BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat vinden wij zelf nou eigenlijk van ons spel en de selectie; nu twee jaar kampioen..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 24 april 2012 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 11:42 schreef Stanley het volgende:
Een aantal maanden geleden opperde ik de aankoop van Wildschut van VVV.
Er werd hier toen nauwlijks op gereageerd. Inmiddels staat deze speler in de belangstelling van een aantal degelijke subtoppers en wat blijkt... Ook hij komt uit de jeugd van Ajax!!!

Weer een weggeschopte speler die nu voor een aantrekkelijk bedrag aangekocht kan worden, maar naar Twente, Heerenveen of Groningen zal gaan en over twee jaar door Ajax voor 6 miljoen gekocht zal worden!!!!

En ook Moisander heeft een Ajax verleden die we nu mogelijk voor vele miljoenen gaan terugkopen....

Terug naar Wildschut.... Ik zie in hem een ideale aankoop die in de schaduw van Boerrigter kan ontwikkelen tot een goede basisspeler over twee jaar. En misschien eerst nog een seizoen uitlenen...

Assaidi kopen lijkt me een grote fout! Toegegeven hij is een goede linksbuiten maar tevens een opgewonden standje die voor een hoop onrust gaat zorgen als hij geen basisspeler is. En volgens mij is Boerrigter de basisspeler voor Ajax linksvoor...

Wat betreft de vervanging van Vertonghen...lijkt me moeilijk te doen. Met de talentvolle Denswill in aantoch lijkt het me toch verstandiger om een ervaren speler voor die plek te scoren en dan geleidelijk Denswill klaar te stomen...

Verdediging voor de toekomst....

_____________________Cilessen__________________

_______________Van Rhijn___Denswill____________

Ligeon____________________________________Dijks
als we Narsingh halen.

hebben we 1 buitenspeler op de bank achter Boerrigter en Sulejmani.
meer is niet nodig aangezien Fischer er nog aankomt en andere talenten uit de A1.
hippy
 hippy - dinsdag 24 april 2012 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 17:11 schreef remco k het volgende:

[..]

De ballen van Theo?? 1 goede steekpass waar de 2-0 uit komt, de rest was gewoon niet op maat hoe mooi het ook bedoeld was, balletje van Erikssen op de stropdas van Theo gemist zeker???
De ballen van theo zijn erg harig...kgg kgg kgg...;)
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 24 april 2012 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 11:55 schreef hippy het volgende:

[..]

De ballen van theo zijn erg harig...kgg kgg kgg...;)
ja, daar heb jij wel verstand van ofnie, smeerlapje:)
hippy
 hippy - dinsdag 24 april 2012 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 11:58 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

ja, daar heb jij wel verstand van ofnie, smeerlapje:)
Mmmm....hoooiiiii.....;)
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 24 april 2012 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:00 schreef hippy het volgende:

[..]

Mmmm....hoooiiiii.....;)
stro
remco k
 remco k - dinsdag 24 april 2012 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 07:51 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Of een van de zovele steekpasses op Boerrighter??

Ajax mist enkel op de rechterflank diepgang om de capaciteiten van Eriksen volledig te benutten. Let maar op, als Narsingh komt dan zal Eriksen steeds meer tot zijn recht komen.
2, maar dat gaf ik zelf ook al aan, dat sinds Boerrigter terug is, hij de linkerflank weer veel vaker opzoekt en dat is zeer positief..
Stanley
 Stanley - dinsdag 24 april 2012 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 11:53 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

als we Narsingh halen.

hebben we 1 buitenspeler op de bank achter Boerrigter en Sulejmani.
meer is niet nodig aangezien Fischer er nog aankomt en andere talenten uit de A1.
Narsingh lijkt me een zekerheidje. Volgens mij ook een speler die in de jeugd een schop onder de kont kreeg en nu weer voor een hoop geld moet terugkomen.

Maar met Narsingh zijn we voor het komende seizoen goed bezet. We hebben ook nog Lukoki, Ebecillio, Özbiliz, de Sah die zich verder zullen ontwikkelen. En dan komt er nog uit de A1 het nodige aangestormd....
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 24 april 2012 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:06 schreef remco k het volgende:

[..]

2, maar dat gaf ik zelf ook al aan, dat sinds Boerrigter terug is, hij de linkerflank weer veel vaker opzoekt en dat is zeer positief..
dus als Sulejmani terugkomt kan Eriksen beter benut worden.
maar Sulejmani trekt ook te veel naar binnen.
remco k
 remco k - dinsdag 24 april 2012 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 07:08 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Ook op hun 19e waren zowel Sneijder als van der Vaart in meer wedstrijden bepalend. Ze zogen het spel naar zich toe en gaven het ritme aan. Niet elke wedstrijd, maar ze deden dat meer en vaker dan Eriksen nu. Prachtig hoe je Eriksen probeert te verdedigen, maar als jij vind dat hij dit seizoen heeft gebracht wat hij moet brengen vind ik dat je te lage verwachtingen hebt van hem. En nogmaals, ik denk dat hij het zelf met me eens is.
Ik zeg nergens dat hij nu brengt wat hij kan of zou moeten brengen, ik zeg alleen dat als je zoveel assists geeft en 7 goals maakt, dat je het dan gewoon goed doet. En ik vind dat hij op 19 jarige leeftijd verder is dan een v/d Vaart of een Snijder, die jongens speelden toch ook in een ander elftal veel volwassener elftal..
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 24 april 2012 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:07 schreef Stanley het volgende:

[..]

