BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat vinden wij zelf nou eigenlijk van ons spel en de selectie; nu twee jaar kampioen..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Enigma
 Enigma - maandag 23 april 2012 - 14:05   quote  deeplink  
Hallo mede Ajacieden.

Ik wil niet even de bijdehand hier uithangen of een topic starten dat er al is maar gewoon eens polsen hoe jullie denken over wat we de afgelopen jaar, twee jaar hebben gezien van ons aller Ajax; het vertoonde spel en de selectie.
AFCAMylife
 AFCAMylife - maandag 23 april 2012 - 14:14   quote  deeplink  
Niks te klagen volgens mij?

Stijgende lijn in zowel het positiespel als de individuele spelers, en zelfs de financiën.
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 14:45   quote  deeplink  
Misschien iets te snel van stapel gelopen, want we zijn nog geen kampioen.
Enigma
 Enigma - maandag 23 april 2012 - 14:54   quote  deeplink  
Mocht iemand zeggen dat ik een hele tijd niets heb geost of geen bijdrage heb geleverd dan is dat enerzijds terecht anderzijds niet omdat ik de verwensingen op meerdere fora soms abnormaal vind.

Ik heb eerder dit jaar mijn mening bijgesteld over Eriksen en Theo. Was er even toch van overtuigd dat Theo er niet bij paste en Eriksen juist mede bepalend was. Na de rest van het seizoen nu te hebben aanschouwd, elke thuiswedstrijd op mijn eigen plekkie in de ArenA, moet ik zeggen dat ik dat alsnog terugtrek en mijn oude mening weer omarm. Theo is wel degelijk de missing link op ons middenveld gebleken en, sorry voor de Eriksen fans, Eriksen is voor mij totaal ddor de mand gevallen als bepalende speler.

Theo zorgt voor de perfecte passes, de rust, kan ook beter meeverdedigen de laatste tijd en heeft ontzettend oog en gevoel voor medespelers. Met Jan is alles nu straight gezet en hij ziet er ook beter uit. Voorts erg populair in het stadion en erbuiten. Daarentegen is Eriksen er nagenoeg geen enkele keer in geslaagd om zijn stempel te drukken op een belangrijke wedstrijd. Wat mij het meeste aan hem stoort is dat hij geen enkel duel op kracht wint en constant de bal terug kaatst; geen bluf, geen lef. Daarbij heeft hij "messi-achtige" acties (vorige week tegen Graafschap) maar rendement is laag.. Wordt gisteren tot ieders verbazing uitgeropen tot MOTM daar waar Anita dat predikaat wel verdiende. Zoals ik hem nu, na twee seizoenen Ajax 1 bekijk is het voor mij een kermisvoetballer/zaalvoetballer, meer niet.

Kenneth is beter geworden en ik moet zeggen dat Frank hem terecht heeft beschermd; Kenneth betaalt steeds beter terug en dat is knap want wat hebben wij, ook ik, hem vaak verguisd. Natuurlijk zijn er lui bij die het altijd al zagen maar dat maaktniet uit. Kenneth; petje af voor je sterke rug en correcte instelling.

VD Wiel; over het paard getilde RB die gisteren illustreerde waarom van Rhijn hem NU al voorbij is gestreefd in aanzien. Eerste helft denkt mister Tweet even de bal uit te laten lopen, Suk ( of wie was het van Groningen?) tikt de bal voor de achterlijn terug, voor de benen van Greg en er volgt een goede mogelijkheid uit. Dat zal je maar tegen een scherpere ploeg gebeuren.. van Rhijn straalt toch meer uit en laat zijn voeten spreken maar vooral zijn hart en dat zie je terug in het spel/team.

Toby, gisteren even minder maar volgens mij de sterkhouder voor volgend seizoen in onze achterhoede, wat een beer en wat een bikkel.

Jan; onze competitie ontgroeid en zeer belangrijk voor ons, helaas maar waar; hij gaat en moet ook weg voor alle partijen. Echte Ajacied!

Daley; wat een zwakke speler en wat een beperkte voetballer. Hoort echt bij een niveau lager. Denk niet dat hij het ooit echt gaat redden op het niveau dat wij nodig hebben. Wisselvallig en geen killer en laat dat nou nodig zijn als verdediger.

Boilesen.. Schitterende speler maar ik ben bang dat hij onze man met glazen benen gaat worden. Doet mij denken aan Dan Petersen, ooit door van Gaal gehaald dacht ik. Speelt schitterende wedstrijden maar is na twee tot drie wedstrijden weer geblesseerd.. Hoop het niet maar vrees met grote vreze voor hem. Gaat het wel goed dan een zeer goede LB voor ons

Theo; Needless to say! Onze leider en enige echte kunstenaar op het veld. Ik geniet steeds meer van zijn inzicht en zo makkelijk geven van ongelooflijk moeilijke ballen waar Ceulemans alleen maar van kon dromen. Moet alleen meer scoren en de zestien ingaan. Maar dat is de tactiek van Frank en Theo is de teamspeler die dat laat preveleren.

Anita!!!!!!! DE man die je zelfs op goal kunt zetten en hij rost (bijna) alle ballen eruit! Haha, grapje natuurlijk maar serieus, wat een voetballer, wat multifunctioneel en wat een instelling. Ik durf wel te stellen dat het zonder hem er een stukkie anders voor had gestaan. Hoort in het nationale elftal.

Enoh; Een zwaar onderschatte speler, vind ik. Altijd inzetbaar, perfecte instelling en boezemt angst in. Hij heeft de pech dat we onze Antilliaanse duivelskunstenaar daar hebben staan en hij kan niet samen met Anita op het middenveld maar een zeer nuttige speler. Ik denk dat de topclubs hebben staan slapen vwb Enoh. Kan nog steeds een hele grote meneer worden omdat het een fijn mens is met veel voetbalkwaliteiten. Jammer dat we zo'n overbezet MV hebben, voor hem dan.

Eriksen; Gaat niet die speler worden die velen dachten dat hij is/wordt. In een sterkere competitie is hij gewoon te zwak en niet effectief genoeg. Schitterend om te zien spelen maar niet voor resultaat en aangezien wij op het MV de slag moeten slaan is hij, in mijjn ogen dan, de zwakke schakel daar.

Aissati: Behouden als hij genoegen neemt met breedterol, anders kan hij beter gaan. Fijne speler en kan, a la Leonardo, een wedstrijd openbreken. Mooie creatieve speler. Helaas verpest door de lampen die geen spelers kunnen opleiden..

Boerrigter: Super aankoop en wordt straks voor heeeeeel veeeel geld doorverkocht. Hoort ook op EK thuis.

Siem;.... Geen middenvelder en geen spits. Nuttige speler maar heeft het net niet om voor Ajax op het gewenste niveau te komen. Verkopen. Waarom? Voorbeeld: Theo geeft tot twee maal toe een steekpass dwars door verdediging heen die zelfs Stevie Wonder had gesnapt. (was tegen Graafschap, tweede helft), Siem niet. Mag hij nog tien keer scoren, het is en blijft geen Ajax versterking. Hoort bij Twente of Heerenveen. Helaas heeft de Boer twee lievelingetjes in Siem en Chistian want ik mij niet anders voorstellen dat hij ze niet vaker wisselt. Siem is onomstreden bij Frank en dat is voor mij een raadsel.

Sulejmani: Man met keutel in de broek, miskoop en ze lachen nog altijd de ballen uit hun zak in Heerenveen!! Wat een zwakke speler, lekker verkopen, verlies nemen en uitzwaaien. Geen Ajax waardige buitenspeler. Klote mentaliteit, bah!

Ebicillio; Nuttige invaller, meer niet. Toch belangrijk geweest, ook vorig jaar en een goede mentaliteit.

Sigthorson; Zou in principe DE spits kunnen en moeten zijn van dit Ajax. Koele kikker met goed hoofd en uitstekende metaliteit. Ben alleen bang dat hij gevoelig blijft voor blessures. Anders een super spits voor ons.

Bully; Nuttig als pinchhitter of opvang, that's it.

Het spel heeft mij in ieder geval, veelal, niet bekoord. Dat we zo ver komen is vooral ook te danken aan het goede trainerschap van Frank de Boer en de indirecte invloed van de interventies van Johan Cruijff.

Aankopen zou ik alleen in de personen van Viergever en Narsingh willen zien. De rest loopt echt in onze opleiding, gescout of zelf opgeleid.

Ben echt benieuwd hoe de rest dit allemaal ziet.
Enigma
 Enigma - maandag 23 april 2012 - 14:55   quote  deeplink  
Nou Remco, als jij nu nog tijfelt ben je of niet zo slim als jij jezelf voordoet of je bent een angsthaas en durft niet hardop uit te spreken.

Ik schat je echter hoger in..
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 14:54 schreef Enigma het volgende:
Mocht iemand zeggen dat ik een hele tijd niets heb geost of geen bijdrage heb geleverd dan is dat enerzijds terecht anderzijds niet omdat ik de verwensingen op meerdere fora soms abnormaal vind.

Ik heb eerder dit jaar mijn mening bijgesteld over Eriksen en Theo. Was er even toch van overtuigd dat Theo er niet bij paste en Eriksen juist mede bepalend was. Na de rest van het seizoen nu te hebben aanschouwd, elke thuiswedstrijd op mijn eigen plekkie in de ArenA, moet ik zeggen dat ik dat alsnog terugtrek en mijn oude mening weer omarm. Theo is wel degelijk de missing link op ons middenveld gebleken en, sorry voor de Eriksen fans, Eriksen is voor mij totaal ddor de mand gevallen als bepalende speler.

