BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax weer meedraaien in de top van europa...?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
hippy
 hippy - vrijdag 02 maart 2012 - 12:34   quote  deeplink  
Ik vraag me af of dit wel haalbaar is...met talenten die altijd zo vroeg weggaan..

Ps...heb nog nooit een topic gemaakt maar ik vroeg het me gewoon af...
hippy
 hippy - vrijdag 02 maart 2012 - 12:44   quote  deeplink  
Ik bedoel...dat we om de drie jaar ofzo weer opnieuw moeten beginnen met opbouwen....
hippy
 hippy - vrijdag 02 maart 2012 - 12:49   quote  deeplink  
Ik voel me echt genegeerd...snik snik
JOOD
 JOOD - vrijdag 02 maart 2012 - 13:55   quote  deeplink  
Ik denk dat we al met iets heel moois begonnen zijn vorig seizoen, de opbouw van een heel fijn team denk ik. Frank de Boer, laat die man zitten, luister naar hem en let op!
remco k
 remco k - vrijdag 02 maart 2012 - 14:01   quote  deeplink  
Alleen de tijd zal het uitwijzen, er zijn wel gekkere dingen gebeurd in het voetbal..
Eide
 Eide - vrijdag 02 maart 2012 - 14:24   quote  deeplink  
Ik heb laatst hierover eens iets geschreven. De vraag die jij stelt hebben we al minimaal 3 maal eerder gesteld en beantwoord gekregen, namelijk dat het wel kon. Zie de jaren 60, 70 en eind jaren 80 maar.

Er zullen wel zaken moeten veranderen. beleidsmatig bij Ajax maar ook in de voetballerij waar de verschillen wel heel groot zijn geworden. De crisis is in dat opzicht wel goed want de kaartenhuizen staan behoorlijk onder druk en de publieke opinie is behoorlijk tegen het smijten met geld. iets dat de FIFA nu vertaald in financial fair play. Niet dat dat nu meteen het verschil zal maken, maar is wel indicatief voor veranderende tijden.
yngwie
 yngwie - vrijdag 02 maart 2012 - 14:31   quote  deeplink  
Geen verkeerde topic hoor. Hoe je het went of keert het blijft toch de hamvraag. Maar inderdaad niemand kan daar antwoordt op geven. Alle ingredïenten zijn wel aanwezig op in de toekomst succesvol te worden. Goede jeugdtrainers, goeie trainer, er komt een goede lichting jeugdspelers aan. Financieel gaat het naar behoren. Hoe ver zijn we verwijdert van de top. We zijn de afgelopen jaren niet echt weggespeelt door Europese ploegen. Alleen door Real Madrid uit een jaar geleden en dat was ook het startpunt van de fluwelen revolutie. Verder hebben knappe overwinningen geboekt bij AC Milaan en Manchester United. Verheug me ook op de wedstrijd van de A1 tegen Liverpool. Want daar lopen toch wel een paar kanjers rond.
Jesper11
 Jesper11 - vrijdag 02 maart 2012 - 14:33   quote  deeplink  
Ik ben al blij als we weer in de top van Nederland gaan meedraaien! Dat lijkt me de eerste stap. Daarna zien we wel verder.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 02 maart 2012 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2012 - 14:33 schreef Jesper11 het volgende:
Ik ben al blij als we weer in de top van Nederland gaan meedraaien! Dat lijkt me de eerste stap. Daarna zien we wel verder.
Juist de top van Nederland is stap1....stap2 is Europa....

Voor stap 1:(eredivisie)
Heb je goede spelers nodig die op de juiste positie staan....de trainer in dit geval Frank de Boer moet aanblijven en er een team van maken die voor elkaar door het vuur gaan...niemand verzaakt...zoals nu weleens het geval is...er moet ook een goede back up zijn aan spelers...mochten er twee of drie geblesseerd raken dat je qua niveau niet teveel nivileert...het moet een juiste mix zijn van jong en ervaren...

