BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - RKC ( zo, 11-03-2012 )

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
alibabba
 alibabba - zaterdag 10 maart 2012 - 14:06   quote  deeplink  
Bij voorbaat zou je denken dat een thuiswedstrijd tegen RKC geen probleem moet opleveren, maar OPPASSEN is morgen vereist. Bij PSV ging RKC met 1-0 ten onder, bij Roda, ADO, de Graafschap en Groningen pakte het de volle buit, terwijl bij Heerenveen en Feyenoord een punt werd gepakt. De cijfertjes omtrent AJAX - RKC voor de competitie zijn toch wel hoopvol, want van de 20 potjes werden er 17 gewonnen, 2 gelijkgespeeld ( 2x 0-0 in de seizoenen 89'90 en 90'91 ) en 1 verloren ( 1-2 op 05-12-1999 ). Het doelsaldo is 58 - 12.

De 1e AJAX - RKC werd gespeeld op 12-03-1989 in deze Ajax-opstelling samengesteld door Luxemburger Spitz Kohn; Menzo, Blind, Wouters, Mark Verkuijl, Frank de Boer, Winter, Jonk, Richard Witschge, van't Schip, Bergkamp, Rob Witschge. Arnold Scholten en Roy kwamen in het veld voor Frank de Boer en van't Schip. Ternauwernood wist Ajax te winnen, 3-2. Aron Winter 2x en Wim Jonk 1x waren de doelpuntenmakers. In die wedstrijd de gebroeders Witschge;

Op 14-04-1996 was het verschil ook miniem, 1-0. Michael Reiziger scoorde destijds het enige doelpunt en bij RKC stond oud-Ajacied Clyde Wijnhard in het veld. In dat seizoen werd voor het eerst het 3 puntensysteem ingevoerd en Ajax werd met 6 punten voorsprong op PSV kampioen.

We schrijven 16-05-1999....het was de laatste thuiswedstrijd tegen RKC in het toenmalige seizoen 98'99. Het werd 2-0 door 2 doelpunten van Jari Litmanen, maar er was nog iets...er werd afscheid genomen van 2 Ajax-iconen;

Een 6-1 werd geboekt op 03-05-2003. Sneijder opende de score, waarna vd.Vaart met 2 treffers de score opvoerde naar 3-0. De 4-0 was van Petri Pasanen en Hatem Trabelsi tekende voor de 5-0. De 6-0 kwam weer op naam van Rafael vd.Vaart. Het tegendoelpunt van RKC ben ik allang vergeten:).

SUCCES!!!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 maart 2012 door alibabba --
joduh
 joduh - zaterdag 10 maart 2012 - 14:09   quote  deeplink  
Love you Ali !!!!!!!!!!
joduh
 joduh - zaterdag 10 maart 2012 - 14:10   quote  deeplink  
Owja, ik denk een geflatteerde overwinning 4-1
alibabba
 alibabba - zaterdag 10 maart 2012 - 14:10   quote  deeplink  
Voor de liefhebbers het uitgebreide SCHITTERENDE afscheid van JARI LITMANEN en DANNY BLIND tijdens de thuiswedstrijd tegen RKC op 16-05-1999;

alibabba
 alibabba - zaterdag 10 maart 2012 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:09 schreef joduh het volgende:
Love you Ali !!!!!!!!!!
Love you too JODUH!!!
joduh
 joduh - zaterdag 10 maart 2012 - 14:11   quote  deeplink  
Jari///////HELD
joduh
 joduh - zaterdag 10 maart 2012 - 14:12   quote  deeplink  
ALIBABA////////HELD
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 14:13   quote  deeplink  
ALI FENOMEEN!!!!!

Jij moet een stendbeeld krijgen in het ajax museum!! geweldig man, net als die topics van baco. naar jullie verhalen kijk ik altijd weer uit

ik denk een hele moeilijke 3-1
remco k
 remco k - zaterdag 10 maart 2012 - 14:14   quote  deeplink  
Heel netjes gedaan weer Alibabba.

