BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - PSV (zondag 25-03-2012 , 16:30): 2-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
alibabba
 alibabba - dinsdag 20 maart 2012 - 14:25   quote  deeplink  
e0hc8z.png 213jl7o.jpg

Ik kom alvast met een opening, zodat de discussie om deze hele belangrijke wedstrijd kan losbarsten. Ik kom later deze week met een uitgebreide voorbeschouwing. Laatste 10 jaar mensen;

25-11-2001; Ajax-PSV 1-3
15-12-2002; Ajax-PSV 2-4
08-02-2004; Ajax-PSV 2-1
20-03-2005; Ajax-PSV 0-4
11-03-2006; Ajax-PSV 0-0
12-11-2006; Ajax-PSV 0-1
30-01-2008; Ajax-PSV 0-2
16-11-2008; Ajax-PSV 4-1
14-03-2010; Ajax-PSV 4-1
20-11-2010; Ajax-PSV 0-0

Om alvast in de stemming te komen;

Welke Ajacieden moeten er zondag spelen mensen???
yngwie
 yngwie - dinsdag 20 maart 2012 - 14:31   quote  deeplink  
Mijn opstelling: Ebecilio Ozbiliz Lokoki

Enoh Eriksen Anita

Koppers Verthongen Alderweireld v. Rhijn

Vermeer.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 20 maart 2012 - 14:32   quote  deeplink  
4-2
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 20 maart 2012 - 15:00   quote  deeplink  
Ajax heeft het thuis altijd lastig tegen PSV. Ik zeg 1-1 al hoop ik natuurlijk op 4-0!
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 20 maart 2012 - 15:01   quote  deeplink  
Ps. hebben ze in 2007 en 2009 niet tegen elkaar gespeeld?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 maart 2012 door AFCA MARCO --
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 20 maart 2012 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 14:31 schreef yngwie het volgende:
Mijn opstelling: Ebecilio Ozbiliz Lokoki

Enoh Eriksen Anita

Koppers Verthongen Alderweireld v. Rhijn

Vermeer.
Pff grapjas.

Ebecilio heeft een blessure
Ozbiliz is geen spits
alibabba
 alibabba - dinsdag 20 maart 2012 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 15:01 schreef AFCA MARCO het volgende:
Ps. hebben ze in 2007 en 2009 niet tegen elkaar gespeeld?
Niet in 2007 en niet in 2009 nee, maar wel in elk seizoen :). Kijk maar eens goed en dan bedoel ik thuis he..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 maart 2012 door alibabba --
hippy
 hippy - dinsdag 20 maart 2012 - 15:45   quote  deeplink  
Vermeer, v rhijn, toby, jan, koppers, enoh, anita, de jong, ozbiliz, buly, eriksen....als derk fit is, derk voor eriksen
swennos
 swennos - dinsdag 20 maart 2012 - 15:47   quote  deeplink  
----ozbiliz---bulykin---lukoki---
------eriksen----------de jong------
---------------verthongen-----------
Koppers--ooijer--alderweireld--van rhijn

-----------vermeer---------------

Dit is mijn ideale opstelling onder de huidige omstandigheden.
Ooijer omdat hij zich geweldig kan opladen voor dit soort wedstrijden.
En Verthongen voor een beetje stootkracht op het middenveld en aanvallende impulsen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 maart 2012 door swennos --
hippy
 hippy - dinsdag 20 maart 2012 - 15:48   quote  deeplink  
Ik denk dat eriksen fysiek te kort komt tegen psv
hippy
 hippy - dinsdag 20 maart 2012 - 15:49   quote  deeplink  
En op het midden moet je het winnen tegen psv
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 20 maart 2012 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 15:48 schreef hippy het volgende:
Daar hebben xavi iniesta en messi ook zon last van he.
yngwie
 yngwie - dinsdag 20 maart 2012 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 15:02 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Pff grapjas.

