeft verdacht veel weg van een bureaucratisch orgaan. Dan hoor je wel iets van "Ajax heeft interesse in ..." en vervolgens gebeurt er weken (maanden) niets of niet veel. Andere clubs zijn veel slagvaardiger. Ineens lees je (of hoor je) dat die of die is aangetrokken. En zo vist Ajax (te) vaak achter het net. Ik heb ook geen idee wat daar de reden van is. Maar nogmaal, je hebt zeker helemaal gelijk. |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
Scouting is bij AJax het probleem niet?? Al jaren worden er alleen spelers aangetrokken waarvan iedereen die het Nederlands voetbal volgt weet dat die speler een versterking is. Zie Huntelaar, Suarez, de Zeeuw, Janssen, Bulykin, Cilissen, Aisatti, Boerrigter, Sulejmani, Silva, Sightorsson en Mounir enz. Het enig goede scout werk wat Ajax doet is jonge spelers scouten en die vervolgens wat jaar laten rijpen in de A1 en Jong Ajax. Dan met name Belgen en Scandinaviers. Dat is een hele goede manier om aan goede spelers te komen, alleen dat zijn geen spelers die er gelijk staan.
Wanneer heeft Ajax voor het laatst een succesvolle buitenlandse transfer afgerond? Dan kom je uit bij Chivu, Zlatan en Maxwell. Verder scout Ajax alleen maar binnen eigen land en dat kan je toch niet echt scouten noemen. Vervolgens betaald Ajax de hoofdprijs voor die spelers die clubs als Heerenveen, Twente, AZ en Groningen uit het buitenland gehaald hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 februari 2012 door Gruber -- |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Zlatan stond er écht niet meteen hoor. Wat is die gast uitgelachen in het begin als ie weer eens over z'n eigen benen struikelde. |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
Dat klopt. Maar je kan ook niet weten hoe lang een speler nodig heeft om zijn draai te vinden in een team. Wel is Zlatan zeer goed gescout! Denk namelijk dat nog maar weinig van hem hadden gehoord voordat hij naar Ajax kwam.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 februari 2012 door Gruber -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 22 februari 2012 - 14:14 schreef Gruber het volgende:Scouting is bij AJax het probleem niet?? Al jaren worden er alleen spelers aangetrokken waarvan iedereen die het Nederlands voetbal volgt weet dat die speler een versterking is. Zie Huntelaar, Suarez, de Zeeuw, Janssen, Bulykin, Cilissen, Aisatti, Boerrigter, Sulejmani, Silva, Sightorsson en Mounir enz. Het enig goede scout werk wat Ajax doet is jonge spelers scouten en die vervolgens wat jaar laten rijpen in de A1 en Jong Ajax. Dan met name Belgen en Scandinaviers. Dat is een hele goede manier om aan goede spelers te komen, alleen dat zijn geen spelers die er gelijk staan. Wanneer heeft Ajax voor het laatst een succesvolle buitenlandse transfer afgerond? Dan kom je uit bij Chivu, Zlatan en Maxwell. Verder scout Ajax alleen maar binnen eigen land en dat kan je toch niet echt scouten noemen. Vervolgens betaald Ajax de hoofdprijs voor die spelers die clubs als Heerenveen, Twente, AZ en Groningen uit het buitenland gehaald hebben. Ik zou aan dat lijstje met succesvolle buitenlandse transfers zeker ook Trabelsi willen toevoegen. Ik moet bekennen dat ik -toen hij destijds door Ajax werd gepresenteerd- nog nooit van hem had gehoord. Maar oh, oh wat heb ik van die linksback genoten!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 februari 2012 door Pietje -- |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Hahaha. Ik schaam me diep. Uiteraard heb je hartstikke gelijk. Vergissinkje ... |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
