BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nieuwe Kuip?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 06 maart 2012 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 maart 2012 - 20:46 schreef Quiroz het volgende:

[..]

Geen geld. Ben pas 14.
Duidelijk, ik ging ook pas vanaf mijn 18de.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 07 maart 2012 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 maart 2012 - 19:33 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Zijn zoveel plannen. 3 of 4 zelfs.
Ik raad iedereen aan op Youtube te zoeken naar de afleveringen over de nieuwe kuip.
De aflevering heten: Stadionaflevering 1
en zo heb je ook aflevering 2 3 & 4.
Raad dit iedereen aan dit te kijken die er nog vrij weinig van weet.
Interessante filmpjes, maar ik zie dat ook als verkooppraatjes. Zolang er geen daden zijn, zijn dat dus alleen maar woorden. Ik doel via dit topic op de feiten, niet op de mooie verhaaltjes. Ik kan er niets aan doen, maar ik krijg de indruk dat het zo langzamerhand een utopie wordt, vooral als de overheid niet bijspringt.\

Trouwens, indien haalbaar wat betreft een ligging die voor alle partijen gunstig is, denk ik dat één stadion voor Feyenoord en Sparta best handig kan zijn. Denk aan AC Milan en Inter Milan. Die delen het stadion. Waarom niet? Liever zelfstandig, maar als er weinig ruimte is, zou zoiets zomaar een oplossing kunnen zijn. Probleem is dan wel waar je dat kreng neerzet....
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 07 maart 2012 - 10:17   quote  deeplink  
Dan beter met Excelsior, niet..?
michelvakkie v
 michelvakkie v - woensdag 07 maart 2012 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 maart 2012 - 16:37 schreef tomson het volgende:
O ja, de nieuwe Kuip he? Geef mij de ouwe maar!
Het nieuwe stadion gaat er 'hoe dan ook' (Tom Egbers uitdrukking) gewoon komen. De Kuip is op, dat is duidelijk. De toiletten moeten worden gerenoveerd, de horeca-voorzieningen zijn uit de tijd en het beton en het staal zijn aan slijtage onderhevig. Omdat een eventuele renovatie alleen maar voor een extra tien jaar oude Kuip zorgt, is het verstandiger nu te beginnen met het bouwen van een nieuwe Feyenoord-tempel.

Mensen die koste wat kost willen vasthouden aan de oude Kuip snappen helaas niet dat het hier gewoon gaat om economische redenen: Er wordt gewoon niet genoeg geld verdiend in de Kuip. Grote bands willen niet meer in de Kuip spelen omdat de voorzieningen niet modern genoeg zijn, de huidige horeca-voorzieningen zijn ouderwets en leveren niks meer op, en er komen geen grote Europa Cup Finales meer naar Rotterdam als er niet gemoderniseerd wordt.

Bovendien bestaat de kans dat in een nieuw stadion ook gewoon meer toeschouwers naar Feyenoord komen kijken. Er zitten nu elke week 40.000 tot 44.000 mensen, omdat er gewoonweg niet meer mensen in kunnen (behalve als er geen 'uit-supporters' mee mogen). Als die mensen allemaal blijven komen (en dat doen ze) dan kun je in de huidige situatie al bij een wedstrijd of vijf per seizoen 50.000 tot 60.000 mensen kwijt. Een snel rekensommetje leert dan je 5 x 20.000 mensen x € 35 (entree plus een drankje) =
€ 3.500.000 extra aan inkomsten genereert.

Het gaat helemaal hard als je dan ook nog eens bedenkt dat er dus meer evenenmenten komen, meer eten gaat worden verkocht, meer drankjes kunnen worden verkocht, etc, etc. De club profiteert mee, de omzet gaat omhoog, de spelersgroep kan worden versterkt, de resultaten worden beter, er komen meer seizoenkaarthouders, je aanzien gaat omhoog, de businessclub kan worden uitgebreid, dat levert weer meer sponsoren op, etc, etc.

Ik zeg niet dat dit de waarheid is, maar het is in ieder geval duidelijk dat je dit niet voor elkaar kunt krijgen in de oude Kuip. Jammer, maar dat is wél waar. En wie weet, misschien zijn we over tien jaar wel weer gewoon de top van Europa? Kijk maar naar hoe het nu in Spanje en Engeland gaat. Clubs mogen geen schulden meer hebben, overal wordt de buikriem aangehaald en kunnen salarissen maar moeizaam worden betaald. Het zou me niks verbazen als er in de komende vijf jaar een paar grote clubs ernstig in de problemen komen door een te grote schuldenlast en tegenvallende resultaten.

