|
|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Cruijff: Ik mag gelijk aan de slag (De Telegraaf)
|
|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Cruijff als adviseur aan de slag bij Chivas |
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Cruijff: Ik mag gelijk aan de slag bij Las Chivas
GUADELAJARA - Johan Cruijff krijgt de volledige vrijheid in Mexico om de van de rails geraakte voetbalclub Las Chivas weer op de rails te krijgen. "Hier mag ik tenminste gelijk aan de slag", antwoordde de ex-voetballer en ex-trainer in Guadelajara, met een kwinkslag naar de chaotische toestanden in Amsterdam.
"Dit is een volkomen andere situatie als bij Ajax, stelde Cruijff tijdens de drukbezochte presentatie in Guadelajara, waar hij als Verlosser werd binnengehaald. "Als voorzitter Jorge Vergara hier iets wil, gebeurt het. Morgen kan ik al beginnen. Bij Ajax kun je iets afspreken maar moet je vervolgens eerst nóg zes gevechten leveren.
Cruijff krijgt vrije hand Tijd verdelen tussen Amsterdam, Barcelona en Guadelajara is volgens Cruijff geen probleem. In elk geval de komende week blijft de Catalaanse Nederlander bij Mexicaanse club, waar hij de jeugdopleiding en het eerste elftal onder de loep neemt. Later nemen medewerkers van Cruyff het handwerk ter plekke over en houdt Cruijff contact op afstand.
Las Chivas is de meest populaire club uit het Mexicaanse voetbal, met elf landstitels en talloze andere prijzen. Maar nu staan ze keihard onderaan in de Mexicaanse competitie. Al dertien wedstrijden ofwel vier maanden is er geen pot door de rojiblancos - roodwitten meer gewonnen, tot ontsteltenis van fans en club-leiding.
"Cruijff beste trainer" Voor voorzitter Jorge Vergara van Las Chivas is de helpende hand van Cruijff dan ook een "droom die uitkomt". "Hij is de beste trainer ter wereld", roemde Vergara voor de Mexicaanse pers. "Precies de juiste persoon. Zo iemand vinden we in eigen land niet."
Volgens Cruijff zit de oplossing voor Guadelajara logischerwijs "in de details". "Een ploeg die vorig jaar nog kampioen werd, kan niet opeens het voetballen hebben verleerd", aldus de leermeester. "Dan zijn er andere zaken die kennelijk niet goed gaan. Dat gaan we de komende tijd uitzoeken."
"Cruijff geen tovenaar" Of de huidige trainer Ignacio Ambriz de komst van de voetbalprofeet overleeft, moet blijken. "Hij is heus geen tovenaar", pareerde Ambriz alle lof voor de Hollandse Meester. Cruijff zelf hield het netjes. "Het is heel makkelijk om iemand aan te wijzen en te zeggen: Jij bent het probleem. Zo simpel werkt het niet in de wereld." |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
En Johan Derksen maar zeggen dat er niets van klopt wat het AD had gebracht. Pas als de Telegraaf het bracht zou het kloppen, dus blijkbaar is het waar.
En nu zullen alle pro-Cruijff mensen vast het excuus gebruiken dat hij het van afstand doet en dus volledig voor Ajax aan de gang kan gaan, maar als je er heel even wat langer over nadenkt dan moet je toch tot de conclusie komen dat Ajax maar een bijzaak voor Cruijff is! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 02:24 schreef Boudewijn het volgende:En Johan Derksen maar zeggen dat er niets van klopt wat het AD had gebracht. Pas als de Telegraaf het bracht zou het kloppen, dus blijkbaar is het waar. En nu zullen alle pro-Cruijff mensen vast het excuus gebruiken dat hij het van afstand doet en dus volledig voor Ajax aan de gang kan gaan, maar als je er heel even wat langer over nadenkt dan moet je toch tot de conclusie komen dat Ajax maar een bijzaak voor Cruijff is! heeft zelf nog in het interview gezegd dat hij hier 2 weken is en dan vanaf grote afstand kan aansturen.. hij zei letterlijk:
''adviseren is geen leiding geven, maar de goede mensen er neer zetten'' |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 02:24 schreef Boudewijn het volgende:En Johan Derksen maar zeggen dat er niets van klopt wat het AD had gebracht. Pas als de Telegraaf het bracht zou het kloppen, dus blijkbaar is het waar. En nu zullen alle pro-Cruijff mensen vast het excuus gebruiken dat hij het van afstand doet en dus volledig voor Ajax aan de gang kan gaan, maar als je er heel even wat langer over nadenkt dan moet je toch tot de conclusie komen dat Ajax maar een bijzaak voor Cruijff is! Zal mij een zorg zijn als Ajax voor Cruijff een bijzaak is....Ajax word er wel beter van...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 februari 2012 door alibabba -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 02:24 schreef Boudewijn het volgende:...........maar als je er heel even wat langer over nadenkt dan moet je toch tot de conclusie komen dat Ajax maar een bijzaak voor Cruijff is! Ik moet helemaal niks, dat is jouw conclusie.
Die conclussie is niet de verkeerde hoor, alleen een beetje gebracht alsof je wat nieuws verteld. Cruijff heeft vanaf het begin af aan gezegt geen functie binnen de club te willen bekleden. Iedereen wilt Cruijf maar claimen, terwijl de beste man ons alleen maar wilt helpen. Alleen niet in een functie binnen de club, maar mensen aanstellen die het voetbal binnen de club weer de hoofdzaak laten worden. Mijn zege heeft ie, al is het maar om het feit dat de club (in vele opzichten) de afgelopen jaren is weggezakt tot een bedenkelijk niveau.
Ik ben trouwens ook tot een conclusie gekomen: Jij opent niet meer zo vaak een topic, maar zodra Cruijff in een kwaad daglicht geplaatst kan worden ben je er als de kippen bij. Slechst mijn conclusie, die iedereen voor de rest zelf mag maken, zit geen moeten bij.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 februari 2012 door baco74 -- |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Goeiemorgen. Ik vind het in ieder geval een poging waard. Ik hoop niet alleen, maar denk ook dat het een kans van slagen heeft. Garanties heb je nooit maar zoals het de afgelopen 10, 12 jaar is gegaan is op zich al een rede om het een keer heel anders te gaan doen. De manier waarop Johan dat wilt doen spreekt mij in ieder geval wel aan: voetbal moet de hoofdzaak zijn bij Ajax. |
|
|
|
|
Gewoon iemand
|
|
|
Een advies geven kost niet veel tijd hoor, het is niet zo dat Johan nu ineens geen tijd meer heeft voor Ajax. Guus Hiddink geeft ook regelmatig advies aan Chelsea e.d., terwijl hij er geen cent verdient. Hij adviseerd waarschijnlijk gewoon dingen als dat ze hun oud-voetballers er neer moeten zetten in hun jeugdopleiding, aanvallender dienen te spelen en misschien legt hij zijn 4-3-3/3-4-3 systeem zo nu en dan eens uit wanneer nodig. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Als het enige wat Cruijff wil is om de juiste mensen op de juiste plekken te zetten, ben ik tot nu toe niet erg onder de indruk. JC heeft een technisch hart aangesteld zonder enige ervaring met dergelijke functies en hij probeert nu toch weer die rare Ling als AD aan te stellen. Ik zal niet zeggen dat Ling betrokken is geweest bij omkoping, dat is toch niet aan te tonen. Maar als je hem puur beoordeelt op de prestaties van Trencin sinds hij daar de scepter zwaait, kan je toch niet anders dan concluderen dat hij niet bepaald het beste van het beste is om een club als Ajax te leiden. Ten Have en co hebben aangesteld: van Gaal als AD en Blind als TD. Als het dus, zoals iedereen hier zegt, puur gaat om het neerzetten van de juiste mensen op de juiste plekken, dan doet JC het nog niet erg geweldig tot nu toe.... |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 07:14 schreef baco74 het volgende:[..] Ik moet helemaal niks, dat is jouw conclusie. Die conclussie is niet de verkeerde hoor, alleen een beetje gebracht alsof je wat nieuws verteld. Cruijff heeft vanaf het begin af aan gezegt geen functie binnen de club te willen bekleden. Iedereen wilt Cruijf maar claimen, terwijl de beste man ons alleen maar wilt helpen. Alleen niet in een functie binnen de club, maar mensen aanstellen die het voetbal binnen de club weer de hoofdzaak laten worden. Mijn zege heeft ie, al is het maar om het feit dat de club (in vele opzichten) de afgelopen jaren is weggezakt tot een bedenkelijk niveau. Ik ben trouwens ook tot een conclusie gekomen: Jij opent niet meer zo vaak een topic, maar zodra Cruijff in een kwaad daglicht geplaatst kan worden ben je er als de kippen bij. Slechst mijn conclusie, die iedereen voor de rest zelf mag maken, zit geen moeten bij. Helemaal eens met dat laatste stukje BACO! Dus is tevens mijn conclusie!
Daarnaast heeft Johan van het begin af aan geroepen enkel een adviserende rol binnen de club te willen bekleden! Daarvoor hoef je geen 365 dagen per jaar in Amsterdam te bivakeren, dus ik zie nog steeds geen reden om te denken dat Johan gedag heeft gezegd tegen Ajax! Daarnaast heeft hij in Mexico ook enkel een adviserende rol tot zich genomen en gaat hij hier ook geen 365 dagen per jaar aan de slag. Dus Boudewijns poging om Johan af te vallen mislukt op dit punt volkomen! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 02:24 schreef Boudewijn het volgende:En Johan Derksen maar zeggen dat er niets van klopt wat het AD had gebracht. Pas als de Telegraaf het bracht zou het kloppen, dus blijkbaar is het waar. En nu zullen alle pro-Cruijff mensen vast het excuus gebruiken dat hij het van afstand doet en dus volledig voor Ajax aan de gang kan gaan, maar als je er heel even wat langer over nadenkt dan moet je toch tot de conclusie komen dat Ajax maar een bijzaak voor Cruijff is! Als je er heel iets langer over nadenkt, dan kom ik tot de zeer simpele conclusie, dat je er helemaal niks van hebt begrepen de laatste tijd.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Weet ik wel zeker.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 10:27 schreef ktotheb het volgende:Als het enige wat Cruijff wil is om de juiste mensen op de juiste plekken te zetten, ben ik tot nu toe niet erg onder de indruk. JC heeft een technisch hart aangesteld zonder enige ervaring met dergelijke functies en hij probeert nu toch weer die rare Ling als AD aan te stellen. Ik zal niet zeggen dat Ling betrokken is geweest bij omkoping, dat is toch niet aan te tonen. Maar als je hem puur beoordeelt op de prestaties van Trencin sinds hij daar de scepter zwaait, kan je toch niet anders dan concluderen dat hij niet bepaald het beste van het beste is om een club als Ajax te leiden. Ten Have en co hebben aangesteld: van Gaal als AD en Blind als TD. Als het dus, zoals iedereen hier zegt, puur gaat om het neerzetten van de juiste mensen op de juiste plekken, dan doet JC het nog niet erg geweldig tot nu toe.... JC zet ja-knikkers weg. En die mogen dan uitvoering gaan geven aan... ja wat eigenlijk, dat powerpoint gevalletje zonder enige samenhang? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 18:10 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] JC zet ja-knikkers weg. En die mogen dan uitvoering gaan geven aan... ja wat eigenlijk, dat powerpoint gevalletje zonder enige samenhang? Zonder enige samenhang...maar wat wil jij dan zien??? Ben heel benieuwd....nadat Cruijff de rechtszaak gewonnen heeft, gaat het ineens beter met Ajax...ook vorig jaar was dat zo...Cruijff wilde Frank de Boer als trainer en plots ging het lopen....jij zult het wel op toeval gooien, maar ik weet wel beter... |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 18:10 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] JC zet ja-knikkers weg. En die mogen dan uitvoering gaan geven aan... ja wat eigenlijk, dat powerpoint gevalletje zonder enige samenhang? Je gebruikt wel sterke bewoordingen, daarvoor wil ik oppassen, we hebben het hier wel over ons grootste icoon aller tijden. Maar inhoudelijk: eens! |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 21:23 schreef alibabba het volgende:[..] Zonder enige samenhang...maar wat wil jij dan zien??? Ben heel benieuwd....nadat Cruijff de rechtszaak gewonnen heeft, gaat het ineens beter met Ajax...ook vorig jaar was dat zo...Cruijff wilde Frank de Boer als trainer en plots ging het lopen....jij zult het wel op toeval gooien, maar ik weet wel beter... Alibabba, veel respect voor jou, je reageert hier altijd inhoudelijk en wil je niet op de tenen gaan staan. Maar je moet zelf toch ook weten dat Cruijff niks te maken heeft gehad met de aanstelling van de Boer. Dat is wat er altijd gebeurd met Cruijff aanhangers: alles wat gebeurd en positief is, wordt aan hem toegekend en de negatieve zaken worden niet aan hem toegeschreven. Kijk bijvoorbeeld naar zijn werk bij Barcelona: het goede voetbal is te danken aan Cruijff, maar de dikke schulden die ze op hebben gebouwd is hem niet aan te rekenen. Zo werkt het niet helemaal. De Boer was al duidelijk de gedroomde trainer van Ajax, dat hij in eerste instantie langzamer gebracht wil worden is de enige reden dat van den Boog niet direct wou toehappen. Maar Cruijff had nog geen enkele inbreng bij Ajax op dat moment en sorry, maar het aanstellen van de Boer kunnen we niet op zijn conto schrijven. Ook vind ik het onzin om te zeggen dat het nu ineens beter gaat op het veld en dat dat dankzij hem is. Als het al iets met de bestuurlijke chaos te maken heeft, komt het betere spel hooguit doordat er duidelijkheid is, niet doordat JC heeft gewonnen. Daarnaast gaat het op het veld echt niet veel beter. Kijk naar hoe er tegen Real is gespeeld en eigenlijk de hele CL. In de competitie is het nog steeds om te huilen, alleen valt het nu net wel even onze kant op. Dat komt niet door Cruijff, dat komt door de eenvoudigere tegenstanders en de terugkeer van een aantal spelers van blessures en schorsingen. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 21:36 schreef ktotheb het volgende:[..] Alibabba, veel respect voor jou, je reageert hier altijd inhoudelijk en wil je niet op de tenen gaan staan. Maar je moet zelf toch ook weten dat Cruijff niks te maken heeft gehad met de aanstelling van de Boer. Dat is wat er altijd gebeurd met Cruijff aanhangers: alles wat gebeurd en positief is, wordt aan hem toegekend en de negatieve zaken worden niet aan hem toegeschreven. Kijk bijvoorbeeld naar zijn werk bij Barcelona: het goede voetbal is te danken aan Cruijff, maar de dikke schulden die ze op hebben gebouwd is hem niet aan te rekenen. Zo werkt het niet helemaal. De Boer was al duidelijk de gedroomde trainer van Ajax, dat hij in eerste instantie langzamer gebracht wil worden is de enige reden dat van den Boog niet direct wou toehappen. Maar Cruijff had nog geen enkele inbreng bij Ajax op dat moment en sorry, maar het aanstellen van de Boer kunnen we niet op zijn conto schrijven. Ook vind ik het onzin om te zeggen dat het nu ineens beter gaat op het veld en dat dat dankzij hem is. Als het al iets met de bestuurlijke chaos te maken heeft, komt het betere spel hooguit doordat er duidelijkheid is, niet doordat JC heeft gewonnen. Daarnaast gaat het op het veld echt niet veel beter. Kijk naar hoe er tegen Real is gespeeld en eigenlijk de hele CL. In de competitie is het nog steeds om te huilen, alleen valt het nu net wel even onze kant op. Dat komt niet door Cruijff, dat komt door de eenvoudigere tegenstanders en de terugkeer van een aantal spelers van blessures en schorsingen. Ik vind dat je er echt helemaal naast zit....het gevoel wat jij hebt, hebben de meeste Ajacieden niet....dat alleen al bevorderd het herstel van Ajax..als Cruijff zich ermee bemoeid, krijgen de fans weer vertrouwen...minimaal 80% is pro-Cruijff en de fans zijn belangrijker dan iedereen denkt...mensen moeten een geloof in Ajax hebben en dat heeft zijn weerslag op alles wat met Ajax te maken heeft...dat is de reden dat het nu weer wat beter gaat..100%...als Cruijff en de jeugdtrainers Ajax hadden moeten verlaten was het gebeurd geweest met Ajax en had het merendeel om het vertrek van de Boer geroepen...puur omdat de resultaten van de afgelopen weken er dan niet waren geweest..
