|
|
Boudewijn
|
|
|
Speelschema EK Voetbal 2012
Groep A 08 jun '12 18:00 Nationaal Stadion (Warschau) Polen - Griekenland 08 jun '12 20:45 Municipal Stadion (Wroclaw) Rusland - Tsjechie 12 jun '12 18:00 Municipal Stadion (Wroclaw) Griekenland - Tsjechie 12 jun '12 20:45 Nationaal Stadion (Warschau) Polen - Rusland 16 jun '12 20:45 Nationaal Stadion (Warschau) Griekenland - Rusland 16 jun '12 20:45 Municipal Stadion (Wroclaw) Tsjechie - Polen
Groep B 09 jun '12 18:00 Metalist Stadion (Charkov) Nederland - Denemarken 09 jun '12 20:45 Ukraina Stadion (Lviv) Duitsland - Portugal 13 jun '12 18:00 Ukraina Stadion (Lviv) Denemarken - Portugal 13 jun '12 20:45 Metalist Stadion (Charkov) Nederland - Duitsland 17 jun '12 20:45 Metalist Stadion (Charkov) Portugal - Nederland 17 jun '12 20:45 Ukraina Stadion (Lviv) Denemarken - Duitsland
Groep C 10 jun '12 18:00 Arena Gdansk (Gdansk) Spanje - Italie 10 jun '12 20:45 Miejski Stadion (Poznan) Ierland - Kroatie 14 jun '12 18:00 Miejski Stadion (Poznan) Italie - Kroatie 14 jun '12 20:45 Arena Gdansk (Gdansk) Spanje - Ierland 18 jun '12 20:45 Arena Gdansk (Gdansk) Kroatie - Spanje 18 jun '12 20:45 Miejski Stadion (Poznan) Italie - Ierland
Groep D 11 jun '12 18:00 Donbass Arena (Donetsk) Frankrijk - Engeland 11 jun '12 20:45 NSC Olympisch Stadion (Kiev) Oekraïne - Zweden 15 jun '12 18:00 Donbass Arena (Donetsk) Oekraïne - Frankrijk 15 jun '12 20:45 NSC Olympisch Stadion (Kiev) Zweden - Engeland 19 jun '12 20:45 Donbass Arena (Donetsk) Engeland - Oekraïne 19 jun '12 20:45 NSC Olympisch Stadion (Kiev) Zweden - Frankrijk |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
droom Shevchenko komt uit: 'Ik voel me nog twintig'
11/06/2012 23:28
Andriy Shevchenko kon na afloop van de 2-1 zege van Oekraïne op Zweden zijn geluk niet op. De 35-jarige routinier zag zijn droom uitkomen op de eerste EK-wedstrijd van het gastland ooit en zorgde met twee treffers voor Oekraïense voetbalgeschiedenis.
'Ik voel me fantastisch; dit was een historische overwinning voor ons', jubelde Shevchenko kort na afloop. 'Of ik me 35 voel? Nee, absoluut niet. Ik voel me nog twintig jaar oud.'
De laatste tien minuten keek Shevchenko toe vanaf de reservebank, nadat bondscoach Blochin hem met een applauswissel naar de kant had gehaald. Na afloop kon hij zijn vreugde niet de baas en stormde hij het veld op (zie onderstaande foto).
Shevchenko en Oekraïne gaan in Groep D aan de leiding. Het gastland kan in de duels met Engeland en Zweden plaatsing voor de kwartfinale afdwingen. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
'Van Marwijk komt op mij niet meer geloofwaardig over'
11/06/2012 23:45
Terwijl Jetro Willems zaterdagavond linksback speelde tegen Denemarken (1-0 verlies), zat Urby Emanuelson zich te verbijten in Amsterdam. Nog voor de eerste oefensessies van Oranje viel de speler van AC Milan af.
Emanuelson baalde van de manier waarop bondscoach Bert van Marwijk het slechte nieuws meedeelde, pas twee dagen nadat het al via internet bekend was geworden. 'Het was een kort gesprek', aldus de linkspoot in gesprek met Voetbal International. 'Ik liet het maar over me heen komen.'
'Wist even niet wat ik moest zeggen. Het maakte toch niet meer uit, want het besluit was al genomen. Ik was er echt door van slag. Het is niet dat ik mezelf al rijk rekende en zeker dacht dat ik naar het EK zou gaan. Maar dat ik op zo'n manier zou afvallen had ik echt niet verwacht.'
De uitleg van de bondscoach zelf raakte volgens Emanuelson kant noch wal. 'Hij zei dat ik te weinig linksback had gespeeld en dat er op het middenveld te veel concurrentie was voor mij. Tja, wat had ik dan moeten zeggen? Ik had het maar te accepteren. Maar het zijn niet de feiten.'
'Ik zou volgens de bondscoach al tweeënhalf jaar niet meer als linksback hebben gespeeld. In werkelijkheid stond ik in mijn anderhalf jaar bij AC Milan regelmatig op die plek. De laatste twee wedstrijden van dit seizoen nog, tegen Bologna en Genoa. Het ging goed en ik gaf twee assists. Dus ja, wat had ik nou moeten zeggen op de uitleg? Ik kán er zo weinig mee.'
Dat Jetro Willems en Stijn Schaars wél werden opgeroepen, steekt Emanuelson. 'Dan kom je op mij niet meer geloofwaardig over. Kijk, voor mij is het nu gewoon duidelijk. De bondscoach is niet van mij gecharmeerd. Van de voetballer Emanuelson, neem ik aan. Want ik zou niet weten wat ik als persoon verkeerd heb gedaan.'
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 juni 2012 door infamous psv -- |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
Engeland-Italie is een leuke pot om nr te kijken.. en de Engelsen voetballen beter dan ik had verwacht, en Balotelli speelt goed en beheerst.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
Italie terecht naar de halve finale... Affiches om van te smullen.. Portugal-Spanje en Duitsland-Italie. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op zondag 24 juni 2012 - 22:00 schreef infamous psv het volgende:Engeland-Italie is een leuke pot om nr te kijken.. en de Engelsen voetballen beter dan ik had verwacht, en Balotelli speelt goed en beheerst.. Ik mis de drive naar voren...waarom geen lennon mee... Geen agressie en geen agressie...me landje speelt onengels... Ze missen ook lampard... |
|
|
|