BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Boerrigter, Sightorsson en van der Wiel kunnen spelen tegen Heerenveen!!!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Grasmaaier
 Grasmaaier - vrijdag 06 april 2012 - 09:20   quote  deeplink  
Ajax-trainer Frank de Boer kan voor de wedstrijd tegen Heerenveen volgende week woensdag weer beschikken over Derk Boerrigter, Kolbeinn Sigthórsson en Gregory van der Wiel. Het drietal dat lange tijd uit de roulatie was vanwege blessures, ondervond geen terugslag nadat zij gistermorgen meededen in een onderling oefenduel op de Toekomst.
De wedstrijd, die een uur duurde en 'gewoon' een arbitraal trio kende, was niet alleen belangrijk voor de 'terugkomers' die nog conditie en wedstrijdritme missen.

'We proberen de spelers op donderdag altijd een prikkel te geven. Zo was deze wedstrijd ook bedoeld', verklaart De Boer in AD Sportwereld. Hij heeft daarmee de personele problemen verruild voor 'luxeproblemen'.

De Boer kan dus weer kiezen nu het 'supertrio' Van der Wiel, Sigthórsson en Boerrigter weer fit is. De vraag is of en hoe lang De Boer woendag in Friesland gebruikt maakt van de diensten van één van hen. Boerrigter die maandag zijn rentree bij de beloften vierde met twee goals, zorgde voor een lastige uurtje verdedigingswerk voor collega Ricardo van Rhijn.

Een uur spelen, achtte De Boer voldoende. 'Als je twee keer drie kwartier zou spelen is dat dodelijk. Nu staan we er met het oog op Heerenveen goed op.'
nora
 nora - vrijdag 06 april 2012 - 09:28   quote  deeplink  
Boer en Sig spelen en Wiel op de bank. De Jong en Ebicilio op de bank.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 06 april 2012 - 09:32   quote  deeplink  
denk dat alle 3 gewoon op de bank beginnen en in de loop van de wedstrijd 2 van de 3 mogen invallen.
Eide
 Eide - vrijdag 06 april 2012 - 09:33   quote  deeplink  
Ik verwacht niet dat Boerrigter en v.d. Wiel al in de basis beginnen. Siggie zou kunnen als starter maar ik denk het niet.

V.d. Wiel verwacht ik eigenlijk alleen als de wedstrijd in het voordeel van Ajax verloopt. Ricardo doet het goed dus de Boer kan voorzichtig zijn met Greg. Siggie zal zeker weer minuten krijgen, 30 a 45 minuten waarschijnlijk. Boerrigter verwacht ik alleen als Ajax het moeilijk heeft, en dan denk ik voor een helft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 april 2012 door Eide --
hippy
 hippy - vrijdag 06 april 2012 - 09:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 09:33 schreef Eide het volgende:
Ik verwacht niet dat Boerrigter en v.d. Wiel al in de basis beginnen. Siggie zou kunnen als starter maar ik denk het niet.

V.d. Wiel verwacht ik eigenlijk alleen als de wedstrijd in het voordeel van Ajax verloopt. Ricardo doet het goed dus de Boer kan voorzichtig zijn met Greg. Siggie zal zeker weer minuten krijgen, 30 a 45 minuten waarschijnlijk. Boerrigter verwacht ik alleen als Ajax het moeilijk heeft, en dan denk ik voor een helft.
Voorzichtig met greg...? Gewoon v rhijn.....
Grasmaaier
 Grasmaaier - vrijdag 06 april 2012 - 09:47   quote  deeplink  
Ze zijn volledig fit.. ze hebben allemaal meer dan 90 minuten gevoetbald en dan zouden ze niet kunnen starten? Boerrigter en Sigi in de basis en vd Wiel ernaast
amsterdammer113
 amsterdammer113 - vrijdag 06 april 2012 - 10:36   quote  deeplink  
Boerrigter gaat 100% zeker spelen. Voor Sigi en V.d. Wiel is waarschijnlijk een plaats op de bank gereserveerd. Al denk ik dat V.d. Wiel de voorkeur gaat krijgen boven Van Rhijn, al hoop ik zelf natuurlijk van niet!
Subaru
 Subaru - vrijdag 06 april 2012 - 11:41   quote  deeplink  
je kan beter het team laten staan zoals het nu staat en hun een inval beurt geven wanneer dat nodig is of de stand erna is de zondag erop speel je tegen de graafschap en kun je vrijer spelen tegen heerenveen is het toch anders voetballen dan tegen de superboeren
Grasmaaier
 Grasmaaier - vrijdag 06 april 2012 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 11:41 schreef Subaru het volgende:
je kan beter het team laten staan zoals het nu staat en hun een inval beurt geven wanneer dat nodig is of de stand erna is de zondag erop speel je tegen de graafschap en kun je vrijer spelen tegen heerenveen is het toch anders voetballen dan tegen de superboeren
Je moet tegen Heerenveen koste wat kost winnen.. als je daar punten verliest dan ben je weer terug bij af
Guyt
 Guyt - vrijdag 06 april 2012 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 12:06 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

