|
|
Stanley
|
|
|
Ik word helemaal kots en kotsmisselijk van de heitinga's in deze voetbalwereld. Met hen zogenaamde popiejopie teksten om te scoren bij de supporters.
Wanneer ze over de top zijn willen ze nog een paar jaartjes tegen een Nederlands topsalaris meehobbelen.
Maar nu in de kracht van hen leven wanneer ze mogelijk nog iets kunnen toevoegen hebben ze de Euro's in de ogen. Met meerdere miljoenen op de bank ben je toch binnen en kan je je voetbalhart toch laten spreken...
Nee van mij mogen hij en die andere die dit soort teksten roepen maar pas willen komen als ze in het buitenland niet meer mee kunnen komen oprotten!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 april 2012 door Stanley -- |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 08:59 schreef Stanley het volgende:Ik word helemaal kots en kotsmisselijk van de heitinga's in deze voetbalwereld. Met hen zogenaamde popiejopie teksten om te scoren bij de supporters. Wanneer ze over de top zijn willen ze nog een paar jaartjes tegen een Nederlands topsalaris meehobbelen. Maar nu in de kracht van hen leven wanneer ze mogelijk nog iets kunnen toevoegen hebben ze de Euro's in de ogen. Met meerdere miljoenen op de bank ben je toch binnen en kan je je voetbalhart toch laten spreken... Nee van mij mogen hij en die andere die dit soort teksten roepen maar pas willen komen als ze in het buitenland niet meer mee kunnen komen oprotten! Gedeeltelijk eens...maar johny is een rasajaxied...dus effe dimmen he....;)) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Een ras Ajacied??? Nee hoor een ras Ajacied loopt niet meer dan een jaar van de daken te roepen dat hij terugkeert maar als je vraagt wanneer dan wordt het stil.
Ik vind het beledigend worden met zijn het zit in mijn planning....
Wie zegt dat hij straks nog überhaupt wat heeft toe te voegen???
En zo heel verschrikkelijk goed is en was hij nou ook weer niet... |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 09:05 schreef Stanley het volgende:Een ras Ajacied??? Nee hoor een ras Ajacied loopt niet meer dan een jaar van de daken te roepen dat hij terugkeert maar als je vraagt wanneer dan wordt het stil. Ik vind het beledigend worden met zijn het zit in mijn planning.... Wie zegt dat hij straks nog überhaupt wat heeft toe te voegen??? En zo heel verschrikkelijk goed is en was hij nou ook weer niet... Je hebt helemaal gelijk kerel. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Kijk ik begrijp heel goed dat je als voetballer een beperkte houdbaarheid hebt en wanneer je je hele leven al bij Ajax speelt dat je een avontuur wilt opzoeken in Italië, Spanje, Duitsland of Engeland en daarmee genoeg geld verdiend om je de rest van je leven geen zorgen meer hoeft te maken. Dat is ze gegund en wellicht zou ik hetzelfde doen...
Maar kap dan met die popiejopie teksten en doe het dan gewoon!
Ik zou het wel weten als ik multi miljonair was... Kiezen tussen een subtopper in het buitenland of een leidersrol binnen Ajax met zijn aanstormende talenten...
Zonder enige twijfel zou ik dan met die meerdere jaren in het buitenland en miljoenen in de pocket heel graag bij Ajax spelen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Als jij bij een ander bedrijf 10x meer kan verdienen, doe je het toch ook? Zo werkt het nou eenmaal...ik ben het wel met je eens dat ze die beloftes voor zich moeten houden... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 09:05 schreef Stanley het volgende:Een ras Ajacied??? Nee hoor een ras Ajacied loopt niet meer dan een jaar van de daken te roepen dat hij terugkeert maar als je vraagt wanneer dan wordt het stil. Ik vind het beledigend worden met zijn het zit in mijn planning.... Wie zegt dat hij straks nog überhaupt wat heeft toe te voegen??? En zo heel verschrikkelijk goed is en was hij nou ook weer niet... Dat is aan de staf van ajax om te bepalen... |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 09:12 schreef hippy het volgende:Als jij bij een ander bedrijf 10x meer kan verdienen, doe je het toch ook? Zo werkt het nou eenmaal...ik ben het wel met je eens dat ze die beloftes voor zich moeten houden... Wat klets je nou uit je nek HIPPIE!
Wie zegt dan dat ze geen gelijk hebben om het goed betaalde avontuur op te zoeken en te beleven???
