BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat vinden wij zelf nou eigenlijk van ons spel en de selectie; nu twee jaar kampioen..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
hippy
 hippy - woensdag 25 april 2012 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2012 - 14:31 schreef Eide het volgende:
Wat mij een beetje stoort in deze is dat spelers als VDV, Sneijder, Ozil en Eriksen op een hoop worden gegooid. Ozil volg ik niet, daar blijf ik ook vanaf, maar VDV, Sneijder en Eriksen zijn allemaal middenvelder maar daar houden de overeenkomsten toch wel op hoor. Als spelerstype vind ik ze behoorlijk van elkaar verschillen en een vergelijking tussen ze zal altijd scheef zijn.

Sneijder is een echte spelverdeler met een geweldige trap waardoor hij doelgericht ook heel gevaarlijk is. Eriksen is veel meer een echte 10 die opereert tussen het middenveld en de verdediging van de tegenstander. Een echte spelverdeler die het spel naar zijn hand zet is hij absoluut niet. Net zoals bijvoorbeeld Jari Litmanen dat ook niet was. Dat deden Rijkaard en Seedorf in dat elftal. Het spel verdelen daarentegen doet Anita in dit Ajax, en sinds hij beter in vorm is doet Janssen dit ook in toenemende mate.

Ook VDV is weer een heel ander type, Raf is, vergeleken met Sneijder en Eriksen, veel meer een werker (maar wel een met een geweldige techniek) die ook als controleur bijvoorbeeld prima kan ballen. Zij die Raf veel in het echt hebben zien spelen weten hoe onnoemelijk veel werk Raf elke wedstrijd weer opknapte, voor- en achterin.

Kortom, de vergelijking past niet. Het is niet reƫel om van Eriksen te verwachten dat hij het spel naar zijn hand kan zetten zoals Sneijder dat kan, want dat is zijn spelletje niet. Eriksen speelt tussen de linies en is altijd gericht om een ander in scoringspositie te brengen. En dat doet Eriksen beter dan wie dan ook in de eredivisie.
Een nummer 10 is de spelverdeler....en een nummer 10 moet opereren tussen aanval en middenveld...
:/
Eide
 Eide - woensdag 25 april 2012 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2012 - 15:36 schreef hippy het volgende:

[..]

Een nummer 10 is de spelverdeler....en een nummer 10 moet opereren tussen aanval en middenveld...
:/
Ja en nee. Elke speler heeft specifieke kwaliteiten. Jari Litmanen haalde de bal ook niet op achterin. Die speelde juist tussen middenveld en verdediging in. Het echte spel verdelen deden Rijkaard en Seedorf. Eriksen lijkt wat dat betreft veel meer op Litmanen dan op bijvoorbeeld Wesley Sneijder. Bovendien hoef je niet alles te kunnen, maar als elftal moet je evenwichtig alle taken aan kunnen.

Snijder bijvoorbeeld bestrijkt het hele middenveld als nummer 10, en speelt niet noodzakelijk tussen die linies in. Hij is veel meer bezig met ook langere trappen versturen, de buitenspelers aanspelen en is juist gevaarlijk door zijn afstandschot.

Tuurlijk moet je streven naar iemand die het allemaal kan, maar feit is dat alle spelers sterke en zwakke punten hebben. En die van Eriksen is dat hij het niet echt in zich heeft het spel te verdelen. Daar speelt hij te veel vooruitgeschoven voor en is hij te veel bezig met de steekpass en het hele korte tik en kaats werk.

Dat doet echter niets af aan het talent dat Eriksen bezit. Of hij net zo goed is als, bijvoorbeeld, Sneijder? Misschien, ik denk dat niemand 3 jaar geleden had verwacht dat Jan Vertonghen nu zo goed zou zijn. Gun Eriksen ook die tijd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 april 2012 door Eide --
hippy
 hippy - woensdag 25 april 2012 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2012 - 15:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja en nee. Elke speler heeft specifieke kwaliteiten. Jari Litmanen haalde de bal ook niet op achterin. Die speelde juist tussen middenveld en verdediging in. Het echte spel verdelen deden Rijkaard en Seedorf. Eriksen lijkt wat dat betreft veel meer op Litmanen dan op bijvoorbeeld Wesley Sneijder.

