|
|
jansuh
|
|
|
Ik ben eens aan het nadenken geslagen over wie onze helden horen te zijn. Als je kijkt naar de afgelopen seizoenen dan zijn er enkele spelers meer populair dan andere spelers. Ik noem een Miyaichi, Guidetti en Clasie. Op zich begrijpelijk, het zijn allen spelers die iets extra's brengen. Miyaichi met zijn snelheid en passeerbewegingen, Guidetti met scorend vermogen, inzet en taalgebruik en Clasie met zijn vechtlust in duels en traptechniek. Maar, zijn deze kenmerken (wat op het veld gebeurd) de enigste criteria waarop we moeten beslissen wie onze helden moeten zijn? Nee. Als ik naar deze 3 spelers kijk dan is er al weer 1 gevlogen, de ander zien we volgend jaar al niet meer en dan blijft er nog een over waar we nog jaren van kunnen genieten (Clasie). Ik stoor me dan ook enigszins aan de overdreven band met Miyaichi en Guidetti; als het er op aankomt dan kiezen zij enkel voor hun eigen carriere en dan blijkt de intense band toch wat minder sterk dan dat we dachten. Naar mijn mening moet een speler, om zijn heldenstatus te verdienen, meer dan alleen goed op het veld zijn en enthousiast naar het publiek toe zijn. Dit betekent dat de speler voor Feyenoord kiest, bewust de voorkeur er aan geeft om voor onze mooie club meerdere jaren te spelen. Het echt aangaan van een oprechte band. Iedereen kent wel iemand van vroeger die in eerste instantie bijzonder sympathiek lijkt en waarbij je dacht dat dit een echt goed persoon is. Je raakt echt enthousiast over deze persoon omdat je echt op 1 lijn lijkt te zitten. Maar na verloop van tijd kom je er achter dat het wel meevalt, aangezien hij of zij een zelfde band net zo snel lijkt te hebben met anderen die hij net ontmoet. Dan denk je, het was allemaal niet zoveel waard. Was ik er maar niet zo ingevlogen. De volgende keer let ik beter op en geef ik het wat meer tijd. Een echte band ontwikkelt zich, puur alleen al door de tijd die je samen doorbrengt. Als iemand langere tijd blijft hangen weet je zeker dat dit iemand is waar je op kan vertrouwen en jouw kameraadschap waard is. Zo zou het ook moeten zijn met onze jongens. Geef het eerst maar de tijd, laat ze het maar bewijzen dat ze van Feyenoord houden (en van Feyenoord alleen). Opdat wij niet bedrogen uit komen. Laten we daarom wat meer onze waardering uitspreken voor de spelers die al jaren voor Feyenoord kiezen en de intentie hebben om dat ook nog jaren te doen omdat zij aantoonbare waardering, bijvoorbeeld door middel van contractverlenging, voor het instituut Feyenoord hebben. Anders doen we hen te kort, evenals onze echte helden uit het verleden die wat langer dan 1 seizoen bleven hangen (kindvall, van hanegem, de wolf). Als ik dit dan meeneem in wie een held moet zijn, uiteraard naast wat zij laten zien op het veld, dan denk ik meer aan Clasie en de Vrij dan aan Guidetti. Laat het hem maar verdienen. Wij, het Legioen, moeten staan voor een echte band met onze jongens maar alleen als zij voor een echte band met ons staan. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Kan inderdaad niet ontbreken... |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Miyaichi een held? Heb ik iets gemist? |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
quote: Kan me daar niets van herinneren. Deed het leuk een paar wedstrijden, leuk ventje, maar die nieuwsberichten over hem in de Headliner lees ik toch echt niet. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Nieuw hier? Dit is pas het 185ste heldentopic ...
Bruins///HELD! |
|
|
|
|
Sensi
|
|
|
Waar heb jij het over chef? Miyaichi en Guidetti zijn huurlingen en dus niet van Feyenoord zelf. Het is niet meer dan logisch dat die spelers naar hun eigen club terug gaan. Denken ze dan aan hun eigen carriere? Nee, het stond immers al vast dat ze weer terug zouden gaan na één seizoen. Hopelijk blijft Guidetti nog een jaar maar als het niet zo is ken je hem daar nooit op aan kijken. Kut topic. |
|
|
|
|
12
|
|
|
Allereerst welkom Jansuh;-) Ik vindt het niet gerechtvaardigd deze topic genadeloos af te kraken. Hoewel ik het niet volledig met alles eens ben waardeer ik wel de moeite die hij neemt om zo´n verhaal te schrijven. Het geeft in ieder geval weer wat inhoudelijke info hier op zijn tijd. Plat en oppervlakkig geouwehoer vind ik leuk als het zo nu en dan eens afgewisseld wordt met een volledig omschreven mening. Jansuh bij deze bedankt voor je bijdrage.
In mijn beleving heb je verschillende soorten helden. 1) Gewone mensen die opkomen voor de zwakkeren in de samenleving die daar zelf amper belang bij hebben. 2)Op voetbal gebied zijn dat spelers en trainers die boven de rest uit steken. Zoals Guidetti op 19 jarige leeftijd spelend als een doorgewinterde vedette (uitzonderingen daargelaten)en waaronder Koeman als trainer. 3) Spelers en clubiconen die hondstrouw zijn aan hun club, zoals de Wolff en Gerard Meijer. 4) Het legioen mag hierbij ook zeker niet vergeten worden.
