BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - AC MILAN (1995) ... Referentiekader voor de toekomst?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Stanley
 Stanley - maandag 20 februari 2012 - 16:14   quote  deeplink  
AJAX - AC MILAN (1995)

--------------------------------------------------------------------------------

Finale Champions League 1994-1995
24 mei 1995: Ajax - AC Milan 1-0 (0-0)
Ernst Happel Stadion, Wenen
Toeschouwers: 49.730
Scheidsrechter: Craciunescu (Roe.)

Scoreverloop
85. Kluivert 1-0

Opstelling Ajax
Edwin van der Sar
Michael Reiziger
Danny Blind
Frank de Boer
Frank Rijkaard
Clarence Seedorf (53. Nwanko Kanu)
Jari Litmanen (70. Patrick Kluivert)
Edgar Davids
Finidi George
Ronald de Boer
Marc Overmars

Ik lees zoveel topics over aankopen en transfers dat het me aan het denken zet...

Onze meest recente en meest aansprekend internationaal topsucces was wel de winst in 1995 tegen AC Milan in de CL.

laat deze samenstelling van karakters en persoonlijke talenten dan het uitgangspunt zijn voor de toekomst!

Al zouden alle posities bezet worden door iets mindere spelers dan zouden we al een mooie stap voorwaarts maken. Wie van het huidige Ajax mag dan blijven en wie uit de jeugd zou in aanmerking komen voor de doorstroom en welke positie(s) zouden dan extern moeten worden gehaald en wie past dan in het plaatje???

Voorin: was snelheid onbaatzuchtigheid en een spits die zowel aanspeelpunt was als afmaker...

Midden: Fysiek dynamiek en positiespel.

Achterin: Fysiek, slim, snelheid en...wederom positioneel sterk...

Ben benieuwd naar jullie realistische invulling...
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 20 februari 2012 - 17:03   quote  deeplink  
Keeper : Cillessen.

Zijn uitstraling alleen al doet me denken aan die van Van der Sar. Nu weet ik dat uitstraling niet alles is, maar ik denk dat we met Cillessen een topkeeper in wording tot onze beschikking hebben.

LV:

Dijks. Doet het fantastisch in de A1. Fysiek sterk, snel en heeft de bravoure die een Ajax speler nodig heeft. Aanvallend is hij misschien iets minder dan Boilesen, maar daar kan nog aan gewerkt worden.

LCV: - (A1 speler? Boilesen? Koppers?)

RCV: Van Rhijn. Maakt een ontzetend goede indruk.

Zoals je ziet denk ik dat de verdediging vooral uit huidige A1 spelers zal bestaan. De wedstrijden die ik gezien heb was ik zeer onder de induk.

Wat betreft het middenveld:

CVM: ??

LAM: ??

RAM: ??

Buiten Eriksen om kan ik niet warm of koud worden van het huidige middenveld.

De kans dat Eriksen nog 2-3 jaar bij ons is is echter heel klein.

de Jong heeft het allemaal net niet.
Lodeiro heb ik maar weinig goede dingen zien doen
Sererro heeft zeker potentie, maar nog te weinig de kans gekregen wat te laten zien
Anita doet zijn best, maar of het genoeg is weet ik niet
Klaassen heb ik altijd al een interessante speler gevonden. Daar gaan we meer van horen
Aisatti is volgend seizoen weg.

Wat betreft de aanvallers:

Hier kan ik vrij kort over zijn.

Bullykin is niet de ideale spits, maar is heel waardevol gebleken.
Sightorson is voor mij DE spits op dit moment, echter is hij geblesseerd.
Boerrighter, prima linksbuiten.

De rest komt simpelweg te kort.

Ozbilliz probeert het wel maar het wil niet lukken.
Ebecilio probeert niets en kan nog veel minder
Sulejmani, geen uitleg nodig.
Lukoki, snel en behendig, maar een zuchtje wind en hij valt omver.

Ook hier zie ik een rol weggelegd voor een aantal A1 spelers.

- Fisscher ? De spits?

Kortom,

De huidige selectie is te zwak om iets te bereiken. Ik denk dat we de huidige A1 als toekomst moeten zien. De toekomst zal echter uitwijzen hoelang zij in het mooiste shirt ter wereld te bewonderen zullen zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 februari 2012 door Booya4Afca --
Stanley
 Stanley - dinsdag 21 februari 2012 - 09:17   quote  deeplink  
Goedemorgen Booy,

Bedankt voor je reactie. Maar je bent tot dusver de enige hahahahaha.
Iedereen is zo begaan met het strooien van opstellingen en mezelf incluis...

