|
|
Loetje
|
|
|
Tijdstip: 14.30 uur Arbiter: Richard Liesveld
Zoals aangekondigd een vroeg topic deze keer!
Ajax speelde in haar historie maar liefst 96 duels tegen FC Twente. Daarvan won Ajax er 55 (57,3%) en gingen er 21 (21,9%) verloren. 20 (20,8%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 214 keer, een gemiddelde van 2,23 goals per wedstrijd. FC Twente stelde daar 102 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,06 per wedstrijd.
Thuis zou Ajax volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,4 punten gehaald hebben en uit 1,5. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Ajax dateert van 1978-1979: 8-1. In 1999-2000, 1992-1993, 2010-2011 leed Ajax met 0-1 haar grootste thuisnederlaag tegen FC Twente. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1985-1986, toen Ajax won met 1-8. In 1968-1969 ging Ajax onderuit met 5-1 in een uitwedstrijd bij FC Twente, een record.
A.s Zondag gaat ons aller Ajax dus op bezoek bij FC Twente in de Grolsch Veste. Een wedstrijd die ons zomaar de schaal op kan leveren.
Twente heeft het momenteel erg lastig en heeft de grootste moeite om hun wedstrijden momenteel in winst af te sluiten. Daarintegen heeft FC Twente dit seizoen ook al een aantal fraaie toppers gespeeld.
Ons aller Ajax zit in een flow, er blijft maar gewonnen worden en belangrijke spelers keren terug van hardnekkige blessures. Bij een gelijkspel bij Feyenoord - AZ en een overwinning van Ajax mogen we voor het 2de jaar op rij de schaal omhoog houden, wat een luxe!
Kennen jullie dit beeld nog?
Wat een ontlading was dat! Het zou voor de eerste keer sinds 1996 zijn dat we minimaal 2 keer op rij kampioen zouden kunnen worden. Fijn om dat weer eens te evernaren.
De historie van Ajax - FC Twente
Thuis Hebben we 48 keer gespeeld tegen FC Twente, daar wonnen we er 35 van, speelde er 9 gelijk en verloren er 4. We scoorden thuis liefst 141 keer tegen de Tukkers en kregen er 41 tegen.
Uit is het toch meestal een stuk lastiger voor ons aller Ajax, van de 47 gespeelde wedstrijden in Enschede wonnen we er maar 20, 11 duels eindigden in een gelijkspel en FC Twente won er zelf ook liefst 16 van Ajax. In Enschede scoorde Ajax totaal 72 keer tegen de 59 doelpunten die FC Twente heeft gescoord tegen ons.
Dat wil dus zeggen als we alle thuis en uitwedstrijden tegen FC Twente samenvatten dat we 95 keer tegen ze gespeeld hebben, 55 keer won ajax, 20 keer werdt het gelijk en 21 keer trokken we aan het kortste eind. met uiteindelijke doelcijfers van 213 goals voor en 100 tegentreffers
Hier wat beeldmateriaal van eerder gespeelde wedstrijden in Amsterdam en Enschede.
Vorig seizoen werden we op die fantastische 15 mei voor de 30ste keer landskampioen en dat leverde ons die 3de ster op waar we zo naar verlangde, hier nog even nagenieten.
Ook vorig seizoen werdt FC Twente - Ajax in de Grolsch Veste een thriller van jawelste, met fenomenale goals van Theo Janssen (destijds FC Twente) en Eyong Enoh.
De opkomst van de spelers vorig seizoen, onder het nummer van DJ Norman - Crazy on the dancefloor.
Zoals het zondag ook moet, MET BLOED ZWEET EN TRANEN!!!
Gaat Toby Alderweireld weer net zo'n mooie goal maken tegen FC Twente als tijdens De wedstrijd om Johan Cruijff schaal van afgelopen jaar?
De sfeer vorig jaar voorafgaand aan de kampioenswedstijd tegen FC Twente.
En natuurlijk dit is mijn club, gezongen door Kees Prins.
Jongens enorm veel succes A.s Zondag en hopen dat we op het einde met deze prachtige schaal in onze handen staan. Dan kunnen we voorafgaand frank de boer alvast een mooie kado geven voor zijn verjaardag op 15 Mei!
Zal ajax dan weer in deze opstelling spelen of gaat Kolbeinn Sightorsson toch de spits in vanaf het begin?
