BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote zomer geruchten topic 2012

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
ajacied
 ajacied - maandag 16 april 2012 - 09:42   quote  deeplink  
Ajax haal talent weg bij psv. Wat vinden we hiervan ? sommige vinden het niet goed , als het echt een talent is dan mag er een uitzondering gemaakt worden.

http://www.soccernews.nl/news/152771/Brands_baalt_van_vertrek_PSV-talent_naar_Ajax

http://www.ad.nl/ad/nl/1433/Nederlands-voetbal/article/detail/3241393/2012/04/16/Ajax-pikt-talent-in-PSV-boos.dhtml

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 april 2012 door ajacied --
Grasmaaier
 Grasmaaier - maandag 16 april 2012 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2012 - 08:29 schreef AFC M&M het volgende:
'Ajax met Narsingh, Schöne en Moisander nieuw jaar in'
Maandag, 16 april 2012 om 07:00
Ajax stevent op de 31ste landstitel uit de clubhistorie af en speelt daardoor volgend seizoen opnieuw in de Champions League. De Amsterdammers willen een goed figuur slaan in het miljoenenbal en zijn dan ook al druk bezig voor het volgende voetbaljaar. Volgens De Telegraaf wil Ajax drie spelers halen: Luciano Narsingh, Niklas Moisander en Lasse Schöne.

Van de drie is alleen Moisander in beeld om een basisspeler op te volgen. Bij Ajax gaat men uit van een vertrek van Jan Vertonghen, die in de belangstelling staat van diverse buitenlandse topclubs en een contract heeft dat tot medio 2013 doorloopt. Frank de Boer, ooit zelf een linkercentrale verdediger, ziet in AZ-mandekker Moisander (26) een goede opvolger. De Fin speelde ooit al bij Ajax, maar brak toen niet door in Amsterdam en belandde via FC Zwolle in Alkmaar.

De 21-jarige Narsingh heeft ook al een verleden bij Ajax en was in januari ook al in beeld. De rechtsbuiten van sc Heerenveen wilde echter niet middenin het seizoen overstappen, maar mag nu alsnog hopen op een terugkeer naar zijn geboortestad. NEC-middenvelder Schöne is na dit seizoen transfervrij en kan daardoor door Ajax gratis worden opgehaald als breedteversterking.
Alleen Narsingh!!!!! Moisander is middelmatig en Schone is overbodig
Robinho
 Robinho - maandag 16 april 2012 - 11:02   quote  deeplink  
We hebben geen middenvelders nodig. Rechtsbuiten Narsingh. Castillion voor Buly. En toch het liefst Chivu en Gouweleeuw die dan kan een beetje kan acclimatiseren. Heb ook mijn twijfels over Moisander. Deze heeft echter wel als voordeel al bij Ajax in de jeugd te hebben gevoetbald, dus kan me vergissen.
Ook al gaan Van der Wiel, Vertonghen, Ooijer, Bulykin, Aisatti en El Hamdoui (ja ja)weg, er is qua aankopen niet superveel nodig.
Eigen jeugd eerst!!!!
JOOD
 JOOD - maandag 16 april 2012 - 11:06   quote  deeplink  
Voor de verdediging heb je Veltman, Denswil en van Rhijn... Is volgens mij genoeg als je niet perse met een linksbenige centrale verdediger wil spelen..

Middenveld komt Klaassen bij hoop ik en dan hebben we daar ook geen probleem.

En voor de aanval komt Fisher erbij, maar ik denk dat een extra vleugelspeler geen probleem is. Ook Dost zie ik nog steeds als een optie.

Zo hoef je dus niet veel geld op te maken en je team word er zeker niet slechter op :)
Brandje
 Brandje - maandag 16 april 2012 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2012 - 10:23 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

Alleen Narsingh!!!!! Moisander is middelmatig en Schone is overbodig
Schone mag komen als stand-in voor Eriksen. Narsing is natuurlijk altijd welkom. Moisander NOOIT doen. Pakt veel te veel kaarten met de simpele reden dat hij gewoon niet kan verdedigen. Opbouwend is hij prima maar dat kan Alderweireld of Van Rhijn ook. Dus geen Moisander
Gruber
 Gruber - maandag 16 april 2012 - 12:24   quote  deeplink  
Ajax wil Moisander, Narsingh en Schone halen voor komend seizoen.
Nu ben ik het met 2 van deze spelers wel eens. Narsingh en Schone (omdat hij transfervrij is).
Maar Moisander... Zitten Ajax scouts nog wel eens op de tribunes bij wedstrijden in de Europese competities? Of kijken die scouts net als jij en ik Eredivisie Live, en wordt er dan een lijstje met namen opgesteld met spelers voor Ajax1.

Er moeten toch buiten de Eredivisie genoeg spelers rondlopen die Vertonghen kunnen vervangen, en beter zijn dan Moisander en graag naar Ajax willen komen...?