Narsingh lijkt me een zekerheidje. Volgens mij ook een speler die in de jeugd een schop onder de kont kreeg en nu weer voor een hoop geld moet terugkomen.

Maar met Narsingh zijn we voor het komende seizoen goed bezet. We hebben ook nog Lukoki, Ebecillio, Özbiliz, de Sah die zich verder zullen ontwikkelen. En dan komt er nog uit de A1 het nodige aangestormd....
vergeet Sulejmani nou niet.
hippy
 hippy - dinsdag 24 april 2012 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:01 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

stro
En madeliefjes....hihi....:0
remco k
 remco k - dinsdag 24 april 2012 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 07:50 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Er staat toch echt BooyA en niet Booy, lezen is blijkbaar ook een vak.

Eriksen is by far de beste voetballer die wij op dit moment hebben. Dat jij dat niet wilt zien, omdat hij geen afmaker is, by all means, moet je zelf weten.

Jij weet blijkbaar waarover je praat met topsport, prima. Maar houd het dan bij sporten waar jij wel verstand van hebt, want voetbal is dat blijkbaar niet.

Hoewel Eriksen in de jeugd (korte tijd dat hij in de A1 heeft gespeeld) regelmatig het netje wist te vinden, is het niet bepaald een afmaker. Je moet het zien als de verbinding tussen de verdediging en de aanval. Een type Iniesta if you will (aangezien jij Eriksen graag vergelijkt met wereldspelers).

De manier waarop hij 90 minuten lang vrij loopt, de gaten in duikt, de linies open trekt. Daar kan ik als Ajax supporter van genieten. En ja hij scoort niet zo veel, SO WHAT??. Hij zorgt ervoor dat andere voor de keeper komen.

Overigens is het mentale aspect een van de belangrijkste dingen in topsport. Het heeft totaal geen zin om na een verlies partij met de kop omlaag het veld af te druipen. We zijn GVD Ajax. We pakken de draad weer op. Je kan een 19-jarige moeilijk verwijten dat hij niet 3 dagen zijn bed inkruipt, en zich afsluit van de wereld, op het moment dat een wedstrijd verloren wordt.....
+1, een zeer goede post..
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 24 april 2012 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:08 schreef hippy het volgende:

[..]

En madeliefjes....hihi....:0
tulpjes
Stanley
 Stanley - dinsdag 24 april 2012 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:08 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ohja, die ook nog... hahahaha. Maar dat trotse mannetje zie ik niet bijtekenen tegen een verlaagd salaris... Miskoop??? Denk het wel al heeft hij een paar aardige wedstrijden gespeeld.

Toch vreemd dat iemand als hij zo slecht heeft gespeeld, overgewicht had en toch wereldvoetballer beoogde te worden...???
remco k
 remco k - dinsdag 24 april 2012 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 11:42 schreef Stanley het volgende:
Een aantal maanden geleden opperde ik de aankoop van Wildschut van VVV.
Er werd hier toen nauwlijks op gereageerd. Inmiddels staat deze speler in de belangstelling van een aantal degelijke subtoppers en wat blijkt... Ook hij komt uit de jeugd van Ajax!!!

Weer een weggeschopte speler die nu voor een aantrekkelijk bedrag aangekocht kan worden, maar naar Twente, Heerenveen of Groningen zal gaan en over twee jaar door Ajax voor 6 miljoen gekocht zal worden!!!!

En ook Moisander heeft een Ajax verleden die we nu mogelijk voor vele miljoenen gaan terugkopen....

Terug naar Wildschut.... Ik zie in hem een ideale aankoop die in de schaduw van Boerrigter kan ontwikkelen tot een goede basisspeler over twee jaar. En misschien eerst nog een seizoen uitlenen...

Assaidi kopen lijkt me een grote fout! Toegegeven hij is een goede linksbuiten maar tevens een opgewonden standje die voor een hoop onrust gaat zorgen als hij geen basisspeler is. En volgens mij is Boerrigter de basisspeler voor Ajax linksvoor...

Wat betreft de vervanging van Vertonghen...lijkt me moeilijk te doen. Met de talentvolle Denswill in aantoch lijkt het me toch verstandiger om een ervaren speler voor die plek te scoren en dan geleidelijk Denswill klaar te stomen...

