|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op woensdag 01 mei 2013 - 00:59 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Schitterende slotfase. Dortmund verdiend door, maar de wedstrijd had niet veel langer moeten duren. Een typisch voorbeeld dat voetbal voor een groot deel tussen je oren zit, wat een drive dat Real kreeg na hun eerste goal was niet te overzien zeg. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op woensdag 01 mei 2013 - 00:59 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Schitterende slotfase. Dortmund verdiend door, maar de wedstrijd had niet veel langer moeten duren. Mwah, in die 5/6 minuten na de 2-0 heeft Real geen kans meer gecreeërd. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Geen echte kans, maar wel constant dreiging. Dortmund kon ook effectiever het ritme breken door nog te wisselen en de bal bij de cornervlag vast te houden. Dat was effectief, juist omdat er nog maar zo kort te gaan was. Tel er 5 à 10 minuten bij op en je hebt een ander verhaal. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Die deden niet mee gisteren! ;) |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: weet ik, maar die zien altijd iets heel anders dan de normale kijkers |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Klopt, als is daar bij elke club wel in bepaalde mate sprake van. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Onder Koeman niet in ieder geval. In het recente verleden waren er nog wel eens trainers die nadrukkelijk naar de scheidsrechter wezen. En dan zijn er altijd supporters die dat overnemen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Barca gaat voetballes krijgen.. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Maar het is alleen een beetje triest als het niet je eigen club is maar dat omdat een clubicoon er een tijd heeft gespeeld en getraind een hele horde mensen het meteen ook niet meer objectief kunnen zien. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Robben!!! Weer goed in vorm dus goed voor Nederland! |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Duidelijke cijfers. 7-0. Robben 2 wedstrijden goed, maar heel Bayern speelt heel goed natuurlijk. Zie ze ook als de grote favoriet voor de finale. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 01 mei 2013 - 20:42 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Onder Koeman niet in ieder geval. In het recente verleden waren er nog wel eens trainers die nadrukkelijk naar de scheidsrechter wezen. En dan zijn er altijd supporters die dat overnemen. Koeman is inderdaad n gentleman. en dat hoort zo met die status en beloning. vandaar dat ik maaskant deze week n flapdrol vind. :) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: tijdens de vorige grote crisis |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Jammer dat mijn andere club eruit ligt! Maar eerlijk is het wel , ze hadden niks tegen Bayern Munchen in te brengen. Chapeau Bayern ..... Een mooi bewijs wat dat prachtige stadion van Bayern Munchen binnen en buiten de club laat floreren !! Een mooi voorbeeld voor de gemeente Rotterdam hoe een stad zijn voetbalclub omarmt. En daarmee tot grote hoogtes kan stijgen en de stad Munchen op de kaart zet ! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wat is dit dan voor onzin.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Deze bewering heb ik al eens onderbouwd van tafel geveegd. Onzin ja |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Iedereen weet toch waar München ligt.. Iedereen weet toch dat er meerdere clubs in die stad spelen.. Net alsof de Allianz Arena er voor heeft gezorgd dat Bayern de CL-finale speelt.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Ik luister lekker toch niet nananana
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik kan je niet horen Bert want ik heb een banaan in mijn oor |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 mei 2013 door tomson -- |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op donderdag 02 mei 2013 - 16:27 schreef RenatoBos het volgende:Iedereen weet toch waar München ligt.. Iedereen weet toch dat er meerdere clubs in die stad spelen.. Net alsof de Allianz Arena er voor heeft gezorgd dat Bayern de CL-finale speelt.. Het zorgt (denk ik) alleen voor meer inkomsten (thuiswedstrijden en extra internationale wedstrijden).
Nee, de basis voor dit Bayern ligt bij van Gaal ;) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 02 mei 2013 - 16:40 schreef Boudewijn het volgende:[..] Het zorgt (denk ik) alleen voor meer inkomsten (thuiswedstrijden en extra internationale wedstrijden). Nee, de basis voor dit Bayern ligt bij van Gaal ;) Dit laatste was te verwachten natuurlijk.. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Moet je maar eens bij het bedrijfsleven in München e.o gaan navragen ... En als je er dan toch ben, gelijk maar eens naar het gemeentehuis rijden en vragen wat het de schatkist van München allemaal oplevert. En natuurlijk, München was al bekend maar door Bayern en die bekendheid is alleen nog maar groter geworden. Maar jij en je vriendjes vinden het toch allemaal onzin !!! Jullie kijken toch niet verder dan jullie neus lang is ... |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op donderdag 02 mei 2013 - 16:27 schreef RenatoBos het volgende:Iedereen weet toch waar München ligt.. Iedereen weet toch dat er meerdere clubs in die stad spelen.. Net alsof de Allianz Arena er voor heeft gezorgd dat Bayern de CL-finale speelt.. De Allianz arena zorgt wel voor VEEL MEER INKOMSTEN ... En daardoor kunnen ze beter investeren en dat heeft wel weer een CL finale opgeleverd. De 3de alweer, of niet soms?