Cruijff heeft wel degelijk te maken gehad met de aanstelling van Frank de Boer...Cruijff zat destijds in een technisch platform waar ook CoroneP en vd.Loog inzaten...vd.Loog wilde het destijds helemaal niet maar ging overstag...wat je verder zegt over de schulden bij Barcelona...in die tijd zijn er veel spelers gekocht door Barcelona waar Cruijff een tegenstander van was...Cruijff heeft altijd geopperd voor de Jeugdopleiding van Barcelona...
Je zegt zelf dat er verbetering is wellicht omdat er nu duidelijkheid is...die duidelijkheid had allang geschept kunnen worden als ze gewoon eens de adviezen van Cruijff hadden opgevolgd...waarom dat niet eens proberen??? Zonder hem zijn we afgegleden naar middelmaat en was de club in handen van nobody's waar niemand zich mee asocieert...tegen Madrid en andere wedstrijden in de CL waren mensen als ten HaTe en SChurkenboom alleen maar aan het tegenwerken...ben blij dat ze weg zijn, want die zitten er alleen voor zichzelf en niet voor Ajax waar het allemaal om draait..
Ik zeg ook niet dat het puur aan Cruijff ligt dat het nu onze kant opvalt, maar er staat nu wel een beleid op het programma waar elke VOETBALman bij Ajax achterstaat...dat alleen al voelt lekker om betere prestaties te leveren dan tov de tijd dat al die VOETBALmensen werden tegengewerkt.. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Zo, dat zijn berichten van Ali en Baco. Onderschrijf ik in alles. Ik snap de kritieken op Cruyff ook echt niet. Zijn die criticasters dan de afgelopen 15 jaar dik tevreden geweest over de hele gang van zaken bij onze club ?? Geef het plan van Cruyff een eerlijke kans en wacht af wat er gebeurt. En als je heel eerlijk bent, moet je het een jaar of wat een kans geven. 15 jaar zal ie niet nodig hebben.... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Trouwens het technisch platform kwam wat later tot stand maar Frank de Boer is op nadrukkelijk advies van Cruijff aangesteld!!! |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 23:01 schreef alibabba het volgende:[..] Ik vind dat je er echt helemaal naast zit....het gevoel wat jij hebt, hebben de meeste Ajacieden niet....dat alleen al bevorderd het herstel van Ajax..als Cruijff zich ermee bemoeid, krijgen de fans weer vertrouwen...minimaal 80% is pro-Cruijff en de fans zijn belangrijker dan iedereen denkt...mensen moeten een geloof in Ajax hebben en dat heeft zijn weerslag op alles wat met Ajax te maken heeft...dat is de reden dat het nu weer wat beter gaat..100%...als Cruijff en de jeugdtrainers Ajax hadden moeten verlaten was het gebeurd geweest met Ajax en had het merendeel om het vertrek van de Boer geroepen...puur omdat de resultaten van de afgelopen weken er dan niet waren geweest.. Cruijff heeft wel degelijk te maken gehad met de aanstelling van Frank de Boer...Cruijff zat destijds in een technisch platform waar ook CoroneP en vd.Loog inzaten...vd.Loog wilde het destijds helemaal niet maar ging overstag...wat je verder zegt over de schulden bij Barcelona...in die tijd zijn er veel spelers gekocht door Barcelona waar Cruijff een tegenstander van was...Cruijff heeft altijd geopperd voor de Jeugdopleiding van Barcelona... Je zegt zelf dat er verbetering is wellicht omdat er nu duidelijkheid is...die duidelijkheid had allang geschept kunnen worden als ze gewoon eens de adviezen van Cruijff hadden opgevolgd...waarom dat niet eens proberen??? Zonder hem zijn we afgegleden naar middelmaat en was de club in handen van nobody's waar niemand zich mee asocieert...tegen Madrid en andere wedstrijden in de CL waren mensen als ten HaTe en SChurkenboom alleen maar aan het tegenwerken...ben blij dat ze weg zijn, want die zitten er alleen voor zichzelf en niet voor Ajax waar het allemaal om draait.. Ik zeg ook niet dat het puur aan Cruijff ligt dat het nu onze kant opvalt, maar er staat nu wel een beleid op het programma waar elke VOETBALman bij Ajax achterstaat...dat alleen al voelt lekker om betere prestaties te leveren dan tov de tijd dat al die VOETBALmensen werden tegengewerkt.. Tja, je verhaal bevestigd eigenlijk alleen maar wat ik zeg. JC wordt anders beoordeelt dan anderen. Al het goede wat gebeurd terwijl hij in de buurt is schrijf je aan hem toe, al het negatieve kan hij niks aan doen. De man is geen God ofzo. Ik heb een oneindig respect voor de voetballer Cruijff en zelfs als trainer vond ik hem erg sterk. Als bestuursman neem ik hem alleen totaal niet serieus. Ik ga nu toch even wat steviger bewoordingen gebruiken, hoewel ik snap dat ik daar mensen mee tegen het zere been schop. Het is niet mijn bedoeling om mensen te beledigen, maar om mijn punt duidelijk te maken denk ik dat deze bewoordingen mijn woorden meer kracht bij zullen zetten.
Ik vind Johan Cruijff een vrij domme man, die niet in staat is meer dan 2 zinnen achter elkaar te zetten zonder over zijn eigen woorden te struikelen. Als je hem hoort praten heb je vaak halverwege het verhaal hoofdpijn, of ben je met je gedachten ergens anders, want er is geen touw aan deze man vast te knopen. En nee, dat is niet omdat hij een of andere special gast is, die wij allemaal niet begrijpen, dat is omdat de man in een volledig eigen wereld leeft waarin hij denkt dat zijn wartaal ergens op slaat. Zoals Ikkie Tikkie al zei, zijn technisch rapport is niks meer dan een paar sheets uit een powerpoint presentatie, waarop staat: de jeugd moet meer individueel ingericht worden en Ajax moet weer bij de beste 16 van Europa gaan horen. Sorry, maar ik heb hem nooit ook maar het minste horen zeggen over hoe hij in staat denkt te zijn om talenten die elders miljoenen kunnen verdienen binnenboord te houden. Eriksen blijft, omdat hij een slimme jongen is die zijn carriere goed wil opbouwen. Dat zei hij ook al onder Jol toen Cruijff nog op zijn berg in Barca zat. Bouy is een talent dat dollartekens in zijn ogen krijgt, en ook de aanwezigheid van Cruijff, Bergkamp, de Boer en noem het maar op hebben hem niet op andere gedachten gebracht. Waar zijn al zijn hersenspinsel op gebaseerd? Wat heeft Cruijff tot nu toe voor Ajax gedaan sinds hij zijn 'revolutie' is begonnen? Hij heeft een technisch rapport geschreven dat mijn dochter van 8 ook had kunnen schrijven. Hij heeft totaal onervaren (niet per se slechte, maar wel onervaren) mensen in het technisch hart gezet en komt om de haverklap op de proppen met een vent die in Roemenistan of waar de fuck dan ook nog geen club op de rails weet te krijgen om AD te worden bij Ajax. Daarnaast heeft hij vooral heel veel onrust gezaaid. Want jij zegt dat de duidelijkheid er was geweest als iedereen naar Cruijff had geluisterd, ik zeg het tegenovergestelde. Als hij zich er lekker buiten had gehouden was er in ieder geval een stuk minder onrust geweest. Je kan leuk bijnaampjes verzinnen voor van der Loog en noem ze allemaal maar op. Maar van der Loog heeft onze club wel weer financieel gezond gemaakt en ondanks al zijn fouten, was hij een betrokken man die oprecht van onze club hield. Op zijn manier heeft hij zijn best gedaan en daar zou je ook wel eens dankbaar voor mogen zijn. En weet je waarom we de laatste tien jaar zo afgegleden zijn? OMDAT HET NEDERLANDS VOETBAL ZO AFGEGLEDEN IS. De laatste tien jaar is het voetbal om geld gaan draaien en daarin lopen we in Nederland gewoon achter. En tja, in eigen land zouden we het wat beter moeten doen, maar volgens mij zijn we met van den Boog aan het roer kampioen geworden. Ik neem het niet op voor ten Have, van den Boog, Coronel of wie dan ook. Ik wil alleen aangeven dat Cruijff niet heilig is en dat zijn aanwezigheid geen garantie voor succes is. Zijn aanwezigheid zal hooguit zorgen voor een tijdelijke euforie, maar uiteindelijk gaat het om de inhoud, en daar mist hij toch wel het een en ander.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 februari 2012 door ktotheb -- |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 23:23 schreef alibabba het volgende:Trouwens het technisch platform kwam wat later tot stand maar Frank de Boer is op nadrukkelijk advies van Cruijff aangesteld!!! Tja, hij had geen enkele verantwoordelijkheid voor welke aanstelling dan ook binnen Ajax, maar toch schrijf je het aanstellen van Frank op de conto van Cruijff. De mensen die WEL daadwerkelijk verantwoordelijk zijn geweest voor zijn aanstelling weiger je hiervoor credits te geven.... Dat is dus mijn punt |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Voor wat hij voor de club gaat doen, heeft hij helemaal geen tijd nodig. Want hij gaat namelijk helemaal niets doen. Hij kwakt wat poppetjes weg en gaat zelf lekker achterover leunen in Catalunia. Vervolgens verkloten diezelfde poppetjes Ajax in drie jaar tijd met een vracht aan wanbeleid -want geen enkele ervaring in leidinggeven of besturen- en geklooi in de marge, waarna JC vrolijk en zonder met z'n ogen te knipperen z'n handjes weer van Ajax af trekt. Zo ging het en zo zal het ook nu weer gaan. Voorbeeld? De eerste no-name voetballers uit Lings toko komen inmiddels al binnengelopen... Ja jongens, lach maar om Vitesse... bij Ajax gaat hetzelfde gebeuren. En wanneer de stekker eruit gaat, resten de puinhopen.