Ebecilio heeft een blessure
Ozbiliz is geen spits
Ozbiliz is geen spits maar kan daar wel spelen. Heeft daar in het verleden ook wel eens gespeeld. En goed ook.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - dinsdag 20 maart 2012 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 15:47 schreef swennos het volgende:
----ozbiliz---bulykin---lukoki---
------eriksen----------de jong------
---------------verthongen-----------
Koppers--ooijer--alderweireld--van rhijn

-----------vermeer---------------

Dit is mijn ideale opstelling onder de huidige omstandigheden.
Ooijer omdat hij zich geweldig kan opladen voor dit soort wedstrijden.
En Verthongen voor een beetje stootkracht op het middenveld en aanvallende impulsen
Ben eens met dat je Verthongen wilt doorschuiven naar het middenveld. Op het middenveld wordt zondag de wedstrijd bepaald. Zelf zou ik de Jong in de spits zetten en Anita erbij op het middenveld. Tegen Feijnoord werd ons middenveld ook overlopen, en dit moet zeker niet nog een keer gebeuren. Zolang je geen buitenspelers hebt die 10 keer de bal hoog voor kunnen gooien, moet je ook niet spelen met Bulykin.
alibabba
 alibabba - dinsdag 20 maart 2012 - 17:02   quote  deeplink  
Als je nagaat toen Janssen geblesseerd was...toen speelde de Boer met Eriksen en de Jong op het middenveld...1 wedstrijd stond Enoh verdedigende middenvelder en 2 potjes Anita verdedigende middenvelder..

Ik denk nu dat de Boer, wanneer Lens zou spelen, Anita linksachter zet en Enoh verdedigende middenvelder....daarbij zou Eriksen en de Jong op het middenveld komen en zet ie Lodeiro of Bulykin in de spits, waarbij ik denk dat de Boer nu voor Bulykin kiest...

Mijn opstelling zou als volgt zijn en ik denk daarbij dat Lens speelt;

Vermeer, v.Rhijn, Alderweireld, Vertonghen, Anita ( linksback ), Eriksen, Enoh, de Jong, Bulykin, Lukoki, Ebecilio. Ik weet niet zeker of Ebecilio en Enoh voor komende zondag fit zijn...wanneer die niet kunnen spelen, word het zo;

Vermeer, v.Rhijn, Alderweireld, Vertonghen, Koppers, Anita, de Jong, Eriksen, Bulykin, Lukoki, Ozbiliz.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 maart 2012 door alibabba --
Grasmaaier
 Grasmaaier - dinsdag 20 maart 2012 - 17:17   quote  deeplink  
Dit wordt hem:

Vermeer, Koppers, Vertonghen, Alderweireld, van Rhijn, Anita, Eriksen, de Jong, Özbiliz, Bulykin, Lukoki

Voorspelling: 2-0
Grasmaaier
 Grasmaaier - dinsdag 20 maart 2012 - 17:21   quote  deeplink  
Of als Frankie gewoon schijt aan alles heeft:

Vermeer, Koppers, Vertonghen, Alderweireld, van der Wiel, Anita, Eriksen, de Jong, Boerrigter, Sightorsson, Lukoki
biba1970
 biba1970 - dinsdag 20 maart 2012 - 17:22   quote  deeplink  
Ajax moet zorgen dat ze een linksbenige speler op de rechts back neer zetten,dan haal je het hele gevaar mertens weg, en vertonghen op het middenveld erbij, vind ik ook een goed idee.
Grasmaaier
 Grasmaaier - dinsdag 20 maart 2012 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 17:22 schreef biba1970 het volgende:
Ajax moet zorgen dat ze een linksbenige speler op de rechts back neer zetten,dan haal je het hele gevaar mertens weg, en vertonghen op het middenveld erbij, vind ik ook een goed idee.
of gewoon Ricardo van Rhijn erneer zetten die met zijn fysieke krachten alles kan compenseren tegenover die tuinkabouter..
Grasmaaier
 Grasmaaier - dinsdag 20 maart 2012 - 17:53   quote  deeplink  
van Rhijn hoeft maar te blazen en Mertens vliegt al weg
ajacied
 ajacied - dinsdag 20 maart 2012 - 18:01   quote  deeplink  
Wordt een leuke pot ! jammer voor ons dat janssen is geschorst. Ik Denk 3-2 bloed zweet en tranen !:P
ajacied
 ajacied - dinsdag 20 maart 2012 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 15:57 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Daar hebben xavi iniesta en messi ook zon last van he.
ga je eriksen nou vergelijken met iniesta en messi ? hij heeft talent maar........
Grasmaaier
 Grasmaaier - dinsdag 20 maart 2012 - 18:12   quote  deeplink  
Als we maar winnen, dan vind ik alles goed....