Verdediging voor de toekomst....

_____________________Cilessen__________________

_______________Van Rhijn___Denswill____________

Ligeon____________________________________Dijks
Voor wat betreft Wildschut, ik ben en was het helemaal met je eens, dit zei ik al toen hij afgelopen jaar bij Zwolle speelde..

Trouwens ook een speler die bij ons uit de jeugd weg moest..
remco k
 remco k - dinsdag 24 april 2012 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:07 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

dus als Sulejmani terugkomt kan Eriksen beter benut worden.
maar Sulejmani trekt ook te veel naar binnen.
Dat zeg ik helemaal niet.. En Sulejmani trekt niet te veel naar binnen, ik denk dat die fout voornamelijk bij v/d Wiel ligt die te vaak opkomt waardoor Sulejmani wel naar binnen moest..
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 24 april 2012 - 12:12   quote  deeplink  
quote:

[..]

Eriksen is by far de beste voetballer die wij op dit moment hebben. Dat jij dat niet wilt zien, omdat hij geen afmaker is, by all means, moet je zelf weten.

Jij weet blijkbaar waarover je praat met topsport, prima. Maar houd het dan bij sporten waar jij wel verstand van hebt, want voetbal is dat blijkbaar niet.

Hoewel Eriksen in de jeugd (korte tijd dat hij in de A1 heeft gespeeld) regelmatig het netje wist te vinden, is het niet bepaald een afmaker. Je moet het zien als de verbinding tussen de verdediging en de aanval. Een type Iniesta if you will (aangezien jij Eriksen graag vergelijkt met wereldspelers).

De manier waarop hij 90 minuten lang vrij loopt, de gaten in duikt, de linies open trekt. Daar kan ik als Ajax supporter van genieten. En ja hij scoort niet zo veel, SO WHAT??. Hij zorgt ervoor dat andere voor de keeper komen.

Overigens is het mentale aspect een van de belangrijkste dingen in topsport. Het heeft totaal geen zin om na een verlies partij met de kop omlaag het veld af te druipen. We zijn GVD Ajax. We pakken de draad weer op. Je kan een 19-jarige moeilijk verwijten dat hij niet 3 dagen zijn bed inkruipt, en zich afsluit van de wereld, op het moment dat een wedstrijd verloren wordt.....
hij kan wel een goede afmaker worden.
let maar op als hij wat ouder is wordt hij wat rustiger en dan gaat het afmaken ook wat rustiger en makkelijker.
hippy
 hippy - dinsdag 24 april 2012 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:08 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Die gaat weg...of hij moet geld inleveren...zie ik niet gebeuren
Frank zal dan niet meer voor hen kiezen...kijk maar naar el hamdoei
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 24 april 2012 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet.. En Sulejmani trekt niet te veel naar binnen, ik denk dat die fout voornamelijk bij v/d Wiel ligt die te vaak opkomt waardoor Sulejmani wel naar binnen moest..
maar als Narsingh komt moet vd wiel er op die momenten niet over heen want snelheid is juist narsingh kracht.

ik hoop eigenlijk dat Vd Wiel vertrekt ondanks wat hij heeft gebracht de afgelopen jaren.
hippy
 hippy - dinsdag 24 april 2012 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:10 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

tulpjes
Maak me gggggeeeeekkkk....;)
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 24 april 2012 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:15 schreef hippy het volgende:

[..]

Maak me gggggeeeeekkkk....;)
met je kont en je lekkere mond.
hippy
 hippy - dinsdag 24 april 2012 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:19 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

met je kont en je lekkere mond.
:0....wat een verhaal...;)
Stanley
 Stanley - dinsdag 24 april 2012 - 12:25   quote  deeplink  
Als hij een contract tot 2014 heeft is het dan niet zaak om hem als de sodemieter een jaartje te laten bijtekenen???
remco k
 remco k - dinsdag 24 april 2012 - 12:26   quote  deeplink  
Blind wil op den duur Vertonghen opvolgen
Daley Blind maakte de afgelopen weken een sterke indruk als linksback van Ajax. Toch is dat niet de positie waar de verdediger zich op focust.

"Ajax voelt als thuis. Iedereen wil voor deze mooie club spelen", zegt Blind tegen het Algemeen Dagblad. "Maar ik heb nog niets gehoord. In de winterstop lieten ze me niet gaan, terwijl ik zelf ook niet zomaar een andere club wilde. Ik wilde knokken voor mijn kansen. Dat heeft goed uitgepakt."

Als linksback heeft Blind onder trainer Frank de Boer nu een basisplaats. Het doel van de 22-jarige verdediger is om uiteindelijk uit te groeien tot vaste waarde in het hart van de verdediging. "Als je het wilt maken bij Ajax en je hebt Jan Vertonghen voor je in het centrum, dan neig je automatisch naar de positie van linksback. Van daaruit hoop je door te groeien naar de centrale positie achterin."

