|
|
Wim2
|
|
|
als je van Geel zo over transfers hoort praten blijven enkel Mulder, Mathijssen en Immers over |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 13 maart 2013 - 15:17 schreef Wim2 het volgende:als je van Geel zo over transfers hoort praten blijven enkel Mulder, Mathijssen en Immers over je doet t erom he, zuigstaaf. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Wim is volledig de weg kwijt,of n cabaretshow aan t opvoeren. |
|
|
|
|
Thijs
|
|
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op woensdag 13 maart 2013 - 15:17 schreef Wim2 het volgende:als je van Geel zo over transfers hoort praten blijven enkel Mulder, Mathijssen en Immers over Je moet toch met 11 spelers spelen ??????????????????? |
|
|
|
|
craven
|
|
|
quote: zelfs Genee was als cabaratier grappiger |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
Jullie onderschatten mijn talent! |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Als ik jou was zou ik me vrijwillig laten opnemen in de kliniek waar l ook zit! |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
quote: Waar jij ook in zit? Hoe is het ingericht? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vilhena: Selectie voor Oranje is een droom die uitkomt
De besloten training van Feyenoord was vrijdagochtend bijna ten einde, toen Tonny Vilhena op het veld van De Kuip werd gefeliciteerd door Ronald Koeman. Hoewel de talentvolle middenvelder wist dat rond dat tijdstip de definitieve selectie van het Nederlands elftal bekend zou worden gemaakt, durfde hij nog niet te geloven dat de felicitaties van zijn trainer daadwerkelijk daarvoor waren bedoeld. Vilhena reageerde dan ook blij verrast toen hij vernam dat hij door bondscoach Louis van Gaal was opgeroepen voor de WK-kwalificatiewedstrijden van Oranje tegen Estland en Roemenië. Er komt nu veel op me af en ik besef het nog niet helemaal, maar ik ben hartstikke blij dat ik bij de selectie zit.
In navolging van Koeman feliciteerden ook alle spelers hun teamgenoot met zijn eerste uitverkiezing voor het Nederlands elftal. Vilhena: Dat zegt veel over onze teamgeest. De jongens gunnen het me van harte, net als dat ik eerder dit seizoen andere spelers die waren opgeroepen voor Oranje heb gefeliciteerd. De middenvelder meldt zich komende maandag in gezelschap van maar liefst zes andere Feyenoorders in Noordwijk, waar het Nederlands elftal zich zal voorbereiden op de interlands tegen Estland en Roemenië. De andere jongens hebben er al vaker bij gezeten, maar het blijft bijzonder dat zoveel spelers van ons bij Oranje zitten. Een teken dat we goed bezig zijn.
De gedachte dat hij deze maand mogelijk zijn debuut zal maken voor het Nederlands elftal, deed Vilhena denken aan vroeger. Als kind voetbalde ik vaak in een tenue van het Nederlands elftal op straat, glimlachte hij. Op dat moment had ik twee dromen. De één, spelen in het eerste elftal van Feyenoord, is inmiddels uitgekomen. De ander is om te spelen voor het grote Oranje, al voelt mijn plek in de selectie ook als een droom die uitkomt.
Evenals Vilhena behoorde ook Jean-Paul Boëtius voor de eerste maal tot de voorlopige selectie van het Nederlands elftal, maar de jonge aanvaller viel uiteindelijk af. Boëtius maakt wel deel uit van de selectie voor Jong Oranje. Natuurlijk hoopte ik dat ik erbij zat, maar het mocht niet zo zijn, reageerde hij. Dat ik tot de voorlopige selectie behoorde, is een bevestiging dat ik goed bezig ben. Als ik zo doorga, komt er hopelijk een nieuwe kans. Op dit moment ben ik vooral blij voor Tonny en de andere jongens die bij de selectie van Oranje zitten. Ik gun het hen van harte. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
|
|
|
|
|
kuipje
|
|
|
wel schattig toch.. manneke |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vilhena: 'Straks sta ik met hem op het veld, prachtig'
Toen Tonny Vilhena van trainer Ronald Koeman hoorde dat hij tot de definitieve selectie van Oranje behoorde voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Estland en Roemenië wilde hij direct zijn ouders bellen. Er was echter een probleem: Koemans regel dat mobiele telefoons uitstaan in de kleedkamer. En dan moest hij ook nog de toegestroomde pers te woord staan over zijn selectieplaats.