zelfs 8-7 vind ik goed. 3 punten moeten we hebben
Eide
 Eide - dinsdag 20 maart 2012 - 18:22   quote  deeplink  
Ik denk dat de Boer "op safe" gaat en de mensen opstelt die het de afgelopen periode hebben gedaan, wetende dat de Jong wel een linie naar achter zal gaan nu Janssen is geschorst.

Dus:

Aisatti - Bulykin - Ozbiliz

-----Eriksen----de Jong----

------------Anita----------

Koppers-Jan--Toby-van Rhijn

-----------Vermeer----------

Anita niet op LB omdat lens zowel sneller als fysiek veel sterker is. Daar valt voor Vurnon weinig te halen. Koppers is qua type beter geschikt op tegen Lens te spelen. De Jong zal dan Toivonen moeten bewaken bij balverlies en Anita zal Wijnaldum moeten bespelen. En omdat Aisatti redelijk naar binnen speelt creëer je met Ismael een extra middenvelder bij balverlies, dus een extra slotje erbij.

Ik zie het effectief bespelen van Toivonen en Wijnaldum als cruciaal dit duel. We weten dat van Rhijn niet briljant is tegen bewegelijke jongens en dat Koppers eigenlijk het niveau net niet heeft. Als daarbij het gevecht op het middenveld wordt verloren wordt het een hele zware dag.

Als we die 4 enigszins weten te neutraliseren zie ik zeker kansen om dit PSV veel pijn te doen want verdedigend is het gewoon zwak te noemen.
biba1970
 biba1970 - dinsdag 20 maart 2012 - 18:27   quote  deeplink  
Is het niet mogelijk dat derk misschien meedoet zondag, weet iemand daar iets van.
swennos
 swennos - dinsdag 20 maart 2012 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 16:49 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Ben eens met dat je Verthongen wilt doorschuiven naar het middenveld. Op het middenveld wordt zondag de wedstrijd bepaald. Zelf zou ik de Jong in de spits zetten en Anita erbij op het middenveld. Tegen Feijnoord werd ons middenveld ook overlopen, en dit moet zeker niet nog een keer gebeuren. Zolang je geen buitenspelers hebt die 10 keer de bal hoog voor kunnen gooien, moet je ook niet spelen met Bulykin.
daarom ook lukoki op rechts en araz op links .
De jong kan mooi bij bulykin sluiten bij de voorzetten
remco k
 remco k - dinsdag 20 maart 2012 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 15:48 schreef hippy het volgende:
Fysiek te kort tegen PSV, maar wel de beste man van het veld tegen Portugal en Engeland, of zijn die fysiek zwakker dan PSV???

Erikssen is een slimmere speler dan heel PSV bij elkaar, en moet het daarvan hebben, als we het van de fysiek hadden moeten hebben bij Ajax, dan zouden we nog van Cambuur verliezen.