Voor stap 2 (europa)
Minimaal 2e worden in de eredivisie...liefst kampioen natuurlijk....
Het elftal bij elkaar houden voor minmaal 4 jaar...mocht een speler vertrekken de juiste speler uit de jeugd of aankoop inpassen....
remco k
 remco k - vrijdag 02 maart 2012 - 15:19   quote  deeplink  
We draaien al jaren mee in de top van Nederland, Afgelopen jaar kampioen, het jaar daarvoor op 1 punt niet, met Huntelaar een keer op 1 goal geen kampioen. In Nederland spelen we gewoon mee met de top, zo ook dit seizoen weer.

Het gaat om de stap in Europa, en ik denk dat er wel degelijk wat mogelijk is, alleen zal er ook in de wetgeving en de regels bij de fifa het een en ander veranderen om structureel weer bij die top te kunnen horen..
Jesper11
 Jesper11 - vrijdag 02 maart 2012 - 15:45   quote  deeplink  
Als we al top waren in Nederland was het omdat de rest het nog slechter deed of even slecht.

Ik heb nu zo'n 20 jaar een seizoenkaart maar heb eigenlijk alleen de eerste vijf jaar genoten van goed voetbal. De afgelopen 15 jaar is voornamelijk afzien geweest: zowel nationaal als internationaal. Ik ben benieuwd wat we de komende jaren terug gaan zien van het beleid van Cruijff en de zijnen. Het zou dan inderdaad helpen als de grote clubs financieel hun zaken op orde moeten hebben ipv op de pof leven en spelers blijven kopen.
Pietje
 Pietje - vrijdag 02 maart 2012 - 15:50   quote  deeplink  
Ik vrees dat de achterstand op de Europese top structureel is. Financieel kunnen wij (en een aantal andere kleine voetballanden) niet wedijveren met landen als Spanje, Italië, Engeland, Duitsland en zelfs Frankrijk. Dat financiële gat is te groot. Daarnaast hebben we met de KNVB te maken, die (terecht) wil dat de schulden van Nederlandse clubs niet al te groot zijn, sterker, er mogen eigenlijk helemaal geen schulden zijn. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Spanje, waar Barcelona en Real Madrid vele, vele miljoenen schuld hebben en die zich -ondanks die enorme schuldenlast- toch nog steeds kunnen (mogen) versterken. Verder zullen Nederlandse clubs continu door clubs uit dat soort landen worden leeggekocht, waardoor er nauwelijks sprake kan zijn van enige coninuiteit. Jaar na jaar moeten clubs in Nederland, dus ook Ajax, opnieuw gaan bouwen aan een eredivisiewaardig elftal. Ik denk dus, dat het verschil tussen Ajax (en de overige clubs in Nederland) met clubs uit de door mij eerder aangehaalde landen alleen maar groter wordt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 maart 2012 door Pietje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 02 maart 2012 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2012 - 15:45 schreef Jesper11 het volgende:
Als we al top waren in Nederland was het omdat de rest het nog slechter deed of even slecht.

