|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Ajax presenteert halfjaarcijfers (Officiële Ajax Clubsite)
|
|
|
thomASS
|
|
|
Ajax heeft vrijdagmiddag de halfjaarcijfers van het boekjaar 2011/2012 gepresenteerd. De Amsterdamse club boekt een operationele winst van € 14,7 miljoen en een netto winst van € 11,8 miljoen. Kerncijfers:
* Ajax heeft over de eerste zes maanden van het boekjaar 2011/2012 een netto winst van € 11,8 miljoen geboekt.
*Het operationele resultaat bedraagt € 14,7 miljoen positief.
*Het saldo vergoedingssommen bedraagt € 0,2 miljoen negatief. Dit saldo bestaat uit de afschrijvingen vergoedingssommen van € 9,2 miljoen en uit het resultaat vergoedingssommen van € 9,0 miljoen. Het resultaat vergoedingssommen betreft met name de transfers van Maarten Stekelenburg en Demy de Zeeuw.
* De netto omzet is gestegen met € 0,8 miljoen naar € 59,3 miljoen.
* De totale bedrijfslasten bedragen € 44,6 miljoen, een daling van € 4,1 miljoen.
* Ajax Cape Town heeft een positief netto resultaat van € 2,7 miljoen geboekt.
* Het totaal eigen vermogen bedraagt € 57,6 miljoen, 55,7% van het balanstotaal.
* De selectie van het eerste elftal bestaat nu uit 25 spelers. Daarnaast zijn 6 spelers verhuurd en hebben 26 spelers een jeugdcontract.
http://www.ajax.nl/web/file?uuid=b94ff269-a353-424a-b7a5-b90e89a43229&owner=e90dd2fa-f356-46c2-ad69-44473a8f976a het pdfje. |
|
|
|
|
Klokkenluider
|
|
|
Netjes, dit is toch het resultaat van de grote Van den Boog schoonmaak. Jammer dat hij Cruijff zo dwarsboomde. In elk geval is de basis nu redelijk gezond en is de club klaar voor de Cruijff-visie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 februari 2012 door Klokkenluider -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dit is niet zozeer de schoonmaak van v/d Boog, was Suarez niet verkocht had je gewoon dik verlies geleden.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Suarez zat hier niet bij, alleen Steek en Demy:
quote:Ajax verwacht over het hele boekjaar, ondanks lagere inkomsten uit Europese competities, een operationele winst te kunnen boeken. Of er ook een nettowinst overblijft, is volgens de club afhankelijk van de inkomsten uit transfers. Ofterwijl, leuk dat we nu op winst staan, maar waarschijnlijk gaat dat nog op voordat Ajax aan investeringen toekomt. |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Een eigen vermogen van ruim 57 miljoen is heel mooi. Het is wel eens minder geweest. Continuiteit is het belangrijkste. Daarnaast zie je dat er heel wat kapitaal op het veld staat. En dat er veel jeugd doorkomt. Ik ben wel tevreden in dit opzicht.En na donderdag heb ik er ook weer vertouwen in dat het op het veld weer goedkomt. Lijkt wel of het zoals gewoonlijk een mentaliteitskwestie is. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 - 17:28 schreef remco k het volgende:Dit is niet zozeer de schoonmaak van v/d Boog, was Suarez niet verkocht had je gewoon dik verlies geleden.. uhm volgens mij zat Suarez niet bij deze cijfers... V/d Boog had hier wel degelijk inbreng in, maar dat was ook zijn enige goede visie, daarbij kon hij ook niets anders, want we gingen bijna failliet als we zo door bleven gaaan, dus misschien niet zijn visie maar de gedwongen visie |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 - 17:28 schreef remco k het volgende:Dit is niet zozeer de schoonmaak van v/d Boog, was Suarez niet verkocht had je gewoon dik verlies geleden.. uhm volgens mij zat Suarez niet bij deze cijfers... V/d Boog had hier wel degelijk inbreng in, maar dat was ook zijn enige goede visie, daarbij kon hij ook niets anders, want we gingen bijna failliet als we zo door bleven gaaan, dus misschien niet zijn visie maar de gedwongen visie |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 21:09 schreef Ajax we love you het volgende:[..] uhm volgens mij zat Suarez niet bij deze cijfers... V/d Boog had hier wel degelijk inbreng in, maar dat was ook zijn enige goede visie, daarbij kon hij ook niets anders, want we gingen bijna failliet als we zo door bleven gaaan, dus misschien niet zijn visie maar de gedwongen visie Nou... nee. Dit is het resultaat van de bezuiniging die Ajax heeft moeten doorvoeren nadat v.d. Boog van Geel en daarna van Basten vrijgeleides had gegeven op veel geld uit te geven aan spelers die meestal mislukten. Daarna had het bestuur geen keuze anders dan te bezuinigen omdat het salarishuis de pan uit rees, getuige het verlies van 22 miljoen 2 jaar geleden.
