BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Douglas beoogde vervanger bij vertrek van Vertonghen

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AFC M&M
 AFC M&M - zaterdag 10 maart 2012 - 08:43   quote  deeplink  
Douglas beoogde vervanger bij vertrek van Vertonghen'

Zaterdag 10 maart 2012 8:37 | Unibet: Wedden en gratis buitenlands voetbal kijken
Ajax houdt ernstig rekening met een vertrek van Jan Vertonghen in de zomer. De club is al bezig met diens eventuele vervanging en op het verlanglijstje staat centrumverdediger Douglas van FC Twente bovenaan. Coach Frank de Boer liet al weten gecharmeerd te zijn van de Braziliaan met een Nederlands paspoort: "Hij is een echte moordenaar."

Vertonghen liet eerder in de week horen dat hij zijn contract niet zal verlengen. De verbintenis van de Belg eindigt in de zomer van 2013 en daardoor heeft Ajax nog maar één transferperiode de kans om een aardig geldbedrag te ontvangen voor de aanvoerder. Voor Vertonghen is al concrete interesse uit de Premier League, met name de Tottenham Hotspurs bekeken hem al regelmatig.

Douglas speelt sinds 2007 voor de Tukkers en beschikt inmiddels over een Nederlands paspoort. Douglas heeft een contract tot komende zomer, maar Twente wil er nog wel een geldbedrag uit halen. Dat is mogelijk door de eenzijdige optie die Twente heeft om het contract van Douglas met één jaar te verlengen. Douglas is niet de enige op het lijstje, volgens AD Sportwereld worden ook Nick Viergever en Niklas Moisander nadrukkelijk gevolgd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 maart 2012 door AFC M&M --
AFC M&M
 AFC M&M - zaterdag 10 maart 2012 - 08:50   quote  deeplink  
Douglas als vervanger vertonghen halen
Dan Gouweleeuw/Viergever erbij voor de breedte.

Dan heb je alderweireld-Douglas-Van Rhijn- Gouweleeuw/Viergever voor de Positie CV
Sander111
 Sander111 - zaterdag 10 maart 2012 - 09:10   quote  deeplink  
Waarom zouden we Douglas halen? Die jongen maakt te vaak een fout en als er wat druk om hem komt, komt er een steekje los te zitten bij hem...
marius
 marius - zaterdag 10 maart 2012 - 09:17   quote  deeplink  
geen tukker halen, kijk naar jansen!
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 10 maart 2012 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 09:10 schreef Sander111 het volgende:
Waarom zouden we Douglas halen? Die jongen maakt te vaak een fout en als er wat druk om hem komt, komt er een steekje los te zitten bij hem...
Inderdaad was 2 seizoenen geleden echt we onder de indruk van hem.
Laatste tijd beetje vreemde acties neemt niet weg dat het nog steeds een beesd is.
Chivu Heitinga enz. enz gaat hem helaas ook niet worden denk ik.
Misschien Gouweleeuw en Moisander of zo.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 10 maart 2012 - 09:34   quote  deeplink  
Zonder ritalin, komt ie er niet in!
Rogier
 Rogier - zaterdag 10 maart 2012 - 09:48   quote  deeplink  
Ooooh please nee.....deze gozer is echt niet goed genoeg ! Een enorme flapuit die je een aantal wedstrijden per jaar moet missen.
Yordee1
 Yordee1 - zaterdag 10 maart 2012 - 10:43   quote  deeplink  
AUB niet, deze man spoort niet
KingHolten
 KingHolten - zaterdag 10 maart 2012 - 11:10   quote  deeplink  
Alsjeblieft niet!!!!!! Haal een leiderstype die een verdediging ook werkelijk mee kan nemen, voorop gaat in de strijd en fysiek en mentaal voorbeeld geeft, maar die vooral ook voetballend iets te bieden heeft. Elke week weer erger ik mij aan de houding en de minimale voetballende capaciteiten van deze slungelige Braziliaan (sorry, maar voor mij zijn er Nederlanders genoeg en hebben we deze komediant niet nodig in Oranje). Zet Douglas uit je hoofd Frank, en ga voor een echt talent.
joduh
 joduh - zaterdag 10 maart 2012 - 11:11   quote  deeplink  
Terug naar waar ie vandaan komt aub!!!
lou
 lou - zaterdag 10 maart 2012 - 11:13   quote  deeplink  
WAT HEBBEN WIJ BIJ Ajax toch een zwakke scouts.
Laten ze geen Douglas kopen,is op de eerste plaats veel te duur en spoort ook niet helemaal.
Gruber
 Gruber - zaterdag 10 maart 2012 - 11:24   quote  deeplink  
Zwakke scouts?? Ajax heeft geen scouts!!! De enige namen die telkens in de picture komen zijn spelers uit de Eredivisie.
Eide
 Eide - zaterdag 10 maart 2012 - 11:46   quote  deeplink  
Om even advocaat van de duivel te spelen, nagenoeg transfervrij, positioneel goed, kopsterk. Als zijn mentaliteitsprobleem verholpen kan worden zeker een van de besten in Nederland.