Ik zeg een 2-1 zege voor ons aller Ajax.
Nogmaals heel veel succes en sorry dat het al zo vroeg is deze keer, het heeft een goede reden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 april 2012 door Loetje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Prachtig, Luis. Maar inderdaad... rijkelijk vroeg. Laten we eerst vanmiddag maar eens afwachten. Blessures? Schorsingen? Ergens in de komende week, zal ik hier nader op reageren. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 13:55 schreef Pietje het volgende:Prachtig, Luis. Maar inderdaad... rijkelijk vroeg. Laten we eerst vanmiddag maar eens afwachten. Blessures? Schorsingen? Ergens in de komende week, zal ik hier nader op reageren. ik had het ook afgesproken om het een keer te doen, deze week zit ik vol met me werk en redt ik het niet. ik vul hem vrijdag eventueel aan |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
ali de rest mag jij aanvullen deze week! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Doet tie goed hé die pik.........mooi gedaan |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Zeer fraai gedaan, moet ie vaker doen die malle. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Mwah jij kan er ook wat van gappie |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Is weer ff geleden,vriend.
Biertje doen?
Zie je in het café......hoop ik. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Heel keurig op tijd kerel xd. Hele belangrijke wedstrijd waar wij de titel gaan pakken, dus mag voor een keertje. Titel pakken = winnen = 0-2.
Ik denk dat deze doelpunten gaan worden gemaakt door Boerrigter en Sigthorsson.
Wordt een hele leuke wedstrijd met aan het eind de schaal! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Winnen zou kicken zijn, schaal pakken ook maar liever heb ik 'm woensdag in eigen huis. |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 19:42 schreef Ride het volgende:Winnen zou kicken zijn, schaal pakken ook maar liever heb ik 'm woensdag in eigen huis. Dat is zow ;). Oost, West, ArenA best |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Nu moeten we wel wat scherper zijn, maar ik denk niet dat dat een probleem is. Volle bak klappen, mooi spel, hopen dat AZ wint en dan woensdag in de ArenA feestvieren! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
hippy
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 19:42 schreef Ride het volgende:Winnen zou kicken zijn, schaal pakken ook maar liever heb ik 'm woensdag in eigen huis. Nee man, gewoon 29 april in Enschede die schaal meenemen en daarna lekker koninginnenacht vieren in Amsterdam!!! |
|
|
|
|
Sander111
|
|
|
Zondag moet het gebeuren! Zondag gaat het gebeuren! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 20:55 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Nee man, gewoon 29 april in Enschede die schaal meenemen en daarna lekker koninginnenacht vieren in Amsterdam!!! Inderdaad, gewoon direct de eerste mogelijkheid benutten om kampioen te worden. |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Hoe sneller hoe beter. Verwacht echter een gelijkspelletje. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Weer kampioen worden tegen Twente zou wel bijzonder zijn. Toch hoop ik op een kampioenschap in de Arena, dat is toch erg speciaal. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 20:59 schreef remco k het volgende:[..] Inderdaad, gewoon direct de eerste mogelijkheid benutten om kampioen te worden. Eens, en heb natuurlijk zin in een feestje! Helemaal om die kloteburgemeester te focken! ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
la we winnen en bij Feyenoord as komt ook een winnaar dan zijn we nog geen kampioen en krijgen we pas tegen VVV de schaal |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 21:02 schreef remco k het volgende:la we winnen en bij Feyenoord as komt ook een winnaar dan zijn we nog geen kampioen en krijgen we pas tegen VVV de schaal Fey wordt gelijk....ik voel het |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 21:02 schreef remco k het volgende:la we winnen en bij Feyenoord as komt ook een winnaar dan zijn we nog geen kampioen en krijgen we pas tegen VVV de schaal Zoals Hippy al zegt. Die kakkies tegen die kaasknallers wordt gelijk! ;-) |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Ik hoop dat az wint. Die schuld van 30 miljoen in Rotterdam mag van mij nog wel even stand houden..... |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
En ik gun az voorronde CL ook, beste spelers jaar in jaar uit verkocht en toch presteren. Knap. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Weet je dat ik het feyenoord best gun om tweede te worden? Sims Bosz daar is opgerot zijn die lui gewoon goed bezig ik ik wil weer echte toppers tegen feyenoord, niet, met alle respect Twente, Heerenveen en AZ de top wedstrijden benoemen weet je.