Verwacht wordt dat Vertonghen aan het einde van dit seizoen vertrekt naar een Europese topclub. Als opvolger van de Belg worden Nicklas Moisander, Bram Nuytinck, Nick Viergever en Christian Chivu genoemd. Wat Blind betreft kan Ajax het ook intern oplossen. "Toch heb ik aan het begin van het seizoen ook laten zien dat ik centraal kan spelen. Ik weet dat ik het kan. In duels met AZ, FC Twente, Heerenveen en Real Madrid-thuis ging het redelijk. Mijn uiteindelijke doel is ook om daar te komen. Ik ben er niet voor niets door Ajax opgeleid en heb er mijn hele leven gespeeld."

Maar voor het zover is wil de huidige linksback eerst kampioen worden met Ajax. "Voor mij mag dat zo snel mogelijk gebeuren. In de groep leeft de titel heel erg. En zeker nu ik na PSV elke keer heb gespeeld, voelt het alsof ik ook echt mijn steentje heb bijgedragen.
remco k
 remco k - dinsdag 24 april 2012 - 12:27   quote  deeplink  
Ik ga misschien wel voor Daley, zoals hij zelf al aangaf heeft hij echt heel goede wedstrijden gespeeld op die plek aan het begin van het sezoen en tijdens de blessure van Jantje...

Hoeveel mensen hier spraken na het vertrek van Vermaelen wel niet over Jantje en dat ie er geen zak van kon.. Daley is na het vertrek van zijn vader beter gaan spelen, en doet het nu ook prima op de back positie al is het nog wel allemaal te afwisselend..
hippy
 hippy - dinsdag 24 april 2012 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:26 schreef remco k het volgende:
Daley Blind maakte de afgelopen weken een sterke indruk als linksback van Ajax. Toch is dat niet de positie waar de verdediger zich op focust.

"Ajax voelt als thuis. Iedereen wil voor deze mooie club spelen", zegt Blind tegen het Algemeen Dagblad. "Maar ik heb nog niets gehoord. In de winterstop lieten ze me niet gaan, terwijl ik zelf ook niet zomaar een andere club wilde. Ik wilde knokken voor mijn kansen. Dat heeft goed uitgepakt."

Als linksback heeft Blind onder trainer Frank de Boer nu een basisplaats. Het doel van de 22-jarige verdediger is om uiteindelijk uit te groeien tot vaste waarde in het hart van de verdediging. "Als je het wilt maken bij Ajax en je hebt Jan Vertonghen voor je in het centrum, dan neig je automatisch naar de positie van linksback. Van daaruit hoop je door te groeien naar de centrale positie achterin."

Verwacht wordt dat Vertonghen aan het einde van dit seizoen vertrekt naar een Europese topclub. Als opvolger van de Belg worden Nicklas Moisander, Bram Nuytinck, Nick Viergever en Christian Chivu genoemd. Wat Blind betreft kan Ajax het ook intern oplossen. "Toch heb ik aan het begin van het seizoen ook laten zien dat ik centraal kan spelen. Ik weet dat ik het kan. In duels met AZ, FC Twente, Heerenveen en Real Madrid-thuis ging het redelijk. Mijn uiteindelijke doel is ook om daar te komen. Ik ben er niet voor niets door Ajax opgeleid en heb er mijn hele leven gespeeld."

Maar voor het zover is wil de huidige linksback eerst kampioen worden met Ajax. "Voor mij mag dat zo snel mogelijk gebeuren. In de groep leeft de titel heel erg. En zeker nu ik na PSV elke keer heb gespeeld, voelt het alsof ik ook echt mijn steentje heb bijgedragen.
Zou wel gaaf zijn als de historie zich herhaalt...
Blind met de cup met de grote oren en de aanvoerdersband om
Of loop ik nu te hard van stapel...;)
Stanley
 Stanley - dinsdag 24 april 2012 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:26 schreef remco k het volgende:

Dit bericht heb ik ook gelezen...

Het is wel de enige plek daar ik Blind indruk heb zien maken. Voorwaarde lijkt me dan wel dat hij een snelle, fysiek- en kopsterke man naast zich krijgt. Maar zou kunnen, hij zat niet voor niets bij Ajax lijkt me...
remco k
 remco k - dinsdag 24 april 2012 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:32 schreef Stanley het volgende:

[..]

Dit bericht heb ik ook gelezen...

Het is wel de enige plek daar ik Blind indruk heb zien maken. Voorwaarde lijkt me dan wel dat hij een snelle, fysiek- en kopsterke man naast zich krijgt. Maar zou kunnen, hij zat niet voor niets bij Ajax lijkt me...
Volgens mij ontpopt Alderweireld zich steeds meer tot zo'n type speler toch??
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 24 april 2012 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:27 schreef remco k het volgende:
Ik ga misschien wel voor Daley, zoals hij zelf al aangaf heeft hij echt heel goede wedstrijden gespeeld op die plek aan het begin van het sezoen en tijdens de blessure van Jantje...