Ben zelf ook meer fan van Viergever dan van Douglas of Gouweleeuw, maar er zijn buiten die 3 en onze Belg geen betere in de Eredivisie. Ben het ook wel eens met Gruber als die stelt dat Ajax beter buiten de eredivisie kan zoeken maar dat de scouting het daar laat afweten.

En dan hebben we van Rhijn nog die er over 2 jaar zo'n beetje wel zal staan. Wie Ajax ook haalt, ik zou graag wel zien dat van Rhijn niet op de achtergrond raakt dus een relatief kort contract met de optie tot verlengen lijkt me "the way to go".
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 12:03   quote  deeplink  
Waarom geen douglas??? Inderdaad hij maakt af en toe hele lompe fouten en die moeten eruit, zoals eide zegt.... als hij die gekke momenten eruit kan halen is het op vertonghen na de beste verdediger uit de eredivisie. maar het is wel een echte mandekker en een sterkte gast. veel beter kunnen wij niet betalen. viergever en moisander zijn trouwens ook prima!!!
swennos
 swennos - zaterdag 10 maart 2012 - 12:20   quote  deeplink  
Ken je beter goudeleeuw en van dijk halen
swennos
 swennos - zaterdag 10 maart 2012 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 12:03 schreef Luis_suarez_19 het volgende:
Waarom geen douglas??? Inderdaad hij maakt af en toe hele lompe fouten en die moeten eruit, zoals eide zegt.... als hij die gekke momenten eruit kan halen is het op vertonghen na de beste verdediger uit de eredivisie. maar het is wel een echte mandekker en een sterkte gast. veel beter kunnen wij niet betalen. viergever en moisander zijn trouwens ook prima!!!
die gaan er niet meer uit hij doet het al zo lang als die bij Twente speelt
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 maart 2012 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 12:03 schreef Luis_suarez_19 het volgende:
De afgelopen 3 jaar de beste verdediger van de eredivisie....van Marwijk wilt hem niet voor niets als vervanger voor Mathijssen in het Nederlands Elftal...verdegigend beter en sterker als Vertonghen....komt wel iets minder sterk op...is pas 24 jaar....hij maakt wel eens een lompe fout maar goed dat doet Enoh in principe ook....is simpel hoor....gewoon duidelijke afspraken maken en het staat met Toby centraal ijzersterk...vooral in europese wedstrijden...vindt het overigens van de Boer dom om dit nu te roepen want dan komen er weer miljoenen bij...Munsterman kennende...let maar op...die wordt te duur voor Ajax...
Waar zijn onze scouts eigenlijk mee bezig ?????
Eide
 Eide - zaterdag 10 maart 2012 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 12:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

hij maakt wel eens een lompe fout maar goed dat doet Enoh in principe ook
Douglas schopt na, deelt elleboog stoten uit. Dat kan je toch niet vergelijken met Enoh. Dat is het grote probleem bij Douglas, dat steekje dat los zit, en dat is wel een risico.
hippy
 hippy - zaterdag 10 maart 2012 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 11:24 schreef Gruber het volgende:
Zwakke scouts?? Ajax heeft geen scouts!!! De enige namen die telkens in de picture komen zijn spelers uit de Eredivisie.
+10000
sebas79
 sebas79 - zaterdag 10 maart 2012 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 11:13 schreef lou het volgende:
WAT HEBBEN WIJ BIJ Ajax toch een zwakke scouts.
Laten ze geen Douglas kopen,is op de eerste plaats veel te duur en spoort ook niet helemaal.
Idd, lijkt me echt helemaal niks voor Ajax. Denk ook niet dat het gaat gebeuren, denk dat Twente hem liever aan het buitenland verkoopt
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 maart 2012 - 13:00   quote  deeplink  
Niet alleen Douglas staat op het lijstje van de Boer wanneer Vertonghen vertrekt...
Ook Nick Viergever en Niklas Moisander beiden AZ staan op dit lijstje.
Beiden zijn ook niet verkeerd....