Ik heb nu zo'n 20 jaar een seizoenkaart maar heb eigenlijk alleen de eerste vijf jaar genoten van goed voetbal. De afgelopen 15 jaar is voornamelijk afzien geweest: zowel nationaal als internationaal. Ik ben benieuwd wat we de komende jaren terug gaan zien van het beleid van Cruijff en de zijnen. Het zou dan inderdaad helpen als de grote clubs financieel hun zaken op orde moeten hebben ipv op de pof leven en spelers blijven kopen.
Idd lang geleden...ECHT goed voetbal...we glijden al jaren langzaam af...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 02 maart 2012 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2012 - 15:50 schreef Pietje het volgende:
Ik vrees dat de achterstand op de Europese top structureel is. Financieel kunnen wij (en een aantal andere kleine voetballanden) niet wedijveren met landen als Spanje, Italië, Engeland, Duitsland en zelfs Frankrijk. Dat financiële gat is te groot. Daarnaast hebben we met de KNVB te maken, die (terecht) wil dat de schulden van Nederlandse clubs niet al te groot zijn, sterker, er mogen eigenlijk helemaal geen schulden zijn. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Spanje, waar Barcelona en Real Madrid vele, vele miljoenen schuld hebben en die zich -ondanks die enorme schuldenlast- toch nog steeds kunnen (mogen) versterken. Verder zullen Nederlandse clubs continu door clubs uit dat soort landen worden leeggekocht, waardoor er nauwelijks sprake kan zijn van enige coninuiteit. Jaar na jaar moeten clubs in Nederland, dus ook Ajax, opnieuw gaan bouwen aan een eredivisiewaardig elftal. Ik denk dus, dat het verschil tussen Ajax (en de overige clubs in Nederland) met clubs uit de door mij eerder aangehaalde landen alleen maar groter wordt.
Hier ben ik het voor de volle 100% mee eens Pietje!!!!!
Ben er ook bang voor wat betreft je laatste zin..ik weet niet hoe met name Cruyff dit op gaat vangen???
Pietje
 Pietje - vrijdag 02 maart 2012 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2012 - 16:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hier ben ik het voor de volle 100% mee eens Pietje!!!!!
Ben er ook bang voor wat betreft je laatste zin..ik weet niet hoe met name Cruyff dit op gaat vangen???
Ik denk dat het niet op te vangen is, Jack. We zouden het wel willen, maar als je de financiële middelen niet hebt, of niet krijgt, dan zal aansluiting bij de Europese top een illusie blijven. En al helemaal zolang dictators als Blatter en Platini (FIFA- en UEFA-baas) het voor het zeggen hebben in voetballand, en zij de grootmachten in Spanje met hun duizelingwekkende schulden de hand boven het hoofd blijven houden. Ik zou zeggen (net als de KNVB doet): eerst schuldenvrij zijn en pas dan mag jij je op de transfermarkt begeven. En pas dan zal de concurrentie in Europa misschien iets minder worden!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 maart 2012 door Pietje --
Jesper11
 Jesper11 - vrijdag 02 maart 2012 - 16:15   quote  deeplink  
In 1995 zijn we met een relatief jong elftal (Kluivert, Seedorf, Davids etc.) winnaar van de CL geworden met een begroting die vele malen lager was dan die van de toenmalige topclubs (AC Milan bv dat we drie keer versloegen). En nog niet zo lang geleden was Mourinho erg succesvol met FC Porto. Blijkbaar is de leeftijd van spelers of rijkdom niet allesbepalend voor succes. Maar het maakt het inderdaad wel makkelijker.
Structureel aan de Europese top lijkt mij niet haalbaar maar incidenteel moet er wel iets mogelijk zijn bv met een zeer talentvolle lichting van de jeugd en een goede staf.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 maart 2012 door Jesper11 --
yngwie
 yngwie - vrijdag 02 maart 2012 - 16:24   quote  deeplink  
De Europese clubs die heel veel te besteden hebben, zijn die altijd succesvol? Chelsea, Manchestier City, zelfs een Real Madrid van de laatste jaren niet. Je hebt toch een goed, gericht aankoopbeleid nodig en aangevult met talentvolle eigen kweek. Kijk naar Manchester United van een aantal jaren geleden, Real Madrid en nu uiteraard Barcelona. Ik zie de toekomst voor Ajax hoopvol tegemoet. Mits iedereen binnen Ajax hetzelfe doel nastreeft.
remco k
 remco k - vrijdag 02 maart 2012 - 16:25   quote  deeplink  
quote:

Wel of niet goed voetballen heeft niet zoveel te maken met meedraaien in de top van Nederland, het voetbal is inderdaad de laatste jaren niet om te zien. En toch doen we in NL wel altijd mee om de prijzen, misschien dat het de boel wel een beetje maskeert...
remco k
 remco k - vrijdag 02 maart 2012 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2012 - 16:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet op te vangen is, Jack. We zouden het wel willen, maar als je de financiële middelen niet hebt, of niet krijgt, dan zal aansluiting bij de Europese top een illusie blijven. En al helemaal zolang dictators als Blatter en Platini (FIFA- en UEFA-baas) het voor het zeggen hebben in voetballand, en zij de grootmachten in Spanje met hun duizelingwekkende schulden de hand boven het hoofd blijven houden. Ik zou zeggen (net als de KNVB doet): eerst schuldenvrij zijn en pas dan mag jij je op de transfermarkt begeven. En pas dan zal de concurrentie in Europa misschien iets minder worden!
Ben ik het niet helemaal mee eens, ook in de begin jaren 90 zat al het grote geld in met name Italie, toch konden er succesen geboekt worden.