Ik verwacht een 3-0 overwinning..
Pietje
 Pietje - zaterdag 10 maart 2012 - 14:16   quote  deeplink  
Prachtig, ali! Man, ga toch de journalistiek in (samen met baco) en begin een weekblad (National Football) ;-)
Leuk die oude filmpjes, elke keer weer.
Maar goed, de wedstrijd van morgen... RKC Waalwijk heeft op dit moment erg veel zelfvertrouwen en dat zie je dan ook in hun resultaten. Het is een ploeg die je niet "zomaar" even opzij zet, kortom, er zal (hard) gewerkt moeten worden. Juist tegen dit soort ploegen heeft Ajax het per saldo moeilijk. Ik ben van mening, dat Ajax deze wedstrijd MOET winnen, met Bulykin in de spits. Ik hoop op een tamelijk grote overwinning (voor het doelsaldo) maar ik verwacht een magere 2-1. Voor Ajax, dat wel ;-)
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 14:16 schreef Pietje het volgende:
Prachtig, ali! Man, ga toch de journalistiek in (samen met baco) en begin een weekblad (National Football) ;-)
Leuk die oude filmpjes, elke keer weer.
Maar goed, de wedstrijd van morgen... RKC Waalwijk heeft op dit moment erg veel zelfvertrouwen en dat zie je dan ook in hun resultaten. Het is een ploeg die je niet "zomaar" even opzij zet, kortom, er zal (hard) gewerkt moeten worden. Juist tegen dit soort ploegen heeft Ajax het per saldo moeilijk. Ik ben van mening, dat Ajax deze wedstrijd MOET winnen, met Bulykin in de spits. Ik hoop op een tamelijk grote overwinning (voor het doelsaldo) maar ik verwacht een magere 2-1. Voor Ajax, dat wel ;-)
pietje weet je wat het is, RKC is het kleine twente vind ik!!! en dan doel ik op het team. iedereen riep vorige week, psv speelde dramatisch, dat was niet zo..... psv heeft een geweldig middenveld en goede voorhoede, maar een degradatieachtige verdediging. twente heeft een goed team, en niet echt zwakke plekken, dus legde ze ze zwaktes van psv bloot! nou wil ik er dus mee zeggen (RKC is uiteraard kwalitatief veel minder goed) maar het is een team, elke speler is even goed en er zitten geen zwaktes in.... ze spelen leuk voetbal en krijgen weinig goals tegen! Dit zijn verschrikkelijk lastige tegenstanders. heb sowiezo een zwak voor ze, niet alleen omdat ik er 12km vandaan woon. maar zal heel eerlijk zijn dat RKC toch wel me kleine 2de cluppie is. altijd leuk om te zien! wordt echt een kwaaie wedstrijd
alibabba
 alibabba - zaterdag 10 maart 2012 - 14:36   quote  deeplink  
Alle thanks for the compliments, ik voel me vereerd;)....het afscheid van LITMANEN en BLIND brengen me de tranen in de ogen. Ik kan er geen genoeg van krijgen en ik hoop jullie ook niet. Dat éénsgezinde wat daar van uitstraalt, zou ik in alle geledingen van de VOETBALCLUB AJAX terug willen zien....ik heb het gevoel dat dat steeds dichterbij komt. De berichten van de ASD ( Ajax Supporters Delegatie ) doen mij erg goed en hebben betrekking op hetgeen CRUIJFF teweeg wil brengen omtrent de fluwelen revolutie. Geniet nogmaals van het afscheid van LITMANEN en BLIND op 16-05-1999 met de verhalen van David Endt en Danny Blind;