Dus ik dacht wel dat het een leuk topic zou zijn en was ik erg benieuwd naar
welke spelers op bepaalde positie werden aangedragen...

Maar blijkbaar heb ik een kuttopic aangemaakt ;-)
Rogier
 Rogier - dinsdag 21 februari 2012 - 09:50   quote  deeplink  
Zo goed was die finale niet...de thuiswedstrijd in de groep was beter. Maar referentiekader wil je hebben ? Wat dacht je van Real Madrid - Ajax (0-2) ?? Of Panathinaikos - Ajax (0-3). Dat waren betere wedstrijden !
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 21 februari 2012 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 februari 2012 - 09:17 schreef Stanley het volgende:
Goedemorgen Booy,

Bedankt voor je reactie. Maar je bent tot dusver de enige hahahahaha.
Iedereen is zo begaan met het strooien van opstellingen en mezelf incluis...

Dus ik dacht wel dat het een leuk topic zou zijn en was ik erg benieuwd naar
welke spelers op bepaalde positie werden aangedragen...

Maar blijkbaar heb ik een kuttopic aangemaakt ;-)
Zeker geen kut topic. Sterker nog, dit is zeer interessant.
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 21 februari 2012 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 februari 2012 - 09:50 schreef Rogier het volgende:
Zo goed was die finale niet...de thuiswedstrijd in de groep was beter. Maar referentiekader wil je hebben ? Wat dacht je van Real Madrid - Ajax (0-2) ?? Of Panathinaikos - Ajax (0-3). Dat waren betere wedstrijden !
Gaat dan ook niet zozeer om de CL finale, meer om het team.
Stanley
 Stanley - dinsdag 21 februari 2012 - 16:45   quote  deeplink  
klopt, ik bedoel idd het team uit deze periode.

Cilessen zie ik ook als de van der Sar van de toekomst.
Met de achterhoede zit het ook wel ok volgens mij met van Rhijn, Veltman, Dijks en Denswil.

Middenvelders zat maar nog geen voetballende bikkel voor de Davidsrol.

En voor op de vleugels en in de spits is het ook een groot vraagteken en daarbij is Boerrigter ook de jongste niet meer, helaas want past goed in het plaatje... Snel, teamplayer en scorendvermogen...
Grasmaaier
 Grasmaaier - dinsdag 21 februari 2012 - 16:54   quote  deeplink  
Wat dacht je van de meest recente.. AC Milan - Ajax 0-2

Toen speelden we fris en fruitig met ongeveer hetzelfde spelersmateriaal (alleen suarez en stekelenburg zijn weg)
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 22 februari 2012 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 februari 2012 - 16:54 schreef Grasmaaier het volgende:
Wat dacht je van de meest recente.. AC Milan - Ajax 0-2

Toen speelden we fris en fruitig met ongeveer hetzelfde spelersmateriaal (alleen suarez en stekelenburg zijn weg)
Echter speelde AC Milan 25 versnellingen lager.

Overigens deed de Zeeuw ook nog mee. Niet onbelangrijk gebleken gezien het feit dat het balans op ons middenveld door de komst van Theo zoek is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 februari 2012 door Booya4Afca --
Stanley
 Stanley - woensdag 22 februari 2012 - 14:00   quote  deeplink  
wie o wie heeft een verrassende insteek of spelers die passen in een nieuw Ajaxsuccess???
ajaxfan lol
 ajaxfan lol - woensdag 22 februari 2012 - 16:57   quote  deeplink  
ik zou zeggen deze opstelling
----------------cilissen---------------
van rhijn-- denswil-- boilesen*--koppers
-------------bonevacia----------------
-------eriksen----rits---------
narsingh**---sigihorson*--tadic**