Dat is mijn punt in deze helemaal niet! |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
Ik word zo misselijk van al die gasten die roepen dat ze OOIT nog terug keren bij ajax. Wie zegt dat wij ze nog nodig hebben als ze zich helemaal hebben versleten in het buitenland?? Een echte ajacied blijft zijn hele carriere bij AJAX. Kijk Danny Blind dat is pas een man met een ECHT ajax hart. Of denk je dat je niet genoeg verdient in Amsterdam? Als je tot je 33ste in Amsterdam mag spelen ben je ook financieel onafhankelijk. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 09:16 schreef AFCA MARCO het volgende:Ik word zo misselijk van al die gasten die roepen dat ze OOIT nog terug keren bij ajax. Wie zegt dat wij ze nog nodig hebben als ze zich helemaal hebben versleten in het buitenland?? Een echte ajacied blijft zijn hele carriere bij AJAX. Kijk Danny Blind dat is pas een man met een ECHT ajax hart. Of denk je dat je niet genoeg verdient in Amsterdam? Als je tot je 33ste in Amsterdam mag spelen ben je ook financieel onafhankelijk. En stel dat je op je 23ste 3- 5 jaar in het buitenland kan spelen en vele miljoenen kan verdienen. Wat is er dan mis om met 28jaar nog een paar jaar in de kracht van je leven terug te komen en voetballen voor je club die je heeft opgeleidt en waar je evengoed nog een alleraardigst salaris kan verdienen??? |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 09:15 schreef Stanley het volgende:[..] Wat klets je nou uit je nek HIPPIE! Wie zegt dan dat ze geen gelijk hebben om het goed betaalde avontuur op te zoeken en te beleven??? Dat is mijn punt in deze helemaal niet! Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd...haha...klopt...ik zat niet goed te lezen man... Het was gister bieren tot 1 uur en zes uur me nest uit... ;)).... |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 09:16 schreef AFCA MARCO het volgende:Ik word zo misselijk van al die gasten die roepen dat ze OOIT nog terug keren bij ajax. Wie zegt dat wij ze nog nodig hebben als ze zich helemaal hebben versleten in het buitenland?? Een echte ajacied blijft zijn hele carriere bij AJAX. Kijk Danny Blind dat is pas een man met een ECHT ajax hart. Of denk je dat je niet genoeg verdient in Amsterdam? Als je tot je 33ste in Amsterdam mag spelen ben je ook financieel onafhankelijk. +14 |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 09:19 schreef Stanley het volgende:[..] En stel dat je op je 23ste 3- 5 jaar in het buitenland kan spelen en vele miljoenen kan verdienen. Wat is er dan mis om met 28jaar nog een paar jaar in de kracht van je leven terug te komen en voetballen voor je club die je heeft opgeleidt en waar je evengoed nog een alleraardigst salaris kan verdienen??? Daar is op zich weinig mis mee, maar wat ik wil zeggen is dat een man die al van kleins af aan een ajax fan is, niet zomaar zal vertrekken als hij daar eenmaal mag spelen. Het zou toch prachtig zijn om je hele carriere bij die joden te spelen. Ik zou niet meer weg willen denk ik. Met je 28ste terugkeren is natuurlijk niet verkeerd, maar die gasten die dik de 30 gepasseerd zijn gaan maar lekker in Amerika of het Midden-Oosten ballen. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
|
|
|
BD
|
|
|
Je hebt gelijk Stanley!!! Maar eerlijk gezegd maat, ik hecht er geen waarde meer aan als oud-Ajacieden die in het buitenland spelen zoiets roepen. Net zoals die boeren wat jarenlang gehoopt hadden op de terugkeer van R.van Nistelrooij, omdat hij altijd zo'n uitlatingen had. Uiteindelijk kiezen ze bijna allemaal toch voor het geld...helaas |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Hee stanley...im sorry....sorry....:/...sorry....im sorry.... |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote: (:-) No Worries, discussie met het mes op tafel en daarna weer even goede vrienden! |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Hahaha...en een biertje..al sla ik er nog ff een paar over...pfff |
|
|
|
|
410
|
|
|
Beetje respect voor oud voetballers van ajax! Johny is een ras echte ajacied |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Ja dat zei ik ook al...lees toch eens...;))....im sorry...sorry...mkay |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Ik ben het hier niet mee eens. Johnny is 28 geloof ik. Stel dat Toby over 2 jaar wil verkassen, dan is Johnny 30. Kan ie met zijn ervaring nog prima 4 jaar bij ons achterin staan.
