BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie voor Jan Vertonghen ???

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
ajacied
 ajacied - donderdag 22 maart 2012 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 maart 2012 - 11:14 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Ik weet ik mag niet oordelen over een paar wedstrijden, maar ik heb nu twee wedstrijd achter elkaar (zondag jl. en gisteren) speciaal op Goudeleeuw gelet.
Ik kan me, gezien deze twee wedstrijden, niet voorstellen dat er sommige van jullie zo enthousiast over hem zijn. Wat heeft hij meer wat Boilesen, of van Rhijn niet heeft?
Mijn inziens is hij twee wedstrijden helemaal weg gespeeld. Slechte passing en in iedergeval drie keer de mist in waardoor er een goal van PSV komt.

Janmaat was een betere keus geweest, maar die is toch al verkocht aan Feyenoord of niet?
deze 2 wedstrijden waren idd niet foutloos. toch is gouenleeuw een talent en als je hem de tijd en de kans geeft word het echt een toppertje.
nora
 nora - donderdag 22 maart 2012 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 maart 2012 - 19:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe men erbij komt dat hij op de bank zit, hij speelt vrijwel alles, heeft een blessure gehad en speelde afgelopen week ook gewoon tegen Madrid een hele goede wedstrijd.
Beste Remco dat kwam omdat hij alleen maar hoeft teverdedigen en niet hoeft op te bouwen en dat moet hij bij Ajax wel en dat kan hij echt niet dat zou samen met Toby ook al een slechte opbouwer dramatish worden,ook alle analisten hebben het bij het Nederlands team over het zwakke punt de verdediging waar Mathijssen een onderdeel van is,dus aub geen Mathijssen naar Ajax,van Rhijn en Boilessen zijn veel meer voetballers die in het Ajax systeem passen helaas nog erg jong,maar ik zou niet zo gauw weten wie wij moeten hebben als vervanging van Jantje.Misschien moeten we toch maar gokken op van Rhijn en Boilessen en Koppens alhoewel dat inderdaad ook heel riskant is met zo weinig ervaring,misschien indien haalbaar Maduro of Chivu.
dege
 dege - donderdag 22 maart 2012 - 12:15   quote  deeplink  
liever geen Maduro, ben ik geen voorstander van. Indien haalbaar zou ik graag Chivu op de plek van Jan komen, dan kan de jeugd ondertussen ook ervaring opdoen en klaargestoomd worden als Chivu zou stoppen, want laten we eerlijk zijn, talent komt er genoeg aan bij ajax, dat hebben we kunnen zien in de wedstrijd liverpool a1-ajax a1. Ik zie de toekomst vol vertrouwen tegemoet!
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 22 maart 2012 - 12:52   quote  deeplink  
Chivu halen, talent uit A1 als "leerling" (Boilesen?)achter Chivu.
Maduro halen (indien haalbaar) voor VCM positie.
Mitchel Dijks LB
van Rhijn RB
AFCAMylife
 AFCAMylife - donderdag 22 maart 2012 - 12:57   quote  deeplink  
Gouweleeuw! daar heb je goud mee in handen! wat een potentie straalt daar van af!
AFCAMylife
 AFCAMylife - donderdag 22 maart 2012 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 maart 2012 - 12:52 schreef Booya4Afca het volgende:
Chivu halen, talent uit A1 als "leerling" (Boilesen?)achter Chivu.
Maduro halen (indien haalbaar) voor VCM positie.
Mitchel Dijks LB
van Rhijn RB
Boilesen lekker op linksback laten ballen! van rhijn als opvolger van der Wiel, die zie ik ook niet nog een jaar blijven
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 22 maart 2012 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 maart 2012 - 11:14 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Ik weet ik mag niet oordelen over een paar wedstrijden, maar ik heb nu twee wedstrijd achter elkaar (zondag jl. en gisteren) speciaal op Goudeleeuw gelet.
Ik kan me, gezien deze twee wedstrijden, niet voorstellen dat er sommige van jullie zo enthousiast over hem zijn. Wat heeft hij meer wat Boilesen, of van Rhijn niet heeft?
Mijn inziens is hij twee wedstrijden helemaal weg gespeeld. Slechte passing en in iedergeval drie keer de mist in waardoor er een goal van PSV komt.

Janmaat was een betere keus geweest, maar die is toch al verkocht aan Feyenoord of niet?
Helemaal mee eens die Gouweleeuw vond ik gisteren niet bijzonder....moeten we daar Europa mee in ?!@$%@!?

