BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote zomer geruchten topic 2012

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
RJ
 RJ - donderdag 03 mei 2012 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2012 - 17:25 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

moisander niet, dan liever douglas, en nog liever nuytink
Douglas zal denk ik geen interesse hebben, gaat liever zakkenvullen in buitenland.
Nuytink was ik vergeten, die mogen ze best halen. Nog geen fan van, maar is nog jong en we zitten niet echt dik in de verdedigers, dus gewoon er bij halen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 03 mei 2012 - 17:34   quote  deeplink  
quote:

[..]

Douglas hoef ik echt niet in een Ajaxshirt te zien..
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 03 mei 2012 - 17:38   quote  deeplink  
quote:

[..]

, en het liefst Viergever
AFC M&M
 AFC M&M - donderdag 03 mei 2012 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2012 - 17:38 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

, en het liefst Viergever
Inderdaad, veruit beste keus zal alleen in het krachthonk nog aan het werk kunnen gaan.
Verder hebben we Poulsen nodig, en een ervaren cv want naast alderweireld-viergever heb je alleen van rhijn terwijl die in de basis op rechtback staat.

Dan in de aanval nog Narsingh, daar zal wel na de laatste speelronde meer nieuws over komen.

Mocht Sulejmani vertrekken dan is Assaidi de gedroomde opvolger want zeg nou zelf wat heb je liever:

SULEJMANI HOUDEN OF ASSAIDI KRIJGEN!
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 03 mei 2012 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2012 - 17:24 schreef RJ het volgende:
Hierbij mijn persoonlijke voorkeur:

Verkopen:
Vertongen
VD Wiel
Cvitanich
El Ham
Ebecilio
Bonevatia
Castillion
Sneijder
Jozefzoon

Verlengen
Sulejmani (lager salaris)
Veltman (Top talent)
Boerrigter (Toekomstig sterkhouder)
Alderweireld (Toekomstig sterkhouder)

Aankopen:
Narsing (gewoon 5 mil. betaling, betaald hij dubbel en dwars terug.) (10x betere investering dan elia of assaidi.)
Moisander (bij gebrek aan beter... had liever chivu gezien.)
Nuytink (voor de toekomst)
Buttner (beter dan nog een Deen a la Poulsen en Nederlander bovendien)
beter Ebicilio verhuren of Lukoki,
kijken of dat is gaat werken als ze een jaartje in de basis staan bij een kleinere club zal dat ze vast goed doen.

buttner is inderdaad een goede linksback maar die gaan we niet halen denk ik, naar mijn idee komt er geen nieuwe linksback, komt er wel een nieuwe bij zal dat Poulsen zijn,
al hoe wel ook ik een voorkeur heb voor Butner.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 03 mei 2012 - 17:43   quote  deeplink  
dit heb ik al eens gepost maar omdat je nog steeds ziet dat mensen 4 tot 7 aankopen willen of meer zelfs post ik het nog een keer:

Verkopen:
Vertonghen
van der Wiel
el Hamdoei
Cvitanich

aankopen:
Vervanger Vertongen(mijn voorkeur is: Viergever)
Narsingh
Schone (inmiddels al binnen)
Loetje
 Loetje - donderdag 03 mei 2012 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2012 - 17:43 schreef NatjosFC het volgende:
dit heb ik al eens gepost maar omdat je nog steeds ziet dat mensen 4 tot 7 aankopen willen of meer zelfs post ik het nog een keer:

Verkopen:
Vertonghen
van der Wiel
el Hamdoei
Cvitanich

aankopen:
Vervanger Vertongen(mijn voorkeur is: Viergever)
Narsingh
Schone (inmiddels al binnen)
viergever? zo geweldig is die net. wel beter als moisander maar thats it.
haal bram nuytink en een ervaren speler. een ervaren speler die alderweireld kan begeleiden en dat nuytink daarna onder alderweireld gaat voetballen, maar die discussie heb ik met jou al gehad
dan liever douglas. chivu wordt hem niet.
ik vind trouwens die kashia en kallas van vitesse ook uitstekende spelers. en op linksback buttner
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 03 mei 2012 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2012 - 17:55 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

viergever? zo geweldig is die net. wel beter als moisander maar thats it.
haal bram nuytink en een ervaren speler. een ervaren speler die alderweireld kan begeleiden en dat nuytink daarna onder alderweireld gaat voetballen, maar die discussie heb ik met jou al gehad
dan liever douglas. chivu wordt hem niet.
ik vind trouwens die kashia en kallas van vitesse ook uitstekende spelers. en op linksback buttner
hebben we het idd overgehad,

vind Viergever een betere optie dan Nuytinck want heb een paar Piero's van nuytinck gezien waarin je zie dat hij heel lomp is.
Viergever is daarin veel rustiger en heeft op dit moment al aardig wat ervaring opgedaan in de europa league met Az.
daarom lijkt hij me een betere optie.