En ja, de voetballer Cruijff was briljant, maar daarbuiten een uitermate vervelend mens. Het siert Jan van Beveren dat hij nooit de vuile was buiten gehangen heeft over de vervelende intrigant die JC was. En zijn zin doordrijven ging zelfs zo ver dat hij in 74 niet met drie maar twee strepen op z'n shirt mocht spelen, omdat Puma zijn sponsor was. JC is helemaal niet in staat in teambelang te denken, want stelt altijd zijn eigen ego boven alles en iedereen. Beenhakker had hem indertijd vol op z'n gezicht moeten rossen toen het hem bestond af te moeten dalen vanaf de tribune om de trainer even te vertellen wat er moest gebeuren. Ook jongens als van Basten en Rijkaard walgden veelal van JC als trainer/coach.
Ik begrijp nadrukkelijk niet waar jullie optimisme op gestoeld is. Leg het me eens uit. |
|
|
|
|
IdiJoods
|
|
|
quote: En de jouwe is alleen gestoeld op deze voorbeelden?
Dan ga ik het niet uitleggen want dat is vechten tegen de bierkaai. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 00:41 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Voor wat hij voor de club gaat doen, heeft hij helemaal geen tijd nodig. Want hij gaat namelijk helemaal niets doen. Hij kwakt wat poppetjes weg en gaat zelf lekker achterover leunen in Catalunia. Vervolgens verkloten diezelfde poppetjes Ajax in drie jaar tijd met een vracht aan wanbeleid -want geen enkele ervaring in leidinggeven of besturen- en geklooi in de marge, waarna JC vrolijk en zonder met z'n ogen te knipperen z'n handjes weer van Ajax af trekt. Zo ging het en zo zal het ook nu weer gaan. Voorbeeld? De eerste no-name voetballers uit Lings toko komen inmiddels al binnengelopen... Ja jongens, lach maar om Vitesse... bij Ajax gaat hetzelfde gebeuren. En wanneer de stekker eruit gaat, resten de puinhopen. En ja, de voetballer Cruijff was briljant, maar daarbuiten een uitermate vervelend mens. Het siert Jan van Beveren dat hij nooit de vuile was buiten gehangen heeft over de vervelende intrigant die JC was. En zijn zin doordrijven ging zelfs zo ver dat hij in 74 niet met drie maar twee strepen op z'n shirt mocht spelen, omdat Puma zijn sponsor was. JC is helemaal niet in staat in teambelang te denken, want stelt altijd zijn eigen ego boven alles en iedereen. Beenhakker had hem indertijd vol op z'n gezicht moeten rossen toen het hem bestond af te moeten dalen vanaf de tribune om de trainer even te vertellen wat er moest gebeuren. Ook jongens als van Basten en Rijkaard walgden veelal van JC als trainer/coach.Ik begrijp nadrukkelijk niet waar jullie optimisme op gestoeld is. Leg het me eens uit. Cruijff was op dat moment speler/(assistent)trainer. Stond volledig in zijn recht om naar beneden te stormen om alles goed neer te zetten. En kennelijk terrecht, want we wonnen die wedstrijd.
Dat laatste is totaal niet relevant aan de huidige situatie. Het was toch echt Cruijff die Rijkaard naar Barca haalde, het was toch echt Cruijff die van Basten naar Ajax haalde (na oranje).
Cruijff heeft de laatste jaren meer invloed op Ajax gehad dan men denkt.
Voordat hij wat bij ons kan doen zijn we 2-3 maanden verder. Buiten Boudewijn, die graag aan de poten van Cruijff zaagt, snap ik echt niet waarom men aan Cruijff twijfelt.
Tuurlijk heeft Cruijff zijn nukken. Amsterdammers zijn immers recht door zee, en zeggen wat ze denken. Dat vindt niet iedereen fijn.
Maar op voetbaltechnisch gebied zijn er maar weinig die op het niveau van Cruijff zitten. Zelfs de overal geprezen Hiddink heeft 't niet. Creatieve spelers zijn vaak creatieve mensen. Die 'out of the box' denken en risico's durven nemen. ZO is Ajax groot geworden. ZO moet AFC Ajax weer functioneren. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Hoezo trekt Cruijff zijn handen van Ajax af?
Getergde Cruijff is het na vijftien maanden helemaal zat
© ap Johan Cruijff heeft veel inspiratie gehaald uit het bezoek aan Chivas Guadalajara, de Mexicaanse club waar hij zaterdag als adviseur werd aangesteld. 'Mijn eerste indrukken bij Chivas Guadalajara hebben me geïnspireerd om me richting Ajax harder op te stellen.'
© epa
© reuters Dat zegt de voormalige nummer 14 vandaag in zijn column in De Telegraaf. 'Opnieuw heb ik ervaren hoe snel je de boel op de rails krijgt als iedereen voor hetzelfde belang gaat. Het belang van de club.'
RvC nog niet weg Cruijff doelt op zijn medecommissarissen in Amsterdam, die weliswaar hun aftreden aankondigden, maar nog altijd niet vertrokken zijn en zelfs nog mee kunnen beslissen over hun opvolgers.
Tranen in de ogen 'Daarom gaan de mensen bij Chivas binnen twee weken aan de slag, terwijl we bij Ajax na vijftien maanden nog niet weten waar we aan toe zijn. Als je het proces bij Chivas en eerder bij Barcelona vergelijkt met dat bij Ajax, dan springen de tranen in m'n ogen', aldus Cruijff.
Contrast met Ajax Chivas voelt in tegenstelling tot Ajax voor Cruijff als een 'groot, warm bad'. 'Een enorm verschil met wat ik het afgelopen jaar ervaren heb. Hier gaan de mensen er nog van uit dat wij het weten, terwijl ze bij Ajax precies het tegenovergestelde denken.'
Barcelona-model Cruijff zal hoogstens twee tot drie keer per jaar in Mexico zijn. 'Dit valt probleemloos met Ajax te combineren, omdat mijn manier van werken dat toestaat. (...) Ik dring me vooral niet op, omdat ze zelf tot veel in staat zijn en echt wel weten wanneer ze me wel of niet moeten bellen. Zo ging het bij Barcelona met Rijkaard, Guardiola en Bequiristain, zo gaat het nu bij Chivas en hopelijk zal het ooit zo bij Ajax gaan.'
Cruijff-effect Chivas won gisteren met 2-1 van Santos Laguna en beëindigde daarmee een serie van 13 wedstrijden zonder zege.
Bron : http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/3204061/2012/02/27/Getergde-Cruijff-is-het-na-vijftien-maanden-helemaal-zat.dhtml |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
Cruijff heeft een grote mond, neemt nooit verantwoordelijkheid en als het hem niet zint danloopt hij weg. En iedereen blijft de man maar verdedigen. Als hij het echt zo goed voor heeft met Ajax ga je dus niet nog een baantje aannemen. Of is het Cruijff zijn taak echt alleen wat mannetjes aanstellen? Ikke tikkie heeft groot gelijk! Ook ik hou mn hart vast hoe het komende jaren zal gaan. Want waar Cruijff is komt gedonder! Ja niet in Chivas, maar Mexico is dan ook niet echt een goed voorbeeld he! Corrupt als de pest! Verder zijn er de afgelopen 10 jaar grote spelers doorgebroken uit de jeugd. Ik noem een Sneijder, ve Vaart, de Jong, Stekelenburg, vd Wiel, Maduro, Emanuelson. Alleen de afgelopen jaren is het minder. Komt dat door een opeens andere benadering op de toekomst? Ik weet het niet hoor... Het team van 94 is gewoon een uitzonderlijk goede lichting geweest dat kan je nu eenmaal niet elke 3 jaar produceren, en bovendien was de man die nu niet welkom is door Cruijff toen verantwoordelijk. Maar goed er op de Cruijff manier wordt getraind staat er over 5 a 8 jaar weer zo'n ploeg.
Verder is blijkbaar ook iedereen vergeten dat het Ajax-icoon ook nog even doodleuk in het shirtvan de aartsrivaal heeft gespeel, omdat Ajax niet aan zn salariseisen wou voldoen... Dus ga je maar naar Feyenoord om even lekker te pesten! In mijn ogen kan een echte Ajacied zoiets simpelweg niet doen!! Het kan wel maar dan ben je geen ras Ajacied!!
Ook zat hij in de rvc en las bijvoorbeeld simpelweg zijn stukken niet! Is in een volwassen zakelijke wereld absoluut onmogelijk dat een commissaris zijn stukken niet leest. Hij heeft overal lak aan, en neemt het niet serieus. Hij zat in de rvc. Dan moet je ook aan je verplichtingen voldoen of hij had helemaal geen zitting moeten nemen in de rvc als je toch niet je best gaat doen.
Heel erg eens met ikke tikkie. Ik stond eerst ook achter Cruiff maar heb het so langzamerhand helemaal geschoten met deze man, omdat er simpelweg niet met hem valt te werken. Ja misschien wel bij Chivas in een bananenrepubliek, maar niet bij een bedrijf dat Ajax heet. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Niet alleen die hoor. Kan nog wel een waslijst opnoemen... |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 10:33 schreef Gruber het volgende:Cruijff heeft een grote mond, neemt nooit verantwoordelijkheid en als het hem niet zint danloopt hij weg. En iedereen blijft de man maar verdedigen. Als hij het echt zo goed voor heeft met Ajax ga je dus niet nog een baantje aannemen. Of is het Cruijff zijn taak echt alleen wat mannetjes aanstellen? Ikke tikkie heeft groot gelijk! Ook ik hou mn hart vast hoe het komende jaren zal gaan. Want waar Cruijff is komt gedonder! Ja niet in Chivas, maar Mexico is dan ook niet echt een goed voorbeeld he! Corrupt als de pest! Verder zijn er de afgelopen 10 jaar grote spelers doorgebroken uit de jeugd. Ik noem een Sneijder, ve Vaart, de Jong, Stekelenburg, vd Wiel, Maduro, Emanuelson. Alleen de afgelopen jaren is het minder. Komt dat door een opeens andere benadering op de toekomst? Ik weet het niet hoor... Het team van 94 is gewoon een uitzonderlijk goede lichting geweest dat kan je nu eenmaal niet elke 3 jaar produceren, en bovendien was de man die nu niet welkom is door Cruijff toen verantwoordelijk. Maar goed er op de Cruijff manier wordt getraind staat er over 5 a 8 jaar weer zo'n ploeg. Verder is blijkbaar ook iedereen vergeten dat het Ajax-icoon ook nog even doodleuk in het shirtvan de aartsrivaal heeft gespeel, omdat Ajax niet aan zn salariseisen wou voldoen... Dus ga je maar naar Feyenoord om even lekker te pesten! In mijn ogen kan een echte Ajacied zoiets simpelweg niet doen!! Het kan wel maar dan ben je geen ras Ajacied!!Ook zat hij in de rvc en las bijvoorbeeld simpelweg zijn stukken niet! Is in een volwassen zakelijke wereld absoluut onmogelijk dat een commissaris zijn stukken niet leest. Hij heeft overal lak aan, en neemt het niet serieus. Hij zat in de rvc. Dan moet je ook aan je verplichtingen voldoen of hij had helemaal geen zitting moeten nemen in de rvc als je toch niet je best gaat doen. Heel erg eens met ikke tikkie. Ik stond eerst ook achter Cruiff maar heb het so langzamerhand helemaal geschoten met deze man, omdat er simpelweg niet met hem valt te werken. Ja misschien wel bij Chivas in een bananenrepubliek, maar niet bij een bedrijf dat Ajax heet. Je mag van mij echt alles over Cruijff zeggen. Maar hem verdenken op het niet zijn van een Ajacied gaat te ver. EN is immers respectloos richting de prestaties die hij in HET aller mooiste shirt ter wereld heeft geleverd.
Cruijff is een jongen van de club. Zijn familie heeft zich ontzettend veel ingezet voor alles en iedereen die Ajax lief had.
Hij is een icoon, een legende.
We moeten heb de kans geven om te zorgen dat ZIJN Ajax weer op niveau komt waar het hoort. En zeker nu, na alles wat er gebeurt is.
