|
|
alibabba
|
|
|
Na de verloren thuiswedstrijd tegen Utrecht op 5 februari schreef iedereen Ajax af. Ajax kwam toen op een achterstand van 8 verliespunten op PSV, Twente en AZ. We zijn nu 6 weken verder en WE hebben PSV inmiddels ingehaald. De achterstand op AZ en Twente is minimaal geworden en dan moeten we naar Den Haag...word dat een makkie voor Ajax? In het verleden is gebleken van niet. 37x stond Den Haag - Ajax voor de competitie op het programma en Ajax won er iets meer dan de helft ( 19 ). 7x werd het een remise en 11x trok Ajax aan het kortste eind. 65 - 45 zijn de doelcijfers in Amsterdams voordeel.
Op 26-12-1968 werd het 2-5. Sjaak Swart was de man van de wedstrijd met 3 treffers. Klaas Nuninga deed niet veel voor hem onder met 2 Ajax-goals.
Martin Jol was Hagenees op 20-01-1974 en zag zijn ploeg verliezen met 0-1 door een doelpunt van Gerrie Muhren.
0-1 was ook de uitslag op 12-05-1991. Deze HELD scoorde het enige doelpunt van de wedstrijd;
Ik teken voor 0-1 morgen, want een 0-1 kan prachtig zijn...zo ook op 04-04-2010;
Ajax bestaat morgen precies 112 jaar en zal moeten winnen om in de race te blijven voor het kampioenschap. Ik heb het gevoel dat de algehele tendens rondom Ajax verbeterd. De supporters hebben weer een geloof in Ajax en na de Cruijff-overwinning willen ze meer. De sfeer rondom wedstrijden zal beter en beter worden...
SUCCES!!! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Zelf had ik mijn gedachte over komende zondag met Lodeiro als vervanger voor Ebecilio die waarschijnlijk niet zal spelen als gevolg van een liesblessure. Hopelijk zie ik morgen de volgende opstelling:
_____________Bulykin______________
Özbiliz____________________Lodeiro
______________Siem________________
____Jansen______________Anita_____
Koppers___________________van Rhijn
____________Jan & Toby_____________
_____________cilessen______________ |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
En heel misschien wordt het wel:
_____________Siem_______________
Aisatti___________________Özbiliz
_____Eriksen__________Anita______
_______________Theo______________
Koppers_________________Van Rhijn
__________Jan & Toby_____________
___________Vermeer_______________ |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 - 13:20 schreef Stanley het volgende:En heel misschien wordt het wel: _____________Siem_______________ Aisatti___________________Özbiliz _____Eriksen__________Anita______ _______________Theo______________ Koppers_________________Van Rhijn __________Jan & Toby_____________ ___________Vermeer_______________ Deze snap ik niet helemaal??, denk eerder dat het middenveld een volledige slag naar links rouleert.
JAnssen Erikssen Anita |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Leuk stukkie weer journalistibabba ;-) En alweer de lunchwedstrijd van 12.30 uur voor Ajax... De hoeveelste is dat in Godsnaam al dit seizoen. Traditioneel heeft Ajax het lastig, zeg maar gerust uiterst moeilijk in Den Haag. ADO's seizoen is -net als bij FC Utrecht- al geslaagd wanneer minimaal hun thuiswedstrijd tegen Ajax gewonnen wordt. Ajax moet dus gewaarschuwd zijn! Lukt het niet met mooi voetbal, dan zal de beuk erin moeten, dan maar vechtvoetbal. Maar Ajax MOET winnen en al helemaal op hun 112e verjaardag. Wellicht tegen beter weten in... 1-3. |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
Moet Fischer niet toch gewoon een kans krijgen zondag, nu Ebecilio ook al geblesseerd is afgehaakt. |
|
|
|
|
ajacied
|
|
|
ado altijd lastig ! ik zeg 2-3 !Fischer is een talent waar er meedere van lopen in de a1.je kan hem laten invallen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
_____________Bulykin______________
Özbiliz____________________Lodeiro
____Eriksen______________de Jong___
______________Anita________________
Koppers___________________van Rhijn