maar als Ajax de kans krijgt om Chivu te binden of Ooijer nog een jaartje te houden zeker doen lijkt me.

Ooijer zeurt niet vind alles goed, en weet wat Frank wil.
Loetje
 Loetje - donderdag 03 mei 2012 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2012 - 17:58 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

hebben we het idd overgehad,

vind Viergever een betere optie dan Nuytinck want heb een paar Piero's van nuytinck gezien waarin je zie dat hij heel lomp is.
Viergever is daarin veel rustiger en heeft op dit moment al aardig wat ervaring opgedaan in de europa league met Az.
daarom lijkt hij me een betere optie.

maar als Ajax de kans krijgt om Chivu te binden of Ooijer nog een jaartje te houden zeker doen lijkt me.

Ooijer zeurt niet vind alles goed, en weet wat Frank wil.
nuytink is zo jong, dan mag je nog lomp zijn! ik vind ook viergever geen ajax verdediger. nuytink is al aanvoeder van jong oronaje. en ik heb het over dat nuytink voor de toekomst gehaald moet worden. eerst een ervare CV. en zoals ik al zei, die kallas en kashia vind ik prima verdedigers
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 03 mei 2012 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2012 - 13:39 schreef remco k het volgende:

[..]

NIet alles over 1 kam scheren.. Sluit me wel aan bij Amsterdammer calimero...
Tuurlijk sluit jij je hierbij aan jij bent de grootste relnicht hier!
images?q=tbn:ANd9GcRDd8OHXDBIXQU48cgbJQnhgCfD385LZ7duqc8xc8BG2ZO4YUBYeA
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 03 mei 2012 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2012 - 10:59 schreef Eide het volgende:
@sanderafca1986
Ik hoop het wel maar de ervaring leert toch dat de voetballerij een groot feest van bewust en onbewust lekken naar de media is, zeker bij de grote clubs want in de krant staan = exposure = inkomsten voor de sponser.

En er zijn ook al veel namen die de ronden doen. Moisander, Chivu, Narsingh, Elia, Nuytinck, en Schone is al binnen. En dat zijn de mensen waar Ajax interesse in heeft uitgesproken, wie weet wie men verder nog in de peiling heeft.

Uiteindelijk zoekt men natuurlijk niet zo veel he. Een buitenspeler, en vervanging voor als bijvoorbeeld Vertonghen vertrek. Met 2 of 3 transfers kan Ajax er eigenlijk al wel zijn. Schone is al 1, dan nog een vervanger voor Jantje en een buitenspeler.... en wat heeft Ajax daarbuiten dan nog nodig?
Een CVM al doet Anita het daar prima wil niet terug hoeven vallen op Enoh! En toch echt een Linksback vind Blind het redelijk doen maar gaat hem niet worden in de Champions League! Ook is het nog maar de vraag of dat Boillisen ooit fit gaat worden en blijft....
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 03 mei 2012 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2012 - 16:35 schreef AFC M&M het volgende:
Ajax moe gewoon Assaidi en Narsingh halen en Sulejmani verkopen!
Sluit ik me ook bij aan!!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 03 mei 2012 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2012 - 20:21 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ajax heeft meer aan een goede Sulejmani dan aan een goede Assaidi, echt in zijn tijd bij Heerenveen was Sulejmani beter dan Assaidi.