Hoeveel mensen hier spraken na het vertrek van Vermaelen wel niet over Jantje en dat ie er geen zak van kon.. Daley is na het vertrek van zijn vader beter gaan spelen, en doet het nu ook prima op de back positie al is het nog wel allemaal te afwisselend..
ik denk dan Blind dan fysiek iets sterker zal moeten worden.
daarom hou ik het op Nuytinck en een Ervaren man als Chivu als leraar.
of Ooijer mischien nog een jaartje houden?
Enigma
 Enigma - dinsdag 24 april 2012 - 13:26   quote  deeplink  
quote:

[..]

Dacht dat je misschien niet zo goed kon spellen, haha. Nee, was inderdaad beetje flauw. Kon jij niks aan doen, was ff chagerijnig om iets anders. Partijtje kaarten verloren en dan ben ik ook ff niet te genieten. Nou, inkoppertje voor je om het goed te maken.

Wat ik nou typerend vind voor het verschil in een topper als Sneijder en vd Vaart, ook op die leeftijd is in een klein voorbeeld aan te geven. Sneijder weet bijna altijd, toen ook al, dat wanneer de bal kwam hij direct de actie door kon maken. Hij nam aan en legde hem of direct perfect af of hij draaide meteen uit en had doortocht. Dat heeft Christian (nog) niet. vd Vaart was veel koelbloediger zie de wedstrijd die ze samen onder Adriaanse ooit speelden in europees verband, dacht tegen Belgen. Wes en Rafaël waren en zijn vaak van doorslaggevende betekenis geweest, dat heb ik van Eriksen maar één keer gezien; vorig jaar uit bij Heerenveen.

Als het overkomt dat ik Eriksen slecht vind is dat niet juist. Ik vind hem wel goed, sterker een mega talent. Maar ik vind dan ook dat hij als een mega talent moet handelen en bekeken moet worden. Ik blijf erbij dat wanneer hij niet mentaal vele malen sterker wordt en vooral feller, dat hij het niet gaat redden tot het niveau van bijvoorbeeld Modric, vd Vaart, Özil, Sneijder, and so on. Dat irriteert mij enorm.

Wat betreft die mentaliteit en dat gedrag na de wedstrijd wat ik zo verfoei.. Dat was na een wedstrijd onder Jol (volgens mij). We stonden weer redelijk en waren, voor de zoveelste maal, bezig aan goede inhaalslag. We verspeelden punten op een klote manier en lieten Twente en co. uitlopen. Als iedereen dan voelt dat er meer in zat, als we weten hoe belangrijk CL is, als we weten dat wij AJAX zijn, dan is het ondenkbaar dat je 30 minuten later lachend, swingend en zingend in je Mercedes, nota bene vóór de ArenA staat. Dan kun je mij een zeikerd vinden maar vergelijk dat nou eens met de Boertjes die hoorden dat Ajax 1 hun plaats wel even zouden innemen in het bekertournooi nadat Ajax 1 eruit lag en Ajax 2 doorging.. Dát is winnaarsmentaliteit, of na het verlies tegen Panatinaikos in Olympisch, kijk daar eens naar vd Sar of Boertjes, Litmanen.. F de Boer dat hij niet mee kon spelen tegen Bayern.. Dat mist Eriksen en volgens mij heb je dat wel of niet. Maar goed, daar denk jij dan anders over. Maar om de absolute top te halen en een winnaar te zijn heb je meer nodig dan alleen talent. En ik twijfel of hij dat ooit krijgt, hoop het wel want dat levert veel geld op voor ons!

En nu stop ik over Eriksen want het is en blijft een Ajax speler die ik ook steun.

Blijf er wel bij dat ik niet kapot ben van ons spel van de afgelopen twee jaar. Hoop echt op beter spel en meer het heersende wat wij zo goed kennen en kunnen.
Enigma
 Enigma - dinsdag 24 april 2012 - 13:29   quote  deeplink  
Verder geeft het niet dat we er anders over denken, jij gaat mij niet op andere gedachten brengen, en ik jou ook niet. Dat is alleen maar leuk en de toekomst zal uitwijzen dat ik gelijk krijg...:-)

Trouwens erg leuk te zien dat nu Boerrigter weer speelt Janssen vaker de linker vleugel op zoekt en Blind meer vooruit passed dan opzij..
Jaja, in your dreams kerel, hahaha! We zullen zien dat ik uiteindelijk toch weer gelijk had, is niet erg hoor jongen, als je maar toegeeft, hèhè!