'Mijn vader Toy is mijn beste vriend', vertelt Vilhena in het Algemeen Dagblad over zijn band met zijn vader. 'Hij stond altijd voor mij klaar. Waar ik ook speelde, hoe slecht het weer ook was, hij stond langs de lijn. Dit voelt niet alleen als een geweldig moment voor mij, maar zeker ook voor mijn familie.'
Goede vriend Jean-Paul Boëtius moet nog even wachten. De buitenspeler behoorde tot de voorselectie, maar daar bleef het ook bij. 'Het is jammer dat Jean-Paul er nog niet bij is, maar ik voelde dat hij supertrots was dat ik wel een uitnodiging heb gekregen. Het gaat met ons erg snel. In oktober zat ik nog op de tribune, behoorde ik niet tot de wedstrijdselectie bij Feyenoord.'
Vilhena verheugt zich op zijn aanstaande vuurdoop in Oranje. 'Ik heb de bondscoach nog nooit gesproken, dat zal maandag voor het eerst gebeuren. Ik train straks met grote spelers als Robin van Persie en Wesley Sneijder. Ja, ik zal mij op het veld gedragen zoals bij Feyenoord. Buiten het veld zal ik niet op de voorgrond treden, zo hoort dat als je nieuw bent.'
Jaren geleden ging Vilhena nog op de foto met zijn held Robin van Persie en binnenkort staat hij samen op het veld met de oud-Feyenoorder. 'Toen ik F-pupil was ging ik inderdaad met Van Persie op de foto. Hij was samen met Pierre van Hooijdonk mijn held. Straks sta ik met hem op het veld. Prachtig.' Bron:FR12 |
|
|
|
|
Maximus
|
|
|
Wat een kanjer al op deze leeftijd! Verlengen tot 2018 graag! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Hahaha! Wacht nog ff een jaartje, maar bij deze ontwikkeling dan zeker doen. |
|
|
|
|
kuipje
|
|
|
Wat is het verhaal hier achter?
en.m.wikipedia.org/wiki/Tonny_Trindade_de_Vilhena
Staat dat tonny van excelsior afkomt.. is toch onzin? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 - 13:33 schreef kuipje het volgende:Wat is het verhaal hier achter? en.m.wikipedia.org/wiki/Tonny_Trindade_de_Vilhena Staat dat tonny van excelsior afkomt.. is toch onzin? Maassluis meen ik voordat hij naar Feyenoord kwam.. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 - 13:33 schreef kuipje het volgende:Wat is het verhaal hier achter? en.m.wikipedia.org/wiki/Tonny_Trindade_de_Vilhena Staat dat tonny van excelsior afkomt.. is toch onzin? Excelsior Maassluis ... |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Maassluis zijn we het iig over eens d:-) |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Trots en een beetje onwennig meldde Tonny Vilhena zich maandag voor het eerst bij de selectie van het Nederlands elftal.
De middenvelder van Feyenoord schrok een beetje toen hij de deur van de auto van zijn vader opensloeg en in een handvol snorrende camera's keek.
"Deze belangstelling is nieuw voor mij", stamelde hij. "Dit kennen we niet in Rotterdam." De achttienjarige Vilhena was zo overdonderd dat hij even moest zoeken naar de juiste woorden. Een aanwezige Feyenoord-supporter brak het ijs voor de middenvelder door in alle microfoons te tetteren dat hij zo trots was op Vilhena en alle andere spelers van zijn favoriete club.
"Messi, Messi, Tonny komt er aan", zong de fan ook. Hij wisselde de naam van Tonny als hij een andere Feyenoord zag. "Ja, ik ken die meneer", zei Vilhena over de supporter. "Ik zie hem vaak bij onze trainingen."
Feyenoord-busje De supporter beleefde de dag van zijn leven, want hij zag maar liefst zeven spelers van de opgeleefde volksclub uit Rotterdam de trappen oplopen van Hotel Huis Ter Duin, de vaste verblijfplaats van het Nederlands elftal in Noordwijk. "We hadden inderdaad wel samen in een busje kunnen komen", besefte Vilhena. "Maar dat hebben we niet gedaan."
