BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Koeman: 'Tevredenheid leidt tot stilstand'

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - vrijdag 09 maart 2012 - 15:26
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Koeman: 'Tevredenheid leidt tot stilstand' (FR-Fanatic)

T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 09 maart 2012 - 15:50   quote  deeplink  
Koeman: 'Tevredenheid leidt tot stilstand'

Voorafgaand aan de besloten training van vrijdag nam trainer Ronald Koeman het woord in de kleedkamer. Niet alleen om vooruit te blikken op de wedstrijd van aanstaande zondag tegen FC Utrecht, maar ook om vooruit te kijken naar de in totaal tien resterende duels van Feyenoord in de competitie. In die reeks hoopt Feyenoord een ticket om Europees voetbal veilig te stellen. Ik heb de spelers verteld dat de lat hoog moet blijven liggen bij ons, vertelde Koeman later op de dag in de Fred Blankemeijerzaal. Tevredenheid leidt tot stilstand.

Koeman refereerde in zijn toespraak in de kleedkamer aan het aantal momenten dat Feyenoord dit seizoen teleurgesteld van het veld stapte, in de wetenschap dat er meer mogelijk was geweest. We hebben natuurlijk ook veel goede wedstrijden gespeeld, maar over het algemeen gezien hebben we te weinig punten gehaald, zei Koeman. Dat hadden er meer moeten zijn. Wat dat betreft zit er meer in het vat voor ons. Dit is een jaar waarin alle clubs bovenin dicht bij elkaar zitten. We moeten blijven beseffen waar we vandaan komen, maar als je de kans krijgt om echt mee te doen bovenin moet je die ook pakken. Dat heb ik de spelers ook verteld.

Koeman eist wat dat betreft in de laatste maanden van het seizoen dat zijn ploeg elke training en elke wedstrijd het onderste uit de kan haalt. Dat is de norm die hoort bij deze club, zei hij. Als we beseffen waar wij goed in zijn en dat ook elke wedstrijd uitstralen, dan is er veel mogelijk in de Nederlandse competitie.

Wat dat betreft weet Feyenoord wat het aanstaande zondag te doen staat als FC Utrecht op bezoek komt. Nadat eerder dit seizoen in de Domstad nog een voorsprong na een uitstekende openingsfase uit handen werd gegeven (2-2), tellen zondag alleen de drie punten. Aan het begin van de wedstrijd waren we toen oppermachtig, blikte Koeman terug. We verzaakten alleen om na de 0-1 door te drukken en de wedstrijd te beslissen.

