BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De laatste 14 wedstrijden in de laatste 10 seizoenen

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
alibabba
 alibabba - vrijdag 13 april 2012 - 17:13   quote  deeplink  
De laatste 9 wedstrijden is Ajax weer aan een fraaie reeks bezig. Alle potjes werden gewonnen, dus 27 punten behaald. Ik was eens nieuwsgierig en ben in de boeken gedoken, omdat ik het gevoel had dat Ajax aan het einde van de rit wel vaker goeie resultaten liet zien. Ik heb van de laatste 10 seizoenen telkens bekeken wat Ajax en andere clubs de laatste 14 wedstrijden presteerde. Opvallend is dat als je de laatste 14 potjes de meeste punten pakt, je bijna altijd kampioen word. Alleen als je een straatlengte achterstond, lukt het net niet of niet. Een overzicht;

2010'2011

1. Ajax=======35 ( 1e )
2. Heracles===29
3. Twente=====28

2009'2010

1. Ajax=======42 ( 1 punt tekort na geweldige inhaalrace )
2. Twente=====34 ( 1e )
3. AZ=========34

2008'2009

1. AZ=========30 ( 1e )
2. PSV========30
3. Twente=====28
4. Ajax=======27

2007'2008

1. NEC========34 ( stonden 16e en eindigde 8e )
2. NAC========31 ( stond in middenmoot en eindigde 3e )
3. PSV========29 ( 1e )
4. Ajax=======28

2006'2007

1. Ajax=======33 ( 2e op doelsaldo )
2. AZ=========31
3. Roda=======28
4. Twente=====28
5. PSV========22 ( 1e )

2005'2006

1. PSV========36 ( 1e )
2. AZ=========29
3. Feyenoord==26
4. Ajax=======26

2004'2005

1. PSV========36 ( 1e )
2. Ajax=======36
3. Twente=====29

2003'2004

1. Feyenoord==30 ( na 20 matches 14 punten achter Ajax )
2. Ajax=======28 ( 1e )
3. PSV========28

2002'2003

1. Feyenoord==40 ( na 20 matches 11 punten achter PSV )
2. Ajax=======36 ( na 20 matches 4 punten achter PSV )
3. PSV========33 ( 1e )

2001'2002

1. Ajax=======31 ( 1e )
2. PSV========31
3. Vitesse====27

Je hebt er waarschijnlijk niet veel aan, maar ik vond het leuk om het eens op te zoeken:)))))))
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 13 april 2012 - 17:19   quote  deeplink  
Elk topic van jou is informatief gap,ik lees alles van jou.......gewoon lekker mee doorgaan....:)
thomASS
 thomASS - vrijdag 13 april 2012 - 17:23   quote  deeplink  
Leuk om te weten. Dat zijn dan toch 2 kampioenschappen die we misschien wel hadden moeten winnen :)
alibabba
 alibabba - vrijdag 13 april 2012 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2012 - 17:19 schreef Nenam_tiL het volgende:
Elk topic van jou is informatief gap,ik lees alles van jou.......gewoon lekker mee doorgaan....:)
;)))) ik was ermee bezig en dacht: waar ben ik eigenlijk in godsnaam mee bezig en ik heb nog steeds het gevoel dat het nutteloze tijd is geweest:))) ik ben er de hele middag mee bezig geweest...in die tijd had ik al 4 kinderen gemaakt kunnen hebben en dan was er nog tijd over geweest voor een volle zak met zaad te kweken:)))))))))))
alibabba
 alibabba - vrijdag 13 april 2012 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2012 - 17:23 schreef thomASS het volgende:
Leuk om te weten. Dat zijn dan toch 2 kampioenschappen die we misschien wel hadden moeten winnen :)
Inderdaad...in 2007 en 2010 waren WE er ontzettend dichtbij..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 13 april 2012 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2012 - 19:30 schreef alibabba het volgende:

[..]

;)))) ik was ermee bezig en dacht: waar ben ik eigenlijk in godsnaam mee bezig en ik heb nog steeds het gevoel dat het nutteloze tijd is geweest:))) ik ben er de hele middag mee bezig geweest...in die tijd had ik al 4 kinderen gemaakt kunnen hebben en dan was er nog tijd over geweest voor een volle zak met zaad te kweken:)))))))))))
Tsja prioriteiten stellen gap.....4 kinderen lijkt me ook wel gaaf,ik heb er maar 1
alibabba
 alibabba - vrijdag 13 april 2012 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2012 - 19:33 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Tsja prioriteiten stellen gap.....4 kinderen lijkt me ook wel gaaf,ik heb er maar 1
Maar je bent er zielsgelukkig mee kerel en dat is het allerbelangrijkste;)))
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 13 april 2012 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2012 - 19:35 schreef alibabba het volgende:

[..]

