BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Joduh's Ajax-Cafe Subpoule-2nd Edition-, geniet na en voorspel, speelronde 23 en 24.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
baco74
 baco74 - zondag 26 februari 2012 - 23:55   quote  deeplink  
o52h78.png

Het is weer gelukt: Joduh's Ajax-café subpoule -the 2nd edition- is klaar en ik hoop naar tevredenheid van jullie.

De vijf voorgaande half één wedstrijden werden door Ajax verloren, net als vele wedstrijden na een Europees treffen.
Met deze twee facetten in het achterhoofd moesten we na de wedstrijd tegen ManU toch om half één het duel aangaan met Excelsior.
Mede door het goede resultaat in Manchester en het vooruitzicht van puntverlies van minstens één der corcurenten,
had ik ondanks de twee eerder genoemde minpunten toch het gevoel dat we gingen winnen in Rotterdam, de stad waar we bijna nooit verliezen :)
Eerlijk gezegd heb ik altijd een goed gevoel voorafgaand aan een wedstrijd van 'onze jongens',
is vaak niet op realiteit gebaseerd, maar laten we het maar onder de noemer positief denken plaatsen.
Dus ging ik met een beetje gemakzuchtige houding voor de televisie zitten, met de instelling 'gaat wel goed komen'.
Dat kwam het ook, maar dat ging niet zonder horten en stoten:

2z65b0h.png
Ons Aller Ajax heeft op bezoek bij Excelsior geen misstap begaan.
Dé club van Nederland boekte op het kunstgras van Woudestein een moeizame overwinning: 1-4.
Aras Özbiliz zette de ploeg van trainer Frank de Boer, na twintig minuten spelen op voorsprong.
De aanvaller volleerde een voorzet van de jonge Ricardo van Rhijn behendig achter Excelsior-doelman Wesley de Ruiter.
Enkele minuten later kregen de Kralingers de uitgelezen kans op de gelijkmaker toen arbiter Pol van Boekel de bal op de stip legde,
dit na een overtreding van Van Rhijn op Tim Vincken binnen de zestien.
Kenneth Vermeer keerde echter de zwak ingeschoten strafschop van aanvoerder Edwin de Graaf.
Op slag van rust verdubbelde Siempie de score met een kopbal uit een hoekschop van Eriksen en leek de wedstrijd gespeeld.
Niets was echter minder waar.
De ploeg van trainer John Lammers kreeg tegen een wegzakkend Ajax na rust bij vlagen een aantal zeer goede kansen.
Het doelpunt van Jurgen Mattheij was niet eens onverdiend.
Verder dan de aansluitingstreffer kwam de thuisploeg niet, mede door goed keeperswerk van Vermeer. In de slotfase stelden Siem de Jong (bekeken schot) en Jan Vertonghen (solo en schuiver) de Amsterdamse zege veilig.
iqzf2q.jpg
2z65b0h.png

Een moeizame wedstrijd dus met veel fouten.
Maar zo positief als ik ben zeg ik: "toch 3 punten en 2 syndromen minder".
We hebben dus eindelijk toch een brunch-wedstrijd na een Europees duel kunnen winnen.

6td01f.png

Een mooie speelronde in het vooruitzicht.
Met 3 punten in de tas, achterover leunend kijken welke concurrent er punten ging verliezen,
want dat een club die met ons in het bovenste gedeelte van het linker rijtje staat punten zou gaan verliezen was vooraf een feit.
Koploper PSV speelde tegen de nummer 5 (Feyenoord) en ook AZ (nr 2) moest tegen een concurrent het goed draaiende Heerenveen (nr 3).

Hieronder de uitslagen van de wedstrijden en jullie behaalde scores:

2z65b0h.png
2wm1f1z.jpg
2z65b0h.png
w4c4y.jpg
2z65b0h.png
b8ok7.jpg
2z65b0h.png

We hebben het weer ouderwets beroerd gedaan deze speelronde en dan vooral op de vrijdag- en zaterdagavond.
Die voetbalavonden waren er louter verrassende uitslagen, met voor ons als dieptepunt Roda JC tegen de Graafschap.
Doordat de Doetinchemmers daar tegen alle verwachtingen in een overwinning behaalden, hebben we met z'n tienen precies 0 punten gescoord.
Zondag was ook mager, er werden wel wat 6-punters gescoord maar het mochten er niet meer dan 4 zijn.
Toevallig waren 3 van die full-scores bij Excelsior-Ajax voorspeld.