"Ik heb wel aan sommige jongens gevraagd wat ik kon verwachten en wat ik moest doen. Ik moest vooral mezelf zijn en zo goed mogelijk voetballen. Dat ga ik proberen", aldus de voetballer, die in het begin van dit kalenderjaar pas zijn achttiende verjaardag vierde.
"Tonny is nieuws" Vergeleken met Vilhena is zelfs Jordy Clasie een routinier. De kleine middenvelder moest lachen toen hij zag hoe zijn ploeggenoot bij Feyenoord was omsingeld door camera's, microfoons en fototoestellen. "Tonny is nieuws", zei hij over de middenvelder, die vroeger als klein jongetje met een oranje shirt met daarop de naam van Patrick Kluivert door Maassluis liep. "Zo jong en al zo goed kunnen voetballen. Dat is bijzonder. En dan is hij nog super fel ook."
Even verderop op de parkeerplaats van het onderkomen van het Nederlands elftal viel Vilhena in de volgende verbazing. Een portier van het hotel verloste de middenvelder van zijn tas. Zo gaat dat als je volgens de bondscoach bij de beste spelers van land hoort. Als Vilhena speeltijd tegen Estland en Roemenië krijgt, dan is hij de jongste debutant sinds Gerald Vanenburg bij Oranje.
Hij durft er zelf nog niet aan te denken. "Ik ben nu vooral al heel blij dat ik er bij ben. Ik reken nergens op en zal ook zeker niet teleurgesteld zijn als ik geen minuten krijg."
Bron:FRfanatic |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
kuipje
|
|
|
quote: wie.. die gozer/fan die op ieder filmpje staat?
:P |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vilhena als jeugdspeler op Varkenoord
Tonny Vilhena maakt deze week voor het eerst deel uit van de selectie van het Nederlands elftal. De nu 18-jarige middenvelder doorliep zijn volledige opleiding bij Feyenoord. Al in de jeugd bleef Vilhena niet onopgemerkt, zo is te zien in een interview dat Feyenoord TV met hem maakte als speler van Feyenoord D1. Dit bijzondere item wordt dinsdagavond uitgezonden in Feyenoord TV. Bekijk hieronder in de videospeler alvast een preview van het gesprek tussen Peter Houtman en de nog jonge Vilhena.
Feyenoord TV staat dinsdagavond helemaal in het teken van de jeugdopleiding. Naast beelden van de jeugdige Vilhena is er ook aandacht voor de wedstrijd Feyenoord C1 PSV C1 van afgelopen weekend. Ook blikt keeper Cor Varkevisser terug op zijn tijd op Varkenoord. Feyenoord TV is dinsdag om 19.20 uur te zien op Eredivisie Live.
Bron:Feyenoord TV |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Als baby was hij al speciaal'
Dat Feyenoord-revelatie Tonny Vilhena is doorgedrongen tot de selectie van het Nederlands Elftal is geen toeval. Ronald Koeman, Roy Makaay, Jean-Paul van Gastel, Cor Adriaanse, zaakwaarnemer Mino Raiola, vader Toy Trindade de Vilhena en nu ook bondscoach Louis van Gaal voorspellen de jonge middenvelder een mooie toekomst. Het 18-jarige talent is een echte winnaar, een doorzetter en een groot talent. "Hij had allang bij een Europese topclub kunnen spelen."
Vilhena werd bij Feyenoord binnengehaald door toenmalig jeugdtrainer Erwin Pinas. Hij hoefde niet eens te wachten op een brief van de jeugdopleiding, want hij werd meteen aangenomen. De nu 18-jarige middenvelder doorliep alle jeugdelftallen en werd op zoveel mogelijk posities gebruikt. "Hij is zelfs keeper geweest, altijd in dienst van de ploeg", blikt vader Toy Vilhena in gesprek met Voetbal International terug.
Trainingsbeest
Vilhena is een trainingsbeest. "Altijd geweest", zegt zijn vader. "Toen hij nog klein was, nam ik hem tijdens de vakantie of winterstop vaak mee naar Hoek van Holland. Gingen we lopen. Niet lekker langs de branding, maar door het mulle zand. In het begin klaagde Tonny, maar dan vroeg ik: 'Wat wil je?' Hij zei dan: 'De top halen, pa.' Nou, de top haal je alleen door heel hard te werken. Iedereen kon zien dat hij talent had, maar alléén dat is niet genoeg."