____________Jan & Toby_____________
______________Vermeer______________
Fischer staat in de pikorde nog zeker wel achter Lukoki. Fischer is een groter talent maar is ook iemand waar Ajax wel een beetje voorzichtig mee zal willen zijn. Van mij mag hij spelen hoor, ben benieuwd, maar zie Klassen, ook die heeft gewoon nog wat tijd nodig. Laten we Fischer die tijd ook gunnen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Trainer Frank de Boer heeft zijn selectie bekendgemaakt voor het duel tegen ADO in Den Haag. De wedstrijd wordt zondag vanaf 12:30 uur gespeeld. Lorenzo Ebecilio, die vrijdag met liesklachten het trainingsveld verliet, blijkt nog niet fit genoeg om te spelen. Hij ontbreekt derhalve in de wedstrijdselectie. De volledige selectie ziet er als volgt uit:
Kenneth Vermeer Jasper Cillessen Toby Alderweireld Jan Vertonghen Vurnon Anita Eyong Enoh Christian Eriksen Siem de Jong André Ooijer Theo Janssen Daley Blind Nicolás Lodeiro Dmitry Bulykin Aras Özbiliz Ismaïl Aissati Ricardo van Rhijn Jody Lukoki Dico Koppers |
|
|
|
|
yngwie
|
|
|
Ado mag geen probleem zijn. Tikkie takkie en de 3 punten zijn binnen. Op naar PSV |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Onderschatting is niet goed.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Weet iemand wanneer Boerrigter weer kan aansluiten bij de A selectie? Boilesen net na PSV, dus da's jammer. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 - 18:58 schreef Hasjkoph het volgende:Weet iemand wanneer Boerrigter weer kan aansluiten bij de A selectie? Boilesen net na PSV, dus da's jammer. Boerrigter voorlopig nog niet inzetbaar voor Ajax
De kans is klein dat Derk Boerrigter binnen afzienbare tijd weer in het shirt van Ajax is te bewonderen. De aanvaller blijft problemen houden met zijn rugblessure en trainer Frank de Boer neemt geen enkel risico met de linksbuiten.
Aankomende maandag zou Boerrigter zijn rentree maken bij Jong Ajax, maar die wedstrijd komtte vroeg voor de flankspeler."Derk blijft schommelen, al zit er wel progressie in. We moeten er voorzichtig mee zijn", zo vertelde De Boer in gesprek met NUsport.
Boerrigter moet in ieder geval het duel met ADO Den Haag aan zich voorbij laten gaan en ook de wedstrijd tegen PSV lijkt te vroeg te komen. Ook Kolbeinn Sigthórsson en Gregory van der Wiel moeten de topper vermoedelijk laten schieten.
Bron: http://www.soccernews.nl |
|
|
|
|
yngwie
|
|
|
quote: onderschatting? Waar is de positieve arrogantie gebleven. Maar voor ADO hoef je toch geen angst te hebben. Als je ook maar dezelfde strijd levert als hun, gecombineert met goed positiespel dan moet het lukken. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 - 19:06 schreef Pietje het volgende:[..] Boerrigter voorlopig nog niet inzetbaar voor Ajax De kans is klein dat Derk Boerrigter binnen afzienbare tijd weer in het shirt van Ajax is te bewonderen. De aanvaller blijft problemen houden met zijn rugblessure en trainer Frank de Boer neemt geen enkel risico met de linksbuiten. Aankomende maandag zou Boerrigter zijn rentree maken bij Jong Ajax, maar die wedstrijd komtte vroeg voor de flankspeler."Derk blijft schommelen, al zit er wel progressie in. We moeten er voorzichtig mee zijn", zo vertelde De Boer in gesprek met NUsport. Boerrigter moet in ieder geval het duel met ADO Den Haag aan zich voorbij laten gaan en ook de wedstrijd tegen PSV lijkt te vroeg te komen. Ook Kolbeinn Sigthórsson en Gregory van der Wiel moeten de topper vermoedelijk laten schieten. Bron: http://www.soccernews.nl Die drie dus vermoedelijk.. Hopen op alvast één.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 - 19:09 schreef yngwie het volgende:[..] onderschatting? Waar is de positieve arrogantie gebleven. Maar voor ADO hoef je toch geen angst te hebben. Als je ook maar dezelfde strijd levert als hun, gecombineert met goed positiespel dan moet het lukken. Ja, maar dat is bij ons soms nog wel eens het gebrek, de strijd, passie en gecombineerd positiespel.. En vooral bij wedstrijden als ADO en Utrecht (Dit jaar nog 2x gebeurt bij Utrecht).. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
