|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
Hallo mede Ajacieden, gister tegen VVV mooi in eigen huis kampioen geworden, vandaag was de huldiging, de 31ste landstitel alweer, maar nu staat de lastige uitwedstrijd en de laatste wedstrijd voor Ajax dit seizoen (speelronde 34) tegen Vitesse erop, de wedstrijd is 6 mei en het begint zoals alle andere wedstrijden van zondag in de Eredivisie om 14:30, de wedstrijd wordt dus in stadion de GelreDome gespeeld:
Hier de statistieken (geschiedenis/historie) voor de wedstrijd tegen Vitesse:
Ajax speelde in haar historie maar liefst 55 duels tegen Vitesse. Daarvan won Ajax er 36 (65,5%) en gingen er 11 (20,0%) verloren. 8 (14,5%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 144 keer, een gemiddelde van 2,62 goals per wedstrijd. Vitesse stelde daar 59 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,07 per wedstrijd.
Thuis zou Ajax volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,7 punten gehaald hebben en uit 1,5. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Ajax dateert van 1971-1972: 12-1. In 1991-1992 leed Ajax met 0-2 haar grootste thuisnederlaag tegen Vitesse. Uit werd de grootste triomf gevierd in 2009-2010, toen Ajax won met 1-5. In 1999-2000 ging Ajax onderuit met 3-0 in een uitwedstrijd bij Vitesse, een record.
Ajax won 65,5% van haar duels tegen Vitesse in deze categorie wedstrijden. 20,0% Van de partijen werd verloren, terwijl 14,5% geen winnaar opleverde. Ajax scoorde gemiddeld 2,62 maal per wedstrijd, Vitesse 1,07 keer.
Dus Ajax doet het normaal gesproken tegen Vitesse wel goed.
De scheidsrechter van dit duel is Pieter Vink:
Ik kan nu jammer genoeg niet veel meer informatie over de wedstrijd geven, de selectie en de schorsingen bijvoorbeeld, maar als ik het weet, dan zorg ik dat het hierbij staat!
AliPedia, kom er maar in!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 mei 2012 door Ajax Is The Best -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Goed gedaan kleintje, alleen dit foto van Vink! Brrrrrrrrrrrrr enge man dat!! De grootste Ajax-naaier die er is onder de scheidsrechters!!
Maar ik ben bang dat deze wedstrijd verloren gaat! Onze spelers zullen het alcohol nog in het lichaam hebben zitten!! |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
Wordt een leuke oefenwedstrijd, gok op veel goals, 2-4. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Alvast wat jeugd opstellen??? |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
Ik zou die vooral gewoon proberen te winnen en die reeks proberen voort te zetten. Gewoon alle basisspelers dus. Misschien Vertonghen en van der wiel vervangen door wat talent. Die gaan toch weg! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Ik zou zeggen neem Viktor Fischer mee!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 10:33 schreef AFCA MARCO het volgende:Ik zou die vooral gewoon proberen te winnen en die reeks proberen voort te zetten. Gewoon alle basisspelers dus. Misschien Vertonghen en van der wiel vervangen door wat talent. Die gaan toch weg! Of inderdaad wat jij zegt..
van Rhijn rechtsback en bijvoorbeeld Denswil of Veltman meenemen |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 10:08 schreef amsterdammer113 het volgende:Goed gedaan kleintje, alleen dit foto van Vink! Brrrrrrrrrrrrr enge man dat!! De grootste Ajax-naaier die er is onder de scheidsrechters!! Maar ik ben bang dat deze wedstrijd verloren gaat! Onze spelers zullen het alcohol nog in het lichaam hebben zitten!! En wie kan neemt ze dat kwalijk. Tuurlijk hoop ik dat ze winnen maar meestal gaan wedstrijden na de kampioenswedstrijd verloren. Aan de andere kan Vitesse is al zeker van de play-offs dus het kan een leuke open wedstrijd worden. Misschien dat vd Brom nog spelers gaat sparen met het ook op die play-offs De druk is er in ieder geval vanaf!! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 10:36 schreef Brandje het volgende:[..] En wie kan neemt ze dat kwalijk. Tuurlijk hoop ik dat ze winnen maar meestal gaan wedstrijden na de kampioenswedstrijd verloren. Aan de andere kan Vitesse is al zeker van de play-offs dus het kan een leuke open wedstrijd worden. Misschien dat vd Brom nog spelers gaat sparen met het ook op die play-offs De druk is er in ieder geval vanaf!! Ik neem het ze niet kwalijk! Die hele wedstrijd interesseert me eigenlijk niet zo! Natuurlijk hoop ik dat we winnen, maar ik ga er niet vanuit! En wat mij betreft laat Frank een aantal jeugdspelers wat minuten maken! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Nou, ik hoop toch dat Ajax deze pot nog serieus neemt. Ja, we zijn al kampioen maar dan moet je ook waardig afsluiten. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 11:01 schreef Eide het volgende:[..] Nou, ik hoop toch dat Ajax deze pot nog serieus neemt. Ja, we zijn al kampioen maar dan moet je ook waardig afsluiten. De eindstand is voor mij al een waardige aflsuiting hahahaha |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 11:01 schreef Eide het volgende:[..] Nou, ik hoop toch dat Ajax deze pot nog serieus neemt. Ja, we zijn al kampioen maar dan moet je ook waardig afsluiten. Ik begrijp je volkomen Eide, alleen hebben ze zondag, woensdag en donderdag feest gevierd en allerlei plichtplegingen gehad! Ik verwacht niet dat die gasten zondag weer helemaal fris op het veld staan! Natuurlijk hoop ik van wel, maar ben er niet zeker van!! |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 10:08 schreef amsterdammer113 het volgende:Goed gedaan kleintje, alleen dit foto van Vink! Brrrrrrrrrrrrr enge man dat!! De grootste Ajax-naaier die er is onder de scheidsrechters!! Maar ik ben bang dat deze wedstrijd verloren gaat! Onze spelers zullen het alcohol nog in het lichaam hebben zitten!! Thanks, haha, ik vond hem bij Ajax-PSV trouwens wel goed fluiten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 mei 2012 door Ajax Is The Best -- |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 11:01 schreef Eide het volgende:[..] Nou, ik hoop toch dat Ajax deze pot nog serieus neemt. Ja, we zijn al kampioen maar dan moet je ook waardig afsluiten. Inderdaad, je kan nog een mooi record gaan pakken met meeste zeges achter elkaar (dan worden het er 14 en record staat op van Gaal en Kovasz naam met 19) en je staat toch een beetje voor lul als je nou met 3-0 verliest... Is ook geen prettige afsluiting denk ik! Pas als ik de selectie gezien heb, kan je er over voorspellen denk ik. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 11:31 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Ik begrijp je volkomen Eide, alleen hebben ze zondag, woensdag en donderdag feest gevierd en allerlei plichtplegingen gehad! Ik verwacht niet dat die gasten zondag weer helemaal fris op het veld staan! Natuurlijk hoop ik van wel, maar ben er niet zeker van!! Jawel, ook het zijn wel professionals, en met 14x winst op rij eindigen is toch al weer velen malen mooier dan 13x winst en een verliespot. Bovendien gun ik Jantje nog een goal voor dat record :) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Deze wedstrijd zal NIET live te zien zijn op Eredivisie Live.... te weinig belangen. Snap ik wel, baal ik ook van.
Zal op het schakelkanaal zitten aankomende zondag. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 15:14 schreef Eide het volgende:Deze wedstrijd zal NIET live te zien zijn op Eredivisie Live.... te weinig belangen. Snap ik wel, baal ik ook van. Zal op het schakelkanaal zitten aankomende zondag. Dit had ik ook al verwacht. Deze wedstrijd is niet meer interessant voor de competitie dus ook niet voor EL! Hopelijk op een andere manier de wedstrijd kunnen bekijken en anders maar de samenvatting kijken! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 15:15 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Dit had ik ook al verwacht. Deze wedstrijd is niet meer interessant voor de competitie dus ook niet voor EL! Hopelijk op een andere manier de wedstrijd kunnen bekijken en anders maar de samenvatting kijken! Kopen op de site van EL, ben je wel 6 euris kwijt maar kan je het live op je PC kijken. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 15:32 schreef Eide het volgende:[..] Kopen op de site van EL, ben je wel 6 euris kwijt maar kan je het live op je PC kijken. Pfffffffffffff 6 euro???? Daaaaaaaaaaaaaaaaaaggggggggggggggggg!! Betaal maandelijks al een fikse bijdrage om de wedstrijden van mijn cluppie te aanschouwen! Zorg maar dat het voor de abbonnee's gratis is, en anders kijk ik wel via 1 of andere stream! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
ik verwacht een mooie opstelling van Frank...