3 aankopen...indien blessures de overige posities invullen met onze jeugdspelers
C.V. Chivu
C.V.M. Maduro
R.B. Narsingh

voor de rseChivu natuurlijk Jan Vertonghen zegt het zelf ook...en dat is helemaal geen discussie Maduro mocht hij terug willen...
remco k
 remco k - donderdag 22 maart 2012 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 maart 2012 - 11:44 schreef nora het volgende:

[..]

Beste Remco dat kwam omdat hij alleen maar hoeft teverdedigen en niet hoeft op te bouwen en dat moet hij bij Ajax wel en dat kan hij echt niet dat zou samen met Toby ook al een slechte opbouwer dramatish worden,ook alle analisten hebben het bij het Nederlands team over het zwakke punt de verdediging waar Mathijssen een onderdeel van is,dus aub geen Mathijssen naar Ajax,van Rhijn en Boilessen zijn veel meer voetballers die in het Ajax systeem passen helaas nog erg jong,maar ik zou niet zo gauw weten wie wij moeten hebben als vervanging van Jantje.Misschien moeten we toch maar gokken op van Rhijn en Boilessen en Koppens alhoewel dat inderdaad ook heel riskant is met zo weinig ervaring,misschien indien haalbaar Maduro of Chivu.
Maduro is een middenvelder, en je onderschat Mathijssen... Misschien eens een potje van Malaga bekijken dan, die bouwen namelijk net als in Nederland van achteruit op en Mathijssen doet dat daar prima..
Booya4Afca
 Booya4Afca - vrijdag 23 maart 2012 - 07:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 maart 2012 - 12:58 schreef AFCAMylife het volgende:

[..]

Boilesen lekker op linksback laten ballen! van rhijn als opvolger van der Wiel, die zie ik ook niet nog een jaar blijven
Boilesen is geen links back.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 23 maart 2012 - 10:22   quote  deeplink  
Wat je wat mij betreft beter kunt doen is Poulsen proberen los te weken van AZ.
De ideale AJAX back. Daardoor kan Boilesen naar het centrum, samen met van Toby.
Ik las in één van de vorige post, dat Douglas vaak domme kaarten pakt. Chivu deed dat ook, maar is wel bij Inter terecht gekomen.
Douglas is een optie voor het centrum, maar ik denk dat hij veel moet kosten. Hij is overigens ook nog rechtsbenig.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Chivu al enkele jaren niet meer heb zien voetballen. Omdat behaalde resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst weet ik niet of hij nog een goede kandidaat is.
Moisander zie ik wel graag voetballen, een degelijke verdediger. Heb alleen geen idee wat hij nog moet kosten.
nora
 nora - vrijdag 23 maart 2012 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 maart 2012 - 22:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Maduro is een middenvelder, en je onderschat Mathijssen... Misschien eens een potje van Malaga bekijken dan, die bouwen namelijk net als in Nederland van achteruit op en Mathijssen doet dat daar prima..
Waarom zou ik jij weet toch ook dat zijn zwakke punt het opbouwen is dat is gewoon bekend en hij staat gewoon in het nederlandsteam omdat wij bijna geen goede verdedigers hebben met een Nederlands paspoort vandaar dat Douglas maar snel in het Nederlandsteam moet komen en buitenlandseclubs kopen vaak mensen uit Nationaleteams omdat ze er van uit gaan dat dit de beste spelers zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 maart 2012 door nora --
Booya4Afca
 Booya4Afca - vrijdag 23 maart 2012 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 maart 2012 - 10:22 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Wat je wat mij betreft beter kunt doen is Poulsen proberen los te weken van AZ.
De ideale AJAX back. Daardoor kan Boilesen naar het centrum, samen met van Toby.
Ik las in één van de vorige post, dat Douglas vaak domme kaarten pakt. Chivu deed dat ook, maar is wel bij Inter terecht gekomen.
Douglas is een optie voor het centrum, maar ik denk dat hij veel moet kosten. Hij is overigens ook nog rechtsbenig.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Chivu al enkele jaren niet meer heb zien voetballen. Omdat behaalde resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst weet ik niet of hij nog een goede kandidaat is.
Moisander zie ik wel graag voetballen, een degelijke verdediger. Heb alleen geen idee wat hij nog moet kosten.
Het is totaal overbodig om een Poulsen als linksback aan te trekken, als je een Dijks in de jeugd hebt lopen. De backposities dienen ten aller tijden met eigen kweek te worden ingevuld.