*= mits minder blesure gevoelig en even goed terug komt
**=aankoop
heeft betrouwbaar ogende keeper(weet niet of hij het daadwerkelijk ook is)
van rhijn doet het goed als rechts back denswil doet het goed bij a 1 boilesen is/was ook goed koppers doet het ook prima hield nani wedstrijd uit zen wedstrijd
bonevacia heeft de kracht en heeft een goed pass eriksen en rits kunnen tussen de linies spelen narsingh en tadic zijn bekend verhaal sigi ook
voor op de bank halen
mitchel donald en met bonevacia laten concureren
enbas dost 9mil kopen
kosten 25mil
mickey verkopen voor 9mil
boerighter voor 5 mil
vertonghen voor 10mil
van der wiel voor 10mil
enoh voor 3mil
el hamplap voor 3 mil
uitkomst is 15 mil in de plus

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 februari 2012 door ajaxfan lol --
nora
 nora - woensdag 22 februari 2012 - 17:38   quote  deeplink  
Beste Stanley het is verdomd moeilijk om daar dieper op in te gaan als je niet voldoende naar de A1 kijkt,ik kan alleen oordelen over de spelers die ik ken spelers als Denswil Dijk Veltman kan ik niet dus geen oordeel mogelijk.
Ik geef nu een oordeel over de spelers die ik ken,voor op het doel is niet moeilijk dan is Cilessen de nummer 1.op de rechtsback pos.Greg gaat weg heb ik nog geen kanjer gezien er mag van mij gekocht worden.Op de Lcv zie ik graag van Rhijn een hele goede speler waar ik veel van verwacht,met als Rcv Boilessen (Jan gaat weg en Toby als man achter deze twee ik vind Toby opbouwend gewoon te zwak).Lb is voor mij open Koppers is redelijk maar ik wordt er niet echt warm van,misschien Poulsen van AZ is transfervrij en is eindelijk een aanvallende back.Middenveld blijft het zorgenkind ik mis Demy een soort motor op het middenveld die hebben wij niet meer ,ik had een hoop op Jansen dat hij die sterke man op het middenveld zou worden een man als Lampert-Xavi-Gerrard-Modic-Sneijder-van Bommel-v/d Vaart,ons middenveld met alle respect is een top talent Eriksen die moet het middenveld dragen en dat zal volgend seizoen Eriksen met misschien Klaasen en Rits of Serero en ik denk dat dit jonge middenveld weer overlopen gaat worden volgend seizoen dus ik pleit voor een sterke techn/fysiek middenvelder types zoals hierboven beschreven,en ja dat zal misschien geld kosten,maar dat kan niet anders.En over de voorhoede kan ik kort zijn buiten Boerrigther en misschien sigthorsen is de rest niet goed genoeg,Ebicilio heeft genoeg kansen gehad moet weg Obiliz heeft een goede techniek maar geen goede voorzet en fysiek ook wat licht,Sulejmanie wordt met de week luier en trager heb ik het ook mee gehad en Lukoki geen idee misschien eerst verhuren of achter Narsingh zetten als tweede man.
Dit is het wel zo,n beetje ,dus in iedergeval Verkopen El Ham/Gastillon/Aisatti(jammer)tranfervrij.Ebicilio-Osbiliz-Blind-Greg(jammer) Jan(jammer) Sulejmanie-Anita-Enoh-Vermeer-Lodeiro .En de jeugdspelers Fisher-Ritz-Klaasen-van Rhijn-lingeon-Sorero als backup bij het eerste.
remco k
 remco k - woensdag 22 februari 2012 - 19:04   quote  deeplink  
Mijn kanshebbers voor de selectie voor komend jaar.

Keepers.
Cilissen, Hahn + ervaren aankoop mits Vermeer vertrekt.

Verdedigers.
Alderweireld, Ligeon, Ooijer, Veltman, Boilesen, Koppers, Toivomaki Blind Van Rhijn eventueel aankoop indien Vertonghen vertrekt.

Middenvelders.
Anita, Erikssen, Lodeiro, Kip, Serrero, Klaassen, De Kamps, Rits, de Jong en aankoop voor de CVM positie, persoonlijk hoop ik op Maduro.

Aanvallers.
Ozbiliz, Sigthorson, Sulejmani (twijfel), Fisher, Boulykin (verwacht dat de Boer hem er graag bijhoud als stormram), Lukoki, de Sa, Narsingh, Boerrigter.

========================================================================================

Dit is grotendeels de selectie zoals ik denk dat ie er volgens jaar uitziet.

Als je het dan gaat afzetten tegen 95 waar dit topic over gaat kom ik tot de volgende opstelling.