Wat belangrijk is in deze, is zijn fysieke gesteldheid. Heitinga is niet vaak geblesseerd en dan kan je als je wat ouder bent ook wat meer brengen. Iets wat Litmanen bij Ajax helaas niet meer kon. En tuurlijk, Jari speelt nog wel, maar niet op een niveau wat te vergelijken is met Ajax.
Voor jongens als Heitinga en VDV moet bij Ajax altijd de deur open staan. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 08:59 schreef Stanley het volgende:Ik word helemaal kots en kotsmisselijk van de heitinga's in deze voetbalwereld. Met hen zogenaamde popiejopie teksten om te scoren bij de supporters. Wanneer ze over de top zijn willen ze nog een paar jaartjes tegen een Nederlands topsalaris meehobbelen. Maar nu in de kracht van hen leven wanneer ze mogelijk nog iets kunnen toevoegen hebben ze de Euro's in de ogen. Met meerdere miljoenen op de bank ben je toch binnen en kan je je voetbalhart toch laten spreken... Nee van mij mogen hij en die andere die dit soort teksten roepen maar pas willen komen als ze in het buitenland niet meer mee kunnen komen oprotten! Ga eens heel snel je mondspoelen. Als er een Ex-Ajacied in europa rondloopt is het Johnny wel. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 10:59 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Ga eens heel snel je mondspoelen. Als er een Ex-Ajacied in europa rondloopt is het Johnny wel. O jij gaat hier bepalen hoe ik erover denk? Dacht het niet natuurlijk. Je zegt het prima "EX- ajacied"! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
We hebben het hier toch wel over de John Heitinga die, als hij vanwege een blessure of schorsing, nog wel eens de wedstrijd bekeek vanuit een supportersvak? Die toch? Die Heitinga die altijd positief is gebleven over Ajax en niet na zijn vertrek nog even de vuile was tevoorschijn haalde? Die Heitinga toch?
Bovendien maken de Nederlanders die aangeven terug te willen komen dit meestal ook gewoon waar, denk aan Frank Rijkaart bijvoorbeeld. Ik heb geen moeite met dit soort uitspraken, en zie mannen als VDV en Heitinga op termijn graag terug. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 11:31 schreef Eide het volgende:We hebben het hier toch wel over de John Heitinga die, als hij vanwege een blessure of schorsing, nog wel eens de wedstrijd bekeek vanuit een supportersvak? Die toch? Die Heitinga die altijd positief is gebleven over Ajax en niet na zijn vertrek nog even de vuile was tevoorschijn haalde? Die Heitinga toch? Bovendien maken de Nederlanders die aangeven terug te willen komen dit meestal ook gewoon waar, denk aan Frank Rijkaart bijvoorbeeld. Ik heb geen moeite met dit soort uitspraken, en zie mannen als VDV en Heitinga op termijn graag terug. Eerst zien, dan geloven. Als Johnny 34 is voordat hij terug wil komen is die wat mij betrefd niet meer welkom als speler. Je moet wel nog iets toevoegen en niet even de popiejopie uit komen hangen! |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 11:38 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] Eerst zien, dan geloven. Als Johnny 34 is voordat hij terug wil komen is die wat mij betrefd niet meer welkom als speler. Je moet wel nog iets toevoegen en niet even de popiejopie uit komen hangen! Voor zijn 30ste...volgend jaar misschien |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Na deze topic te hebben gelezen is Heitinga in ieder geval een grotere Ajacied (en mens) dan de topic starter. Wat een niveau zeg.