Je moet tegen Heerenveen koste wat kost winnen.. als je daar punten verliest dan ben je weer terug bij af
Tja ben echt ontzettend blij dat ze er weer bij zijn ,aan de andere kant heeft AJAX zonder hun de goede lijn al een wedstrijd of 7 a 8 te pakken.Om daar nu veel aan te veranderen ???Wat is wijsheid.Gelukkig beslist Frank:P.
Grasmaaier
 Grasmaaier - vrijdag 06 april 2012 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 12:16 schreef Guyt het volgende:

[..]

Tja ben echt ontzettend blij dat ze er weer bij zijn ,aan de andere kant heeft AJAX zonder hun de goede lijn al een wedstrijd of 7 a 8 te pakken.Om daar nu veel aan te veranderen ???Wat is wijsheid.Gelukkig beslist Frank:P.
Het is wijsheid om het middenveld NIET te veranderen aangezien dat super goed loopt nu.

Boerrigter voor Ebecilio op links en Siempie de eerste helft laten voetballen. 2e helft Sigi erin zetten.

vd Wiel zou ik op de bank houden
Grasmaaier
 Grasmaaier - vrijdag 06 april 2012 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 10:36 schreef amsterdammer113 het volgende:
Boerrigter gaat 100% zeker spelen. Voor Sigi en V.d. Wiel is waarschijnlijk een plaats op de bank gereserveerd. Al denk ik dat V.d. Wiel de voorkeur gaat krijgen boven Van Rhijn, al hoop ik zelf natuurlijk van niet!
Denk precies hetzelfde.. Boerrigter is zoveel belangrijker op dit moment dan Sigi.

Een goede buitenspeler is van essentiëel belang op dit moment en een scorende spits hebben we met Siem de Jong ook wel!
dennis s
 dennis s - vrijdag 06 april 2012 - 13:58   quote  deeplink  
eindelijk kan de beste man van ajax weer spelen kijk er naar uit om derk weer aan het werk tezien vande wiel mag er van mij naast blijven staan want ricardo doet het zeer goed
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 06 april 2012 - 14:14   quote  deeplink  
geen van deze 3 begint aan de wedstrijd, tenzij er 1 geblesseerd is.

NEVER CHANGE A WINNING TEAM.

Ozbiliz heeft last van zijn scheenbeen en aisatti is nog steeds ziek.
dus deze 2 zijn niet fitter dan Boerrigter maar ze hebben wel meer wedstrijden gespeeld. een officiele wedstrijd voor boerrigter is toch wel al lang geleden.'

Dus begin met Lukoki en Ebicilio dan kan je in de 2de helft Siggi en Boerrigter erin brengen. Siggi en Boerrigter kunnen geen hele wedstrijd spelen. In de 1ste helft is heerenveen toch helemaal moet gespeeld. In de 2de helft speelt ajax in zijn sterkste formatie en dat komt heerenveen niet meer te boven.
sebas79
 sebas79 - vrijdag 06 april 2012 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 13:58 schreef dennis s het volgende:
eindelijk kan de beste man van ajax weer spelen kijk er naar uit om derk weer aan het werk tezien vande wiel mag er van mij naast blijven staan want ricardo doet het zeer goed
Idd ,en anders Van Rijn naar de linksbackpositie
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 april 2012 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 12:25 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

Denk precies hetzelfde.. Boerrigter is zoveel belangrijker op dit moment dan Sigi.