Koeman kan zondag in De Kuip voor het eerst sinds zijn enkelblessure weer beschikken over Sekou Cissé. De aanvaller keerde donderdag terug op de training bij Feyenoord. Zaterdag beslist Koeman of Cissé ook daadwerkelijk weer bij de wedstrijdselectie aansluit. Afgezien van de langdurig geblesseerde Kaj Ramsteijn heeft Feyenoord geen afwezigen voor het duel met FC Utrecht.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Mulder; Leerdam, Vlaar, Martins Indi, Nelom; El Ahmadi, Bakkal, Clasie; Schaken, Guidetti en Cabral.
legrande
 legrande - vrijdag 09 maart 2012 - 16:04   quote  deeplink  
Ik vind dit perfect van Koeman. We zullen iedere wedstrijd moeten blijven knokken en niet 1 wedstrijd denken die pakken we wel. Zware weken voor de deur maar blijven knokken. Denk wel dat koeman nog start met cabral. het kan het echt en komt er wel weer bovenop. Wel lekker Cisse achter de hand. Zal lastig genoeg worden. Utrecht heeft toch 2 maal de neuzen gepakt. Die demouge moeten we uitschakelen. Kan weer niet wachten kijk weer zo uit naar zondag. weer een kippevel moment met Smolarek.
bode
 bode - vrijdag 09 maart 2012 - 16:23   quote  deeplink  
ben 100% mee eens met Ronald Koeman
ze moeten blijven knokken er zijn nog 30 punten te halen
22 punten is genoeg voor Europees voetbal.
maar ik heb een vraag, als PSV of AZ de beker winnen en kampioen
wordt mag dan nummer zes Europees spelen
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 09 maart 2012 - 16:47   quote  deeplink  
Koeman///held.
Eigenlijk is het van de gekke dat Ronald dit moet vertellen tegen onze jongens. Die weten dat toch allang beseffen. Wij zien dat toch ook. Vind het wel goed dat hij dit zo doet overigens maarnogmaals dat zou overbodig moeten zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 maart 2012 door RenatoBos --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 09 maart 2012 - 17:07   quote  deeplink  
-
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 09 maart 2012 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 maart 2012 - 16:47 schreef RenatoBos het volgende:
Koeman///held.
Eigenlijk is het van de gekke dat Ronald dit moet vertellen tegen onze jongens. Die peten dat toch allang beseffen. Wij zien dat toch ook. Vind het wel goed dat hij dit zo doet overigens maarnogmaals dat zou overbodig moeten zijn.
Mogelijk toch een mentaliteitskwestie bij een aantal. Regelmatig noodzaak de hoofden op scherp te zetten.
van geil
 van geil - vrijdag 09 maart 2012 - 21:54   quote  deeplink  
koeman...TOP...
we moeten gewoon minimaal vierde worden...
dr love
 dr love - vrijdag 09 maart 2012 - 23:00   quote  deeplink  
kijk dat bedoel ik nou wel erg laat om te begrijpen dat je veel meer kunt uithalen met deze spelergroep en 2a3 extra versterking erbij en de talenten die te vroeg naar de a selectie geplaats direct weer terug plaatsen en vertellen dat ze nog niet voldoen aan de niveau.
koeman je bent een goeie kerel maar werk wel heel traag ik vraag mij wel es af wat jullie trainen op de oefenveld en ook onbegrijpelijk van gastel en bronckhorst ze zijn wekelijks bezig met trainen en analyseren en als er serieuze wedstrijd moet gespeeld worden dan lijkt het nergens naar dan af en toe counter voetbal ik wil hier niet alleen kritiek uiten maar feyenoord is eigenlijk geen stap verder je bent helemaal afhankelijk van j.guidetti en de rest is alleen maaar aan het dromen of in gedachte geld aan het tellen. maar ik geef hun niet de schuld want de suporters zijn ook in diepe slaap of coma, de russen maken de voetbal wereld ook kapot tis toch niet normaal meer die guus geluk verzuipt zich nog in het geld prachtig.
dr love
 dr love - vrijdag 09 maart 2012 - 23:07   quote  deeplink  
m. van geel haal malki en everton en je bent klaar vor het volgend zeisoen, vormer is een goeie die heb ik hoog zitten maar die goossens is dat wat eerlijk gezegd nooit gevolgd en speelt heel weinig of is hij ook een blessurig type als sekou cisse, dan wordt dit de eerste foutje van v geel
tomson
 tomson - vrijdag 09 maart 2012 - 23:09   quote  deeplink  
Malki heeft net 2 jaar bijgetekend! Punt
dr love
 dr love - vrijdag 09 maart 2012 - 23:24   quote  deeplink  
oh okee shit dat wist ik niet en tadic kunnen we ook niet halen te duur
bony eventueel
tja drost vindt ik echt een twijfelgeval ondanks zijn doelpunten status, probeer het es een keer met een argentijn mischien hebben we geluk en ontpop zich een tweede messi, maar de scauts moeten wel heel slim spelen en niet opvallend doen en stiekem vastleggen voor min 3 jaar maar doen moet het ook echt een goeie zijn en geen cruz type was een aardige speler maar was geen killer type, nee ik bedoel een echte spits zoals p.v. hooydonck inzijn jongere jaren.al heeft hij het op leeftijd ook fantastisch gedaan voor feyenoord mede door hem 90% de eufa cup gewonnen.
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 09 maart 2012 - 23:26   quote  deeplink  
*Mompelt iets onduidelijks..*
dr love
 dr love - vrijdag 09 maart 2012 - 23:40   quote  deeplink  
als je dit niet begrijpt dan ben je wel van laag niveau zeg bosi
hoop niet dat er nog meer zijn.begrijp mij goed ik wil de allerbeste voor feyenoord en moet terug naar de top waar het ook hoort te zijn we zijn geen middenrangs club, oke ik berijp dat we een moeilijk tijd en positie verkeren maar je moet ook durven naar boven te kijken en kritisch zijn anders kom je er niet en verstandig investeren en niet naar andere kijken
met alle respect voor az en twente dat zij het goed doet is mede te danken dat de niveau van ajax, feyenoord, psv ver ondermaats zijn deze competitie is iedereen gelijkwaardig dat maakt het andere kant ook wel spannend er zijn nu zeker 6 clubs die in de race zijn vor de kampioenschap, al denk ik dat twente het beste in balans is qua team.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 09 maart 2012 - 23:40   quote  deeplink  
Goddomme, ik probeer de gestudeerde dokter Love echt te volgen, maar het lukt niet. Ik ben de Wesley dan maar.
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 09 maart 2012 - 23:41   quote  deeplink  
Ben ik ook :) Sorry, maar dat niveau van jou.. Niet aan te tippen.
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 09 maart 2012 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 maart 2012 - 23:40 schreef FR-Henk het volgende:
Goddomme, ik probeer de gestudeerde dokter Love echt te volgen, maar het lukt niet. Ik ben de Wesley dan maar.
Ik begrijp je.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 09 maart 2012 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 maart 2012 - 23:40 schreef dr love het volgende:
als je dit niet begrijpt dan ben je wel van laag niveau zeg bosi
hoop niet dat er nog meer zijn.begrijp mij goed ik wil de allerbeste voor feyenoord en moet terug naar de top waar het ook hoort te zijn we zijn geen middenrangs club, oke ik berijp dat we een moeilijk tijd en positie verkeren maar je moet ook durven naar boven te kijken en kritisch zijn anders kom je er niet en verstandig investeren en niet naar andere kijken
met alle respect voor az en twente dat zij het goed doet is mede te danken dat de niveau van ajax, feyenoord, psv ver ondermaats zijn deze competitie is iedereen gelijkwaardig dat maakt het andere kant ook wel spannend er zijn nu zeker 6 clubs die in de race zijn vor de kampioenschap, al denk ik dat twente het beste in balans is qua team.
Dit snap ik ongeveer...
Maar wil je nou ook dat we inhoudelijk reageren?
tomson
 tomson - vrijdag 09 maart 2012 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 maart 2012 - 23:24 schreef dr love het volgende:
oh okee shit dat wist ik niet en tadic kunnen we ook niet halen te duur
bony eventueel
tja drost vindt ik echt een twijfelgeval ondanks zijn doelpunten status, probeer het es een keer met een argentijn mischien hebben we geluk en ontpop zich een tweede messi, maar de scauts moeten wel heel slim spelen en niet opvallend doen en stiekem vastleggen voor min 3 jaar maar doen moet het ook echt een goeie zijn en geen cruz type was een aardige speler maar was geen killer type, nee ik bedoel een echte spits zoals p.v. hooydonck inzijn jongere jaren.al heeft hij het op leeftijd ook fantastisch gedaan voor feyenoord mede door hem 90% de eufa cup gewonnen.
Epi Drost?
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 09 maart 2012 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 maart 2012 - 23:44 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Dit snap ik ongeveer...
Maar wil je nou ook dat we inhoudelijk reageren?
Fuck it...Te lastige vraag voor de educated doctor.
dr love
 dr love - vrijdag 09 maart 2012 - 23:58   quote  deeplink  
oke over naar andere onderwerp.