Theo zorgt voor de perfecte passes, de rust, kan ook beter meeverdedigen de laatste tijd en heeft ontzettend oog en gevoel voor medespelers. Met Jan is alles nu straight gezet en hij ziet er ook beter uit. Voorts erg populair in het stadion en erbuiten. Daarentegen is Eriksen er nagenoeg geen enkele keer in geslaagd om zijn stempel te drukken op een belangrijke wedstrijd. Wat mij het meeste aan hem stoort is dat hij geen enkel duel op kracht wint en constant de bal terug kaatst; geen bluf, geen lef. Daarbij heeft hij "messi-achtige" acties (vorige week tegen Graafschap) maar rendement is laag.. Wordt gisteren tot ieders verbazing uitgeropen tot MOTM daar waar Anita dat predikaat wel verdiende. Zoals ik hem nu, na twee seizoenen Ajax 1 bekijk is het voor mij een kermisvoetballer/zaalvoetballer, meer niet.

Kenneth is beter geworden en ik moet zeggen dat Frank hem terecht heeft beschermd; Kenneth betaalt steeds beter terug en dat is knap want wat hebben wij, ook ik, hem vaak verguisd. Natuurlijk zijn er lui bij die het altijd al zagen maar dat maaktniet uit. Kenneth; petje af voor je sterke rug en correcte instelling.

VD Wiel; over het paard getilde RB die gisteren illustreerde waarom van Rhijn hem NU al voorbij is gestreefd in aanzien. Eerste helft denkt mister Tweet even de bal uit te laten lopen, Suk ( of wie was het van Groningen?) tikt de bal voor de achterlijn terug, voor de benen van Greg en er volgt een goede mogelijkheid uit. Dat zal je maar tegen een scherpere ploeg gebeuren.. van Rhijn straalt toch meer uit en laat zijn voeten spreken maar vooral zijn hart en dat zie je terug in het spel/team.

Toby, gisteren even minder maar volgens mij de sterkhouder voor volgend seizoen in onze achterhoede, wat een beer en wat een bikkel.

Jan; onze competitie ontgroeid en zeer belangrijk voor ons, helaas maar waar; hij gaat en moet ook weg voor alle partijen. Echte Ajacied!

Daley; wat een zwakke speler en wat een beperkte voetballer. Hoort echt bij een niveau lager. Denk niet dat hij het ooit echt gaat redden op het niveau dat wij nodig hebben. Wisselvallig en geen killer en laat dat nou nodig zijn als verdediger.

Boilesen.. Schitterende speler maar ik ben bang dat hij onze man met glazen benen gaat worden. Doet mij denken aan Dan Petersen, ooit door van Gaal gehaald dacht ik. Speelt schitterende wedstrijden maar is na twee tot drie wedstrijden weer geblesseerd.. Hoop het niet maar vrees met grote vreze voor hem. Gaat het wel goed dan een zeer goede LB voor ons

Theo; Needless to say! Onze leider en enige echte kunstenaar op het veld. Ik geniet steeds meer van zijn inzicht en zo makkelijk geven van ongelooflijk moeilijke ballen waar Ceulemans alleen maar van kon dromen. Moet alleen meer scoren en de zestien ingaan. Maar dat is de tactiek van Frank en Theo is de teamspeler die dat laat preveleren.

Anita!!!!!!! DE man die je zelfs op goal kunt zetten en hij rost (bijna) alle ballen eruit! Haha, grapje natuurlijk maar serieus, wat een voetballer, wat multifunctioneel en wat een instelling. Ik durf wel te stellen dat het zonder hem er een stukkie anders voor had gestaan. Hoort in het nationale elftal.

Enoh; Een zwaar onderschatte speler, vind ik. Altijd inzetbaar, perfecte instelling en boezemt angst in. Hij heeft de pech dat we onze Antilliaanse duivelskunstenaar daar hebben staan en hij kan niet samen met Anita op het middenveld maar een zeer nuttige speler. Ik denk dat de topclubs hebben staan slapen vwb Enoh. Kan nog steeds een hele grote meneer worden omdat het een fijn mens is met veel voetbalkwaliteiten. Jammer dat we zo'n overbezet MV hebben, voor hem dan.

Eriksen; Gaat niet die speler worden die velen dachten dat hij is/wordt. In een sterkere competitie is hij gewoon te zwak en niet effectief genoeg. Schitterend om te zien spelen maar niet voor resultaat en aangezien wij op het MV de slag moeten slaan is hij, in mijjn ogen dan, de zwakke schakel daar.

Aissati: Behouden als hij genoegen neemt met breedterol, anders kan hij beter gaan. Fijne speler en kan, a la Leonardo, een wedstrijd openbreken. Mooie creatieve speler. Helaas verpest door de lampen die geen spelers kunnen opleiden..

Boerrigter: Super aankoop en wordt straks voor heeeeeel veeeel geld doorverkocht. Hoort ook op EK thuis.

Siem;.... Geen middenvelder en geen spits. Nuttige speler maar heeft het net niet om voor Ajax op het gewenste niveau te komen. Verkopen. Waarom? Voorbeeld: Theo geeft tot twee maal toe een steekpass dwars door verdediging heen die zelfs Stevie Wonder had gesnapt. (was tegen Graafschap, tweede helft), Siem niet. Mag hij nog tien keer scoren, het is en blijft geen Ajax versterking. Hoort bij Twente of Heerenveen. Helaas heeft de Boer twee lievelingetjes in Siem en Chistian want ik mij niet anders voorstellen dat hij ze niet vaker wisselt. Siem is onomstreden bij Frank en dat is voor mij een raadsel.

Sulejmani: Man met keutel in de broek, miskoop en ze lachen nog altijd de ballen uit hun zak in Heerenveen!! Wat een zwakke speler, lekker verkopen, verlies nemen en uitzwaaien. Geen Ajax waardige buitenspeler. Klote mentaliteit, bah!

Ebicillio; Nuttige invaller, meer niet. Toch belangrijk geweest, ook vorig jaar en een goede mentaliteit.

Sigthorson; Zou in principe DE spits kunnen en moeten zijn van dit Ajax. Koele kikker met goed hoofd en uitstekende metaliteit. Ben alleen bang dat hij gevoelig blijft voor blessures. Anders een super spits voor ons.

Bully; Nuttig als pinchhitter of opvang, that's it.

Het spel heeft mij in ieder geval, veelal, niet bekoord. Dat we zo ver komen is vooral ook te danken aan het goede trainerschap van Frank de Boer en de indirecte invloed van de interventies van Johan Cruijff.

Aankopen zou ik alleen in de personen van Viergever en Narsingh willen zien. De rest loopt echt in onze opleiding, gescout of zelf opgeleid.

Ben echt benieuwd hoe de rest dit allemaal ziet.
De man van 17 assists dit seizoen in de ED alleen al (nog maar 5 minder dan het ED record van 22 door R. Gullit) door de mand gevallen????

Welke Ajacied heeft er ooit meer assists afgeleverd in 1 seizoen?? En dan zijn er nog 3 potjes te spelen..

Wat de rest betreft ben ik het wel aardig eens, alleen vind ik dat Theo veel te veel credit van je krijgt, hij speelt nu 5 potjes goed voetbal, daarvoor was het echt allemaal 10 keer niks..
Enigma
 Enigma - maandag 23 april 2012 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 14:14 schreef AFCAMylife het volgende:
Niks te klagen volgens mij?

Stijgende lijn in zowel het positiespel als de individuele spelers, en zelfs de financiën.
Stijgende lijn? Verklaar? Financieel ook?? Wat denk je van afschrijving van bijvoorbeeld Sulejmani?

Klagen wil ik niet echt, wel bedenkingen en zorgen maken voor volgend seizoen. Elke keer die inhaalraces... Mag gewoon niet. Dat we zelfs Heerenveen als serieuze concurrent hadden zegt genoeg. Dat moeten we voorkomen. Dat bedoel ik meer.. DEze inhaalslagen lukken niet elk jaar ben ik bang.
Enigma
 Enigma - maandag 23 april 2012 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 14:58 schreef remco k het volgende:

[..]

De man van 17 assists dit seizoen in de ED alleen al (nog maar 5 minder dan het ED record van 22 door R. Gullit) door de mand gevallen????

Welke Ajacied heeft er ooit meer assists afgeleverd in 1 seizoen?? En dan zijn er nog 3 potjes te spelen..

Wat de rest betreft ben ik het wel aardig eens, alleen vind ik dat Theo veel te veel credit van je krijgt, hij speelt nu 5 potjes goed voetbal, daarvoor was het echt allemaal 10 keer niks..
Nee hoor Remco, Theo is gewoon verkeerd gebruikt en verkeerd op ingespeeld. Nu is er een betere verstandhouding en staat hij op zijn plaats. Eigenlijk hoort hij iets meer nog naar binnen te spelen maar dan moet Frank echt kiezen voor 3-4-3.

Eriksen heeft leuek dingen gedaan maar valt steeds meer tegen en valt op door geen duels te winnen. Doen zijn assits niks vanaf. Hij is geen Laudrup en zal het ook nooit worden.
Daar zullen jij en ik denk ik toch anders over blijven denken. Ik vind dat een tien veel dreigender moet zijn en meer scoren. Gister was illustratief; alleen op keeper af, missen en tweede instantie was nog beroerder..
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 15:06 schreef Enigma het volgende:

[..]