Aan een back van Ajax worden namelijk andere kwaliteiten gevraagd dan een bek bij AZ.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 23 maart 2012 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 maart 2012 - 10:41 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

.... De backposities dienen ten aller tijden met eigen kweek te worden ingevuld.....

Als dat zo is wat jij beweerd, snap ik niet waarom ons AJAX al jaren ligt te rommelen met de linksback plaats. Urby, Anita, Daley, Koppers zeg jij het maar. Ik zie hier (nog) geen waardige links back tussen staan. Misschien dat Koppers het gaat worden, maar op dit moment is hij nog geen 1e elftal waardige back.
v/d Wiel is ook een uit nood geboren rechts back. Ik moet zeggen dat hij het goed doet, maar heeft daar ook niet in de jeugd gespeeld.
Aan welke AJAX-kwaliteiten voldoet Poulsen dan niet? Hij komt veel mee op en kan ook nog eens verdedigen. Iets wat ik van v/d Wiel niet altijd heb kunnen zeggen. Wat ook nog eens een voordeel is van Poulsen, is dat hij snel is. Dit is handig als je een snelle buitenspeler tegen hebt als een Narsingh, Lens of een Beerens.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 maart 2012 door Eindhovense Ajaxfan --
nora
 nora - vrijdag 23 maart 2012 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 maart 2012 - 12:08 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Als dat zo is wat jij beweerd, snap ik niet waarom ons AJAX al jaren ligt te rommelen met de linksback plaats. Urby, Anita, Daley, Koppers zeg jij het maar. Ik zie hier (nog) geen waardige links back tussen staan. Misschien dat Koppers het gaat worden, maar op dit moment is hij nog geen 1e elftal waardige back.
v/d Wiel is ook een uit nood geboren rechts back. Ik moet zeggen dat hij het goed doet, maar heeft daar ook niet in de jeugd gespeeld.
Aan welke AJAX-kwaliteiten voldoet Poulsen dan niet? Hij komt veel mee op en kan ook nog eens verdedigen. Iets wat ik van v/d Wiel niet altijd heb kunnen zeggen. Wat ook nog eens een voordeel is van Poulsen, is dat hij snel is. Dit is handig als je een snelle buitenspeler tegen hebt als een Narsingh, Lens of een Beerens.
Plus 1
remco k
 remco k - vrijdag 23 maart 2012 - 15:33   quote  deeplink  
quote:

[..]

Boilesen.
Grasmaaier
 Grasmaaier - vrijdag 23 maart 2012 - 17:19   quote  deeplink  
Doe mij maar Timothee Atouba terug.. was toch een verademing op linksback
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 maart 2012 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 07:53 schreef Sander111 het volgende:
Gouweleeuw...En dan nu wel snel handelen graag!!! Zal idd niet een leider zijn, maar Alderweireld loopt ook al weer wat jaartjes naast Vertonghen dus die moet de leiderschap wel wat over kunnen nemen vind ik.
denk ik nog niet, alderweireld moet nog heel veel leren en is er verreweg niet klaar voor om leider achterin te worden. je moet wel routine terughalen, wat mij betreft niklas moisander en jeffrey gouweleeuw!! moet wel lukken van dat geld van vertonghen, dan investeer je gelijk goed. douglas gaat niet lukken, die wordt gevolgd door meer clubs
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 maart 2012 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 09:04 schreef f-side het volgende:
douglas ik denk dat de boer hem wel in toom kan houden zodat hij geen domme gele en rode kaarten krijg moisander is ook wel een goei
douglas heeft geweldige kwalieiten, zou hem graag zien komen. ondanks zn trekjes. echter zit de hele top van de bundesliga achter hem aan, geloof me... daar zit aanzienlijk meer geld als bij ajax. die kun je naar alle waarschijnlijkheid vergeten.
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 maart 2012 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 09:45 schreef hippy het volgende:
Gewoon v rhijn...vind hem heel volwassen voor zo een jong pikkie
echt geen post van jou is serieus te nemen. ricardo van rhijn speelt net 10 wedstrijden in het eerste een voornamelijk ook nog als rechtsback. heeft geen enkele ervaring. die ga je dan toch niet de rol van vertonghen geven of wel dan?? hij heeft veel talent, maar jou post slaat echt alles voor mij. de laatste jaren is het toch ook zo geweest dat er steeds een leider stond als er een goede verdediger vertrok. is het niet dat bij stam heitinga ernaast stond, toen die vertrok kwam vermaelen sterk naar voren en na vermaelen kwam vertonghen. helaas kan alderweireld dit niet!
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 maart 2012 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 10:23 schreef Eide het volgende:
Ik wil van Rhijn ook niet uitvlakken in deze. Hij is zeker nog niet ver genoeg om echt Vertonghen te vervangen maar ik denk dat Ricardo op zijn leeftijd verder is dan dat Jantje dat was in die tijd. Maar goed, als Greg vertrekt heb je Ricardo waarschijnlijk hard nodig rechts achterin