ik zeg laat lukoki maar eens voeballe |
|
|
|
|
yngwie
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 - 19:35 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Ja, maar dat is bij ons soms nog wel eens het gebrek, de strijd, passie en gecombineerd positiespel.. En vooral bij wedstrijden als ADO en Utrecht (Dit jaar nog 2x gebeurt bij Utrecht).. Tja, als je dat niet kan leveren, hoef je ook geen aanspraak te maken op een kampioenschap |
|
|
|
|
yngwie
|
|
|
quote: leuke brutale voetballer. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Ben bang dat we gaan verliezen! 2-1! ;-)
Maar hoop natuurlijk op winst, moeten ze wel de strijd aangaan!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 maart 2012 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
mooi stukje weer!
ik denk alleen dat we eraan gaan, voor ado is dit de wedstrijd, en bovendien heb ik geen flauw idee hoe we potten moeten breken met deze voorhoede! waarschijnlijk zijn sigi, derk en greg er volgende week ook niet bij. ik denk 2-1 voor ado! op sportpouler heb ik positief gedaan door 1-2 te zeggen maar het is denk ik tegen beter weten in |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 - 14:31 schreef Pietje het volgende:Leuk stukkie weer journalistibabba ;-) En alweer de lunchwedstrijd van 12.30 uur voor Ajax... De hoeveelste is dat in Godsnaam al dit seizoen. Traditioneel heeft Ajax het lastig, zeg maar gerust uiterst moeilijk in Den Haag. ADO's seizoen is -net als bij FC Utrecht- al geslaagd wanneer minimaal hun thuiswedstrijd tegen Ajax gewonnen wordt. Ajax moet dus gewaarschuwd zijn! Lukt het niet met mooi voetbal, dan zal de beuk erin moeten, dan maar vechtvoetbal. Maar Ajax MOET winnen en al helemaal op hun 112e verjaardag. Wellicht tegen beter weten in... 1-3. Hahaha..journalistibabba...hoe kom je erop..;). Maar zoals je zegt 12:30 uur en Ajax....is geen goeie combinatie..ik heb er geen goed gevoel over vanmiddag eerlijk gezegd..dat ADO is op de tanden gemotiveerd en zal er alles aan doen om Ajax uit het spel te halen...Ajax moet vanaf de 1e minuut felheid tonen en proberen om zo vroeg mogelijk te scoren....ADO vastzetten op eigen helft en initiatief tonen....ik ben alleen bang dat Ajax afwachtend begint en daardoor punten laat liggen...laten we hopen dat dit geen waarheid word... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 18 maart 2012 - 09:45 schreef alibabba het volgende:[..] Hahaha..journalistibabba...hoe kom je erop..;). Maar zoals je zegt 12:30 uur en Ajax....is geen goeie combinatie..ik heb er geen goed gevoel over vanmiddag eerlijk gezegd..dat ADO is op de tanden gemotiveerd en zal er alles aan doen om Ajax uit het spel te halen...Ajax moet vanaf de 1e minuut felheid tonen en proberen om zo vroeg mogelijk te scoren....ADO vastzetten op eigen helft en initiatief tonen....ik ben alleen bang dat Ajax afwachtend begint en daardoor punten laat liggen...laten we hopen dat dit geen waarheid word... Dat denk ik ook! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het zal niet lukken zonder strijd,met positiespel en snelheid kom je ver maar er zijn momenten dat je ook dat stappie extra moet maken en een tackle moet maken als de Boer dat er in krijgt dan kunnen wij meestrijden voor de titel en anders haken wij af,ik zelf denk dat er teweinig kwaliteit in deze selectie zit zonder al die geblesseerde.laten wij hopen op een top dag van Ajax. |
|
|
|
|
AjaxExpert
|
|
|
Opstelling:
Vermeer; van Rhijn, Alderweireld, Vertonghen, Koppers; Anita, Eriksen, Janssen; Özbiliz, de Jong, Aissati. |
|
|
|
|
AjaxExpert
|
|
|