Sulejmani houden en Narsingh halen!
Moet Sulejmani wel bijtekenen anders heb je een probleem!
Wil ie dat niet zeg ik verkopen en is Aissaidi welkom....
Boerrichter is ook nog maar de vraag of ie ooit fit wordt en blijft...
Narsingh zo ie zo een welkome versterking!
Eide
 Eide - donderdag 03 mei 2012 - 23:52   quote  deeplink  
Boulahrouz vertrekt bij Stuttgart

Khalid Boulahrouz vertrekt na dit seizoen bij VfB Stuttgart. De Nederlandse international gaat na vier seizoenen bij de Duitse club op zoek naar een nieuwe uitdaging. Dat maakte technisch directeur Fredi Bobic van Stuttgart donderdag bekend. Dit afscheid valt ons zwaar, Khalid is een fantastische speler met een goede mentaliteit, aldus Bobic.

Boulahrouz speelde eerder voor onder meer RKC Waalwijk, Hamburger SV en Sevilla. De rechtsback is een vaste waarde in de selectie van het Nederlands elftal, waarmee hij komende zomer naar het EK gaat.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/12055385/__Boulahrouz_weg_bij_Stuttgart__.html

Misschien niet het type dat Ajax ziet, maar op basis van ervaring misschien wel interessant met het vertrek van Ooijer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 mei 2012 door Eide --
Twan
 Twan - vrijdag 04 mei 2012 - 00:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2012 - 23:52 schreef Eide het volgende:

Khalid Boulahrouz vertrekt na dit seizoen bij VfB Stuttgart. De Nederlandse international gaat na vier seizoenen bij de Duitse club op zoek naar een nieuwe uitdaging. Dat maakte technisch directeur Fredi Bobic van Stuttgart donderdag bekend. Dit afscheid valt ons zwaar, Khalid is een fantastische speler met een goede mentaliteit, aldus Bobic.

Boulahrouz speelde eerder voor onder meer RKC Waalwijk, Hamburger SV en Sevilla. De rechtsback is een vaste waarde in de selectie van het Nederlands elftal, waarmee hij komende zomer naar het EK gaat.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/12055385/__Boulahrouz_weg_bij_Stuttgart__.html

Misschien niet het type dat Ajax ziet, maar op basis van ervaring misschien wel interessant met het vertrek van Ooijer.
Dan zou Khalid gehaald worden als opvolger voor Jan. Alleen 1 groot probleem ; Khalid is regelmatig geblesseerd dus je zult niet veel aan hem hebben. Chivu lijkt zijn contract te gaan verlengen bij Inter dus dan hou je nog een paar opties over ; Nuytinck : te onervaren, zou de opvolger van Ooijer kunnen zijn, en eventueel in de leer bij de opvolger van Vertonghen. Moisander ; niet zo gecharmeerd van, maakt teveel overtredingen, pakt onnodige gele kaarten.

Scout er 1 in een andere competitie, Spanje,Frankrijk,Duitsland, mijn part Rusland of Oekraine of Zuid Amerika? Er lopen genoeg verdedigers met ervaring rond ...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 mei 2012 door Twan --
Eide
 Eide - vrijdag 04 mei 2012 - 09:14   quote  deeplink  
Ik heb het gepost als informatie. Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik alle registers open trekken om Maduro terug te halen. Internationaal ervaren. Speelt niet altijd bij Valencia maar is wel onbetwist. Kan op CV en CVM uit de voeten. Zou voor mij de ideale mix tussen voetballend en verdedigend vermogen zijn gekoppeld met ervaring en kennis van het Ajax spelletje.

Maar ook de kans dat we Maduro ooit terug zien is gewoon klein.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - vrijdag 04 mei 2012 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2012 - 19:53 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heb je nou een foto van jezelf geplaatst???? Jezus man, je bent echt een beetje aan het janken!! Calimero!
remco k
 remco k - vrijdag 04 mei 2012 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2012 - 19:53 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een foto van je eigen online gooien is oké, maar ik denk dat je de volgende keer beter een neutraler pakje kan aantrekkeb, dit kan nog wel tot reacties leiden. Niet handig van je man.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 04 mei 2012 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2012 - 23:52 schreef Eide het volgende:

Opzich hij zal niet al te duur zijn en een brok aan ervaring dus wel interessant ja!
Kun je misschien spelen met Boilissen----Toby--Van Rhijn---Boula.
Denk alleen dat een Lcv beter links kan zijn maar is niet noodzakelijk...
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 04 mei 2012 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 10:18 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Heb je nou een foto van jezelf geplaatst???? Jezus man, je bent echt een beetje aan het janken!! Calimero!
Dat zei jij ja...

computer-nerd-jpg.gif

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 mei 2012 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 04 mei 2012 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 10:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Een foto van je eigen online gooien is oké, maar ik denk dat je de volgende keer beter een neutraler pakje kan aantrekkeb, dit kan nog wel tot reacties leiden. Niet handig van je man.
Wat is er mis met dat pakje? Vind het wel leuk staan....
Eide
 Eide - vrijdag 04 mei 2012 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 11:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Mooie snor ook.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 04 mei 2012 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 11:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Mooie snor ook.
Om over zijn vacht nog maar te zwijgen...

