BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Anita als back een Nationale flop, als middenvelder Europes TOP!!!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Stanley
 Stanley - zondag 29 april 2012 - 17:02   quote  deeplink  
Vurnon tikkie terug Anita als back heeft mij matenloos geïrriteerd. Maar als Verdedigende middenvelder is hij in mijn ogen Europese TOP!

Volgens mij smelt de onderschatting van zijn waarde per wedstrijd en dat is maar goed ook!

Ik zeg verlengen dat contract en ook Ryan Babel verdient credits want hij heeft in het begin van het seizoen in een interview laten weten dat Nederland de echte Vurnon nog niet had gezien en dat hij in de jeugd als middenvelder altijd een van de betere spelers was...

Ode aan Vurnon Anita.
remco k
 remco k - zondag 29 april 2012 - 17:05   quote  deeplink  
HELD..... totdat ie weggaat naar een subtopper....:-)
morkanne
 morkanne - zondag 29 april 2012 - 17:10   quote  deeplink  
Met Ajax in de Nederlandse top meedraaien is nog lang geen Europese (sub)top
Wat je afgelopen dinsdag en woensdag zag is Europese top en wat je afgelopen donderdag bij de Uefa Leauge zag dat is Europese subtop.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 29 april 2012 - 17:12   quote  deeplink  
hij schijnt een Clausule van 14Miljoen in zijn contract te hebben.
ik twijfel aan Europese top fysiek niet sterk genoeg denk ik en heeft ook niet zulke beste lang openingen, voor de rest beheerst hij alles. mooi nog een paar jaar bij Ajax blijven.
remco k
 remco k - zondag 29 april 2012 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 17:12 schreef NatjosFC het volgende:
hij schijnt een Clausule van 14Miljoen in zijn contract te hebben.
ik twijfel aan Europese top fysiek niet sterk genoeg denk ik en heeft ook niet zulke beste lang openingen, voor de rest beheerst hij alles. mooi nog een paar jaar bij Ajax blijven.
Iniesta, Fabregas, Xavi, Xabi Alonso, Snijder, v/d Vaart zijn allemaal spelers die fysiek niet de sterkste zijn, toch kunnen ze de top allemaal aan..
hippy
 hippy - zondag 29 april 2012 - 17:14   quote  deeplink  
Anita held van ajax...
hippy
 hippy - zondag 29 april 2012 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 17:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Iniesta, Fabregas, Xavi, Xabi Alonso, Snijder, v/d Vaart zijn allemaal spelers die fysiek niet de sterkste zijn, toch kunnen ze de top allemaal aan..
Mooie vergelijking....prachtig...:)))
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 29 april 2012 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 17:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Xabi alonso is redelijk groot.

de rest zijn aanvallende middenvelders
AjaciedGW
 AjaciedGW - zondag 29 april 2012 - 17:24   quote  deeplink  
Als je Anita zo goed ziet spelen dan is het echt alleen maar dat opa van Bommel nog in de basis staat omdat hij de schoonzoon van van Marwijk is.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 29 april 2012 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 17:24 schreef AjaciedGW het volgende:
Als je Anita zo goed ziet spelen dan is het echt alleen maar dat opa van Bommel nog in de basis staat omdat hij de schoonzoon van van Marwijk is.
van Bommel is aanvoerder die haal je er niet zomaar uit voor Anita.
hippy
 hippy - zondag 29 april 2012 - 17:26   quote  deeplink  
Standbeeld voor anita....lekker goedkoop...kgg kgg kgg..;))
AjaciedGW
 AjaciedGW - zondag 29 april 2012 - 17:31   quote  deeplink  
Maar dan moet je als aanvoerder wel voetballend 1 van de betere zijn vind ik. En niet 7 van de 10 keer je man laten lopen.
remco k
 remco k - zondag 29 april 2012 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 17:16 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Xabi alonso is redelijk groot.

de rest zijn aanvallende middenvelders
1.83 redelijk groot???

Het gaat om kleine middenvelders, op welke positie ze staan is helemaal niet relevant..
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 29 april 2012 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 17:50 schreef remco k het volgende:

[..]

1.83 redelijk groot???