quote:Op woensdag 22 februari 2012 - 13:12 schreef Pietje het volgende:[..] Tadic heeft een paar weken geleden een soort van voorlopig contract bij FC Twente getekend, zo heb ik begrepen. Hijzelf (Tadic) is vervolgens toch gaan twijfelen... Gisteren hoorde ik op de radio, dat PSV zich nu ook al bij Tadic (of FC Groningen) heeft gemeld en bereid is om meer geld neer te tellen dan FC Twente. Ajax betaalt principieel nooit meer dan € 5 miljoen voor welke speler dan ook. PSV heeft inmiddels ook het Deense supertalent Jörgensen (linksback) binnen... Pfff Ik hoop niet dat het verschil al te groot gaat worden. Over polarisatie gesproken. Heeft PSV zich echt gemeld? Hoop het echt niet, zou het zelfde weer zijn. Ajax nu handelen Narisngh en Tadic of je bent te laat zoals altijd. Wel vraag ik me af wat psv met Tadic moet! HOORDE WEL OP EREDIVISIELIVE DAT TADIC EEN ECHTE VOORKEUR HEEFT VOOR AJAX DUS HOPEN DAT HIJ KOMT |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 22 februari 2012 - 16:03 schreef AFC M&M het volgende:[..] Heeft PSV zich echt gemeld? Hoop het echt niet, zou het zelfde weer zijn. Ajax nu handelen Narisngh en Tadic of je bent te laat zoals altijd. Wel vraag ik me af wat psv met Tadic moet! HOORDE WEL OP EREDIVISIELIVE DAT TADIC EEN ECHTE VOORKEUR HEEFT VOOR AJAX DUS HOPEN DAT HIJ KOMT Of PSV zich in de strijd om Tadic gaat melden weet ik niet zeker. Het was een bericht op Radio Utrecht en die is over het algemeen zeer betrouwbaar. Waar zij het vandaan hebben weet ik niet. Wel weet ik, dat PSV (en Feyenoord) over het algemeen veel slagvaardiger zijn dan Ajax. Wellicht is dat (on)gepaste voorzichtigheid van een beursgenoteerd bedrijf. Ook ik heb begrepen, dat Tadic een (lichte) voorkeur voor Ajax heeft, maar wanneer PSV begint te zwaaien met (vele) miljoenen, die Ajax weigert te betalen, zal Tadic zonder enige twijfel zijn voorkeur voor Ajax laten varen... |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
quote:Op woensdag 22 februari 2012 - 16:12 schreef Pietje het volgende:[..] Of PSV zich in de strijd om Tadic gaat melden weet ik niet zeker. Het was een bericht op Radio Utrecht en die is over het algemeen zeer betrouwbaar. Waar zij het vandaan hebben weet ik niet. Wel weet ik, dat PSV (en Feyenoord) over het algemeen veel slagvaardiger zijn dan Ajax. Wellicht is dat (on)gepaste voorzichtigheid van een beursgenoteerd bedrijf. Ook ik heb begrepen, dat Tadic een (lichte) voorkeur voor Ajax heeft, maar wanneer PSV begint te zwaaien met (vele) miljoenen, die Ajax weigert te betalen, zal Tadic zonder enige twijfel zijn voorkeur voor Ajax laten varen... Wanneer dringt het nou een keer door! Kwaliteit kost geld! Als zo'n speler duidelijk aangeeft graag naar ajax te gaan, Sla dan toe! Voordat PSV of Twente aanklopt die wel handelt. Zelfde geld voor Narsingh! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 22 februari 2012 - 16:17 schreef AFC M&M het volgende:[..] Wanneer dringt het nou een keer door! Kwaliteit kost geld! Als zo'n speler duidelijk aangeeft graag naar ajax te gaan, Sla dan toe! Voordat PSV of Twente aanklopt die wel handelt. Zelfde geld voor Narsingh! Dat klopt, M&M. Deze discussie had ik al eerder met Jack Huntelaar hier op het forum. Het punt is, dat Ajax sinds een tijdje principieel weigert om meer dan € 5 miljoen uit te geven voor welke speler dan ook. Op zich kan ik me daarbij veel voorstellen, maar het houdt dus wel in, dat Ajax het zal moeten doen met mindere, dus tweede garnituur aan spelers. En natuurlijk met zelfopgeleide jeugdspelers. Maar ja, of je je daarmee in de strijd kunt werpen voor het kampioenschap??