Nee hoor Remco, Theo is gewoon verkeerd gebruikt en verkeerd op ingespeeld. Nu is er een betere verstandhouding en staat hij op zijn plaats. Eigenlijk hoort hij iets meer nog naar binnen te spelen maar dan moet Frank echt kiezen voor 3-4-3.

Eriksen heeft leuek dingen gedaan maar valt steeds meer tegen en valt op door geen duels te winnen. Doen zijn assits niks vanaf. Hij is geen Laudrup en zal het ook nooit worden.
Daar zullen jij en ik denk ik toch anders over blijven denken. Ik vind dat een tien veel dreigender moet zijn en meer scoren. Gister was illustratief; alleen op keeper af, missen en tweede instantie was nog beroerder..
Een jongen van net 20 die zoveel assists geeft, wat ook nog eens de hoofdtaak is op zijn positie, en dat afdoen alsof het onbelangrijk is??? Hij speelt trouwens helemaal niet op 10, Janssen en Erikssen spelen in principe naast elkaar, en dat deden ze al vanaf de blessure van Sigthorson, dus Theo speelt daar ook al weer een mooi poosje, de ene wedstrijd iets meer geknepen dan de andere wedstrijd..

Erikssen is bij 35% van de goals betrokken door hem of zelf te maken of de assist gegeven, volgens mij lang niet slecht als net 20 jarige en een stuk meer dan Theo..
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 15:17   quote  deeplink  
Overigens lijdt Theo gister bijvoorbeeld 2 keer zoveel balverlies als een Erikssen, ik vind het nogal wat...
sebas79
 sebas79 - maandag 23 april 2012 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 15:06 schreef Enigma het volgende:

[..]

Idd, maar dan moet Remco toegeven dat hij fout zat hahaha
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 15:26 schreef sebas79 het volgende:

[..]

Idd, maar dan moet Remco toegeven dat hij fout zat hahaha
Waarover??? Over Erikssen?? volgens mij spreken de cijfers voor zich, je kan je storen aan zijn spel en nonchalante houding, dat kan ik me voorstellen, maar als je op 20 jarige jongen dit kan overleggen terwijl het halve seizoen we zonder vaste voorhoede hebben gespeeld, dan is dat echt meer dan goed te noemen..
hippy
 hippy - maandag 23 april 2012 - 15:32   quote  deeplink  
Ik ben zelf ook kritisch geweest op theo en eriksen...
Theo heeft gewoon driekwart niet naar zijn kunnen gepresteerd...
Eriksen moet het hebben van de spelers om hem heen, evenals theo, die in beweging zijn...
Er wordt nu meer voor elkaar geknokt en dat werpt zijn vruchten af, want ik vind theo en eriksen beter spelen de laatste weken....
Maar dat komt ook door anita die gewoon voetballend veel beter is dan enoh....
Al met al, een slecht begin en een redelijk eind...ik denk overall een 7 als team gescoord dit seizoen....
Enigma
 Enigma - maandag 23 april 2012 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 15:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Een jongen van net 20 die zoveel assists geeft, wat ook nog eens de hoofdtaak is op zijn positie, en dat afdoen alsof het onbelangrijk is??? Hij speelt trouwens helemaal niet op 10, Janssen en Erikssen spelen in principe naast elkaar, en dat deden ze al vanaf de blessure van Sigthorson, dus Theo speelt daar ook al weer een mooi poosje, de ene wedstrijd iets meer geknepen dan de andere wedstrijd..

Erikssen is bij 35% van de goals betrokken door hem of zelf te maken of de assist gegeven, volgens mij lang niet slecht als net 20 jarige en een stuk meer dan Theo..
Ik doe niet alsof hij onbelangrijk is hoor, ik erken zijn waarde wel maar niet zo als jij dat doet. Hij speelt wel degelijk op tien en Theo staat meer links. Als het is zoals jij beweert missen we of een middenvelder of we spelen 3/4/3.. Beide is niet het geval. Theo trekt inderdaad vaak daar naar toe om de gebreken van Eriksen op te vangen, (Fysiek en meer dreiging), op zich is het juist goed dat ze elkaar aanvullen hoor maar ik blijf het een circusvoetballer vinden.

Die percentages kan ik net zo goed aangeven in voordeel van Theo.. Je kijkt teveel door de Christian bril, vind ik. Prima hoor! Ik zie het echter anders. Remember de blunder van Chris in FRankrijk waar we gewoon hadden moeten winnen en in de CL hadden gebleven. Dat mag niet gebeuren en dus hebben die assists voor mij dan een mindere betekenis. Dat had bijvoorbeeld ook siem of Theo gekund op die plek. Die goal in Frankrijk NIET maken met zo'n opgelgde kans.. dat is kwaliteit missen, killersinstinct..
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 15:33 schreef Enigma het volgende:

[..]

Ik doe niet alsof hij onbelangrijk is hoor, ik erken zijn waarde wel maar niet zo als jij dat doet. Hij speelt wel degelijk op tien en Theo staat meer links. Als het is zoals jij beweert missen we of een middenvelder of we spelen 3/4/3.. Beide is niet het geval. Theo trekt inderdaad vaak daar naar toe om de gebreken van Eriksen op te vangen, (Fysiek en meer dreiging), op zich is het juist goed dat ze elkaar aanvullen hoor maar ik blijf het een circusvoetballer vinden.

Die percentages kan ik net zo goed aangeven in voordeel van Theo.. Je kijkt teveel door de Christian bril, vind ik. Prima hoor! Ik zie het echter anders. Remember de blunder van Chris in FRankrijk waar we gewoon hadden moeten winnen en in de CL hadden gebleven. Dat mag niet gebeuren en dus hebben die assists voor mij dan een mindere betekenis. Dat had bijvoorbeeld ook siem of Theo gekund op die plek. Die goal in Frankrijk NIET maken met zo'n opgelgde kans.. dat is kwaliteit missen, killersinstinct..
Een 19 jarige jongen daarop afrekenen op het missen van 1 of 2 kansen, dat kan toch gewoon niet.

En ik zeg trouwens niet dat ik Theo niet goed vind, die speelt de laatste 5 wedstrijden zeer goed, al vond ik hem tegen Grongingen echt veel te veel balverlies lijden.

We spelen trouwens met een middenveld met 1 controleur en Erikssen rechts daarvoor en Janssen links daarvoor..
Enigma
 Enigma - maandag 23 april 2012 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 15:32 schreef hippy het volgende:
Ik ben zelf ook kritisch geweest op theo en eriksen...
Theo heeft gewoon driekwart niet naar zijn kunnen gepresteerd...
Eriksen moet het hebben van de spelers om hem heen, evenals theo, die in beweging zijn...
Er wordt nu meer voor elkaar geknokt en dat werpt zijn vruchten af, want ik vind theo en eriksen beter spelen de laatste weken....
Maar dat komt ook door anita die gewoon voetballend veel beter is dan enoh....
Al met al, een slecht begin en een redelijk eind...ik denk overall een 7 als team gescoord dit seizoen....
Dat bedoel ik dus precies! Het slechte begin, alhoewel dat pas na een 6 wedstrijden of zo echt concreet werd door de resultaten en plaats op de ranglijst. Dat moeten we voorkomen in het vervolg want dit kost zoveel kracht en energie..

Hoort gewoon niet bij Ajax, in mijn beleving dan.
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 15:39   quote  deeplink  
quote:

[..]

En die percentages voor Teho zijn gewoon een heel stuk lager dit seizoen, neemt niet weg dat hij in de beslissende fase van het seizoen gelukkig eindelijk mede bepalend is..
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 15:39 schreef Enigma het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus precies! Het slechte begin, alhoewel dat pas na een 6 wedstrijden of zo echt concreet werd door de resultaten en plaats op de ranglijst. Dat moeten we voorkomen in het vervolg want dit kost zoveel kracht en energie..

Hoort gewoon niet bij Ajax, in mijn beleving dan.
Daar ben ik het zeker mee eens, ben ook wel een beetje klaar met die ellenlange inhaal races..
Enigma
 Enigma - maandag 23 april 2012 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 15:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Een 19 jarige jongen daarop afrekenen op het missen van 1 of 2 kansen, dat kan toch gewoon niet.

En ik zeg trouwens niet dat ik Theo niet goed vind, die speelt de laatste 5 wedstrijden zeer goed, al vond ik hem tegen Grongingen echt veel te veel balverlies lijden.

We spelen trouwens met een middenveld met 1 controleur en Erikssen rechts daarvoor en Janssen links daarvoor..
Dat kan wel hoor Remco. Als hij het talent is wat jij hemn toedicht en meerderen natuurlijk, dan zou hij in de buurt moeten komen van bijvoorbeeld Özil. Dat is hij simpelweg niet. Voorts vind ik dat je hem daar wel op MOET afrekenen! Hij wil de top of the bill toch worden? Ik heb al eens eerder gemeld hoe ik hem heb zien zitten lachen en swingen na puntverlies in de ArenA. Dat kan ik niet verkroppen. Anderen leggen hun halve loon in de kaartjes voor wedstrijden en mechandising van ZIJN werkgever en zijn dus indirect mede verantwoordelijk voor zijn inkomen en status. Als hij dan zo'n belangrijke kans mist die ons eenvoudigweg miljoenen hebben gekost/gescheeld vind ik dat tekenend voor zijn klasse.