Je hebt idd gelijk dat helden die kwalitatief iets bijzonders toevoegen aan de selectie meer in de picture staan dan de helden die zich meer verbonden lijken te voelen met de club. En over Guidetti durf ik daar geen oordeel over te vellen omdat hij zijn verblijf zelf niet bepalen kan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 april 2012 door 12 -- |
|
|
|
|
Sensi
|
|
|
Naja ik kraak het niet af, ik respecteer de bijdrage maar ik geef wel mn ongezouten mening ^^ |
|
|
|
|
12
|
|
|
quote:Op zondag 08 april 2012 - 16:42 schreef Sensi het volgende:Naja ik kraak het niet af, ik respecteer de bijdrage maar ik geef wel mn ongezouten mening ^^ Een vleugje zeezout kan geen kwaad ;-) |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Vlaar is toch echt een held.
heeft feyenoord ''geleid'' ook tijdens het ramp seizoen. ondanks zijn jonge leeftijd vind ik, dat hij echt ween held is in de kuip. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
daarbij denk ik dat leerdam nog lang bij feyenoord zal spelen, daardoor vanzelf we zal uitgroeien tot een held.
ik hoop dat na Guidetti weer een volgende spits op zal staan. wie dat zullen we vanzelf zien. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op zondag 08 april 2012 - 18:54 schreef NatjosFC het volgende:daarbij denk ik dat leerdam nog lang bij feyenoord zal spelen, daardoor vanzelf we zal uitgroeien tot een held. ik hoop dat na Guidetti weer een volgende spits op zal staan. wie dat zullen we vanzelf zien. Wij? Oh ja joh.... |
|
|
|
|
Sensi
|
|
|
quote: Stylzz//held//mooie vrouwen postert |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
clasie en el zijn de beste dit seizoen tot nu... |
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
Dirk Kuyt en John Guidetti. Dat zijn de helden die ik heb meegemaakt. |
|
|
|
|
TheMenace
|
|
|
helden bestaan niet!
ik vind dat feyenoord met dit elftal op 1 had moeten staan. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: zeker zeker zeker maar ik weet er nog 1...
GUYON///HELD!!! |
|
|
|
|
TheMenace
|
|
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
Fernandéz benadeeld ons er alleen mee. Hij is niet gemeen als ie gemeen moet zijn, hier dupeert hij ons alleen maar mee. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
Jullie en daarmee bedoel ik het publiek zijn de helden die door weer en wind en bij goede en slechte tijden er altijd zitten.. De Kuip zit altijd bomvol en daar herken je aan dat Feyenoord een topclub is en zal blijven. Mr ik hou van PSV sorry hey |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 08 april 2012 - 21:59 schreef Quiroz het volgende:Fernandéz benadeeld ons er alleen mee. Hij is niet gemeen als ie gemeen moet zijn, hier dupeert hij ons alleen maar mee. Wat een jankers hier zeg... Volgens mij wonnen we van Psv door Guyon!!!!Fernandez///HELD!!! |
|
|
|
|
bode
|
|
|
Mijn grootste helden waren Kindvall, Wim Jansen, van Haanengem en Hasil schitterende voetballers |
|
|
|
|
bode
|
|
|
quote:Op zondag 08 april 2012 - 21:23 schreef TheMenace het volgende:helden bestaan niet! ik vind dat feyenoord met dit elftal op 1 had moeten staan. Dan hadden ze ook van de kleintjes moeten winnen |
|
|
|
|
TheMenace
|
|
|
quote:Op zondag 08 april 2012 - 22:09 schreef infamous psv het volgende:Jullie en daarmee bedoel ik het publiek zijn de helden die door weer en wind en bij goede en slechte tijden er altijd zitten.. De Kuip zit altijd bomvol en daar herken je aan dat Feyenoord een topclub is en zal blijven. Mr ik hou van PSV sorry hey we houden van eerlijkheid!en daar ben jij er 1 van!gefeliciteed met de beker!
Come On Feyenoord! |
|
|
|
|
TheMenace
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 08 april 2012 - 22:50 schreef bode het volgende:Mijn grootste helden waren Kindvall, Wim Jansen, van Haanengem en Hasil schitterende voetballers Moulijn? Maar uiteraard zijn de rest ook helden.. |
|
|
|
|
TheMenace
|
|
|
ik vind dat iedereen hier helden zijn!wij geven dagelijks zoniet wekelijks onze ongezouten en gedisciplineerde meningen,waarheden,feiten en onze zuurverdiende tijd aan dit forum.wij zorgen dat dit levend blijft!wij zijn de helden!hahaaa P:
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 april 2012 door TheMenace -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
TheMenace
|
|
|
quote: die ene die nu eindelijk weer op zijn plek zit bij excelsior!P: |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 08 april 2012 - 22:14 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Wat een jankers hier zeg... Volgens mij wonnen we van Psv door Guyon!!!!Fernandez///HELD!!! -1 |
|
|
|
|
Gyan010
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Ach Ricky van Haaren bij een kleine indiaanse waarzegster... Op de tarokkaarten staan !!je bent te laat met bijtekenen.. |
|
|
|
|
craven
|
|
|
quote: Je ziet dat kleine ventje denken: wie is in godsnaam die gozer tegenover me |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op maandag 09 april 2012 - 09:48 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Ach Ricky van Haaren bij een kleine indiaanse waarzegster... Op de tarokkaarten staan !!je bent te laat met bijtekenen.. hahahah....btw boeit niet,voegt totaal niets toe aan fey 1. |
|
|
|
|
Sensi
|
|
|
HELD! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Haha ja inderdaad, Karim staat op het punt om te zeggen:" geeft niet joh, wij willen hem ook niet meer kennen..". |
|
|
|