Kan zo langzamerhand ook wel de frustratie van AZ begrijpen dat Ajax elke zomer even komt shoppen in ALkmaar. Levert ze wel geld op, maar je ziet toch liever niet elk jaar een speler naar een rivaal vertrekken.

Kortom weet iemand waar Ajax scouts zich ophouden? Ik wil een nieuwe Chivu of een nieuwe Maxwell of Zlatan zien! Dat gaat Moisander in ieder geval niet worden....
ajacied
 ajacied - maandag 16 april 2012 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2012 - 11:19 schreef Brandje het volgende:

[..]

Schone mag komen als stand-in voor Eriksen. Narsing is natuurlijk altijd welkom. Moisander NOOIT doen. Pakt veel te veel kaarten met de simpele reden dat hij gewoon niet kan verdedigen. Opbouwend is hij prima maar dat kan Alderweireld of Van Rhijn ook. Dus geen Moisander
Eigen jeugd eerst. Shone lijkt me ook een prima optie als stand in. eriksen zou zomaar verkocht kennen worden en dan is het de vraag of klaasen er gelijk staat.Die zou je dan gelijdelijk kunnen inbrengen.
BRW
 BRW - maandag 16 april 2012 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2012 - 08:29 schreef AFC M&M het volgende:
'Ajax met Narsingh, Schöne en Moisander nieuw jaar in'
Maandag, 16 april 2012 om 07:00
Ajax stevent op de 31ste landstitel uit de clubhistorie af en speelt daardoor volgend seizoen opnieuw in de Champions League. De Amsterdammers willen een goed figuur slaan in het miljoenenbal en zijn dan ook al druk bezig voor het volgende voetbaljaar. Volgens De Telegraaf wil Ajax drie spelers halen: Luciano Narsingh, Niklas Moisander en Lasse Schöne.

Van de drie is alleen Moisander in beeld om een basisspeler op te volgen. Bij Ajax gaat men uit van een vertrek van Jan Vertonghen, die in de belangstelling staat van diverse buitenlandse topclubs en een contract heeft dat tot medio 2013 doorloopt. Frank de Boer, ooit zelf een linkercentrale verdediger, ziet in AZ-mandekker Moisander (26) een goede opvolger. De Fin speelde ooit al bij Ajax, maar brak toen niet door in Amsterdam en belandde via FC Zwolle in Alkmaar.

De 21-jarige Narsingh heeft ook al een verleden bij Ajax en was in januari ook al in beeld. De rechtsbuiten van sc Heerenveen wilde echter niet middenin het seizoen overstappen, maar mag nu alsnog hopen op een terugkeer naar zijn geboortestad. NEC-middenvelder Schöne is na dit seizoen transfervrij en kan daardoor door Ajax gratis worden opgehaald als breedteversterking.
De naam Schone vind ik vreemd en totaal niet nodig. Het is een leuke speler maar in mijn opinie niet Ajax waardig. Daarbij, ook overbodig als je Eriksen, de Jong (van nature middenvelder/10) Aissati, Lodeiro en Serrero hebt. Het bevestigd waarschijnlijk wel dat Ajax niet verder gaat met Lodeiro en dat Aissati toch echt gaat vertrekken. Maar ik zou mijn geld investeren in het salaris van Aissati en zelfs Lodeiro mag van mij blijven. Speler met een goede mentaliteit en de wedstrijden die hij gespeeld heeft is hij keihard aan het knokken geweest.

Moisander kan mij ook niet overtuigen. Dan zie ik liever Gouweleeuw komen. Is jonger en misschien minder ervaren maar in mijn opinie nu al beter (of in ieder geval in potentie) dan Moisander. Het enige is dat de Boer met een linkspoot en een rechtspoot wil spelen. En Gouweleeuw is rechtspoot en aangezien het de vervanger moet worden van Vertonghen lijkt het mij niet waarschijnlijk.

Ik vraag mij weleens af waarom Ajax zich (bijna) altijd beperkt in de Eredivisie wat betreft DIRECTE versterkingen. Elders in Europa of de wereld moet er toch wel een goede LCV van rond de 24/25 rondlopen die beter is dan Moisander en vergelijkbaar is met Vertonghen.

Castillion mag zich weer komen bewijzen bij Ajax in de voorbereiding maar ik betwijfel of hij het gaat redden. Bij RKC vind ik hem niet verbeterd en zit daar regelmatig op de bank of wordt vroegtijdig gewisseld. Ik heb hem een paar keer bekeken tijdens een wedstrijd van RKC (op EL) maar ik kan nou niet echt zijn sterke punten benoemen. Heikelpunt zou kunnen zijn dat RKC meestal met twee spitsen speelt en dat is niet de opstelling waarin hij het best rendeert.

