|
|
alibabba
|
|
|
In het seizoen 2009'2010 was de titelstrijd zeer spannend. Ajax zat in een achtervolging op Twente en moest winnen van Heracles om kans te blijven houden op de titel. Het was de 33e speelronde en Ajax deed wat het moest doen en kwam op 82 punten. Twente won die dag van Feyenoord met 2-0 en kwam op 83 punten. Uiteindelijk redde Ajax het helaas net niet. Hier een samenvatting van Ajax - Heracles op 18-04-2010;
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Een seizoen later speelde Ajax in de 29e speelronde in Amsterdam tegen hetzelfde Heracles. Het was op 03-04-2011;
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hey Alibabba.
Weinig tijd??? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Ik ben nog bezig...:))))) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Het volgende filmpje is gemaakt in het seizoen dat Ajax de 30e landstitel pakte en het was voorafgaand aan Ajax - Heracles ( 3-0 ) op 03-04-2011. Er staan enkele mooie samenvattingen tussen met onder meer schitterende goals van Bosman en v.Basten;
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Whahaha, oke normaal doe je alles in 1 post, daarvandaan, maar dan heb ik niks gezegd hoor...:-))) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Morgen dus de thuiswedstrijd tegen Heracles uit Almelo. Laten we hopen dat Heracles morgen in de ArenA Heraklos word, want Ajax mag geen punten meer verspelen in de spannende titelstrijd. Dat een competitie raar kan lopen laat ik zien in het volgende. Vorig seizoen had Ajax na 27 speelrondes hetzelfde aantal punten als nu ( 55 ). Op de 28e speelronde moest Ajax naar Den Haag, waar het met 3-2 kopje onder ging. WE kwamen toen op een achterstand van 6 punten op PSV en 5 punten op Twente met nog 6 speelrondes....het eindresultaat is bekend....Ajax werd alsnog kampioen!!! Van de 6 titelkandidaten mag je dus niemand afschrijven.
Is winnen in Amsterdam van Heracles makkelijk? Tot nu toe is Ajax - Heracles voor de competitie 11x gespeeld. 1x wisten de Heraclieden de volle buit te pakken ( 1-4 ) en dat was in het dramatische seizoen 64'65 van Ajax, waarin Ajax op de rand van degradatie balanceerde. 8x wonnen de Amsterdammers en 2x was er een gelijkspel te noteren. Het doelsaldo is 34 - 7.
De allereerste match tussen beide in Amsterdam was op 26-08-1962, de eerste pot van het seizoen 62'63, waarin invaller Cees Groot voor de enige treffer van de wedstrijd zorgde. 1-0 was ook de eindstand op 27-03-1966 met het doelpunt van Sjaak Swart vlak voor tijd. Mede door dat doelpunt werd Ajax in dat seizoen kampioen.
2x stond er een 7-0 op het scorebord. In bovenstaand filmpje zag je de 7-0 op 09-03-1986, maar ook op 06-10-1963 werd het 7-0. Piet Keizer en Cees Groot waren met ieder 2 doelpunten belangrijk, maar ook Werner Schaaphok ( verdediger ), Peet Petersen ( linksbuiten )en Karel Vesters ( spits ) hadden hun aandeel.
Op 01-04-2007 werd het 3-0. Sneijder tekende voor de 1-0 en Klaas-Jan Huntelaar maakte er die dag 2. De 2-0 van Huntelaar destijds;
In bovenstaand filmpje zag je ook de 5-1 op 20-04-2008, waarin JOHNNY HEITINGA/////HELD de 5-1 produceerde. Het had iets speciaals voor Johnny, want hij had getekend bij Atletico Madrid en zou na de wedstrijd afscheid nemen van het Amsterdamse publiek;
SUCCES!!!!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 - 15:38 schreef remco k het volgende:[..] Whahaha, oke normaal doe je alles in 1 post, daarvandaan, maar dan heb ik niks gezegd hoor...:-))) Ik verras graag mensen;))))) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
prachtig weer ali!!