Overigens, 3 keer raden wie de jeugdopleiding had opgezet waaruit al die talenten in 95 kwamen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 februari 2012 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 23:27 schreef ktotheb het volgende:[..] Tja, je verhaal bevestigd eigenlijk alleen maar wat ik zeg. JC wordt anders beoordeelt dan anderen. Al het goede wat gebeurd terwijl hij in de buurt is schrijf je aan hem toe, al het negatieve kan hij niks aan doen. De man is geen God ofzo. Ik heb een oneindig respect voor de voetballer Cruijff en zelfs als trainer vond ik hem erg sterk. Als bestuursman neem ik hem alleen totaal niet serieus. Ik ga nu toch even wat steviger bewoordingen gebruiken, hoewel ik snap dat ik daar mensen mee tegen het zere been schop. Het is niet mijn bedoeling om mensen te beledigen, maar om mijn punt duidelijk te maken denk ik dat deze bewoordingen mijn woorden meer kracht bij zullen zetten. Ik vind Johan Cruijff een vrij domme man, die niet in staat is meer dan 2 zinnen achter elkaar te zetten zonder over zijn eigen woorden te struikelen. Als je hem hoort praten heb je vaak halverwege het verhaal hoofdpijn, of ben je met je gedachten ergens anders, want er is geen touw aan deze man vast te knopen. En nee, dat is niet omdat hij een of andere special gast is, die wij allemaal niet begrijpen, dat is omdat de man in een volledig eigen wereld leeft waarin hij denkt dat zijn wartaal ergens op slaat. Zoals Ikkie Tikkie al zei, zijn technisch rapport is niks meer dan een paar sheets uit een powerpoint presentatie, waarop staat: de jeugd moet meer individueel ingericht worden en Ajax moet weer bij de beste 16 van Europa gaan horen. Sorry, maar ik heb hem nooit ook maar het minste horen zeggen over hoe hij in staat denkt te zijn om talenten die elders miljoenen kunnen verdienen binnenboord te houden. Eriksen blijft, omdat hij een slimme jongen is die zijn carriere goed wil opbouwen. Dat zei hij ook al onder Jol toen Cruijff nog op zijn berg in Barca zat. Bouy is een talent dat dollartekens in zijn ogen krijgt, en ook de aanwezigheid van Cruijff, Bergkamp, de Boer en noem het maar op hebben hem niet op andere gedachten gebracht. Waar zijn al zijn hersenspinsel op gebaseerd? Wat heeft Cruijff tot nu toe voor Ajax gedaan sinds hij zijn 'revolutie' is begonnen? Hij heeft een technisch rapport geschreven dat mijn dochter van 8 ook had kunnen schrijven. Hij heeft totaal onervaren (niet per se slechte, maar wel onervaren) mensen in het technisch hart gezet en komt om de haverklap op de proppen met een vent die in Roemenistan of waar de fuck dan ook nog geen club op de rails weet te krijgen om AD te worden bij Ajax. Daarnaast heeft hij vooral heel veel onrust gezaaid. Want jij zegt dat de duidelijkheid er was geweest als iedereen naar Cruijff had geluisterd, ik zeg het tegenovergestelde. Als hij zich er lekker buiten had gehouden was er in ieder geval een stuk minder onrust geweest. Je kan leuk bijnaampjes verzinnen voor van der Loog en noem ze allemaal maar op. Maar van der Loog heeft onze club wel weer financieel gezond gemaakt en ondanks al zijn fouten, was hij een betrokken man die oprecht van onze club hield. Op zijn manier heeft hij zijn best gedaan en daar zou je ook wel eens dankbaar voor mogen zijn. En weet je waarom we de laatste tien jaar zo afgegleden zijn? OMDAT HET NEDERLANDS VOETBAL ZO AFGEGLEDEN IS. De laatste tien jaar is het voetbal om geld gaan draaien en daarin lopen we in Nederland gewoon achter. En tja, in eigen land zouden we het wat beter moeten doen, maar volgens mij zijn we met van den Boog aan het roer kampioen geworden. Ik neem het niet op voor ten Have, van den Boog, Coronel of wie dan ook. Ik wil alleen aangeven dat Cruijff niet heilig is en dat zijn aanwezigheid geen garantie voor succes is. Zijn aanwezigheid zal hooguit zorgen voor een tijdelijke euforie, maar uiteindelijk gaat het om de inhoud, en daar mist hij toch wel het een en ander. EENS! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 23:27 schreef ktotheb het volgende:[..] Tja, je verhaal bevestigd eigenlijk alleen maar wat ik zeg. JC wordt anders beoordeelt dan anderen. Al het goede wat gebeurd terwijl hij in de buurt is schrijf je aan hem toe, al het negatieve kan hij niks aan doen. De man is geen God ofzo. Ik heb een oneindig respect voor de voetballer Cruijff en zelfs als trainer vond ik hem erg sterk. Als bestuursman neem ik hem alleen totaal niet serieus. Ik ga nu toch even wat steviger bewoordingen gebruiken, hoewel ik snap dat ik daar mensen mee tegen het zere been schop. Het is niet mijn bedoeling om mensen te beledigen, maar om mijn punt duidelijk te maken denk ik dat deze bewoordingen mijn woorden meer kracht bij zullen zetten. Ik vind Johan Cruijff een vrij domme man, die niet in staat is meer dan 2 zinnen achter elkaar te zetten zonder over zijn eigen woorden te struikelen. Als je hem hoort praten heb je vaak halverwege het verhaal hoofdpijn, of ben je met je gedachten ergens anders, want er is geen touw aan deze man vast te knopen. En nee, dat is niet omdat hij een of andere special gast is, die wij allemaal niet begrijpen, dat is omdat de man in een volledig eigen wereld leeft waarin hij denkt dat zijn wartaal ergens op slaat. Zoals Ikkie Tikkie al zei, zijn technisch rapport is niks meer dan een paar sheets uit een powerpoint presentatie, waarop staat: de jeugd moet meer individueel ingericht worden en Ajax moet weer bij de beste 16 van Europa gaan horen. Sorry, maar ik heb hem nooit ook maar het minste horen zeggen over hoe hij in staat denkt te zijn om talenten die elders miljoenen kunnen verdienen binnenboord te houden. Eriksen blijft, omdat hij een slimme jongen is die zijn carriere goed wil opbouwen. Dat zei hij ook al onder Jol toen Cruijff nog op zijn berg in Barca zat. Bouy is een talent dat dollartekens in zijn ogen krijgt, en ook de aanwezigheid van Cruijff, Bergkamp, de Boer en noem het maar op hebben hem niet op andere gedachten gebracht. Waar zijn al zijn hersenspinsel op gebaseerd? Wat heeft Cruijff tot nu toe voor Ajax gedaan sinds hij zijn 'revolutie' is begonnen? Hij heeft een technisch rapport geschreven dat mijn dochter van 8 ook had kunnen schrijven. Hij heeft totaal onervaren (niet per se slechte, maar wel onervaren) mensen in het technisch hart gezet en komt om de haverklap op de proppen met een vent die in Roemenistan of waar de fuck dan ook nog geen club op de rails weet te krijgen om AD te worden bij Ajax. Daarnaast heeft hij vooral heel veel onrust gezaaid. Want jij zegt dat de duidelijkheid er was geweest als iedereen naar Cruijff had geluisterd, ik zeg het tegenovergestelde. Als hij zich er lekker buiten had gehouden was er in ieder geval een stuk minder onrust geweest. Je kan leuk bijnaampjes verzinnen voor van der Loog en noem ze allemaal maar op. Maar van der Loog heeft onze club wel weer financieel gezond gemaakt en ondanks al zijn fouten, was hij een betrokken man die oprecht van onze club hield. Op zijn manier heeft hij zijn best gedaan en daar zou je ook wel eens dankbaar voor mogen zijn. En weet je waarom we de laatste tien jaar zo afgegleden zijn? OMDAT HET NEDERLANDS VOETBAL ZO AFGEGLEDEN IS. De laatste tien jaar is het voetbal om geld gaan draaien en daarin lopen we in Nederland gewoon achter. En tja, in eigen land zouden we het wat beter moeten doen, maar volgens mij zijn we met van den Boog aan het roer kampioen geworden. Ik neem het niet op voor ten Have, van den Boog, Coronel of wie dan ook. Ik wil alleen aangeven dat Cruijff niet heilig is en dat zijn aanwezigheid geen garantie voor succes is. Zijn aanwezigheid zal hooguit zorgen voor een tijdelijke euforie, maar uiteindelijk gaat het om de inhoud, en daar mist hij toch wel het een en ander. En waarom zijn we afgegleden? Omdat wij van mening waren wel mee te kunnen doen met de grote jongens door zelf ook met grote bedragen moeten strooien.
Resultaat :
Ajax gaat naar de beurs, verkoopt 120 miljoen gulden aan aandelen. En gaat spelers als Luque, Urzaiz voor een godsvermogen binnenhalen. De jeugdopleiding wordt naar de achtergrond geschoven, talenten die een beetje lastig zijn worden weggestuurd en alleen ja-knikkers mogen blijven.
Totaal tegen het clubcultuur in worden er spelers voor veel geld aangetrokken. Welliswaar worden er ook voor een flink bedrag verkocht, dat verbloemde de dramatische keuzes van het bestuur enigsinds.
Waar we voorheen nog konden terugvallen op een uitstekende jeugdopleiding, is die 'safetynet' zo goed als verdwenen.
Naast het feit dat we financieel niet mee kunnen (altijd al geweest overigens), komen we voetballend ook niet in de buurt.
En natuurlijk is de komst van Cruijff geen garantie tot succes. Maar de bobo's hebben het de laatste 15 jaar voor het zeggen gehad, zonder succes. Het is nu aan de (oud)voetballers om te laten zien dat zij het wel kunnen.
Op het gebied van saneren en geldbesparen hebben vd Boog & Co het prima gedaan. Dit proces heeft dan ook weinig met voetbal te maken. Het probleem was echter dat zij ook het beleid van de club meenden te bepalen.
Het probleem is vrij simpel op te lossen.
Het technische gedeelte moet je laten runnen door (oud)-voetballers. De financien door een Financieel directeur Merchandising door een commercieel directeur En een Algemeen directeur moet een oogje in het zeil houden. van Praag was daar heer en meester in.
Maar je moet een financieel directeur NOOIT met het technisch gedeelte laten bemoeien, en visa versa. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 16:42 schreef Booya4Afca het volgende:[..] En waarom zijn we afgegleden? Omdat wij van mening waren wel mee te kunnen doen met de grote jongens door zelf ook met grote bedragen moeten strooien. Resultaat : Ajax gaat naar de beurs, verkoopt 120 miljoen gulden aan aandelen. En gaat spelers als Luque, Urzaiz voor een godsvermogen binnenhalen. De jeugdopleiding wordt naar de achtergrond geschoven, talenten die een beetje lastig zijn worden weggestuurd en alleen ja-knikkers mogen blijven. Totaal tegen het clubcultuur in worden er spelers voor veel geld aangetrokken. Welliswaar worden er ook voor een flink bedrag verkocht, dat verbloemde de dramatische keuzes van het bestuur enigsinds. Waar we voorheen nog konden terugvallen op een uitstekende jeugdopleiding, is die 'safetynet' zo goed als verdwenen. Naast het feit dat we financieel niet mee kunnen (altijd al geweest overigens), komen we voetballend ook niet in de buurt. En natuurlijk is de komst van Cruijff geen garantie tot succes. Maar de bobo's hebben het de laatste 15 jaar voor het zeggen gehad, zonder succes. Het is nu aan de (oud)voetballers om te laten zien dat zij het wel kunnen. Op het gebied van saneren en geldbesparen hebben vd Boog & Co het prima gedaan. Dit proces heeft dan ook weinig met voetbal te maken. Het probleem was echter dat zij ook het beleid van de club meenden te bepalen. Het probleem is vrij simpel op te lossen. Het technische gedeelte moet je laten runnen door (oud)-voetballers. De financien door een Financieel directeur Merchandising door een commercieel directeur En een Algemeen directeur moet een oogje in het zeil houden. van Praag was daar heer en meester in. Maar je moet een financieel directeur NOOIT met het technisch gedeelte laten bemoeien, en visa versa. Ik ben het zo goed als volledig met je eens. Ik vind Cruijff alleen absoluut niet de juiste man om de klus te gaan klaren. Ik ben helemaal met je eens dat er een verschil moet zijn tussen het bedrijfsgedeelte en het voetbalgedeelte bij een club. Het probleem is juist dat Cruijff op alle posities voetbalmensen wil. De RvC die binnenkort vertrekt wilde van Gaal aanstellen als AD en Blind als TD. Volgens mij zijn dat voetbalmensen op de voetbalposities. En de mensen die zij hebben voorgedragen zijn in mijn ogen meer geschikt dan de mensen die Cruijff voordraagt. Dat de oud voetballers het voor het zeggen moeten krijgen op de voetbalposities zijn ten Have en co dus ook volledig met jou en mij eens. Ik vind ook dat er wat moet veranderen bij Ajax, want we zijn inderdaad afgegleden. Internationaal is dat heel normaal, maar ook nationaal ging het niet voor de wind. Maar ik denk dat we met van Gaal, Blind en de Boer op de voetbalposities een stuk verder komen dan met Jonk, Bergkamp, de Boer en Ling. Ik hoor alleen nooit iemand zeggen wat Cruijff nu inhoudelijk te bieden heeft waardoor iedereen hem zo verafgod. Er is zoveel gezeur op de jeugdopleiding, maar onze jeugdopleiding is nog steeds de beste van NL. Er is geen enkele club waar zoveel spelers uit eigen jeugd wekelijks spelen dan bij ons. Dat de echt grote talenten minder doorbreken, komt omdat de allergrootste talenten op jongere leeftijd al worden weggekocht.