Eide Poulsen ook nog steeds een optie? Ik denk dat we hem wel kunnen gebruiken.
Eide
 Eide - vrijdag 04 mei 2012 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 11:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eide Poulsen ook nog steeds een optie? Ik denk dat we hem wel kunnen gebruiken.
Weet ik veel. Ik lees veel bronnen en post dat wat over. De Boer heeft zich een keer complimenteus uitgelaten over Poulsen. Poulsen is qua speler wel een type dat bij Ajax past, maar is tegelijkertijd internationaal amper ervaren te noemen en zal met z'n 27 jaar nu moeten cashen voor de toekomst. Daarnaast zit hij eventuele jonge Ajax spelers in de weg. Maar NU, op DIT moment wel beter dan de opties die Ajax NU heeft.

Ik weet het niet, maar ik denk niet dat Poulsen naar Ajax komt. Aangezien Poulsen transfervrij is verwacht ik dat ALS hij komt, dat dat nu Vitesse uit bekent wordt. Maar ik verwacht het eigenlijk niet.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - vrijdag 04 mei 2012 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 11:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat zei jij ja...

[ afbeelding ]
Ha, mijn foto! Geweldig man! Dank voor deze unieke bijdrage!
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 04 mei 2012 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 11:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Weet ik veel. Ik lees veel bronnen en post dat wat over. De Boer heeft zich een keer complimenteus uitgelaten over Poulsen. Poulsen is qua speler wel een type dat bij Ajax past, maar is tegelijkertijd internationaal amper ervaren te noemen en zal met z'n 27 jaar nu moeten cashen voor de toekomst. Daarnaast zit hij eventuele jonge Ajax spelers in de weg. Maar NU, op DIT moment wel beter dan de opties die Ajax NU heeft.

Ik weet het niet, maar ik denk niet dat Poulsen naar Ajax komt. Aangezien Poulsen transfervrij is verwacht ik dat ALS hij komt, dat dat nu Vitesse uit bekent wordt. Maar ik verwacht het eigenlijk niet.
Denk dat als hij en Boilissen mits die ooit fit word wel twee goede opties zijn..
Als Poulsen komt kan boilissen misschien Lcv met Toby cv en Van Rhijn rechts.
Ook niet onaardig denk ik zo, we zullen maar geduldig moeten afwachten.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 04 mei 2012 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 11:28 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ha, mijn foto! Geweldig man! Dank voor deze unieke bijdrage!
Graag gedaan! Vanaf nu Reageer ik alleen nog maar over voetbal want
het heeft voor mij geen zin om mede-Ajacieden naar beneden te halen!
images?q=tbn:ANd9GcTLVY1T6KPsWGn-t8fKfU4v8UWlYrDLqtWixYC8eJNHyrC8ZAKoLw
Wij zijn AJAX!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 mei 2012 door Hummel10 --
amsterdammer113
 amsterdammer113 - vrijdag 04 mei 2012 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 11:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Graag gedaan! Vanaf nu Reageer ik alleen nog maar over voetbal want
het heeft voor mij geen zin om mede-Ajacieden naar beneden te halen!
[ afbeelding ]
Wij zijn AJAX!
Goh, word je eindelijk slim! Het begin was al onnodig, vandaar dat ik daarop reageerde!! En dat laatste heb je helemaal gelijk in!!
Duck4man
 Duck4man - vrijdag 04 mei 2012 - 11:46   quote  deeplink  
Cillessen heeft een contract tot 2016(i.p.v. 2015) verder een mooi overzicht.
Ajx
 Ajx - vrijdag 04 mei 2012 - 12:23   quote  deeplink  
Heb inderdaad gelezen dat we i.p.v. onbereikbare Chivu Boulahrouz gaan halen, is ook transfervrij, maar ik vind hem een heel stukje minder als Chivu, hij is een treetje minder, jammergenoeg...