Het is, nogmaals, geen Laudrup en al helemaal niet half de pit van Arnesen of Lerby. Hoeft ook niet op die plek maar ik mis o.a. spirit bij hem. Gewoon zwarte peper in zijn achterste zou misschien eens helpen voor dat probleem, haha
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 23 april 2012 - 15:49   quote  deeplink  
quote:

[..]

We spelen toch echt zo:

- Janssen -------------Eriksen-
-------------------------------
-------------Anita-------------

Daarnaast is Eriksen zeer zeker de beste middenvelder die we hebben. Een speler met zo'n inzicht, techniek en gevoel voor de ruimtes.. In tegenstelling tot Theo die 2-3 keer per wedstrijd een leuk balletje geeft.. Al speelt Janssen de laatste 3-4 weken best aardig.

Eriksen wordt niet voor niets uitgeroepen tot MOTM...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 april 2012 door Booya4Afca --
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 23 april 2012 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 15:48 schreef Enigma het volgende:

[..]

Dat kan wel hoor Remco. Als hij het talent is wat jij hemn toedicht en meerderen natuurlijk, dan zou hij in de buurt moeten komen van bijvoorbeeld Özil. Dat is hij simpelweg niet. Voorts vind ik dat je hem daar wel op MOET afrekenen! Hij wil de top of the bill toch worden? Ik heb al eens eerder gemeld hoe ik hem heb zien zitten lachen en swingen na puntverlies in de ArenA. Dat kan ik niet verkroppen. Anderen leggen hun halve loon in de kaartjes voor wedstrijden en mechandising van ZIJN werkgever en zijn dus indirect mede verantwoordelijk voor zijn inkomen en status. Als hij dan zo'n belangrijke kans mist die ons eenvoudigweg miljoenen hebben gekost/gescheeld vind ik dat tekenend voor zijn klasse.

Het is, nogmaals, geen Laudrup en al helemaal niet half de pit van Arnesen of Lerby. Hoeft ook niet op die plek maar ik mis o.a. spirit bij hem. Gewoon zwarte peper in zijn achterste zou misschien eens helpen voor dat probleem, haha
Wat moet ie dan?? Met tranen in zijn ogen het veld af lopen??? En wil je nu echt een jochie van 19 vergelijken met Özil??? Dan zijn we snel uitgepraat.
Enigma
 Enigma - maandag 23 april 2012 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 15:49 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

We spelen toch echt zo:

Daarnaast is Eriksen zeer zeker de beste middenvelder die we hebben. Een speler met zo'n inzicht, techniek en gevoel voor de ruimtes.. In tegenstelling tot Theo die 2-3 keer per wedstrijd een leuk balletje geeft..
Zo spelen we, op papier. Echter realiteit is dat Jan vaak doorschuift of Toby. Daarbij blijft Eriksen op de tien bezig alleen niet naar behoren. Ik ben het met je eens dat de tien anders ingevuld wordt momenteel. Neemt niet weg dat hij niet brengt wat hij moet brengen, zeker niet met zijn potentieel. Geloof mij nou; circusvoetballer.
Enigma
 Enigma - maandag 23 april 2012 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 15:52 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Wat moet ie dan?? Met tranen in zijn ogen het veld af lopen??? En wil je nu echt een jochie van 19 vergelijken met Özil??? Dan zijn we snel uitgepraat.
Booy is denk ik jouw benaming voor boy? Je redeneert ook nog als een jongetje. Is niet erg hoor.

Wat ik bedoel te zeggen is dat hij wordt vergeleken met de klasse van bijvoorbeeld een Özil.. Nu weet ik niet of jongetjes als jij ook het Duitse voetbal hebben gevolgd maar ik wel. En ik kan je zeggen dat Özil die bal op dezelfde leeftijd, onder dezelfde omstandigheden wel had gemaakt. Ga trouwens eens kijken of Özil zoveel ouder is/was toen hij al erg goed was..

En ja, een winnaar loopt inderdaad doodziek van het veld als hij niet heeft gewonnen of erger, verloren. En die gaat niet een half uur daarna in zijn auto, voor de ArenA zitten swingen en lachen in zijn auto. Als jij dat normaal vindt ben je waarschijnlijk geen winnaar en begrijp je dus niet wat topsport inhoudt. En ja, ik weet waar ik over praat met topsport.

Maar prima hoor, dan zijn jij en ik uitgepraat..
Enigma
 Enigma - maandag 23 april 2012 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 15:49 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

We spelen toch echt zo:

Daarnaast is Eriksen zeer zeker de beste middenvelder die we hebben. Een speler met zo'n inzicht, techniek en gevoel voor de ruimtes.. In tegenstelling tot Theo die 2-3 keer per wedstrijd een leuk balletje geeft.. Al speelt Janssen de laatste 3-4 weken best aardig.

Eriksen wordt niet voor niets uitgeroepen tot MOTM...
MOTM...

Was jij er ook bij in het stadion? Hele wedsrijd anders gezien?

Niemand begreep het, echt niemand....

Zeker niet de ballen van Theo "Rembrandt" gezien? Daar komen we voor naar het stadion..
Of de opstelling van Anita? Dat was de echte MOTM
Rogier
 Rogier - maandag 23 april 2012 - 16:38   quote  deeplink  
We winnen onze wedstrijden maar word er vaak niet warm of koud van eerlijk gezegd. Ik mis de snelheid, steek -en wipballetjes etc. Ik mis nog het echte vernuft voorin. Hopenlijk met de geblesseerden terug wordt dat wat beter.

Eriksen by far onze beste speler, na Vertonghen, met de grootste toekomst. Maar nog erg jong.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 april 2012 door Rogier --
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 15:56 schreef Enigma het volgende:

[..]

Zo spelen we, op papier. Echter realiteit is dat Jan vaak doorschuift of Toby. Daarbij blijft Eriksen op de tien bezig alleen niet naar behoren. Ik ben het met je eens dat de tien anders ingevuld wordt momenteel. Neemt niet weg dat hij niet brengt wat hij moet brengen, zeker niet met zijn potentieel. Geloof mij nou; circusvoetballer.
Wat moet hij nog meer brengen dan als 24 keer de aangever of de doelpuntenmaker zijn?? Al het aanvallende afjagen begint bij hem, hij wordt steeds sterker in de duelkracht, zo zag ik hem gister zelfs een kopduel winnen..
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 16:02 schreef Enigma het volgende:

[..]

Booy is denk ik jouw benaming voor boy? Je redeneert ook nog als een jongetje. Is niet erg hoor.

Wat ik bedoel te zeggen is dat hij wordt vergeleken met de klasse van bijvoorbeeld een Özil.. Nu weet ik niet of jongetjes als jij ook het Duitse voetbal hebben gevolgd maar ik wel. En ik kan je zeggen dat Özil die bal op dezelfde leeftijd, onder dezelfde omstandigheden wel had gemaakt. Ga trouwens eens kijken of Özil zoveel ouder is/was toen hij al erg goed was..

En ja, een winnaar loopt inderdaad doodziek van het veld als hij niet heeft gewonnen of erger, verloren. En die gaat niet een half uur daarna in zijn auto, voor de ArenA zitten swingen en lachen in zijn auto. Als jij dat normaal vindt ben je waarschijnlijk geen winnaar en begrijp je dus niet wat topsport inhoudt. En ja, ik weet waar ik over praat met topsport.

Ozil heeft op die leeftijd maar 1 goal gemaakt in 3 seizoenen dus wat je zegt klopt gewoon absoluut niet, en ja ik volgde de Bundesliga toen en nu ook op de voet.

Een Ozil van die leeftijd mag de schoenen nog niet poetsen van Eriksen.

Oja, Ozil rookt vrolijk een peukje na een verlies partij, echt een top professional dat.

10pu35i.png

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 april 2012 door remco k --
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 16:10 schreef Enigma het volgende:

[..]

MOTM...

Was jij er ook bij in het stadion? Hele wedsrijd anders gezien?

Niemand begreep het, echt niemand....

Zeker niet de ballen van Theo "Rembrandt" gezien? Daar komen we voor naar het stadion..
Of de opstelling van Anita? Dat was de echte MOTM
De ballen van Theo?? 1 goede steekpass waar de 2-0 uit komt, de rest was gewoon niet op maat hoe mooi het ook bedoeld was, balletje van Erikssen op de stropdas van Theo gemist zeker???
Enigma
 Enigma - maandag 23 april 2012 - 17:44   quote  deeplink  
Nee hoor, Theo had geen stropdas om want hij speelt mannenvoetbal.. Misschien dat jij het anders zag?

Maar even serieus weer. Leuk dat je al die statistieken erbij wilt halen om Eriksen zo te beschermen, waardeer de tijd die je daar insteekt. Maar je zit er gewoon simpelweg naast. Özil is en was toch echt beter dan onze Deen. Gezien alleen al de competitie blijkt wel hoe goed hij was. Om daar bovenuit te stijgen en dan naar Real te gaan is toch echt even wat indrukwekkender dan een bal missen die ons plaatsing voor tweede ronde CL kost. WE bl;ijven uit elkaar liggen vwb Eriksen en ik vind dat prima. Hij is Ajacied en dat vind ik voldoende om hem te steunen ook al zie ik niet die topper in hem die jij ervan wilt maken. We zullen zien of hij straks bij een vergelijkbare club als Real speelt en inderdaad dan die wereldtoper wordt.. Denk het niet maar hoop het wel voor hem, ondanks zijn inderdaad in mijn ogen, kutmentaliteit. Verliezen kun je niet lachend en Özil helemaal niet. Dat is een Turkse Duitser, een feller en onverzettelijkere combinatie kun je niet krijgen dus dat van je peukje is zo'n slap gelul.. Had wel iets beter van je verwacht hoor.