De linies kort houden, als dat gebeurt is PSV nergens en komen hun juist overal te kort, PSV kan alleen maar goed voetballen als de linies uit elkaar worden getrokken, om dat te voorkomen heb je geen fysiek nodig maar gezond voetbalverstand en slimheid..
swennos
 swennos - dinsdag 20 maart 2012 - 18:38   quote  deeplink  
Even off topic alvast sorry voordat ik aangevallen wordt .
Hoe laat speelt de a1 zondag de finale ??
hippy
 hippy - dinsdag 20 maart 2012 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 18:32 schreef remco k het volgende:

Zo best speelt eriksen niet bij ajax...linies kort op elkaar betekent ook dat je aan 1 kant het veld veel ruimte krijgt...is dat bij ajax is er veel gevaar voor ajax...kijk maar naar ado...4 a 5 lange ballen en ze waren er door heen...is het bij psv moet de bal snel rond gespeeld worden om kansen te creeren...deed ajax wel goed tegen man u....maar ik denk dat je er kort op moet zitten bij toivonen en strootman...totaal geen ruimte geven, bal afpakken en dan de counter....eriksen trekt vaak zijn poot terug en anita enoh en de jong niet...zo kwam ik op mijn opstelling...je hebt wel gelijk dat eriksen een hele slimme speler is maar ik vind hem soms te traag handelen...

[..]

Fysiek te kort tegen PSV, maar wel de beste man van het veld tegen Portugal en Engeland, of zijn die fysiek zwakker dan PSV???

Erikssen is een slimmere speler dan heel PSV bij elkaar, en moet het daarvan hebben, als we het van de fysiek hadden moeten hebben bij Ajax, dan zouden we nog van Cambuur verliezen.

De linies kort houden, als dat gebeurt is PSV nergens en komen hun juist overal te kort, PSV kan alleen maar goed voetballen als de linies uit elkaar worden getrokken, om dat te voorkomen heb je geen fysiek nodig maar gezond voetbalverstand en slimheid..
hippy
 hippy - dinsdag 20 maart 2012 - 19:00   quote  deeplink  
Weet je wat...maakt me niet wie er spelen...als ze maar winnen....lang geleden in de arena...Ajax kampioen....
alibabba
 alibabba - dinsdag 20 maart 2012 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 18:22 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat de Boer "op safe" gaat en de mensen opstelt die het de afgelopen periode hebben gedaan, wetende dat de Jong wel een linie naar achter zal gaan nu Janssen is geschorst.

Dus:

Anita niet op LB omdat lens zowel sneller als fysiek veel sterker is. Daar valt voor Vurnon weinig te halen. Koppers is qua type beter geschikt op tegen Lens te spelen. De Jong zal dan Toivonen moeten bewaken bij balverlies en Anita zal Wijnaldum moeten bespelen. En omdat Aisatti redelijk naar binnen speelt creëer je met Ismael een extra middenvelder bij balverlies, dus een extra slotje erbij.

Ik zie het effectief bespelen van Toivonen en Wijnaldum als cruciaal dit duel. We weten dat van Rhijn niet briljant is tegen bewegelijke jongens en dat Koppers eigenlijk het niveau net niet heeft. Als daarbij het gevecht op het middenveld wordt verloren wordt het een hele zware dag.

Als we die 4 enigszins weten te neutraliseren zie ik zeker kansen om dit PSV veel pijn te doen want verdedigend is het gewoon zwak te noemen.
Waarom zou Koppers beter als linksback zijn dan Anita? Als Lens speelt, zou ik Anita op linksback zetten...ik ben bang dat Koppers door Lens word overlopen namelijk...ik ben normaal niet zo gecharmeerd van Lens, maar hij lijkt nu met zelfvertrouwen rond te lopen en dan is ie Koppers de baas ben ik bang....als Enoh erbij is, zou ik niet weten waarom Enoh dan niet verdedigende middenvelder kan...met Enoh en Anita ben je sterker dan Anita en Koppers..