utrecht wordt weer een klote wedstrijd maar we moeten winnen om bij te blijven en anders genoegen nemen met 6e plaats verdorie nog aan toe ik hoo dat ze winnen, soms snap ik de keuze van koeman niet, je hbt gezien dat de rendement van cabral en cisse zeer weinig is waarom zet geeft hij niet de kans aan achabar en evt andere talenten niet ook bakkal speelt zeer matig of hij kan niet beter of staat niet op de juiste positie.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 10 maart 2012 - 00:06   quote  deeplink  
doktor doktor, wiens alter ego bent u?
bode
 bode - zaterdag 10 maart 2012 - 00:12   quote  deeplink  
ik heb nog geen antwoordt op mijn vraag gehad van vrijdag
16.23 weet niemand dat
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 10 maart 2012 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 00:12 schreef bode het volgende:
ik heb nog geen antwoordt op mijn vraag gehad van vrijdag
16.23 weet niemand dat
de nr 6 behaalt in geen enkel geval directe plaatsing voor de Europa League. De playoffs gaan tussen de nr 5 t/m 8, tenzij de bekerfinale voor ons gunstig uitpakt. Dan kan de 5de plek ook voldoende zijn.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 10 maart 2012 - 00:15   quote  deeplink  
even een eigen reactie copy-pasten:

