BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie voor Jan Vertonghen ???

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 26 maart 2012 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 11:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Chivu zou schitterend en is deze zomer dacht ik transfer vrij, maar Inter schijnt zelf weer met hem om tafel te willen. Chivu zou in mijn ogen zeker geschikt kunnen zijn om Denswil, van Rhijn en Boilesen te laten groeien.

[..]

Denswil is geen back, en van Rhijn eigenlijk ook niet hoewel hij het er erg goed doet. Biolesen is van origine ook geen back maar kan er wel uit de voeten en Dijks is een rechtsback, net als Greg en Ricardo. Het tweede garnituur op links in de personen van Blind en Koppers is toch nog wel voor verbetering vatbaar.

Wel met je eens dat daar routine minder belangrijk is. Het gaat om een sterkhouder centraal achterin die als kapstok kan dienen voor heel de verdediging. Want dat het het aller belangrijkste dat Jantje dit elftal brengt. Hij is echt de man op het veld. En dan kan Ajax die flanken redelijk invullen met talent, hoewel een breedte versterking achter Boilesen wel welkom zou zijn.
Dijks is een linkspoot die echt linksback is..
Eide
 Eide - maandag 26 maart 2012 - 15:43   quote  deeplink  
Ik had mijn fout al gezien remco, en je hebt inderdaad gelijk. Tijdens het schrijven op een of andere manier dat toch opgeschreven. Sinds kort ben ik alleen wat terughoudender geworden met terug gaan een dingetjes aanpassen ;)
remco k
 remco k - maandag 26 maart 2012 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 15:43 schreef Eide het volgende:
Ik had mijn fout al gezien remco, en je hebt inderdaad gelijk. Tijdens het schrijven op een of andere manier dat toch opgeschreven. Sinds kort ben ik alleen wat terughoudender geworden met terug gaan een dingetjes aanpassen ;)
Ach, een klein foutje, als je het zelf al ziet, waarom dan niet aanpassen...

Wel een groot talent die jongen trouwens, die gaan we echt zien komend seizoen verwacht ik..
Eide
 Eide - maandag 26 maart 2012 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 15:45 schreef remco k het volgende:

[..]
Wel een groot talent die jongen trouwens, die gaan we echt zien komend seizoen verwacht ik..
Ik had hem al wel vaker gezien maar hij was mij nog niet zo opgevallen als tegen Inter. Hij is erg behendig voor zo'n grote vent en deed me erg aan van Rhijn denken. Het is meestal Denswil die achterin de aandacht trekt met goed voetbal.
nora
 nora - maandag 26 maart 2012 - 16:13   quote  deeplink  
Ook Veltman een prima verdediger en ook opbouwend prima en dat doet mij het meeste plezier als ik gisteren Aldeweireld weer alleen maar lange ballen zie geven en ik zie Jantje opbouwen dan moeten we echt een goede opbouwer er bij hebben,en ik denk dat die veltman dit in de toekomst zeker kan waarmaken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 maart 2012 door nora --
HelmondseAjacied
 HelmondseAjacied - maandag 26 maart 2012 - 16:17   quote  deeplink  
@Eindhovense Ajaxfan

Janmaat is idd al verkocht aan Feyenoord.
van Dijk van groningen zou goed kunnen groeien bij ajax.
Chivu lijkt me te oud, maar zou het niet uitstellen.
Douglas zou mogelijk zijn, die is volgens mij na dit seizoen transfer vrij.