Oké. Ik hoop dat Bulykin en Lukoki er nog inkomen, ik had persoonlijk op een voorhoede Özbiliz-Bulykin-Lukoki gehoopt. Lodeiro wederom op de bank, dat terwijl Eriksen tegen RKC uitermate zwak was. Janssen iets aan het verbeteren. Verder hopen dat Blind, Ooijer en Enoh de hele wedstrijd op de bank blijven. Go AJAX! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 18 maart 2012 - 11:37 schreef AjaxExpert het volgende:Oké. Ik hoop dat Bulykin en Lukoki er nog inkomen, ik had persoonlijk op een voorhoede Özbiliz-Bulykin-Lukoki gehoopt. Lodeiro wederom op de bank, dat terwijl Eriksen tegen RKC uitermate zwak was. Janssen iets aan het verbeteren. Verder hopen dat Blind, Ooijer en Enoh de hele wedstrijd op de bank blijven. Go AJAX! Pff toch weer Lodeiro en Bulykin op de bank. Ben benieuwd wat we vandaag weer voorgeschoteld krijgen. Blind en Ooijer zeker nooit meer opstellen! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
pff heb er zo'n slecht gevoel over.
wel erg dat de boer weer met janssen speelt en niet met bulykin. vind dat echt erg van heb, verder vind ik frank het prima doen!
ik denk 2-1 ado |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 maart 2012 - 12:14 schreef Luis_suarez_19 het volgende:pff heb er zo'n slecht gevoel over. wel erg dat de boer weer met janssen speelt en niet met bulykin. vind dat echt erg van heb, verder vind ik frank het prima doen! ik denk 2-1 ado Een winnende coach heeft altijd gelijk, en afgelopen week wonnen we toch?? Whahaha, nee hoor je hebt gelijk. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Even de opstelling zodat het voor iedereen duidelijk is hoe Ajax speelt!
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Waarom die harses van aisatti zo groot? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Terecht rode kaart! Tis niet anders, maar gewoon de waarheid! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Zijn geen andere foto's van waarschijnlijk? Whahahahaha moet je Eredivisie Live vragen! ;-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Gelukkig dat Anita niet geblesseerd is.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
kapot spelen nu. tik tik tik boem |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Dat dan weer wel, maar was gewoon gestrekt been en met een beetje verkeerd raken breekt ie gewoon zijn been! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 18 maart 2012 - 12:58 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Dat dan weer wel, maar was gewoon gestrekt been en met een beetje verkeerd raken breekt ie gewoon zijn been! Idd.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Dat die gasten hun bek moeten houden anders de wedstrijd gestaakt gaat worden! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 18 maart 2012 - 13:01 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Dat die gasten hun bek moeten houden anders de wedstrijd gestaakt gaat worden! Haha ok.. |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
gewoon hersenloos publiek daar in dan haag |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Zal me ook niets verbazen als straks Ajax scoort het duel gestaakt gaat worden! Maar tot nog toe maar ook Ajax niet echt de indruk te willen scoren! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Tot nog toe kijken de spelers voorin voornamelijk wat een ander doet met de bal voordat ze zelf gaan vrijlopen! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Pfffffffffffff denk dat dit een ordinaire schoppartij gaat worden van Ado-zijde! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 18 maart 2012 - 13:02 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Zal me ook niets verbazen als straks Ajax scoort het duel gestaakt gaat worden! Maar tot nog toe maar ook Ajax niet echt de indruk te willen scoren! Nee idd.. Moet voorin wat beter. |
|
|
|