Maar je bent er zielsgelukkig mee kerel en dat is het allerbelangrijkste;)))
Dat dan weer wel vriend.....is mijn leven
dege
 dege - vrijdag 13 april 2012 - 19:49   quote  deeplink  
als ajax zo blijft spelen zoals de afgelopen wedstrijden pakken ze in de laatste 5 wedstrijden ook nog 15 punten en worden we met 2 vingers in de neus kampioen, misschien komen we dit weekend al heel dichtbij, als psv-az ook nog in een gunstig resultaat eindigt voor ons aller ajax, heerlijk toch, heel het land weet het al, ajax word WEER kampioen!!!
Stanley
 Stanley - zaterdag 14 april 2012 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2012 - 17:19 schreef Nenam_tiL het volgende:
+14
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zaterdag 14 april 2012 - 11:56   quote  deeplink  
Allereerst wil ik Ali complimenteren met dit topic! Zoals Nenam als zei is elk topic van jouw informatief en lees ik het altijd helemaal door! Reageren doe ik in mindere mate omdat meestal jouw reactie eigenlijk mijn reactie al is! ;-)

Blij ben ik met het Ajax van de afgelopen 2 maanden! Eindelijk is het geloof weer terug, maar waarom dit altijd pas in het slot van het seizoen moet is mij een raadsel?? Ik wil zoiets eigenlijk eens een heel seizoen zien. Dat je zelfs bij clubs als Utrecht, die het moeten hebben van strijd, volop meegaat hierin en deze clubs gewoon verslaat! Zodat we in de winterstop trots achteruit kunnen kijken en al kunnen concluderen dat het kampioenschap snel binnen is! ;-)
alibabba
 alibabba - zaterdag 14 april 2012 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 april 2012 - 11:56 schreef amsterdammer113 het volgende:
Allereerst wil ik Ali complimenteren met dit topic! Zoals Nenam als zei is elk topic van jouw informatief en lees ik het altijd helemaal door! Reageren doe ik in mindere mate omdat meestal jouw reactie eigenlijk mijn reactie al is! ;-)

Blij ben ik met het Ajax van de afgelopen 2 maanden! Eindelijk is het geloof weer terug, maar waarom dit altijd pas in het slot van het seizoen moet is mij een raadsel?? Ik wil zoiets eigenlijk eens een heel seizoen zien. Dat je zelfs bij clubs als Utrecht, die het moeten hebben van strijd, volop meegaat hierin en deze clubs gewoon verslaat! Zodat we in de winterstop trots achteruit kunnen kijken en al kunnen concluderen dat het kampioenschap snel binnen is! ;-)
Waarom dat steeds op het eind moet gebeuren vind ik ook raar...het geloof is er weer en ook de supporters staan weer volledig achter Ajax...het gekloot buiten uit het voetbal is nooit goed voor het 1e elftal...vorig seizoen en nu dit seizoen weer is er een stijgende lijn geweest telkens als men bij Ajax wist waar men aan toe was, welke kant we op gaan met Ajax...bijna elke Ajacied wil de lijn Cruijff en co en het is mij een godsraadsel waarom daar steeds een strijd tegen was, ook al omdat de supporters dat willen....

Ik zeg absoluut niet dat alles wat Cruijff doet goed is...als iemand als Jan Punt hetzelfde zou zeggen en doen als Johan, werkt het niet, maar het werkt nu wel omdat hij Johan Cruijff heet...die man heeft zoveel status en charisma dat iedereen hem gelooft en dan heeft het sowieso een positieve uitwerking...je ziet het bij Barcelona, bij die Mexicaanse club en nu weer bij Ajax...ik vraag me werkelijk af wat ten HaTe, Schurkenboom en co wilde bereiken...niemand heeft daar een binding mee, het had een negatief effect gehad op Ajax en dat noemen zich dan Ajacieden...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 14 april 2012 - 14:21   quote  deeplink  
Ali, als ik terug denk aan de periode Ten HaTe, Schurkenboom en Co. dan lopen bij mij nog de tranen over m'n wangen....
Wat een ANTI-AJAX gasten waren dat. Te gek voor woorden!!!

Voor de rest; bedankt wederom voor je geweldige statistieken. CHAPO ***+1
alibabba
 alibabba - zaterdag 14 april 2012 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 april 2012 - 14:21 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ali, als ik terug denk aan de periode Ten HaTe, Schurkenboom en Co. dan lopen bij mij nog de tranen over m'n wangen....
Wat een ANTI-AJAX gasten waren dat. Te gek voor woorden!!!

Voor de rest; bedankt wederom voor je geweldige statistieken. CHAPO ***+1
Hahaha Ronaldo;))) jij altijd met ***+1...geweldig, maar wel waar....hopelijk:)))))
Ajx
 Ajx - zaterdag 14 april 2012 - 17:51   quote  deeplink  
Zoals een aantal mensen het al zeggen, het lijkt(en is dus ook zo volgens de statistieken van ali) dat Ajax prima presteert in de laatste wedstrijden. Als Ajax het nou ook eens een keertje zou kunnen opbrengen om eens goed te beginnen, zouden we elke keer eindigen met rond de 90 punten!
joduh
 joduh - zaterdag 14 april 2012 - 20:37   quote  deeplink  
Ga zo door Ali: Nederland wordt steeds slimmer!!!!
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 april 2012 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 april 2012 - 20:37 schreef joduh het volgende:
whahahahaha geniaal JODUH JODUH JODUH!!!!!
alibabba
 alibabba - zondag 15 april 2012 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 april 2012 - 20:37 schreef joduh het volgende:
Verrekte reetkever:)))))) hahahahahaha...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De laatste 14 wedstrijden in de laatste 10 seizoenen

0.0055129