dit keer zet ik in op winst! alhoewel heracles in goede doen is zeg ik 3-1 voor ons aller ajax! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Ik zeg mooi topic Ali. Heerlijk.......HELD!!! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 - 17:04 schreef Luis_suarez_19 het volgende:prachtig weer ali!! dit keer zet ik in op winst! alhoewel heracles in goede doen is zeg ik 3-1 voor ons aller ajax! Ow nee, als jij zegt dat we gaan winnen kunnen we er dus vanuit gaan dat we gaan verliezen! ;-) |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Hoop dat Eriksen weer eens gaat scoren |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote: Hij moet veel vaker scoren, maar ik denk dat het wel een goede overwinning gaat worden, het komt helemaal goed, we spelen weer goed voetbal en vanaf nu gaan de blessures terug komen, ik zeg een 3-0 overwinning! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 - 21:04 schreef Ajx het volgende:[..] Hij moet veel vaker scoren, maar ik denk dat het wel een goede overwinning gaat worden, het komt helemaal goed, we spelen weer goed voetbal en vanaf nu gaan de blessures terug komen, ik zeg een 3-0 overwinning! goed voetbal? |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote: Ik vond ze tegen Psv en de wedstrijden daarvoor steeds beter gaan voetballen, dus ik hoop dat ze tegen heracles weer wat beter spelen! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 - 21:13 schreef Ajx het volgende:[..] Ik vond ze tegen Psv en de wedstrijden daarvoor steeds beter gaan voetballen, dus ik hoop dat ze tegen heracles weer wat beter spelen! je hoopt altijd op goed voetbal. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 - 20:34 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Ow nee, als jij zegt dat we gaan winnen kunnen we er dus vanuit gaan dat we gaan verliezen! ;-) hahahaaha je zou het bijna zeggen. meestal als ik zei dat we eraan gingen gebeurde het ook, alleen tegen psv en ado niet! nu moeten we gewoon winnen, alhoewel ik wel altijd kan genieten van heracles. is een voorbeeld voor veel clubs hoe er daar beleid gevoerd wordt! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 - 21:13 schreef Ajx het volgende:[..] Ik vond ze tegen Psv en de wedstrijden daarvoor steeds beter gaan voetballen, dus ik hoop dat ze tegen heracles weer wat beter spelen! mwa ben het niet eens. vind ajax nog altijd matig spelen! tegen psv was het al beter, maar psv speelde ronduit slecht, anders was het ietsje anders afgelopen! maargoed we wonnen, en dat door een ijzersterk middenveld, aanvallend was het zwak, mede door de blessures daar! daarvoor vond ik het niet meer als plichtmatig! |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
Ik denk dat ze vol gas gaan geven,en dat we winnen met 5-1 of 6-1.We gaan kampioen worden jongens 100%. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ik denk dat Heracles met knikkende knietjes naar de ArenA komt..Ajax moet vanaf de 1e minuut scherp zijn en laten zien dat het echt kampioen wil worden...deze wedstrijd 100% serieus nemen want anders kon het wel eens een vervelende middag worden..
HeraKlos?? |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Mijn opstelling: Vermeer, van Rhijn, Vertonghen, Alderweireld, Koppers, Anita, Eriksen, de Jong, Aissati, Bulykin, Lukoki |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 april 2012 - 12:53 schreef biba1970 het volgende:Ik denk dat ze vol gas gaan geven,en dat we winnen met 5-1 of 6-1.We gaan kampioen worden jongens 100%. zwaar overdreven, als je hier met 3-1 wint heb je het uitstekend gedaan!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 april 2012 door Loetje -- |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
maar het zal wel dit worden: Vermeer, van rhijn, vertonghen, alderweireld, anita, eriksen, janssen, aissati, de jong, ozbiliz |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 01 april 2012 - 13:16 schreef Grasmaaier het volgende:Mijn opstelling: Vermeer, van Rhijn, Vertonghen, Alderweireld, Koppers, Anita, Eriksen, de Jong, Aissati, Bulykin, Lukoki ik zou janssen nu wel opstellend, doet het momenteel goed, eriksen niet! lukoki mag nog niet in de basis, daarvoor is hij nog te weinig ingevallen enzo! verder zou ik het er wel mee eens zijn |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
AISSATI IS ZIEK!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
GOALBEINN SIGHTORSSON BIJ DE SELECTIE!!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op zondag 01 april 2012 - 13:18 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] ik zou janssen nu wel opstellend, doet het momenteel goed, eriksen niet! lukoki mag nog niet in de basis, daarvoor is hij nog te weinig ingevallen enzo! verder zou ik het er wel mee eens zijn mijn opstelling wordt toch dit:
Vermeer, van Rhijn, Vertonghen, Alderweireld, Koppers, Anita, Eriksen, de Jong, Ebecilio, Sightorsson, Ozbiliz |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: nee echt niet.. AFC Ajax official twitter meld het.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
als het al zo is, speelt hij niet, hooguit kwartier, hij is nog niet wedstrijdfit gappie! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op zondag 01 april 2012 - 13:24 schreef Luis_suarez_19 het volgende:als het al zo is, speelt hij niet, hooguit kwartier, hij is nog niet wedstrijdfit gappie! weet ik vriend.. denk een 20 of 25 minuten in de 2e helft |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Opstelling is ook bekend:
Vermeer Van Rhijn Vertonghen Alderweireld Blind Anita Janssen Eriksen Ebecilio De Jong Ozbiliz |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
zie het staan, lijkt me wel heel vaag!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
die krijgt wel een staande ovatie!!! maargoed opstelling vind ik weel niks, blind speelde vorige week goed door de uitstekende dekking die enoh en vertonghen hem gaven! en de jong is de spits is gekkenwerk omdat je verdorie een echte spits met bulykin hebt! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: wat bedoel je? dat Sigi bij de selectie zit?