23u7w39.png

Missy blijft presteren.
Wederom weer één van de hoogste scores van afgelopen weekend en ze is nog steeds de beste scorende deelneemster sinds de winterstop.
Toch had ze net niet genoeg punten om weekwinnaar te worden, die eer was deze keer voor haar echtgenoot met zijn bloedgabber.
Nenam en Amsterdammer 113 hadden beide de hoogste score van 16 punten.......gefeliciteerd mannen.

Ook de loser of the week is niet alleen. Remco K had net als Humankillz slechts 6 punten vergaard.
Daar moet bij gezegd worden dat laatst genoemde 6 van de 9 wedstrijden niet had ingevuld.

Hieronder de twee ranglijsten van Joduh's subpoule:

2z65b0h.png
33tp69t.jpg
2z65b0h.png

Zijn weekscore viel een beetje tegen, maar hij is nog steeds onze kleine grote leider: Hasjkoph.
Ook jij proficiat kerel, maar pas op Missy is in aantocht.

117wlnb.png

Woensdag staat de vriendschappelijke interland England-Nederland op het programma.
Ben er niet rouwig om dat er geen Ajacieden geselecteerd zijn, toch kan spelen op Wembley een mooie ervaring voor een Ajax-speler zijn.
Onze selectie bestaat wel uit de nodige internationals, maar door een aantal blessures en spelers van een andere nationaliteit,
komen die deze keer of überhaupt niet voor het Nederlands elftal uit.
Dat gezegd hebbende betekent dit wel dat er op vrijdag geen Eredivisiewedstrijd op het programma staat.
Maar goed ben al lang blij dat er geen weekend overgeslagen wordt,
wat na interlandvoetbal vaak wel het geval is, aangezien er meestal 2 wedstrijden worden afgewerkt.

Zie hier onder het programma van Eredivisie speelronde 24:

2z65b0h.png
5a0zds.jpg
2z65b0h.png
nyxr9u.jpg
2z65b0h.png
20sht2.jpg
2z65b0h.png

Zoals het overzicht laat zien staat er net als afgelopen weekend (toen 2) ook dit weekend weer een topper op de kalender:
PSV ontvangt in eigen stadion FC Twente.
Ik neem aan dat jullie het met me eens zijn dat een gelijkspel toch wel de meest rendabele uitslag voor onze club zou zijn.
Zo kunnen we 2 punten inlopen op beide teams om nog enigszins aanspraak te maken op de landstitel.
We zullen dan wel in eigen huis Roda JC van ons af moeten schudden, iets wat tot onze plicht behoort.
Van Heracles verwacht ik geen verassingen in de Kaasstad, evenmin van het slecht draaiende FC Groningen in de kuip.
Heerenveen zou het wel eens lastig kunnen krijgen in de Hofstad, al valt ADO zwaar tegen dit seizoen.

Om het voorspellen te vergemakkelijken, hieronder de huidige stand van de Eredivisie:

2z65b0h.png
k49i86.jpg
2z65b0h.png

Beste mensen, ik hoop dat jullie je voorspellingen weer posten op dit topic en dat er de nodige discussies onstaan.
Mijn ogen zijn inmiddels vierkant geworden van het in elkaar raggen van dit topic,
dus er kunnen hier en daar wat foutjes ingeslopen zijn. Laat het me weten als je ze ondekt.
Veel plezier deze week op het Joduh's subpoule: Het Ajax-café -2nd editon- topic.