Een nieuwe stadion trekt nieuwe en vaak grotere investeerders aan ... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 02 mei 2013 - 17:05 schreef lijdensweg het volgende:[..] Moet je maar eens bij het bedrijfsleven in München e.o gaan navragen ... En als je er dan toch ben, gelijk maar eens naar het gemeentehuis rijden en vragen wat het de schatkist van München allemaal oplevert. En natuurlijk, München was al bekend maar door Bayern en die bekendheid is alleen nog maar groter geworden. Maar jij en je vriendjes vinden het toch allemaal onzin !!! Jullie kijken toch niet verder dan jullie neus lang is ... Totaal geen interesse om daar naar toe te gaan, zou het de schatkist van München wat opleveren, denk dat ze ook veel geld uitgeven aan politie om de boel daar te begeleiden.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 02 mei 2013 - 17:07 schreef lijdensweg het volgende:[..] De Allianz arena zorgt wel voor VEEL MEER INKOMSTEN ... En daardoor kunnen ze beter investeren en dat heeft wel weer een CL finale opgeleverd. De 3de alweer, of niet soms? Een nieuwe stadion trekt nieuwe en vaak grotere investeerders aan ... Kan ik me wel in vinden.. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op donderdag 02 mei 2013 - 17:11 schreef RenatoBos het volgende:[..] Totaal geen interesse om daar naar toe te gaan, zou het de schatkist van München wat opleveren, denk dat ze ook veel geld uitgeven aan politie om de boel daar te begeleiden.. [/quote?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 mei 2013 door lijdensweg -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 02 mei 2013 - 17:07 schreef lijdensweg het volgende:[..] De Allianz arena zorgt wel voor VEEL MEER INKOMSTEN ... En daardoor kunnen ze beter investeren en dat heeft wel weer een CL finale opgeleverd. De 3de alweer, of niet soms? Een nieuwe stadion trekt nieuwe en vaak grotere investeerders aan ... dit is wel n sterk punt. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Nee dat is t niet. De sponsoren voor of na het nieuwe stadion waren bijna gelijk.
Ik zal t eens opzoeken |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nog een manke vergelijking. Het stadion is niet van Bayern en Allianz heeft 1/4 van de bouwkosten betaald met naamgarantie tot 2025. Het stadion wordt gehuurd door Bayern, 1860 en de DFB. Belangrijkste reden van bouw was het WK. Geen businessmodel. De keuze was wel nieuw of verbouw. Maar door investeerders en het toenmalige grote maatschappelijke belang plus de duur en kosten van verbouw is voor nieuw gekozen.
Is allemaal op te zoeken. Ik verzin t niet. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 02 mei 2013 - 20:22 schreef Stylzz het volgende:Nog een manke vergelijking. Het stadion is niet van Bayern en Allianz heeft 1/4 van de bouwkosten betaald met naamgarantie tot 2025. Het stadion wordt gehuurd door Bayern, 1860 en de DFB. Belangrijkste reden van bouw was het WK. Geen businessmodel. De keuze was wel nieuw of verbouw. Maar door investeerders en het toenmalige grote maatschappelijke belang plus de duur en kosten van verbouw is voor nieuw gekozen. Is allemaal op te zoeken. Ik verzin t niet. verrast me, maar geloof je op je woord. heb wel eens gelezen dat de tv gelden voor bayern explosief gestegen waren. maar geen idee of dat er iets mee te maken heeft?? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Deze week werpen we een blik op de geldstromen in het topvoetbal. Bayern München is in commercieel opzicht de meest succesvolle voetbalclub ter wereld, blijkt uit de Money League, het jaarlijkse onderzoek van accountantsbureau Deloitte.
'Der Rekordmeister' verdiende in het boekjaar 2011/2012 liefst 201,6 miljoen euro (meer dan de helft van de omzet) aan merchandising, sponsordeals en andere commerciële contracten.
Tot de geldschieters van Bayern behoren Paulaner, Imtech en Samsung.
De verbintenis met 'levenslange' partner Adidas werd begin 2011 verlengd tot medio 2020. Met deze deal is op jaarbasis een bedrag van 25 miljoen euro gemoeid.
De commerciële afdeling van Bayern troefde die van Real Madrid (187,2 miljoen euro) en FC Barcelona (186,9 miljoen euro) in het afgelopen seizoen af.
Manchester United De Engelse clubs blijven helemaal ver achter. Alleen Manchester United, eens hét commerciële powerhouse, en Manchester City doorbraken de barrière van honderd miljoen euro aan commerciële inkomsten.
Clubs uit de Premier League zijn om de financiële huishouding op orde te houden vooral afhankelijk van inkomsten uit televisierechten. Ook tijdens wedstrijddagen (de verkoop van tickets en het geld dat met bijvoorbeeld catering wordt verdiend) halen ze veel geld binnen.