En ja, de ballen die steeds zo mooi ankomen van Theo, waar iedereen voor klapt en zingt, DIE heb ik wel de afgelopen wedstrijden gezien.. Jij ook? Hoor je ook voor wie de supporters steeds zingen? Ik wel hoor, Theo Theo, we worden kampioen! Het kan aan mij liggen maar dat heb ik nog niet gehoord over Eriksen.. Wel gevloek en mensen die schreeuwen dat hij eens een keer gewisseld moet worden.. Na de zoveelste zaalvoetbalactie.. Maar die mensen zullen het wel allemaal fout zien.

Wat nou afjagen man, laat je nakijken. Hij probeert het ja, maar daar is ook alles mee gezegd. Afjagen en afpakken doet Anita, niet Christian.

Nog even snel en dan stop ik ff, dat die ballen van Theo niet elke keer goed aankomen Remco, dat zegt genoeg over het begrip wat bijvoorbeeld Siem niet heeft voor die dodelelijke steekpassjes.. Ruiz snapte het wel bijvoorbeeld en nog een paar.

We houden het er maar op dat jij Eriksen het einde vindt en ik hem een "goede" speler vind. En over een paar jaar zien we wie er gelijk had.

Vind het wel raar dat mensen/supporters er vrede mee hebben dat "hun" spelers na verliespunten gewoon lachend naar buiten gaan. Dat kon niet toen we nog in De Meer speelden, echt niet.. Bobby had ze de ballen uit hun broek laten lopen met zijn zandzakkentraining.. Gezien jouw logo/avatar vind ik het dan ook vreemd dat jij anders daar tegenaan kijkt.. Ken je het verhaal van Bobby versus Dani?
Rogier
 Rogier - maandag 23 april 2012 - 18:04   quote  deeplink  
Als je Eriksen niet als goede speler en toekomstig (wereld)topper ziet dan is er een steekje los. Zijn balaannames en passing zijn van het hoogste niveau binnen Ajax. En tuurlijk, een 19 jarige knul in het buitenland maakt zeker nog wel eens de verkeerde keuzes of heeft wel eens mindere wedstrijden. Dat doen alle jonge spelers.
Eide
 Eide - maandag 23 april 2012 - 18:39   quote  deeplink  
Al het onderstaande is op basis van 1.5 seizoenen Frank de Boer, ik poog niet te opportunistisch te zijn.

Keepers
Na het vertrek van wereldtopper Stekelenburg stond Vermeer eigenlijk een onmogelijke job, namelijk Steek doen vergeten. Dat is vanzelfsprekend niet gelukt. Wat wel is gelukt is om Vermeer van een twijfelende risico factor achterin te transformeren in een stabiele keeper die de eredivisie gewoon waardig is. Hierin speelt de vorm van Ajax sinds feyenoord uit gewoon enorm in mee.

Met Cillissen heeft Ajax bovendien een groeibriljant in de gelederen die Vermeer kan gaan opvolgen als eerste keeper. Jasper zal hiervoor wel alle kansen met 2 handen moeten aangrijpen, dus bij Jong Ajax en in de beker. Hij zal het niet cadeau gaan krijgen.

Al met al heeft Ajax een voldoende keepers duo, dat echter Europees (voorlopig) tekort komt.

Verdediging
Enigszins verwonderlijk maar dit is de afgelopen 2 jaar het sterkste element geweest bij Ajax. Met v.d. Wiel en Vertonghen had Ajax de 2 beste verdedigers van de eredivisie binnen de gelederen, met Alderweireld een solide mandekker en ondanks vele blessures is de problematische linksback positie over het algemeen naar behoren ingevuld door een elftal aan talenten, invallers en jeugdspelers.

Bovendien heeft Ajax nog een viertal getalenteerde verdedigers rondlopen. Van Rhijn maag ondertussen als doorgebroken worden bestempeld, maar bij de A1 lopen ook nog 2 centrum verdedigers en Dijks rond die geacht moeten worden op termijn door te kunnen breken.

Ajax was in het jaar van de 3e ster de minst gepasseerde verdediging en na een zwakke start hoeft Ajax allee nog AZ voor zich te dulden met minst gepasseerde verdedigingen. Kortom, de sterkhouder van Ajax de afgelopen 2 jaar.

Middenveld
Met Eriksen heeft Ajax 1 van de grootste talenten van Europa in huis. Ondanks een wat minder seizoen is de jonge Deen de assistkoning van Nederland, en dat al weer 2 jaar op rij. De samenstelling om Eriksen heen is wisselend geweest. In het kampioensjaar veelal met de Zeeuw als controleur en de Jong als kompaan, dit seizoen na een moeizame start lijkt de combinatie met Anita en Janssen winnend te zijn.

Het middenveld tekent zich door kort combinatiespel en het zoeken naar de ruimte net tussen de verdediging en de keeper van de tegenstander in. Waar de Jong meer doelgericht was in met name ook Janssen hier meester in waardoor het middenveld van Ajax dodelijk effectief is in het voorbereiden van goals.

Hoewel er heel veel middenvelders op de bank zitten bij Ajax kunnen eventuele vervangers het niveau van Anita/de Jong/Janssen/Eriksen niet benaderen. Dit is een zwakheid in de selectie. Het aankomend seizoen zal Eriksen zich in Europees verband moeten gaan onderscheiden om zijn status als supertalent waar te maken.

Aanval
Vreemd als het mag klinken maar toch het zwakke punt van Ajax de afgelopen seizoenen. Hoewel met Boerrigter echt een topper is terug gekomen kan de rest van de aanvallers sinds het vertrek van Suarez zich nauwelijks onderscheiden. Goede wedstrijden worden te vaak afgewisseld met zeer slechte wedstrijden. De hoeveelheid goals van Ajax is zondermeer te danken en het creatieve middenveld, en niet aan de kwaliteit van Ajax. Als het bovenstaande is met zonder Sightorson erin mee te nemen die te weinig minuten heeft gemaakt om hem te beoordelen.

De overige aanvallers, de Jong in de spitsenrol incluis, heeft een aardig niveau voor de eredivisie maar komt te kort op Europees niveau. Met name op de flanken is dit overduidelijk. Een investering hier lijkt noodzakelijk.

Spel
Het spel van Ajax heeft de afgelopen 1.5 jaar regelmatig te wensen overgelaten. Toch zijn de lijnen van De Boer steeds duidelijker zichtbaar. Kort combinatie voetbal gericht op dominant positievoetbal op de helft van de tegenstander. Helaas komt Ajax nog vorm/talent te kort om dit consequent in hoog tempo uit te kunnen voeren.

Toch blijkt het spel wel zeer effectief gezien de hoeveelheid goals die Ajax maakt, maar ook de enorme zege reeksen als de ploeg in vorm raakt. Tegenstanders komen vaak toch uiteindelijk fysiek te kort om langdurig het hoofd te bieden tegen het spelletje van Frank de Boer.

Het is zorgwekkend hoe lang Ajax erover heeft gedaan weer in vorm te raken na de winterstop. De start van het volgende seizoen zal daarom toch een testje zijn van de trainerskwaliteiten van Frank de Boer.

Conclusie
Met een kampioenschap en een waarschijnlijk aanstaande prolongatie van de titel kan je niet anders dan tevreden zijn. Wel mag duidelijk zijn dat er nog veel winst valt te behalen.

Ajax is nu in staat geweest een aantal toppers langer te behouden maar vertrekken lijken onvermijdelijk. Het vermogen van het Technisch Hart om deze vertrekken op te vangen en ook beter aan de nieuwe competitie te beginnen zal de eerste serieuze test worden van het trio van adviseur Johan Cruijff. Te hopen valt dat Ajax organisatorisch in staat zal zijn de TH afdoende te ondersteunen ondanks de afwezigheid van een RvC en AD.

30 titels, en 1 die aanstaande lijkt, de afgelopen 2 jaar waren een verademing voor alle Ajacieden die al tijden niets meer te juichen hadden. Lijkt me duidelijk dat we op dit moment gewoon tevreden mogen zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 april 2012 door Eide --
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 17:44 schreef Enigma het volgende:
Nee hoor, Theo had geen stropdas om want hij speelt mannenvoetbal.. Misschien dat jij het anders zag?

Maar even serieus weer. Leuk dat je al die statistieken erbij wilt halen om Eriksen zo te beschermen, waardeer de tijd die je daar insteekt. Maar je zit er gewoon simpelweg naast. Özil is en was toch echt beter dan onze Deen. Gezien alleen al de competitie blijkt wel hoe goed hij was. Om daar bovenuit te stijgen en dan naar Real te gaan is toch echt even wat indrukwekkender dan een bal missen die ons plaatsing voor tweede ronde CL kost. WE bl;ijven uit elkaar liggen vwb Eriksen en ik vind dat prima. Hij is Ajacied en dat vind ik voldoende om hem te steunen ook al zie ik niet die topper in hem die jij ervan wilt maken. We zullen zien of hij straks bij een vergelijkbare club als Real speelt en inderdaad dan die wereldtoper wordt.. Denk het niet maar hoop het wel voor hem, ondanks zijn inderdaad in mijn ogen, kutmentaliteit. Verliezen kun je niet lachend en Özil helemaal niet. Dat is een Turkse Duitser, een feller en onverzettelijkere combinatie kun je niet krijgen dus dat van je peukje is zo'n slap gelul.. Had wel iets beter van je verwacht hoor.