Verder is het verschil Narsingh vs. Elia te verwaarlozen, Elia heeft meer ervaring, maar minder wedstrijdritme. Voor beide is wat te zeggen, mijn eerste keuze zal toch Narsingh zijn, maar Elia is een meer dan goed alternatief. Als je daarnaast nog een mooie buitenspeler kan ophalen, dan is het helemaal mooi. Maar hebben we daarbij al eens gedacht aan ene Rosheuvel van Almere? Speelt bij de satellietclub, heeft een berg met assists en geinteresseerde clubs achter zich aan, maar als we aan ene Derk Boerigter denken, wie weet? Is een goedkope speler, een goede speler, maar ik ben benieuwd!
Jesper11
 Jesper11 - vrijdag 04 mei 2012 - 12:27   quote  deeplink  
Bij de lezing bij de AFCA Supportersclub was Frank de Boer zeer uitgesproken in zijn voorkeur voor Moisander. Ook vanwege zijn leidinggevende capaciteiten. Hij zei tevens dat Moisander enthousiast was over Ajax (blijkbaar hebben ze al met hem gesproken). Dus ik verwacht nog steeds dat ze hem als eerste keus zien.
jodocus
 jodocus - vrijdag 04 mei 2012 - 12:44   quote  deeplink  
Boulahrouz aub niet zeg
Eide
 Eide - vrijdag 04 mei 2012 - 12:47   quote  deeplink  
@Jesper11
Dat heb ik ook meegekregen. Moisander heeft echter een contract tot 2014, Ajax heeft iemand nodig, en Ajax heeft weer een redelijke zak met geld. Dan kan je op je vingers natellen wat dat gaat doen met de prijs. Dus is het logische dat er ook naar anderen wordt gekeken.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 04 mei 2012 - 12:49   quote  deeplink  
Ik verwacht zeker niet dat ons AJAX interesse heeft in Boularouz. Dit moet een gerucht zijn. Ik zie geen enkele reden waarom dat wij deze speler gaan halen. Hij moet bij stuttgart weg, omdat hij 3 miljoen per jaar verdient!! Dit zijn bedragen die AJAX nooit zal gaan betalen. Verder is het een rechtbenige speler die voornamelijk rechtsback staat. Daar hebben we al twee goede talenten voor, waarvan Van Rhijn verreweg de nr. 1 is. Verder al zou Boularouz in het centrum komen te spelen heb je twee rechtsbenige spelers in het centrum. Of zou het zo zijn dat Toby moet vrezen voor zijn plek??? Ook dat kan ik me niet voorstellen.
Boularouz de functie/plek van Ooijer geven, dat kan, maar dan heb je wel een duur alternatief.
Mijn persoonlijke voorkeur is Poulsen (transfervrij). Zet hem Linksback, en Boilesen naar het centrum.
Verder het beleid van AJAX is dat er doorstroming komt vanuit de jeugd. Gebruik die dan ook.
Wat wel een punt van zorg is, is de rechtsbuiten plaats. Ik weet niet of Mickey genoeg brengt voor ons AJAX. Soms heb ik het idee dat hij weer zijn oude vorm terug heeft, maar een wedstrijd later schiet hij geen deuk in een pak boter.
Eide
 Eide - vrijdag 04 mei 2012 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 12:49 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Ik verwacht zeker niet dat ons AJAX interesse heeft in Boularouz. Dit moet een gerucht zijn.
Dat klopt, daarom is dit het geruchten topic gap :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 mei 2012 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 04 mei 2012 - 12:57   quote  deeplink  
Ook van Twitter:

AjaxFanzone.NL ‏ @AjaxFanzoneNL

Ajax wil Branimir Hrgota... Heerenveen, Valencia, Newcastle en Bayern Leverkusen echter ook. #AJAX
http://www.transfermarkt.co.uk/en/branimir-hrgota/profil/spieler_171209.html

Schrijf em maar bij in de geruchtenhoek. Lijkt me zo'n kont gerucht waar je er honderden van hebt elk seizoen.

Edit: http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/232099/Ajax_en_Heerenveen_jagen_op_Zweedse_tiener.html

Ajax en sc Heerenveen zitten naar verluidt achter de negentienjarige Branimir Hrgota aan. De spits van Jönköpings Södra heeft naam gemaakt, want ook Newcastle United, Valencia en Bayer Leverkusen zouden hem intensief volgen.