Dat van Boerigter en Janssen ben ik met je eens.

edit: is reactie op mail van Remco, toch? haha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 april 2012 door Enigma --
remco k
 remco k - dinsdag 24 april 2012 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 13:29 schreef Enigma het volgende:

Jaja, in your dreams kerel, hahaha! We zullen zien dat ik uiteindelijk toch weer gelijk had, is niet erg hoor jongen, als je maar toegeeft, hèhè!

Dat van Boerigter en Janssen ben ik met je eens.

edit: is reactie op mail van Remco, toch? haha
Ik heb nog niet iets gelezen waardoor je gelijk hebt.. Succes dus nog even..
nora
 nora - dinsdag 24 april 2012 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is een goede speler als hij die dag zin heeft zo komt het bij mij over en een minpunt is zijn overzicht als hij aan de bal is,gaat net als Ebicilio te velle met de kop naar beneden en mist dan wel eens zijn vrijstaande medespelers,neemt niet weg dat hij een goed speler is maar ik denk als hij mentaal wat wordt bij geschroefd hij nog nuttiger voor Ajax kan zijn.
nora
 nora - dinsdag 24 april 2012 - 13:48   quote  deeplink  
Beste Enigma het klopt dat je een eigen mening mag hebben maar ga nou niet zeggen dat heel voetballend Europa het fout ziet en Eriksen geen supertalent is afgelopen zondag weer een paar schitterende aktie die helaas geen doelpunten werden,maar had wel gekund en dan had je helemaal geen poot gehad om op te staan.
remco k
 remco k - dinsdag 24 april 2012 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 13:45 schreef nora het volgende:

[..]

Hij is een goede speler als hij die dag zin heeft zo komt het bij mij over en een minpunt is zijn overzicht als hij aan de bal is,gaat net als Ebicilio te velle met de kop naar beneden en mist dan wel eens zijn vrijstaande medespelers,neemt niet weg dat hij een goed speler is maar ik denk als hij mentaal wat wordt bij geschroefd hij nog nuttiger voor Ajax kan zijn.
Edit:

Laat meer verkeerde speler:-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 april 2012 door remco k --
Enigma
 Enigma - dinsdag 24 april 2012 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 13:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb nog niet iets gelezen waardoor je gelijk hebt.. Succes dus nog even..
Komt wel.. Verstand komt toch met de jaren??

Jij ook succes en dat we maar beiden één promiel mogen ontvangen van wat die jongen in zijn leven zal verdienen! En dan mag jij eigenlijk wel van mij gelijk krijgen, maar dat zal helaas niet gebeuren....
nora
 nora - dinsdag 24 april 2012 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 13:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Edit:

Laat meer verkeerde speler:-)
Ik heb het over Sulejmanie zit soms op het forum en soms moet ik hem uit zetten dus gaat wel eens verkeerd.
Enigma
 Enigma - dinsdag 24 april 2012 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 13:48 schreef nora het volgende:
Beste Enigma het klopt dat je een eigen mening mag hebben maar ga nou niet zeggen dat heel voetballend Europa het fout ziet en Eriksen geen supertalent is afgelopen zondag weer een paar schitterende aktie die helaas geen doelpunten werden,maar had wel gekund en dan had je helemaal geen poot gehad om op te staan.
Juist Nora! Wat ben ik toch blij met jouw post!! Inderdaad HAD gekund, maar het IS niet zo.. Tja, als mijn tante een pikkie had gehad was het me oom geweest. Dus voorlopig sta ik erg stevig hoor. Nogmaals, zeer getalenteerd en mooie voetballer, maar niet wat jullie ervan maken. Hij is geen Götze, om maar weer eens één te noemen, Golden Boy 2011.

Voorts wil ik graag van jou weten wie heel europa dan wel is volgens jou. De enige echte geïnteresserden, en dat zijn trouwens niet de minsten hoor, zijn Man City maar vooral AC Milan geweest waarbij Milan weer bezig is nu. Voor ieder die nu gaat vragen hoe ik dat weet of dat ik misschien Ajaxboy2 heb gesproken; ik ken twee voetbalmakelaars zeer goed. Deze twee hebben vaak zeer waardevolle informatie die dus ook meestal uitkomt. Vandaar Milan, let maar op als er eerdaags iets over genoemd wordt, geen gein.

Weet je waar Europa (vooral de PL) nou echt staat te slapen? Enoh! Die kan in Engeland
goud waard zijn. Maar... dat is mijn mening.
nora
 nora - dinsdag 24 april 2012 - 14:27   quote  deeplink  
Beste Enigma succes met JOU mening alleen vrees ik dat de meeste voetballiefhebbers het niet met je eens zijn en terecht.En over Enoh ja is een prima ballenafpakker maar opbouwend wel iets beter geworden maar beslist nog geen top.
remco k
 remco k - dinsdag 24 april 2012 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 14:10 schreef Enigma het volgende:

[..]