Cor Adriaanse wordt gezien als de trainer die de jeugdspelers moeten zien te overleven, als ze willen slagen in De Kuip. Adriaanse had Vilhena onder zijn hoede in Feyenoord Onder 16. "Toen ik Tonny kreeg, moest hij wel eerst wat dingen afleren. Bij vlagen was hij gemakzuchtig, maar daarna ging het snel goed. Het is voor geen tegenstander lekker tegenover Tonny te staan, want hij is een absolute winnaar", zegt Adriaanse over zijn voormalige pupil.
Poot terugtrekken
Jean-Paul van Gastel, tegenwoordig assistent van Ronald Koeman, had de jonge middenvelder bij Feyenoord Onder 19 onder zijn hoede. "Vilhena is een jongen die nóóit zijn poot terugtrekt", verklaart Van Gastel tegenover VI-verslaggever Martijn Krabbendam. Roy Makaay kan dat beamen. Het Fantoom liep stage bij Feyenoord Onder 16 en hij deed destijds wel eens mee tijdens een partijvorm. "Sommige spelers zijn dan voorzichtig met de trainer, maar Tonny had daar geen boodschap aan, die tackelde gewoon. Ik ben daar wel van gecharmeerd."
Niet alleen Makaay is gecharmeerd van Vilhena. Ronald Koeman liet de jongeling vorig seizoen op 17-jarige leeftijd debuteren in een uitwedstrijd tegen VVV-Venlo (2-1 verlies). Dit seizoen veroverde Vilhena een basisplaats en hij speelt goed. Buitenlandse clubs raken in hem geïnteresseerd, maar daar heeft hij geen boodschap aan. "Tonny had allang bij een Europese topclub kunnen spelen", zegt zijn zaakwaarnemer Mino Raiola daar over.
Onbetaalbaar
"Nergens anders dan in Rotterdam schoven we aan tafel. Tonny moest en zou slagen in De Kuip, voodat hij ooit vertrekt. Voorlopig is hij bij Feyenoord op zijn plaats en hij pakt deze week ook nog de ervaring van het Nederlands elftal mee. Onbetaalbaar", besluit Raiola. Bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
VILHENA LIET GEZIN ALLES VERGETEN IN DONKERE DAGEN
Tonny Vilhena, een ontzettend groot talent van Feyenoord, is geselecteerd door bondscoach Louis van Gaal en bereidt zich momenteel voor op de komende WK-kwalificatiewedstrijden met Oranje. Het was een grote verrassing voor iedereen dat de achttienjarige middenvelder het nu al zo ver schopt, hoewel bijna iedereen was verrast, binnen Feyenoord keek niemand ervan op. Daar wisten ze al lang dat deze ster in wording een grote toekomst tegemoet gaat. Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam van Voetbal International verdiepte zich in de speler die zijn familie hoop gaf in donkere dagen.
Op 25 november van het vorige jaar speelde Feyenoord uit tegen AZ (0-2), de score werd geopend door de dan zeventienjarige Vilhena en bondscoach Van Gaal was aandachtig toeschouwer. Van Gaal moest echt even met zijn ogen knipperen en geloofde eigenlijk niet wat hij zag toen hij de middenvelder analyseerde: zó jong, zó volwassen, zó goed. De enige kanttekening die de bondscoach plaatst is dat de positionering van Vilhena nog niet perfect is, maar verder geen twijfels en de naam van Vilhena gaat direct in de laptop.
Nu vier maanden later zit het talent bij de definitieve selectie van Oranje voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen respectievelijk Estland (vrijdag) en Roemenië (volgende week dinsdag). Van Gaal zegt over Vilhena: Hij is echt dat type speler waar ik van hou. Koeman is niet verbaasd over de oproep voor Oranje en zegt: Die jongen is een winnaar.
Dat karakter heeft Vilhena al gekregen in zijn jeugd, om het verder uit te kunnen leggen sprak Martijn Krabbendam af met Toy Trindade de Vilhena, de vader van Tonny Vilhena. Hij vertelt zelf dat de winnaarsmentaliteit een typisch voorbeeld van zo vader zo zoon is.