De geruchten over Lacina Traore komen ook weer uit de kast. Wat mij betreft haalt Ajax hem als tweede spits. Dan kan Castillion wederom verhuurd worden en kan een speler uit de jeugd aansluiten als derde spits. Bulykin zal waarschijnlijk wel vertrekken en daar ben ik zeker niet rouwig om!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 april 2012 door BRW --
Mike¥¥
 Mike¥¥ - maandag 16 april 2012 - 16:40   quote  deeplink  
jammer als aissati zou gaan, zou hem graag erbij houden next seizoen
ben ook benieuwd hoe fisher zich gaat ontwikkelen volgend seizoen
verder denk ik idd dat castillion te slap is voor ajax 1
en zou ik gaan voor n leider in de verdediging met een beetje body (europa ergens??)
schone en narsingh zie ik wel als een versterking.
mischien nog een links back als we die niet kunnen halen uit de eigen jeugd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 april 2012 door Mike¥¥ --
Oceanu
 Oceanu - maandag 16 april 2012 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2012 - 12:24 schreef Gruber het volgende:

Er moeten toch buiten de Eredivisie genoeg spelers rondlopen die Vertonghen kunnen vervangen, en beter zijn dan Moisander en graag naar Ajax willen komen...?

Volgens mij zijn we momenteel juist bezig om vervangers zelf op te leiden. En dat is prima, want dat is waar Ajax groot mee geworden is. Volgens mij hebben we 15 jaar lang allerlei buitenlanders binnengehaald, al dan niet 'als vervanger van'. En er zijn er maar weinig echt van geslaagd.
Gruber
 Gruber - maandag 16 april 2012 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2012 - 19:10 schreef Oceanu het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we momenteel juist bezig om vervangers zelf op te leiden. En dat is prima, want dat is waar Ajax groot mee geworden is. Volgens mij hebben we 15 jaar lang allerlei buitenlanders binnengehaald, al dan niet 'als vervanger van'. En er zijn er maar weinig echt van geslaagd.
Dat begrijp ik wel, en dat doet Ajax ook goed. Alleen voor sommige posities is een versterking halen helemaal niet erg als die niet uit de eigen opleiding kan komen. Het vertrek van Vertonghen kan niet intern worden opgevangen, dus moet je een versterking halen. Ik vraag me dan af waarom er zelden een centrale verdediger wordt genoemd van buiten de Eredivisie als vervanger.
Gruber
 Gruber - maandag 16 april 2012 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2012 - 19:10 schreef Oceanu het volgende:

[..]

ook in periode 94/95 werd de selectie aangevuld emt spelers van buitenaf. Litmanen, Finidi, Kanu.

Veltman of Denswil zijn nog niet klaar om basis centraal achterin te gaan spelen. Zij zullen plek van Ooijer overnemen als reserves voor de basis. Wil Ajax ook mee gaan spelen in Europa dan moet er gewoon een goede vervanger gehaald worden voor Vertongehn, aangezien met zijn vertrek veel kwaliteit wordt ingeleverd. Chivu was fantastisch geweest! Maar gaat niet komen.
Twan
 Twan - maandag 16 april 2012 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2012 - 19:33 schreef Gruber het volgende:

[..]

ook in periode 94/95 werd de selectie aangevuld emt spelers van buitenaf. Litmanen, Finidi, Kanu.

Veltman of Denswil zijn nog niet klaar om basis centraal achterin te gaan spelen. Zij zullen plek van Ooijer overnemen als reserves voor de basis. Wil Ajax ook mee gaan spelen in Europa dan moet er gewoon een goede vervanger gehaald worden voor Vertongehn, aangezien met zijn vertrek veel kwaliteit wordt ingeleverd. Chivu was fantastisch geweest! Maar gaat niet komen.
Om mee te doen en om te groeien zul je ervaring binnen moeten halen. Nu heeft Ajax geld zat, vooral met het oog op het kampioenschap waarbij de kassa flink wordt gespekt. Pomp eens wat miljoenen in goede,fatsoenlijke opvolgers en van mijn part haal je een opvolger uit Zuid Amerika ofzo maar geen Moisander. De jeugd is er gewoon nog niet klaar voor. Alle jeugdspelers kunnen immers op de trainingen erg veel leren van de ervaren spelers.
Mike¥¥
 Mike¥¥ - maandag 16 april 2012 - 20:30   quote  deeplink  
idd denk ook niet dat moisander ons ver gaat brengen in de cl , de boer en de technishe staf zullen hierover toch ook wel nadenken , we hebben een waardige vervanger voor vertonghen nodig en ik ben van mening dat we ook wel een degelijke linksback voor in de basis nodig hebben,echter lijkt blind wel weer een opbloeing te hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 april 2012 door Mike¥¥ --
remco k
 remco k - maandag 16 april 2012 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2012 - 12:44 schreef ajacied het volgende:

[..]

