|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Fantastisch hoe wij als kabouterlandje op veel vlakken gewoon meedoen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
En uiteindelijk niet winnen, maar goed de olympische gedachte he. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Precies zet dat eens af tegen dat grote Amerika.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: En de andere grootmachten. Super knap. 8 goud 4 zilver 3 brons dacht ik. En er komt nog meer |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: 207 landen. We staan op plaats 9. (zelfs op 7 gestaan) ????? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Wat vooral kenmerkend is, dat de favorieten het laten afweten. Dat is wel opvallend. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: ze staan op plaats 9. Woeptiedoe. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Als je het naar inwoneraantal berekend dan staan alleen Fiji en Hongarije boven ons. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Het zijn prachtige spelen..Veel spanning. Soms valt het in ons voordeel en soms niet. Kan me niet herinneren dat ik zoveel spannende wedstrijden heb gezien... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Heb je wel gelijk in maar het is en blijft een knappe prestatie. Dan heb je ook nog eens de pechgevallen. Yuri, van Vleuten enz.. Vanmiddag zeiden ze dat we met Europa gezamenlijk veel meer hebben dan Amerika. Redelijk vergelijk geloof ik.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Engeland is daar wel bij gerekend..d:-)) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Eigenlijk is de enige echt knappe medaille die ze gehaald hebben bij het turnen geweest. Dat was wereldschokkend. De zilveren plak voor de 200m ook.
De rest zijn bijna allemaal medailles op sporten waar ze eigenlijk ook medailles moeten scoren. Die ook minder aansprekend zijn in de rest vd wereld. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote: Als je alles beneden de rivieren niet meetelt, dan staan we zelfs eerste... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
En ik zei het al eerder die onverwachte medailles zijn het mooist.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Hoeveel atleten sturen wij? En hoeveel zij? |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 - 22:12 schreef Stylzz het volgende:Eigenlijk is de enige echt knappe medaille die ze gehaald hebben bij het turnen geweest. Dat was wereldschokkend. De zilveren plak voor de 200m ook. De rest zijn bijna allemaal medailles op sporten waar ze eigenlijk ook medailles moeten scoren. Die ook minder aansprekend zijn in de rest vd wereld. Keirin..? |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Wat doet dat met het gemiddelde dan? |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 - 22:12 schreef Stylzz het volgende:Eigenlijk is de enige echt knappe medaille die ze gehaald hebben bij het turnen geweest. Dat was wereldschokkend. De zilveren plak voor de 200m ook. De rest zijn bijna allemaal medailles op sporten waar ze eigenlijk ook medailles moeten scoren. Die ook minder aansprekend zijn in de rest vd wereld. Zeilen voor het eerst in 80 jaar.... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
We zijn dan wel een klein land, maar ook een enorm rijk land die best veel investeren in de olympische sporters. Je kan dat dus niet vergelijken met die andere amoebe landen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Favorieten voor ons maar niet mondiaal. Hier komt t aan op , alles moet kloppen. Geen pijntjes, blessures , en n beetje geluk. Ik geniet met volle teugen. Wereldprestaties. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ghehe..
10 km zwemmen..? |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Zeker een protestant. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Nee dank je. Vind twee baantjes wel genoeg |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 - 22:14 schreef Stylzz het volgende:We zijn dan wel een klein land, maar ook een enorm rijk land die best veel investeren in de olympische sporters. Je kan dat dus niet vergelijken met die andere amoebe landen. Ik begreep juist van niet in ons land..schijnt echt armoede te zijn hier |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Appels en peren. Vele landen, velen met armoe. Ja, dan sta je 9e. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 - 22:14 schreef Stylzz het volgende:We zijn dan wel een klein land, maar ook een enorm rijk land die best veel investeren in de olympische sporters. Je kan dat dus niet vergelijken met die andere amoebe landen. Wat maakt dat uit voor het gemiddelde? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Niets, maar dat is ook een onzin cijfer. Misschien als je vergelijkt wat je als land investeert in de atleten tegenover wat je terughaalt staan we wel onderaan. Dat zou meer zeggen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Precies. Sommige enorme landen sturen een handvol atleten. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Dat heeft toch niks met het gemiddelde te maken? |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Derde is ook een onzincijfer ;-) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Omdat ze geen betere hebben. Bedoel je moet in veel sporten ook aan een bepaalde limiet voldoen.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Ik voel een recordtijd aankomen... |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Noord-Korea heeft één atleet uitgezonden, die haalde een medaille. Dat is efficient.. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
En het topic wordt weer interessant zie ik. Duim omhoog. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
En is ook onzin. De rijkste landen hebben niet eens n medaille. Verder kun je pas deelnemers sturen als ze voldoen aan limieten. En juist armere regime landen pompen er mega geld in' Maar goed , zwart kijken is in. Ik geniet persoonlijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 augustus 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
We zijn een klein land met een enorm budget. Zo'n Nederlandse vrouwelijke worstelaar, die krijgt gewoon subsidie van het IOC, wat normaal naar ontwikkelingslanden gaat, omdat het NOC geen geld stopt in sporters die geen kans hebben op succes bij de spelen. Dan vind ik dus dat er enorm veel gefaald hebben. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Fiji één ploeg. En goud he! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 - 22:18 schreef RenatoBos het volgende:[..] Omdat ze geen betere hebben. Bedoel je moet in veel sporten ook aan een bepaalde limiet voldoen.. Die stellen de landen volgens mij zelf. Anders kan je nooit een atlete in een boerka sturen die de 100m in drie minuut 80 loopt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Tja als het raketten hadden mogen zijn, waren het er vast meer geweest.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 - 22:20 schreef Stylzz het volgende:We zijn een klein land met een enorm budget. Zo'n Nederlandse vrouwelijke worstelaar, die krijgt gewoon subsidie van het IOC, wat normaal naar ontwikkelingslanden gaat, omdat het NOC geen geld stopt in sporters die geen kans hebben op succes bij de spelen. Dan vind ik dus dat er enorm veel gefaald hebben. Mocht je er weer niet op?! ;-) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ja jij hebt er echt een neusje voor he.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Marathon in 2 minuten
Die raketten van hun zijn een beetje traag.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 augustus 2016 door Barabas -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Had ik al gemeld dat ik de olympische spelen geld verkwistende onzin vind? :) |
|
|
|