Toy Trindade de Vilhena werd geboren in Angola en was de jongste zoon in een gezin met wel elf kinderen. Op erg jonge leeftijd verhuist de familie van de hoofdstad Luanda naar Menongue, dat ligt tegen de grens van Namibië. Voor familiebezoek wordt er jaarlijks 1300 kilometer teruggereisd naar Luanda. Maar op een dag gebeurt het, de chauffeur van de auto valt in slaap en iedereen loopt schade op. De zevenjarige Vilhena vliegt letterlijk als een pop door de voorruit en vertoont geen enkel teken van leven meer. Ze dachten allemaal dat ik dood was, aldus Toy Trindade de Vilhena. Toevallig vliegt er net een helikopter van het Portugese leger over, zij brengen Vilhena vervolgens met spoed naar het ziekenhuis. De nek was gebroken en daardoor heeft Vilhena maar liefst twee jaar lang met twee pinnen in zijn hoofd op bed gelegen. De littekens zijn nog altijd goed zichtbaar.
Om de situatie allemaal nog slechter te maken was inmiddels ook de strijd om onafhankelijkheid in Angola op het punt van beginnen geraakt. De ouders van Vilhena wisten hoe gevaarlijk het wel niet zou worden en besloten hun spullen te pakken en te vertrekken naar Portimão in Portugal. Het was daar niet veel meer dan een woestijn en verre van een mooi vakantieoord. Toy Trindade de Vilhena gaat werken in de onmenselijke bouwwereld waar de werkomstandigheden onmenselijk waren. Iedere dag viel er wel een dode op de bouwplaats. Ik heb er te veel ellende gezien, zo zegt de opa van de Feyenoord-speler.
Toen vrienden uit Maassluis hem opbelden en zeiden hem daarheen te komen, besloot Vilhena zijn spullen te pakken en te vertrekken. Eenmaal daar werkte hij overal en nergens en op een dag ontmoette hij Janet. Hier kwam zon goede relatie uit voort dat Janet op een dag zwanger was.
Op 3 januari 1995 wordt Tonny Trindade de Vilhena geboren. Waar de meeste babys met gesloten ogen ter wereld komen, keek Tonny gelijk om zich heen. De zusters zeiden dan ook direct: Dit is een heel speciaal kind. De jonge Tonny Vilhena ontwikkelt al snel een grote liefde voor de bal. Hij was vijf jaar toen hij ermee onder zijn arm naar buiten ging, zo zegt Toy Trindade de Vilhena. Ik keek dan een beetje toe en dan stond hij naast het veld met allemaal oudere jongetjes. Hij wilde meedoen maar mocht niet. Op een dag ging hij er gewoon tussen staan en hebben ze hem maar gelaten. Zo is hij begonnen met voetballen. Alleen was hij wel altijd zijn bal kwijt, die werden iedere keer weer afgepakt, aldus de vader van de Feyenoord-middenvelder. De familie had het niet breed en zijn vader kocht iedere keer met moeite weer een nieuwe bal. Op een dag was hij het zat en zei hij tegen Tonny: Dit gebeurt je niet meer, je moet die bal beschermen. Op die manier leerde hij van zich af te bijten. Toen Vilhena eenmaal zijn zwemdiploma had gehaald, mocht hij op voetbal.
Robin Biesheuvel leidt de eerste training van Tonny Vilhena bij VDL. Tonny was zes, maar op het veld stonden allemaal jochies van vijf. Je weet hoe dat gaat , iedereen op een kluitje achter de bal aan. Tonny stond er een beetje naar te kijken en zei op een gegeven moment tegen zijn vader: Pa, ik kan niet met die babys voetballen. Zijn vader vroeg of Vilhena met anderen mocht voetballen. Vervolgens werd hij neergezet bij de jongens van zeven, acht jaar. Biesheuvel wist niet wat hij zag: Hij was meteen de beste en had toen ook al dat harde, dat gemene in zin spel dat je eigenlijk nooit ziet bij jongens van zijn leeftijd, aldus Biesheuvel. De voormalige trainer van Vilhena runt een sportzaak in Maassluis en heeft Tonny Vilhena als vaste klant. Door zijn spel versleet Tonny het ene na het andere paar voetbalschoenen. Vaak kwam hij dan met zijn vader naar de winkel. Wat me toen al opviel was zijn bescheidenheid. Veel jongetjes zeker tegenwoordig, willen de duurste voetbalschoenen, ook al zijn ze misschien niet eens zo goed. Maar Tonny liet zijn vader gewoon uitkiezen, de prijs maakte hem niet uit. Hij speelde zonder zeuren op een paar van dertig euro. Die dankbaarheid is mij altijd bijgebleven, want zo is hij volgens mij nog steeds: absoluut niet verwend. Hij komt uit een fijne familie. Hoe goed zijn zoon ook is, zijn vader zal er nooit mee te koop lopen, aldus Biesheuvel.