Dat je Aissati graag ziet, kan ik ook niet begrijpen...Lukoki op rechts tegen Pieters is een must...Ajax moet aanvallend denken en met Lukoki hou je Pieters van het vijandelijke doel af..Ebecilio idem dito...die is toch altijd voorwaarts in beweging en is de laatste weken in goeie doen...juist tegen PSV moet Ajax aanvallen..de zwakte bij hun ligt achterin..
remco k
 remco k - dinsdag 20 maart 2012 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 18:50 schreef hippy het volgende:

[..]

Zo best speelt eriksen niet bij ajax...linies kort op elkaar betekent ook dat je aan 1 kant het veld veel ruimte krijgt...is dat bij ajax is er veel gevaar voor ajax...kijk maar naar ado...4 a 5 lange ballen en ze waren er door heen...is het bij psv moet de bal snel rond gespeeld worden om kansen te creeren...deed ajax wel goed tegen man u....maar ik denk dat je er kort op moet zitten bij toivonen en strootman...totaal geen ruimte geven, bal afpakken en dan de counter....eriksen trekt vaak zijn poot terug en anita enoh en de jong niet...zo kwam ik op mijn opstelling...je hebt wel gelijk dat eriksen een hele slimme speler is maar ik vind hem soms te traag handelen...
Ik zeg nergens dat hij nu wel goed speelt,overigens neemt de interesse in Erikssen alleen maar toe, zal toch ook ergens weg komen.

En Erikssen te traag handelen?? Er is geen speler in Nederland met een hogere handelingssnelheid dan hem..

Tegen Ado kregen we die ballen juist doordat de linies niet goed op elkaar stonden, alles valt en staat daarmee, combineer daar het juiste druk zetten bij en PSV is nergens meer..
remco k
 remco k - dinsdag 20 maart 2012 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 19:10 schreef alibabba het volgende:

[..]

Waarom zou Koppers beter als linksback zijn dan Anita? Als Lens speelt, zou ik Anita op linksback zetten...ik ben bang dat Koppers door Lens word overlopen namelijk...ik ben normaal niet zo gecharmeerd van Lens, maar hij lijkt nu met zelfvertrouwen rond te lopen en dan is ie Koppers de baas ben ik bang....als Enoh erbij is, zou ik niet weten waarom Enoh dan niet verdedigende middenvelder kan...met Enoh en Anita ben je sterker dan Anita en Koppers..

Dat je Aissati graag ziet, kan ik ook niet begrijpen...Lukoki op rechts tegen Pieters is een must...Ajax moet aanvallend denken en met Lukoki hou je Pieters van het vijandelijke doel af..Ebecilio idem dito...die is toch altijd voorwaarts in beweging en is de laatste weken in goeie doen...juist tegen PSV moet Ajax aanvallen..de zwakte bij hun ligt achterin..
Bijna mee eens alleen het Enoh verhaal niet, als je met Enoh speelt haal je een heel groot stuk voetbal uit het middenveld en gaan we weer op Enoh Janssen en Erikkssen leunen, die combinatie heeft zich veelvuldig bewezen als een niet geschikt middenveld..

Linksback is inderdaad een probleem zondag, dat ben ik met je eens.

Vind trouwens nu ik erover nadenk dat Vertonghen daar ook niet bijster goed helpt, zelden verleent hij goede rugdekking aan de linksback, misschien dat daar wat winst te halen valt voor as zondag..
swennos
 swennos - dinsdag 20 maart 2012 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 19:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Bijna mee eens alleen het Enoh verhaal niet, als je met Enoh speelt haal je een heel groot stuk voetbal uit het middenveld en gaan we weer op Enoh Janssen en Erikkssen leunen, die combinatie heeft zich veelvuldig bewezen als een niet geschikt middenveld..