Snijder bijvoorbeeld bestrijkt het hele middenveld als nummer 10, en speelt niet noodzakelijk tussen die linies in. Hij is veel meer bezig met ook langere trappen versturen, de buitenspelers aanspelen en is juist gevaarlijk door zijn afstandschot.

Tuurlijk moet je streven naar iemand die het allemaal kan, maar feit is dat alle spelers sterke en zwakke punten hebben. En die van Eriksen is dat hij het niet echt in zich heeft het spel te verdelen. Daar speelt hij te veel vooruitgeschoven voor en is hij te veel bezig met de steekpass en het hele korte tik en kaats werk.

Dat doet echter niets af aan het talent dat Eriksen bezit. Of hij net zo goed is als, bijvoorbeeld, Sneijder? Misschien, ik denk dat niemand 3 jaar geleden had verwacht dat Jan Vertonghen nu zo goed zou zijn. Gun Eriksen ook die tijd.
Sneijder is dus een echte nummer 10...;))...en eriksen een aanvallende middenvelder...er is wel degelijk een verschil...
hippy
 hippy - woensdag 25 april 2012 - 15:53   quote  deeplink  
En ajax speelt nu niet met een nummer10...anita theo en chris wisselen heel veel van positie...
remco k
 remco k - woensdag 25 april 2012 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2012 - 14:21 schreef soccer het volgende:

[..]

Heel mooi allemaal Remco. Alleen van die peuk na een verliespartij snap ik niet. Waarom zou hij er niet een op mogen steken of een borrel pakken. Veranderen doet er toch niets meer.relativeren moet ook kunnen het is tenslotte ondanks alles een spelletje.
Even terug kijken waar ik op reageer.. Ik heb er namelijk geen moeite mee, maar iemand anders vind het raar dat Erikssen een lolletje kan trappen een half uur na een verlies partij en noemende Ozil een geweldige prof...
remco k
 remco k - woensdag 25 april 2012 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2012 - 15:51 schreef hippy het volgende:

[..]

Sneijder is dus een echte nummer 10...;))...en eriksen een aanvallende middenvelder...er is wel degelijk een verschil...
helemaal niet. Pirlo speelt voor de verdediging bij Juve, maar doet niet mee aan het bal afpakken en speelt niet op 10, toch is hij een van de beste echte spelverdelers van de wereld..
Eide
 Eide - woensdag 25 april 2012 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2012 - 15:51 schreef hippy het volgende:

[..]

Ik zou zeggen andersom, en dat Litmanen en Eriksen echte nummer 10s zijn, en dat Sneijder meer een aanvallende middenvelder is. Maar goed, dat is neuzelen over de exacte definitie van een nummer 10.
hippy
 hippy - woensdag 25 april 2012 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2012 - 17:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik zou zeggen andersom, en dat Litmanen en Eriksen echte nummer 10s zijn, en dat Sneijder meer een aanvallende middenvelder is. Maar goed, dat is neuzelen over de exacte definitie van een nummer 10.
Die zoeken we op...;))
hippy
 hippy - woensdag 25 april 2012 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2012 - 16:38 schreef remco k het volgende:

[..]

helemaal niet. Pirlo speelt voor de verdediging bij Juve, maar doet niet mee aan het bal afpakken en speelt niet op 10, toch is hij een van de beste echte spelverdelers van de wereld..
Pirlo is homo en een overgewaardeerde voetballer...zo lui als het maar kan en lijkt op een wijf...
Je merkt het...geen pirlo fan...;) maar begrijp wat je bedoelt...
Ik zie alleen de nr 10 als tussenstation voor de aanval...zoals het hoort
Eide
 Eide - woensdag 25 april 2012 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2012 - 18:07 schreef hippy het volgende:

[..]

Die zoeken we op...;))
Haha, is goed man :)
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 25 april 2012 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2012 - 18:12 schreef hippy het volgende:

[..]

Pirlo is homo en een overgewaardeerde voetballer...zo lui als het maar kan en lijkt op een wijf...
Je merkt het...geen pirlo fan...;) maar begrijp wat je bedoelt...
Ik zie alleen de nr 10 als tussenstation voor de aanval...zoals het hoort
Pirlo heeft dit seizoen goed gespeelt en is 1 van de grote bepalers in dit Juventus wat nu boven aan staat.
hij is ook gewoon oud, en dan doe je wat minder.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat vinden wij zelf nou eigenlijk van ons spel en de selectie; nu twee jaar kampioen..

0.0081348