Een goede buitenspeler is van essentiëel belang op dit moment en een scorende spits hebben we met Siem de Jong ook wel!
Siem de Jong spits ?.....is toch een middenvelder....Sigthorsson en Bulykin zijn spitsen.
Bulykin wordt onderschat volgens mijn broer....en die kan het weten... http://www.soccernews.nl/news/151747/Huntelaar_van_mening_dat_Bulykin_wordt_onderschat
Grasmaaier
 Grasmaaier - vrijdag 06 april 2012 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 14:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
geen van deze 3 begint aan de wedstrijd, tenzij er 1 geblesseerd is.

NEVER CHANGE A WINNING TEAM.

Ozbiliz heeft last van zijn scheenbeen en aisatti is nog steeds ziek.
dus deze 2 zijn niet fitter dan Boerrigter maar ze hebben wel meer wedstrijden gespeeld. een officiele wedstrijd voor boerrigter is toch wel al lang geleden.'

Dus begin met Lukoki en Ebicilio dan kan je in de 2de helft Siggi en Boerrigter erin brengen. Siggi en Boerrigter kunnen geen hele wedstrijd spelen. In de 1ste helft is heerenveen toch helemaal moet gespeeld. In de 2de helft speelt ajax in zijn sterkste formatie en dat komt heerenveen niet meer te boven.
Dan kan het al te laat zijn.. je kunt beter Boerrigter en Sigi laten starten en als het 0-2 is eruit halen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 06 april 2012 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 16:34 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

Dan kan het al te laat zijn.. je kunt beter Boerrigter en Sigi laten starten en als het 0-2 is eruit halen
Dat kan inderdaad maar ik heb vertrouwen in dat wel moet lukken zonder deze 2.

Als je begint met die 2 en binnen een kwartier vallen ze beide uit. Wat dan? Dan speel je met het lot.
remco k
 remco k - vrijdag 06 april 2012 - 22:12   quote  deeplink  
Hoe is het met de vorm gesteld van deze jongens, zolang we ze niet nodig hebben liever niet gebruiken, kunnen ze aan hun conditie werken en telkens invallen om minuten te maken als de wedstrijd gespeeld is..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 april 2012 - 22:26   quote  deeplink  
Boerrigter laten spelen...laat Bulykin maar flink te keer gaan...die kan ten eerste wel wel tegen een stootje...en...onze rus wilt zich dolgraag bewijzen....wilt een een contract afdwingen of in het oog springen van andere clubs...hij wordt onderschat vraag het maar aan mijn broertje...
Grasmaaier
 Grasmaaier - vrijdag 06 april 2012 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 21:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad maar ik heb vertrouwen in dat wel moet lukken zonder deze 2.

Als je begint met die 2 en binnen een kwartier vallen ze beide uit. Wat dan? Dan speel je met het lot.
Als je speelt zonder die 2 en binnen een kwartier vallen er 2 tegengoals. Wat dan? Dan ben je de lul.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 april 2012 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 10:36 schreef amsterdammer113 het volgende:
hoe staat het met v.d Vaart?
nora
 nora - vrijdag 06 april 2012 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 12:25 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

Beste Gras als de Jong een echte spits op papier was dan zou je geen dubbeltje voor hem vangen,want 8 doelpunten in bijna een volledig seizoen noem ik niet echt een scorende spits.
nora
 nora - vrijdag 06 april 2012 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 22:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Boerrigter laten spelen...laat Bulykin maar flink te keer gaan...die kan ten eerste wel wel tegen een stootje...en...onze rus wilt zich dolgraag bewijzen....wilt een een contract afdwingen of in het oog springen van andere clubs...hij wordt onderschat vraag het maar aan mijn broertje...
plus 1
Grasmaaier
 Grasmaaier - vrijdag 06 april 2012 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 23:22 schreef nora het volgende:

[..]

Beste Gras als de Jong een echte spits op papier was dan zou je geen dubbeltje voor hem vangen,want 8 doelpunten in bijna een volledig seizoen noem ik niet echt een scorende spits.
hij speelt de laatste paar wedstrijden gewoon goed in de spits en dat zie je zelf ook wel.. ben echt een fan van die knul. Goede voetballer en erg sympathieke en aardige kerel
Eide
 Eide - vrijdag 06 april 2012 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 23:30 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

hij speelt de laatste paar wedstrijden gewoon goed in de spits en dat zie je zelf ook wel.. ben echt een fan van die knul. Goede voetballer en erg sympathieke en aardige kerel
Ik denk dat velen niet zien hoe goed de Jong eigenlijk is, omdat hij eigenlijk altijd in dienst van de ploeg speelt. Dat is op TV ook nauwelijks te zien hoor. Je moet eens in het stadion gewoon een tijdje alleen naar de Jong kijken.

