|
|
nora
|
|
|
Douglas is onze man hoop ik |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 - 19:21 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] over donk kan ik maar een ding zeggen, nooit halen! pakt zoveel lompe kaarten! en is lomp in zn spel! daarbij wat jij zegt over douglas. opzich is het niet zo erg dat hij opbouwend wat minder is. maar dan moet de andere CV het doen. en dan kan alderweireld niet dus ben dat wel met je eens, mathijssen vind ik echt helemaal niets meer. misschien ook iemand voor hooguit een jaar. zoals jij zegt. die gast kost teveel. die kalas en kashia van vitesse zijn ook wel gruwelijk goed vind ik Donk, leek mij juist wel goed.
nu je het zegt lijkt die Kashia me na Chivu de beste optie. Kashia is al aanvoerder van Vitesse sinds vorig jaar. heeft dus ook wel wat ervaring, die Kalasz is dan denk ik nog wat te jong.
Kashia is verdedigend beter dan Moisander, Kashia is koppend beter, Kasha heeft ook een goede inspeelpass. het enige probleem is dat ik denk dat hij inschuivend wat minder is. maar dat kan Alderweireld dan doen, die heeft een verwoestend schot.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 mei 2012 door NatjosFC -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 00:40 schreef NatjosFC het volgende:[..] Donk, leek mij juist wel goed. nu je het zegt lijkt die Kashia me eigenlijk na Chivu de beste optie. Kashia is al aanvoerder van Vitesse sinds vorig jaar. heeft dus ook wel wat ervaring, die Kalasz is dan denk ik nog wat te jong. Kashia is verdedigend beter dan Moisander, Kashia is koppend beter, Kasha heeft ook een goede inspeelpass. het enige probleem is dat ik denk dat hij inschuivend wat minder is. maar dat kan Alderweireld dan doen, die heeft een verwoestend schot. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: ....... dat hoop ik toch echt niet, stuk onbenul is het |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: helemaal mee eens, die gozer heeft niks meer gepresteerd het laatste jaar. alleen maar fouten en rode kaarten. |
|
|
|
|
teriele
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 - 19:21 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] over donk kan ik maar een ding zeggen, nooit halen! pakt zoveel lompe kaarten! en is lomp in zn spel! daarbij wat jij zegt over douglas. opzich is het niet zo erg dat hij opbouwend wat minder is. maar dan moet de andere CV het doen. en dan kan alderweireld niet dus ben dat wel met je eens, mathijssen vind ik echt helemaal niets meer. misschien ook iemand voor hooguit een jaar. zoals jij zegt. die gast kost teveel. die kalas en kashia van vitesse zijn ook wel gruwelijk goed vind ik Kalas en Kashia, daar had ik nog niet aan gedacht zeg.
Met name Kalas, Wat een verdediger is dat zeg. En is 18(!) en kan moeiteloos mee met Vitesse. Deze jongen heeft veel potentie vind ik. Maar nee toch zie ik liever een meer ervarender verdediger. Ik vind Kalas goed, maar of hij al een heel seizoen bij Ajax kan mee draaien vraag ik mij af. En tevens is hij eigendom van Chelsea of heb ik dat verkeerd? Verder vind ik Nuytinck te kort komen voor Ajax, en Gouwelul van Heerenveen ook.
Maar ik denk dat de Boer een keuze gaat maken tussen Chivu (gaat hoogstwaarschijnlijk toch niet komen i.v.m. met salaris) Moisander,en Nuytinck. Maar als je vooral die laatst genoemde twee vergelijkt met Vertonghen, wat lever je daar enorm veel kwaliteit mee in zeg. Tis zo'n belangrijke schakel Vertonghen. Maarja helaas nu krijg je er nog wat voor. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 17:10 schreef teriele het volgende:[..] Kalas en Kashia, daar had ik nog niet aan gedacht zeg. Met name Kalas, Wat een verdediger is dat zeg. En is 18(!) en kan moeiteloos mee met Vitesse. Deze jongen heeft veel potentie vind ik. Maar nee toch zie ik liever een meer ervarender verdediger. Ik vind Kalas goed, maar of hij al een heel seizoen bij Ajax kan mee draaien vraag ik mij af. En tevens is hij eigendom van Chelsea of heb ik dat verkeerd? Verder vind ik Nuytinck te kort komen voor Ajax, en Gouwelul van Heerenveen ook. Maar ik denk dat de Boer een keuze gaat maken tussen Chivu (gaat hoogstwaarschijnlijk toch niet komen i.v.m. met salaris) Moisander,en Nuytinck. Maar als je vooral die laatst genoemde twee vergelijkt met Vertonghen, wat lever je daar enorm veel kwaliteit mee in zeg. Tis zo'n belangrijke schakel Vertonghen. Maarja helaas nu krijg je er nog wat voor. maar die Kashia is een betere verdediger dan Moisander en Nuytinck, maar volgens mij heb die Kashia nog 3 jaar contract.