*************************Cilissen**************************
************************Alderweireld***********************
van Rijn/Ligeon************************************Boilesen
************************Maduro*****************************
*****Sererro/Rits*********************Lodeiro/Klaassen*****
***************************Erikssen************************
Narsingh*****************************************Boerrigter
*************************Sigthorson************************

Voor de mensen die gaan roepen dat ik geen aankopen wil in de vorm van Narsingh, dat klopt, maar ik post de selectie zoals ik VERWACHT dat ie er komend seizoen uit komt te zien...
Stanley
 Stanley - woensdag 22 februari 2012 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 - 17:38 schreef nora het volgende:
Beste Stanley het is verdomd moeilijk om daar dieper op in te gaan als je niet voldoende naar de A1 kijkt,ik kan alleen oordelen over de spelers die ik ken spelers als Denswil Dijk Veltman kan ik niet dus geen oordeel mogelijk.
Ik geef nu een oordeel over de spelers die ik ken,voor op het doel is niet moeilijk dan is Cilessen de nummer 1.op de rechtsback pos.Greg gaat weg heb ik nog geen kanjer gezien er mag van mij gekocht worden.Op de Lcv zie ik graag van Rhijn een hele goede speler waar ik veel van verwacht,met als Rcv Boilessen (Jan gaat weg en Toby als man achter deze twee ik vind Toby opbouwend gewoon te zwak).Lb is voor mij open Koppers is redelijk maar ik wordt er niet echt warm van,misschien Poulsen van AZ is transfervrij en is eindelijk een aanvallende back.Middenveld blijft het zorgenkind ik mis Demy een soort motor op het middenveld die hebben wij niet meer ,ik had een hoop op Jansen dat hij die sterke man op het middenveld zou worden een man als Lampert-Xavi-Gerrard-Modic-Sneijder-van Bommel-v/d Vaart,ons middenveld met alle respect is een top talent Eriksen die moet het middenveld dragen en dat zal volgend seizoen Eriksen met misschien Klaasen en Rits of Serero en ik denk dat dit jonge middenveld weer overlopen gaat worden volgend seizoen dus ik pleit voor een sterke techn/fysiek middenvelder types zoals hierboven beschreven,en ja dat zal misschien geld kosten,maar dat kan niet anders.En over de voorhoede kan ik kort zijn buiten Boerrigther en misschien sigthorsen is de rest niet goed genoeg,Ebicilio heeft genoeg kansen gehad moet weg Obiliz heeft een goede techniek maar geen goede voorzet en fysiek ook wat licht,Sulejmanie wordt met de week luier en trager heb ik het ook mee gehad en Lukoki geen idee misschien eerst verhuren of achter Narsingh zetten als tweede man.
Dit is het wel zo,n beetje ,dus in iedergeval Verkopen El Ham/Gastillon/Aisatti(jammer)tranfervrij.Ebicilio-Osbiliz-Blind-Greg(jammer) Jan(jammer) Sulejmanie-Anita-Enoh-Vermeer-Lodeiro .En de jeugdspelers Fisher-Ritz-Klaasen-van Rhijn-lingeon-Sorero als backup bij het eerste.
Hoi Nora,

Het is zeker lastig, maar met de westrijd tegen Barcelona en straks tegen Liverpool is het mogelijk voor ons om een inschatting te maken betreffende het komende talent.

Ik ben het wat betreft het middenveld helemaal met je eens. Teveel talentvolle maar ook frivole middenvelders en dus moet er een Bikkel/Pitbull voor het middenveld worden aangetrokken..

Sigthorsson blijft een vraagteken. Echter vraag ik me af of hij de topspits is die we allemaal hopen. Heb al vaker gezegd dat hij sjokt alsof hij een mud aardappelen op zijn schouders meedraagt. En ook op de vleugels mogen we wat kwaliteit halen vrees ik..
Stanley
 Stanley - woensdag 22 februari 2012 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 - 19:04 schreef remco k het volgende:
Mijn kanshebbers voor de selectie voor komend jaar.

Keepers.
Cilissen, Hahn + ervaren aankoop mits Vermeer vertrekt.

Verdedigers.
Alderweireld, Ligeon, Ooijer, Veltman, Boilesen, Koppers, Toivomaki Blind Van Rhijn eventueel aankoop indien Vertonghen vertrekt.