En kom op.....gaat Heitinga Ajax een niveau omhoog brengen ? Nee. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 11:56 schreef Rogier het volgende:Na deze topic te hebben gelezen is Heitinga in ieder geval een grotere Ajacied (en mens) dan de topic starter. Wat een niveau zeg. En kom op.....gaat Heitinga Ajax een niveau omhoog brengen ? Nee. Dat kan 1 speler nooit natuurlijk....maar dat is logisch |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote: Dan is hij van harte welkom natuurlijk! |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote: Nee of Barcelona nou met of zonder Messi speelt maakt volgens jou niet uit dus. Nivo blijft gelijk want 1 speler zal het verschil niet maken. Denk aub eventjes na voor je begint te roepen joh. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 08:59 schreef Stanley het volgende:Ik word helemaal kots en kotsmisselijk van de heitinga's in deze voetbalwereld. Met hen zogenaamde popiejopie teksten om te scoren bij de supporters. Wanneer ze over de top zijn willen ze nog een paar jaartjes tegen een Nederlands topsalaris meehobbelen. Maar nu in de kracht van hen leven wanneer ze mogelijk nog iets kunnen toevoegen hebben ze de Euro's in de ogen. Met meerdere miljoenen op de bank ben je toch binnen en kan je je voetbalhart toch laten spreken... Nee van mij mogen hij en die andere die dit soort teksten roepen maar pas willen komen als ze in het buitenland niet meer mee kunnen komen oprotten! Ik ben het best wel vaak met je eens, Stanley, maar dit topic getuigt niet bepaald van respect ten aanzien van een van onze oud-spelers. En wat voor één, een ras-Ajacied. Zoals elke speler, wilde ook John Heitinga een buitenlands avontuur. Dat wil volgens mij elke voetballer wel. Daarnaast is John pas 28 jaar, logisch dus, dat hij zijn avontuur in de buitenlandse competities nog wil afmaken, voordat hij naar Ajax terugkeert. Veel spelers hebben weinig of geen clubliefde, maar juist John Heitinga wèl. Ik heb hem nog nooit negatief over Ajax horen praten. Daarom zeg ik: John Heitinga, wanneer je er ook klaar voor bent, welkom thuis bij Ajax! |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote: Dat kan 1 speler best, maar niet Heitinga, en dat is ook logisch. Vond hem bij Ajax al niet echt best, en nu nog steeds niet. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
een ras ajacied in hart en nieren roept niet alleen dat hij terugkomt maar doet het gewoon zeker als deze al miljonair is. Ajax loopt over van talent en mogelijkheden. Volgend jaar CL en dan liever bij een subtopper in het buitenland blijven????? Dat strookt niet! |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 12:03 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] Nee of Barcelona nou met of zonder Messi speelt maakt volgens jou niet uit dus. Nivo blijft gelijk want 1 speler zal het verschil niet maken. Denk aub eventjes na voor je begint te roepen joh. Ik bedoel eerder dat als de rest van het elftal presteerd... Messi is zoiezo van een heel ander niveau, maar als messi het alleen moet doen omdat de rest het laat afweten, was tegen chelsea het geval, dan kan ie nog zo goed spelen zonder resultaat...denk jij eens voordat je begint te roepen joh...;)) |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 12:31 schreef hippy het volgende:[..] Ik bedoel eerder dat als de rest van het elftal presteerd... Messi is zoiezo van een heel ander niveau, maar als messi het alleen moet doen omdat de rest het laat afweten, was tegen chelsea het geval, dan kan ie nog zo goed spelen zonder resultaat...denk jij eens voordat je begint te roepen joh...;)) Ik kan niet nadenken joh. Zonder hersenen word dat een probleem natuurlijk ;) |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Dat wil ik nou ook niet zeggen maar goed...je kent jezelf het beste...hahaha...;)) |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 12:25 schreef Stanley het volgende:een ras ajacied in hart en nieren roept niet alleen dat hij terugkomt maar doet het gewoon zeker als deze al miljonair is. Ajax loopt over van talent en mogelijkheden. Volgend jaar CL en dan liever bij een subtopper in het buitenland blijven????? Dat strookt niet! Gast...hij pas 28 en verdient 3 of 4x zoveel als bij Ajax. Wel reeel blijven he. Ajax is een mooie club, maar iedere jaar uit naar Excelsior en De Graafschap...nou ik zou het ook wel weten. Als hij op zijn 30e, 31e terug zou komen is het prima. Maar ik ben bang dat heitinga niet goed genoeg is voor het niveau waar Ajax naartoe wil. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
hij kan straks een jaartje mee voetballen, hij speelt in de premier league daar spelen goede spitsen dus hij kan veel jongens van ons nog dingen bijleren, ook speelt hij elk EK en WK dus met zijn ervaring kan hij wel wat toevoegen aan Ajax |
|
|
|
|
IdiJoods
|
|
|
wat een disrespect van opener van dit topic. Schaam je dat je denkt dat je een ajacied bent.
|
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 13:20 schreef Rogier het volgende:[..] Gast...hij pas 28 en verdient 3 of 4x zoveel als bij Ajax. Wel reeel blijven he. Ajax is een mooie club, maar iedere jaar uit naar Excelsior en De Graafschap...nou ik zou het ook wel weten. Als hij op zijn 30e, 31e terug zou komen is het prima. Maar ik ben bang dat heitinga niet goed genoeg is voor het niveau waar Ajax naartoe wil. Van marwijk denkt toch elke keer van wel... En wie zegt dat ajax dat op korte termijn waarmaakt... Het gat met de top is nog zo groot.. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Johnny is een held. Maargoed ik zie dat jij ook de starter bent van: Frank de Boer: Inpakken en wegwezen - deel 2.
