|
|
alibabba
|
|
|
Morgenmiddag half 3 zal Ajax de goede lijn, die het heeft ingezet na Ajax - Utrecht, moeten doorzetten. Ajax in Amsterdam tegen Roda voor de competitie heeft ONS aardige resultaten opgeleverd. Van de 38x dat die match op het programma stond, wist Ajax er 31 in winst om te zetten. 4x werd het gelijk en 3x pakte Roda de volle buit. Doelcijfers; 113 - 37.
Frank Rijkaard was op 20-11-1983 de gevierde man toen het 5-2 werd. Nadat John v.het Schip de score had geopend, maakte Rijkaard de 2-0, de 3-1 en de 5-1. De 4-1 kwam op naam van John Bosman, die zijn debuut maakte voor Ajax in die pot. Hij was toen 18 en hij zou voor Ajax vele malen doel treffen.
7-0 kwam op het bord een seizoen later. Van Basten 2x, Schoenaker 2x, Spelbos, Boeve en Ronald Koeman waren de doelpuntenmakers.
In het seizoen 89'90 was Ajax verwikkeld in een spannende titelstrijd. Met nog 2 speelrondes voor de boeg en 2 punten voorsprong op PSV speelde Ajax de 33e wedstrijd thuis tegen Roda. Roda kwam op een 0-2 voorsprong en het leek gedaan voor Ajax. Wim Jonk scoorde in de 83e minuut de 1-2 en een paar minuten later deed Ron Willems iets moois;
Na die 2-2 eindstand werd Ajax uiteindelijk kampioen doordat bij NEC het laatste verlossende punt werd gehaald ( 1-1 ).
Op 12-09-1993 was Jari Litmanen de gevierde man met 2 treffers ( 2-0 eindstand ). De 1e goal van Jari;
SUCCES!!!!!!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Voor de liefhebbers 3 prachtige samenvattingen die alledrie dezelfde uitslag opleverde;
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Geweldig weer Ali.... Wordt het winst dan kunnen we zeggen dat we weer mee doen voor het kampioensschap....we MOETEN namelijk winnen...hoop/denk zelf aan 3-1... PSV verliest in Eindhoven van tukkerland... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 maart 2012 - 11:19 schreef alibabba het volgende:Voor de liefhebbers 3 prachtige samenvattingen die alledrie dezelfde uitslag opleverde; Die laatste goal. De bal aanname en controle van Kreek, mooi hoor. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Het mooie speurwerk van Ali, geeft ons weer mooie cijfers en nog mooiere beelden. Lekker hoor, ik heb er weer zin in. Tnx Ali, grooooote klasse weer.
Mijn voorspelling: 5-1 |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Prachtig werk, alibabba. Alweer en zoals altijd! Van die (oude) filmpjes geniet ik altijd weer, die doen mijn oude Ajax-hart goed ;-) Ik hoop op een mooie overwinning van Ajax: 4-1. Ze moeten wel winnen om bij te blijven. En ik hoop dat Dimitri Bulykin zijn plek in de spits krijgt. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Thanks mensen en ik zie weer positieve voorspellingen, dat doet me goed....ik heb er ook vertrouwen in voor morgen...ik verwacht een spannend slot van de competitie en wat zou het mooi zijn om weer die titel te pakken.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Ze moeten winnen....zo simpel is het ;) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Klasse weer Ali, geniet elke keer weer van je adembenemde stukjes! Klasse.