Kijk nu eens naar waardoor het hele gezeik met Cruijff en de RvC is ontstaan. Omdat Cruijff maar bleef zeiken dat Ling niet aangesteld mocht worden als AD. Inhoudelijk is dat heel goed te verklaren, omdat Ling het bij Trencin al slecht doet, laat staan bij een echte voetbalclub. Maar Cruijff is niet bereidt tot het sluiten van een compromis en naar andere kandidaten te kijken. Dus hij wil volledige zeggenschap en als men niet naar hem luistert, dan gooit hij zn kont tegen de krib. Iemand die op zo'n manier wil werken is totaal ongeschikt.
Ik denk dat iedereen het erover eens is dat we willen dat Ajax in ieder geval op nationaal niveau het weer beter gaat doen. We hebben het de laatste jaren als supporters erg moeilijk gehad en we willen onze trots terug. Het enige waar deze eeuwige discussie over gaat is of JC wel of niet de geschikte man is om dit te bewerkstelligen. Ik weet zeker dat hij dit niet is en hiervoor is ook voldoende bewijs te leveren. Kijk hoe hij werkt, luister naar wat hij inhoudelijk nou eigenlijk zegt, lees zijn technisch plan en kijk naar hoeveel tijd hij bereidt is vrij te maken voor onze club. Dit alles zorgt ervoor dat ik liever heb dat we met van Gaal als AD, Blind als TD en de Boer als trainer aan het werk ga, dan met Bergkamp, Jonk en de Boer als totaal onervaren technisch hart en een idioot als Ling als AD. En als er dan een paar bobo's in de RvC zitten die het zakelijke gedeelte willen regelen ben ik daar alleen maar blij om. In een moderne voetbalclub heb je die mensen nu eenmaal nodig.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 februari 2012 door ktotheb -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Het maakt nu even niet uit of je voorstander of tegenstander bent van Johan Cruijff. Feit is wel, dat Pep Guardiola vorige week in een interview op de Spaanse televisie opnieuw zei, dat hij nu nog altijd voortborduurt op de visie van Johan Cruijff toen die zo'n 10 jaar geleden adviseur van Barcelona was. Ook toen had JC geen officiële functie (meer) bij de Catalanen, maar men voerde simpelweg uit wat hij adviseerde. Om dat gegeven kun je mijns inziens niet heen. Toegegeven: zijn huidige Ajax-plan, een paar simpele A4'tjes hebben niks om het lijf. Je moet hem ook niet laten schrijven! Dat doet immers Jaap de Groot ook voor hem bij de Telegraaf. Maar pratend formuleren kan hij beslist wel en gezien de regelmatige lofuitingen van Guardiola aan zijn adres heeft hij kennelijk wel degelijk een goede visie. En welk stromannetje die visie gaat uitvoeren, zal me een zorg zijn. Maar geef hem in ieder geval de kans om die visie in praktijk te brengen, net zoals hij dat in Barcelona heeft gedaan en hij dat in Mexico nu gaat doen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Mocht het vervolgens toch niet lukken bij Ajax, dan zullen wij nooit meer iets van Johan Cruijff horen. Maar in ieder geval heeft hij een eerlijke kans gekregen! |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 17:18 schreef Pietje het volgende:Het maakt nu even niet uit of je voorstander of tegenstander bent van Johan Cruijff. Feit is wel, dat Pep Guardiola vorige week in een interview op de Spaanse televisie opnieuw zei, dat hij nu nog altijd voortborduurt op de visie van Johan Cruijff toen die zo'n 10 jaar geleden adviseur van Barcelona was. Ook toen had JC geen officiële functie (meer) bij de Catalanen, maar men voerde simpelweg uit wat hij adviseerde. Om dat gegeven kun je mijns inziens niet heen. Toegegeven: zijn huidige Ajax-plan, een paar simpele A4'tjes hebben niks om het lijf. Je moet hem ook niet laten schrijven! Dat doet immers Jaap de Groot ook voor hem bij de Telegraaf. Maar pratend formuleren kan hij beslist wel en gezien de regelmatige lofuitingen van Guardiola aan zijn adres heeft hij kennelijk wel degelijk een goede visie. En welk stromannetje die visie gaat uitvoeren, zal me een zorg zijn. Maar geef hem in ieder geval de kans om die visie in praktijk te brengen, net zoals hij dat in Barcelona heeft gedaan en hij dat in Mexico nu gaat doen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Mocht het vervolgens toch niet lukken bij Ajax, dan zullen wij nooit meer iets van Johan Cruijff horen. Maar in ieder geval heeft hij een eerlijke kans gekregen! Het laatste wat je zegt is wel absoluut waar. Hij heeft nooit de vrije hand gekregen, dus weet je ook niet zeker hoe het zou lopen. Dit is dan ook een discussie die je voert op basis van verwachtingen. Die verwachtingen van mij bij JC zijn er niet, doordat ik vind dat er veel inhoudelijk bewijs is tegen zijn manier van werken. Je zegt terecht dat er veel lof is voor de voetbalvisie van JC. Zijn visie is de visie van Ajax en is het soort voetbal dat wij willen spelen. Om te werken met de visie van JC heb je JC alleen niet nodig. Wat is het verschil tussen de visie van JC en de Boer?? Die is er niet. De visie is er dus al bij Ajax. Ook op de posities van TD en AD zouden die komen, want ondanks alles wat iedereen zegt, de visie op hoe er gevoetbald moet worden van JC en van Gaal verschillen echt niks. Ik ben voor de visie van JC. Ik vind het alleen niet de visie van JC, maar de visie van onze club. En onze club kan prima werken met die visie, zonder dat je daarvoor Cruijff nodig hebt. En Cruijff heeft naast zijn voetbalvisie ook een aantal hele negatieve eigenschappen, dus waarom niet zonder JC werken, ik ben ervan overtuigd dat er dan een stuk meer rust zou zijn. Maar goed, wat je zegt klopt: hij heeft nooit een kans gehad/gepakt om het helemaal in te richten, dus het blijft tot bepaalde hoogte een aanname.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 februari 2012 door ktotheb -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 17:28 schreef ktotheb het volgende:[..] Het laatste wat je zegt is wel absoluut waar. Hij heeft nooit de vrije hand gekregen, dus weet je ook niet zeker hoe het zou lopen. Dit is dan ook een discussie die je voert op basis van verwachtingen. Die verwachtingen van mij bij JC zijn er niet, doordat ik vind dat er veel inhoudelijk bewijs is tegen zijn manier van werken. Je zegt terecht dat er veel lof is voor de voetbalvisie van JC. Zijn visie is de visie van Ajax en is het soort voetbal dat wij willen spelen. Om te werken met de visie van JC heb je JC alleen niet nodig. Wat is het verschil tussen de visie van JC en de Boer?? Die is er niet. De visie is er dus al bij Ajax. Ook op de posities van TD en AD zouden die komen, want ondanks alles wat iedereen zegt, de visie op hoe er gevoetbald moet worden van JC en van Gaal verschillen echt niks. Ik ben voor de visie van JC. Ik vind het alleen niet de visie van JC, maar de visie van onze club. En onze club kan prima werken met die visie, zonder dat je daarvoor Cruijff nodig hebt. En Cruijff heeft naast zijn voetbalvisie ook een aantal hele negatieve eigenschappen, dus waarom niet zonder JC werken, ik ben ervan overtuigd dat er dan een stuk meer rust zou zijn. Maar goed, wat je zegt klopt: hij heeft nooit een kans gehad/gepakt om het helemaal in te richten, dus het blijft tot bepaalde hoogte een aanname. Ach ktotheb, dan noemen we De Boer, Jonk en Bergkamp toch Cruijff's stromannen. Ik schreef al, het zal me een zorg zijn wie die visie gaat uitvoeren. Wel vind ik het belangrijk dat Cruijff met die heren blijft meekijken, als bewaker van het gehele proces. Ik ben het zeker wel met je eens, daar waar je schrijft dat Cruijff een aantal nare eigenschappen heeft. Dat zullen weinig mensen kunnen ontkennen. Soms heb je een "naar karakter" nodig om je gelijk te halen. Van mij krijgt hij beslist het voordeel van de twijfel, tot het tegendeel van een en ander bewezen is. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 23:27 schreef ktotheb het volgende:[..] Tja, je verhaal bevestigd eigenlijk alleen maar wat ik zeg. JC wordt anders beoordeelt dan anderen. Al het goede wat gebeurd terwijl hij in de buurt is schrijf je aan hem toe, al het negatieve kan hij niks aan doen. De man is geen God ofzo. Ik heb een oneindig respect voor de voetballer Cruijff en zelfs als trainer vond ik hem erg sterk. Als bestuursman neem ik hem alleen totaal niet serieus. Ik ga nu toch even wat steviger bewoordingen gebruiken, hoewel ik snap dat ik daar mensen mee tegen het zere been schop. Het is niet mijn bedoeling om mensen te beledigen, maar om mijn punt duidelijk te maken denk ik dat deze bewoordingen mijn woorden meer kracht bij zullen zetten. Ik vind Johan Cruijff een vrij domme man, die niet in staat is meer dan 2 zinnen achter elkaar te zetten zonder over zijn eigen woorden te struikelen. Als je hem hoort praten heb je vaak halverwege het verhaal hoofdpijn, of ben je met je gedachten ergens anders, want er is geen touw aan deze man vast te knopen. En nee, dat is niet omdat hij een of andere special gast is, die wij allemaal niet begrijpen, dat is omdat de man in een volledig eigen wereld leeft waarin hij denkt dat zijn wartaal ergens op slaat. Zoals Ikkie Tikkie al zei, zijn technisch rapport is niks meer dan een paar sheets uit een powerpoint presentatie, waarop staat: de jeugd moet meer individueel ingericht worden en Ajax moet weer bij de beste 16 van Europa gaan horen. Sorry, maar ik heb hem nooit ook maar het minste horen zeggen over hoe hij in staat denkt te zijn om talenten die elders miljoenen kunnen verdienen binnenboord te houden. Eriksen blijft, omdat hij een slimme jongen is die zijn carriere goed wil opbouwen. Dat zei hij ook al onder Jol toen Cruijff nog op zijn berg in Barca zat. Bouy is een talent dat dollartekens in zijn ogen krijgt, en ook de aanwezigheid van Cruijff, Bergkamp, de Boer en noem het maar op hebben hem niet op andere gedachten gebracht. Waar zijn al zijn hersenspinsel op gebaseerd? Wat heeft Cruijff tot nu toe voor Ajax gedaan sinds hij zijn 'revolutie' is begonnen? Hij heeft een technisch rapport geschreven dat mijn dochter van 8 ook had kunnen schrijven. Hij heeft totaal onervaren (niet per se slechte, maar wel onervaren) mensen in het technisch hart gezet en komt om de haverklap op de proppen met een vent die in Roemenistan of waar de fuck dan ook nog geen club op de rails weet te krijgen om AD te worden bij Ajax. Daarnaast heeft hij vooral heel veel onrust gezaaid. Want jij zegt dat de duidelijkheid er was geweest als iedereen naar Cruijff had geluisterd, ik zeg het tegenovergestelde. Als hij zich er lekker buiten had gehouden was er in ieder geval een stuk minder onrust geweest. Je kan leuk bijnaampjes verzinnen voor van der Loog en noem ze allemaal maar op. Maar van der Loog heeft onze club wel weer financieel gezond gemaakt en ondanks al zijn fouten, was hij een betrokken man die oprecht van onze club hield. Op zijn manier heeft hij zijn best gedaan en daar zou je ook wel eens dankbaar voor mogen zijn. En weet je waarom we de laatste tien jaar zo afgegleden zijn? OMDAT HET NEDERLANDS VOETBAL ZO AFGEGLEDEN IS. De laatste tien jaar is het voetbal om geld gaan draaien en daarin lopen we in Nederland gewoon achter. En tja, in eigen land zouden we het wat beter moeten doen, maar volgens mij zijn we met van den Boog aan het roer kampioen geworden. Ik neem het niet op voor ten Have, van den Boog, Coronel of wie dan ook. Ik wil alleen aangeven dat Cruijff niet heilig is en dat zijn aanwezigheid geen garantie voor succes is. Zijn aanwezigheid zal hooguit zorgen voor een tijdelijke euforie, maar uiteindelijk gaat het om de inhoud, en daar mist hij toch wel het een en ander. Ik zeg nergens dat Cruijff een God is....ieder mens heeft zijn kwaliteiten en Cruijff heeft gewoon verstand van voetbal, hetgeen waar alles om draait!!! Ajax zelf is met Bouy zeer nalatig geweest; http://www.soccernews.nl/news/147007/Ajax_mag_zich_het_vertrek_van_toptalent_Bouy_zelf_aanrekenen
Ik vind dat je telkens voorbij gaat aan 1 ding; de fans.....we hebben allemaal in het stadion kunnen horen wie de meeste mensen willen hebben....daar mag je NOOIT aan voorbij gaan...ik zeg niet dat alles wat Cruijff doet goed is, maar hij heeft een bepaalde status die niemand anders heeft mbt Ajax...dat is door niemand te ontkennen..hetgeen hij wil word aangehoord en daar heeft men vertrouwen in zodat het WERKT...al zei Piet Snot hetzelfde als Cruijff, zou dat nooit zo'n positieve uitwerking hebben....dat gegeven is het belangrijkste van alles en werkt in het voordeel van Ajax...dat voordeel kunnen we wel eens gebruiken nadat we ZONDER CRUIJFF zijn afgegleden naar middelmaat...