Ik denk wel dat het zaak is dat er echt een versterking gaat komen. Met Vertonghen en Ooijer levert Ajax ook heel veel routine in. Routine die je met een Gouweleeuw ook niet terug krijgt. Gouweleeuw is best een goeie voor Ajax, maar als je dan achterin van Rhijn, Alderweireld, Gouweleeuw en Biolesen hebt vraag ik me af of je niet gaat verzuipen als er wat ervaring gevraagd wordt.

Mathijsen is niet meer te betalen denk ik, Boulahrouz ik voetballend gewoon zwak.Heitinga is denk ik nog niet aan een terugkeer toe. Tja, ik neig toch enorm naar Maduro. Bruikbaar als CV en als CVM. Ajax verleden en dus bekend met het spelletje en gepokt en gemazeld in de grootste Europese competitie. Gezien de hoeveelheid speelminuten die Hedwiges krijgt iz hij hopelijk redelijk makkelijk los te weken bij Valencia.
ben het wel eens, vind maduro ook goed! duur zal die qua transferprijs niet zijn, zn salaris zal echter niet betaald kunnen worden.
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 maart 2012 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 maart 2012 - 17:19 schreef Grasmaaier het volgende:
hahahahahaha, heeft een wedstrijd gespeeld, wat hij daar allemaal deed, deed zeer aan me ogen. whahahaha
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 24 maart 2012 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 maart 2012 - 17:19 schreef Grasmaaier het volgende:
Hij was goed hé. Jammer dat ie weg is!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 24 maart 2012 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 maart 2012 - 16:57 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

echt geen post van jou is serieus te nemen. ricardo van rhijn speelt net 10 wedstrijden in het eerste een voornamelijk ook nog als rechtsback. heeft geen enkele ervaring. die ga je dan toch niet de rol van vertonghen geven of wel dan?? hij heeft veel talent, maar jou post slaat echt alles voor mij. de laatste jaren is het toch ook zo geweest dat er steeds een leider stond als er een goede verdediger vertrok. is het niet dat bij stam heitinga ernaast stond, toen die vertrok kwam vermaelen sterk naar voren en na vermaelen kwam vertonghen. helaas kan alderweireld dit niet!
Eens Luis...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 24 maart 2012 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 maart 2012 - 16:58 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

ben het wel eens, vind maduro ook goed! duur zal die qua transferprijs niet zijn, zn salaris zal echter niet betaald kunnen worden.
Ik denk dat Ajax hem wel kan betalen alleen wilt hij zelf uit spanje weg ???
Goede voetballer raakt niet snel in paniek...goed overzicht...goede pass...ik hoop van harte dat hij komt....
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 maart 2012 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 maart 2012 - 20:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens Luis...
hoef je niet meer te zeggen makker, wij zijn het altijd eens, hou zou het komen ouwe hehehehehe
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 maart 2012 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 maart 2012 - 20:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax hem wel kan betalen alleen wilt hij zelf uit spanje weg ???
Goede voetballer raakt niet snel in paniek...goed overzicht...goede pass...ik hoop van harte dat hij komt....
nja denk het niet. lees er niets over. ajax kan hem wel betalen alleen de slariseisen niet! althans dat denk ik, die gast verdien 4x zoveel als je kan verdienen bij ajax, hij is nog jong, dus betwijfel of hij veel wil inleveren!
remco k
 remco k - zaterdag 24 maart 2012 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 maart 2012 - 21:41 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

nja denk het niet. lees er niets over. ajax kan hem wel betalen alleen de slariseisen niet! althans dat denk ik, die gast verdien 4x zoveel als je kan verdienen bij ajax, hij is nog jong, dus betwijfel of hij veel wil inleveren!
Maduro is transfervrij aan het einde van dit seizoen... Salaris zal inderdaad een struikelblok kunnen zijn..
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 maart 2012 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 maart 2012 - 23:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Maduro is transfervrij aan het einde van dit seizoen... Salaris zal inderdaad een struikelblok kunnen zijn..
mag van mij wel komen, wat zou die verdienen daar?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 maart 2012 - 01:11   quote  deeplink  
Valencia is niet zo rijk hoor...van der Wiel afgeketst was te duur....ik denk niet dat hij aan salaris meer als 2 miljoen /jaar verdient....het is volgens mij eerder de vraag wil hij graag in Spanje blijven of niet....hij heeft zelf nog niet aangegeven dat hij weer graag terug komt naar Ajax volgens mij....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 maart 2012 - 01:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 maart 2012 - 21:39 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