Gouweleeuw volgend jaar halen, dan heeft hij nog 1 jaar contract.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 mei 2012 door NatjosFC -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: de Boer gaf toch aan geen spelers uit het buitenland te willen halen die nog geen relatie met Ajax hebben, dat soort spelers zijn dus al geen opties meer. |
|
|
|
|
teriele
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 17:21 schreef NatjosFC het volgende:[..] maar die Kashia is een betere verdediger dan Moisander en Nuytinck, maar volgens mij heb die Kashia nog 3 jaar contract. Gouweleeuw volgend jaar halen, dan heeft hij nog 1 jaar contract. Dan moet ik eerst meerdere wedstrijden kijken van Kashia voordat ik kan oordelen.
Maar als ik dit lees, Komt het erop neer dat jij Kashia en Gouweleeuw wil? Leuk spelertje voor de breedte hoor die Gouweleeuw, maar aangezien je genoeg talent uit de A1 hebt voor de cv positie,(Denswil,Veltman). Lijkt me Gouweleeuw overbodig. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 11:17 schreef NatjosFC het volgende:[..] helemaal mee eens, die gozer heeft niks meer gepresteerd het laatste jaar. alleen maar fouten en rode kaarten. zoveel rood heeft tie niet gepakt! hij is momenteel niet top. maar we weten wat hij kan. laat ik ook zeggen dat je veel beter hier niet krijgt. wij kunnen geen verdedigers halen van 20 miljoen. het enige wat ik jammer vind is dat ajax niet scout in landen als argentinie, uruguay, paraguay enzo. dat zijn landen waar verdedigers vaak heel tempramentvol en heel fysiek zijn. beetje zoals chivu destijs. of fabricio colocini. denk aan gebriel heintze. als ik bij uruguay naar zon martin caceren kijk. echt heerlijk. en waarom gan groningen daar godverdomme wel scouten. daar heb je verdedigers! hard en met bluf! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 17:10 schreef teriele het volgende:[..] Kalas en Kashia, daar had ik nog niet aan gedacht zeg. Met name Kalas, Wat een verdediger is dat zeg. En is 18(!) en kan moeiteloos mee met Vitesse. Deze jongen heeft veel potentie vind ik. Maar nee toch zie ik liever een meer ervarender verdediger. Ik vind Kalas goed, maar of hij al een heel seizoen bij Ajax kan mee draaien vraag ik mij af. En tevens is hij eigendom van Chelsea of heb ik dat verkeerd? Verder vind ik Nuytinck te kort komen voor Ajax, en Gouwelul van Heerenveen ook. Maar ik denk dat de Boer een keuze gaat maken tussen Chivu (gaat hoogstwaarschijnlijk toch niet komen i.v.m. met salaris) Moisander,en Nuytinck. Maar als je vooral die laatst genoemde twee vergelijkt met Vertonghen, wat lever je daar enorm veel kwaliteit mee in zeg. Tis zo'n belangrijke schakel Vertonghen. Maarja helaas nu krijg je er nog wat voor. volgens mij is hij inderdaad eigendom van chelsea ja! weet je wat het is. de vraag of iemand een overstap of een hogere stap aankan heb je altijd. ik denk dat hij het kan. net als boerrigter enzo snap je? kijk bij geen een speler heb je de garantie dat hij slaagt. kijk messi bij argentinie. je speelt met 2 andere egoisten voorin en messi presteert niet. het is en blijft altijd afwachten |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 17:24 schreef NatjosFC het volgende:[..] de Boer gaf toch aan geen spelers uit het buitenland te willen halen die nog geen relatie met Ajax hebben, dat soort spelers zijn dus al geen opties meer. wat een bullshit. moet iedereen van ajax komen ofzo? voltrekte onzin |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Voor degenen(metname: Luis_Suarez) die het zien zitten in Kashia of Kalasz:
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:21 schreef NatjosFC het volgende:Voor degenen(metname: Luis_Suarez) die het zien zitten in Kashia of Kalasz: [ filmpje ] hahah dankjewel! kijk ik kan makkelijk 2 wedsrijden de hele tijd op een speler letten. daarna oordel ik pas. niet arrogant bedoeld. en als het zo overkomt sorry. maar over het algemeen weet ik wel waarover ik praat en de dingen waar ik over praat zijn meestan serieuze dingen die concreet zijn. snap je. die 2 zijn echt goed! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
kijk vanaf 1 minuut 31!! wat is die gozer snel in zn eerste meters! kolere. zoals bruggink zegt. dat athletiek daar heeft tie aan gedaan/ de kolere en zo sterk he |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:25 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] hahah dankjewel! kijk ik kan makkelijk 2 wedsrijden de hele tijd op een speler letten. daarna oordel ik pas. niet arrogant bedoeld. en als het zo overkomt sorry. maar over het algemeen weet ik wel waarover ik praat en de dingen waar ik over praat zijn meestan serieuze dingen die concreet zijn. snap je. die 2 zijn echt goed! eens, in het filmpje zie je dat Kashia ook opbouwend goed is, maar als je kijkt hoe de bal voor hem ligt weet ik niet of hij dat ook van links kan. daarbij is het een goede kopper. lijkt me(al is hij Rechtsbening) een goede vervanger voor Jan, Kalasz is een enorm talent maar onhaalbaar. |
|
|
|
|
Appie66
|
|
|
Nuytink. Is kop sterk en pikt ook doelpunten mee. Is ook balvaardiger en sneller in de combinatie. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:29 schreef NatjosFC het volgende:[..] eens, in het filmpje zie je dat Kashia ook opbouwend goed is, maar als je kijkt hoe de bal voor hem ligt weet ik niet of hij dat ook van links kan. daarbij is het een goede kopper. lijkt me(al is hij Rechtsbening) een goede vervanger voor Jan, Kalasz is een enorm talent maar onhaalbaar. ben ik niet eens! kijk ik noem een voorbeeld... john guidetti, geweldige speler, maar iemand die van city nooit een kans zal krijgen! die verhuren alleen spelers om vervolgens diezelfde spelers voor 5 a 6 miljoen te verkopen!
zelfde geld voor chelsea. die matic, speelt nu bij benfica geloof ik! geweldige voetballer, maar krijgt geen kans. zo zal het met die 2 ook gaan! ajax heeft wel kans. anders huren! tot halng heeft vitesse ze gehuurd? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:38 schreef Appie66 het volgende:Nuytink. Is kop sterk en pikt ook doelpunten mee. Is ook balvaardiger en sneller in de combinatie. goed zo appie! helemaal eens. alleen moet hij komen samen met een ervaren verdediger. die hem nog wat bij kan leren |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:39 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] ben ik niet eens! kijk ik noem een voorbeeld... john guidetti, geweldige speler, maar iemand die van city nooit een kans zal krijgen! die verhuren alleen spelers om vervolgens diezelfde spelers voor 5 a 6 miljoen te verkopen! zelfde geld voor chelsea. die matic, speelt nu bij benfica geloof ik! geweldige voetballer, maar krijgt geen kans. zo zal het met die 2 ook gaan! ajax heeft wel kans. anders huren! tot halng heeft vitesse ze gehuurd? Chelsea doet dat met veel spelers, volgend jaar weer de Bruyne.
Kashia is gekocht. Kalasz weet ik niet maar denk niet dat Chelsea Kalasz aan Ajax uithuurt omdat hij toch op de bank zit, aangezien Alderweireld eerste keus is.