Middenvelders.
Anita, Erikssen, Lodeiro, Kip, Serrero, Klaassen, De Kamps, Rits, de Jong en aankoop voor de CVM positie, persoonlijk hoop ik op Maduro.

Aanvallers.
Ozbiliz, Sigthorson, Sulejmani (twijfel), Fisher, Boulykin (verwacht dat de Boer hem er graag bijhoud als stormram), Lukoki, de Sa, Narsingh, Boerrigter.

========================================================================================

Dit is grotendeels de selectie zoals ik denk dat ie er volgens jaar uitziet.

Als je het dan gaat afzetten tegen 95 waar dit topic over gaat kom ik tot de volgende opstelling.

*************************Cilissen**************************
************************Alderweireld***********************
van Rijn/Ligeon************************************Boilesen
************************Maduro*****************************
*****Sererro/Rits*********************Lodeiro/Klaassen*****
***************************Erikssen************************
Narsingh*****************************************Boerrigter
*************************Sigthorson************************

Voor de mensen die gaan roepen dat ik geen aankopen wil in de vorm van Narsingh, dat klopt, maar ik post de selectie zoals ik VERWACHT dat ie er komend seizoen uit komt te zien...
Hoi Remco,

Ik zie je opstelling en zie een externe versterking op het middenveld en op de vleugel..
Daar zie ik zoals gezegd ook de problemen binnen de huidige selectie. Ben alleen bang dat Maduro niet die Bikkel/Pitbull is die we zoeken, maar moet toegeven dat ik Maduro al een tijd niet meer heb zien spelen. persoonlijk denk ik aan een Davids of Nigel de Jong achtige middenvelder. Voetballer met gif en fysiek, maar behalve Nigel de Jong zou ik geen speler kunnen verzinnen eerlijk gezegd
Stanley
 Stanley - woensdag 22 februari 2012 - 21:10   quote  deeplink  
Edwin van der Sar > Cilessen
Michael Reiziger > van Rhijn (Ligeon)
Danny Blind > Aldeweireld (van Rhijn)
Frank de Boer > Boilesen (koppers en Mitchel Dijks)
Frank Rijkaard > Aankoop (Veltman) (Denswil)
Clarence Seedorf > Rits
Jari Litmanen > Siem de Jong
Edgar Davids > aankoop
Finidi George > Narsingh (Lukoki) (de Sah)
Ronald de Boer Klaassen
Marc Overmars > Boerrigter
Kluivert > Aankoop
Ajx
 Ajx - woensdag 22 februari 2012 - 21:38   quote  deeplink  
Cilissen
Van Rhijn-Chivu/Goudeleeuw-Vertonghen/Chivu-Boilesen
De Jong/Anita-V/d Vaart/jeugd/goede aankoop
Eriksen
Narsingh-Sigthorsson-Boerigter(met Tadic als reserve voor de vleugels en 10)
sebas79
 sebas79 - woensdag 22 februari 2012 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 februari 2012 - 21:10 schreef Stanley het volgende:
Edwin van der Sar > Cilessen
Michael Reiziger > van Rhijn (Ligeon)
Danny Blind > Aldeweireld (van Rhijn)
Frank de Boer > Boilesen (koppers en Mitchel Dijks)
Frank Rijkaard > Aankoop (Veltman) (Denswil)
Clarence Seedorf > Rits
Jari Litmanen > Siem de Jong
Edgar Davids > aankoop
Finidi George > Narsingh (Lukoki) (de Sah)
Ronald de Boer Klaassen
Marc Overmars > Boerrigter
Kluivert > Aankoop
Leuk gedaan dit ,alleen Litmanen-De jong is echt schandalig
remco k
 remco k - donderdag 23 februari 2012 - 17:56   quote  deeplink  
Als men hier Ajax weer als Ajax wil zien spelen, dan moet men eens ophouden met 4 verdedigers op te stellen als zijnde verdediger.. Als je een Ajax opstelling neerzet, dan doe je dat op basis van hoe je staat bij balbezit, en niet hoe je loopt als je de bal niet hebt, dat verschilt namelijk altijd..

Dat men voor de positie van Rijkaard een verdediger neerzet klopt dus gewoon niet als je dat afzet naar 95.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - AC MILAN (1995) ... Referentiekader voor de toekomst?

0.0046939