BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Dat werd tijd!! Ten have en Romer uit de RvC

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Brandje
 Brandje - maandag 26 maart 2012 - 15:36   quote  deeplink  
Steven ten Have en Paul Römer hebben hun functie als lid van de Raad van Commissarissen (RvC) bij AFC Ajax NV per heden neergelegd. Zij doen dit in het kader van het gefaseerd aftreden van de RvC, zoals aangekondigd op 9 februari 2012.
Gezamenlijk laten beiden weten dat zij voornemens waren eerder af te treden, maar dit vertrek hebben uitgesteld in afwachting van het voordragen van kandidaat-commissarissen door de Bestuursraad van de vereniging AFC Ajax. Tot op heden heeft de Bestuursraad echter geen kandidaat-commissarissen voorgedragen.

De RvC, inclusief Ten Have en Römer, werd op 25 juli 2011 benoemd en bestaat vanaf heden uit Johan Cruijff, Edgar Davids en Marjan Olfers.

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Ten-Have-en-Romer-verlaten-RvC.htm
remco k
 remco k - maandag 26 maart 2012 - 15:38   quote  deeplink  
Yep goede zaak..
AFCAMylife
 AFCAMylife - maandag 26 maart 2012 - 15:41   quote  deeplink  
Goed begin!
Grasmaaier
 Grasmaaier - maandag 26 maart 2012 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 15:41 schreef AFCAMylife het volgende:
Goed begin!
een goed begin is het halve werk
uitnoord
 uitnoord - maandag 26 maart 2012 - 16:30   quote  deeplink  
betekend dit echt dat we eindelijk zijn verlost va twee gezwellen???
heerlijk maar volgens mij zitten er nog twee!!!
baco74
 baco74 - maandag 26 maart 2012 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 16:10 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

een goed begin is het halve werk
Moet nog flink veel werk verzet worden.
Ze gaan net zo laat de deur uit dat het nog moeilijk wordt om div. contracten mbt jeugdspelers en trainers te verlengen en/of op te zeggen........
.......en waarom ze nu zolang gewacht hebben met daadwerkelijk opstappen is voor mij echt een groot raadsel.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 26 maart 2012 - 16:41   quote  deeplink  
Ik denk dat de contacten met de jeugdspelers allang zijn gelegd en de onderhandelingen al gestart zijn, maar dat dit 'gewoon' stil gehouden is en dat er nu dus spijkers met koppen geslagen kunnen worden.

***AJAX***FOREVER***

op naar ***+1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 maart 2012 door Ronald 1960 --
baco74
 baco74 - maandag 26 maart 2012 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 maart 2012 - 16:41 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik denk dat de contacten met de jeugdspelers allang zijn gelegd en de onderhandelingen al gestart zijn, maar dat dit 'gewoon' stil gehouden is en dat er nu dus spijkers met koppen geslagen kunnen worden.

***AJAX***FOREVER***

op naar ***+1
Misschien zijn die contacten wel gelegd, vraag me alleen af door wie
en nog belangrijker we hebben nog geen eens een directie om nieuwe contracten goed te keuren, ook geen interim als die dat al mogen.
alibabba
 alibabba - maandag 26 maart 2012 - 19:42   quote  deeplink  
EINDELIJK zeg...OPZOUTEN EN LAAT JULLIE NOOIT MEER ZIEN!!!!!!!!
Oceanu
 Oceanu - maandag 26 maart 2012 - 20:46   quote  deeplink  
Hebben ze toch nog wat goeds gedaan.....
Eide
 Eide - donderdag 29 maart 2012 - 10:41   quote  deeplink  
En toch blijft het een beetje rommelen, nu weer met die tijdelijke commissarissen wat dan weer niet unaniem blijkt te zijn vanuit de bestuursraad...