Eigen jeugd eerst. Shone lijkt me ook een prima optie als stand in. eriksen zou zomaar verkocht kennen worden en dan is het de vraag of klaasen er gelijk staat.Die zou je dan gelijdelijk kunnen inbrengen.
Volgens mij heb je dan nog Janssen en de Boer voor die 2 plekken lopen mocht Erikssen vertrekken..
Mike¥¥
 Mike¥¥ - maandag 16 april 2012 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2012 - 20:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij heb je dan nog Janssen en de Boer voor die 2 plekken lopen mocht Erikssen vertrekken..
de boer ??
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 16 april 2012 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2012 - 12:24 schreef Gruber het volgende:
Ajax wil Moisander, Narsingh en Schone halen voor komend seizoen.
Nu ben ik het met 2 van deze spelers wel eens. Narsingh en Schone (omdat hij transfervrij is).
Maar Moisander... Zitten Ajax scouts nog wel eens op de tribunes bij wedstrijden in de Europese competities? Of kijken die scouts net als jij en ik Eredivisie Live, en wordt er dan een lijstje met namen opgesteld met spelers voor Ajax1.

Kan zo langzamerhand ook wel de frustratie van AZ begrijpen dat Ajax elke zomer even komt shoppen in ALkmaar. Levert ze wel geld op, maar je ziet toch liever niet elk jaar een speler naar een rivaal vertrekken.

Kortom weet iemand waar Ajax scouts zich ophouden? Ik wil een nieuwe Chivu of een nieuwe Maxwell of Zlatan zien! Dat gaat Moisander in ieder geval niet worden....
Moisander als aanvoerder van AZ heeft zich heel goed staande weten te houden in de nederlandse competitie....maar meer nog in Europa of is iedereen dat hier nu al vergeten....Moisander is de perfecte vervanger voor Jan....niet van Dijk van Groningen want die komt nog te kort....wie zien jullie dan als de vervanger van Jan bij de overige Nederlandse clubs...noem ze maar op dan....dan gaan we die eens beoordelen...
Robinho
 Robinho - maandag 16 april 2012 - 22:32   quote  deeplink  
In Nederland is de spoeling erg dun. We worden er op die positie altijd zwakker op. nu Boilesen geblesseerd is denk ik wel dat er back-up op links moet komen. Zeker nu Anita definitief is doorgebroken op het middenveld. Boilesen heeft de tijd nodig anders kun je hem afschrijven.
remco k
 remco k - maandag 16 april 2012 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2012 - 21:18 schreef Mike¥¥ het volgende:

[..]

de boer ??
De Jong..
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 17 april 2012 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 april 2012 - 23:48 schreef remco k het volgende:

[..]

De Jong..
de Jong op het middenveld is nou niet bepaald ideaal. Zeker niet als je met de punt naar achter speelt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 april 2012 door Booya4Afca --
schapio
 schapio - dinsdag 17 april 2012 - 10:41   quote  deeplink  
moisander is als vervanger van vertonghen niet slecht, kent de competitie, heeft in de jeugd bij ons gespeeld dus kent het spelletje dat wij willen spelen.
hoeveel buitenlanders die hier komen spelen staan er direct????
nora
 nora - dinsdag 17 april 2012 - 12:20   quote  deeplink  
Juist de mensen die Gouweleeuw als vervanger zien moeten even kijken naar leeftijd kijk alleen al de fout die hij tegen Ajax maakt dat is druk daar moet je mee leren omgaan en dat heeft hij nog niet,het is niet voor niks dat Vertongen dit jaar pas echt door breekt door zijn ervaring is hij dit jaar pas van meerwaarde geworden en Moisander heeft zich in de EL goed gemanifisteerd en zou voor Ajax zeker voor een jaar of 2 een goede vervanger kunnen zijn voor van Vertongen, dan kunnen jongens zoals van Rhijn en Veltman zich rustig aan verbeteren,en dan zijn plaats innemen.
Schone is een evt backup/vervanger van Eriksen het is zo,n beetje zelfde type voetballer als Eriksen alleen wat minder begaaft maar ik ben toch wel net als Frankie gecharmeerd van hem,in mijn ogen had Aisatti dit ook gekund maar ik vrees dat hij zeker naar het buitenland gaat vertrekken,en de Jong en Jansen heb ik mijn twijfels over Jansen wordt weer een jaar ouder ik ben bang dat zijn lichaam blessures gaat krijgen en de Jong is mijn mening over bekend te traag in loopsnelheid handelingssnelheid te traag komt volgens mij net te kort voor Ajax vandaar ook al jaren geen belangstelling van buitenlandse clubs voor hem en wel voor zijn jongere broer.Narshing heeft zich dit seizoen wel bewezen en ik vind Ajax op rechts nog steeds niet erg sterk aanvallend ,sulejmanie is wel een goede voetballer maar heeft weinig oog voor zijn medespelers en heeft dagen dan loopt hij voor geen meter dus wat meer concurentie is prima voor hem.
ajacied
 ajacied - dinsdag 17 april 2012 - 12:45   quote  deeplink  
Als wij Narshing halen dan zal denk ik sulejmani de concerentie verliezen.ik verwacht ook dat sulejmani weggaat naar het einde van dit seizoen.
Stanley
 Stanley - dinsdag 17 april 2012 - 13:22   quote  deeplink  
Ja Moisander! Past goed binnen de traditie van Ajax. Eerst wegschoppen en dan voor vele miljoenen terugkopen... Ik zeg doen!
nora
 nora - dinsdag 17 april 2012 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 april 2012 - 13:22 schreef Stanley het volgende:
Ja Moisander! Past goed binnen de traditie van Ajax. Eerst wegschoppen en dan voor vele miljoenen terugkopen... Ik zeg doen!
Ja Stanley helaas heeft het verleden uitgewezen dat dit wel vaker gebeurd.Hij heeft lange tijd nodig gehad om zich te ontwikkelen.
AFC M&M
 AFC M&M - dinsdag 17 april 2012 - 16:16   quote  deeplink  
Ajax wil ook nog spelers voor backposities
17-04-12
Naast Niklas Moisander, Luciano Narsingh en Lasse Schöne wil Ajax voor volgend seizoen ook nog de backposities versterken, zo schrijft De Telegraaf in haar papieren maandageditie. 'Ook voor de backposities geld dat trainer Frank de Boer niet te ver wil terugvallen in kwaliteit als hij te maken krijgt met blessures in de hoofdmacht', aldus de krant.
AjaxFanzone.NL
Namen worden er nog niet genoemd. Met Gregory van der Wiel lijkt Ajax een back kwijt te raken en daarachter is de spoeling dun met Ricardo van Rhijn en Ruben Ligeon. Ook op links heeft De Boer slechts beschikking over de blessuregevoelige Nicolai Boilesen en daarachter Dico Koppers. Daley Blind vult de positie nu in, maar is door de coach al vaker benoemd als centrale verdediger.