Hoe verklaar jij telkens de dippen die er steeds komen bij een nieuwe trainer??? Dat heeft te maken dat de " fundering " van Ajax dramatisch is...er zit een GEZWEL bij Ajax wat zijn weerga niet kent en juist dat komt Cruijff nu tegen...het is dus heel normaal dat er daardoor onrust ontstaat maar wees daar maar eens blij mee want anders bleven de dippen maar komen en terugkomen...bovendien is deze RvC weggestuurd en moet er nog een nieuwe RvC aangesteld worden plus een AD...dan kan jij wel zeggen dat er geen technisch plan is, maar hoe kan er een technisch plan gerealiseerd worden als daarvoor nog geen mensen zijn aangesteld? Wat als Ling wel de juiste man bleek te zijn voor Ajax? Wat zeg je dan? Weet jij het vantevoren? Dat kan je bij een andere AD ook nog niet weten, maar geef Cruijff eens in godsnaam een KANS....waarom niet??? De man asocieert zich graag met Ajax, heeft verstand van voetbal en in Barcelona is bijvoorbeeld Guardiola lyrisch over hem...
Vd.Loog was een leugenaar 1e klas...die man verdraaide alles in zijn voordeel en er is een positief resultaat geboekt door verkoop van spelers...de laatste 10 jaar is VOORAL Ajax afgegleden...jij praat over een TD, maar als je de laatste 10 jaar hebt meegemaakt, kom je tot de conclusie dat een TD telkens sneuvelde, evenals een trainer...dat het dus een keer anders moet lijkt me duidelijk...dat het budget niet reikend is word telkens als excuus aangevoerd dat we ons niet meer kunnen meten met de top, maar dat is de grootste onzin die er bestaat...als je Manchester - Ajax hebt gezien, zie je dat een juiste voetbalfilofie kan leiden tot iets moois...als Ajax iets meer kwaliteit had gehad, was Manchester dronken gespeeld...met name de Jeugd laat te wensen over en laat dat nou net het stokpaardje van Cruijff zijn...de laatste die zijn doorgebroken was de lichting Sneijder/vd.Vaart die uit een jeugdopleiding komen die Cruijff in zijn laatste jaren bij Ajax op poten had gezet..
We zijn kampioen geworden door de komst van de Boer die vd.Loog in eerste instantie nog geeneens wilde hebben als hoofdtrainer...en nogmaals; ik zeg niet dat Cruijff heilig is, maar hij is wel een man die eens een eerlijke kans verdiend!!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 23:35 schreef ktotheb het volgende:[..] Tja, hij had geen enkele verantwoordelijkheid voor welke aanstelling dan ook binnen Ajax, maar toch schrijf je het aanstellen van Frank op de conto van Cruijff. De mensen die WEL daadwerkelijk verantwoordelijk zijn geweest voor zijn aanstelling weiger je hiervoor credits te geven.... Dat is dus mijn punt Vd.Loog was destijds AD ja, PROFICIAT Rik..voor hetzelfde geld was ie met Barry Hughes aangekomen, maar het werd op aandringen van Cruijff, FRANK DE BOER....voor de rest heeft Rik er met de pet naar gegooid.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 19:49 schreef alibabba het volgende:[..] Ik zeg nergens dat Cruijff een God is....ieder mens heeft zijn kwaliteiten en Cruijff heeft gewoon verstand van voetbal, hetgeen waar alles om draait!!! Ajax zelf is met Bouy zeer nalatig geweest; http://www.soccernews.nl/news/147007/Ajax_mag_zich_het_vertrek_van_toptalent_Bouy_zelf_aanrekenenIk vind dat je telkens voorbij gaat aan 1 ding; de fans.....we hebben allemaal in het stadion kunnen horen wie de meeste mensen willen hebben....daar mag je NOOIT aan voorbij gaan...ik zeg niet dat alles wat Cruijff doet goed is, maar hij heeft een bepaalde status die niemand anders heeft mbt Ajax...dat is door niemand te ontkennen..hetgeen hij wil word aangehoord en daar heeft men vertrouwen in zodat het WERKT...al zei Piet Snot hetzelfde als Cruijff, zou dat nooit zo'n positieve uitwerking hebben....dat gegeven is het belangrijkste van alles en werkt in het voordeel van Ajax...dat voordeel kunnen we wel eens gebruiken nadat we ZONDER CRUIJFF zijn afgegleden naar middelmaat... Hoe verklaar jij telkens de dippen die er steeds komen bij een nieuwe trainer??? Dat heeft te maken dat de " fundering " van Ajax dramatisch is...er zit een GEZWEL bij Ajax wat zijn weerga niet kent en juist dat komt Cruijff nu tegen...het is dus heel normaal dat er daardoor onrust ontstaat maar wees daar maar eens blij mee want anders bleven de dippen maar komen en terugkomen...bovendien is deze RvC weggestuurd en moet er nog een nieuwe RvC aangesteld worden plus een AD...dan kan jij wel zeggen dat er geen technisch plan is, maar hoe kan er een technisch plan gerealiseerd worden als daarvoor nog geen mensen zijn aangesteld? Wat als Ling wel de juiste man bleek te zijn voor Ajax? Wat zeg je dan? Weet jij het vantevoren? Dat kan je bij een andere AD ook nog niet weten, maar geef Cruijff eens in godsnaam een KANS....waarom niet??? De man asocieert zich graag met Ajax, heeft verstand van voetbal en in Barcelona is bijvoorbeeld Guardiola lyrisch over hem... Vd.Loog was een leugenaar 1e klas...die man verdraaide alles in zijn voordeel en er is een positief resultaat geboekt door verkoop van spelers...de laatste 10 jaar is VOORAL Ajax afgegleden...jij praat over een TD, maar als je de laatste 10 jaar hebt meegemaakt, kom je tot de conclusie dat een TD telkens sneuvelde, evenals een trainer...dat het dus een keer anders moet lijkt me duidelijk...dat het budget niet reikend is word telkens als excuus aangevoerd dat we ons niet meer kunnen meten met de top, maar dat is de grootste onzin die er bestaat...als je Manchester - Ajax hebt gezien, zie je dat een juiste voetbalfilofie kan leiden tot iets moois...als Ajax iets meer kwaliteit had gehad, was Manchester dronken gespeeld...met name de Jeugd laat te wensen over en laat dat nou net het stokpaardje van Cruijff zijn...de laatste die zijn doorgebroken was de lichting Sneijder/vd.Vaart die uit een jeugdopleiding komen die Cruijff in zijn laatste jaren bij Ajax op poten had gezet.. We zijn kampioen geworden door de komst van de Boer die vd.Loog in eerste instantie nog geeneens wilde hebben als hoofdtrainer...en nogmaals; ik zeg niet dat Cruijff heilig is, maar hij is wel een man die eens een eerlijke kans verdiend!!! Wijze woorden van Ali, helemaal eens. +14 |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 00:41 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Voor wat hij voor de club gaat doen, heeft hij helemaal geen tijd nodig. Want hij gaat namelijk helemaal niets doen. Hij kwakt wat poppetjes weg en gaat zelf lekker achterover leunen in Catalunia. Vervolgens verkloten diezelfde poppetjes Ajax in drie jaar tijd met een vracht aan wanbeleid -want geen enkele ervaring in leidinggeven of besturen- en geklooi in de marge, waarna JC vrolijk en zonder met z'n ogen te knipperen z'n handjes weer van Ajax af trekt. Zo ging het en zo zal het ook nu weer gaan. Voorbeeld? De eerste no-name voetballers uit Lings toko komen inmiddels al binnengelopen... Ja jongens, lach maar om Vitesse... bij Ajax gaat hetzelfde gebeuren. En wanneer de stekker eruit gaat, resten de puinhopen. En ja, de voetballer Cruijff was briljant, maar daarbuiten een uitermate vervelend mens. Het siert Jan van Beveren dat hij nooit de vuile was buiten gehangen heeft over de vervelende intrigant die JC was. En zijn zin doordrijven ging zelfs zo ver dat hij in 74 niet met drie maar twee strepen op z'n shirt mocht spelen, omdat Puma zijn sponsor was. JC is helemaal niet in staat in teambelang te denken, want stelt altijd zijn eigen ego boven alles en iedereen. Beenhakker had hem indertijd vol op z'n gezicht moeten rossen toen het hem bestond af te moeten dalen vanaf de tribune om de trainer even te vertellen wat er moest gebeuren. Ook jongens als van Basten en Rijkaard walgden veelal van JC als trainer/coach. Ik begrijp nadrukkelijk niet waar jullie optimisme op gestoeld is. Leg het me eens uit. Hij gaat helemaal niets doen...knap dat je daar zo opkomt...en je bent nogal overtuigd dat die poppetjes het gaan verkloten, knap zeg....was het niet al verkloot dan bij Ajax??? Kijk naar de laatste 10 jaar man..en je weet nu al dat Cruijff zijn handejes wegtrekt van Ajax, knap zeg helderziende...en een erg sterk voorbeeld hoor; bij Ajax gebeurd hetzelfde als bij Vitesse, knap hoor helderziende...er zijn nog geen vervangers in de RvC en er is nog geen AD!!!
En Cruijff kan idd vervelend zijn, dat zal ik niet ontkennen, maar zo kun je ieder mens in een hoekje drukken...