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 februari 2012 door Pietje -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja het is gewoon een oud verhaal Ajax wil zo weinig mogelijk kopen en Tadic zal geld kosten,en zeker bij Groningen en Heerenveen die spelers gaan meteen met 50% qua transfergeld omhoog als Ajax belt.Maar goed waar ik eigenlijk meer mee zit is dat Groningen en Heerenveen elke keer weer goed spelers ergens vandaan kopen en ze dan weer duurder aan o.a Ajax kunnen verkopen,zie Suarez /Mataz/Tadic/Mexicaanse spits ,Narsingh - Asaidi-Goudeleeuw .Ook Drost nu topscoorder van Nederland had bij Ajax kunnen zitten maar blijft hangen op een paar ton,dus al deze dingen zijn die clubs beter en snelller in handeling als Ajax en dat maakt mij wel ongerust,ik hoop dat het techn.hart met Jonk en Bergkamp en de Boer dit beter gaan aanpakken,maar ik heb daar niet zo,n goed gevoel over,ik hoop dat ik er naast zit. |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
quote:Op woensdag 22 februari 2012 - 16:23 schreef Pietje het volgende:[..] Dat klopt, M&M. Deze discussie had ik al eerder met Jack Huntelaar hier op het forum. Het punt is, dat Ajax sinds een tijdje principieel weigert om meer dan € 5 miljoen uit te geven voor welke speler dan ook. Op zich kan ik me daarbij veel voorstellen, maar het houdt dus wel in, dat Ajax het zal moeten doen met mindere, dus tweede garnituur aan spelers. En natuurlijk met zelfopgeleide jeugdspelers. Maar ja, of je je daarmee in de strijd kunt werpen voor het kampioenschap?? Dat beleid van 5 miljoen slaat nergens op. Denk je dat je een vervanger van Suarez en Vertonghen voor minder dan 5 miljoen vind? Echt niet! Kijk naar PSV investeren en hebben nu al resultaten daarop. Bovendien als er geld is en je selectie heeft een kwaliteitsimpuls nodig dan moet je echt een keer uitpakken. Ook voor de fans. Wie zie je nou liever in het stadion? Narsingh en Tadic of Ebecilio en Özbiliz? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 22 februari 2012 - 10:44 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Ik kan mij iets dergelijks niet voor geest halen, maar heb je ook een bron? Zou trouwens niet de eerste keer zijn zoals hierboven ook al is gemeld. Die bron is hier al meerdere keren vermeld, ik zou zeggen... ff zoeken.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 22 februari 2012 - 13:50 schreef Brandje het volgende:[..] Het is bij Ajax veel te complex. Er zijn meen ik meerdere organen die hun fiat voor een speler moeten geven. Overmars zei het mooi in de VI. Het moet zo zijn wanneer de scout een speler ziet dat een week later bijvoorbeeld de Boer of Bergkamp heen gaat om te kijken. Zijn die ook overtuigd dan meteen zaken doen. Ik schets het nu wat zwart wit maar je begrijpt de insteek. Nu wordt er een rapport geschreven. Dat ligt vervolgens weken of maanden ergens op een bureau. Is het gelezen dan komt het op een ander bureau terecht en zijn we te laat Inderdaad, en dat kost ons de kop.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 22 februari 2012 - 14:14 schreef Gruber het volgende:Scouting is bij AJax het probleem niet?? Al jaren worden er alleen spelers aangetrokken waarvan iedereen die het Nederlands voetbal volgt weet dat die speler een versterking is. Zie Huntelaar, Suarez, de Zeeuw, Janssen, Bulykin, Cilissen, Aisatti, Boerrigter, Sulejmani, Silva, Sightorsson en Mounir enz. Het enig goede scout werk wat Ajax doet is jonge spelers scouten en die vervolgens wat jaar laten rijpen in de A1 en Jong Ajax. Dan met name Belgen en Scandinaviers. Dat is een hele goede manier om aan goede spelers te komen, alleen dat zijn geen spelers die er gelijk staan. Wanneer heeft Ajax voor het laatst een succesvolle buitenlandse transfer afgerond? Dan kom je uit bij Chivu, Zlatan en Maxwell. Verder scout Ajax alleen maar binnen eigen land en dat kan je toch niet echt scouten noemen. Vervolgens betaald Ajax de hoofdprijs voor die spelers die clubs als Heerenveen, Twente, AZ en Groningen uit het buitenland gehaald hebben. Dus omdat er niet de juiste spelers gekocht worden ligt dat aan de scouting??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 22 februari 2012 - 16:23 schreef Pietje het volgende:[..] Dat klopt, M&M. Deze discussie had ik al eerder met Jack Huntelaar hier op het forum. Het punt is, dat Ajax sinds een tijdje principieel weigert om meer dan € 5 miljoen uit te geven voor welke speler dan ook. Op zich kan ik me daarbij veel voorstellen, maar het houdt dus wel in, dat Ajax het zal moeten doen met mindere, dus tweede garnituur aan spelers. En natuurlijk met zelfopgeleide jeugdspelers. Maar ja, of je je daarmee in de strijd kunt werpen voor het kampioenschap?? Dat hoeft niet zozeer, men zou ook zelf een Suarez kunnen ophalen in Uruguay |
|
|
|
|
|