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Nederlands-voetbal/article/detail/3223071/2012/03/10/Ajax-aast-op-Douglas-bij-vertrek-Jan-Vertonghen.dhtml
Pietje
 Pietje - zaterdag 10 maart 2012 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 09:34 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Zonder ritalin, komt ie er niet in!
Hahaha. Lol
+ 1
Pietje
 Pietje - zaterdag 10 maart 2012 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Dat schreeuw ik ook al jaren. De enige successen komen uit Denemarken via scount John Steen Olsen! De rest is complete pet.
remco k
 remco k - zaterdag 10 maart 2012 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Hoe weet je dat?? Weet jij waar ze mee bezig zijn??

Volgens mij zijn Toivomaki, Erikssen, Fisher, Rits toch aardig gescout..

En weet jij veel wat de directie of het technische hart met de aanbevelingen doen die de scouts geven??
Eide
 Eide - zaterdag 10 maart 2012 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 13:37 schreef remco k het volgende:

[..]

En weet jij veel wat de directie of het technische hart met de aanbevelingen doen die de scouts geven??
De jeugd scouting is prima, zelfs uitstekend te noemen. De scouting voor A selectie spelers is stukken minder. Wat we zien slagen zijn mannen die in de eredivisie door de technische staf zelf zijn gezien, denk aan KJH, Suarez, en in mindere mate vanwege beperkte speeltijd Sigthorsson. Maar echte doeltreffende versterkingen dmv scouting zijn toch wel schaars te noemen.

Dit heeft natuurlijk iets te maken met de Ajax filosofie waarbij de jeugdopleiding het leeuwendeel van de selectie moet opleveren. Een gedachtegoed dat in het verleden altijd de meest succesvolle periodes opleverde, maar waarbij je ook een afhankelijk in je voortzettingsvermogen creëert.

Natuurlijk is het moeilijk moeilijk te beoordelen hoe effectief de scouting is, en wat er met rapporten wordt gedaan. Neemt niet weg dat dit element bij Ajax toch niet erg goed uit de verf komt.
Rikkert
 Rikkert - zaterdag 10 maart 2012 - 14:02   quote  deeplink  
doe mij Gouwenleeuw, Van Dijk of Polenta maar, gouweleeuw echte Ajacied !
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 12:21 schreef swennos het volgende:

[..]

die gaan er niet meer uit hij doet het al zo lang als die bij Twente speelt
luister vriend, die fouten zijn kut indd! maar volgens mij is hij op vertonghen na de beste verdediger hier!!! fouten maakt iedereen vriend, elk mens heeft minpunten, maar als je hem als opvolger kan halen! dan ben ik helemaal blij!
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 12:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

De afgelopen 3 jaar de beste verdediger van de eredivisie....van Marwijk wilt hem niet voor niets als vervanger voor Mathijssen in het Nederlands Elftal...verdegigend beter en sterker als Vertonghen....komt wel iets minder sterk op...is pas 24 jaar....hij maakt wel eens een lompe fout maar goed dat doet Enoh in principe ook....is simpel hoor....gewoon duidelijke afspraken maken en het staat met Toby centraal ijzersterk...vooral in europese wedstrijden...vindt het overigens van de Boer dom om dit nu te roepen want dan komen er weer miljoenen bij...Munsterman kennende...let maar op...die wordt te duur voor Ajax...
Waar zijn onze scouts eigenlijk mee bezig ?????
hahaha de brabo's zijn het weer eens hehehehehe!!!
je hebt gelijk jack! en ff over enoh, die heeft zn naam niet mee, elke overtreding krijgt hij al geel! helaas waren de laatste 2 transfers van twentespelers naar ajax geen succes, wielaert en janssen. hier heb ik wel vertrouwen in!!!
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 13:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Niet alleen Douglas staat op het lijstje van de Boer wanneer Vertonghen vertrekt...
Ook Nick Viergever en Niklas Moisander beiden AZ staan op dit lijstje.
Beiden zijn ook niet verkeerd....