Maar de stadions zitten wel afgeladen vol. Feyenoord is de eerste grote club ter wereld die zich lijkt te hebben bevrijd van de spoken van het verleden. We zijn op weg naar een 'schuldenvrije' status, met een super jeugdopleiding en een spelersgroep die voorlopig alleen maar beter wordt. En bij ons blijven de toeschouwers ook maar komen, zelfs in de slechte tijden die we achter ons hebben liggen.

Een nieuwe Kuip? Dat kan niet, want er is maar één Kuip. Maar een nieuw stadion voor Feyenoord? Ja, graag zelfs.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 07 maart 2012 - 12:38   quote  deeplink  
Oké, aan de evenementen e.d. had ik (nog) niet gedacht, maar ik hoop wel dat ze in een 'volgende' Kuip (jaja, ik weet het: er is maar één Kuip, maar dan is er ook maar één "nieuwe Kuip") proberen de huidige opbouw mee te nemen, al is het in een nieuwe, meer comfortabele jas. Het moet geen betonblok worden als in dat dorp even verderop.
tomson
 tomson - woensdag 07 maart 2012 - 12:58   quote  deeplink  
Emotionele waarde van de KUIP: onvervangbaar!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 07 maart 2012 - 13:05   quote  deeplink  
Zal toch moeten, want anders zijn we zo emotieloos...
jdonner
 jdonner - woensdag 14 maart 2012 - 00:06   quote  deeplink  
Dat zielig gedoe van jullie Feyenoorders over de kuip. Ik ben geen fan van Twente, maar ik vind dat Feyenoord die duidelijk als voorbeeld moeten laten dienen. Zo'n jaar geleden bijna bankroet en kijk nu eens; de ene stadion uitbreiding naar de andere, een geweldig publiek, een geweldig stadion, financieel gezond, al 4 jaar lang tot het einde strijden om de titel, elk jaar weer goed in Europa met een duidelijke stijgende lijn (UEFA coefficient laatste 5 jaar: 3.000, 9.266, 9.883, 17.233, 17.560) en dan kopen ze nu Tadic die geen andere club in Nederland kan betalen.

Als Twente dat kan, dan moet Feyenoord dat ook kunnen....en beter, gezien de grootte van de aanhang. In dat plaatje past gewoon een nieuw stadion, geen gezeik....dat is gewoon een feit en die Munsterman had dat goed gezien. Als een club als Twente, bij bankroet zo ver kan komen met een kleinere aanhang, dan moet dat in Rotterdam ook kunnen. Jullie moeten allemaal eens ophouden om klein te denken. Ik ben er van overtuigd dat er in Rotterdam het potentieel is om elke week zeker 60,000-70,000 mensen op de tribunes te krijgen. Zelfs bij Twente met 30,000 hebben ze al weer mensen op de wachtlijst. Verdorie zeg, de agglomeratie Rotterdam is 1.2 miljoen!

In Amsterdam hebben ze voornamelijk bioscooppubliek, jullie zijn meer voetbalstad dan Amsterdam ooit zal zijn, daar lopen ze al het stadion uit als ze een paar keer verliezen. Nu moet je eens voorstellen dat die 60,000+ mensen in het nieuwe stadion allemaal honger en dorst gaan krijgen en dan heb ik het nog niet over inkomsten uit concerten. Geloof me maar, de Kuip is dood en 't is tijd om het een waardig afscheid te geven. Ga aub ook dat nieuwe stadion niet de "Nieuwe Kuip" noemen, noem het dan liever het Coen Moulijn Stadion.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 14 maart 2012 - 00:11   quote  deeplink  
Jan Hein Donner????

Sommigen behouden de Kuip liever. Zie het als een monument. Emotie. Daar moet je niet zo badinerend over doen en dat zielig gedoe gaan noemen.

De komst van dat nieuwe stadion staat of valt met....geld. Met partners die er in willen investeren. Inclusief Gem. Rotterdam.
Uiteindelijk wil m.i. 80% van het Legioen dat nieuwe stadion. Omdat ieder begrijpt dat groter denken noodzaak is.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 14 maart 2012 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 maart 2012 - 00:06 schreef jdonner het volgende:
Dat zielig gedoe van jullie Feyenoorders over de kuip. Ik ben geen fan van Twente, maar ik vind dat Feyenoord die duidelijk als voorbeeld moeten laten dienen. Zo'n jaar geleden bijna bankroet en kijk nu eens; de ene stadion uitbreiding naar de andere, een geweldig publiek, een geweldig stadion, financieel gezond, al 4 jaar lang tot het einde strijden om de titel, elk jaar weer goed in Europa met een duidelijke stijgende lijn (UEFA coefficient laatste 5 jaar: 3.000, 9.266, 9.883, 17.233, 17.560) en dan kopen ze nu Tadic die geen andere club in Nederland kan betalen.