Vind trouwens nu ik erover nadenk dat Vertonghen daar ook niet bijster goed helpt, zelden verleent hij goede rugdekking aan de linksback, misschien dat daar wat winst te halen valt voor as zondag..
Oijer centraal en verthongen verd middenvelder heb je gelijk je rugdekking
ajacied
 ajacied - dinsdag 20 maart 2012 - 19:28   quote  deeplink  
vertongen op t middenveld ben ik voorstander van.
remco k
 remco k - dinsdag 20 maart 2012 - 19:46   quote  deeplink  
Vertonghen op het middenveld is geen versterking, eerder een verzwakking, hij is belachelijk goed als hij kan opkomen, maar als hij er al staat heb je er niks aan en is de verassing weg, verdedigend zal ie zijn mannetje staan tegen Toivonen maar verder zal ie geen meerwaarde hebben, kun je net zo goed Enoh daar neerzetten..
alibabba
 alibabba - dinsdag 20 maart 2012 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 19:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Janssen speelt niet he. Toen Janssen geblesseerd was had je ook een middenveld met enoh/Anita plus de jong en Eriksen. Die wedstrijden wonnen we..ik denk dat enoh zich echt wil laten zien nu..Anita tov Lens voorkomt een hoop problemen denk ik.:
denii
 denii - dinsdag 20 maart 2012 - 19:52   quote  deeplink  
20-03-2012 -18:00 Jan Verthongen & Cristian Eriksen zitten op terras in de pijp. aan de bier WINNE VAN DIE POLITIEKESEXVERENIGING PSVSE BOERE!!
denii
 denii - dinsdag 20 maart 2012 - 19:54   quote  deeplink  
HAHA Verthongen is gruwelijk MVP van het jaar gap
denii
 denii - dinsdag 20 maart 2012 - 19:57   quote  deeplink  
ebecillio lodeiro oziliz bulykin lukoki daley blind hahah allemaal opstaande voet onstlaan die zwervers kost je 5miljoen perjaar
swennos
 swennos - dinsdag 20 maart 2012 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 19:57 schreef denii het volgende:
ebecillio lodeiro oziliz bulykin lukoki daley blind hahah allemaal opstaande voet onstlaan die zwervers kost je 5miljoen perjaar
wat een belachelijke post.
Die zwervers doen het waarschijnlijk beter dan jij en ik
Eide
 Eide - dinsdag 20 maart 2012 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 19:10 schreef alibabba het volgende:

[..]

Dit is wat ik denk dat Frank gaat opstellen, niet wat ik graag zou willen zien. Staat ook letterlijk in mijn post :)

Dan Anita vs Lens:
Lens is sneller, groter en sterker. Anita is geen linksback en is snel positioneel geklopt op die positie. Ik denk dat Frank daar voor Koppers gaat kiezen omdat die fysiek toch net een klapje sterker is dan Anita en als pure linksback wel beter dan Anita.

Aisatti, tja, denk ik initieel al voldoende uitgelegd waarom ik denk dat Frank daarvoor gaat kiezen.

Als ik -mijn- elf zou moeten neerzetten dan zou het er zo uit zien tegen PSV

Lukoki - Bulykin - Ozbiliz
-----Eriksen--de Jong-----
--------Vertonghen--------
Koppers-Toby=Ooijer-van Rhijn

In mijn opstelling Anita nietomdat hij fysiek te veel tekort komt tegen PSV. Vertonghen een linie vooruit om het fysieke gevecht te winnen op het middenveld en Ooijer in een vrije rol in de rugdekking.

Ook hier valt zat op aan te merken. Ik heb enorm getwijfeld bijvoorbeeld over LB, maar wil daar toch kiezen voor een echte verdediger. Vertonghen op het middenveld is een discussie op zich. Ik denk dat hij tegen PSV daar een overwicht in power zou kunnen creëren.
Stanley
 Stanley - dinsdag 20 maart 2012 - 20:29   quote  deeplink  
De laatste jaren zijn de resultaten tegen PSV niet al te best. Bijna een angstgegner ook in tijden dat Ajax de pannen van het dak speelde en PSV niet, wisten ze toch van ons te winnen.