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Nederlands-voetbal/article/detail/3223071/2012/03/10/Ajax-aast-op-Douglas-bij-vertrek-Jan-Vertonghen.dhtml
zijn ook vreselijk goed die 2!! kan het niet anders zeggen, moisander speelt al jaren goed vind ik!
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 13:37 schreef remco k het volgende:

[..]

juist, misschien slim om daarop niet meer te reageren remco!!!! iedereen roept van alles maar kent het hele verhaal gewoon niet, net als dat de boer wegmoet enzo! die heeft ook veel goed gedaan met beperkte mogelijkheden! die jongens die jij nu roept dat zijn stuk voor stuk supertalenten, en fischer verwacht ik er binnen 4 maanden bij, wat een voetballer!!!
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:02 schreef Eide het volgende:

[..]

De jeugd scouting is prima, zelfs uitstekend te noemen. De scouting voor A selectie spelers is stukken minder. Wat we zien slagen zijn mannen die in de eredivisie door de technische staf zelf zijn gezien, denk aan KJH, Suarez, en in mindere mate vanwege beperkte speeltijd Sigthorsson. Maar echte doeltreffende versterkingen dmv scouting zijn toch wel schaars te noemen.

Dit heeft natuurlijk iets te maken met de Ajax filosofie waarbij de jeugdopleiding het leeuwendeel van de selectie moet opleveren. Een gedachtegoed dat in het verleden altijd de meest succesvolle periodes opleverde, maar waarbij je ook een afhankelijk in je voortzettingsvermogen creëert.

Natuurlijk is het moeilijk moeilijk te beoordelen hoe effectief de scouting is, en wat er met rapporten wordt gedaan. Neemt niet weg dat dit element bij Ajax toch niet erg goed uit de verf komt.
persoonlijk vond ik hans van der zee is drama scoot, daar is veel misgegaan en met het oude bestuur!!! zoals dzsudzsak, die moest net zoalng bekeken worden tot hij een kutwedstrijd speelde en vervolgens kocht ajax hem maar niet! dat was een ramp. nu zitten er andere mensen, en volgens mij kan je sightorsson, boerrigter, rits, serrero geen slechte aankopen noemen, alleen janssen valt tegen. mede omdat hij hier op een andere positie speelt! zo slecht is het niet
remco k
 remco k - zaterdag 10 maart 2012 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt en ben het ook wel met je eens.. Maar wij doen alsof het de fout van de scouting is, misschien wordt er wel degelijk goed gescout maar wordt er niks met deze adviezen gedaan door de directie of oud trainers..

Ook dat zou een mogelijkheid zijn die ik zeker niet onmogelijk acht..
remco k
 remco k - zaterdag 10 maart 2012 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:06 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

zijn ook vreselijk goed die 2!! kan het niet anders zeggen, moisander speelt al jaren goed vind ik!
Moisander bouwt zijn carriere ook goed op .. Denk alleen niet dat Ajax in NL spelers moet kopen of ze moeten uitzonderlijk talentvol zijn..
Pietje
 Pietje - zaterdag 10 maart 2012 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt en ben het ook wel met je eens.. Maar wij doen alsof het de fout van de scouting is, misschien wordt er wel degelijk goed gescout maar wordt er niks met deze adviezen gedaan door de directie of oud trainers..

Ook dat zou een mogelijkheid zijn die ik zeker niet onmogelijk acht..
Daar kun je best wel eens gelijk in hebben, Remco. Geen enkele supporter weet, wat er zich binnenskamers afspeelt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 maart 2012 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:05 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

hahaha de brabo's zijn het weer eens hehehehehe!!!
je hebt gelijk jack! en ff over enoh, die heeft zn naam niet mee, elke overtreding krijgt hij al geel! helaas waren de laatste 2 transfers van twentespelers naar ajax geen succes, wielaert en janssen. hier heb ik wel vertrouwen in!!!
Heej Luis...Hoe komt het toch dat wij het altijd eens zijn ????Ten eerste omdat wij Brabo's zijn en ook omdat wij het gewoon goed zien...hoe noem je dat voetbalinzicht of zo hahahahaha......
Wielaert foutje....Janssen wordt direct in zijn eerste jaar afgemaakt...ergens wel terecht want het verwachtingspatroon lag (terecht) hoog....het kan zijn dat we volgend jaar de echte Janssen zien...vorm ???..wat ook speelt...de spelers van Twente speelden in dienst van Theo...bij Ajax speelt er niemand in dienst van...misschien was de keuze voor Janssen helaas daarom niet de juiste....
Eide
 Eide - zaterdag 10 maart 2012 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:11 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