Als Twente dat kan, dan moet Feyenoord dat ook kunnen....en beter, gezien de grootte van de aanhang. In dat plaatje past gewoon een nieuw stadion, geen gezeik....dat is gewoon een feit en die Munsterman had dat goed gezien. Als een club als Twente, bij bankroet zo ver kan komen met een kleinere aanhang, dan moet dat in Rotterdam ook kunnen. Jullie moeten allemaal eens ophouden om klein te denken. Ik ben er van overtuigd dat er in Rotterdam het potentieel is om elke week zeker 60,000-70,000 mensen op de tribunes te krijgen. Zelfs bij Twente met 30,000 hebben ze al weer mensen op de wachtlijst. Verdorie zeg, de agglomeratie Rotterdam is 1.2 miljoen!

In Amsterdam hebben ze voornamelijk bioscooppubliek, jullie zijn meer voetbalstad dan Amsterdam ooit zal zijn, daar lopen ze al het stadion uit als ze een paar keer verliezen. Nu moet je eens voorstellen dat die 60,000+ mensen in het nieuwe stadion allemaal honger en dorst gaan krijgen en dan heb ik het nog niet over inkomsten uit concerten. Geloof me maar, de Kuip is dood en 't is tijd om het een waardig afscheid te geven. Ga aub ook dat nieuwe stadion niet de "Nieuwe Kuip" noemen, noem het dan liever het Coen Moulijn Stadion.
beetje generaliserend hoe jij de boel hier stelt, maar ik persoonlijk onderschrijf wel je argumenten. Ik vind een nieuw stadion ook de weg vooruit, hoe jammer het ook zal zijn om De Kuip achter te moeten laten. Het stadion naar Coentje vernoemen zou een ultieme wens zijn, tegelijkertijd moet je realistisch zijn en stellen dat de kans meer dan aanwezig is dat een nieuwe naam verkocht zal worden, zoals ook de stadionnaam van Twente verkocht is. Hoeft geen onoverkomelijk probleem te zijn, want officieel het ons stadion niet 'De Kuip', maar 'Stadion Feijenoord'.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 maart 2012 - 00:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 maart 2012 - 00:06 schreef jdonner het volgende:
Dat zielig gedoe van jullie Feyenoorders over de kuip. Ik ben geen fan van Twente, maar ik vind dat Feyenoord die duidelijk als voorbeeld moeten laten dienen. Zo'n jaar geleden bijna bankroet en kijk nu eens; de ene stadion uitbreiding naar de andere, een geweldig publiek, een geweldig stadion, financieel gezond, al 4 jaar lang tot het einde strijden om de titel, elk jaar weer goed in Europa met een duidelijke stijgende lijn (UEFA coefficient laatste 5 jaar: 3.000, 9.266, 9.883, 17.233, 17.560) en dan kopen ze nu Tadic die geen andere club in Nederland kan betalen.

Als Twente dat kan, dan moet Feyenoord dat ook kunnen....en beter, gezien de grootte van de aanhang. In dat plaatje past gewoon een nieuw stadion, geen gezeik....dat is gewoon een feit en die Munsterman had dat goed gezien. Als een club als Twente, bij bankroet zo ver kan komen met een kleinere aanhang, dan moet dat in Rotterdam ook kunnen. Jullie moeten allemaal eens ophouden om klein te denken. Ik ben er van overtuigd dat er in Rotterdam het potentieel is om elke week zeker 60,000-70,000 mensen op de tribunes te krijgen. Zelfs bij Twente met 30,000 hebben ze al weer mensen op de wachtlijst. Verdorie zeg, de agglomeratie Rotterdam is 1.2 miljoen!