hoef je niet meer te zeggen makker, wij zijn het altijd eens, hou zou het komen ouwe hehehehehe
Ja dat komt omdat wij brabanders het goed zien...zoals het is...zonder flauwekul...hahahaha...ik lach wel maar het is echt zo....
Loetje
 Loetje - zondag 25 maart 2012 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 maart 2012 - 01:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ja dat komt omdat wij brabanders het goed zien...zoals het is...zonder flauwekul...hahahaha...ik lach wel maar het is echt zo....
echt he, het is ook zelden dat onze meningen meters van mekaar afliggen!! wat verwacht je vanmiddag? en dan niet wat je hoopt, maar wat je denk he brabo?
Loetje
 Loetje - zondag 25 maart 2012 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 maart 2012 - 01:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Valencia is niet zo rijk hoor...van der Wiel afgeketst was te duur....ik denk niet dat hij aan salaris meer als 2 miljoen /jaar verdient....het is volgens mij eerder de vraag wil hij graag in Spanje blijven of niet....hij heeft zelf nog niet aangegeven dat hij weer graag terug komt naar Ajax volgens mij....
nee klopt, heb een keer een reportage gezien over dat huis van hem!! daat zeg je u tegen, hij woont zo mooi daar. daar zou ik ook niet weg willen!!
remco k
 remco k - zondag 25 maart 2012 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 maart 2012 - 01:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Hij verdient na wat ik er van kon vinden zo'n 3,8 miljoen per jaar bij Valencia..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 maart 2012 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 maart 2012 - 12:30 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

echt he, het is ook zelden dat onze meningen meters van mekaar afliggen!! wat verwacht je vanmiddag? en dan niet wat je hoopt, maar wat je denk he brabo?
Wat ik verwacht vanmiddag...een wedstrijd waarin beiden gecontroleerd aanvallen...geen van beiden wilt verliezen....het wordt daarom geen grote uitslag...fouten worden afgestraft....toch wint Ajax omdat Vertonghen in een bloedvorm is en omdat ons publiek fanatiek zal zijn...3-1 voor Ajax Luis...maar wat denk jij er van..wie wint ????
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 maart 2012 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 maart 2012 - 13:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij verdient na wat ik er van kon vinden zo'n 3,8 miljoen per jaar bij Valencia..
Als dit zo is heeft Maduro een goed contract afgedwongen destijds....volgens Luis Suarez 19 heeft hij ook nog eens een pracht van een huis....denken jullie dan echt dat hij volgend jaar bij ons Ajax speelt ???? Nee dus....of vanwege huiselijke redenen... vrouw en kind(eren)....
remco k
 remco k - zondag 25 maart 2012 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 maart 2012 - 13:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Als dit zo is heeft Maduro een goed contract afgedwongen destijds....volgens Luis Suarez 19 heeft hij ook nog eens een pracht van een huis....denken jullie dan echt dat hij volgend jaar bij ons Ajax speelt ???? Nee dus....of vanwege huiselijke redenen... vrouw en kind(eren)....
Dat hij het nu verdient wil niet zeggen dat hij dit ook minimaal wil verdienen. Hij wil graag weer bij het Nl elftal zitten en die kans is bij Ajax straks groter dan bij Valencia dat veel goede spelers heeft op zijn positie..
Loetje
 Loetje - zondag 25 maart 2012 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 maart 2012 - 13:35 schreef remco k het volgende:

[..]