Structureel iedere 4 jaar een CL finale spelen zie ik niet gebeuren, maar ik denk oprecht dat het niet onmogelijk is om met goed beleid en het talent dat er wel degelijk is (zowel bij spelers als bij de staf en de rest van de toekomst) iedere 5 jaar een Europese halve finale te spelen en eens in de 10 jaar zelfs een Europees toernooi te winnen.
Pietje
 Pietje - vrijdag 02 maart 2012 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2012 - 16:15 schreef Jesper11 het volgende:
In 1995 zijn we met een relatief jong elftal (Kluivert, Seedorf, Davids etc.) winnaar van de CL geworden met een begroting die vele malen lager was dan die van de toenmalige topclubs (AC Milan bv dat we drie keer versloegen). En nog niet zo lang geleden was Mourinho erg succesvol met FC Porto. Blijkbaar is de leeftijd van spelers of rijkdom niet allesbepalend voor succes. Maar het maakt het inderdaad wel makkelijker.
Structureel aan de Europese top lijkt mij niet haalbaar maar incidenteel moet er wel iets mogelijk zijn bv met een zeer talentvolle lichting van de jeugd en een goede staf.
In principe heb je natuurlijk wel gelijk, Jesper, maar zowel Ajax in 1995 als FC Porto onder Mourinho bleken eenmalige incidenten, dus geen structurele gevallen. Maar inderdaad, soms kun je dus wel een uitschieter hebben, wanneer je in een bepaald seizoen veel talenten en oude rotten met veel ervaring in je elftal hebt rondlopen!
Pietje
 Pietje - vrijdag 02 maart 2012 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2012 - 16:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens, ook in de begin jaren 90 zat al het grote geld in met name Italie, toch konden er succesen geboekt worden.

Structureel iedere 4 jaar een CL finale spelen zie ik niet gebeuren, maar ik denk oprecht dat het niet onmogelijk is om met goed beleid en het talent dat er wel degelijk is (zowel bij spelers als bij de staf en de rest van de toekomst) iedere 5 jaar een Europese halve finale te spelen en eens in de 10 jaar zelfs een Europees toernooi te winnen.
Maar dat zijn toch meer incidenten, dan dat er sprake is van structurele aansluiting bij de Europese top. Ik hoop overigens dat je gelijk hebt, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet, dat een Nederlandse club voorlopig ooit nog de Champions League gaat winnen. Misschien een succesje in de Europa League (Feyenoord in 2002), maar ook dat is een incident gebleken.
Pietje
 Pietje - vrijdag 02 maart 2012 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 maart 2012 - 16:24 schreef yngwie het volgende:
De Europese clubs die heel veel te besteden hebben, zijn die altijd succesvol? Chelsea, Manchestier City, zelfs een Real Madrid van de laatste jaren niet. Je hebt toch een goed, gericht aankoopbeleid nodig en aangevult met talentvolle eigen kweek. Kijk naar Manchester United van een aantal jaren geleden, Real Madrid en nu uiteraard Barcelona. Ik zie de toekomst voor Ajax hoopvol tegemoet. Mits iedereen binnen Ajax hetzelfe doel nastreeft.
Veel geld hebben, of veel geld spenderen is inderdaad nooit een garantie op succes. Toch komen de door jou aangehaalde clubs een aardig eind in Europa en Ajax helaas niet.
Eide
 Eide - vrijdag 02 maart 2012 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
En toch doet Nederland het als land steeds beter en kruipen we langzaam omhoog op de UEFA lijst. Ik ben het ook niet eens met de term Mickey Mouse competitie. Ik denk dat we als competitie sterker worden de laatste jaren.

De betalings/budget gat tussen Nederland en de andere landen is altijd al groot geweest. In 1949 kreeg Faas Wilkes een contract ter waarde van 60.000 gulden per jaar. En dat in een tijd dat Nederland nog geen prof voetbal kende. Ben het dus wel eens met de stelling dat geld niet de enige factor is.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6010
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax weer meedraaien in de top van europa...?

0.0047209