Meer namen die we vergeten zijn??
Robinho
 Robinho - maandag 26 maart 2012 - 16:22   quote  deeplink  
Van der Wiel en Vertonghen gaan dus weg.Ooijer stopt, al reken ik die niet mee dit seizoen. Ook niet als dubbele bezetting. Lijkt me wel fijn om alle posities dubbel bezet te hebben. Hoeft Anita ook niet steeds opgeofferd te worden.
Chivu en Gouweleeuw erbij. Denswill en Dijks erbij en klaar is kees.
Bij eerder gehoorde opmerking, dat backs zelf opgeleid moeten worden, sluit ik me aan. Dat dat de afgelopoen jaren niet is gelukt spreekt voor zich.
En geen Mathijssen en Douglas wat mij beterft. Ik zie liever echte voetballers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 maart 2012 door Robinho --
remco k
 remco k - maandag 26 maart 2012 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 15:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik had hem al wel vaker gezien maar hij was mij nog niet zo opgevallen als tegen Inter. Hij is erg behendig voor zo'n grote vent en deed me erg aan van Rhijn denken. Het is meestal Denswil die achterin de aandacht trekt met goed voetbal.
Ik had altijd een raar gevoel bij Veltman, maar jongens wat doet die jongen het goed zeg. We hebben aardig wat talent rondlopen in de A1 en jong Ajax, zeker wat verdedigers betreft..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 27 maart 2012 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 16:22 schreef Robinho het volgende:
Van der Wiel en Vertonghen gaan dus weg.Ooijer stopt, al reken ik die niet mee dit seizoen. Ook niet als dubbele bezetting. Lijkt me wel fijn om alle posities dubbel bezet te hebben. Hoeft Anita ook niet steeds opgeofferd te worden.
Chivu en Gouweleeuw erbij. Denswill en Dijks erbij en klaar is kees.
Bij eerder gehoorde opmerking, dat backs zelf opgeleid moeten worden, sluit ik me aan. Dat dat de afgelopoen jaren niet is gelukt spreekt voor zich.
En geen Mathijssen en Douglas wat mij beterft. Ik zie liever echte voetballers.
Ik denk ook dat vander Wiel en Vertonghen verkocht worden...ergens denk ik met zulk goede jeugdspelers in aantocht ...niet kopen...edoch hebben deze jongens geen eredivisie ervaring...willen we in de top van Nederland blijven meedraaien moeten we ter overbrugging ervaring gaan kopen voor met name Vertonghen...de backs moeten idd uit onze jeugd komen...maar wie komt er voor Jan ???Wie krijgt de voorkeur van de Boer ??
Ik had een voorkeur voor Chivu maar is die te halen en is die niet te oud ????
Is douglas geen betere optie ?...dit gezien zijn leeftijd en zijn europese ervaring maar ook gezien zijn kopkracht en zijn sterk opkomen....geen van Dijk van Groningen want dan dan kunnen ze net zo goed van Rhijn op de positie van Jan zetten....
nora
 nora - dinsdag 27 maart 2012 - 21:36   quote  deeplink  
Inderdaad we hebben talent genoeg alleen heb je wel routine nodig om ze op te leiden in de selectie,dus Chivu of Douglas of Moisander zijn namen die zouden kunnen maar het moet wel redelijk betaalbaar zijn.
Grasmaaier
 Grasmaaier - dinsdag 27 maart 2012 - 22:15   quote  deeplink  
Denswil of Veltman zou prachtig kunnen! Dat zijn 2 hele talentvolle verdedigers, maar beiden totaal verschillend.

Denswil: Een bikkelharde centrumverdediger die niet bang is om zijn mannetje uit te schakelen. Heeft een fantastische trap in de benen (als voorbeeld de vrije trap tegen Inter Milan) en is fysiek de sterkste centrumverdediger in de A1.

Veltman: Joël Veltman is een technische CV die goed kan opkomen net zoals Jan Vertonghen dat soms doet. Ook Joël Veltman is sterk, maar moet het meer van zijn snelheid en techniek hebben. Hij is er lang uitgeweest met een blessure, maar is weer helemaal terug sinds dit seizoen!