Insiders melden dat Ajax een lijstje zou hebben waar vijf namen op staan. Wie is niet bekend.

Bron: De Telegraaf

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 april 2012 door AFC M&M --
AFC M&M
 AFC M&M - dinsdag 17 april 2012 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 april 2012 - 16:16 schreef AFC M&M het volgende:
Ajax wil ook nog spelers voor backposities
17-04-12
Naast Niklas Moisander, Luciano Narsingh en Lasse Schöne wil Ajax voor volgend seizoen ook nog de backposities versterken, zo schrijft De Telegraaf in haar papieren maandageditie. 'Ook voor de backposities geld dat trainer Frank de Boer niet te ver wil terugvallen in kwaliteit als hij te maken krijgt met blessures in de hoofdmacht', aldus de krant.
AjaxFanzone.NL
Namen worden er nog niet genoemd. Met Gregory van der Wiel lijkt Ajax een back kwijt te raken en daarachter is de spoeling dun met Ricardo van Rhijn en Ruben Ligeon. Ook op links heeft De Boer slechts beschikking over de blessuregevoelige Nicolai Boilesen en daarachter Dico Koppers. Daley Blind vult de positie nu in, maar is door de coach al vaker benoemd als centrale verdediger.

Insiders melden dat Ajax een lijstje zou hebben waar vijf namen op staan. Wie is niet bekend.

Bron: De Telegraaf
LB: Boilesen en Poulsen
Verkoop Blind en Koppers( Zie meer in Dijks)

RB: Van Rhijn, ......, Ligeon
nora
 nora - dinsdag 17 april 2012 - 17:37   quote  deeplink  
Poulsen zou niet verkeerd zijn aanvallende back zoals dat hoort bij Ajax en transfervrij.
remco k
 remco k - dinsdag 17 april 2012 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 april 2012 - 10:16 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

de Jong op het middenveld is nou niet bepaald ideaal. Zeker niet als je met de punt naar achter speelt.
Toch vind ik dat ie het steeds beter doet, en nu al twee seizoenen op rij wordt hij de topscoorder van dit elftal terwijl we kampioen worden.. Hij zal vast iets goed doen...
remco k
 remco k - dinsdag 17 april 2012 - 20:06   quote  deeplink  
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/227387/AZ_talent_tekent_contract_bij_Ajax.html

'AZ-talent tekent contract bij Ajax'
Gino van Kessel speelt komend seizoen zijn wedstrijden in het shirt van Ajax. De aanvaller komt over van de jeugdopleiding van AZ waar hij dit seizoen vaak het net van de tegenstander wist te vinden, meldt RTV Noord-Holland.
De negentienjarige Van Kessel tekent spoedig een contract voor twee seizoenen bij zijn nieuwe club. In de overeenkomst is een optie opgenomen voor één extra seizoen. De aanvaller kon door Ajax overgenomen worden voor een bedrag van 13.000 euro, dit ter compensatie van de opleidingskosten.

In 21 wedstrijden was de aanvaller 25 keer trefzeker. Van Kessel kwam dit seizoen ook uit in het beloftenteam van de club uit Alkmaar. AZ bood hem, volgens de regionale omroep, ook een contract aan. De club en de speler wisten echter geen akkoord te bereiken.
JOOD
 JOOD - dinsdag 17 april 2012 - 20:10   quote  deeplink  
Nieuwe spits van AZ... 19 jaar dus kan mee in het eerste als hij goed genoeg is.

http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/227387/AZ_talent_tekent_contract_bij_Ajax.html

Ook een talent van PSV:

http://www.soccernews.nl/news/152771/Brands_baalt_van_vertrek_PSV-talent_naar_Ajax

En van Heerenveen :)

http://www.goal.com/nl/news/213/eredivisie/2012/04/16/3040640/ajax-pikt-talent-op-uit-heerenveen

Goed bezig zou ik zeggen! Je hoeft geen talenten te kopen, alleem maar te scouten haha eindelijk zeg!