Juist Nora! Wat ben ik toch blij met jouw post!! Inderdaad HAD gekund, maar het IS niet zo.. Tja, als mijn tante een pikkie had gehad was het me oom geweest. Dus voorlopig sta ik erg stevig hoor. Nogmaals, zeer getalenteerd en mooie voetballer, maar niet wat jullie ervan maken. Hij is geen Götze, om maar weer eens één te noemen, Golden Boy 2011.

Voorts wil ik graag van jou weten wie heel europa dan wel is volgens jou. De enige echte geïnteresserden, en dat zijn trouwens niet de minsten hoor, zijn Man City maar vooral AC Milan geweest waarbij Milan weer bezig is nu. Voor ieder die nu gaat vragen hoe ik dat weet of dat ik misschien Ajaxboy2 heb gesproken; ik ken twee voetbalmakelaars zeer goed. Deze twee hebben vaak zeer waardevolle informatie die dus ook meestal uitkomt. Vandaar Milan, let maar op als er eerdaags iets over genoemd wordt, geen gein.

Weet je waar Europa (vooral de PL) nou echt staat te slapen? Enoh! Die kan in Engeland
goud waard zijn. Maar... dat is mijn mening.
Barcelona heeft interesse getoond en aangegeven dat hij nog 2/3 jaar bij ajax moet blijven. AS Roma heeft interesse getoond, en ik hoorde zelfs iets over Real al mag hij daar nooit naar toe gaan met het anti voetbal dat daar gespeeld wordt..
Enigma
 Enigma - dinsdag 24 april 2012 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 14:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Barcelona heeft interesse getoond en aangegeven dat hij nog 2/3 jaar bij ajax moet blijven. AS Roma heeft interesse getoond, en ik hoorde zelfs iets over Real al mag hij daar nooit naar toe gaan met het anti voetbal dat daar gespeeld wordt..
Denk jij nou echt dat Barca zoiets zal zeggen? Never nooit, dan halen ze hem gewoon op en gaat hij in het tweede van Barca dat ook niet echt onverdienstelijk speelt.. Dus ik houd dit maar op fabeltjeskrant nieuws (niet beledigend bedoeld hoor)
Real is bullshit, als die interesse tonen kopen ze ook gewoon en geef Eriksen dan eens ongelijk voor zoveel geld. Roma klopt maar als je dat Europese top noemt dan is NEC hier titalkandidaat.

En Real anti voetbal? Nou nou.. Ben ook niet de grootset fan van Real en/of Mourinho maar anti voetbal vind ik een verkeerde interpetatie hoor. Ze spelen de meeste ploegen toch echt volledig van de mat met erg grote uitslagen en Ronaldo heeft niet zoveel goals gemaakt als gevolg van anti voetbal, lijkt me. Ja Barca is mooier en leuker maar ook daar gaat de sleet er nu in trekken. Real is/wordt dit jaar de terechte kampioen van de beste competitie ter wereld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 april 2012 door Enigma --
ktotheb
 ktotheb - dinsdag 24 april 2012 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 12:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat hij nu brengt wat hij kan of zou moeten brengen, ik zeg alleen dat als je zoveel assists geeft en 7 goals maakt, dat je het dan gewoon goed doet. En ik vind dat hij op 19 jarige leeftijd verder is dan een v/d Vaart of een Snijder, die jongens speelden toch ook in een ander elftal veel volwassener elftal..
Jij geeft nu in je post aan dat je vind dat Eriksen nog niet brengt wat hij kan en zou moeten brengen, maar dat hij het wel goed doet. Dat is dan natuurlijk afhankelijk van je definitie van het woord goed. Ik ben tevreden over een speler als hij brengt wat hij moet en kan brengen en zoals je zelf aangeeft, doet Chris dat nu niet. Neemt niet weg dat hij een goede voetballer is en veel potentieel heeft. Maar ik ben niet tevreden over hem, juist omdat hij zo goed is. Daarom zou hij namelijk meer moeten brengen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 25 april 2012 - 01:54   quote  deeplink  
Zeer te spreken over Ajax, anders wordt je geen kampioen toch? Eikelebijter!
remco k
 remco k - woensdag 25 april 2012 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 april 2012 - 18:38 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Jij geeft nu in je post aan dat je vind dat Eriksen nog niet brengt wat hij kan en zou moeten brengen, maar dat hij het wel goed doet. Dat is dan natuurlijk afhankelijk van je definitie van het woord goed. Ik ben tevreden over een speler als hij brengt wat hij moet en kan brengen en zoals je zelf aangeeft, doet Chris dat nu niet. Neemt niet weg dat hij een goede voetballer is en veel potentieel heeft. Maar ik ben niet tevreden over hem, juist omdat hij zo goed is. Daarom zou hij namelijk meer moeten brengen.
Ik heb het over potentie, daar moet hij natuurlijk heen groeien, hij wordt steeds betere en ik ben ook van mening dat hij tot nu toe de belofte van wereld talent zeker goed invult..
Brandje
 Brandje - woensdag 25 april 2012 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 14:05 schreef Enigma het volgende:
Hallo mede Ajacieden.