En ja, de ballen die steeds zo mooi ankomen van Theo, waar iedereen voor klapt en zingt, DIE heb ik wel de afgelopen wedstrijden gezien.. Jij ook? Hoor je ook voor wie de supporters steeds zingen? Ik wel hoor, Theo Theo, we worden kampioen! Het kan aan mij liggen maar dat heb ik nog niet gehoord over Eriksen.. Wel gevloek en mensen die schreeuwen dat hij eens een keer gewisseld moet worden.. Na de zoveelste zaalvoetbalactie.. Maar die mensen zullen het wel allemaal fout zien.

Wat nou afjagen man, laat je nakijken. Hij probeert het ja, maar daar is ook alles mee gezegd. Afjagen en afpakken doet Anita, niet Christian.

Nog even snel en dan stop ik ff, dat die ballen van Theo niet elke keer goed aankomen Remco, dat zegt genoeg over het begrip wat bijvoorbeeld Siem niet heeft voor die dodelelijke steekpassjes.. Ruiz snapte het wel bijvoorbeeld en nog een paar.

We houden het er maar op dat jij Eriksen het einde vindt en ik hem een "goede" speler vind. En over een paar jaar zien we wie er gelijk had.

Vind het wel raar dat mensen/supporters er vrede mee hebben dat "hun" spelers na verliespunten gewoon lachend naar buiten gaan. Dat kon niet toen we nog in De Meer speelden, echt niet.. Bobby had ze de ballen uit hun broek laten lopen met zijn zandzakkentraining.. Gezien jouw logo/avatar vind ik het dan ook vreemd dat jij anders daar tegenaan kijkt.. Ken je het verhaal van Bobby versus Dani?
Heel erg veel woorden, en eigenlijk komt er helemaal geen zinnig woord van je toetsenbord in deze post.
Ozil werd pas goed in zijn voorlaatste seizoen, niet eerder en ook nu trouwens helemaal niet een van de uitblinkers van Real en speelt niet eens op zijn eigen plek achter de spits..

En alleen afgelopen wedstrijd al, Janssen gewoon meer dan dubbel zoveel balverlies dan Erikssen..
Enigma
 Enigma - maandag 23 april 2012 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 18:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Heel erg veel woorden, en eigenlijk komt er helemaal geen zinnig woord van je toetsenbord in deze post.
Ozil werd pas goed in zijn voorlaatste seizoen, niet eerder en ook nu trouwens helemaal niet een van de uitblinkers van Real en speelt niet eens op zijn eigen plek achter de spits..

En alleen afgelopen wedstrijd al, Janssen gewoon meer dan dubbel zoveel balverlies dan Erikssen..
Je hebt gelijk vwb erg veel woorden; dat had inderdaad korter gemoeten maar dat komt omdat ik jou maar niet aan je verstand kan peuteren dat je er naast zit, haha.

Dubbel zoveel balverlies? Hmm, wie zegt dat? Heb je dat gemeten? Maar je geeft ook geen antwoord op de vragen die ik stelde...

Nee, echt. Özil is gewoon beter, ook op dezelfde leeftijd. Daarbij; wat op de bank zit bij Real is voor ons zelfs onhaalbaar.. Ik hoef alleen maar te wijzen op de CL wedstrijden tegen Real de laatste twee keer in de ArenA. Jij vindt hem niet zo goed, ik zie dat anders. Let maar op het EK op wie belangrijker zal zijn. Maar Özil interesseert mij niet echt zo, was een voorbeeld. Had er wel meer kunnen noemen.

We blijven in herhaling vallen dus dit parkeer ik nu ff.
sebas79
 sebas79 - maandag 23 april 2012 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 15:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarover??? Over Erikssen?? volgens mij spreken de cijfers voor zich, je kan je storen aan zijn spel en nonchalante houding, dat kan ik me voorstellen, maar als je op 20 jarige jongen dit kan overleggen terwijl het halve seizoen we zonder vaste voorhoede hebben gespeeld, dan is dat echt meer dan goed te noemen..
Had het over Janssen . Eriksen vind ik echt een topper (in wording)
baco74
 baco74 - maandag 23 april 2012 - 22:02   quote  deeplink  
:Enigma & Eide
Mooi uitgewerkte (eigen) visie over de spelers van ons aller Ajax afgelopen 2 seizoenen.
Leuke discussie (met Remco) ook hier wat betreft Jansen / Erikssen en fijn dat we het niet altijd hetzelfde zien, wel zo leuk op een forum.
ktotheb
 ktotheb - maandag 23 april 2012 - 22:36   quote  deeplink  
Als er over Eriksen wordt gediscusieerd worden altijd de cijfers overlegd, maar je hoort nooit iemand zeggen dat hij nou in een bepaalde fase van de competitie of zelfs maar in een wedstrijd zo bepalend is geweest. Als nummer 10 bij Ajax moet je in mijn ogen het spel maken en naar je toe trekken, het tempo bepalen enz. Dat is waar het bij Eriksen in mijn ogen aan schort. Er is een verschil tussen beslissend zijn en bepalend zijn. Ik weet dat hij nog jong is en blabla, maar kijk naar bijvoorbeeld Sneijder en van der Vaart. Die trokken echt het spel naar zich toch en bepaalden het ritme en de richting van het spel. Dat Eriksen een hele goede kan worden staat voor mij als een paal boven water. Ik vind alleen dat hij (zelfs op deze leeftijd) bepalender moet zijn. En dan moet je dus niet met aantal assists aan komen zetten, maar dan moet je wedstrijden kunnen noemen die hij naar zijn hand heeft gezet. Wedstrijden waarin hij het tempo bepaalde en waarin hij niet qua persoonlijkheid, maar qua spel de leider was op het veld. Die wedstrijden zijn er eigenlijk niet geweest. Iedereen zegt dat hij een wereldtopper wordt, nou als je een echte wereldtopper wordt ben je in mijn ogen ook op deze leeftijd in de eredivisie wekelijks bepalend. Hij kan het echt wel gaan maken deze jongen, maar tot nu toe laat hij simpelweg nog te weinig zien. Het zou te maken kunnen hebben met zijn bescheiden persoonlijkheid, waardoor hij het spel te weinig naar zich toe trekt. Om Janssen er ook nog even in te betrekken, die zie je echt bepalend zijn voor het spel. Hij zet op de juiste momenten druk en temporiseert ook als dat nodig is. Hij wil die bal veel hebben en bepaald vaak over welke kant een aanval loopt.

Nogmaals, het gaat niet om de cijfers, dat noemen ze scorebordjournalistiek. Waar het in mijn ogen om gaat is dat hij de spil van het elftal moet zijn en dat hij bepalend moet zijn in wedstrijden. Noem mij er 3 waarin hij dat heeft laten zien... Een topper in wording, maar nog niet op het niveau waar hij moet zijn. En ik denk dat als je het hem zelf vraagt, hij dit alleen maar zal beamen.
hippy
 hippy - maandag 23 april 2012 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 22:36 schreef ktotheb het volgende:
Als er over Eriksen wordt gediscusieerd worden altijd de cijfers overlegd, maar je hoort nooit iemand zeggen dat hij nou in een bepaalde fase van de competitie of zelfs maar in een wedstrijd zo bepalend is geweest. Als nummer 10 bij Ajax moet je in mijn ogen het spel maken en naar je toe trekken, het tempo bepalen enz. Dat is waar het bij Eriksen in mijn ogen aan schort. Er is een verschil tussen beslissend zijn en bepalend zijn. Ik weet dat hij nog jong is en blabla, maar kijk naar bijvoorbeeld Sneijder en van der Vaart. Die trokken echt het spel naar zich toch en bepaalden het ritme en de richting van het spel. Dat Eriksen een hele goede kan worden staat voor mij als een paal boven water. Ik vind alleen dat hij (zelfs op deze leeftijd) bepalender moet zijn. En dan moet je dus niet met aantal assists aan komen zetten, maar dan moet je wedstrijden kunnen noemen die hij naar zijn hand heeft gezet. Wedstrijden waarin hij het tempo bepaalde en waarin hij niet qua persoonlijkheid, maar qua spel de leider was op het veld. Die wedstrijden zijn er eigenlijk niet geweest. Iedereen zegt dat hij een wereldtopper wordt, nou als je een echte wereldtopper wordt ben je in mijn ogen ook op deze leeftijd in de eredivisie wekelijks bepalend. Hij kan het echt wel gaan maken deze jongen, maar tot nu toe laat hij simpelweg nog te weinig zien. Het zou te maken kunnen hebben met zijn bescheiden persoonlijkheid, waardoor hij het spel te weinig naar zich toe trekt. Om Janssen er ook nog even in te betrekken, die zie je echt bepalend zijn voor het spel. Hij zet op de juiste momenten druk en temporiseert ook als dat nodig is. Hij wil die bal veel hebben en bepaald vaak over welke kant een aanval loopt.