Overigens is Stefano Denswil een linksbenige verdediger en Joël Veltman een rechtsbenige verdediger.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 maart 2012 door Grasmaaier --
TD4Ajax
 TD4Ajax - dinsdag 27 maart 2012 - 23:16   quote  deeplink  
Goudeleeuw is echt veel beter dan Janmaat. Maar we moeten eigenlijk een linksbenige centrale verdediger erbij hebben. Anders gaat de Boer het weer met Blind proberen en we weer 3 keer achterelkaar verliezen.
Yellowincharge
 Yellowincharge - dinsdag 27 maart 2012 - 23:38   quote  deeplink  
Ik zeg,granqvist! Zelfde soort voetballer als verthongen, kan goed opkomen en staat z'n mannetje in het centrum van de verdediging. Weet niet of hij nu nog haalbaar is...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 28 maart 2012 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 maart 2012 - 23:38 schreef Yellowincharge het volgende:
Ik zeg,granqvist! Zelfde soort voetballer als verthongen, kan goed opkomen en staat z'n mannetje in het centrum van de verdediging. Weet niet of hij nu nog haalbaar is...
Die was ik bijna vergeten....Andreas Granqvist...las net op Ali Wikipedia dat hij dit seizoen nog maar 4 wedstrijden heeft gevoetbald voor Genoa....weet iemand waarom ??
Misschien moeten we eerst maar eens in de lijst van transfervrij spelers gaan neuzen...
Sajayden
 Sajayden - woensdag 28 maart 2012 - 03:35   quote  deeplink  
sowieso van rhijn, maar omdat hij toch veel moet leren ondaks hij gruwelijk goed is zou ik ook beetje ervaring gaan en Marcus Tulio Tanaka bekijken , wat een beest is dat zeg, en nog goedkoop ook
Sajayden
 Sajayden - woensdag 28 maart 2012 - 03:37   quote  deeplink  
of boulahrouz
Stanley
 Stanley - woensdag 28 maart 2012 - 08:18   quote  deeplink  
Ik zeg Wildschut van VVV halen en verhuren aan Groningen die hem als vervanger voor Tadic wil halen!

Verdedigend weet ik het niet. Linksbenige CV in plaats van Vertonghen zou je denken, aan de andere kant is Ajax altijd al de club geweest die jeugd doorschuift en ze laat groeien. Dus waarom nu dan niet?

Verder zou ik niet weten wie er een directe versterking zou kunnen zijn.
Eide
 Eide - woensdag 28 maart 2012 - 08:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 maart 2012 - 08:18 schreef Stanley het volgende:
aan de andere kant is Ajax altijd al de club geweest die jeugd doorschuift en ze laat groeien. Dus waarom nu dan niet?
Routine. Met het vertrek van Ooijer, v.d. Wiel en Vertonghen valt alle routine in de ploeg weg. Dus zeker de jeugd laten proeven, minuten geven en laten spelen als mogelijk maar ik zie toch wel de noodzaak voor iemand met routine in de ploeg.
Stanley
 Stanley - woensdag 28 maart 2012 - 08:41   quote  deeplink  
Boularouz had ik een paar jaar geleden heel graag naar Ajax zien komen. Nu is hij niet nodig. vanRhijn, Ligeon zijn er als backs. Centraal rechts is Toby en daarachter kunnen Veltman en vanRhijn nog als backup fungeren.

Centraal Links: daar gaan we lengte, kracht en dynamiek missen wanneer Vertonghen weg is. Blind heeft daar zijn beste wedstrijden gespeeld, maar mist vermoedelijk wat lengte en zeer zeker de snelheid en dynamiek van Vertonghen. Koppers? Vraag me af of hij zou kunnen voldoen op die plek. Boilesen moet eerst nog een jaartje bodybuilding gaan doen ;-)

Dus... Of Douglas van Twente halen, maar die heeft Nederland wel gezien of Denswil op de gok doorschuiven. Maar terwijl ik typ word ik overvallen door de gedachte dat enige routine toch wel een verstandige keuze zou zijn in de vorm van Chivu bijvoorbeeld. Niets zo veranderlijk als de mens en dus ik ook.

Chivu ipv Jantje en dan Denswil laten meetrainen en komend seizoen combineren met Jong Ajax en het eerste...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 maart 2012 door Stanley --
nora
 nora - woensdag 28 maart 2012 - 09:50   quote  deeplink  
Ik denk dat wij echt op zoek moeten naar een LCV met routine in het buitenland.Voor volgend seizoen moeten Jongens als Fischer en Veltman en Denswil mee trainen met de selectie.
nora
 nora - donderdag 29 maart 2012 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 maart 2012 - 00:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Die was ik bijna vergeten....Andreas Granqvist...las net op Ali Wikipedia dat hij dit seizoen nog maar 4 wedstrijden heeft gevoetbald voor Genoa....weet iemand waarom ??
Misschien moeten we eerst maar eens in de lijst van transfervrij spelers gaan neuzen...
Granqvist is en zou voor Ajax een prima optie zijn indien betaalbaar ,sterk opkomend en sterk in de lucht dus zou een prima vervanger van Jan zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 29 maart 2012 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 maart 2012 - 08:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Routine. Met het vertrek van Ooijer, v.d. Wiel en Vertonghen valt alle routine in de ploeg weg. Dus zeker de jeugd laten proeven, minuten geven en laten spelen als mogelijk maar ik zie toch wel de noodzaak voor iemand met routine in de ploeg.
Eens!
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 31 maart 2012 - 20:52   quote  deeplink  
ik zeg geen Moisander, ook zei hij al dat spanje zijn voorkeur heeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 april 2012 door NatjosFC --
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 15 april 2012 - 18:48   quote  deeplink  
die ene Granqvist van Genoa halen. want Moisander wint geen een luchtduel.
Grasmaaier
 Grasmaaier - zondag 15 april 2012 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2012 - 18:48 schreef NatjosFC het volgende:
die ene Granqvist van Genoa halen. want Moisander wint geen een luchtduel.
Ook Granqvist is een koekenbakker.. helemaal niemand halen, want je hebt Veltman en Denswil ook nog in de jeugd
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 15 april 2012 - 19:35   quote  deeplink  
Granqvist ownt :)
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 15 april 2012 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2012 - 19:34 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