Omdat Tonny supporter van Feyenoord is wil hij niet bij Sparta voetballen, dat zich als eerst meldt. Na een gouden tip van Peter Houtman, mag Vilhena dan toch een proeftraining bij Feyenoord komen doen. Erwin Pinas die op dat moment jeugdtrainer was op Varkenoord weet na één training genoeg. Vilhena hoeft niet eens op een antwoord te wachten, Pinas zegt hem meteen: Jij bent per direct aangenomen. Het talent van Tonny Vilhena liet de familie de donkere dagen vergeten. Bron:ilikefeyenoord |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
leuk verhaal.. het is Tonny en zijn familie gegunt. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Papa Vilhena moet tot dinsdag wachten
Toy Vilhena nam gisteravond plaats op de tribune van de Amsterdom aRENa in de hoop dat zijn zoon mocht debuteren bij het grote Oranje. De vader van Feyenoorder Tonny Vilhena keek echter niet met trillende handjes naar de wedstrijd met één oog gericht op de Nederlandse bank. 'Ik ben zelden zenuwachtig', lacht Vilhena senior.
'Ik heb in mijn achterhoofd dat trainers als Ronald Koeman en Louis van Gaal mijn zoon niet selecteren omdat hij knap of grappig is. Ze nemen hem mee omdat hij kwaliteiten heeft', aldus Vilhena senior in het Algemeen Dagblad.
Vilhena junior nam gisteren plaats naast teamgenoot Jordy Clasie op de bank van het Nederlands Elftal. Net als de Haarlemmer wil de jonge Maassluizer zijn familie een beter leven geven als hij een vermogen bij elkaar heeft gespeeld. 'Wij hadden het thuis niet erg breed', zegt Toy Vilhena. 'Maar Tonny zeurde nooit. Ik zag meteen dat hij als voetballer mogelijkheden had om iets te bereiken. Hij noemt mij zijn beste vriend, ik ben natuurlijk ook gek op hem.'
Vilhena kan de jongste Feyenoorder ooit worden die zijn debuut bij Oranje maakt.Coen Moulijn (19 jaar en 53 dagen) is nog steeds de jongste debutant vanuit Rotterdam. 'Alle kranten schreven daarover', weet Toy Vilhena. 'Maar Tonny blijft er nuchter onder.' Bron:FR12 |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Als het gister nou 4-0 had gestaan in de 60e minuut, was 'ie wel ingevallen. Tegen Roemenië zal het lastiger worden verwacht ik, dus het is nog maar de vraag of Vilhena speeltijd krijgt. Maakt ook niet uit, kom vanzelf.
Overigens weet je het maar nooit met Van Gaal, misschien start 'ie wel ineens in de basis :') |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Stuivenberg: Vilhenas kwaliteit is veelzijdigheid
Albert Stuivenberg wist al vroeg hoe goed Tonny Vilhena kon worden. De bondscoach van Oranje onder 17 dicht hem een grote toekomst toe, maar houdt ook een slag om de arm.
Op 22 januari 2012 maakte hij zijn debuut voor Feyenoord. Een jaar en twee maanden later staat hij op het punt van zijn debuut voor Oranje. De ontwikkeling van de net 18-jarige Tonny Trindade de Vilhena is absoluut stormachtig te noemen. De kwaliteiten van de middenvelder waren al eerder bekend bij Stuivenberg, al sinds 2006 bondscoach van Oranje onder 17.