Nogmaals, het gaat niet om de cijfers, dat noemen ze scorebordjournalistiek. Waar het in mijn ogen om gaat is dat hij de spil van het elftal moet zijn en dat hij bepalend moet zijn in wedstrijden. Noem mij er 3 waarin hij dat heeft laten zien... Een topper in wording, maar nog niet op het niveau waar hij moet zijn. En ik denk dat als je het hem zelf vraagt, hij dit alleen maar zal beamen.
Man u uit...psv thuis...en twente thuis, als ik het goed heb...
Maar ik moet je gelijk geven...het is te weinig...
Met als kanttekening, dat een goede nummer 10 wel beweging om zich heen nodig heeft...
Zelfs sneijder had niet gefuncioneerd in het ajax van voor de winterstop
Theo gaat het volgend jaar pas echt laten zien...
Grootste verrassing dit seizoen vind ik anita....een genot zo een dwerg die die grote middenvelders de wil oplegt
Eide
 Eide - maandag 23 april 2012 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Als er over Eriksen wordt gediscusieerd worden altijd de cijfers overlegd, maar je hoort nooit iemand zeggen dat hij nou in een bepaalde fase van de competitie of zelfs maar in een wedstrijd zo bepalend is geweest. Als nummer 10 bij Ajax moet je in mijn ogen het spel maken en naar je toe trekken, het tempo bepalen enz. Dat is waar het bij Eriksen in mijn ogen aan schort. Er is een verschil tussen beslissend zijn en bepalend zijn.
Ik denk dat je hier best een heel goed punt hebt. Ik vraag me alleen af waarom dit nu is waarop je Eriksen moet beoordelen. Ik mijn optiek zou een 10 bij Ajax inderdaad ook nadrukkelijk het spel moeten maken maar uiteindelijk moet er een functionerend team staan.

En daar schortte het in het begin zeker aan. Nu het wel beter loopt zie je dat Eriksen weer beter in de diepte speelt. Waar Janssen over 30 meter fantastisch secuur is, is Eriksen juist dodelijk op de enkele meter, in de steekpass.

Daarmee ben ik het nog steeds met je eens dat hij beter moet, maar hij is jong, en als dit zijn terugval is, dan valt hij vele malen minder diep als velen anderen voor hem, ook die nu supertoppers zijn. Denk maar aan Sneijder die bij Ajax op enig moment weer gepasseerd werd door VDV omdat Wesley gewoon enorm inzakte in niveau. Ook dat moet kunnen in de opbouw van je carrière.

Feit is en blijft dat Eriksen nu 2 jaar op rij de assist koning van de eredivisie is. Dat is een kwaliteit die onbetaalbaar is. Ajax heeft 86 goals gemaakt dit seizoen in de competitie. Eriksen heeft er daarvan 7 gemaakt en 17 assists gegeven. Daarmee is hij dus direct bij ruim 20% van alle goals van Ajax direct betrokken. Dat is geweldige statistiek die, los van dat hij dit seizoen toch regelmatig tegenviel, wel zijn kwaliteit en klasse toont.
Gewoon iemand
 Gewoon iemand - maandag 23 april 2012 - 23:55   quote  deeplink  
De speelstijl vind ik leuk en aantrekkelijk, al mogen ze er wat mij aangaat er per wedstrijd wel 2 extra in schieten als dit goed mogelijk is en niet op 2-0 of 3-0 beetje energie sparen oid.
Veel spelers zelf vind ik echter wel behoorlijk matig, er zit er niet één tussen waarvan ik denk:
Hoe veel en/of vaak ik ook train, dat doe ik hem niet na.
Het zijn echt heel doodgewone jongens, had 5 jaar geleden de 22 besten uit mijn jaarlaag van die tijd gehaald en er dagelijks mee gevoetbald en ze hadden goed vergelijkbaar geweest denk ik zo.
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 20:26 schreef Enigma het volgende:

[..]

Je hebt gelijk vwb erg veel woorden; dat had inderdaad korter gemoeten maar dat komt omdat ik jou maar niet aan je verstand kan peuteren dat je er naast zit, haha.

Dubbel zoveel balverlies? Hmm, wie zegt dat? Heb je dat gemeten? Maar je geeft ook geen antwoord op de vragen die ik stelde...

Nee, echt. Özil is gewoon beter, ook op dezelfde leeftijd. Daarbij; wat op de bank zit bij Real is voor ons zelfs onhaalbaar.. Ik hoef alleen maar te wijzen op de CL wedstrijden tegen Real de laatste twee keer in de ArenA. Jij vindt hem niet zo goed, ik zie dat anders. Let maar op het EK op wie belangrijker zal zijn. Maar Özil interesseert mij niet echt zo, was een voorbeeld. Had er wel meer kunnen noemen.

We blijven in herhaling vallen dus dit parkeer ik nu ff.
Gewoon feiten Enigma...:-)

33u4n4o.png

97i1xh.png

En voor wat betreft Ozil, daar heeft het 3 seizoenen geduurd voordat hij basis was, toen was hij al 21 en pas toen scoorde hij z'n eerste goal. ook dat zijn gewoon feiten... Erikssen is nu nog niet zo goed als Ozil nu is, maar hij gaat echt heel zeker beter worden dan Ozil, en daar mag Ajax heel erg blij mee zijn, ik denk dat dit het belangrijkste is..

Verder geeft het niet dat we er anders over denken, jij gaat mij niet op andere gedachten brengen, en ik jou ook niet. Dat is alleen maar leuk en de toekomst zal uitwijzen dat ik gelijk krijg...:-)

Trouwens erg leuk te zien dat nu Boerrigter weer speelt Janssen vaker de linker vleugel op zoekt en Blind meer vooruit passed dan opzij..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 april 2012 door remco k --
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 21:59 schreef sebas79 het volgende:

[..]

Had het over Janssen . Eriksen vind ik echt een topper (in wording)
Waar zeg ik dat Janssen niet goed is dan??? Hij speelt de laatste 5 wedstrijden gewoon goed, daarvoor was het wekelijk helemaal niks, en men was het er allemaal over eens dat hij niet meer terug moest keren in het eerste elftal.. Nu doet hij het erg goed en is hij niet meer weg te denken uit het elftal..
remco k
 remco k - maandag 23 april 2012 - 23:58   quote  deeplink  
quote:

Zowel Snijder als v/d Vaart waren op deze 19 jarige leeftijd helemaal niet bepalend, dat kwam pas in de seizoenen vanaf hun 21e.
ktotheb
 ktotheb - dinsdag 24 april 2012 - 07:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 23:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Zowel Snijder als v/d Vaart waren op deze 19 jarige leeftijd helemaal niet bepalend, dat kwam pas in de seizoenen vanaf hun 21e.
Ook op hun 19e waren zowel Sneijder als van der Vaart in meer wedstrijden bepalend. Ze zogen het spel naar zich toe en gaven het ritme aan. Niet elke wedstrijd, maar ze deden dat meer en vaker dan Eriksen nu. Prachtig hoe je Eriksen probeert te verdedigen, maar als jij vind dat hij dit seizoen heeft gebracht wat hij moet brengen vind ik dat je te lage verwachtingen hebt van hem. En nogmaals, ik denk dat hij het zelf met me eens is.
ktotheb
 ktotheb - dinsdag 24 april 2012 - 07:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 23:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier best een heel goed punt hebt. Ik vraag me alleen af waarom dit nu is waarop je Eriksen moet beoordelen. Ik mijn optiek zou een 10 bij Ajax inderdaad ook nadrukkelijk het spel moeten maken maar uiteindelijk moet er een functionerend team staan.

Daarmee ben ik het nog steeds met je eens dat hij beter moet, maar hij is jong, en als dit zijn terugval is, dan valt hij vele malen minder diep als velen anderen voor hem, ook die nu supertoppers zijn. Denk maar aan Sneijder die bij Ajax op enig moment weer gepasseerd werd door VDV omdat Wesley gewoon enorm inzakte in niveau. Ook dat moet kunnen in de opbouw van je carrière.
De meeste jonge spelers hebben inderdaad vaak een terugval, maar Eriksen heeft nog helemaal geen hoogtepunt gehad. Wes en Raf waren allebei geniaal voor ze hun terugval kregen, ik vind Eriksen nog helemaal geen geniale fase gehad hebben. Het niveau wat hij nu laat zien, laat hij zien sinds hij in het 1e speelt. En voor zo'n goede voetballer als hij, vind ik dat niveau te laag.
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 24 april 2012 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 16:02 schreef Enigma het volgende:

[..]

Er staat toch echt BooyA en niet Booy, lezen is blijkbaar ook een vak.

Eriksen is by far de beste voetballer die wij op dit moment hebben. Dat jij dat niet wilt zien, omdat hij geen afmaker is, by all means, moet je zelf weten.

Jij weet blijkbaar waarover je praat met topsport, prima. Maar houd het dan bij sporten waar jij wel verstand van hebt, want voetbal is dat blijkbaar niet.

Hoewel Eriksen in de jeugd (korte tijd dat hij in de A1 heeft gespeeld) regelmatig het netje wist te vinden, is het niet bepaald een afmaker. Je moet het zien als de verbinding tussen de verdediging en de aanval. Een type Iniesta if you will (aangezien jij Eriksen graag vergelijkt met wereldspelers).

De manier waarop hij 90 minuten lang vrij loopt, de gaten in duikt, de linies open trekt. Daar kan ik als Ajax supporter van genieten. En ja hij scoort niet zo veel, SO WHAT??. Hij zorgt ervoor dat andere voor de keeper komen.