Het gaat om kleine middenvelders, op welke positie ze staan is helemaal niet relevant..
tuurlijk gaat het wel om de positie waar ze staan, verdedigend ben je wel meer body nodig dan een aanvallende middenvelder.
remco k
 remco k - zondag 29 april 2012 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 17:59 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

tuurlijk gaat het wel om de positie waar ze staan, verdedigend ben je wel meer body nodig dan een aanvallende middenvelder.
Als je bij Feyenoord of een Liverpool voetbalt wel ja.. Bij een ploeg als Ajax moet men het van de slimheid hebben... Davids en Seedorf waren ook niet bepaald groot in de jaren 90..
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 29 april 2012 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 18:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je bij Feyenoord of een Liverpool voetbalt wel ja.. Bij een ploeg als Ajax moet men het van de slimheid hebben... Davids en Seedorf waren ook niet bepaald groot in de jaren 90..
in Liverpool en dus Engeland waar de eurpese top speelt.
wat je zelf zegt dus ben je idd meer een Fysieke middenvelder nodig.

ik zei ook niet dat ie sterker moest worden om bij Ajax te voetballen.
hippy
 hippy - zondag 29 april 2012 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 17:59 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Anita is juist harstikke sterk aan de bal...op het middenveld moet je altijd sterk aan de bal zijn...
Ongeacht welke positie...
remco k
 remco k - zondag 29 april 2012 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 18:02 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

in Liverpool en dus Engeland waar de eurpese top speelt.
wat je zelf zegt dus ben je idd meer een Fysieke middenvelder nodig.

ik zei ook niet dat ie sterker moest worden om bij Ajax te voetballen.
Ook niet om in Spanje te spelen, ook een Essien is niet al te groot... Lengte zegt helemaal niks, kijk maar naar een Carvalho of een Cannavaro, twee van de beste verdedigers van de wereld, en allebei gewoon niet groot... Wie niet sterk is moet slim zijn, en onze kleine man is gewoon een hele slimme speler, als zijn handelingsnelheid nog iets omhoog gaat kan hij denk ik ook de subtop van Europa aan en misschien wel meer dan dat.
Stanley
 Stanley - zondag 29 april 2012 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 17:05 schreef remco k het volgende:
HELD..... totdat ie weggaat naar een subtopper....:-)
Hahaha
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 29 april 2012 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 18:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook niet om in Spanje te spelen, ook een Essien is niet al te groot... Lengte zegt helemaal niks, kijk maar naar een Carvalho of een Cannavaro, twee van de beste verdedigers van de wereld, en allebei gewoon niet groot... Wie niet sterk is moet slim zijn, en onze kleine man is gewoon een hele slimme speler, als zijn handelingsnelheid nog iets omhoog gaat kan hij denk ik ook de subtop van Europa aan en misschien wel meer dan dat.
maar Essien is wel heel sterk en heeft veel body, kun je van Anita niet zeggen.
remco k
 remco k - zondag 29 april 2012 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 18:05 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

maar Essien is wel heel sterk en heeft veel body, kun je van Anita niet zeggen.
En Anita is voetballend 100 keer slimmer dan Essien die ook op die leeftijd nog niet zo breed was..
Stanley
 Stanley - zondag 29 april 2012 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 17:10 schreef morkanne het volgende:
Met Ajax in de Nederlandse top meedraaien is nog lang geen Europese (sub)top
Wat je afgelopen dinsdag en woensdag zag is Europese top en wat je afgelopen donderdag bij de Uefa Leauge zag dat is Europese subtop.
Hee morkanne effe rustig he. Anita is een Ras Ajacied! een beetje meer respect voor hem. Hij staat altijd de pers netjes te woord, voetbalt zijn hele leven bij Ajax en is altijd te porren voor liefdadigheid in naam van Ajax...

En als afgelopen week de maatstaf is zou je het met me eens moeten zijn ;-)
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 29 april 2012 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 18:06 schreef remco k het volgende:

[..]

En Anita is voetballend 100 keer slimmer dan Essien die ook op die leeftijd nog niet zo breed was..
Essien is altijd wel een sterke voetballer geweest.
Essien is verdedigend beter dan Anita, Anita redt zich in de eredivisie goed, door zijn inzicht en goed positie te kiezen. Essien speelt op de fysieke duels.
Stanley
 Stanley - zondag 29 april 2012 - 18:10   quote  deeplink  
Ik vind Anita verrassend sterk in fysiek opzicht. Zijn enige probleem is dit seizoen het naar voren durven voetballen geweest.

