|
|
|
baco74
|
|
|
Het is alweer 112 jaar geleden dat onze mooie club werd opgericht. In een café op (ik dacht) De Nieuwendijk stichtte op 18 maart 1900 een aantal vrienden onze trots de AFC Ajax. Mooi dat 'onze' verjaardag mocht plaats vinden op een wedstrijddag, waarin we door het rood/wit op 3 punten getrakteerd werden.
Ajax speelde zondagmiddag voor de elfde keer in de clubgeschiedenis een 'verjaardagswedstrijd'. Sinds de invoering van het betaald voetbal in 1956 kwam het 112-jarige Ajax tien keer eerder op 18 maart in actie. Met wisselend succes.
De eerste keer dat het jarige Ajax op 18 maart een wedstrijd speelde, was in 1962 in de Kuip tegen Feyenoord. Ajax won de Klassieker destijds met 2-1. De laatste keer was in 2009 thuis tegen Olympique Marseille (2-2).
Ook in 2001 en 2007 gaf Ajax de eigen verjaardag extra glans. In 2001 won Ajax in de eigen ArenA met maar liefst 9-0 van Sparta. Zes jaar later boekte Ajax een 1-5 zege op bezoek bij PSV. Laat die laatste wedstrijd nu een mooie voorbode voor de volgende speelronde worden, waarin we het thuis tegen De Lampies op moeten nemen.
Dit topic heb ik aangemaakt zodat jullie je felicitaties en liefde voor de club kunnen uiten.... ....want er is maar één club, al 112 jaar en dat is AJAX. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Lieverd gefeliciteerd met je verjaardag, ik zal voor altijd bij je blijven en je met genoegen willen delen met vele anderen
WIJ ZIJN AJAX, WIJ ZIJN DE BESTE!!!!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 maart 2012 door baco74 -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Hahahahahahahahaha gefeliciteerd schoonheid! Ik hou superveel van je en zal dat altijd blijven doen! Je zit in mijn hart, naast de vrouw en kinderen!!
WIJ ZIJN AJAX, WIJ ZIJN DE BESTE!!!!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het geeft niet dat je vreemd gaat met zoveel mensen, ik blijf van je houden en voor en tegenspoed... Ajax en haar supporters, van harte gefeliciteerd... |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Feestje is al weer afgelopen, wordt weer een jaar wachten voor de 113de verjaardag. Is maar weinig verjaardags-visite geweest hier, zooitje taart over, drank wordt naar het cafe verhuisd. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
nog gefeliciteerd
wij zijn ajax, wij zijn de beste |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
het wordt tijd, de hoogste tijd dat je je cadeautje gaat uitpakken.... Jarige job....
Hij heet Johan en is een echte Ajacied zoals je maar zelden ziet ;-)..... Geniet ervan!
Van harte en nog vele jaren.
Stanley |
|
|
|
|
|