|
|
Grasmaaier
|
|
|
Frank de Boer zegt in de Voetbal International dat het huilen hem nabij stond na de 2-0 zege van Ajax op PSV. 'Ik zweer het je, als iemand op dat moment een gevoelige opmerking tegen me had gemaakt, dan had ik waarschijnlijk flink moeten slikken', zegt de oefenmeester in een openhartig interview.
'Na afloop was ik behoorlijk emotioneel. Ik was zo ontzettend trots op mijn spelers. De 2-0 overwinning was natuurlijk prachtig, maar het ging me vooral op de manier waarop het was gegaan. In de rust had ik het gevoel al. Het stond 0-0, maar PSV zat kapot, dat kon je zien aan ze. Kapot gespeeld door ons positiespel en de manier waarop we collectief druk aan het zetten waren. Het was zoals ik dat voor ogen heb bij Ajax, het benaderde de perfectie', laat De Boer weten.
Hij vervolgt: 'Tegen Miel Brinkhuis, de perschef, zei ik vlak voor de persconferentie: Ik kan wel janken, zo goed was de uitvoering vandaag. Mijn hele leven ben ik ontzettend kritisch op mezelf en om de mensen om me heen. En ik heb nooit geschroomd dat te laten merken.'
-------------
Ik wil even een kleine ode aan Frank de Boer schrijven, want ik vind dat hij de meeste credits heeft verdiend na dit prachtige seizoen. Hij was degene die zijn hoofd koel hield, ookal verloren we een paar keer. Hij was degene die alles op de rails hield, ookal waren er een paar schoften binnen Ajax die het allemaal probeerden te verzieken. Hij heeft te maken gehad met een blessuregolf waar je U tegen zegt en toch heeft hij het voor elkaar gekregen dat we nu hier staan!
Er was bij sommige een lichte twijfel of Frank de Boer wel de goede trainer is voor Ajax en dit gevoel werd versterkt toen we in eigen huis verloren van Utrecht. Er werd geroepen dat hij een tactisch onbenul is en dat zijn wissels totaal nergens op sloegen, maar niets is minder waar. Op 9 maart werd naar buiten gebracht dat 13 van de 63 goals (op dat moment het aantal dat Ajax had gescoord) gescoord waren door spelers die niet aan de aftrap verschenen. Dit was het geval na 24 speelrondes, dus voor Ajax nog tijd genoeg om het record van 17 goals te verbreken.
Om een lang verhaal kort te maken en om een kort verhaal uit te breiden,
Frank de Boer is voor mij steeds meer een held geworden. Hij heeft een gigantisch hart voor de club en doet werkelijk alles voor Ajax. Hij is een voorbeeld voor spelers die nog nooit gehoord hebben van clubliefde, maar ook zeker een voorbeeld als mens.
Frankie, je bent de beste!! |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
+1
En daarbij blijft hij nog 8,5 jaar :) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
aah toppie grassie.
hij is een fonomeen, niks minder.
als je je ploeg zo af kan schudden van de chaos die er was. als het hele seizoen met een half geblesseerd elftal moet werken, als je vorig seizoen van 8 punten achter terug komt en dit jaar weer. als je altijd rust uistraalt op de bank. iedereen in nl heeft een zwak voor hem. hij maakt ons 2 keer kampioen op rij wat alleen van gaal voor het laatst nog lukte.
echt weegaloos. mooi ook hoevaak hij ons ongelijk bewezen hebben, beslissingen die wij niet begrepen. van de 10 had hij toch 9 keer gelijk.
FRANKIE IS EEN FENOMEEN. dat hij nog vele jaren mag blijven! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
FRANKIE//////////////////////HELD *14 |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Goed geschreven jochie.
Frank is een ware discipel van J.C. Dat hij maar de Guardiola van Ajax mag worden de komende jaren. Minimaal 5x op rij kampioen en hij heeft eeuwig geschiedenis geschreven.