Kalasz en Gouweleeuw zijn allebei enorme talenten, en als we nu een ervaren CV halen. lijkt mij Kalasz of Gouweleeuw een goede opvolger voor Alderweireld. maar die Kalasz speelt LCV, zal ff opzoeken welk been hij is. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:43 schreef NatjosFC het volgende:[..] Chelsea doet dat met veel spelers, volgend jaar weer de Bruyne. Kashia is gekocht. Kalasz weet ik niet maar denk niet dat Chelsea Kalasz aan Ajax uithuurt omdat hij toch op de bank zit, aangezien Alderweireld eerste keus is. Kalasz en Gouweleeuw zijn allebei enorme talenten, en als we nu een ervaren CV halen. lijkt mij Kalasz of Gouweleeuw een goede opvolger voor Alderweireld. maar die Kalasz speelt LCV, zal ff opzoeken welk been hij is. nogmaals je kijkt niet goed genoeg. de bruyne is heel wat geld voor betaald, net als lukaku. die worden basisspelers geloof me! kalas niet! bij ajax wel! prima verdediger. en waarom roept iedereen gouweleeuw, hij deed het goed, maar de laatste 10 wedstrijden was die wel zo focking slecht! maakte zoveel fouten. laat tie nog maar een jaar rijpen!!!! nuytink heeft het daarintegen veel beter gedaan!
het enige wat ik jammer vond is dat ajax vorig jaar granqvist niet heeft gehaald, god wat een verdediger en voetballer! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:47 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] nogmaals je kijkt niet goed genoeg. de bruyne is heel wat geld voor betaald, net als lukaku. die worden basisspelers geloof me! kalas niet! bij ajax wel! prima verdediger. en waarom roept iedereen gouweleeuw, hij deed het goed, maar de laatste 10 wedstrijden was die wel zo focking slecht! maakte zoveel fouten. laat tie nog maar een jaar rijpen!!!! nuytink heeft het daarintegen veel beter gedaan! het enige wat ik jammer vond is dat ajax vorig jaar granqvist niet heeft gehaald, god wat een verdediger en voetballer! die hadden ze denk ik gehaald als Vertonghen vorig jaar was vertrokken. maar die speelt nu bij Genoa, maar dat was ook een sterke verdediger en goed aan de bal. denk niet dat hij terug wil naar NL, al zou hij op dit moment echt een goede vervanger zijn. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:49 schreef NatjosFC het volgende:[..] die hadden ze denk ik gehaald als Vertonghen vorig jaar was vertrokken. maar die speelt nu bij Genoa, maar dat was ook een sterke verdediger en goed aan de bal. denk niet dat hij terug wil naar NL, al zou hij op dit moment echt een goede vervanger zijn. zeker. heerlijke speler! altijd weer discusseren met jou he. altid moet ik 10x onderbouwen tot je het eens wordt. maar begin het nog leuk te vinden |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
maar al had ajax zich destijds gemeld was tie ook naar italie gegaan. kunnen toch meer slaris bieden! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:51 schreef Luis_suarez_19 het volgende:maar al had ajax zich destijds gemeld was tie ook naar italie gegaan. kunnen toch meer slaris bieden! ja, das waar. maar dit seizoen is Genoa 17e geworden, dus hij zal vast wel openstaan voor een vertrek. weet niet of zijn salaris betaalbaar is. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:53 schreef NatjosFC het volgende:[..] ja, das waar. maar dit seizoen is Genoa 17e geworden, dus hij zal vast wel openstaan voor een vertrek. weet niet of zijn salaris betaalbaar is. hij zal zeker openstaan voor een vertrek. wel in een goede competitie! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: denk ik ook! kom je trouwens meediscusseren in het forum over de CL finale? op het voetbalforum? |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:58 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] denk ik ook! kom je trouwens meediscusseren in het forum over de CL finale? op het voetbalforum? ehh, kijk wel ff.