Ik hoop dat nu met ze kunnen afrekenen en gezien de speler die dit kunnen doen i.v.m. wedstrijdfitheid zou ik de volgende spelers graag zien starten.

__________________________Bulykin___________________________

Özbiliz_______________________________________________Lukoki

___________________________Siem_____________________________

_________Eriksen________________________________Anita_______

Koppers____________________________________________van Rhijn

________________________Jan & toby__________________________

__________________________Vermeer___________________________

Jan op het middenveld zou ik eerder dit seizoen hebben toegejuicht, nu zou ik de verdediging zoveel als mogelijk in tact laten en bovendien is Jan op zijn gebruikelijke stekkie aardig bezig, dus waarom veranderen...

Enoh is fit, maar kan onmogelijk wedstrijd fit zijn daarbij opgeteld zijn veelvuldig balverlies op tactisch cruciale plekken lijkt mij ook niet gewenst. Lekker Anita en Eriksen laten staan.

En het askoppel Siem en Buly zijn deadly dus daar heb ik een goed gevoel bij...
alibabba
 alibabba - dinsdag 20 maart 2012 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 20:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is wat ik denk dat Frank gaat opstellen, niet wat ik graag zou willen zien. Staat ook letterlijk in mijn post :)

Dan Anita vs Lens:
Lens is sneller, groter en sterker. Anita is geen linksback en is snel positioneel geklopt op die positie. Ik denk dat Frank daar voor Koppers gaat kiezen omdat die fysiek toch net een klapje sterker is dan Anita en als pure linksback wel beter dan Anita.

Aisatti, tja, denk ik initieel al voldoende uitgelegd waarom ik denk dat Frank daarvoor gaat kiezen.

Als ik -mijn- elf zou moeten neerzetten dan zou het er zo uit zien tegen PSV

Lukoki - Bulykin - Ozbiliz
-----Eriksen--de Jong-----
--------Vertonghen--------
Koppers-Toby=Ooijer-van Rhijn

In mijn opstelling Anita nietomdat hij fysiek te veel tekort komt tegen PSV. Vertonghen een linie vooruit om het fysieke gevecht te winnen op het middenveld en Ooijer in een vrije rol in de rugdekking.

Ook hier valt zat op aan te merken. Ik heb enorm getwijfeld bijvoorbeeld over LB, maar wil daar toch kiezen voor een echte verdediger. Vertonghen op het middenveld is een discussie op zich. Ik denk dat hij tegen PSV daar een overwicht in power zou kunnen creëren.
Oke:) ik zou Vertonghen nooit weghalen uit het centrum...Vertonghen is juist sterk als ie van achteruit komt, niet als er al staat..Opa Ooijer zou ik ook niet verstandig vinden hoor:)..Anita zou ik altijd laten spelen, die is de laatste weken best lekker ant ballen..we verschillen nogal van mening Eide ;)
remco k
 remco k - dinsdag 20 maart 2012 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 19:50 schreef alibabba het volgende:

[..]

Janssen speelt niet he. Toen Janssen geblesseerd was had je ook een middenveld met enoh/Anita plus de jong en Eriksen. Die wedstrijden wonnen we..ik denk dat enoh zich echt wil laten zien nu..Anita tov Lens voorkomt een hoop problemen denk ik.:
Inderdaad sorry, je hebt gelijk. Maar hoe denk je dan aan voetballen toe te komen??
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 20 maart 2012 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 18:22 schreef Eide het volgende:

Dus:

Juiste opstelling...mocht Ozbiliz niet uit de verf komen dan Lukoki...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 20 maart 2012 - 21:01   quote  deeplink  
Ik denk dat PSV Jan Vertonghen gaat aanpakken...Jan mag niet opkomen want daar ligt het gevaar....Toby is een stuk minder in de opbouw....Roda heeft zo gespeeld tegen Ajax en dat was een goede zet...ik ben bang dat Vertonghen wordt afgestopt...lukt dit dan hebben we geen schijn van kans zondag...
Eide
 Eide - dinsdag 20 maart 2012 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 20:31 schreef alibabba het volgende:

[..]