Maar nu hij los is zie ik een slimme, fysiek sterke, snelle, fanatieke, positioneel sterke en agressieve verdedigende middenvelder waarbij Ajax met hem op die positie een redelijk ongeslagen reeks die naar het kampioenschap leidt neerzet, toch...

Kijk zeiken en rellen op zijn tijd vind ik best, maar deze positieve vaststelling houdt het een beetje in balans :-)
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - zondag 29 april 2012 - 18:14   quote  deeplink  
ANITA=HELD! Meteen nieuw contractje voorleggen.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 29 april 2012 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 18:14 schreef AFCA MARCO het volgende:
ANITA=HELD! Meteen nieuw contractje voorleggen.
nu hij zelf aangeeft graag te willen blijven gelijk tot zijn 27 vastleggen.
Loetje
 Loetje - zondag 29 april 2012 - 18:21   quote  deeplink  
anita doet het fantastisch op deze plek.

wel eerst een heel seizoen dit niveau halen.

zoals tie nu voetbalt kan het een hele grote worden
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - zondag 29 april 2012 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 18:21 schreef Luis_suarez_19 het volgende:
anita doet het fantastisch op deze plek.

wel eerst een heel seizoen dit niveau halen.

zoals tie nu voetbalt kan het een hele grote worden
Ik ben bang dat Anita niet meer veel zal groeien ;)
Stanley
 Stanley - zondag 29 april 2012 - 18:34   quote  deeplink  
AFCA MARCO verrast met humor ;-) Hahahahaha
Loetje
 Loetje - zondag 29 april 2012 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 18:23 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Ik ben bang dat Anita niet meer veel zal groeien ;)
hahahaaha geniaal.

+10!

hahaha lig plat hier
Loetje
 Loetje - zondag 29 april 2012 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 18:34 schreef Stanley het volgende:
AFCA MARCO verrast met humor ;-) Hahahahaha
inderdaad
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - zondag 29 april 2012 - 18:39   quote  deeplink  
Was een intikker heren ;)
dege
 dege - zondag 29 april 2012 - 19:52   quote  deeplink  
sinds anita als verdedigende middenvelder staat draait het vele malen beter bij ajax, ik vergelijk hem met seedorf, maar ook die word door vele onderschat, terwijl het een van de beste nl middenvelders is die we hebben gehad. Anita kan uitgroeien tot een hele grote en ik zou wel weten als ik milan was wie ik als vervanger van van bommel of seedorf zou halen. geweldige voetballer anita en wat een instelling, altijd de juiste!!
hippy
 hippy - zondag 29 april 2012 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 19:52 schreef dege het volgende:
sinds anita als verdedigende middenvelder staat draait het vele malen beter bij ajax, ik vergelijk hem met seedorf, maar ook die word door vele onderschat, terwijl het een van de beste nl middenvelders is die we hebben gehad. Anita kan uitgroeien tot een hele grote en ik zou wel weten als ik milan was wie ik als vervanger van van bommel of seedorf zou halen. geweldige voetballer anita en wat een instelling, altijd de juiste!!
Vele malen beter...? Geen wedstrijd verloren
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 29 april 2012 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 18:39 schreef AFCA MARCO het volgende:
Was een intikker heren ;)
Je kan beter ergens anders intikken!! ;-)

Of was het nou inlikken???
alibabba
 alibabba - maandag 30 april 2012 - 16:05   quote  deeplink  
Ik heb ANITA altijd verdedigd en niet ten onrechte nu blijkt.....het is een goed voetballertje met een krijgersmentaliteit...mentaal aspect is in het voetbal tegenwoordig erg belangrijk en daar kan je een heel eind mee komen...natuurlijk moeten de basiskwaliteiten in orde zijn en Anita word beter en beter..
remco k
 remco k - maandag 30 april 2012 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 april 2012 - 16:05 schreef alibabba het volgende:
Ik heb ANITA altijd verdedigd en niet ten onrechte nu blijkt.....het is een goed voetballertje met een krijgersmentaliteit...mentaal aspect is in het voetbal tegenwoordig erg belangrijk en daar kan je een heel eind mee komen...natuurlijk moeten de basiskwaliteiten in orde zijn en Anita word beter en beter..
+1
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 30 april 2012 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 april 2012 - 16:05 schreef alibabba het volgende:
Weet je Ali, ik heb hem ook altijd verdedigd maar net toen ik begon te twijfelen veranderde hij van positie en sindsdien speelt hij voortreffelijk!!
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 30 april 2012 - 20:48   quote  deeplink  
zoek voor hem maar eens een vervanger, nu al onmisbaar.
Stanley
 Stanley - dinsdag 01 mei 2012 - 08:45   quote  deeplink  
Niet nodig, Anita is een Ajacied en hoeft naar het buitenland zo nodig niet....