Bayern wint toch, in duitsland zijn ze immers goed in muren breken. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: mooi man, vooral het lekkere wijf wat eronder stond bij mij;) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 19:00 schreef NatjosFC het volgende:[..] ehh, kijk wel ff. Bayern wint toch, in duitsland zijn ze immers goed in muren breken. kom gewoon man! |
|
|
|
|
teriele
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:27 schreef Luis_suarez_19 het volgende:kijk vanaf 1 minuut 31!! wat is die gozer snel in zn eerste meters! kolere. zoals bruggink zegt. dat athletiek daar heeft tie aan gedaan/ de kolere en zo sterk he Ja en hij is slechts 18 he! 18... en dan al zo kunnen verdedigen. Ja dat word een grote voorspel ik. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 20:00 schreef teriele het volgende:[..] Ja en hij is slechts 18 he! 18... en dan al zo kunnen verdedigen. Ja dat word een grote voorspel ik. je zou het haast zeggen. denk ik trouwens van van rhijn ook |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
tottenham speelt geen Cl maar EL door chelsea! niet goed voor vertonghen |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 20 mei 2012 - 00:10 schreef Luis_suarez_19 het volgende:tottenham speelt geen Cl maar EL door chelsea! niet goed voor vertonghen het nodige geld zal uit eindelijk wel op tafel komen hoor, dan niet van Spurs, dan vast wel van een andere club. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:47 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] nogmaals je kijkt niet goed genoeg. de bruyne is heel wat geld voor betaald, net als lukaku. die worden basisspelers geloof me! kalas niet! bij ajax wel! prima verdediger. en waarom roept iedereen gouweleeuw, hij deed het goed, maar de laatste 10 wedstrijden was die wel zo focking slecht! maakte zoveel fouten. laat tie nog maar een jaar rijpen!!!! nuytink heeft het daarintegen veel beter gedaan! het enige wat ik jammer vond is dat ajax vorig jaar granqvist niet heeft gehaald, god wat een verdediger en voetballer! plus 1 Die had Ajax moeten hebben sterk in verdediging maar ook opbouwend sterk. |
|
|
|
|
Gewoon iemand
|
|
|
Ik hoop op Chivu eigenlijk |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ik ook....De boer wilt een ervaren centrale verdediger...na Chivu wordt dat waarschijnlijk Moisander....het verschil in salaris zal er zeker zijn tussen beide heren.... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 21 mei 2012 - 20:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik ook....De boer wilt een ervaren centrale verdediger...na Chivu wordt dat waarschijnlijk Moisander....het verschil in salaris zal er zeker zijn tussen beide heren.... tja, het verschil in kwaliteit ook.... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: morgen dus,
maar 4 weken geleden werd gemeld dat hij die week er na zou zeggen naar welke club hij wel ging. en dat is ook nog niet bekend. dus gewoon een gerucht, maar als hij komt zou dat prachtig zijn. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 21 mei 2012 - 21:24 schreef NatjosFC het volgende:[..] morgen dus, maar 4 weken geleden werd gemeld dat hij die week er na zou zeggen naar welke club hij wel ging. en dat is ook nog niet bekend. dus gewoon een gerucht, maar als hij komt zou dat prachtig zijn. lees net dat ie 3 mill per jaar kan verdienen in turkije! Ajax zit weer te slapen! Geef hem 2 jarig contract van 3 mill. En hij Kost je alsnog maar de helft van wat jan opbrengt. Kun je narsing ook nog halen voor 6 als het moet! Chivu en narsing voor jan lijkt me toch echt een goede deal! Handelen ajax kom op! |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