Ik zeg 3-1! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
En om nog enigzins kans te maken op de titel moet er ook echt gewonnen worden, alhoewel ik het spel nog altijd niet goed genoeg vind om kampioen te worden!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 maart 2012 - 13:14 schreef Luis_suarez_19 het volgende:En om nog enigzins kans te maken op de titel moet er ook echt gewonnen worden, alhoewel ik het spel nog altijd niet goed genoeg vind om kampioen te worden!! Ach, met dat soort slecht voetbal werd psv 7 keer kampioen in het vorige decennium. Ik denk niet dat ze daarover klaagden en eerlijk gezegd boeit het mij momenteel ook niet. Eerst resultaten, daardoor zelfvertrouwen en vorm en dan komt het goede voetbal vanzelf. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 maart 2012 - 13:46 schreef Eide het volgende:[..] Ach, met dat soort slecht voetbal werd psv 7 keer kampioen in het vorige decennium. Ik denk niet dat ze daarover klaagden en eerlijk gezegd boeit het mij momenteel ook niet. Eerst resultaten, daardoor zelfvertrouwen en vorm en dan komt het goede voetbal vanzelf. Dat klopt wel, maar Ajax haalt met dit matige voetbal vrijwel geen resultaat, en dat is het verschil, snap je? Maar als straks iedereen terug is, kan het wellicht nog! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 maart 2012 - 12:03 schreef alibabba het volgende:Thanks mensen en ik zie weer positieve voorspellingen, dat doet me goed....ik heb er ook vertrouwen in voor morgen...ik verwacht een spannend slot van de competitie en wat zou het mooi zijn om weer die titel te pakken.. Jouw prognose?? ;-)
Mijne is 2-0 in het voordeel van ons Ajax! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
yngwie
|
|
|
Mooi gedaan Ali. De punten blijven in Amsterdam. Ik hoop op een 3-0 winst, maar we krijgen er standaard 1 tegen, dus het kan ook 3-1 worden |
|
|
|
|
swennos
|
|
|
6-2 4 keer bulykin 1 x eriksen 1 keer jansen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Zou niet verkeerd zijn 6 doelpunten...maar wie scoort er names Roda ? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Ik denk dat Ajax met een nulletje of 4 a 5 gaat winnen Hasjkophie;)...de tendens rondom Ajax word langzaamaan weer beter en dat voel ik dondersgoed... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 maart 2012 - 17:35 schreef alibabba het volgende:[..] Ik denk dat Ajax met een nulletje of 4 a 5 gaat winnen Hasjkophie;)...de tendens rondom Ajax word langzaamaan weer beter en dat voel ik dondersgoed... Ik voel het ook ;-) Alleen weet ik niet of het echt zoveel wordt.. Wij hebben het moeilijk voorin qua scoren. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 maart 2012 - 17:45 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Ik voel het ook ;-) Alleen weet ik niet of het echt zoveel wordt.. Wij hebben het moeilijk voorin qua scoren. Morgen niet Hasjwiet;) |
|
|
|
|
ross
|
|
|
quote: i
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 maart 2012 door ross -- |
|
|
|
|
ross
|
|
|
quote: waarschijnlijk malki |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik denk dat Ajax deze pot wel wint. Zal weer op karakter zijn en niet met goed voetbal maar Ajax zit nu wel even in de winning mood en dat sleurt ze er morgen doorheen.
Uitslag: 3-1 |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 maart 2012 - 17:45 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Ik voel het ook ;-) Alleen weet ik niet of het echt zoveel wordt.. Wij hebben het moeilijk voorin qua scoren. Dat scoren valt op zich wel mee toch, we maken er gemiddeld ongeveer 2 per wedstrijd.. Ik denk eerder dat we het achterin weggeven.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 maart 2012 - 20:02 schreef remco k het volgende:[..] Dat scoren valt op zich wel mee toch, we maken er gemiddeld ongeveer 2 per wedstrijd.. Ik denk eerder dat we het achterin weggeven.. Het scoren zelf heb je misschien gelijk in, maar ik heb het gevoel dat we weinig goede aanvallen hebben. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 maart 2012 - 20:12 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Het scoren zelf heb je misschien gelijk in, maar ik heb het gevoel dat we weinig goede aanvallen hebben. Vind het juist de laatste wedstrijden weer beter worden, voor de winterstop was het helemaal dramatisch.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 maart 2012 - 20:55 schreef remco k het volgende:[..] Vind het juist de laatste wedstrijden weer beter worden, voor de winterstop was het helemaal dramatisch.. Afgelopen wedstrijden klopt. Maar bedoelde meer het algemeen. Het wordt beter, maar ik verwacht toch geen hoge scores. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 maart 2012 - 20:58 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Afgelopen wedstrijden klopt. Maar bedoelde meer het algemeen. Het wordt beter, maar ik verwacht toch geen hoge scores. Heb bij ons altijd het gevoel dat het of alles is of juist helemaal niks, of met 4-0 ofzo winnen of met duidelijke cijfers de boot in.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 maart 2012 - 20:59 schreef remco k het volgende:[..] Heb bij ons altijd het gevoel dat het of alles is of juist helemaal niks, of met 4-0 ofzo winnen of met duidelijke cijfers de boot in.. Hehe.. We shall see.. ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Zodra Boerrigter en Sigthorsson terug zijn denk ik eerder aan een hogere score... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 maart 2012 - 21:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:Zodra Boerrigter en Sigthorsson terug zijn denk ik eerder aan een hogere score... Heb hetzelfde.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 maart 2012 - 21:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:Zodra Boerrigter en Sigthorsson terug zijn denk ik eerder aan een hogere score... Helemaal mee eens*** Ik denk dan echt (weer) aan het kampioenschap*** nu ook trouwens hoor... |