volgens mij kan je sightorsson, boerrigter, rits, serrero geen slechte aankopen noemen
Siggie noemde ik ook als een positieve uitzondering maar is een eredivisie speler die lang in de kijker speelde. Rits is een jeugd speler, gescout door de jeugdscouts die toch al goed bezig zijn. Serrerro heeft mij nog niet overtuigd moet ik zeggen hoewel hij erg weinig speeltijd krijgt. Boerrigter ben ik met je eens.

Het gaat mij alleen niet om de enkelingen. Het gaat mij om de prestaties over de afgelopen tijd. Noem mij nu eens 1 speler die van buiten de eredivisie is gescout van de afgelopen jaren die echt geslaagd is? Ik vrees dat ik zo ongeveer terug moet naar Trabelso of Maxwell zo uit het blote hoofd, hoewel er vast later ook nog mannen zijn geweest die echt wel zijn geslaagd.
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Moisander bouwt zijn carriere ook goed op .. Denk alleen niet dat Ajax in NL spelers moet kopen of ze moeten uitzonderlijk talentvol zijn..
vind hem nog steeds wel een talent, ondanks dat hij niet superjong is, groeit echt nog iedere wedstrijd. mij lijkt het qua scouting betreft wel wat om in uruguay of argentinie te scouten, daar heb je vaak van die bikkelharde verdedigers met zon heerlijke tempramentvolle aanpakmentaliteit, ik hou daar wel van!
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Heej Luis...Hoe komt het toch dat wij het altijd eens zijn ????Ten eerste omdat wij Brabo's zijn en ook omdat wij het gewoon goed zien...hoe noem je dat voetbalinzicht of zo hahahahaha......
Wielaert foutje....Janssen wordt direct in zijn eerste jaar afgemaakt...ergens wel terecht want het verwachtingspatroon lag (terecht) hoog....het kan zijn dat we volgend jaar de echte Janssen zien...vorm ???..wat ook speelt...de spelers van Twente speelden in dienst van Theo...bij Ajax speelt er niemand in dienst van...misschien was de keuze voor Janssen helaas daarom niet de juiste....
hahahaah inderdaad!

weetje met janssen is het zo, als je met een spits speelt, zoals wij vroeger met pantelic hadden kunt spelen, die zich veelvuldig laat zakken, dan kan hij in die vrije ruimte opduiken, daar is hij vreselijk goed in! op die manier scoorde siem de jong ook veel destijds op 10! zodra je met een spits speelt zoals bulykin/ el hamdaoui dan houdt het op! met de jong kan het misschien, wel een jongen die zich laat zakken!
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Siggie noemde ik ook als een positieve uitzondering maar is een eredivisie speler die lang in de kijker speelde. Rits is een jeugd speler, gescout door de jeugdscouts die toch al goed bezig zijn. Serrerro heeft mij nog niet overtuigd moet ik zeggen hoewel hij erg weinig speeltijd krijgt. Boerrigter ben ik met je eens.

Het gaat mij alleen niet om de enkelingen. Het gaat mij om de prestaties over de afgelopen tijd. Noem mij nu eens 1 speler die van buiten de eredivisie is gescout van de afgelopen jaren die echt geslaagd is? Ik vrees dat ik zo ongeveer terug moet naar Trabelso of Maxwell zo uit het blote hoofd, hoewel er vast later ook nog mannen zijn geweest die echt wel zijn geslaagd.
dat klopt eide, maar het probleem ligt niet zozeer bij de scouts. ik zal het je proberen uit te leggen.

Een scout ondenkt een speler, gaat hem een tijdje volgen en maakt er een rapport van. dat wordt gegeven aan de technisch directuer die de spelers aan moet trekken. als die mensen van het technische beleid dat dan niet doen heb je als scout ook niks in te brengen! dat was zo met dzsudszak, die was gescout, maar ze moesten hem zovaak bekijken tot het misging en dan zegt het bestuur, we hoeven hem toch maar niet. dat is het hele probleem!
Eide
 Eide - zaterdag 10 maart 2012 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:29 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

dat klopt eide, maar het probleem ligt niet zozeer bij de scouts. ik zal het je proberen uit te leggen.