dat vermoede had ik dus al, dan moet hij bijna 3 miljoen inleveren denk ik bij ons!
Loetje
 Loetje - zondag 25 maart 2012 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 maart 2012 - 13:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

nou jackie ik zal het proberen uit te leggen. hij woont in een groot huis met een prachtig uitzicht, na mij wete om is tie vrijgezel!!! wat remco zei over een salaris van 3.8 miljoen, dat was het bedrag waar ik dus ook aan dacht, zo rond de 4 miljoen! bij ajax ziten de maximums geloof ik rond de 1 miljoen. als hij een voetballer was van 33 die zn carriere wil afsluiten bij ajax, had hij wellicht willen inleveren. maar nu bijna 3 miljoen minder verdienen terwijl je aan de prachtige spaanse zee woont? ik betwijfel het
Loetje
 Loetje - zondag 25 maart 2012 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 maart 2012 - 13:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Wat ik verwacht vanmiddag...een wedstrijd waarin beiden gecontroleerd aanvallen...geen van beiden wilt verliezen....het wordt daarom geen grote uitslag...fouten worden afgestraft....toch wint Ajax omdat Vertonghen in een bloedvorm is en omdat ons publiek fanatiek zal zijn...3-1 voor Ajax Luis...maar wat denk jij er van..wie wint ????
een fanatiek publiek hoop ik zeker. als we winnen kunnen we het waarschijnlijk veroorloven om een keer punten te morsen bij heerenveen of twente! daarintegen denk ik 1-3, heb dat ook ingevuld op sportpooler! 2 ploegen die verdedigend niet heel sterk zijn, dus dan ga ik de koppeltjes bekijken. ik denk dan toch dat psv het middenveld wint en we er aan gaan. ik hoop dit uiteraard niet. ik denk dat gewoon
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 26 maart 2012 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 maart 2012 - 16:52 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

denk ik nog niet, alderweireld moet nog heel veel leren en is er verreweg niet klaar voor om leider achterin te worden. je moet wel routine terughalen, wat mij betreft niklas moisander en jeffrey gouweleeuw!! moet wel lukken van dat geld van vertonghen, dan investeer je gelijk goed. douglas gaat niet lukken, die wordt gevolgd door meer clubs
Grappig, je spreekt jezelf tegen in deze paar zinnen. Je zegt: Je moet wel routine terug halen en vervolgens kom je met de naam Jeffrey Gouweleeuw.
Of het moet zijn dat je hem als routenier ziet.-)
Zelf ben ik indedaad wel erg gecharmeerd van Moisander. Gisteren, ondanks het dramatisch slechte spel van AZ, was hij weer veruit de beste speler. En als je hem toch gaat halen bij AZ, haal er dan Poulsen ook bij (maar dat is mijn mening)
Eide
 Eide - maandag 26 maart 2012 - 10:28   quote  deeplink  
Ik blijf sceptisch over veel namen die circuleren. Het manco bij Ajax, bij vertrek van Greg en Jan, gaat niet het tekort aan talent zijn, maar het tekort aan routine. Daar verander je niets aan met bijvoorbeeld Gouweleeuw. Die routine ligt in de eredivisie ook niet voor het oprapen, zeker niet in combinatie met het talent dat Ajax zoekt.

Ajax heeft met van Rhijn bijvoorbeeld echt wel talent in huis, want laten we niet vergeten dat van Rhijn van origine een centrale verdediger is. Ook in de jeugd loopt bijvoorbeeld een Denswil die de stap naar het eerste best kan maken, op basis van talent. Maar dan haal je nog steeds niet de routine binnen die je ook nodig hebt.

Ajax zoekt dus een combinatie van kwaliteit en routine. Ik denk niet dat hetgeen Ajax op dat front zoekt nu in Nederland te vinden is. Gouweleeuw is een groeibriljant, Viergever idem en heeft een doorlopend contract, Moisander heeft misschien ondertussen wel de routine maar is op pure kwaliteit minder als de twee eerder genoemde spelers. Poulsen hetzelfde, wel de routine, maar kwalitatief niet van voldoende niveau voor de (Europese) ambitie van Ajax.

Ik ben groot voorstander van het werken met de eigen jeugd. Ajax is traditioneel altijd het meest succesvol geweest met ploegen waar veel eigen jeugd tussen de lijnen stond. Zonder uitzondering stonden daar wel toppers bij van buitenaf om het geheel compleet te maken. Denk aan mannen als Velibor Vasović, Jari Litmanen, Maxwell, mannen van buitenaf die Ajax echt beter maken. Mannen die de moeite waard zijn om in te investeren. Bijkomende uitdaging hierin is dat Ajax niet alleen een talent zoekt, zoals Litmanen en Maxwell waren, maar ook iemand met voldoende routine.

Misschien moet je dan de pijlen wat ruimer zetten en niet alleen naar basisspelers in de eredivisie kijken. Misschien lopen er bij buitenlandse topclubs ook wel mannen die veel kunnen maar er nu niet aan te pas komen. Ik heb de naam Maduro al een paar keer laten vallen, maar er zijn er meer zoals hij. Goede, talentvolle voetballers die in grote competities spelen maar die nu even de kans niet krijgen. Laten we daar ook eens naar kijken, binnen de mogelijkheden van Ajax natuurlijk.
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 26 maart 2012 - 11:04   quote  deeplink  
quote:

[..]