De Boer had uit voorzorg ervoor gekozen om hem niet in de selectie op te nemen, omdat hij maar een helftje had gespeeld. Frank de Boer hoopte dat hij een hele wedstrijd bij Jong Ajax had kunnen spelen.
Denk dat dit de ideale mogelijkheid is om 20 minuten te voetballen en dus volgende week tegen Heerenveen een helftje. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op zondag 01 april 2012 - 13:28 schreef Luis_suarez_19 het volgende:die krijgt wel een staande ovatie!!! maargoed opstelling vind ik weel niks, blind speelde vorige week goed door de uitstekende dekking die enoh en vertonghen hem gaven! en de jong is de spits is gekkenwerk omdat je verdorie een echte spits met bulykin hebt! Sowieso!! Ik denk dat je met De Jong wel meer voetbal hebt en dat is wel nodig tegen Heracles |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
hahaha iedereen denkt dat het een grap is xd |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Frank de Boer: 'Ik belde Kolbeinn vanmorgen op om het te zeggen, maar hij dacht dat het een 1 april grap was'
hahaha wat een koning! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Sigi kan beter vandaag wat minuutjes maken dan as maandag met jong-Ajax op het kunstgras bij jong-Heracles. Evengoed niet teveel risico nemen en alleen inbrengen als de wedstrijd al in de pocket zit. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 01 april 2012 - 13:36 schreef Grasmaaier het volgende:Frank de Boer: 'Ik belde Kolbeinn vanmorgen op om het te zeggen, maar hij dacht dat het een 1 april grap was' hahaha wat een koning! Ja, zul je zien dat ie niet komt:P |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op zondag 01 april 2012 - 13:46 schreef baco74 het volgende:Sigi kan beter vandaag wat minuutjes maken dan as maandag met jong-Ajax op het kunstgras bij jong-Heracles. Evengoed niet teveel risico nemen en alleen inbrengen als de wedstrijd al in de pocket zit. Hij zou maandag niet een hele wedstrijd spelen omdat het kunstgras is.. dus die ene dag maakt dan ook niet uit toch? Ik zeg 20 minuten invallen en hij is zondag klaar voor een helft |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 01 april 2012 - 14:01 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Hij zou maandag niet een hele wedstrijd spelen omdat het kunstgras is.. dus die ene dag maakt dan ook niet uit toch? Ik zeg 20 minuten invallen en hij is zondag klaar voor een helft ik denk dat Sightorsson dan Zondag al wel een uurtje kan spelen. vanuit de basis starten, dat lijkt me het beste. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Opstelling Heracles: Pasveer; Breukers, Rienstra, Van der Linden, Looms; Overtoom, Quansah, Duarte; Douglas, Armenteros, Da Silva. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 01 april 2012 - 14:04 schreef Grasmaaier het volgende:Opstelling Heracles: Pasveer; Breukers, Rienstra, Van der Linden, Looms; Overtoom, Quansah, Duarte; Douglas, Armenteros, Da Silva. Die gaan we pakken vandaag |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Bully in de spits en Enoh ipv Janssen zou ik prettiger vinden, maar we moeten ze wel gaan pakken hoor vandaag. |
|
|
|
|
yngwie
|
|
|
ajax speelt op een woensdag 11 april tegen de friezen |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Als je trouwens Eriksen hierin ook even meerekent zijn 10 van de 11 spelers uit de eigen jeugd, toch wel bijzonder hoor! |
|
|
|