2ednlht.png

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 maart 2012 door baco74 --
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - maandag 27 februari 2012 - 12:46   quote  deeplink  
weer mooi gedaan, BaCo!!!! ik denk dat ik de uitslagen voor mijn SportPooler voor de volgende weken maar ga omkeren :P
baco74
 baco74 - maandag 27 februari 2012 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 februari 2012 - 12:46 schreef Ajax Is The Best het volgende:
weer mooi gedaan, BaCo!!!! ik denk dat ik de uitslagen voor mijn SportPooler voor de volgende weken maar ga omkeren :P
Zoiets??
14bu92t.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 februari 2012 door baco74 --
joduh
 joduh - maandag 27 februari 2012 - 18:00   quote  deeplink  
Ik heb ook een poel gemaakt en sta eerste!!!!!
Pietje
 Pietje - maandag 27 februari 2012 - 18:01   quote  deeplink  
Wat zien je topics er toch prachtig uit, baco! Het is serieus een lust voor het oog. Volgens mij barst je van de artistieke en journalistieke talenten. Chapeau, man! Helaas ben ik niet meer opgenomen in deze stand. In de originele versie sta ik toch mooi wel (nog) op de eerste plaats ;-)
baco74
 baco74 - maandag 27 februari 2012 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 februari 2012 - 18:01 schreef Pietje het volgende:
Wat zien je topics er toch prachtig uit, baco! Het is serieus een lust voor het oog. Volgens mij barst je van de artistieke en journalistieke talenten. Chapeau, man! Helaas ben ik niet meer opgenomen in deze stand. In de originele versie sta ik toch mooi wel (nog) op de eerste plaats ;-)
Tnx Pietje.

Bij de vorige editie van Joduh's subpoule lieten te veel mensen het afweten en deed op een gegeven ogenblik de helft niet meer mee.
Er waren een hoop jongens die ook mee wilde doen, na wat polswerk hier en daar, zijn we maar een nieuwe gestart.
Ook jou gevraagt, maar daar stond toen (enigszins begrijpelijk) je pet (zie avatar) niet naar.
Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat jij het fantastisch doet in SportPooler,
ik keek toevallig gister even in de oude subpoule en je staat gewoon 65ste van de 2889 deelnemers.
Daar neem ik dan weer mijn petje voor af, om er een diepe buiging aan toe te voegen.
Is volgens mij ook niet het eerste seizoen dat je het zo goed doet...?...?
Pietje
 Pietje - maandag 27 februari 2012 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 februari 2012 - 18:15 schreef baco74 het volgende:

[..]

Tnx Pietje.

Bij de vorige editie van Joduh's subpoule lieten te veel mensen het afweten en deed op een gegeven ogenblik de helft niet meer mee.
Er waren een hoop jongens die ook mee wilde doen, na wat polswerk hier en daar, zijn we maar een nieuwe gestart.
Ook jou gevraagt, maar daar stond toen (enigszins begrijpelijk) je pet (zie avatar) niet naar.
Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat jij het fantastisch doet in SportPooler,
ik keek toevallig gister even in de oude subpoule en je staat gewoon 65ste van de 2889 deelnemers.
Daar neem ik dan weer mijn petje voor af, om er een diepe buiging aan toe te voegen.
Is volgens mij ook niet het eerste seizoen dat je het zo goed doet...?...?
Dat laatste klopt... Haha, het geluk is met de domme ;-) Het is pure mazzel, vaak valt of staat iets met één doelpuntje verschil. Nou ja, het is maar een spelletje.
Neemt niet weg, dat ik serieus geniet van jouw topics! Grote klasse.
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - maandag 27 februari 2012 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 februari 2012 - 17:52 schreef baco74 het volgende:

[..]

Zoiets??
[ afbeelding ]
misschien dat ik daarmee wel wat punten pak ;-)
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - maandag 27 februari 2012 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 februari 2012 - 18:00 schreef joduh het volgende:
Ik heb ook een poel gemaakt en sta eerste!!!!!
poel%20heiloo.jpg ;-)
baco74
 baco74 - woensdag 29 februari 2012 - 17:07   quote  deeplink  
Mijn voorspellingen voor dit weekend:
--------------------------------------------2lsiqea.jpg-----------------------------------------

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 februari 2012 door baco74 --
remco k
 remco k - woensdag 29 februari 2012 - 17:28   quote  deeplink  
34etfgl.png
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 02 maart 2012 - 18:42   quote  deeplink  
2j5x3jq.jpg
Grasmaaier
 Grasmaaier - zaterdag 03 maart 2012 - 18:17   quote  deeplink  
5k4zh3.png
Loetje
 Loetje - zondag 04 maart 2012 - 23:37   quote  deeplink  
geweldig baco, wat ben jij een fenomeen hierin, elke keer lees ik met groot genoegen jou topics! klasse man!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Joduh's Ajax-Cafe Subpoule-2nd Edition-, geniet na en voorspel, speelronde 23 en 24.

0.0077219