http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=21485

Lijkt mij dat Ajax nu gewoon even moet doorzetten zodat er tijdens de zomerstop doortastend gehandled kan worden in plaats van dat we maar weer moeten zijn hoe de zittende directieleden en het TH het moeten rooien.
alibabba
 alibabba - vrijdag 30 maart 2012 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 maart 2012 - 10:41 schreef Eide het volgende:
En toch blijft het een beetje rommelen, nu weer met die tijdelijke commissarissen wat dan weer niet unaniem blijkt te zijn vanuit de bestuursraad...

http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=21485

Lijkt mij dat Ajax nu gewoon even moet doorzetten zodat er tijdens de zomerstop doortastend gehandled kan worden in plaats van dat we maar weer moeten zijn hoe de zittende directieleden en het TH het moeten rooien.
Zoiets is dan weer niet unaniem...waarom word het dan gedaan? Een bestuursraad met 7 man...waarom 7 man? Waarom geen 3 of 4? Met 7 man is lastiger beslissen dan met 3 of 4 en houd Hennie HenniKs in de gaten mensen...ik vertrouw die vent voor geen cent..

http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=21502

Ik heb het gevoel dat HenniKs de boel aan het verstieren en aan het ophouden is...hij staat helemaal niet achter Cruijff heb ik het gevoel en hoopt dat Ajax in een verval komt om het roer weer om te gooien..ik denk dat er buiten Ajax via Ajax het één en ander aan de hand is en dat Cruijff een gevaar is om dat omver te werpen....het gaat namelijk niet om VOETBAL maar om bedrijfsmatige zaken...

Nogmaals; houd Hennie HenniKs in de gaten...
Eide
 Eide - vrijdag 30 maart 2012 - 14:38   quote  deeplink  
Henrichs verklaard stap naar Ondernemingskamer als noodgreep en ligt ook zelf onder druk
30-03-12

Bestuursraadvoorzitter Hennie Henrichs heeft woensdag in Het Parool verklaard waarom de vereniging naar de Ondernemingskamer is gestapt. 'Het is een noodgreep', verklaart de voorzitter. Het probleem zit hem in een gesprek dat afgelopen zondag plaatsvond tussen Henrichs enerzijds en Steven ten Have en Marjan Olfers anderzijds. In dat gesprek dreigde Henrichs met een gang naar de Ondernemingskamer om de huidige RvC te schorsen. De column van Johan Cruijff maandag in De Telegraaf was voor Römer en Ten Have de druppel die de emmer deed overlopen, ze stapten op.

Inmiddels is het schorsingsverzoek gedaan. Hierdoor is het duidelijker wat er bij de club aan de hand is. Het doel van de actie is om de drie RvC-leden te schorsen en dus te laten vervangen door drie tijdelijke commissarissen. Hierdoor kunnen de andere twee al gevonden commissarissen, die weigeren met de huidige RvC in zee te gaan, instappen.

Het is de vraag of de Ondernemingskamer het schorsingsverzoek zal accepteren. 'Het moet goed gemotiveerd zijn', zei sportrechtadvocaat Pim de Vos donderdagavond al tegen AjaxShowtime.com. 'Het kan ook zijn dat de Ondernemingskamer een aantal mensen wil horen. Meestal hoeft het niet lang te duren, want de Ondernemingskamer is gewend om snel zaken te doen.'

Als het niet lukt om de RvC te schorsen, dan blijft de macht in handen van Olfers, Davids en Cruijff. 'We hebben dit toegepast om zo snel mogelijk een nieuwe RvC te presenteren', zegt Henrichs in Het Parool.

Henrichs onder druk
Volgens Henk Spaan wordt er echter ook al flink aan de stoelpoten van bestuursraad-voorzitter Hennie Henrichs gezaagd. Hij staat flink onder druk binnen de club. Henrichs zou, volegsn Spaan, een conflict hebben met Johan Cruijff over het al dan niet voorstellen van Maarten Fontein als commissaris. Henrichs acht hem niet acceptabel, terwijl Cruijff hem in de RvC wil hebben.