Ik begrijp nadrukkelijk niet waar jou pessimisme op gestoeld is. Leg het me eens uit. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 09:17 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Cruijff was op dat moment speler/(assistent)trainer. Stond volledig in zijn recht om naar beneden te stormen om alles goed neer te zetten. En kennelijk terrecht, want we wonnen die wedstrijd. Dat laatste is totaal niet relevant aan de huidige situatie. Het was toch echt Cruijff die Rijkaard naar Barca haalde, het was toch echt Cruijff die van Basten naar Ajax haalde (na oranje). Cruijff heeft de laatste jaren meer invloed op Ajax gehad dan men denkt. Voordat hij wat bij ons kan doen zijn we 2-3 maanden verder. Buiten Boudewijn, die graag aan de poten van Cruijff zaagt, snap ik echt niet waarom men aan Cruijff twijfelt. Tuurlijk heeft Cruijff zijn nukken. Amsterdammers zijn immers recht door zee, en zeggen wat ze denken. Dat vindt niet iedereen fijn. Maar op voetbaltechnisch gebied zijn er maar weinig die op het niveau van Cruijff zitten. Zelfs de overal geprezen Hiddink heeft 't niet. Creatieve spelers zijn vaak creatieve mensen. Die 'out of the box' denken en risico's durven nemen. ZO is Ajax groot geworden. ZO moet AFC Ajax weer functioneren. Cruijff was destijds technisch adviseur Booy...voor de rest helemaal EENS!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 10:33 schreef Gruber het volgende:Cruijff heeft een grote mond, neemt nooit verantwoordelijkheid en als het hem niet zint danloopt hij weg. En iedereen blijft de man maar verdedigen. Als hij het echt zo goed voor heeft met Ajax ga je dus niet nog een baantje aannemen. Of is het Cruijff zijn taak echt alleen wat mannetjes aanstellen? Ikke tikkie heeft groot gelijk! Ook ik hou mn hart vast hoe het komende jaren zal gaan. Want waar Cruijff is komt gedonder! Ja niet in Chivas, maar Mexico is dan ook niet echt een goed voorbeeld he! Corrupt als de pest! Verder zijn er de afgelopen 10 jaar grote spelers doorgebroken uit de jeugd. Ik noem een Sneijder, ve Vaart, de Jong, Stekelenburg, vd Wiel, Maduro, Emanuelson. Alleen de afgelopen jaren is het minder. Komt dat door een opeens andere benadering op de toekomst? Ik weet het niet hoor... Het team van 94 is gewoon een uitzonderlijk goede lichting geweest dat kan je nu eenmaal niet elke 3 jaar produceren, en bovendien was de man die nu niet welkom is door Cruijff toen verantwoordelijk. Maar goed er op de Cruijff manier wordt getraind staat er over 5 a 8 jaar weer zo'n ploeg. Verder is blijkbaar ook iedereen vergeten dat het Ajax-icoon ook nog even doodleuk in het shirtvan de aartsrivaal heeft gespeel, omdat Ajax niet aan zn salariseisen wou voldoen... Dus ga je maar naar Feyenoord om even lekker te pesten! In mijn ogen kan een echte Ajacied zoiets simpelweg niet doen!! Het kan wel maar dan ben je geen ras Ajacied!! Ook zat hij in de rvc en las bijvoorbeeld simpelweg zijn stukken niet! Is in een volwassen zakelijke wereld absoluut onmogelijk dat een commissaris zijn stukken niet leest. Hij heeft overal lak aan, en neemt het niet serieus. Hij zat in de rvc. Dan moet je ook aan je verplichtingen voldoen of hij had helemaal geen zitting moeten nemen in de rvc als je toch niet je best gaat doen. Heel erg eens met ikke tikkie. Ik stond eerst ook achter Cruiff maar heb het so langzamerhand helemaal geschoten met deze man, omdat er simpelweg niet met hem valt te werken. Ja misschien wel bij Chivas in een bananenrepubliek, maar niet bij een bedrijf dat Ajax heet. Als je het eens bent met Ikke tikkie, ben ik het niet met jou eens;) Al een hele tijd neemt Cruijff nu verantwoordelijkheid en is nog niet weggelopen of wel??? De spelers die jij opnoemt komen uit de jeugdopleiding die door Cruijff in zijn laatste jaren bij Ajax is opgezet..
Hij heeft een jaar in Rotterdam gespeeld en wie bewees het ongelijk van Ajax destijds???
Cruijff moet zich bezighouden met zijn specialiteit; VOETBAL...er zaten nog 4 man in die RvC en vooral 3 hadden zich moeten bezighouden met hun specialiteit. Bovendien is hij op aandringen in die RvC gaan zitten en wees achteraf maar blij, want dan had je dat ONGEDIERTE nooit weggekregen....en Ajax moet zich vooral laten gelden als VOETBALCLUB!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 20:11 schreef alibabba het volgende:[..] Als je het eens bent met Ikke tikkie, ben ik het niet met jou eens;) Al een hele tijd neemt Cruijff nu verantwoordelijkheid en is nog niet weggelopen of wel??? De spelers die jij opnoemt komen uit de jeugdopleiding die door Cruijff in zijn laatste jaren bij Ajax is opgezet.. Hij heeft een jaar in Rotterdam gespeeld en wie bewees het ongelijk van Ajax destijds??? Cruijff moet zich bezighouden met zijn specialiteit; VOETBAL...er zaten nog 4 man in die RvC en vooral 3 hadden zich moeten bezighouden met hun specialiteit. Bovendien is hij op aandringen in die RvC gaan zitten en wees achteraf maar blij, want dan had je dat ONGEDIERTE nooit weggekregen....en Ajax moet zich vooral laten gelden als VOETBALCLUB!!! Duidelijk en volledig mee eens!!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 17:11 schreef ktotheb het volgende:[..] Ik ben het zo goed als volledig met je eens. Ik vind Cruijff alleen absoluut niet de juiste man om de klus te gaan klaren. Ik ben helemaal met je eens dat er een verschil moet zijn tussen het bedrijfsgedeelte en het voetbalgedeelte bij een club. Het probleem is juist dat Cruijff op alle posities voetbalmensen wil. De RvC die binnenkort vertrekt wilde van Gaal aanstellen als AD en Blind als TD. Volgens mij zijn dat voetbalmensen op de voetbalposities. En de mensen die zij hebben voorgedragen zijn in mijn ogen meer geschikt dan de mensen die Cruijff voordraagt. Dat de oud voetballers het voor het zeggen moeten krijgen op de voetbalposities zijn ten Have en co dus ook volledig met jou en mij eens. Ik vind ook dat er wat moet veranderen bij Ajax, want we zijn inderdaad afgegleden. Internationaal is dat heel normaal, maar ook nationaal ging het niet voor de wind. Maar ik denk dat we met van Gaal, Blind en de Boer op de voetbalposities een stuk verder komen dan met Jonk, Bergkamp, de Boer en Ling. Ik hoor alleen nooit iemand zeggen wat Cruijff nu inhoudelijk te bieden heeft waardoor iedereen hem zo verafgod. Er is zoveel gezeur op de jeugdopleiding, maar onze jeugdopleiding is nog steeds de beste van NL. Er is geen enkele club waar zoveel spelers uit eigen jeugd wekelijks spelen dan bij ons. Dat de echt grote talenten minder doorbreken, komt omdat de allergrootste talenten op jongere leeftijd al worden weggekocht. Kijk nu eens naar waardoor het hele gezeik met Cruijff en de RvC is ontstaan. Omdat Cruijff maar bleef zeiken dat Ling niet aangesteld mocht worden als AD. Inhoudelijk is dat heel goed te verklaren, omdat Ling het bij Trencin al slecht doet, laat staan bij een echte voetbalclub. Maar Cruijff is niet bereidt tot het sluiten van een compromis en naar andere kandidaten te kijken. Dus hij wil volledige zeggenschap en als men niet naar hem luistert, dan gooit hij zn kont tegen de krib. Iemand die op zo'n manier wil werken is totaal ongeschikt. Ik denk dat iedereen het erover eens is dat we willen dat Ajax in ieder geval op nationaal niveau het weer beter gaat doen. We hebben het de laatste jaren als supporters erg moeilijk gehad en we willen onze trots terug. Het enige waar deze eeuwige discussie over gaat is of JC wel of niet de geschikte man is om dit te bewerkstelligen. Ik weet zeker dat hij dit niet is en hiervoor is ook voldoende bewijs te leveren. Kijk hoe hij werkt, luister naar wat hij inhoudelijk nou eigenlijk zegt, lees zijn technisch plan en kijk naar hoeveel tijd hij bereidt is vrij te maken voor onze club. Dit alles zorgt ervoor dat ik liever heb dat we met van Gaal als AD, Blind als TD en de Boer als trainer aan het werk ga, dan met Bergkamp, Jonk en de Boer als totaal onervaren technisch hart en een idioot als Ling als AD. En als er dan een paar bobo's in de RvC zitten die het zakelijke gedeelte willen regelen ben ik daar alleen maar blij om. In een moderne voetbalclub heb je die mensen nu eenmaal nodig. Hoe weet jij nou dat Cruijff op alle posities voetbalmensen wil??? Hetgeen wat hij voor ogen had is alleen maar tegengewerkt...je begint weer over een TD die AFGEZWOREN was bij Ajax...en de mensen die voorgedragen zijn....weet jij nu al dat ze er niks van bakken?? Onze jeugdopleiding is voor Ajax begrippen afgegleden naar een BELABBERD niveau....het gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit..
Cruijff bleef zeiken om Ling, omdat hij nooit een eerlijk antwoord heeft gekregen waarom Ling het niet mocht worden..en omdat het slecht ging met Trencin, wil dat ook zeggen dat het bij Ajax ook slecht gaat???? Waar baseer je dat op?? Cruijff wil absoluut geen volledige zeggenschap, hij wil de club teruggeven aan voetbalmensen waar we TROTS op zijn!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 17:18 schreef Pietje het volgende:Het maakt nu even niet uit of je voorstander of tegenstander bent van Johan Cruijff. Feit is wel, dat Pep Guardiola vorige week in een interview op de Spaanse televisie opnieuw zei, dat hij nu nog altijd voortborduurt op de visie van Johan Cruijff toen die zo'n 10 jaar geleden adviseur van Barcelona was. Ook toen had JC geen officiële functie (meer) bij de Catalanen, maar men voerde simpelweg uit wat hij adviseerde. Om dat gegeven kun je mijns inziens niet heen. Toegegeven: zijn huidige Ajax-plan, een paar simpele A4'tjes hebben niks om het lijf. Je moet hem ook niet laten schrijven! Dat doet immers Jaap de Groot ook voor hem bij de Telegraaf. Maar pratend formuleren kan hij beslist wel en gezien de regelmatige lofuitingen van Guardiola aan zijn adres heeft hij kennelijk wel degelijk een goede visie. En welk stromannetje die visie gaat uitvoeren, zal me een zorg zijn. Maar geef hem in ieder geval de kans om die visie in praktijk te brengen, net zoals hij dat in Barcelona heeft gedaan en hij dat in Mexico nu gaat doen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Mocht het vervolgens toch niet lukken bij Ajax, dan zullen wij nooit meer iets van Johan Cruijff horen. Maar in ieder geval heeft hij een eerlijke kans gekregen! EENS |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 17:47 schreef Pietje het volgende:[..] Ach ktotheb, dan noemen we De Boer, Jonk en Bergkamp toch Cruijff's stromannen. Ik schreef al, het zal me een zorg zijn wie die visie gaat uitvoeren. Wel vind ik het belangrijk dat Cruijff met die heren blijft meekijken, als bewaker van het gehele proces. Ik ben het zeker wel met je eens, daar waar je schrijft dat Cruijff een aantal nare eigenschappen heeft. Dat zullen weinig mensen kunnen ontkennen. Soms heb je een "naar karakter" nodig om je gelijk te halen. Van mij krijgt hij beslist het voordeel van de twijfel, tot het tegendeel van een en ander bewezen is. EENS |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 19:49 schreef alibabba het volgende:[..] Ik zeg nergens dat Cruijff een God is....ieder mens heeft zijn kwaliteiten en Cruijff heeft gewoon verstand van voetbal, hetgeen waar alles om draait!!! Ajax zelf is met Bouy zeer nalatig geweest; http://www.soccernews.nl/news/147007/Ajax_mag_zich_het_vertrek_van_toptalent_Bouy_zelf_aanrekenenIk vind dat je telkens voorbij gaat aan 1 ding; de fans.....we hebben allemaal in het stadion kunnen horen wie de meeste mensen willen hebben....daar mag je NOOIT aan voorbij gaan...ik zeg niet dat alles wat Cruijff doet goed is, maar hij heeft een bepaalde status die niemand anders heeft mbt Ajax...dat is door niemand te ontkennen..hetgeen hij wil word aangehoord en daar heeft men vertrouwen in zodat het WERKT...al zei Piet Snot hetzelfde als Cruijff, zou dat nooit zo'n positieve uitwerking hebben....dat gegeven is het belangrijkste van alles en werkt in het voordeel van Ajax...dat voordeel kunnen we wel eens gebruiken nadat we ZONDER CRUIJFF zijn afgegleden naar middelmaat... Hoe verklaar jij telkens de dippen die er steeds komen bij een nieuwe trainer??? Dat heeft te maken dat de " fundering " van Ajax dramatisch is...er zit een GEZWEL bij Ajax wat zijn weerga niet kent en juist dat komt Cruijff nu tegen...het is dus heel normaal dat er daardoor onrust ontstaat maar wees daar maar eens blij mee want anders bleven de dippen maar komen en terugkomen...bovendien is deze RvC weggestuurd en moet er nog een nieuwe RvC aangesteld worden plus een AD...dan kan jij wel zeggen dat er geen technisch plan is, maar hoe kan er een technisch plan gerealiseerd worden als daarvoor nog geen mensen zijn aangesteld? Wat als Ling wel de juiste man bleek te zijn voor Ajax? Wat zeg je dan? Weet jij het vantevoren? Dat kan je bij een andere AD ook nog niet weten, maar geef Cruijff eens in godsnaam een KANS....waarom niet??? De man asocieert zich graag met Ajax, heeft verstand van voetbal en in Barcelona is bijvoorbeeld Guardiola lyrisch over hem... Vd.Loog was een leugenaar 1e klas...die man verdraaide alles in zijn voordeel en er is een positief resultaat geboekt door verkoop van spelers...de laatste 10 jaar is VOORAL Ajax afgegleden...jij praat over een TD, maar als je de laatste 10 jaar hebt meegemaakt, kom je tot de conclusie dat een TD telkens sneuvelde, evenals een trainer...dat het dus een keer anders moet lijkt me duidelijk...dat het budget niet reikend is word telkens als excuus aangevoerd dat we ons niet meer kunnen meten met de top, maar dat is de grootste onzin die er bestaat...als je Manchester - Ajax hebt gezien, zie je dat een juiste voetbalfilofie kan leiden tot iets moois...als Ajax iets meer kwaliteit had gehad, was Manchester dronken gespeeld...met name de Jeugd laat te wensen over en laat dat nou net het stokpaardje van Cruijff zijn...de laatste die zijn doorgebroken was de lichting Sneijder/vd.Vaart die uit een jeugdopleiding komen die Cruijff in zijn laatste jaren bij Ajax op poten had gezet.. We zijn kampioen geworden door de komst van de Boer die vd.Loog in eerste instantie nog geeneens wilde hebben als hoofdtrainer...en nogmaals; ik zeg niet dat Cruijff heilig is, maar hij is wel een man die eens een eerlijke kans verdiend!!! Het enige wat ik doe is kijken naar JC en de mensen die hij bij Ajax binnen brengt en naar de manier waarop hij te werk gaat. Als ik hem daarop beoordeel is het gewoon helemaal niks. Misschien is Ling wel de beste man voor de baan, maar die kans lijkt me niet groter dan 1% als je kijkt naar wat de man doet bij Trencin. Bij van Gaal acht ik die kans een stuk groter. Daarnaast heeft het technisch hart geen enkele ervaring, wat dus een enorm risico is. Daarnaast zie ik dat hij een werkwijze heeft die nergens op slaat. Hij komt alleen als hij zin heeft, weigert op een fatsoenlijke manier met anderen te communiceren en is totaal niet in staat om een compromis te sluiten of om persoonlijke vetes aan de kant te zetten voor het clubbelang. Jij vraagt me waarom ik denk dat JC niet de kans moet krijgen, nou dat is mijn antwoord. Al het tastbare bewijs wijst erop dat Cruijff onze club niet kan helpen op de lange termijn.