Even dat andere topic doorlezen wie Frank heeft beledigd. Heb ik nog wat te doen deze zomer. |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
Helemaal eens, Frank heeft het uitstekend gedaan en al die azijnzeikerds (ik weet nog een topic 'De Boer weg na de zoveelste wanprestatie') moeten gewoon toegeven dat ze mis zaten. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 02 mei 2012 - 14:06 schreef Cyprioot het volgende:Helemaal eens, Frank heeft het uitstekend gedaan en al die azijnzeikerds (ik weet nog een topic 'De Boer weg na de zoveelste wanprestatie') moeten gewoon toegeven dat ze mis zaten. tuurlijk! frank heeft het geweldig gedaan. oom als hij met minder materiaal moest werken, klagen deed tie nooit! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op woensdag 02 mei 2012 - 11:45 schreef Luis_suarez_19 het volgende:aah toppie grassie. hij is een fonomeen, niks minder. als je je ploeg zo af kan schudden van de chaos die er was. als het hele seizoen met een half geblesseerd elftal moet werken, als je vorig seizoen van 8 punten achter terug komt en dit jaar weer. als je altijd rust uistraalt op de bank. iedereen in nl heeft een zwak voor hem. hij maakt ons 2 keer kampioen op rij wat alleen van gaal voor het laatst nog lukte. echt weegaloos. mooi ook hoevaak hij ons ongelijk bewezen hebben, beslissingen die wij niet begrepen. van de 10 had hij toch 9 keer gelijk. FRANKIE IS EEN FENOMEEN. dat hij nog vele jaren mag blijven! Dankje man!
Ben het helemaal met je eens.. hij heeft iedereen van de chaos weggehouden en ik heb hem nooit horen zeuren over iets of iemand. Hij heeft zich altijd afzijdig gehouden, ook met betrekking tot de keuze tussen Cruijff en van Gaal. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op woensdag 02 mei 2012 - 13:48 schreef Ride het volgende:Goed geschreven jochie. Frank is een ware discipel van J.C. Dat hij maar de Guardiola van Ajax mag worden de komende jaren. Minimaal 5x op rij kampioen en hij heeft eeuwig geschiedenis geschreven. Even dat andere topic doorlezen wie Frank heeft beledigd. Heb ik nog wat te doen deze zomer. Dankjewel!
Als het hem lukt om 5 keer op rij kampioen te worden, dan is het inderdaad een nog groter fenomeen dan dat hij al is.
Eigenlijk is hij, zoals je net al schreef, een soort kopie van Johan Cruijff, maar dan vele jaren jonger.
Ik doe met je mee hahaha |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 02 mei 2012 - 14:36 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Dankje man! Ben het helemaal met je eens.. hij heeft iedereen van de chaos weggehouden en ik heb hem nooit horen zeuren over iets of iemand. Hij heeft zich altijd afzijdig gehouden, ook met betrekking tot de keuze tussen Cruijff en van Gaal. dat hij die jonge spelers van de chaos afhoudt, dat vind ik nog het knapste.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 mei 2012 door Loetje -- |
|
|
|
|
IdiJoods
|
|
|
quote:Op woensdag 02 mei 2012 - 14:06 schreef Cyprioot het volgende:Helemaal eens, Frank heeft het uitstekend gedaan en al die azijnzeikerds (ik weet nog een topic 'De Boer weg na de zoveelste wanprestatie') moeten gewoon toegeven dat ze mis zaten. Klopt helemaal. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 02 mei 2012 - 14:37 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Dankjewel! Als het hem lukt om 5 keer op rij kampioen te worden, dan is het inderdaad een nog groter fenomeen dan dat hij al is. Eigenlijk is hij, zoals je net al schreef, een soort kopie van Johan Cruijff, maar dan vele jaren jonger. Ik doe met je mee hahaha goede vergelijking, inderdaad net als johan cruijff. voetbal kan zo simpel zijn |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Niks quardiola....gewoon FRANKIE//////////////////////HELD!!!!!!! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Frank nemen en Guardiola als Assistent. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
haham frank///toptrainer! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Whahahaha ik zie het al voor me haha.... |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
Frankie Frankie Frankie Frankie Frankie Frankie We zijn de kampioen,,
Boys allemaal gefeliciteerd met de `31ste landstitel en veel plezier morgen bij de huldiging! laten we daar net zon mooi feestje van maken als vandaag! |
|
|
|
|
Nummer Zeven
|
|
|
Ik ben Feyenoorder maar vind Frank de Boer echt een geweldige gozer. Respect voor wat hij neer heeft gezet bij Ajax, de Ajax-filosofie weer teruggebracht, je tegenstander kapot spelen door positiespel! Wat een heerlijk seizoen, Ajax & Feyenoord terug op de eerste twee plaatsen, zo hoort het ook! De twee mooiste en grootste clubs van Nederland! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Muhahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!