Een scout ondenkt een speler, gaat hem een tijdje volgen en maakt er een rapport van. dat wordt gegeven aan de technisch directuer die de spelers aan moet trekken. als die mensen van het technische beleid dat dan niet doen heb je als scout ook niks in te brengen! dat was zo met dzsudszak, die was gescout, maar ze moesten hem zovaak bekijken tot het misging en dan zegt het bestuur, we hoeven hem toch maar niet. dat is het hele probleem!
Helemaal mee eens, met dien verstande dat ik wat jij nu beschrijft als onderdeel beschouw van het bedrijfsproces "scouting". Dan schort er of iets aan het overtuigingsvermogen van de scouts, of er schort iets aan het beleid. Dan kom je weer terug op het hele gezeik dat momenteel toch al de boventoon voert bij Ajax en daar wil ik nu niet verder op ingaan.

Maar we zijn het echt wel met elkaar eens hoor. En ik ben niet eens een brabo (ik weer er alleen wel!)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 maart 2012 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:06 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

Moisander en Viergever allebei fantastische spelers....zijn gegroeid onder Verbeek zoals ook Martens...ik vind Verbeek qua voorkomen een nul en iritant..maar hij is als trainer 1 van de grootste in onze huidige competitie...spelers worden beter onder hem...kijk maar eens naar Moisander,Viergever,Martens, Bensschop, Elm, Poulsen,Falkenburg en Maher om er zomaar een paar te noemen...smeed een elftal om jaloers op te zijn... alle spelers zijn topfit....bijna geen blessures...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 maart 2012 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:29 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

Klopt wel...daarom wilt Cruyff voetbalmensen in het bestuur...hadden we die in vroegere jaren gehad,wie weet had Messie dan bij ons gespeeld al werd hij te klein bevonden...
Stanley
 Stanley - zaterdag 10 maart 2012 - 14:45   quote  deeplink  
ik ben niet overtuigt tegen- of voorstander. Hij heeft wat dommigheden maar is gelijkertijd snel, groot en beresterk...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 10 maart 2012 - 14:58   quote  deeplink  
Apesterk!
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, met dien verstande dat ik wat jij nu beschrijft als onderdeel beschouw van het bedrijfsproces "scouting". Dan schort er of iets aan het overtuigingsvermogen van de scouts, of er schort iets aan het beleid. Dan kom je weer terug op het hele gezeik dat momenteel toch al de boventoon voert bij Ajax en daar wil ik nu niet verder op ingaan.

Maar we zijn het echt wel met elkaar eens hoor. En ik ben niet eens een brabo (ik weer er alleen wel!)
hahaahahahhaha! geweldig!

Nee we bedoelen vrijwel hetzelfde!!! alleen ik probeer je de procedure wat uit te leggen!
Maar dit was dus met het oude bestuur he! het nieuwe bestuur wat er komen gaat is wellicht niet zo naief!
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Moisander en Viergever allebei fantastische spelers....zijn gegroeid onder Verbeek zoals ook Martens...ik vind Verbeek qua voorkomen een nul en iritant..maar hij is als trainer 1 van de grootste in onze huidige competitie...spelers worden beter onder hem...kijk maar eens naar Moisander,Viergever,Martens, Bensschop, Elm, Poulsen,Falkenburg en Maher om er zomaar een paar te noemen...smeed een elftal om jaloers op te zijn... alle spelers zijn topfit....bijna geen blessures...
wat wel grappig is van verbeek, is dat spelers een heel seizoen topfit zijn, bij elke ploeg zie je de krachten afdalen en bij hem niet! er staat altijd een team, dat is wel echt knap! ook zijn trekjes heb ik wel lol mee! soms is tie wel erg. vooral als rene van der gijp dan nog opmerkingen gaat maken over het leven van de 4de man na aanleiding van een verbeek affaire. moet je maar eens opzoeken op youtube, rene van der gijp - 4de man. je lacht je werkelijk rot
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:58 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Apesterk!
dat zeker
swennos
 swennos - zaterdag 10 maart 2012 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:03 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