Ervaring is een ander ding, dat moet je wel kopen.

Die speler halen, die speler halen.... Nee, eigen jeugd heeft ''de toekomst''

:)
BRW
 BRW - woensdag 18 april 2012 - 15:46   quote  deeplink  
Interessant stukje uit het interview van onze Frank op Ajax.nl..
Bron: http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/De-Boer-Norm-moet-omhoog.htm

"Tevens is De Boer naar eigen zeggen op zoek naar een vleugelaanvaller en een extra centrumspits. ,,Een jonge spits als het kan, licht hij toe."

Zou dit dan van Kessel zijn of doelt hij op een andere spits?
Twan
 Twan - woensdag 18 april 2012 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2012 - 15:46 schreef BRW het volgende:
Interessant stukje uit het interview van onze Frank op Ajax.nl..
Bron: http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/De-Boer-Norm-moet-omhoog.htm

"Tevens is De Boer naar eigen zeggen op zoek naar een vleugelaanvaller en een extra centrumspits. ,,Een jonge spits als het kan, licht hij toe."

Zou dit dan van Kessel zijn of doelt hij op een andere spits?
Als het goed is niet. We wachten af wie diegene zal zijn!
RoodWit81
 RoodWit81 - woensdag 18 april 2012 - 16:37   quote  deeplink  
Lees net op Nu.nl dat ze Schöne hebben vastgelegd.

http://www.nu.nl/sport/2790300/ajax-legt-schone-drie-seizoenen-vast.html
thomASS
 thomASS - woensdag 18 april 2012 - 16:39   quote  deeplink  
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Ajax-contracteert-Lasse-Schone.htm pff schone, niet bepaald het niveau Ajax.
Grasmaaier
 Grasmaaier - woensdag 18 april 2012 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
heeft wel een goed inzicht en een goede pas.. zal vooral om de breedte gaan hoor
BRW
 BRW - woensdag 18 april 2012 - 16:46   quote  deeplink  
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.. Leuke speler maar niet Ajax waardig als je het mij vraagt!
nora
 nora - woensdag 18 april 2012 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 april 2012 - 18:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch vind ik dat ie het steeds beter doet, en nu al twee seizoenen op rij wordt hij de topscoorder van dit elftal terwijl we kampioen worden.. Hij zal vast iets goed doen...
Ja en ook topscoorder in het missen van kansen ,als je zoveel kansen krijgt als hij dan scoor je er altijd wel een aantal.
Boilesen
 Boilesen - woensdag 18 april 2012 - 16:50   quote  deeplink  
het is dat Schone gratis is, ik had op zijn positie toch meer vertrouwen in de spelers die er al staan met daarachter nog lodeiro, aissati en rits
nora
 nora - woensdag 18 april 2012 - 16:57   quote  deeplink  
Schone is denk ik een backup voor Eriksen en ik vind het wel een Ajax speler tecn/tac.maakt hij op mij een prima indruk of het het niveau echt aan kan moeten we afwachten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 april 2012 door nora --
AFC M&M
 AFC M&M - woensdag 18 april 2012 - 17:02   quote  deeplink  
Mooi! Eerste aanwinst binnen.(Lodeiro zal wel vertrekken dan)
Nu nog:
- vervanger Vertonghen, Ooijer( Gouweleeuw, Moisander)

- LB(Poulsen, transfervrij) Blind en koppers verkopen.
Dan heb je Poulsen, Boilesen en Dijks

- RB: ( Twijfel met van Rhijn heb je een goeie maar daarna..)

RB: Narsingh(Sulejmani zal wel vertrekken)
SP: 2e spits achter Sigi(Verkoop Bulykin)
(LB heb je dan Boerrigter en Aisatti als 2e keus)
remco k
 remco k - woensdag 18 april 2012 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2012 - 16:48 schreef nora het volgende:

[..]

Ja en ook topscoorder in het missen van kansen ,als je zoveel kansen krijgt als hij dan scoor je er altijd wel een aantal.
Toch is er niemand anders die er zoveel maakt nu bij Ajax.. Tis erg makkelijk om altijd maar van het negatieve uit te gaan.. Onze vorige spitsen scoorden beiden boven de 30 goals, en toch werden we geen kampioen, dan heb ik liever iemand die er 12 in schiet en dat we wel kampioen worden.
remco k
 remco k - woensdag 18 april 2012 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2012 - 17:02 schreef AFC M&M het volgende:
Mooi! Eerste aanwinst binnen.(Lodeiro zal wel vertrekken dan)
Nu nog:
- vervanger Vertonghen, Ooijer( Gouweleeuw, Moisander)

- LB(Poulsen, transfervrij) Blind en koppers verkopen.
Dan heb je Poulsen, Boilesen en Dijks

- RB: ( Twijfel met van Rhijn heb je een goeie maar daarna..)