De geruchten worden inderdaad hardnekkiger dat Chivu naar Istanbul zal vertrekken. zoiets dergelijks was ook wel te verwachten. Elke speler roept dat hij terugkeert naar zijn clubje waar het allemaal begonnen is, maar geen 1 maakt dat ook daadwerkelijk waar. Ja een van Bommel op z'n 35ste, maar die is in mijn ogen een tikkeltje te oud. Jammer van Chivu, maar 3 miljoen salaris per jaar moet Ajax simpelweg niet gaan betalen. Ook de verhoudingen in salaris komen dan veel te scheef te liggen. Uiteindelijk kiest elke speler voor de miljoenen, en bestaat clubliefde niet meer! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Als je hem voor 5 of 8 miljoen krijgt ben je spekkoper want hij is een copie van Vertongen en nog meer ervaring ,bij Genua speelt hij geen europ/voetbal en bij Ajax champ/voetbal dat is wel een trekpleister ze moeten alleen qua salaris er uit komen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 - 09:36 schreef nora het volgende:[..] Als je hem voor 5 of 8 miljoen krijgt ben je spekkoper want hij is een copie van Vertongen en nog meer ervaring ,bij Genua speelt hij geen europ/voetbal en bij Ajax champ/voetbal dat is wel een trekpleister ze moeten alleen qua salaris er uit komen. tja, zou echt de ideale opvolger zijn. maar die Kashia ook al is hij rechts is ook een goede verdediger + opbouwer. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 - 08:45 schreef Gruber het volgende:De geruchten worden inderdaad hardnekkiger dat Chivu naar Istanbul zal vertrekken. zoiets dergelijks was ook wel te verwachten. Elke speler roept dat hij terugkeert naar zijn clubje waar het allemaal begonnen is, maar geen 1 maakt dat ook daadwerkelijk waar. Ja een van Bommel op z'n 35ste, maar die is in mijn ogen een tikkeltje te oud. Jammer van Chivu, maar 3 miljoen salaris per jaar moet Ajax simpelweg niet gaan betalen. Ook de verhoudingen in salaris komen dan veel te scheef te liggen. Uiteindelijk kiest elke speler voor de miljoenen, en bestaat clubliefde niet meer! Hee Gruber, je hebt gelijk denk ik.
Behalve Johnny Heytinga. Althans dat denken een hele hoop Ajacieden. Johnny laat de miljoenen en gaat voor de clubliefde ...
Het totale voetbal zou een salarisplafond opgelegd moeten krijgen! En alleen voor de heeeele goede voetballers zal er aanvullend geld te verdienen zijn in de vorm van een marketingcontract. In dat geval zullen we weer wat meer een gelijke strijd krijgen en krijgt clubliefde weer kans te ontluiken ;-) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Clubliefde moet je gewoon vergeten het zijn allemaal profs en die moeten het in 10 tot 15 jaar verdienen,je ziet het aan alle spelers die beloven dat ze terug komen,een enkele komt terug op een leeftijd dat ze eigenlijk nergens meer aan de bak komen of meer op de bank zullen zitten als zullen spelen of ze komen terug om na een jaar in de techn.staf te komen,maar ook Chivu komt gewoon niet terug gaat voor 3 miljoen per jaar in turkeye voetballen. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
De Fifa en Uefa willen niet mee in de ontwikkelingen van deze tijd omdat dit tenkoste zou gaan van de charme van het spelletje...
Het verdwijnen van clubliefde gaat ook ten koste van de charme van het spelletje.
Met het salarisplafond hoeven clubs ook niet meer zo belachelijk veel aan salaris te besteden en kunnen de toegangsprijzen bijvoorbeeld omlaag en krijg je weer overal volle stadions ervoor terug. Hoewel we hier in Nederland niet echt over te klagen hebben op een paar clubs na.
Het geld verpest het voetbal!
Ajax zit in mijn bloed, maar de laatste jaren ben ik niet meer zo heel bloedfanatiek als dat ik vroeger was. Misschien komt dit doordat ik zelf wat ouder ben, maar op gegeven moment een aantal jaren terug stond er nog amper een Nederlander, laat staan een Amsterdammer op het veld namens Ajax. Gelukkig is dit tegenwoordig anders, maar hoe goed en hoe sympathiek sommige spelers ook zijn... We lijken ook tegenwoordig wel een opleidingsinstituut voor Denemarken!
Bijvoorbeeld Eriksen, ik raak steed gecharmeerder van hem, maar ik heb me ook grotendeels van het seizoen kapot aan hem geƫrgerd en hij bleef maar kans op kans krijgen en hierdoor kan hij uiteindelijk doorgroeien naar een 8 of een 9 als speler om het zo maar even te zeggen. Alleen tegen de tijd dat hij die 8 of een 9 is speelt hij niet meer bij ons! Geef dan eens een Nederlandse speler zoveel eindeloos vertrouwen en laat hem doorgroeien tot een 7 of een 8 die wel bij ons blijft...
Maar goed er zullen een hele hoop forumleden het hier niet mee eens zijn en dat kan en mag net zo goed als ik deze mening kan en mag hebben... |
|
|
|