Ook Granqvist is een koekenbakker.. helemaal niemand halen, want je hebt Veltman en Denswil ook nog in de jeugd
Das handig, kan die de koeken verkopen op de trappen van de ArenA! ;-)
AFCAMylife
 AFCAMylife - zondag 15 april 2012 - 20:04   quote  deeplink  
Als je dan toch iemand wil kopen voor de linkscentraal zou ik toch Viergever halen!
Ajax_fan
 Ajax_fan - zondag 15 april 2012 - 20:19   quote  deeplink  
Er is in ieder geval 1 eis waaraan de opvolger moet voldoen. Hij moet linksbenig zijn! Ik zie nog veel te vaak mensen die van Rhijn noemen en andere namen van spelers die rechts zijn. Wij hebben met Alderweireld daar al iemand voor. We moeten niet 2 rechtspoten de verdediging hebben staan.
Ajax_fan
 Ajax_fan - zondag 15 april 2012 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2012 - 19:34 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

Jij wil met een soort van Jong Ajax verdediging de CL indus....totaal geen ambities? Er staat achterin al genoeg jeugd. Ervaring is nodig, niet weer een zoveelste jeugdspeler die fout op fout maakt wat ons punten kost. Er is nu voldoende jeugd doorgekomen er er volgt meer maar achterin is meer jeugd nu niet de bedoeling.
Oceanu
 Oceanu - zondag 15 april 2012 - 20:37   quote  deeplink  
Douglas in ieder geval niet. Eerder was ik van mening dat hij echt top zou zijn voor Ajax. De laatste paar maanden doet ie echter dingen die ik zelfs niet durf te doen in de reserve 8e klasse. Dan word ik namelijk gewisseld en mag ik nooit meer meedoen.
hippy
 hippy - zondag 15 april 2012 - 20:37   quote  deeplink  
gewoon v rhijn
Ajx
 Ajx - zondag 15 april 2012 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2012 - 20:04 schreef AFCAMylife het volgende:
Als je dan toch iemand wil kopen voor de linkscentraal zou ik toch Viergever halen!
Juist, ik denk dat dat een erg goede speler is, maar heeft conrtact tot 2014 en Az zal hem niet graag verkopen aan Ajax. Ik zou Viergever als 1ste optie, en dan Goudeleeuw als back-up!
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - zondag 15 april 2012 - 21:15   quote  deeplink  
Ik ben voor een prikkie op te halen bij EVV. Stond vandaag weer een partijtje te heersen ( al zeg ik het zelf hahah)
hippy
 hippy - zondag 15 april 2012 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2012 - 21:15 schreef AFCA MARCO het volgende:
Ik ben voor een prikkie op te halen bij EVV. Stond vandaag weer een partijtje te heersen ( al zeg ik het zelf hahah)
blablabla ;)
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - zondag 15 april 2012 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2012 - 21:17 schreef hippy het volgende:

[..]

blablabla ;)
Hahahahaha
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 april 2012 - 21:25   quote  deeplink  
Is Kashia van vitesse niets?

Ajx
 Ajx - zondag 15 april 2012 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 april 2012 - 21:25 schreef Hummel10 het volgende:
Is Kashia van vitesse niets?

[ filmpje ]
Nee, das weer zo een buitenlander die vrij weinig toevoegt!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie voor Jan Vertonghen ???

0.0060508