jodocus
 jodocus - zaterdag 10 maart 2012 - 15:06   quote  deeplink  
3-1
baco74
 baco74 - zaterdag 10 maart 2012 - 15:59   quote  deeplink  
Pffff......bedankt Ali......ik zit hier met kippenvel......mooie beelden,man.
Eerste de mooie goals van de broertjes Witschge en daarna vele oud-iconen zoals Danny, Jari en niet te vergeten Joark (RIP).
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 10 maart 2012 - 16:29   quote  deeplink  
3-0.. :-)
alibabba
 alibabba - zaterdag 10 maart 2012 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 15:59 schreef baco74 het volgende:
Pffff......bedankt Ali......ik zit hier met kippenvel......mooie beelden,man.
Eerste de mooie goals van de broertjes Witschge en daarna vele oud-iconen zoals Danny, Jari en niet te vergeten Joark (RIP).
Jep, was dat trouwens Joark die Danny omhelsde??? Ik dacht het al, maar wist het niet zeker..
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 maart 2012 - 18:15   quote  deeplink  
Ali, als ik mag aansluiten op jou topic, je had het over de 6-1 zege uit 2003, de tegengoal daar kwam van jochen janssen! Mocht iemand die samenvatting nog eens willen zien, kijk dan op ajax.nl!!! daar staat de wedstrijd van toen! dat is deze wedstrijd uit 2003! succes voor degene die dit willen bekijken.
baco74
 baco74 - zaterdag 10 maart 2012 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 18:15 schreef Luis_suarez_19 het volgende:
Ali, als ik mag aansluiten op jou topic, je had het over de 6-1 zege uit 2003, de tegengoal daar kwam van jochen janssen! Mocht iemand die samenvatting nog eens willen zien, kijk dan op ajax.nl!!! daar staat de wedstrijd van toen! dat is deze wedstrijd uit 2003! succes voor degene die dit willen bekijken.
alibabba
 alibabba - zaterdag 10 maart 2012 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 maart 2012 - 18:15 schreef Luis_suarez_19 het volgende:
Uitstekend werk Luis!!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 10 maart 2012 - 21:34   quote  deeplink  
5-1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 maart 2012 door Ronald 1960 --
hippy
 hippy - zondag 11 maart 2012 - 11:55   quote  deeplink  
6-0 of meer
hippy
 hippy - zondag 11 maart 2012 - 11:55   quote  deeplink  
Ik ben in een positieve bui
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 11 maart 2012 - 12:11   quote  deeplink  
Knap gedaan weer Ali....4-1...
1x Ozbiliz...1x Eriksen...1x de Jong...1x Janssen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 11 maart 2012 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 maart 2012 - 12:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Knap gedaan weer Ali....4-1...
1x Ozbiliz...1x Eriksen...1x de Jong...1x Janssen...
Oh en 1x Castillion....hahaha
alibabba
 alibabba - zondag 11 maart 2012 - 12:28   quote  deeplink  
Ik heb mijn topic-opening aangepast, want ik zie nu dat ik naderhand eendezelfde filmpje had geplaatst...
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 maart 2012 - 13:03   quote  deeplink  
Babba!
Misschien een tip: Voortaan bij topictitel de tijd erbij zetten. Is voor mij iig heel handig :)
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 maart 2012 - 13:10   quote  deeplink  
De Ajax-opstelling van vanmiddag: Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Vertonghen, Koppers; Eriksen, Anita, Janssen; Özbiliz, De Jong, Ebecilio.
Pietje
 Pietje - zondag 11 maart 2012 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 maart 2012 - 13:10 schreef Hasjkoph het volgende:
De Ajax-opstelling van vanmiddag: Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Vertonghen, Koppers; Eriksen, Anita, Janssen; Özbiliz, De Jong, Ebecilio.
Waar is Bulykin?? En dat bedoel ik nou steeds met die eigenwijze Frank de Boer...
Grasmaaier
 Grasmaaier - zondag 11 maart 2012 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 maart 2012 - 13:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

Waar is Bulykin?? En dat bedoel ik nou steeds met die eigenwijze Frank de Boer...
De verdedigers van RKC zijn sterk en groot.. oftewel het type bulykin, maar dan achterin.. dan heb je een lopende spits nodig en dat is Siem de Jong meer.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 maart 2012 - 13:19   quote  deeplink  
quote:

[..]

Dat maakt me nog niet eens zoveel uit. Maar het feit dat Janssen er weer in staat maakt mij teleurgesteld..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 11 maart 2012 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 maart 2012 - 13:19 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Dat maakt me nog niet eens zoveel uit. Maar het feit dat Janssen er weer in staat maakt mij teleurgesteld..
janssen is ook gelijk de rede dat bully niet speelt. Siem is de boer zijn maatje en voor janssen is ie bang! 1+1= geen bully
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 maart 2012 - 13:32   quote  deeplink  
Opstelling van RKC: Zoet; Martina, Henrico Drost, Ramos, Van Peppen; Duits, Meijers, Auassar; Schet, Braber, Janssen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 maart 2012 - 13:37   quote  deeplink  
Aanvulling op Alibabba:

* De enige keer dat Ajax thuis van RKC verloor, was op pakjesavond 1999. Toen werd met 1-2 in de ArenA verloren. Het enige doelpunt van Ajax werd gemaakt door Wamberto.