Urby is geen linksback
Anita is geen linksback
Daley is geen linksback
Koppers is geen linksback
Boilesen is geen linksback

Dat klopt.

Mitchell Dijks wel. Ik zie niet in waarom we dan miljoenen over de tafel moeten gooien om Poulsen aan te trekken.
Met Mitchell Dijks, Boilesen en Koppers heb je een prima trio voor de LB positie.

Steek die miljoenen in een directe vervanger van Vertonghen... Jan vervangen wordt het grootste probleem.
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 26 maart 2012 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 10:28 schreef Eide het volgende:
Ik blijf sceptisch over veel namen die circuleren. Het manco bij Ajax, bij vertrek van Greg en Jan, gaat niet het tekort aan talent zijn, maar het tekort aan routine. Daar verander je niets aan met bijvoorbeeld Gouweleeuw. Die routine ligt in de eredivisie ook niet voor het oprapen, zeker niet in combinatie met het talent dat Ajax zoekt.

Ajax heeft met van Rhijn bijvoorbeeld echt wel talent in huis, want laten we niet vergeten dat van Rhijn van origine een centrale verdediger is. Ook in de jeugd loopt bijvoorbeeld een Denswil die de stap naar het eerste best kan maken, op basis van talent. Maar dan haal je nog steeds niet de routine binnen die je ook nodig hebt.

Ajax zoekt dus een combinatie van kwaliteit en routine. Ik denk niet dat hetgeen Ajax op dat front zoekt nu in Nederland te vinden is. Gouweleeuw is een groeibriljant, Viergever idem en heeft een doorlopend contract, Moisander heeft misschien ondertussen wel de routine maar is op pure kwaliteit minder als de twee eerder genoemde spelers. Poulsen hetzelfde, wel de routine, maar kwalitatief niet van voldoende niveau voor de (Europese) ambitie van Ajax.

Ik ben groot voorstander van het werken met de eigen jeugd. Ajax is traditioneel altijd het meest succesvol geweest met ploegen waar veel eigen jeugd tussen de lijnen stond. Zonder uitzondering stonden daar wel toppers bij van buitenaf om het geheel compleet te maken. Denk aan mannen als Velibor Vasoviæ, Jari Litmanen, Maxwell, mannen van buitenaf die Ajax echt beter maken. Mannen die de moeite waard zijn om in te investeren. Bijkomende uitdaging hierin is dat Ajax niet alleen een talent zoekt, zoals Litmanen en Maxwell waren, maar ook iemand met voldoende routine.

Misschien moet je dan de pijlen wat ruimer zetten en niet alleen naar basisspelers in de eredivisie kijken. Misschien lopen er bij buitenlandse topclubs ook wel mannen die veel kunnen maar er nu niet aan te pas komen. Ik heb de naam Maduro al een paar keer laten vallen, maar er zijn er meer zoals hij. Goede, talentvolle voetballers die in grote competities spelen maar die nu even de kans niet krijgen. Laten we daar ook eens naar kijken, binnen de mogelijkheden van Ajax natuurlijk.
Daarom zou ik Chivu proberen terug te halen. Gaat nog makkelijk een jaartje of 2-3 mee. Heeft ervaring zat. In die tijd kan Boilesen als een spons fungeren en alles rustig op zich nemen.

Op de back posities is routine een stuk minder van belang. Met van Rhijn, Dijks, Koppers en Denswil hebben we prima kandidaten. Zolang het centrum (incl keeper) maar beschikken over de nodige routine.
Eide
 Eide - maandag 26 maart 2012 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 11:08 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Daarom zou ik Chivu proberen terug te halen. Gaat nog makkelijk een jaartje of 2-3 mee. Heeft ervaring zat. In die tijd kan Boilesen als een spons fungeren en alles rustig op zich nemen.
Chivu zou schitterend en is deze zomer dacht ik transfer vrij, maar Inter schijnt zelf weer met hem om tafel te willen. Chivu zou in mijn ogen zeker geschikt kunnen zijn om Denswil, van Rhijn en Boilesen te laten groeien.

quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 11:08 schreef Booya4Afca het volgende:
Op de back posities is routine een stuk minder van belang. Met van Rhijn, Dijks, Koppers en Denswil hebben we prima kandidaten. Zolang het centrum (incl keeper) maar beschikken over de nodige routine.
Denswil is geen back, en van Rhijn eigenlijk ook niet hoewel hij het er erg goed doet. Biolesen is van origine ook geen back maar kan er wel uit de voeten en Dijks is een rechtsback, net als Greg en Ricardo. Het tweede garnituur op links in de personen van Blind en Koppers is toch nog wel voor verbetering vatbaar.