In de club gaat ook het idee om een BAVA bijeen te roepen en dat Henrichs aan de tand te voelen over zijn niet nagekomen beloftes. Henrichs wordt al binnen de vereniging 'Hippo' genoemd.

Bron: Ajaxshowtime / Het Parool

Verhelderend stukje denk ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 maart 2012 door Eide --
Eide
 Eide - donderdag 05 april 2012 - 17:16   quote  deeplink  
http://www.voetbalinfo.nl/nieuws/38770/zitting-ondernemingskamer-ajax-geannuleerd/

Zitting Ondernemingskamer Ajax geannuleerd

De zitting in de Ondernemingskamer van Ajax is donderdagmiddag geannuleerd. Tijdens deze zitting zouden drie tijdelijke commissarissen worden aangewezen, maar deze werd na een goed gesprek tussen advocaten van beide partijen ingetrokken.

Advocaat Peter Wakkie wilde na afloop niets kwijt over de redenen van dit besluit en wat dit voor invloed heeft voor de toekomst. Wel werd duidelijk dat er al voor de zitting contact is geweest tussen beide partijen. Tijdens het overleg werd al snel duidelijk dat een besluit door de Ondernemingskamer niet gewenst was.

Iedereen kwam bijeen, omdat er nog altijd geen akkoord was bereikt. Advocaat Wakkie vroeg al snel om de contractuele bepalingen van de commissarissen geheim te houden. Daarop verdwenen de advocaten van alle partijen naar de gang en annuleerde de zitting. De nieuwe Raad van Commissarissen zal nu op een andere manier moeten worden samengesteld. Hoe dit moet gebeuren en hoe de drie reeds zittende leden aftreden is vooralsnog onbekend.
remco k
 remco k - donderdag 05 april 2012 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2012 - 17:16 schreef Eide het volgende:
http://www.voetbalinfo.nl/nieuws/38770/zitting-ondernemingskamer-ajax-geannuleerd/

Zitting Ondernemingskamer Ajax geannuleerd

De zitting in de Ondernemingskamer van Ajax is donderdagmiddag geannuleerd. Tijdens deze zitting zouden drie tijdelijke commissarissen worden aangewezen, maar deze werd na een goed gesprek tussen advocaten van beide partijen ingetrokken.

Advocaat Peter Wakkie wilde na afloop niets kwijt over de redenen van dit besluit en wat dit voor invloed heeft voor de toekomst. Wel werd duidelijk dat er al voor de zitting contact is geweest tussen beide partijen. Tijdens het overleg werd al snel duidelijk dat een besluit door de Ondernemingskamer niet gewenst was.

Iedereen kwam bijeen, omdat er nog altijd geen akkoord was bereikt. Advocaat Wakkie vroeg al snel om de contractuele bepalingen van de commissarissen geheim te houden. Daarop verdwenen de advocaten van alle partijen naar de gang en annuleerde de zitting. De nieuwe Raad van Commissarissen zal nu op een andere manier moeten worden samengesteld. Hoe dit moet gebeuren en hoe de drie reeds zittende leden aftreden is vooralsnog onbekend.
Raar verhaal, zou dit betekenen dat ze toch een nieuwe RVC hebben kunnen samenstellen???
Eide
 Eide - donderdag 05 april 2012 - 18:29   quote  deeplink  
Of dat de kandidaten toch willen samenwerken met de zittende RvC in een soort transitie samenstelling totdat de laatste kandidaten zijn gevonden?
remco k
 remco k - donderdag 05 april 2012 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2012 - 18:29 schreef Eide het volgende:
Of dat de kandidaten toch willen samenwerken met de zittende RvC in een soort transitie samenstelling totdat de laatste kandidaten zijn gevonden?
Ik weet het niet, aan de ene kant denk ik dat afstel van deze zaak alleen maar positief kan zijn. Als de reden waarom namelijk tegen Cruijff zijn plannen was geweest had deze zaak namelijk gewoon door gegaan.