luister vriend, die fouten zijn kut indd! maar volgens mij is hij op vertonghen na de beste verdediger hier!!! fouten maakt iedereen vriend, elk mens heeft minpunten, maar als je hem als opvolger kan halen! dan ben ik helemaal blij!
Fouten maken vind ik ook helemaal niet erg.
Volstrekt onnozele dingen doen wel.
En ik heb nooit iets gezegd dat hij er niks van kan.
Ik vind best redelijk zelfs.
Maar als je hem 13 wedstrijden in een seizoen kwijt bent omdat hij geschorst is dan heb je er niet veel aan
Gruber
 Gruber - zaterdag 10 maart 2012 - 15:33   quote  deeplink  
@ remco en Luis_Suarez_19

Het scoutingsapparaat werkt bij Ajax al jaren niet naar behoren! Ja het klopt dat er zeer goede talenten gescout worden dat weet iedereen!! Het gaat hier dan ook om scouten voor de A SELCTIE!! Als je mij 1 succesvol gescoute speler kan noemen van buiten de Eredivisie na Zlatan dan verneem ik dat graag. Andere clubs in de Eredivisie lopen hier mijlen voor op Ajax, want die weten wel telkens weer voor weinig goede spelers aan te trekken uit buitenlandse competities die vervolgens voor veel geld worden verkocht aan Ajax of PSV.

Iedereen weet dat Ajax het wel goed doet bij scouten van 16 a 17 jarige. Alleen voor wat oudere spelers komt Ajax al jaren alleen met spelers aanzetten uit de eigen Eredivisie! Ik noem dat slecht scouten, want de spelers uit de Eredivisie die er boven uit steken die kent een ieder van ons ook.

Ik heb zodoende grote twijfels bij het scoutingsapparaat van Ajax en voor degene die dat niet hebben zou ik zeggen open je ogen of kom met wat namen van spelers die goed gescout zijn (en dan heb ik het niet over spelers die eerst in jeugdteams belanden). Bijna alle aankopen van afgelopen jaren komen bij Eredivisie clubs vandaan. En je kan mij niet vertellen dat er niet ergens in Afrika/Zuid Amerika/Mexico/Oost Blok een verdediger rondloopt voor veel minder geld en de kwaliteiten heeft van een Douglas...
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 15:33 schreef Gruber het volgende:
@ remco en Luis_Suarez_19

Het scoutingsapparaat werkt bij Ajax al jaren niet naar behoren! Ja het klopt dat er zeer goede talenten gescout worden dat weet iedereen!! Het gaat hier dan ook om scouten voor de A SELCTIE!! Als je mij 1 succesvol gescoute speler kan noemen van buiten de Eredivisie na Zlatan dan verneem ik dat graag. Andere clubs in de Eredivisie lopen hier mijlen voor op Ajax, want die weten wel telkens weer voor weinig goede spelers aan te trekken uit buitenlandse competities die vervolgens voor veel geld worden verkocht aan Ajax of PSV.

Iedereen weet dat Ajax het wel goed doet bij scouten van 16 a 17 jarige. Alleen voor wat oudere spelers komt Ajax al jaren alleen met spelers aanzetten uit de eigen Eredivisie! Ik noem dat slecht scouten, want de spelers uit de Eredivisie die er boven uit steken die kent een ieder van ons ook.

Ik heb zodoende grote twijfels bij het scoutingsapparaat van Ajax en voor degene die dat niet hebben zou ik zeggen open je ogen of kom met wat namen van spelers die goed gescout zijn (en dan heb ik het niet over spelers die eerst in jeugdteams belanden). Bijna alle aankopen van afgelopen jaren komen bij Eredivisie clubs vandaan. En je kan mij niet vertellen dat er niet ergens in Afrika/Zuid Amerika/Mexico/Oost Blok een verdediger rondloopt voor veel minder geld en de kwaliteiten heeft van een Douglas...
grubertje.....

ik snap helemaal wat je bedoeld, maar het is dus niet dat de scouts niet met goede spelers op de kroppen komen, maar de mensen die beslissen of een speler wel of niet gehaald moet worden zijn hierin de oorzaak! die beslissen steeds om een speler toch maar niet te halen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5135
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Douglas beoogde vervanger bij vertrek van Vertonghen

0.0063898