In Amsterdam hebben ze voornamelijk bioscooppubliek, jullie zijn meer voetbalstad dan Amsterdam ooit zal zijn, daar lopen ze al het stadion uit als ze een paar keer verliezen. Nu moet je eens voorstellen dat die 60,000+ mensen in het nieuwe stadion allemaal honger en dorst gaan krijgen en dan
heb ik het nog niet over inkomsten uit concerten. Geloof me maar, de Kuip is dood en 't is tijd om het een waardig afscheid te geven. Ga aub ook dat nieuwe stadion niet de "Nieuwe Kuip" noemen, noem het dan liever het Coen Moulijn Stadion.
En wie ben jij dan wel niet?
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 14 maart 2012 - 01:13   quote  deeplink  
Jan Hein? Jan Hein! Wo bist du?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 maart 2012 - 01:23   quote  deeplink  
Jodengedrag.
tomson
 tomson - woensdag 14 maart 2012 - 07:08   quote  deeplink  
De kuip is dood,zegt ie...De kuip is versleten,maar dood?
Nog nooit binnen geweest zeker?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 maart 2012 door tomson --
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 14 maart 2012 - 08:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 maart 2012 - 00:06 schreef jdonner het volgende:
Dat zielig gedoe van jullie Feyenoorders over de kuip. Ik ben geen fan van Twente, maar ik vind dat Feyenoord die duidelijk als voorbeeld moeten laten dienen. Zo'n jaar geleden bijna bankroet en kijk nu eens; de ene stadion uitbreiding naar de andere, een geweldig publiek, een geweldig stadion, financieel gezond, al 4 jaar lang tot het einde strijden om de titel, elk jaar weer goed in Europa met een duidelijke stijgende lijn (UEFA coefficient laatste 5 jaar: 3.000, 9.266, 9.883, 17.233, 17.560) en dan kopen ze nu Tadic die geen andere club in Nederland kan betalen.

Als Twente dat kan, dan moet Feyenoord dat ook kunnen....en beter, gezien de grootte van de aanhang. In dat plaatje past gewoon een nieuw stadion, geen gezeik....dat is gewoon een feit en die Munsterman had dat goed gezien. Als een club als Twente, bij bankroet zo ver kan komen met een kleinere aanhang, dan moet dat in Rotterdam ook kunnen. Jullie moeten allemaal eens ophouden om klein te denken. Ik ben er van overtuigd dat er in Rotterdam het potentieel is om elke week zeker 60,000-70,000 mensen op de tribunes te krijgen. Zelfs bij Twente met 30,000 hebben ze al weer mensen op de wachtlijst. Verdorie zeg, de agglomeratie Rotterdam is 1.2 miljoen!

In Amsterdam hebben ze voornamelijk bioscooppubliek, jullie zijn meer voetbalstad dan Amsterdam ooit zal zijn, daar lopen ze al het stadion uit als ze een paar keer verliezen. Nu moet je eens voorstellen dat die 60,000+ mensen in het nieuwe stadion allemaal honger en dorst gaan krijgen en dan heb ik het nog niet over inkomsten uit concerten. Geloof me maar, de Kuip is dood en 't is tijd om het een waardig afscheid te geven. Ga aub ook dat nieuwe stadion niet de "Nieuwe Kuip" noemen, noem het dan liever het Coen Moulijn Stadion.
Een voorbeeld nemen aan Twente? Nee dank, liever bij ons geen vallende tribunes.....dank u
bode
 bode - woensdag 14 maart 2012 - 09:18   quote  deeplink  
Lieve paar top spelers
bode
 bode - woensdag 14 maart 2012 - 09:18   quote  deeplink  
Lieve paar top spelers
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 maart 2012 - 11:35   quote  deeplink  
Dat zijn twee paar, zoveel geld is er niet Bode.
bode
 bode - woensdag 14 maart 2012 - 11:41   quote  deeplink  
Wel voor een nieuw stadion?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 maart 2012 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 maart 2012 - 11:41 schreef bode het volgende:
Wel voor een nieuw stadion?
Dat ligt aan de geldschieters?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 14 maart 2012 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 maart 2012 - 00:06 schreef jdonner het volgende:
Dat zielig gedoe van jullie Feyenoorders over de kuip. Ik ben geen fan van Twente, maar ik vind dat Feyenoord die duidelijk als voorbeeld moeten laten dienen. Zo'n jaar geleden bijna bankroet en kijk nu eens; de ene stadion uitbreiding naar de andere, een geweldig publiek, een geweldig stadion, financieel gezond, al 4 jaar lang tot het einde strijden om de titel, elk jaar weer goed in Europa met een duidelijke stijgende lijn (UEFA coefficient laatste 5 jaar: 3.000, 9.266, 9.883, 17.233, 17.560) en dan kopen ze nu Tadic die geen andere club in Nederland kan betalen.