Ik wil niet even de bijdehand hier uithangen of een topic starten dat er al is maar gewoon eens polsen hoe jullie denken over wat we de afgelopen jaar, twee jaar hebben gezien van ons aller Ajax; het vertoonde spel en de selectie.
Gaat de goede kant weer op. Eerste competitiehelft een hoop tegenslag gehad. Veel blessures en pech in de CL.
Nu de selectie weer fit begint te raken zie je dat De Boer het wel snapt. 11 overwinningen op rij zegt toch wel wat. In Nederrland zeiken we liever over dat de concurrentie veel punten laat liggen maar dit is een fantastische reeks.
Ik zie het voor de komende jaren zonnig in
nora
 nora - woensdag 25 april 2012 - 12:27   quote  deeplink  
Ik denk dat we wel tevreden mogen zijn over de tweede helft van de competitie die ziet er een stuk beter uit als het eerste deel,en eerlijk gezegd heeft dat volgens mij ook te maken met een aantal omzettingen die Frankie gedaan heeft met o.a Jansen meer naar voren te laten spelen en Anita of Enoh als controlerende middenvelder te laten spelen waardoor voetballers als Eriksen en Jansen veel meer invloed hebben op het spel,ik denk zelf dat de doorslaggevende factor is geweest.En met de terugkomst van de Siggi en Boerighter worden we steeds sterker.
Gewoon iemand
 Gewoon iemand - woensdag 25 april 2012 - 12:45   quote  deeplink  
De manier van spelen bevalt me erg, aan het niveau van veel spelers zelf echter kan ik me soms nog wel aan irriteren.
Toch heb ik wel het gevoel dat allen groeiende zijn, tenzij blessures natuurlijk.
hippy
 hippy - woensdag 25 april 2012 - 13:42   quote  deeplink  
Volgende jaar kan het alleen nog maar beter worden...
En zo is het...jeugdigheid gaat er bij veel spelers al een beetje af...
soccer
 soccer - woensdag 25 april 2012 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 april 2012 - 17:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Ozil heeft op die leeftijd maar 1 goal gemaakt in 3 seizoenen dus wat je zegt klopt gewoon absoluut niet, en ja ik volgde de Bundesliga toen en nu ook op de voet.

Een Ozil van die leeftijd mag de schoenen nog niet poetsen van Eriksen.

Oja, Ozil rookt vrolijk een peukje na een verlies partij, echt een top professional dat.

[ afbeelding ]
Heel mooi allemaal Remco. Alleen van die peuk na een verliespartij snap ik niet. Waarom zou hij er niet een op mogen steken of een borrel pakken. Veranderen doet er toch niets meer.relativeren moet ook kunnen het is tenslotte ondanks alles een spelletje.
Eide
 Eide - woensdag 25 april 2012 - 14:31   quote  deeplink  
Wat mij een beetje stoort in deze is dat spelers als VDV, Sneijder, Ozil en Eriksen op een hoop worden gegooid. Ozil volg ik niet, daar blijf ik ook vanaf, maar VDV, Sneijder en Eriksen zijn allemaal middenvelder maar daar houden de overeenkomsten toch wel op hoor. Als spelerstype vind ik ze behoorlijk van elkaar verschillen en een vergelijking tussen ze zal altijd scheef zijn.

Sneijder is een echte spelverdeler met een geweldige trap waardoor hij doelgericht ook heel gevaarlijk is. Eriksen is veel meer een echte 10 die opereert tussen het middenveld en de verdediging van de tegenstander. Een echte spelverdeler die het spel naar zijn hand zet is hij absoluut niet. Net zoals bijvoorbeeld Jari Litmanen dat ook niet was. Dat deden Rijkaard en Seedorf in dat elftal. Het spel verdelen daarentegen doet Anita in dit Ajax, en sinds hij beter in vorm is doet Janssen dit ook in toenemende mate.

Ook VDV is weer een heel ander type, Raf is, vergeleken met Sneijder en Eriksen, veel meer een werker (maar wel een met een geweldige techniek) die ook als controleur bijvoorbeeld prima kan ballen. Zij die Raf veel in het echt hebben zien spelen weten hoe onnoemelijk veel werk Raf elke wedstrijd weer opknapte, voor- en achterin.

Kortom, de vergelijking past niet. Het is niet reëel om van Eriksen te verwachten dat hij het spel naar zijn hand kan zetten zoals Sneijder dat kan, want dat is zijn spelletje niet. Eriksen speelt tussen de linies en is altijd gericht om een ander in scoringspositie te brengen. En dat doet Eriksen beter dan wie dan ook in de eredivisie.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat vinden wij zelf nou eigenlijk van ons spel en de selectie; nu twee jaar kampioen..

0.0074861