En PSV mag gewoon 6e blijven. Dat verdienen de lampjes gewoon met hun schuld van 50 miljoen, 30 miljoen aan aankopen en een mentaliteit die de reserve 5e klasse nog niet waard is. Wat een aanfluiting daar (hier, want ik woon er vlak bij) in Eindhoven. |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 21:10 schreef Eide het volgende:Weet je dat ik het feyenoord best gun om tweede te worden? Sims Bosz daar is opgerot zijn die lui gewoon goed bezig ik ik wil weer echte toppers tegen feyenoord, niet, met alle respect Twente, Heerenveen en AZ de top wedstrijden benoemen weet je. En PSV mag gewoon 6e blijven. Dat verdienen de lampjes gewoon met hun schuld van 50 miljoen, 30 miljoen aan aankopen en een mentaliteit die de reserve 5e klasse nog niet waard is. Wat een aanfluiting daar (hier, want ik woon er vlak bij) in Eindhoven. Goed beleid? Is puur toeval, ze hadden geen geld en per ongeluk klopt het een beetje. Met een beetje geluk verliezen ze gewoon nog 3 keer. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 21:14 schreef Robinho het volgende:[..] Goed beleid? Is puur toeval, ze hadden geen geld en per ongeluk klopt het een beetje. Met een beetje geluk verliezen ze gewoon nog 3 keer. Nee, goed beleid. feyenoord heeft eigenlijk zonder geld maar puur met een prima opleiding gewoon een hele aardige selectie op de been gekregen. Dat is geen mazzel maar beleid en lijkt best op hoe we bij Ajax bezig zijn. Zeker als je ziet dat ze met Wijnaldum en fer gewoon twee prima jongens zijn kwijt geraakt.
En daarom verdienen ze wat mij betreft gewoon die 2e plaats. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
ik gok op een 0-2 voor Ajax, kan ook weer 1-3 worden heb echt geen idee. maar lijkt me toch logish dat Ajax gaat winnen:D |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 21:16 schreef Eide het volgende:[..] Nee, goed beleid. feyenoord heeft eigenlijk zonder geld maar puur met een prima opleiding gewoon een hele aardige selectie op de been gekregen. Dat is geen mazzel maar beleid en lijkt best op hoe we bij Ajax bezig zijn. Zeker als je ziet dat ze met Wijnaldum en fer gewoon twee prima jongens zijn kwijt geraakt. En daarom verdienen ze wat mij betreft gewoon die 2e plaats. Eens, maar az heeft toch voor de langste periode het beste voetbal gespeeld... We zullen het volgende week weten wie er tweede wordt |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 21:25 schreef hippy het volgende:[..] Eens, maar az heeft toch voor de langste periode het beste voetbal gespeeld... We zullen het volgende week weten wie er tweede wordt Mee eens dat AZ lang het beste speelde maar ik gun Verbeek helemaal niets. Beetje groot doen over hoe hij niet van liegen houdt en altijd zichzelf is en daarna betrapt worden op leugens en dan een beetje de vermoorde onschuld spelen. Wat een kwal die man. Nee, AZ gun ik, zolang Verbeek er zit, helemaal niets. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 21:16 schreef Eide het volgende:[..] Nee, goed beleid. feyenoord heeft eigenlijk zonder geld maar puur met een prima opleiding gewoon een hele aardige selectie op de been gekregen. Dat is geen mazzel maar beleid en lijkt best op hoe we bij Ajax bezig zijn. Zeker als je ziet dat ze met Wijnaldum en fer gewoon twee prima jongens zijn kwijt geraakt. En daarom verdienen ze wat mij betreft gewoon die 2e plaats. Kan wel zo zijn maar wat mij betreft worden ze geen 2de,maar 6de. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dan altijd liever PSV 6e hoor, 30 miljoen uitgeven en dan 6e worden, onbetaalbaar. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 21:33 schreef Eide het volgende:[..] Dan altijd liever PSV 6e hoor, 30 miljoen uitgeven en dan 6e worden, onbetaalbaar. whaha, kun je rekenen hoeveelste ze waren geworden als ze niks uithadden gegeven. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 21:36 schreef NatjosFC het volgende:[..] whaha, kun je rekenen hoeveelste ze waren geworden als ze niks uithadden gegeven. Ik denk nog wel hoger, want dit is helemaal geen 'team'..... Maar zullen we het weer over ons eigen team hebben?? |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 21:33 schreef Eide het volgende:[..] Dan altijd liever PSV 6e hoor, 30 miljoen uitgeven en dan 6e worden, onbetaalbaar. PSV 5de dan en dan FR 6de. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Stel dat Feyenoord tweede wordt dan geeft mij dat wel weer een beetje een jaren 80 gevoel. De jaren waar het altijd en alleen tussen Ajax en Feyenoord ging. Wat dat betreft leuk maar het zal me voor de rest aan me reet roesten wie tweede word.....als wij die schaal maar pakken.