Aan de andere kant vertrouw ik het zooitje voor geen meter en dat zal ook nog wel even duren voordat dit weer goed zit..
Eide
 Eide - donderdag 05 april 2012 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2012 - 18:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Aan de andere kant vertrouw ik het zooitje voor geen meter en dat zal ook nog wel even duren voordat dit weer goed zit..
Dat heb ik dus ook een beetje. Desondanks denk ik niet dat de bestuursraad z'n poot had ingetrokken zonder goede reden gezien de druk die erop zit. Op dit goed is weet ik niet, ik verwacht wel snel een verklaring van de bestuursraad voor deze stap. Als je naar de rechter gaat als laatste middel en dan je keutel intrekt doe je dat niet zomaar.

Edit: Van de officiële Ajax site:

05 april 2012
De bestuursraad van de vereniging AFC Ajax heeft het verzoek tot benoeming tijdelijke commissarissen ingetrokken.
De bestuursraad van de vereniging AFC Ajax diende het verzoek op 28 maart in bij de Ondernemingskamer. Vandaag tijdens de zitting werd het verzoek ingetrokken.

De bestuursraad geeft geen reactie omtrent dit besluit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 april 2012 door Eide --
Eide
 Eide - donderdag 05 april 2012 - 19:09   quote  deeplink  
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Nederlands-voetbal/article/detail/3236663/2012/04/05/Olfers-en-Davids-verlaten-Ajax-alsnog-via-voordeur.dhtml

Olfers en Davids verlaten Ajax alsnog via voordeur

Het verzoek van de bestuursraad van Ajax aan de Ondernemingskamer tot het aanstellen van tijdelijke commissarissen bij de voetbalclub, is vanmiddag op het laatste moment ingetrokken. Dat werd tijdens de zitting van de rechtbank in Amsterdam bekend.

Beide partijen - de bestuursraad en de commissarissen Marjan Olfers en Edgar Davids - kwamen, terwijl de zitting formeel al begonnen was, alsnog tot een akkoord. Wat deze overeenstemming inhield, wilden de betrokkenen nog niet prijsgeven. Binnenkort volgt een persbericht van Ajax hierover.

Waarschijnlijk volgen Olfers en Davids snel het spoor van Steven ten Have en Paul Römer, die vorige maand de raad van commissarissen van Ajax verlieten. Ook de vijfde commissaris, Johan Cruijff, is voornemens de RvC te verlaten.

De RvC van Ajax besloot in februari op te stappen op verzoek van de aandeelhouders. Cruijff en de vier andere RvC-leden hadden een onoplosbaar conflict. Hierbij werd besloten dat het aftreden gefaseerd zou gebeuren.

De bestuursraad, die de grootaandeelhouder (de vereniging Ajax) vertegenwoordigt, wil zo snel mogelijk nieuwe bestuurders aanstellen. Cruijff blijft waarschijnlijk betrokken bij Ajax als technisch adviseur.
46ajaxio
 46ajaxio - donderdag 05 april 2012 - 19:36   quote  deeplink  
Ik begrijp er helmaal niets meer van of betekent dit dat Olffers en Davids geld hebben gekregen om af te treden als lid van RvC.
Eide
 Eide - donderdag 05 april 2012 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2012 - 19:36 schreef 46ajaxio het volgende:
Ik begrijp er helmaal niets meer van of betekent dit dat Olffers en Davids geld hebben gekregen om af te treden als lid van RvC.
Ik gok dat men akkoord is over een geleidelijke transitie op basis van afspraken/tijdbalk. Dat zou het aftreden vergemakkelijken en de wensen van de (tot nu toe onbekende) aantredende commissarissen benaderen die hebben aangegeven niet met de zittende RvC te willen werken.