Hij heeft het ongetwijfeld verdiend, vertelt Stuivenberg in gesprek met Goal.com over Vilhena, met wie hij in 2011 én 2012 Europees kampioen werd. Hij ging erg snel van A-junior naar basisspeler van Feyenoord en nu het grote Oranje. Hij is een speler die zich heel snel kan aanpassen en dat is een enorme kwaliteit voor een voetballer.
Leerproces Voorlopig gaat het Vilhena voor de wind, zowel qua persoonlijke ontwikkeling als sportieve prestaties met Feyenoord. Maar een voetballeven gaat niet altijd over rozen, weet Stuivenberg. Het is goed denkbaar dat er een terugslag komt, een mindere fase. Dat is belangrijk in het leerproces van een jonge voetballer."
"Tonny blijft rustig onder alle commotie, zo heb ik hem ervaren. Hij is overtuigd van zijn kwaliteit."
"Jetro Willems kende dat bijvoorbeeld, hij moet nu weer bijleren bij Jong Oranje. Maar Tonny blijft rustig onder alle commotie, zo heb ik hem ervaren. Hij is overtuigd van zijn eigen kwaliteit. Hij staat nog aan de start van zijn carrière en het kan alle kanten op. Voorlopig is het belangrijk voor hem om eerste elftalspeler te blijven, net als Jean-Paul Boëtius die ook in een sneltreinfase zit.
Stuivenberg kan Vilhena moeilijk vergelijken met een andere Oranje-speler. Iedereen is uniek. Tonny heeft een fantastisch linkerbeen, hij kan scoren en hij kan assists geven. Hij heeft nog niet de kwaliteit van een speler als Wesley Sneijder, maar dat kan nog komen. Hij heeft veel energie in zich en wil die ook graag kwijt. Maar hij heeft nog uitdagingen en ontwikkelpunten. Zo moet hij beter leren om te schakelen naar de verdediging. Daarmee moet hij elke week aan de bak bij Feyenoord.
Jong doorbreken De snelle ontwikkeling bij Feyenoord heeft Vilhena enigszins te danken aan het gebrek aan geld in De Kuip. Door de noodzaak van te weinig geld kiezen clubs steeds meer voor jeugdspelers. Het huidige Feyenoord is de situatie van het Nederlandse voetbal. Maar mensen in het jeugdvoetbal vinden het mooi om te zien hoe al die jonge spelers vroeg doorbreken. Kijk bijvoorbeeld ook naar Daley Blind, Memphis Depay en Jürgen Locadia. Dat is ook goed voor de ontwikkeling van het jeugdvoetbal en de verschillende opleidingen.
Stuivenberg zag dus al vroeg het talent van Vilhena, maar hij wil niet prijsgeven wie hij nog meer als mogelijke groeibriljant ziet. Laten we dat als verrassing houden. Ik wil geen namen noemen, dat is ook afhankelijk van bij welke club hij speelt. Het is gebleken dat we de meest talentvolle spelers kunnen herkennen. Een groot percentage van onze spelers ontwikkelt zich goed door, als je naar de selecties kijkt. Laten we hopen dat er meer uitkomt. Bron:Goal.com |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vilhena heeft 'veel genoten' bij Oranje
Hoewel het niet tot een debuut is gekomen, houdt Tonny Vilhena wel goede herinneringen over aan zijn ervaringen bij Oranje. De 18-jarige speler van Feyenoord werd door bondscoach Louis van Gaal voor het eerst opgenomen in de selectie van het 'grote' Nederlands elftal.
Vilhena maakte in de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Estland en Roemenië echter geen speelminuten. 'Dat is absoluut geen teleurstelling voor mij geweest,' zegt de middenvelder tegenover RTV Rijnmond. 'Voor mij maakt het niks uit. Ik heb het naar mijn zin gehad en heb veel genoten en geleerd. Dit is weer een ervaring voor mij. Ik denk dat het heel goed voor mij is. De bondscoach zei dat mijn kans nog komt.'