Newcastle en Valencia zouden zelfs al een poging gedaan hebben om Hrgota los te weken. Dat wordt echter tegengesproken door zijn werkgever, al ontkent Jönköpings-technisch directeur Hans Lindbom niet dat veel clubs de spits scouten.

"Veel clubs zijn naar Zweden gekomen om hem te zien", zegt Lindbom tegen Sky Sports. De bestuurder wil niet ingaan op namen. "Newcastle en Valencia hebben ons niet benaderd, of ze zijn komen kijken kan ik niet zeggen."

Hrgota scoorde vorig seizoen achttien keer in 25 wedstrijden. Deze jaargang staat de teller op drie uit vier voor Jönköpings Södra, dat uitkomt in de Superettan, het tweede niveau in Zweden. Dat heeft ervoor gezorgd dat naast Newcastle en Valencia ook Ajax, Heerenveen, Bayer Leverkusen, Grasshoppers en FC Zürich een cirkel om zijn naam hebben staan.

Lindbom denkt dat Hrgota een grote toekomst heeft. "Hij is een natuurlijke doelpuntenmaker, maar hij leest het spel ook heel goed. Voor zijn leeftijd is hij één van de beste die ik gezien heb. Ik hoop dat hij blijft, maar een acceptabel bod zullen we overwegen. Als je ziet welke clubs hem bekijken, dan is het moeilijk nee te zeggen."

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 mei 2012 door Eide --
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 04 mei 2012 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 12:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom is dit het geruchten topic gap :)
Daar heb jij dan weer een punt.-) Alleen over Moissander, Chivu en Narsingh heeft de Boer zich al uitgelaten, dus dat zijn geen geruchten.
Twan
 Twan - vrijdag 04 mei 2012 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 11:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Enkelsokken!
Eide
 Eide - vrijdag 04 mei 2012 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 13:21 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Daar heb jij dan weer een punt.-) Alleen over Moissander, Chivu en Narsingh heeft de Boer zich al uitgelaten, dus dat zijn geen geruchten.
Jawel, maar daarvan is dan Narsingh weer de enige waarop Ajax ook daadwerkelijk een bod heeft gedaan. Al die anderen is speculatie tot Ajax zich echt gaat inspannen. Maar goed, met je eens als je stelt dat het ene gerucht wat aannemelijker is dan het andere :)
AFC M&M
 AFC M&M - vrijdag 04 mei 2012 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 13:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Jawel, maar daarvan is dan Narsingh weer de enige waarop Ajax ook daadwerkelijk een bod heeft gedaan. Al die anderen is speculatie tot Ajax zich echt gaat inspannen. Maar goed, met je eens als je stelt dat het ene gerucht wat aannemelijker is dan het andere :)
Wacht nou maar af tot na de laatste speelronde.
Dan zal er veel meer bekend worden en duidelijk geschaft in alle geruchten
Maandag weten we denk ik al veel meer!
RJ
 RJ - vrijdag 04 mei 2012 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 12:23 schreef Ajx het volgende:
Heb inderdaad gelezen dat we i.p.v. onbereikbare Chivu Boulahrouz gaan halen, is ook transfervrij, maar ik vind hem een heel stukje minder als Chivu, hij is een treetje minder, jammergenoeg...

Verder is het verschil Narsingh vs. Elia te verwaarlozen, Elia heeft meer ervaring, maar minder wedstrijdritme. Voor beide is wat te zeggen, mijn eerste keuze zal toch Narsingh zijn, maar Elia is een meer dan goed alternatief. Als je daarnaast nog een mooie buitenspeler kan ophalen, dan is het helemaal mooi. Maar hebben we daarbij al eens gedacht aan ene Rosheuvel van Almere? Speelt bij de satellietclub, heeft een berg met assists en geinteresseerde clubs achter zich aan, maar als we aan ene Derk Boerigter denken, wie weet? Is een goedkope speler, een goede speler, maar ik ben benieuwd!
Boulahrouz is te duur en lijkt me geen toegevoegde waarde te hebben.
Het verschil tussen Narsing en Elia is toch vrij behoorlijk.
Elia speelt, als hij speelt, of links en Narsing of rechts.
Mijn voorkeur gaat uit naar Narsing omdat hij, net zoals boerrighter, sightorsson topscorer gaat maken en elia eerder zelf voor succes zal gaan.
RJ
 RJ - vrijdag 04 mei 2012 - 13:51   quote  deeplink  
Zie hier veel discussie over onze achterhoede, maar wat hebben we nu eigenlijk.