Maar dat is een gokje of misschien wel de wens der gedachte.
46ajaxio
 46ajaxio - donderdag 05 april 2012 - 19:58   quote  deeplink  
Daar zit wat in wat je zegt.Laten we hopen dat je goed gegokt hebt dan kunnen we vervolgens de volgende stappen zetten, zoals Rvc en een nieuwe AD
Eide
 Eide - vrijdag 06 april 2012 - 08:12   quote  deeplink  
Bron: http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/11860263/__RVC-trio_Ajax_stapt_op__.html

RVC-trio Ajax stapt op

AMSTERDAM - Het is een kwestie van dagen en dan is ook het tijdperk van Edgar Davids, Marjan Olfers en Johan Cruijff als commissarissen van Ajax ten einde. In navolging van Steven ten Have en Paul Römer. Bij de ondernemingskamer trok de bestuursraad van Ajax het verzoek in om tijdelijk drie commissarissen te benoemen om de club bestuurlijk te leiden. De vereniging onder voorzitterschap van Hennie Henrichs zag zich aanvankelijk genoodzaakt om naar de ondernemingskamer te stappen omdat Ajax een (be)stuurloos schip was geworden.

Edgar Davids fluistert wat in het oor van Mirjam Olfers (archieffoto) Edgar Davids fluistert wat in het oor van Mirjam Olfers (archieffoto) Foto: Rene Bouwman

De vier aanwezige partijen (de vereniging Ajax, de NV Ajax, de ondernemingsraad en de overgebleven commissarissen) vonden elkaar gisteren in Amsterdam betreffende een aftocht van de drie overgebleven Ajax-commissarissen zonder dat zij geschorst zouden worden door de ondernemingskamer. Het drietal voorkwam daarmee tegelijkertijd een diepgravend onderzoek van de ondernemingskamer naar het functioneren van Davids, Olfers en Cruijff.

Een schorsing, gevolgd door een verwijdering uit een rvc is een ernstige smet op het blazoen van een ieder die zich beweegt in de wereld van de commissarissen. Het ziet er dus naar uit dat vooral Davids en Olfers eieren voor hun geld hebben gekozen zoals Ten Have en Römer eerder deden.

Als de afvloeiingsregeling van Davids, Olfers en Cruijff op papier staat en wordt ondertekend door alle partijen, is het vertrek definitief. In dat geval staat het de bestuursraad van Ajax vrij op zoek te gaan naar kandidaten voor een nieuwe raad van commissarissen van Ajax. Henrichs heeft eerder laten weten dat hij kandidaten klaar heeft staan, maar dat zij weigerden in te stappen als de oude rvc niet was vertrokken.

Zelfde "kwaliteits"blad dat wel vaak goed ingevoerd is bij Ajax
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/11860256/__Hans_Wijers_genoemd_bij_Ajax__.html

Hans Wijers genoemd bij Ajax

AMSTERDAM - Terwijl de namen van Theo van Duivenbode (ex-speler van Ajax en Feyenoord en voormalig bestuurslid van de KNVB) en Leo van Wijk (ex-speler Ajax en plaatsvervangend directeur van Air France-KLM) al eerder naar buiten kwamen als beoogd commissaris van de NV Ajax zingt ook de naam rond van AKZO Nobel-topman Hans Wijers als derde commissaris.

Hans Wijers Hans Wijers
Wijers was in de jaren negentig van de vorige eeuw namens D66 minister van Economische Zaken in het kabinet Kok 1 en kondigde vorig jaar al aan om dit voorjaar te vertrekken bij het chemieconcern, waar hij in 2003 aan het roer kwam. Het ligt in de bedoeling dat dit trio per direct het college van Steven ten Have bij Ajax zal vervangen en op zoek zal gaan naar een vierde en vijfde man of vrouw om de nieuwe raad van commissarissen bij Ajax te completeren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 april 2012 door Eide --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5137
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Dat werd tijd!! Ten have en Romer uit de RvC

0.0075240