AJAX CBS!!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Lekker fucking belangrijk wie waar onder ons eindigt. Zolang we maar kampioen worden. De enige ploeg die ik echt niks gun is PSV.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 19:08 schreef dutchajaxmen het volgende:Heel keurig op tijd kerel xd. Hele belangrijke wedstrijd waar wij de titel gaan pakken, dus mag voor een keertje. Titel pakken = winnen = 0-2. Ik denk dat deze doelpunten gaan worden gemaakt door Boerrigter en Sigthorsson. Wordt een hele leuke wedstrijd met aan het eind de schaal! Moet Frank wel Siggi opstellen lijkt mij nou wel duidelijk dat hij de spits is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 23:51 schreef nora het volgende:[..] Moet Frank wel Siggi opstellen lijkt mij nou wel duidelijk dat hij de spits is. Doe toch niet zo dom man, ook voor Frankie is Siggie de 1e spits ...alleen is Frank terecht ook heel voorzichtig met hem. En daarom speelde de jong nog daar. Of dat tegen Twente ook nog zo zal zijn zal as zondag uitwijzen. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 22:24 schreef baco74 het volgende:Stel dat Feyenoord tweede wordt dan geeft mij dat wel weer een beetje een jaren 80 gevoel. De jaren waar het altijd en alleen tussen Ajax en Feyenoord ging. Wat dat betreft leuk maar het zal me voor de rest aan me reet roesten wie tweede word.....als wij die schaal maar pakken. AJAX CBS!!!!! 1988 MEEST SUCCESVOLLE JAAR NEDERLANDSE VOETBALGESCHIEDENIS: ORANJE EK WINNAAR PSV EC1 LANDSTITEL EN BEKERWINNAAR .... PSV 4 JAAR ACHTEREEN KAMPIOEN |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 23:49 schreef remco k het volgende:Lekker fucking belangrijk wie waar onder ons eindigt. Zolang we maar kampioen worden. De enige ploeg die ik echt niks gun is PSV.. Wat boeit mijdat nou wie jij niks gunt lekker fucking belangrijk.Voor mij is het FR die ik geen zak gun.Opzouten met die lui.Slijmbal.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 april 2012 door Guyt -- |
|
|
|
|
IdiJoods
|
|
|
quote:Op maandag 23 april 2012 - 00:56 schreef infamous psv het volgende:[..] 1988 MEEST SUCCESVOLLE JAAR NEDERLANDSE VOETBALGESCHIEDENIS: ORANJE EK WINNAAR PSV EC1 LANDSTITEL EN BEKERWINNAAR .... PSV 4 JAAR ACHTEREEN KAMPIOEN Mwoehahaha
lekker hè zo'n gevoel. Jammer dat je club al decennia lang zo zielloos is. Bij een gekocht zooitje. Toen had je tenminste nog een paar echte psv-ers zoals Breukelen, van Aerle, Kerkhof. Alhoewel ik betwijfel of je wel echt verstand hebt van het oude psv maar goed. Nu. 2 jeugdspelers. Bouma.. en Labyad.
Gaat goed met je koopclub.
en nu oprotten hier pisboer |
|
|
|
|
IdiJoods
|
|
|
1-3 trouwens a.s. zondag
fey-az 1-2 roda-psv 3-1
wij gaan de schaal woensdag in huis omhoog houden |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zondag 22 april 2012 - 23:51 schreef nora het volgende:[..] Moet Frank wel Siggi opstellen lijkt mij nou wel duidelijk dat hij de spits is. Volgens mij moet Frank ,gaat Frank zijn. |
|
|
|