Ben wel benieuwd hoe Ajax het vertrek van Vertonghen gaat opvangen, want dat is echt een mega aderlating....
nora
 nora - dinsdag 01 mei 2012 - 10:15   quote  deeplink  
Anita is een goede voetballer op deze positie,maar als rechtsback en als linksback vond ik hem zeer matig dus is het geen alroundvoetballer en ben ik benieuwd of hij dit niveau kan blijven volhouden,vooral als het team wat minder gaat draaien.
Stanley
 Stanley - dinsdag 01 mei 2012 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 mei 2012 - 10:15 schreef nora het volgende:
Anita is een goede voetballer op deze positie,maar als rechtsback en als linksback vond ik hem zeer matig dus is het geen alroundvoetballer en ben ik benieuwd of hij dit niveau kan blijven volhouden,vooral als het team wat minder gaat draaien.
???? Sorry Nora deze moet je even uitleggen ;-)
alibabba
 alibabba - dinsdag 01 mei 2012 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 april 2012 - 20:30 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Weet je Ali, ik heb hem ook altijd verdedigd maar net toen ik begon te twijfelen veranderde hij van positie en sindsdien speelt hij voortreffelijk!!
Dan moet je wel snel zijn A'dammer als je hem verdedigd:)))))
Eide
 Eide - dinsdag 01 mei 2012 - 13:35   quote  deeplink  
Anita heeft balans gebracht bij Ajax. Dat is gewoon waar. Zie ziet nu ook echt de insteek van de Boer terug komen waarbij Anita op een lijn komt met Vertonghen en Alderweireld en waar de backs daardoor automatisch inschuiven. Daardoor vallen beide goals tegen Twente.

Dat tactische spelletje vult Vurnon erg goed in. Zijn professionele houding wordt hier door velen al langer als voorbeeld gesteld voor alle spelers. Vurnon is ook terecht aangewezen als misschien wel de belangrijkste factor die heeft bijgedragen aan dit kampioenschap.

Maar of Vurnon nu Europese top is weet ik niet hoor. Hij bewijst zich nu bij Ajax en heeft nu eigenlijk voor het eerst een onbetwiste basisplek. Dat eerst eens volhouden en dan gaan we voorzichtig over Europa praten.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 01 mei 2012 - 14:36   quote  deeplink  
Kuitenbijter is het! Die heb je nodig en dat hij tactisch ook nog eens zo sterk is, is meegenomen en ik wist dat ook nooit van hem hoor!

ANITA///////HELD!!!!!!!!!!!!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 02 mei 2012 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2012 - 17:02 schreef Stanley het volgende:
Vurnon tikkie terug Anita als back heeft mij matenloos geïrriteerd. Maar als Verdedigende middenvelder is hij in mijn ogen Europese TOP!

Volgens mij smelt de onderschatting van zijn waarde per wedstrijd en dat is maar goed ook!

Ik zeg verlengen dat contract en ook Ryan Babel verdient credits want hij heeft in het begin van het seizoen in een interview laten weten dat Nederland de echte Vurnon nog niet had gezien en dat hij in de jeugd als middenvelder altijd een van de betere spelers was...

Ode aan Vurnon Anita.
Haha weer een geweldige titel!! Maar gelijk heb je...
Stanley
 Stanley - donderdag 03 mei 2012 - 00:13   quote  deeplink  
Hee Awly, lange tijd niet gezien. Je moet de topictitels een beetje sterk aanzetten anders komt er weinig los;-)
Nummer Zeven
 Nummer Zeven - vrijdag 04 mei 2012 - 02:23   quote  deeplink  
Europese top absoluut niet, maar doet goed z'n best en is een uitstekende waterdrager voor Theo.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Anita als back een Nationale flop, als middenvelder Europes TOP!!!

0.0062131