RB: Narsingh(Sulejmani zal wel vertrekken)
SP: 2e spits achter Sigi(Verkoop Bulykin)
(LB heb je dan Boerrigter en Aisatti als 2e keus)
Zowel Gouweleeuw als Moisander bewijzen dit seizoen er niet te staan in top wedstrijden, laat ze lekker bij hun provincieclubje blijven ballen..
AFC M&M
 AFC M&M - woensdag 18 april 2012 - 17:35   quote  deeplink  
Als ik het goed begrijp zoekt ajax nu nog:
- CV
- RB en/of LB
- SP
- RV, LV

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 april 2012 door AFC M&M --
remco k
 remco k - woensdag 18 april 2012 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2012 - 17:35 schreef AFC M&M het volgende:
- CV
- RB en/of LB
- SP
- RV, LV
Volgens mij gaf de Boer aan geen back nodig te hebben, alleen een nieuwe CV als vertonghen vertrekt, een extra spits (wat er in mijn ogen op duid dat Boulykin vertrekt) en een nieuwe buitenspeler..
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 18 april 2012 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 april 2012 - 17:35 schreef AFC M&M het volgende:
- CV
- RB en/of LB
- SP
- RV, LV
CV dus Moisander, bij mislukking Chivu.
RB ga er niet vanuit dat ze er een halen, maar anders denk ik die Cicinho, daar heb ik een aantal keer iets over gelezen.
LB wordt Boilesen met daarachter Blind
SP (lastig) een jonge spits die achter Sigtorsson wil zitten. lijkt me Castillion maar mis halen ze een een nieuwe
RV ze halen Narsingh toch, en we hebben sulejmani en Boerrigter. ben benieuwd hoeveel de Boer mag uitgeven, we hebben natuurlijk Champions leauge.

mij lijkt Alex Schalk wel een goede 2e spits aangezien hij toch op de bank zit bij NAC.
voor RB zeg ik Cicinho, maar las laatst dat ze voor iemand op de bank haddden gezeten.
voor CV lijkt me ook Moisander, alleen won tegen de Jong geen één kopduel.
daarbij vind ik dat Ajax Poulsen moet halen voor LB beter dan Boilesen en Blind denk ik.
AFC M&M
 AFC M&M - donderdag 19 april 2012 - 07:25   quote  deeplink  
Heerenveen weigert Ajax-bod op Narsingh
Er is Ajax veel aan gelegen om Luciano Narsingh snel binnen te halen. Een eerste indicatieve bod is echter door sc Heerenveen afgewezen.

De Amsterdammers hebben al wel toestemming gekregen om met de vleugelaar in gesprek te gaan. "Ik weet inmiddels dat Luciano een voorkeur heeft voor Ajax", zegt technisch directeur Johan Hansma in De Telegraaf. Een transfer is desondanks nog geen uitgemaakte zaak, benadrukt hij.

"De insteek is nog steeds om Narsingh te behouden. We willen zijn contract tot 2013 openbreken, opwaarderen en verlengen. Maar daar zijn twee partijen voor nodig en eerlijk gezegd, denk ik dat de kans daarop klein is. Indien hij niet bijtekent, willen we voorkomen dat hij volgend jaar transfervrij de deur uitloopt en hem graag verkopen."

De Friezen zullen in dat geval geen uitverkoop houden. "We houden wel rekening met de prijs- kwaliteitverhouding. Als niemand het ons verlangde bedrag betaalt, maken we graag nog een seizoen gebruik van Luciano's diensten." Gezien de slagvaardigheid van Ajax, dat woensdag Lasse Schöne al presenteerde, lijkt een overgang wel in de maak.

Hansma: "Ajax heeft al een indicatief bod uitgebracht, maar dat hebben we afgewezen. Heerenveen heeft nu tegen de zaakwaarnemer van Narsingh Mino Raiola gezegd eerst te kijken of hij er met de club kan uitkomen. Overigens is het ons om het even of dat Ajax of een andere clubs is."

Narsingh richt zich zelf voorlopig alleen op sc Heerenveen, pas na het seizoen wil hij aan een transfer denken. Het feit dat Marco van Basten vanaf volgend seizoen trainer is, speelt in ieder geval geen grote rol in zijn besluit. "Hij heeft een schitterende carrière gehad, maar ik weet niet hoe hij als trainer is. Ik denk niet dat we (Narsingh en zijn zaakwaarnemer, red.) het af laten hangen van een trainer", zei de rappe rechtsbuiten tegen VoetbalPrimeur.
AFC M&M
 AFC M&M - donderdag 19 april 2012 - 07:26   quote  deeplink  
De Boer belde met Moisander Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Ajax-trainer Frank de Boer heeft telefonisch gesproken met Niklas Moisander (AZ). Het is een internationale regel dat clubs die een speler met een doorlopend contract willen kopen, de belangstelling bij zijn huidige club moeten melden om met hem te mogen praten. En Ajax doet dat net als alle andere Nederlandse clubs altijd heel correct, aldus algemeen directeur Toon Gerbrands van AZ. We zitten nog niet in de fase van de transfer dat er al een bod door Ajax is gedaan.