* Op 20 augustus 2006 won Ajax eveneens met vijf doelpunten verschil. Toen werd het 5-0 dankzij twee doelpunten van Sneijder en een van Babel , Heitinga en Rosales.

* Op 8 september 1991 denderde Ajax over RKC heen mede dankzij Dennis Bergkamp. Hij maakte toen vier treffers, waaronder een zuivere hattrick in de tweede helft. Ajax won toen met 5-1.

* Van de huidige Ajax-selectie hebben Jan Vertonghen, Jeroen Verhoeven en Derk Boerrigter een verleden bij RKC. Boerrigter maakte afgelopen zomer nog de overstap van Waalwijk naar Amsterdam.

* In het verleden dienden ook spelers als Martijn Reuser, Thomas Vermaelen, Anthony Obodai en Pius Ikedia zowel Ajax als RKC.

* Voor Geoffrey Castillion wordt de wedstrijd een weerzien met collegas en vrienden. De spits is dit seizoen door Ajax verhuurd aan RKC. Vorige week was Castillion nog de matchwinner voor de Waalwijkers in de met 1-0 gewonnen wedstrijd tegen Excelsior.

* Oud-Ajacied Evander Sno moet deze wedstrijd aan zich voorbij laten gaan. Hij is vanwege een rode kaart geschorst voor deze editie van Ajax RKC.
remco k
 remco k - zondag 11 maart 2012 - 13:59   quote  deeplink  
quote:

[..]

Voor hetzelfde geld winnen we met 4-0, dan is ie weer een held en heeft ie het goed gedaan. De laatste 2 optredens van Boulykin vond ik ook niet zo bijzonder.. Ik was wel met hem in de basis gestart, maar blijkbaar doet de Jong toch iets goed op de trainingen, en gelooft hij toch in Janssen..
ktotheb
 ktotheb - zondag 11 maart 2012 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 maart 2012 - 13:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld winnen we met 4-0, dan is ie weer een held en heeft ie het goed gedaan. De laatste 2 optredens van Boulykin vond ik ook niet zo bijzonder.. Ik was wel met hem in de basis gestart, maar blijkbaar doet de Jong toch iets goed op de trainingen, en gelooft hij toch in Janssen..
Ook als we vandaag dik winnen en goed spelen blijf ik het een slechte beslissing vinden. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat de Boer nog lang onze trainer blijft. Hij neemt alleen wel erg vaak toch op zijn minst vreemde beslissingen, waarbij ik het vooral erg vervelend vind dat een aantal spelers het hele elftal door zwerven. De Jong begon op het middenveld juist weer wat lekkerder te draaien en nu moet hij weer de spits in. Los van het resultaat van individuele wedstrijden is dat gewoon niet goed voor de ontwikkeling van spelers. Ik blijf het dus een fout vinden van de Boer, ongeacht het resultaat. Toch denk ik dat als alle spelers weer fit zijn er meer structuur zal komen in de opstelling en het systeem, het is ook gewoon wel puzzelen met de volledige aanval geblesseerd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 maart 2012 door ktotheb --
ktotheb
 ktotheb - zondag 11 maart 2012 - 14:30   quote  deeplink  
per ongeluke dubbele post....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 maart 2012 door ktotheb --
hippy
 hippy - zondag 11 maart 2012 - 14:32   quote  deeplink  
Is goeie wedstrijd voor janssen om zich te laten gelden, al ben ik geen fan van hem....je kan hem beter laten starten...ik hoop dat janssen man of the match wordt, al is het tegen beter weten in... Ik zeg 6-0
Ajaxfan675
 Ajaxfan675 - zondag 11 maart 2012 - 14:52   quote  deeplink  
Iemand gratis live stream???
ktotheb
 ktotheb - zondag 11 maart 2012 - 15:05   quote  deeplink  
Ze spelen een best aardige wedstrijd, maar ze missen 1 ding: stootkracht. Bully kan brengen wat er nog mist... Maar ja Frankie is eigenwijs...
hippy
 hippy - zondag 11 maart 2012 - 15:08   quote  deeplink  
1-0 voor waarom buly brengen
hippy
 hippy - zondag 11 maart 2012 - 15:08   quote  deeplink  
Gauw 2-0 maken
dege
 dege - zondag 11 maart 2012 - 15:16   quote  deeplink  
zo geweldig vind ik ze niet spelen, ze dwingen te weinig af en vind anita wonderbaarlijk enkele mindere momenten hebben gehad, iets wat ik eigenlijk niet van hem gewend ben. Ze moeten heel snel de 2-0 maken want anders word het nog een pittige 2e helft
ktotheb
 ktotheb - zondag 11 maart 2012 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 maart 2012 - 15:16 schreef dege het volgende:
zo geweldig vind ik ze niet spelen, ze dwingen te weinig af en vind anita wonderbaarlijk enkele mindere momenten hebben gehad, iets wat ik eigenlijk niet van hem gewend ben. Ze moeten heel snel de 2-0 maken want anders word het nog een pittige 2e helft
best aardig en geweldig zit ook wel wat verschil tussen hoor... Ik vind Eriksen weer zo ontzettend slap. Hij kan geweldig voetballen hoor, maar dat laconieke slappe gebal van hem staat me niet aan. Wordt misschien ook tijd dat hij er een keer naast staat.
Guyt
 Guyt - zondag 11 maart 2012 - 15:18   quote  deeplink  
Eriksen drama haalt een paar keer weer de angel uit de aanval .
ktotheb
 ktotheb - zondag 11 maart 2012 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 maart 2012 - 15:08 schreef hippy het volgende:
1-0 voor waarom buly brengen
om de 2-0 te maken en om de bal voorin wat meer kwijt te kunnen. Het is altijd een slecht teken als er achterin handen omhoog gaan omdat ze de bal niet kwijt kunnen.
Guyt
 Guyt - zondag 11 maart 2012 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 maart 2012 - 15:18 schreef ktotheb het volgende:

[..]

best aardig en geweldig zit ook wel wat verschil tussen hoor... Ik vind Eriksen weer zo ontzettend slap. Hij kan geweldig voetballen hoor, maar dat laconieke slappe gebal van hem staat me niet aan. Wordt misschien ook tijd dat hij er een keer naast staat.
Word tijd dat hij het eens laat zien.Elke aanval vernaggeld hij om doodmoe van te worden.
ktotheb
 ktotheb - zondag 11 maart 2012 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 maart 2012 - 15:18 schreef Guyt het volgende:
ja precies het is echt slappe hap met hem. Hij zal toch echt wat beslissender moeten worden en wat sneller moeten spelen. Op deze manier is hij zelfs niet basiswaardig bij Ajax, hoeveel topclubs hem dan ook willen hebben.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 11 maart 2012 - 15:24   quote  deeplink  
Het doet me een beetje denken aan PSVvoetbal..
remco k
 remco k - zondag 11 maart 2012 - 15:24   quote  deeplink  
Waardeloos hopeloos uitzichtloos zielloos onsamenhangend zooitje bij elkaar zeg..

Persoonlijk speelt iedere speler redelijk, maar als team en elftal klopt er vandaag geen zak van, als er druk wordt gezet is het maar 1 of 2 spelers die dat doen, het elftal beweegt compleet onafhankelijk van elkaar, de linies staan mijlenver uit elkaar. Geen speler die een goede inspeelpass heeft vandaag en geen speler die "haast" heeft, alles gebeurt op 1 monotoon tempo en geen speler die beweegt op het middenveld of de bal echt wil hebben.
Het middenveld loopt weer als vanouds stroef en als men op het middenveld elkaar de bal 5 keer heeft ingespeeld is het denk ik veel, als de Jong inzakt gaat er niemand overheen..

Wat een hopeloos zooitje bij elkaar, 2 goede corners van Theo die voor een opleving zorgen en verder is het helemaal niets..

Positieve is denk ik dat als je je slechte wedstrijden wint dat je kampioen wordt..
remco k
 remco k - zondag 11 maart 2012 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 maart 2012 - 15:18 schreef Guyt het volgende:
Janssen en Anita doen een keer of 4 hetzelfde, om over de buitenspelers vandaag maar te zwijgen.. Constant een balletje breed terwijl de Jong met regelmaat goed loopt.. Erikssen speelt zeker niet goed, maar Janssen en Anita niet beter op 2 corners van JAnssen na.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - RKC ( zo, 11-03-2012 )

0.0082008