Frank de Boer = eeuwig Ajacied en als die eeuw om is, dan verleng ik hem met nog een eeuw!
Frank\\\\\\\///////HELD!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 02:22 schreef Nummer Zeven het volgende:Ik ben Feyenoorder maar vind Frank de Boer echt een geweldige gozer. Respect voor wat hij neer heeft gezet bij Ajax, de Ajax-filosofie weer teruggebracht, je tegenstander kapot spelen door positiespel! Wat een heerlijk seizoen, Ajax & Feyenoord terug op de eerste twee plaatsen, zo hoort het ook! De twee mooiste en grootste clubs van Nederland! Top reactie van je kerel! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 02:22 schreef Nummer Zeven het volgende:Ik ben Feyenoorder maar vind Frank de Boer echt een geweldige gozer. Respect voor wat hij neer heeft gezet bij Ajax, de Ajax-filosofie weer teruggebracht, je tegenstander kapot spelen door positiespel! Wat een heerlijk seizoen, Ajax & Feyenoord terug op de eerste twee plaatsen, zo hoort het ook! De twee mooiste en grootste clubs van Nederland! Een eerlijke Feijenoorder kom je niet vaak tegen....bedankt pik! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Geweldig dat deze Ajacied pur sang onze trainer is!! Ja hij heeft zeker fouten gemaakt bijvoorbeeld met de blessuregolf maar heeft meteen zichzelf daar verantwoordelijk voor gesteld. Nooit andere de zwarte piet willen toerschuiven. Is altijd zichzelf gebeleven. Weet de waarde van de supporters echt op waarde te schatten. Conculsie: Frank=Held!!!!! |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Maar wel hetzelfde scenario...:)) |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
Ik begrijp niet waarom veel mensen het kampioenschap van ajax als geluk zien.Moest gisteren lachen, wat laat die van de gijp zich kennen,frank voor mij ben je een held.Ik denk dat we de komende jaren gaan dominerenop de nederlandse velden. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het was gewoon belachelijk zoals Gijp gisteravond Frank probeerde aan te pakken over o.a Hamlap ,deze man heeft zich zelf bij Ajax onmogelijk gemaakt en nou probeerd die v/d Gijp het Frank in zijn schoenen te schuiven,al had Frank hem weer laten spelen dan nog hadden de fans hem niet meer geaccepteerd,maar die domme Gijp is zo beperkt dat hij dat niet ziet,en Frank heeft dat niet gezegd tegen Gijp voor heel Nederland dat is ook netjes. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 mei 2012 - 11:42 schreef nora het volgende:Het was gewoon belachelijk zoals Gijp gisteravond Frank probeerde aan te pakken over o.a Hamlap ,deze man heeft zich zelf bij Ajax onmogelijk gemaakt en nou probeerd die v/d Gijp het Frank in zijn schoenen te schuiven,al had Frank hem weer laten spelen dan nog hadden de fans hem niet meer geaccepteerd,maar die domme Gijp is zo beperkt dat hij dat niet ziet,en Frank heeft dat niet gezegd tegen Gijp voor heel Nederland dat is ook netjes. Ik vond dat Frank zich erg goed redde tegenover Gijp.. Hij wou Frank duidelijk uitlokken, maar hij heeft zich goed verweerd |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 18:33 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Muhahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!! Frank de Boer = eeuwig Ajacied en als die eeuw om is, dan verleng ik hem met nog een eeuw! Frank\\\\\\\///////HELD!!!!!!!!!!! APIKKK!!!///HELD |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 02:22 schreef Nummer Zeven het volgende:Ik ben Feyenoorder maar vind Frank de Boer echt een geweldige gozer. Respect voor wat hij neer heeft gezet bij Ajax, de Ajax-filosofie weer teruggebracht, je tegenstander kapot spelen door positiespel! Wat een heerlijk seizoen, Ajax & Feyenoord terug op de eerste twee plaatsen, zo hoort het ook! De twee mooiste en grootste clubs van Nederland! +1! |
|
|
|