Natuurlijk vergeet ik de fans niet en natuurlijk zijn deze belangrijk. Ik weet alleen ook dat diezelfde fans ook zullen balen als JC het verkloot. Die kans lijkt mij persoonlijk erg groot, dus ook voor de fans is het niet goed. Fans zijn belangrijk, maar behoren geen invloed te hebben op het beleid van de club. Kijk alles wat er mis is gegaan in de laatste 15 jaar ontken ik ook niet. Ik zeg alleen dat je die fouten ook kan herstellen en voorkomen zonder JC. Er zijn toch voldoende andere clubs in de wereld die het prima doen zonder hem? Omdat ik zoveel slechte aspecten zie aan Cruijff, snap ik niet waarom iedereen denkt dat hij de redder is. Ik heb al eens vaker in een soortgelijk topic de vergelijking gemaakt met FC Twente. Wat je als supporter ook van ze vind, ze doen het fantastisch de laatste jaren. De manier waarop die club naar de Nederlandse top is gebracht is bewonderenswaardig. De man die dat gedaan heeft, is een man uit de zakenwereld en dus een bobo zoals jij ze noemt. Ik zeg niet dat wij Munsterman binnen moeten halen, ik zeg ook niet dat we het precies zo moeten doen als Twente. Wat ik zeg, is dat je ook zonder JC succesvol kan zijn. Waarom al zijn negatieve eigenschappen accepteren als je het ook zonder hem kan? AZ is onder Scheringa ook groot geworden en ondanks dat hij nu weg is en daar zakenmensen zitten die het voor het zeggen hebben, blijven ze het goed doen. JC moet een kans krijgen? Waarom? Ik hoef toch ook geen kans te krijgen? Een kans moet je verdienen en zo'n kans verdien je niet door goed te voetballen, maar door te laten zien dat je leiding kan geven aan een professionele voetbalclub. JC heeft nog dat beeld van Ajax in zijn hoofd toen het bestond uit 10 vrijwilligers en een paar grasveldjes. Dat is niet meer hoe clubs werken en ik vind het een bedreiging dat hij met zijn (in mijn ogen) verkeerde beeld van hoe een club in elkaar moet zitten, veel zeggenschap krijgt bij onze club. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 17:47 schreef Pietje het volgende:[..] Ach ktotheb, dan noemen we De Boer, Jonk en Bergkamp toch Cruijff's stromannen. Ik schreef al, het zal me een zorg zijn wie die visie gaat uitvoeren. Wel vind ik het belangrijk dat Cruijff met die heren blijft meekijken, als bewaker van het gehele proces. Ik ben het zeker wel met je eens, daar waar je schrijft dat Cruijff een aantal nare eigenschappen heeft. Dat zullen weinig mensen kunnen ontkennen. Soms heb je een "naar karakter" nodig om je gelijk te halen. Van mij krijgt hij beslist het voordeel van de twijfel, tot het tegendeel van een en ander bewezen is. Ik ben alleen bang dat de nare eigenschappen van Cruijff uiteindelijk een negatief effect zullen hebben op het functioneren van onze club. Ik geef alleen mijn mening en die is dat de negatieve kanten van Cruijff ervoor zullen zorgen dat we als club nog verder zullen afzakken. Waarom dan dus Cruijff als bewaker behouden, als zijn visie ook kan worden ingevoerd zonder hem? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 20:29 schreef ktotheb het volgende:[..] Het enige wat ik doe is kijken naar JC en de mensen die hij bij Ajax binnen brengt en naar de manier waarop hij te werk gaat. Als ik hem daarop beoordeel is het gewoon helemaal niks. Misschien is Ling wel de beste man voor de baan, maar die kans lijkt me niet groter dan 1% als je kijkt naar wat de man doet bij Trencin. Bij van Gaal acht ik die kans een stuk groter. Daarnaast heeft het technisch hart geen enkele ervaring, wat dus een enorm risico is. Daarnaast zie ik dat hij een werkwijze heeft die nergens op slaat. Hij komt alleen als hij zin heeft, weigert op een fatsoenlijke manier met anderen te communiceren en is totaal niet in staat om een compromis te sluiten of om persoonlijke vetes aan de kant te zetten voor het clubbelang. Jij vraagt me waarom ik denk dat JC niet de kans moet krijgen, nou dat is mijn antwoord. Al het tastbare bewijs wijst erop dat Cruijff onze club niet kan helpen op de lange termijn. Natuurlijk vergeet ik de fans niet en natuurlijk zijn deze belangrijk. Ik weet alleen ook dat diezelfde fans ook zullen balen als JC het verkloot. Die kans lijkt mij persoonlijk erg groot, dus ook voor de fans is het niet goed. Fans zijn belangrijk, maar behoren geen invloed te hebben op het beleid van de club. Kijk alles wat er mis is gegaan in de laatste 15 jaar ontken ik ook niet. Ik zeg alleen dat je die fouten ook kan herstellen en voorkomen zonder JC. Er zijn toch voldoende andere clubs in de wereld die het prima doen zonder hem? Omdat ik zoveel slechte aspecten zie aan Cruijff, snap ik niet waarom iedereen denkt dat hij de redder is. Ik heb al eens vaker in een soortgelijk topic de vergelijking gemaakt met FC Twente. Wat je als supporter ook van ze vind, ze doen het fantastisch de laatste jaren. De manier waarop die club naar de Nederlandse top is gebracht is bewonderenswaardig. De man die dat gedaan heeft, is een man uit de zakenwereld en dus een bobo zoals jij ze noemt. Ik zeg niet dat wij Munsterman binnen moeten halen, ik zeg ook niet dat we het precies zo moeten doen als Twente. Wat ik zeg, is dat je ook zonder JC succesvol kan zijn. Waarom al zijn negatieve eigenschappen accepteren als je het ook zonder hem kan? AZ is onder Scheringa ook groot geworden en ondanks dat hij nu weg is en daar zakenmensen zitten die het voor het zeggen hebben, blijven ze het goed doen. JC moet een kans krijgen? Waarom? Ik hoef toch ook geen kans te krijgen? Een kans moet je verdienen en zo'n kans verdien je niet door goed te voetballen, maar door te laten zien dat je leiding kan geven aan een professionele voetbalclub. JC heeft nog dat beeld van Ajax in zijn hoofd toen het bestond uit 10 vrijwilligers en een paar grasveldjes. Dat is niet meer hoe clubs werken en ik vind het een bedreiging dat hij met zijn (in mijn ogen) verkeerde beeld van hoe een club in elkaar moet zitten, veel zeggenschap krijgt bij onze club. Je acht de kans groter dat v.Gaal het beter zou doen dan Ling? Dat kan zeker, maar ook v.Gaal kan niet werken in een vuil nest...dan waren ten HaTe en zijn zooi nog binnenboord geweest...ben in godsnaam blij dat we daar van verlost zijn zeg...alleen al de manier waarop v.Gaal is binnengehaald is misselijkmakend..en er van uitgaan dat v.Gaal wel de juiste man is, is ook voorbarig, want hij is het immers al eens geweest..de werkwijze van Cruijff is alleen maar geremd en getreiterd, dus daar kunnen we nog niet over oordelen..
Er is niemand die zoveel krediet heeft als Cruijff bij Ajax dus dat heeft ie al voor op de rest...de fans willen Cruijff en de visie Cruijff is omarmd door Ajax...wat willen we nog meer??? Al 15 jaar komen fouten tot uiting omdat er een GEZWEL binnen de club zit...de mensen waar Cruijff nu tegenaan loopt...alleen hij had ze weggekregen en niemand anders..die kliek wat daar zit/zat is het grootste struikelblok geweest en heeft voor de ellende gezorgd...
Dat Twente het goed doet, heeft te maken met een éénsgezinde visie, iets wat bij Ajax al heel lang niet aan de orde is...bovendien zit Twente niet vast aan de beurs..Ajax wel en het is zaak het voetballende tot uitdrukking te brengen..een bobo die uitstekend bij Ajax paste was Maarten Fontein...waarom moest die in godsnaam weg?? Met dank aan hem spelen we nu met Aegon op de borst wat ons tientallen miljoenen opbrengt..waarom JC wel een kans moet krijgen en jij niet vind ik echt een onzinnige vraag..en JC wil helemaal geen leiding geven, hij wil de club teruggeven aan voetbalmensen waar wij als fans trots op zijn...nogmaals; Cruijff wil geen zeggenschap...daar is ie absoluut niet op uit!!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 20:32 schreef ktotheb het volgende:[..] Ik ben alleen bang dat de nare eigenschappen van Cruijff uiteindelijk een negatief effect zullen hebben op het functioneren van onze club. Ik geef alleen mijn mening en die is dat de negatieve kanten van Cruijff ervoor zullen zorgen dat we als club nog verder zullen afzakken. Waarom dan dus Cruijff als bewaker behouden, als zijn visie ook kan worden ingevoerd zonder hem? Je bent toch niet Hennie HenniKs???? ;) |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 20:51 schreef alibabba het volgende:[..] Je acht de kans groter dat v.Gaal het beter zou doen dan Ling? Dat kan zeker, maar ook v.Gaal kan niet werken in een vuil nest...dan waren ten HaTe en zijn zooi nog binnenboord geweest...ben in godsnaam blij dat we daar van verlost zijn zeg...alleen al de manier waarop v.Gaal is binnengehaald is misselijkmakend..en er van uitgaan dat v.Gaal wel de juiste man is, is ook voorbarig, want hij is het immers al eens geweest..de werkwijze van Cruijff is alleen maar geremd en getreiterd, dus daar kunnen we nog niet over oordelen.. Er is niemand die zoveel krediet heeft als Cruijff bij Ajax dus dat heeft ie al voor op de rest...de fans willen Cruijff en de visie Cruijff is omarmd door Ajax...wat willen we nog meer??? Al 15 jaar komen fouten tot uiting omdat er een GEZWEL binnen de club zit...de mensen waar Cruijff nu tegenaan loopt...alleen hij had ze weggekregen en niemand anders..die kliek wat daar zit/zat is het grootste struikelblok geweest en heeft voor de ellende gezorgd... Dat Twente het goed doet, heeft te maken met een éénsgezinde visie, iets wat bij Ajax al heel lang niet aan de orde is...bovendien zit Twente niet vast aan de beurs..Ajax wel en het is zaak het voetballende tot uitdrukking te brengen..een bobo die uitstekend bij Ajax paste was Maarten Fontein...waarom moest die in godsnaam weg?? Met dank aan hem spelen we nu met Aegon op de borst wat ons tientallen miljoenen opbrengt..waarom JC wel een kans moet krijgen en jij niet vind ik echt een onzinnige vraag..en JC wil helemaal geen leiding geven, hij wil de club teruggeven aan voetbalmensen waar wij als fans trots op zijn...nogmaals; Cruijff wil geen zeggenschap...daar is ie absoluut niet op uit!!! IK heb hier maar 1 woord voor.... Je hebt helemaal gelijk... oh sorry dat waren er 4. Ik snap ook niet waarom hij weg moest, maar degene die daarachter zatren waren de gezwellen binnen de club. Maarten bracht dat nar buiten en werd eruit gezet. Ik zou zeggen haale hem weer naar binnen.. |
|
|
|
|
|