Het talent uit Maassluis trainde ruim een week mee met de beste spelers van Nederland en dat merkte hij ook. 'Het niveau is zeker hoger dan bij Feyenoord, maar ik kon het wel goed vinden. Dat was wel mooi. De grote jongens hebben veel met mij gesproken, ze hebben gezegd dat ik mijn ding moest doen en niet bang moest zijn om fouten te maken,' aldus Vilhena. Bron:Rijnmond |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
zaterdag belangrijk.....
voor de pingel! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
"Vilhena wordt de completere uitgave van Davids"
Tonny Vilhena is het grootste Nederlandse talent van dit moment, zo stelt Aad de Mos in gesprek met NUsport. De oud-trainer van onder meer Anderlecht, Ajaks, PSV en Werder Bremen dicht de achttienjarige middenvelder van Feyenoord een grote toekomst toe.
"Vilhena heeft in mijn ogen de meeste kans om door te groeien tot een grote speler", reageert De Mos desgevraagd. "Die jongen beschikt over gif, een schitterend linkerbeen, scorend vermogen en is bij balverlies sterk. Vilhena is een moderne middenvelder bij wie het tussen de oren ook goed lijkt te zitten. Hij wordt een completere uitgave van Edgar Davids."
Dit seizoen brak Vilhena definitief door op het middenveld van Feyenoord. Zijn goede spel bleef ook bij bondscoach Louis van Gaal niet onopgemerkt en dus mocht hij zich afgelopen week voor het eerst melden bij de selectie van het Nederlands elftal. Bron:Soccernews
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 april 2013 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vilhena trekt de aandacht van Internazionale
Dat spelers van Feyenoord in trek zijn bij buitenlandse clubs is allang geen nieuws meer. Volgens Sky toont nu ook het Italiaanse Internazionale interesse in Tonny Vilhena. De middenvelder van Feyenoord heeft de afgelopen maand bewezen dat hij een grote speler kan worden. Wat Internazionale uit Milaan niet is ontgaan.
De club wil het talent graag overnemen van de Rotterdammers. Maar ook Juventus staat te popelen om met het talent aan de slag te gaan. Beiden zullen diep in de buidel moeten tasten. De speler heeft namelijk een contract tot medio 2016 bij Feyenoord Vilhena die dit seizoen debuteerde in de hoofdmacht van Feyenoord veroverde direct een basisplaats. In 21 wedstrijden scoorde de middenvelder al vier keer. Bron: Voetbalcentraal |
|
|
|
|
Thijs
|
|
|
wedden dat hij naar inter gaat en dezelfde fout gaat maken als castaignois? ik hoop het niet laat hem eerst maar is 2 jaar bij feyenoord rijpen |
|
|
|
|
Thijs
|
|
|
wedden dat hij naar inter gaat en dezelfde fout gaat maken als castaignois? ik hoop het niet laat hem eerst maar is 2 jaar bij feyenoord rijpen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Jij wilt mij te graag wedden..d:-)
Luc is juist een mooi voorbeeld voor Tony om het niet te doen.. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Slecht geïnformeerd, die website. |
|
|
|
|
Thijs
|
|
|
quote:Op donderdag 04 april 2013 - 18:05 schreef RenatoBos het volgende:Jij wilt mij te graag wedden..d:-) Luc is juist een mooi voorbeeld voor Tony om het niet te doen.. Daarom en hij blijft gewoon. want koeman heeft het al in de groep gegooid dat ze minstens tot het wk 2014 moeten blijven |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 04 april 2013 - 18:34 schreef Thijs het volgende:[..] Daarom en hij blijft gewoon. want koeman heeft het al in de groep gegooid dat ze minstens tot het wk 2014 moeten blijven Thijs je heb het gelezen he dat Singh lichte spierklachten heeft en dat goossens speelt. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Hij lijkt sprekend op Lewis Hamilton dus ik verwacht dat hij naar Monaco gaat ;-P |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Hopeloos uit vorm net als Boëtius. Maar op die leeftijd mag het maar het moet niet te lang duren !!! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Tony Vilhena na zege op VVV Venlo
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
duidelijk.hij zegt t zelf .t stond niet goed. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gaat er morgen 1 inprikken..!!! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
dit nivo op zo'n jonge leeftijd....
zeldzaam.
staat inmiddels ook in de top tien beste voetballer van het jaar. evenals clasie pelle en janmaat |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Voegde vandaag wat aan het team toe. Goossens was vanwege zijn goals MOTM, maar Vilhena haalde misschien wel het hoogste niveau. Top, was nl alweer een tijdje terug dat hij echt een meerwaarde was. |
|
|
|