RB:
1) Van Rhijn
2) Ligeon
3) Bij nood Anita of Alderweireld

RCV:
1) Alderweireld
2) Veltman
3) Denswil
3) Bij nood Van Rhijn

LCV:
1) Boilesen
2) Blind
3) ...

LB:
1) Boilesen
2) Blind
3) Koppers
4) Dijks

Het mag duidelijk zijn dat we op de linkerkant van onze verdediging nog geen geweldige bezetting hebben. In ieder geval moet er een LCV bij komen, met als back up boilesen of blind. LB is beter bezet, maar loopt niet over van de kwaliteit (aangezien Dijks TOP TALENT nog te jong is.)

Helaas moet ik ook concluderen dat we RCV niet echt goed bezet zijn, ik denk dat De Boer eerder Van Rhijn naar het centrum haalt en Ligeon RB zet, dan al direct afhankelijk van Jong Ajax te moeten zijn.

Ik verwacht dus nog wel een ervaren RCV of RB, maar aub geen boulahrouz.
lou
 lou - vrijdag 04 mei 2012 - 13:59   quote  deeplink  
Ryan Donk is een ervaren jongen, een prima vervanger van Jan
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 04 mei 2012 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 13:59 schreef lou het volgende:
Ryan Donk is een ervaren jongen, een prima vervanger van Jan
Ryan is een goede verdediger, maar niet dè vervanger van Jan. Volgens mij is ook hij rechtsbenig. Dit is echt heel belangrijk op dit niveau, dat de ene centrale verdediger links en de ander rechts benig is.
Grasmaaier
 Grasmaaier - vrijdag 04 mei 2012 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 13:51 schreef RJ het volgende:
Zie hier veel discussie over onze achterhoede, maar wat hebben we nu eigenlijk.

RB:
1) Van Rhijn
2) Ligeon
3) Bij nood Anita of Alderweireld

RCV:
1) Alderweireld
2) Veltman
3) Denswil
3) Bij nood Van Rhijn

LCV:
1) Boilesen
2) Blind
3) ...

LB:
1) Boilesen
2) Blind
3) Koppers
4) Dijks

Het mag duidelijk zijn dat we op de linkerkant van onze verdediging nog geen geweldige bezetting hebben. In ieder geval moet er een LCV bij komen, met als back up boilesen of blind. LB is beter bezet, maar loopt niet over van de kwaliteit (aangezien Dijks TOP TALENT nog te jong is.)

Helaas moet ik ook concluderen dat we RCV niet echt goed bezet zijn, ik denk dat De Boer eerder Van Rhijn naar het centrum haalt en Ligeon RB zet, dan al direct afhankelijk van Jong Ajax te moeten zijn.

Ik verwacht dus nog wel een ervaren RCV of RB, maar aub geen boulahrouz.
Denswil is Linksbenig knul
remco k
 remco k - vrijdag 04 mei 2012 - 18:13   quote  deeplink  
http://www.voetbalinfo.nl/nieuws/41543/ajax-heeft-zweedse-tiener-op-de-korrel/
Ajax is al druk bezig met de invulling van de selectie voor volgend seizoen. Lasse Schöne werd al eerder aangetrokken, maar ook een nieuwe spits is geen overbodige luxe in Amsterdam. In die zoektocht is het uitgekomen bij de Zweedse tiener Branimir Hrgota.

Hrgota heeft met Valencia, Newcastle United Grasshoppers, FC Zürich en Bayer Leverkussen een aardig rijtje clubs achter hem aanzitten. Nu komen daar ook Ajax én sc Heerenveen bij. Technisch directeur Hans Lindbom van het Zweedse Jönköpings Södra bekent de interesse van de vele clubs.

"Veel clubs zijn naar Zweden gekomen om hem te zien. Newcastle en Valencia hebben ons niet benaderd, of ze zijn komen kijken kan ik niet zeggen", aldus Lindbom. Bij Ajax zou hij mogelijk de opvolger van de vertrekkende Dimitri Bulykin moeten worden. Ook Nicolas Lodeiro lijkt te vertrekken uit de hoofdstad, waardoor de Amsterdammers met Kolbeinn Sigthórsson de enige echte spits in huis hebben.