Hoeveel het de Amsterdammers kost om het tot juli 2014 lopende contract van Moisander af te kopen, verklapt Gerbrands niet. Bij AZ praten we nooit over bedragen. Afgelopen zomer bood PSV 3,5 miljoen euro voor de Finse aanvoerder van de Alkmaarders, maar verlangde AZ naar verluidt vijf miljoen. Hoewel Moisander nu dus één jaar minder lang vastligt, betekent dat volgens Gerbrands niet automatisch dat hij goedkoper is geworden. Als Ajax of een andere club wil onderhandelen, zullen we onze prijs bepalen aan de hand van de duur van het contract én hoe goed Niklas is geworden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 april 2012 door AFC M&M --
AFC M&M
 AFC M&M - donderdag 19 april 2012 - 08:07   quote  deeplink  
Dus vertonghen wordt waarschijnlijk vervangen door een linkspoot wat de Boer wil -> Moisander
Dna heb je in het centrum ALderweireld, Moisander, Van Rhijn
Dan is nog wel dun bezet.
Misschien vervanger voor Ooijer-> Gouweleeuw
Dan heb je 4 cv waarvan Van Rhijn in de basis rechtsback kan spelen.
Denk daarom alleen dat als er nu geen extra cv wordt bij gehaald naast moisander dat van Rhijn naar het centrum komt maar wie komt er dan rechtsback? Ligeon? komt nog te kort
Linkerkant zelfde verhaal
Boilesen en dan...
Zal daarom Poulsen halen en Dijks als derde man Verkoop van BLind en Koppers

LB: Poulsen, Boilesen, Dijks
RB: Van Rhijn,AANKOOP, Ligeon
CV: ALderweireld, Moisander, Gouweleeuw, Van Rhijn
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 19 april 2012 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 april 2012 - 08:07 schreef AFC M&M het volgende:
Dus vertonghen wordt waarschijnlijk vervangen door een linkspoot wat de Boer wil -> Moisander
Dna heb je in het centrum ALderweireld, Moisander, Van Rhijn
Dan is nog wel dun bezet.
Misschien vervanger voor Ooijer-> Gouweleeuw
Dan heb je 4 cv waarvan Van Rhijn in de basis rechtsback kan spelen.
Denk daarom alleen dat als er nu geen extra cv wordt bij gehaald naast moisander dat van Rhijn naar het centrum komt maar wie komt er dan rechtsback? Ligeon? komt nog te kort
Linkerkant zelfde verhaal
Boilesen en dan...
Zal daarom Poulsen halen en Dijks als derde man Verkoop van BLind en Koppers

LB: Poulsen, Boilesen, Dijks
RB: Van Rhijn,AANKOOP, Ligeon
CV: ALderweireld, Moisander, Gouweleeuw, Van Rhijn
Voor de back posities MOET je ten allertijden eerst focussen op je eigen jeugdopleiding. Voor de centrale posities heb je wel de ervaring nodig.

Gezien de fysieke gesteldheid van Boilesen ben ik echter wel van mening dat we naast Dijks een versterking nodig hebben voor de LB positie. Wie dat zou moeten zijn laat ik even in het midden.

Voor de rechtbackpositie hebben we spelers genoeg. Ik ga er vanuit dat van der Wiel vertrekt en dat van Rhijn zijn positie zal overnemen (gezien het feit dat de rechtsbackpositie 'code groen' heeft gekregen).

Naast van Rhijn hebben we Ligeon en Denswil. Met 3 man voor de RB positie is hij prima bezet.

De twee centrale posities zijn echter een ander verhaal.

Op dit moment komen de volgende spelers in aanmerking voor beide posities.

- Vertonghen : Vertrekt
- Alderweireld
- Ooijer : Vertrekt
- Blind

Het vertrek van Vertonghen is nog het lastigste op te vangen. Ga je voor een directe vervanger in de zin van een aankoop (Moisander, Chivu..) of pak je het intern op (Blind, Veldman).

Gezien het feit dat Vertonghen ontzettend veel betekent voor dit elftal, zie ik graag een ervaren speler terug komen, met achter hem een talent die de komende 2-3 seizoenen wordt 'opgeleid' door de ervaren speler in kwestie.

Maar goed, om het verhaal kort te maken;

LV :

Dijks, Boilesen (?), Aankoop

LCV :

Blind, Boilesen (?), Aankoop (met ervaring), Aankoop/Jeugd (Talent)

RCV :

Alderweireld, van Rhijn, Veldman

RV:

van Rhijn, Denswil, Ligeon

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote zomer geruchten topic 2012

0.0080468