Dus ik neem dit topic ook niet serieus. |
|
|
|
|
padvr
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 08:59 schreef Stanley het volgende:Ik word helemaal kots en kotsmisselijk van de heitinga's in deze voetbalwereld. Met hen zogenaamde popiejopie teksten om te scoren bij de supporters. Wanneer ze over de top zijn willen ze nog een paar jaartjes tegen een Nederlands topsalaris meehobbelen. Maar nu in de kracht van hen leven wanneer ze mogelijk nog iets kunnen toevoegen hebben ze de Euro's in de ogen. Met meerdere miljoenen op de bank ben je toch binnen en kan je je voetbalhart toch laten spreken... Nee van mij mogen hij en die andere die dit soort teksten roepen maar pas willen komen als ze in het buitenland niet meer mee kunnen komen oprotten! Wat ongelooflijk kortzichtig zeg. Denk even na man, nepsupporter. Als er iemand ajaxgek is, dan is het Heitinga wel. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 14:50 schreef padvr het volgende:[..] Wat ongelooflijk kortzichtig zeg. Denk even na man, nepsupporter. Als er iemand ajaxgek is, dan is het Heitinga wel. Eens |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 14:24 schreef hippy het volgende:[..] Van marwijk denkt toch elke keer van wel... En wie zegt dat ajax dat op korte termijn waarmaakt... Het gat met de top is nog zo groot.. Ja, Van Marwijk heeft ook al keus van de wereld he ? We leiden erg veel topverdedigers op hiero. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 15:12 schreef Rogier het volgende:[..] Ja, Van Marwijk heeft ook al keus van de wereld he ? We leiden erg veel topverdedigers op hiero. Was een verdediging die in de finale van het wk stond, dus dacht het wel ja... Sterker nog...nl is het land voor meevoetballende verdedigers... Die worden hier het meest gebruikt
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 april 2012 door hippy -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Jongens, beuk mekaar lekker dood!!
Heitinga is van ONS, echte AJACIED en komt terug wanneer hij dat wil!
Zou ik ook doen!
BAMi
Je bent niet gelijk een nepsupporter als je een andere mening hebt hoor.....
Het is dat ik niet kan gapen, maar anders......GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP!!! |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 15:15 schreef hippy het volgende:[..] Was een verdediging die in de finale van het wk stond, dus dacht het wel ja... Sterker nog...nl is het land voor meevoetballende verdedigers... Die worden hier het meest gebruikt Ok....wie zou er op de plaats van Heitinga kunnen staan dan ? Welke keuzes heeft Van Marwijk ? Heitinga staat daar omdat er eenvoudigweg geen enkele geschikte vervanger is voor Heitinga.
Ja Altijd Prijs.....hoe is het met de kaak ?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 april 2012 door Rogier -- |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 26 april 2012 - 15:21 schreef Rogier het volgende:[..] Ok....wie zou er op de plaats van Heitinga kunnen staan dan ? Welke keuzes heeft Van Marwijk ? Heitinga staat daar omdat er eenvoudigweg geen enkele geschikte vervanger is voor Heitinga. Ja Altijd Prijs.....hoe is het met de kaak ? Boulahrouz, v rhijn, nuytink, gouweleeuw... Zijn er vier...zat toch... En ik voel hem al aankomen...die zijn toch niet goed genoeg...? Ik vind van wel...de kaak klappert lekker...;)) |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Ja...laten we Van Rhijn die 10 wedstrijden in Ajax1 heeft gespeeld opstellen op het EK tegen Duitsland. Of een Gouweleeuw die al in zijn broek poept als Siem op hem afrent. Nuytink ? Die heeft zo een rode kaart te pakken met zijn wilde spel.
Oranje is geen speeltuin ! |
|
|
|