Hij is constant in beweging, bijna altijd aanspeelbaar en heeft een goede aanname waardoor hij eigenlijk altijd meteen iets met een bal kan. Eerlijk gezegd is hij wel op z'n best als hij richting de goal speelt. Al het bovenstaande doet hij zowel in de spits als op het middenveld.

De Jong is zeker beter op het middenveld dan in de spits, maar in het spelletje van de Boer een meer logische vervanger van Siggie dan dat Bulykin dat is. Bulykin heeft mij best wel overtuigd. Hij is belangrijk geweest en het is een spits zoals ik die graag zie, maar ik snap de keuze voor de Jong ook erg goed.

Uiteindelijk is het een tactische keuze. De Boer laat dit seizoen steeds zien vanuit dezelfde organisatie te willen spelen waarbij tactisch men probeert in balbezit de CVM opbouwt en de combinatie door het midden wordt gezocht. Vanuit die combinatie moet dan vanaf de 16 worden geschoten of iemand alleen voor de keeper komen. En dat werkt eerlijk gezegd best goed, zeker omdat de buitenspelers allemaal ook een actie naar binnen hebben.

Bulykin is meer een spits die in de 16 moet afwerken. Daar is hij, in het bovenstaande spelletje, iets minder geschikt voor. En toch zou ik graag zien dat hij nog een kans krijgt voordat Siggie definitief terug is want dat verdient hij wel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 april 2012 door Eide --
remco k
 remco k - zaterdag 07 april 2012 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2012 - 23:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat velen niet zien hoe goed de Jong eigenlijk is, omdat hij eigenlijk altijd in dienst van de ploeg speelt. Dat is op TV ook nauwelijks te zien hoor. Je moet eens in het stadion gewoon een tijdje alleen naar de Jong kijken.

Hij is constant in beweging, bijna altijd aanspeelbaar en heeft een goede aanname waardoor hij eigenlijk altijd meteen iets met een bal kan. Eerlijk gezegd is hij wel op z'n best als hij richting de goal speelt. Al het bovenstaande doet hij zowel in de spits als op het middenveld.

De Jong is zeker beter op het middenveld dan in de spits, maar in het spelletje van de Boer een meer logische vervanger van Siggie dan dat Bulykin dat is. Bulykin heeft mij best wel overtuigd. Hij is belangrijk geweest en het is een spits zoals ik die graag zie, maar ik snap de keuze voor de Jong ook erg goed.

Uiteindelijk is het een tactische keuze. De Boer laat dit seizoen steeds zien vanuit dezelfde organisatie te willen spelen waarbij tactisch men probeert in balbezit de CVM opbouwt en de combinatie door het midden wordt gezocht. Vanuit die combinatie moet dan vanaf de 16 worden geschoten of iemand alleen voor de keeper komen. En dat werkt eerlijk gezegd best goed, zeker omdat de buitenspelers allemaal ook een actie naar binnen hebben.

Bulykin is meer een spits die in de 16 moet afwerken. Daar is hij, in het bovenstaande spelletje, iets minder geschikt voor. En toch zou ik graag zien dat hij nog een kans krijgt voordat Siggie definitief terug is want dat verdient hij wel.
Mee eens, al is het op op tv prima waar te nemen, zolang je maar weet waar je moet kijken..
Grasmaaier
 Grasmaaier - zaterdag 07 april 2012 - 10:47   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ben het helemaal met je eens.. een van de hardste werkers (samen met bv. Anita) in het team en speelt altijd in dienst van het team.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 april 2012 - 12:51   quote  deeplink  
quote:

[..]

+1
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 07 april 2012 - 16:15   quote  deeplink  
ik hoop dat Boerrigter kan starten. dat zou al heel veel problemen voorkomen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6005
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Boerrigter, Sightorsson en van der Wiel kunnen spelen tegen Heerenveen!!!

0.0054721