Wel met je eens dat daar routine minder belangrijk is. Het gaat om een sterkhouder centraal achterin die als kapstok kan dienen voor heel de verdediging. Want dat het het aller belangrijkste dat Jantje dit elftal brengt. Hij is echt de man op het veld. En dan kan Ajax die flanken redelijk invullen met talent, hoewel een breedte versterking achter Boilesen wel welkom zou zijn.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 26 maart 2012 - 11:53   quote  deeplink  
Chivu hoop ik, maar wie het ook is, het zal een aderlating zijn voor Ajax en het zal eventjes duren voor er weer iemand staat zoals Jan Verthongen of destijds Vermaelen..
nora
 nora - maandag 26 maart 2012 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 10:28 schreef Eide het volgende:

Ik ben groot voorstander van het werken met de eigen jeugd. Ajax is traditioneel altijd het meest succesvol geweest met ploegen waar veel eigen jeugd tussen de lijnen stond. Zonder uitzondering stonden daar wel toppers bij van buitenaf om het geheel compleet te maken. Denk aan mannen als Velibor Vasoviæ, Jari Litmanen, Maxwell, mannen van buitenaf die Ajax echt beter maken. Mannen die de moeite waard zijn om in te investeren. Bijkomende uitdaging hierin is dat Ajax niet alleen een talent zoekt, zoals Litmanen en Maxwell waren, maar ook iemand met voldoende routine.

Op zich kan ik daar in wel met je mee gaan maar het probleem is dat je in het buitenland goed verdedigers vaak te kostbaar zijn zoals Chivu en Maduro denk ik dat die qua salaris niet te betalen zijn.Dus denk ik dat een goede verdediger uit de nederlandse comp.of evt uit scandinavie meer reel is.
nora
 nora - maandag 26 maart 2012 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 11:04 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Urby is geen linksback
Anita is geen linksback
Daley is geen linksback

Dat klopt.

Mitchell Dijks wel. Ik zie niet in waarom we dan miljoenen over de tafel moeten gooien om Poulsen aan te trekken.
Met Mitchell Dijks, Boilesen en Koppers heb je een prima trio voor de LB positie.

Steek die miljoenen in een directe vervanger van Vertonghen... Jan vervangen wordt het grootste probleem.
Poulsen is transfer vrij dus hoef je geen Miljoenen te investeren alleen salaris en hij komt van AZ dus dat zal geen struikelblok zijn.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 26 maart 2012 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 13:27 schreef nora het volgende:

[..]

....Dus denk ik dat een goede verdediger uit de nederlandse comp.of evt uit scandinavie meer reel is.
Plus dat het ook nog zo is dat je vaak communicatie problemen hebt met buitenlandse spelers. Juist voor deze positie is communicatie wel heel belangrijk. Dus ik zou ook gaan voor een nederlandse speler óf een speler die de taal al machtig is.
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 26 maart 2012 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 13:29 schreef nora het volgende:

[..]

Poulsen is transfer vrij dus hoef je geen Miljoenen te investeren alleen salaris en hij komt van AZ dus dat zal geen struikelblok zijn.
Poulsen heeft aanbiedingen vanuit de Premier League.

Dat houdt in dat hij redelijk wat keuzes heeft, en je als Ajax zijnde aardig veel aan salaris kwijt zal zijn.
remco k
 remco k - maandag 26 maart 2012 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 11:04 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Urby is geen linksback
Anita is geen linksback
Daley is geen linksback

Dat klopt.

de Boer zegt van Boilesen dat het in de toekomst een goede centrale verdediger kan worden, in de tijd dat hij bij ons in de A1 en Jong Ajax heeft gespeeld, heb ik hem eigenlijk nooit op die plek gezien en altijd speelde hij als back. Ik vind Boilesen dus juist een echte back. Koppers ken ik ook niet anders als linksback..

Vind die Dijks trouwens wel een groot talent voor die plek hoor, kon het gister fysiek ook prima bolwerken tegen Inter en technisch/tactisch is hij ook nog eens zeer vaardig.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie voor Jan Vertonghen ???

0.0290670