-----

Die plek extra heb ik al meegerekend. De play-offs gingen vorig jaar tussen de nr 5 t/m 8. Ajax en FC Twente waren de bekerfinalisten en zij waren in de competitie 1 en 2 geeindigd. Anders waren de play-offs tussen de nr 4 t/m 7 gegaan.

Nu gaan de play-offs tussen de nr 5 t/m 8 tenzij beide bekerfinalisten zich via de reguliere competie zich ook al voor Europees voetbal plaatsen. Dan schuift het een plekje op en is de nr 5 ook verzekerd van direct plaatsing. De 6de plaatst zal voor ons in geen enkel geval directe plaatsing voor de Europa League opleveren.

Heerenveen, AZ, PSV en Heracles zitten nog in de beker. Heracles moet sowieso uitgeschakeld worden. En de bekerfinalisten mogen geen 6de eindigen.

EDIT Heerenveen speelt thuis tegen PSV en AZ thuis tegen Heracles. Het gunstigst voor ons zou een bekerfinale tussen PSV en AZ zijn. Heerenveen zie ik nog wel als 6de eindigen, maar PSV en AZ zitten normaal gesproken wel bij de eerste 4.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zaterdag 10 maart 2012 - 00:16   quote  deeplink  
Makkie dus!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 10 maart 2012 - 00:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 00:16 schreef hoogvliet010 het volgende:
Makkie dus!
tuurlijk, we worden tenslotte kampioen!
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zaterdag 10 maart 2012 - 00:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 00:16 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

tuurlijk, we worden tenslotte kampioen!
Ik sluit het nog niet uit T
van geil
 van geil - zaterdag 10 maart 2012 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 00:30 schreef hoogvliet010 het volgende:

[..]

Ik sluit het nog niet uit T
mooi,,,anders blijf ik met die 50000 shirts zitten....
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 10 maart 2012 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 13:32 schreef van geil het volgende:

[..]

mooi,,,anders blijf ik met die 50000 shirts zitten....
Kampioensshirtjes of staat er een afbeelding van jouw op?
van geil
 van geil - zaterdag 10 maart 2012 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 13:46 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Kampioensshirtjes of staat er een afbeelding van jouw op?
kampioenshirts,,,,,dat verkoopt beter als die andere optie...
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 10 maart 2012 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 13:48 schreef van geil het volgende:

[..]

kampioenshirts,,,,,dat verkoopt beter als die andere optie...
Without à doubt.....doe mij er maar alvast drie dan

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5174
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Koeman: 'Tevredenheid leidt tot stilstand'









0.0071721