|
|
|
|
Humankillz
|
|
|
ik ben er morgen eindelijk weer eens bij, vak 416, ik zeg 4-0! |
|
|
|
|
ajacied
|
|
|
Ik zeg 4-1 ! we weten wat ons te doen staat ! |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Binnen vijftien min scoren, anders wordt het lastig.... Roda zal wel op de counter gaan spelen....en af en toe druk zetten...ik verwacht als ajax vroeg scoort dat het 5-1 wordt....:)... |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
voordeel vanmiddag voor ajax is dat vormer en wielaert niet mee doen bij roda zijn wel belangrijke spelers bij hun in de selectie |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op zondag 04 maart 2012 - 11:26 schreef Subaru het volgende:voordeel vanmiddag voor ajax is dat vormer en wielaert niet mee doen bij roda zijn wel belangrijke spelers bij hun in de selectie Idd. Al zegt het genoeg over AJax dit seizoen als we dat soort spelers bang zouden moeten zijn. Als Buly speelt zie ik Ajax we een doelpuntje of 3 of 4 maken. |
|
|
|
|
lereeeen
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Heerenveen gelijk gespeeld en bij Twente en PSV worden ook minimaal 4 punten verloren, vandaag mits we winnen dus wederom minimaal 5 punten ingelopen.. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
niet voor Janssen persoonlijk, maar ik hoop dat hij de bank mag warmhouden, hetzelfde middenveld als de afgelopen wedstrijden, alleen jammer dat Koppers niet mee kan doen, deed het toch erg goed. Winnen is zowieso belangrijk, heereveen gister punten laten liggen en vanmiddag de topper psv-twente, late we daar maar hopen op een gelijkspelletje, zou erg gunstig zijn. Wel een voordeel dat die Vormer niet meedoet, is toch de spelmaker bij Roda, Wielaert maakt niet zoveel uit, daar heb ik niet zo'n hoge dunk van, hoop op een simpele overwinning |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Mooi stukje ali!! ik gok op 4-0 |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Ali, dat clipje van Ron Willems is super ! Bedankt ! Kan het me nog goed herinneren ook. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Een leuke aanvulling op Alibabba's stukje
* Het eerste affiche Ajax Roda JC in de Eredivisie was in 1973. Ajax won dat duel met 3-0 dankzij twee goals van Arnold Mühren een één van John Rep.
* Mitchell Donald, Rob Wielaert en Laurent Delorge zijn drie spelers van de huidige Roda-selectie die ook voor Ajax hebben gespeeld.
* Van de huidige Ajax-selectie speelde alleen André Ooijer ooit in Kerkrade. Hij stond van 1995 tot 1998 daar onder contract.
* De huidige jeugdtrainer van de B2 van Ajax, Yannis Anastasiou, speelde ook voor beide clubs. Hij maakte de overstap in februari 2004 en werd drie maanden later met Ajax kampioen.
* Vorig seizoen eindigde Ajax Roda JC in een 3-0 overwinning voor Ajax. Met goals van Mounir El Hamdaoui, de kersverse vader Luis Suarez die zijn dochter voor de wedstrijd aan de fans liet zien - en weer Mounir El Hamdaoui werd die uitslag bereikt.
* Roda JC speelt 38 jaar onafgebroken in de Eredivisie en is samen met Ajax, PSV, Feyenoord en FC Utrecht één van de clubs die nog nooit gedegradeerd is.
* Ajacied Miralem Sulejmani zal, als hij vandaag in actie komt, zijn 150ste officiële wedstrijd voor Ajax spelen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 maart 2012 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Opstelling Ajax: Vermeer, Ooijer, Alderweireld, Vertonghen, De Jong, Anita, Eriksen, Janssen, Ozbiliz, Bulykin, Sulejmani
Bank: Cillessen, Ebecilio, Blind, Lodeiro, Serero, Aissati en Van Rhijn
Opstelling Roda JC: Prus, Fledderus, Vukovic, Biemans, Monteyne; Donald, Delorge, De Beule; Ramzi; Malki, Junker
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 maart 2012 door baco74 -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Die malki vind ik trouwens wel echt een geweldige speler, moeten we voor opassen.
trouwens, het gerucht dat vertonghen weg gaat wordt de dag groter, ik zit nu al een aantal weken naar vitesse te kijken, ik vind die kashia ook een echt goede verdediger!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 maart 2012 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 04 maart 2012 - 13:29 schreef baco74 het volgende:Opstelling Ajax: Vermeer, Ooijer, Alderweireld, Vertonghen, De Jong, Anita, Eriksen, Janssen, Ozbiliz, Bulykin, Sulejmani Bank: Cillessen, Ebecilio, Blind, Lodeiro, Serero, Aissati en Van Rhijn hahaha, zo speelde ajax in kerkrade dus ook! andere opstelling, maar wel 2x 3-4-3! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Maar buly staat erin, dan moet het goed komen hahaha! en mickey speelt zn 150ste wedstrijd voor ons mooie cluppie! |
|
|
|