Overigens is het mentale aspect een van de belangrijkste dingen in topsport. Het heeft totaal geen zin om na een verlies partij met de kop omlaag het veld af te druipen. We zijn GVD Ajax. We pakken de draad weer op. Je kan een 19-jarige moeilijk verwijten dat hij niet 3 dagen zijn bed inkruipt, en zich afsluit van de wereld, op het moment dat een wedstrijd verloren wordt.....
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 24 april 2012 - 07:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 17:11 schreef remco k het volgende:

[..]

De ballen van Theo?? 1 goede steekpass waar de 2-0 uit komt, de rest was gewoon niet op maat hoe mooi het ook bedoeld was, balletje van Erikssen op de stropdas van Theo gemist zeker???
Of een van de zovele steekpasses op Boerrighter??

Ajax mist enkel op de rechterflank diepgang om de capaciteiten van Eriksen volledig te benutten. Let maar op, als Narsingh komt dan zal Eriksen steeds meer tot zijn recht komen.
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 24 april 2012 - 08:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 07:08 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Ook op hun 19e waren zowel Sneijder als van der Vaart in meer wedstrijden bepalend. Ze zogen het spel naar zich toe en gaven het ritme aan. Niet elke wedstrijd, maar ze deden dat meer en vaker dan Eriksen nu. Prachtig hoe je Eriksen probeert te verdedigen, maar als jij vind dat hij dit seizoen heeft gebracht wat hij moet brengen vind ik dat je te lage verwachtingen hebt van hem. En nogmaals, ik denk dat hij het zelf met me eens is.
Eriksen is geen type speler die bepalend zal zijn door een doelpunt. Ik denk dat jij hem teveel vergelijkt met Sneijder of van der Vaart die veel meer gericht waren op het maken van doelpunten.

Eriksen zijn spel is enkel bedoeld om andere voor de keeper te zetten. Als hij zelf kan scoren, prima, maar daar ligt niet zijn hoofddoel. Dat maakt hem afhankelijk van de spelers om hem heen. Als er niemand beweegt of een vooractie maakt, kan hij de bal niet kwijt en begint hij te lopen met de bal. Net zolang tot die ruimte wel ontstaat.

In tegenstelling tot van der Vaart en Sneijder, beschikt Eriksen niet over een passeeractie. Althans, hij heeft de techniek wel maar dat ziet gewoon niet in zijn spel.

Daarnaast speelden van der Vaart en Sneijder toch net even in een kwalitatief betere selectie dan de selectie die wij nu hebben..

En natuurlijk zal Eriksen het met je eens zijn, simpelweg omdat hij ontzettend ijverig en kritisch opzich zelf is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 april 2012 door Booya4Afca --
Stanley
 Stanley - dinsdag 24 april 2012 - 11:35   quote  deeplink  
Ieder zijn mening, dus ik ook.

Eriksen heb ik me kapot aan geërgerd met zijn huppelloopje! Maar eerlijk is eerlijk hij heeft zich de laatste maanden ontpopt tot de speler met potentie die hem altijd is toegedicht. Grote inzet, balvast, goede combinaties en openingen.

Ik ben van mening veranderd omtrent hem, hoewel ik tegen Groningen bij vlagen weer die irritante slome en trage dribbelkoning in hem zag. Maar overall een sterke en belangrijjke schakel op het middenveld.
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 24 april 2012 - 11:36   quote  deeplink  
Maar goed, om even Ontopic te blijven. Hoewel ik erg blij ben met de spelers die terug komen van een blessure, blijf ik de selectie vrij matig vinden. Ik zal elke speler eens stuk voor stuk doorlichten, met daarbij mijn idee/wens over zijn functioneren.

Beginnend met de 'Basis 11'. Althans, de spelers die normaal gesproken in de basis zullen staan.

Vermeer

Blijft op mij een ontzettende onzekere indruk maken. Per wedstrijd zijn er altijd wel een aantal momenten waar je als supporter je hart vasthoudt omdat hij te haastig uitgooit of onnodig uitkomt. Nu is dat laatste al een stuk minder geworden.

van der Wiel

Tja wat moet ik van hem zeggen. Ik vind hem als een drol het veld over lopen. Lijkt alsof het hem geen reet interesseert. Maakt zich totaal niet druk als een tegenstander hem passeert. Ik had gehoopt dat zijn blessure en aankomend EK dat hij zou inzien dat hij toch echt even moet aanpoten. En al helemaal omdat van Rhijn het uitstekend deed in zijn absentie.

Alderweireld

Maakt langzaam maar zeker stappen. Opbouwend is het nog niet helemaal waar het moet zijn, maar verdedigend laat hij weinig steekjes vallen. Speelt elke wedstrijd een voldoende.

Vertonghen

DE man in de selectie die alles bij elkaar houdt. Zijn opbouwende kwaliteiten zijn sinds de Boer trainer is ontzettend vooruit gegaan. Mag van mij iets vaker de diepte zoeken, maar over het algemeen doet hij het steeds beter. Had hem graag nog een seizoen willen behouden, maar gezien het feit dat zijn contract afloopt moeten we hem wel verkopen.

Linksback

Ik heb hier geen speler ingevuld omdat ik vind dat wij geen echte linksback in de selectie hebben. Boilesen is al een ruime tijd geblesseerd. Blind komt kwaliteiten te kort om een echte LB te kunnen zijn. Koppers is opbouwend vrij zwak, maar is nog jong. In mijn ogen is de LB positie zeker een die een versterking nodig heeft.

Anita

Vanaf het moment dat Anita CVM is gaan spelen is het op het middenveld gaan lopen. Verrassend? Ja gezien zijn kleine postuur zeker, maar gezien zijn voetballende kwaliteiten was het snel duidelijk dat hij Enoh zou doen vergeten.

Eriksen

Heeft rond de winter een dipje gehad, maar speelt de laatste weken prima. Al is het wel vrij duidelijk dat een type Eriksen afhankelijk is van de spelers om hem heen. Eriksen is niet de type speler die zelf kansen creeert door spelers uit te spelen, of voorbij te gaan. Hij is een echte combinatie speler. Bij vlagen hebben we dat kunnen zien tussen de Jong en Eriksen. Maar nu ook door de terugkeer van Boerrighter, die met zijn diepgang en de steekpass van Eriksen veel schade aanricht. Moet misschien nog wat meer van zich laten spreken, maar voetballend zit het wel snor.

Janssen

Lijkt hij dan eindelijk zijn draai gevonden te hebben binnen het elftal? Met name de laatste 2-3 wedstrijden speelt hij prima. Of dit voldoende zal zijn voor komend seizoen, is afwachten natuurlijk.

rechtbuiten

Ook hier geldt, veel spelers hebben er gespeeld, maar een echte Rechtsbuiten hebben we niet. Ik hoop dat we Narsingh weten aan te trekken voor komend seizoen.

Sulejmani, mag van mij vertrekken

de Jong

Na omstandigheden doet hij het aardig in de spits. Is misschien minder scherp in de 16, maar zorgt door zijn voetballende kwaliteiten dat andere in scoringspositie komen. Ondanks alles pakt hij toch zijn doelpuntjes mee. Prima stand-in voor Sightorsson, die gewoon 1ste keus zal zijn komend seizoen.

Boerrighter

Prima speler. Scoort zijn doelpunten, heeft een goede voorzet. Ben blij dat we hem aan het einde van dit seizoen weer hebben mogen aanschouwen. Wel ben ik van mening dat we iemand achter Boerighter nodig hebben. Want met de Ebecilio's van deze wereld win je de oorlog niet.

Ondanks alles denk ik dat we op de goede weg zijn komend seizoen. Al zal alles afhangen van het vertrek van een aantal spelers, en de spelers die worden aangetrokken.

Met Narsingh, Chivu? zijn we op de goede weg. We zullen even moeten afwachten. Eerst maar de titel prolongeren!
Stanley
 Stanley - dinsdag 24 april 2012 - 11:42   quote  deeplink  
Een aantal maanden geleden opperde ik de aankoop van Wildschut van VVV.
Er werd hier toen nauwlijks op gereageerd. Inmiddels staat deze speler in de belangstelling van een aantal degelijke subtoppers en wat blijkt... Ook hij komt uit de jeugd van Ajax!!!

Weer een weggeschopte speler die nu voor een aantrekkelijk bedrag aangekocht kan worden, maar naar Twente, Heerenveen of Groningen zal gaan en over twee jaar door Ajax voor 6 miljoen gekocht zal worden!!!!

En ook Moisander heeft een Ajax verleden die we nu mogelijk voor vele miljoenen gaan terugkopen....

Terug naar Wildschut.... Ik zie in hem een ideale aankoop die in de schaduw van Boerrigter kan ontwikkelen tot een goede basisspeler over twee jaar. En misschien eerst nog een seizoen uitlenen...

Assaidi kopen lijkt me een grote fout! Toegegeven hij is een goede linksbuiten maar tevens een opgewonden standje die voor een hoop onrust gaat zorgen als hij geen basisspeler is. En volgens mij is Boerrigter de basisspeler voor Ajax linksvoor...

Wat betreft de vervanging van Vertonghen...lijkt me moeilijk te doen. Met de talentvolle Denswill in aantoch lijkt het me toch verstandiger om een ervaren speler voor die plek te scoren en dan geleidelijk Denswill klaar te stomen...

Verdediging voor de toekomst....

_____________________Cilessen__________________

_______________Van Rhijn___Denswill____________

Ligeon____________________________________Dijks

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 april 2012 door Stanley --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5958
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat vinden wij zelf nou eigenlijk van ons spel en de selectie; nu twee jaar kampioen..

0.0062479