Oke:) ik zou Vertonghen nooit weghalen uit het centrum...Vertonghen is juist sterk als ie van achteruit komt, niet als er al staat..Opa Ooijer zou ik ook niet verstandig vinden hoor:)..Anita zou ik altijd laten spelen, die is de laatste weken best lekker ant ballen..we verschillen nogal van mening Eide ;)
Ik ben best wel fan van Anita. Ik vind hem technisch ontzettend goed. Als Ajax met echte halven zou spelen zou hij bij mij altijd linkshalf staan. Maar in het fysieke geweld van PSV in de systematiek van de Boer staat hij er naast wat mij betreft.

Als je ziet hoe Ajax de punt naar achter invult speelt de CVM bijna tegen de CVs aan. Je haalt Vertonghen dus niet helemaal weg, je zet hem eigenlijk maar 5 meter naar voren. Bij balbezit zelfde rol als Anita, dus van ver achteruit bouwen en dan blijft er een mogelijkheid om in de stappen.

Maar nogmaals, ik denk dat Frank de Boer met Anita, Koppers en Bulykin gaat beginnen.
alibabba
 alibabba - dinsdag 20 maart 2012 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 20:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad sorry, je hebt gelijk. Maar hoe denk je dan aan voetballen toe te komen??
Ajax moet zondag uitgaan van eigen kracht en op zoek naar goals...als je de laatste linie van PSV bekijkt, liggen daar de mogelijkheden...de nadruk moet op de aanval liggen en het hele team moet daar op ingesteld zijn...van achteruit moet er druk worden gegeven zodat de linies kort op mekaar staan...Eriksen, de Jong, Bulykin, Lukoki, Ebecilio zijn allemaal gasten die een goal kunnen maken...in principe zou ik liever Anita op de verdedigende middenvelderpositie willen hebben, maar het gevaar Lens is er...ik denk dat Anita dat probleem kan opheffen en Enoh is een goeie stand-in als verdedigende middenvelder..

Zie jij liever Koppers op de linksback en Anita als verdedigende middenvelder?
remco k
 remco k - dinsdag 20 maart 2012 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 - 21:59 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ajax moet zondag uitgaan van eigen kracht en op zoek naar goals...als je de laatste linie van PSV bekijkt, liggen daar de mogelijkheden...de nadruk moet op de aanval liggen en het hele team moet daar op ingesteld zijn...van achteruit moet er druk worden gegeven zodat de linies kort op mekaar staan...Eriksen, de Jong, Bulykin, Lukoki, Ebecilio zijn allemaal gasten die een goal kunnen maken...in principe zou ik liever Anita op de verdedigende middenvelderpositie willen hebben, maar het gevaar Lens is er...ik denk dat Anita dat probleem kan opheffen en Enoh is een goeie stand-in als verdedigende middenvelder..

Zie jij liever Koppers op de linksback en Anita als verdedigende middenvelder?
Zal ik eens heel eerlijk zeggen dat ik het niet weet??

Ik heb wel een optie, ik weet zeker dat Lens en PSV daarvan zou schrikken, en dat is gewoon over het hele veld 1 tegen 1 gaan spelen waarbij Vertonghen op links speelt, Enoh op Toivonen, Anita op Wijnaldum, Erikssen op Strootman en de Jong en Boulykin op Bouma en Marcelo..
Het zal niet gebeuren omdat het een alles of niets gok is, en dat gebeurt niet meer in het hedendaagse voetbal.

Zou jij het aandurven??

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - PSV (zondag 25-03-2012 , 16:30): 2-0

0.0065460