Manchester United verdient bijvoorbeeld per thuiswedstrijd een bedrag van omgerekend liefst 4,9 miljoen euro.
513 miljoen euro De Money League, gebaseerd op de totale omzet, wordt overigens voor het achtste jaar op rij aangevoerd door Real Madrid, dat als eerste sportclub de magische grens van vijfhonderd miljoen euro aan inkomsten in een jaar doorbreekt: 513 miljoen euro.
In 1996/1997, het eerste seizoen dat Deloitte de lijst samenstelde, noteerde de 'Koninklijke' nog een omzet van 85 miljoen euro. Dat zou nu niet genoeg zijn voor een plaats in de top dertig.
De inkomsten van FC Barcelona bedroegen in het voorbije boekjaar 483 miljoen euro, goed voor een tweede plaats. De top vijf wordt gecompleteerd door Manchester United (395 miljoen euro), Bayern München (368,4 miljoen euro) en Chelsea (322,6 miljoen euro).
Engeland is met zeven clubs in de top twintig het best vertegenwoordigd. Door de nieuwe tv-deals zal het aandeel van de Premier League de komende jaren verder toenemen. Wellicht kan Manchester United zelfs een bedreiging vormen voor Real Madrid en FC Barcelona.
De meest succesvolle voetbalclubs in commercieel opzicht (bron: Deloitte): 1. Bayern München 201,6 miljoen euro in 2011/2012 2. Real Madrid 187,2 miljoen euro 3. FC Barcelona 186,9 miljoen euro 4. Manchester United 145,4 miljoen euro 5. Manchester City 138,5 miljoen euro 6. Liverpool 99,1 miljoen euro 7. Borussia Dortmund 97,3 miljoen euro 8. AC Milan 96,8 miljoen euro |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
De sponsoren van Bayern hebben ze al tijden. Adidas de grootste. Levenslang... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
hier staat toch wat anders stylzz?? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee hoor, ze hebben munten, alleen komt dat niet door t stadion. Die sponsoren zijn niet nieuw. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: jawel,maar is opengebroken dus opgewaardeerd.
maar dat zijn er maar drie...drie vaste.
maar ze hebben er veel meer bij gekregen zoals ik het lees. Adidas is maar n 16e van de omzet
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 mei 2013 door van geil -- |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Er staat niet dat het te danken is aan het nieuwe stadion, maar ik kan me goed indenken dat grote sponsors meer bereid zijn om flink wat extra te betalen als ze hun klanten in een geheel nieuw en modern stadion kunnen ontvangen waar die klanten enorm van onder de indruk zullen zijn. Dus de bestaande sponsors waren gebleven maar hebben waarschijnlijk flink wat meer sponsorgeld betaald. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Adidas al zolang als t bestaat. Deutsche Telekom al 10 jaar. Audi al tijden. Allianz ook al voor t stadion.
Dat er elke verlenging geld bij komt ligt aan de resultaten en de exposure, niet door t stadion.
Nu is t wel klaar :-) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 02 mei 2013 - 20:38 schreef Boudewijn het volgende:[..] Er staat niet dat het te danken is aan het nieuwe stadion, maar ik kan me goed indenken dat grote sponsors meer bereid zijn om flink wat extra te betalen als ze hun klanten in een geheel nieuw en modern stadion kunnen ontvangen waar die klanten enorm van onder de indruk zullen zijn. Dus de bestaande sponsors waren gebleven maar hebben waarschijnlijk flink wat meer sponsorgeld betaald. ja zo lees ik het |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ligt aan de resultaten. Clausules in contracten bij bereiken CL finale dat soort dingen. Was vorig jaar he. Toen daar ook de finale was. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
En 15,9 miljoen kijkers gisteren (46,2 marktaandeel) helpt ook vast mee voor wat extra omzet. En dat is alleen maar in Duitsland. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
ok..
kan mij die moffen ook bommen..:) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
T gaat me om t feit dat onze grote zakenman altijd stellingen poneert zonder feitelijke onderbouwing. Als je daar vervolgens tegenin gaat wordt t op een hoop gegooid dat wij t toch allemaal altijd niet met m eens zijn. Fok dat. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 02 mei 2013 - 20:46 schreef Stylzz het volgende:T gaat me om t feit dat onze grote zakenman altijd stellingen poneert zonder feitelijke onderbouwing. Als je daar vervolgens tegenin gaat wordt t op een hoop gegooid dat wij t toch allemaal altijd niet met m eens zijn. Fok dat. dat maakt open communicatie inderdaad moeilijk. zit waarschijnlijk dan met z'n armen over elkaar. :) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja, ik probeer me er niet aan te ergeren,maar je kan me niet kwader krijgen dan te doen alsof ik dom ben. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
ik heb dat als mensen zeggen dat ik lieg.dan smijt ik alle deuren dicht. haha...zo hebben we allemaal onze grens.
ajjj..kuyt staat al achter |
|
|
|