Als Twente dat kan, dan moet Feyenoord dat ook kunnen....en beter, gezien de grootte van de aanhang. In dat plaatje past gewoon een nieuw stadion, geen gezeik....dat is gewoon een feit en die Munsterman had dat goed gezien. Als een club als Twente, bij bankroet zo ver kan komen met een kleinere aanhang, dan moet dat in Rotterdam ook kunnen. Jullie moeten allemaal eens ophouden om klein te denken. Ik ben er van overtuigd dat er in Rotterdam het potentieel is om elke week zeker 60,000-70,000 mensen op de tribunes te krijgen. Zelfs bij Twente met 30,000 hebben ze al weer mensen op de wachtlijst. Verdorie zeg, de agglomeratie Rotterdam is 1.2 miljoen!

In Amsterdam hebben ze voornamelijk bioscooppubliek, jullie zijn meer voetbalstad dan Amsterdam ooit zal zijn, daar lopen ze al het stadion uit als ze een paar keer verliezen. Nu moet je eens voorstellen dat die 60,000+ mensen in het nieuwe stadion allemaal honger en dorst gaan krijgen en dan heb ik het nog niet over inkomsten uit concerten. Geloof me maar, de Kuip is dood en 't is tijd om het een waardig afscheid te geven. Ga aub ook dat nieuwe stadion niet de "Nieuwe Kuip" noemen, noem het dan liever het Coen Moulijn Stadion.
Goeie post....
Vanavond maar eens beantwoorden...
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 maart 2012 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 maart 2012 - 13:07 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Goeie post....
Vanavond maar eens beantwoorden...
Dan is het enkel als een statement gozerT, hij heeft deze onzin gepost en is verdwenen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 maart 2012 door RenatoBos --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 14 maart 2012 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 maart 2012 - 17:02 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dan is het enkel als een statement gozerT, hij heeft deze onzin gepost en is verdwenen...
Daar word je beroerd van,dat had ik in dat rocutus topic ook al met enne balzakvof zoiets...
Gyan010
 Gyan010 - woensdag 14 maart 2012 - 20:21   quote  deeplink  
Toch blijf ik een voorstander van fuseren... Desnoods met Dordrecht.
Gyan010
 Gyan010 - woensdag 14 maart 2012 - 21:53   quote  deeplink  
Feyedord moet kunnen toch...
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 maart 2012 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 maart 2012 - 18:47 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Daar word je beroerd van,dat had ik in dat rocutus topic ook al met enne balzakvof zoiets...
Kansloze posters noem ik dat...
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 maart 2012 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 maart 2012 - 21:53 schreef Gyan010 het volgende:
Feyedord moet kunnen toch...
Word wakker man...
Zw' 28
 Zw' 28 - vrijdag 16 maart 2012 - 12:22   quote  deeplink  
De kuip is toch ook een nationaal monument? zeg dat maar eens van een ander voetbal station?

Daarom mag de kuip niet zomaar verbouwd en gesloopt worden ook.. wat voor directie er ook op zit.

Weet ook niet of je het stadion moet bouwen voor evenementen.. je zit 3 KM van Ahoy.. wat voor Rotterdam het evenementen gebeuren is.. net een nieuw schuifdak daarop enzo..

Nieuw Varkenoord ben ik voor.. en we moeten weer de topsport mentaliteit krijgen..
tis niet van je kan presteren.. nee je MOET presteren..

Maar wat gaat er met het stadion de kuip gebeuren als Feyenoord er niet meer zou spelen en de nationale wedstrijden daar ook niet meer zijn??? gebruik houdt op..
dan is het dus onderhouden voor de historie?

Manchester-City-proposed-training-complex-2011-cropped

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 maart 2012 door Zw' 28 --
dr love
 dr love - vrijdag 16 maart 2012 - 13:43   quote  deeplink  
laten ze maar eerst financieel en sportief 5 jaar bovenop komen in plaats van aan een nieuwe kuip denken.belangrijk is weer gezond worden lijkt mij
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 17 maart 2012 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 maart 2012 - 21:53 schreef Gyan010 het volgende:
Feyedord moet kunnen toch...
Exfeyespadord ligt ook lekker in de mond Gyan!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 17 maart 2012 - 00:12   quote  deeplink  
????
tomson
 tomson - zaterdag 17 maart 2012 - 00:20   quote  deeplink  
Dan hebben we vanavond al verloren van Helmond Sport.....
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 17 maart 2012 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 maart 2012 - 00:20 schreef tomson het volgende:
Dan hebben we vanavond al verloren van Helmond Sport.....
Ga jij ook al beginnen..
tomson
 tomson - zaterdag 17 maart 2012 - 00:24   quote  deeplink  
Ghihihi
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 17 maart 2012 - 00:26   quote  deeplink  
Ik ben omringd door gekken!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nieuwe Kuip?









0.0093851