Lindbom is overigens zeer content met de jeugdige aanvaller. "Hij is een natuurlijke doelpuntenmaker, maar hij leest het spel ook heel goed. Voor zijn leeftijd is hij één van de beste die ik gezien heb. Ik hoop dat hij blijft, maar een acceptabel bod zullen we overwegen. Als je ziet welke clubs hem bekijken, dan is het moeilijk nee te zeggen." Hrgota maakte vorig seizoen achttien treffers in 25 wedstrijden en staat na vier duels in het nieuwe seizoen op drie goals.
remco k
 remco k - vrijdag 04 mei 2012 - 18:15   quote  deeplink  
http://www.voetbalinfo.nl/nieuws/41514/ajax-richt-haar-pijlen-nu-op-boulahrouz/

Ajax wil deze zomer minimaal een versterking halen voor haar achterhoede. Met het aanstaand lijkende vertrek van zowel Gregory van der Wiel als Jan Vertonghen zal nieuw bloed ook nodig zijn wil Ajax weer meedoen om de prijzen in Nederland en een goed figuur slaan in de Champions League.

Diverse namen passeerde de afgelopen dagen al de revue, zoals Bram Nuytinck, Nicklas Moisander en Christian Chivu. Nu Khalid Boulahrouz heeft aan gegeven te gaan vertrekken bij VfB Stuttgart, lijkt een terugkeer naar de club waar hij de jeugdopleiding doorliep een optie. Zeker omdat voor Ajax Chivu te duur lijkt.

Als Boulahrouz komt zou hij de taak van pure mandekker op zich moeten nemen, terwijl zijn kompaan Toby Alderweireld dan voor de opbouw zou moeten zorgen bij de Ajacieden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 04 mei 2012 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 09:14 schreef Eide het volgende:
Ik heb het gepost als informatie. Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik alle registers open trekken om Maduro terug te halen. Internationaal ervaren. Speelt niet altijd bij Valencia maar is wel onbetwist. Kan op CV en CVM uit de voeten. Zou voor mij de ideale mix tussen voetballend en verdedigend vermogen zijn gekoppeld met ervaring en kennis van het Ajax spelletje.

Maar ook de kans dat we Maduro ooit terug zien is gewoon klein.
Denk precies het zelfde.....heel graag Maduro...allen die blijft waarschijnlijk nog een paar jaar in Spanje...geef hem eens ongelijk....
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 04 mei 2012 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2012 - 18:15 schreef remco k het volgende:
http://www.voetbalinfo.nl/nieuws/41514/ajax-richt-haar-pijlen-nu-op-boulahrouz/

Ajax wil deze zomer minimaal een versterking halen voor haar achterhoede. Met het aanstaand lijkende vertrek van zowel Gregory van der Wiel als Jan Vertonghen zal nieuw bloed ook nodig zijn wil Ajax weer meedoen om de prijzen in Nederland en een goed figuur slaan in de Champions League.

Diverse namen passeerde de afgelopen dagen al de revue, zoals Bram Nuytinck, Nicklas Moisander en Christian Chivu. Nu Khalid Boulahrouz heeft aan gegeven te gaan vertrekken bij VfB Stuttgart, lijkt een terugkeer naar de club waar hij de jeugdopleiding doorliep een optie. Zeker omdat voor Ajax Chivu te duur lijkt.

Als Boulahrouz komt zou hij de taak van pure mandekker op zich moeten nemen, terwijl zijn kompaan Toby Alderweireld dan voor de opbouw zou moeten zorgen bij de Ajacieden.
Boularouz lijkt me een goede speler, maar is kwalitatief te slecht denk ik.
aangezien hij nooit in de basis staat in Oranje, maar doe hier verder geen uitspraken over omdat ik hem nooit zie voetballen.
Eide
 Eide - zaterdag 05 mei 2012 - 11:31   quote  deeplink  
Heb je een geruchten topic, en je ziet de topics over spelers halen overal weer tevoorschijn komen. Zo af en toe heb ik wel medelijden met Boudewijn :)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote zomer geruchten topic 2012

0.0101439