Indirect is van de Boog hier dus inderdaad verantwoordelijk voor maar ook alleen omdat hij eerder zelf grote problemen had gecreëerd. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 21:35 schreef Eide het volgende:[..] Nou... nee. Dit is het resultaat van de bezuiniging die Ajax heeft moeten doorvoeren nadat v.d. Boog van Geel en daarna van Basten vrijgeleides had gegeven op veel geld uit te geven aan spelers die meestal mislukten. Daarna had het bestuur geen keuze anders dan te bezuinigen omdat het salarishuis de pan uit rees, getuige het verlies van 22 miljoen 2 jaar geleden. Indirect is van de Boog hier dus inderdaad verantwoordelijk voor maar ook alleen omdat hij eerder zelf grote problemen had gecreëerd. V/d Boog was er niet toen Van Basten aan het roer stond, dus hij had het niet gecreeerd volgens jij, maar volgens mij zeggen wij het zelfde |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 21:58 schreef Ajax we love you het volgende:[..] V/d Boog was er niet toen Van Basten aan het roer stond, dus hij had het niet gecreeerd volgens jij, maar volgens mij zeggen wij het zelfde Even teruglezen en je hebt gelijk, ik heb me vergist in data. Er zat wel wat overlap tussen v.d. Boog en van Basten maar niet in de periode waar van Basten maximaal mocht spenderen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 21:09 schreef Ajax we love you het volgende:[..] uhm volgens mij zat Suarez niet bij deze cijfers... V/d Boog had hier wel degelijk inbreng in, maar dat was ook zijn enige goede visie, daarbij kon hij ook niets anders, want we gingen bijna failliet als we zo door bleven gaaan, dus misschien niet zijn visie maar de gedwongen visie Wat ik ervan begreep is het juist te danken aan de transfers..
Ik moet wel zeggen dat ik me er niet speciaal in verdiept heb, enkel een aantal artikelen door gelezen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 22:27 schreef remco k het volgende:[..] Wat ik ervan begreep is het juist te danken aan de transfers.. Ik moet wel zeggen dat ik me er niet speciaal in verdiept heb, enkel een aantal artikelen door gelezen.. Neu, zaten alleen Demy en Steek bij a 9 miljoen, maar dat bedrag verdwijnt aan de andere kant van de balans door de afname in tranferwaarde van de selectie. Per saldo dus 0 verdient aan transfers. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 22:56 schreef Eide het volgende:[..] Neu, zaten alleen Demy en Steek bij a 9 miljoen, maar dat bedrag verdwijnt aan de andere kant van de balans door de afname in tranferwaarde van de selectie. Per saldo dus 0 verdient aan transfers. Ok, thanks... |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 22:27 schreef remco k het volgende:[..] Wat ik ervan begreep is het juist te danken aan de transfers.. Ik moet wel zeggen dat ik me er niet speciaal in verdiept heb, enkel een aantal artikelen door gelezen.. De afsrijvingen waren 9 miljoen, de transfer opbrengsten waren 9 miljoen, hierdoor kregen ze een operationale winst van 14 miljoen. De transferssommen waren dekkend en dat is uniek, want dat zorgde in het verleden voor de grote operationele verliezen, maar als je di 9miljoen aftrek van de 14, dan heeft ajax nog steeds zonder transfers 5miljoen winst gedraaid en dat is heel erg netjes. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 22:56 schreef Eide het volgende:[..] Neu, zaten alleen Demy en Steek bij a 9 miljoen, maar dat bedrag verdwijnt aan de andere kant van de balans door de afname in tranferwaarde van de selectie. Per saldo dus 0 verdient aan transfers. oh sorry, jij had het ook al door, idd dat is het juiste verhaal. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
is dus wel incl. champions league inkomsten, AJAX moet zonder die inkomsten ook kunnen draaien, daar zijn ze nog niet.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 - 03:27 schreef Boilesen het volgende:is dus wel incl. champions league inkomsten, AJAX moet zonder die inkomsten ook kunnen draaien, daar zijn ze nog niet.. Dat niet alleen maar dit zijn halfjaar cijfers. Nu op winst staan betekent niet dat dat aan het einde van het seizoen ook nog het geval is. Dat hangt af van veel meer zaken. Als Ajax bijvoorbeeld nu nieuwe contracten afsluit en daarbij flink tekengeld bied kan deze winst aan het einde van het seizoen zomaar weg zijn (is maar een voorbeeld). |
|
|
|