xxxxxxxxxxx Bulykin xxxxxxxxxxxxxxx Ozbiliz xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Aisatti xxxxxxx Lodeiro xxxxx Serero xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx Enoh xxxxxxxxxxxxx Koppers xxxxxxxxxxxxxxxx van Rhijn xxxxxxxxxx Blind xxx Ooyer xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx Cilessen xxxxxxxxxxx
uitslag: 1 - 4
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 mei 2012 door Stanley -- |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
wellicht gewoon van der Wiel voor het wedtrijdritme met het oog op het EK en dan van Rhijn in plaats van Ooyer in het centrum.... |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 15:49 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Pfffffffffffff 6 euro???? Daaaaaaaaaaaaaaaaaaggggggggggggggggg!! Betaal maandelijks al een fikse bijdrage om de wedstrijden van mijn cluppie te aanschouwen! Zorg maar dat het voor de abbonnee's gratis is, en anders kijk ik wel via 1 of andere stream! fromsport.com .. dan zoek je de wedstrijd en dan is ie meestal te zien (engels commentaar) |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 15:51 schreef Stanley het volgende:ik verwacht een mooie opstelling van Frank... xxxxxxxxxxx Bulykin xxxxxxxxxxxxxxx Ozbiliz xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Aisatti xxxxxxx Lodeiro xxxxx Serero xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx Enoh xxxxxxxxxxxxx Koppers xxxxxxxxxxxxxxxx van Rhijn xxxxxxxxxx Blind xxx Ooyer xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx Cilessen xxxxxxxxxxx uitslag: 1 - 4 Hij zei: een paar spelers rust geven.. ik gok op dit:
Cillessen, Blind, Alderweireld, van Rhijn, vd Wiel, Enoh, De Jong, Serero, Ebecilio, Sightorsson, Aissati |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 15:49 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Pfffffffffffff 6 euro???? Daaaaaaaaaaaaaaaaaaggggggggggggggggg!! Betaal maandelijks al een fikse bijdrage om de wedstrijden van mijn cluppie te aanschouwen! Zorg maar dat het voor de abbonnee's gratis is, en anders kijk ik wel via 1 of andere stream! Sopcast downloaden.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Hahahahahahahaha jongens, allemaal hartelijk dank voor het meedenken maar al dat soort programma's heb ik al op de computer geinstalleerd! Ik ben eigenlijk 1 grote illegaal wat dat betreft! ;-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 18:29 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Hahahahahahahaha jongens, allemaal hartelijk dank voor het meedenken maar al dat soort programma's heb ik al op de computer geinstalleerd! Ik ben eigenlijk 1 grote illegaal wat dat betreft! ;-) Geen probleem dan toch? Wat loop je dan nog te zeuren? ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 18:29 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Hahahahahahahaha jongens, allemaal hartelijk dank voor het meedenken maar al dat soort programma's heb ik al op de computer geinstalleerd! Ik ben eigenlijk 1 grote illegaal wat dat betreft! ;-) Vietnamees ?? |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Ik loop niet te zeuren hoor?? Vind alleen 6 euro voor een duel, terwijl je al abbonnee ben te gek voor worden! Laat die mensen dan gratis via internet kijken! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 21:28 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Ik loop niet te zeuren hoor?? Vind alleen 6 euro voor een duel, terwijl je al abbonnee ben te gek voor worden! Laat die mensen dan gratis via internet kijken! Tsja, mensen die supporter zijn van een kleiner clubje zijn ook de lul, want hun wedstrijd wordt bijna nooit uitgezonden.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 21:40 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Tsja, mensen die supporter zijn van een kleiner clubje zijn ook de lul, want hun wedstrijd wordt bijna nooit uitgezonden.. Daar zit jij mis gap! Tegenwoordig wordt elke wedstrijd van de EL live uitgezonden! Daardoor wordt er tegenwoordig op de meest achterlijke tijden gevoetbald!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 21:43 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Daar zit jij mis gap! Tegenwoordig wordt elke wedstrijd van de EL live uitgezonden! Daardoor wordt er tegenwoordig op de meest achterlijke tijden gevoetbald!! Hmm.. Ok.. Dacht dat anders was.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Was vroeger zo gap, maar sinds EL er is worden er allerlei klotetijden verzonnen om alle wedstrijden uit te zenden!! En je wordt er echt strontziek van!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Mooi AITB! wordt een rotwedstrijd waarbij niks op het spel staat. ik denk 2-1 vitesse |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik denk....$@^$#!*....1-3..... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: denk dat iedereen zat en brak op het veld staat hahaha |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ik denk het ook...het kan net zo goed 3-1 worden hahahaha |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: haha. wel mooi als we afsluiten met 14x winst |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Hallo mensen! WE ZIJN KAMPIOEN!!!!!!! De 31e landstitel is een feit!!! Nog f nagenieten mensen;
Tjonge wat een FEEST!!!! 33 speelrondes gehad en dan de laatste wedstrijd zondag in Arnhem tegen Vitesse. Vitesse, al geplaatst om playoffs te spelen voor een plek in de Europa League, en Ajax spelen dus om 'des Keizers baard'. Als ik de statistieken er even bij pak, kom ik tot de conclusie dat " Vitas " in Arnhem een moeilijk te nemen vesting is. 26x in de Eredivisie is Vitesse - Ajax gespeeld en daarvan won Ajax er 11 en verloor het er 8. 7x was het eindresultaat een gelijkspel en het doelsaldo is 45-40 in het voordeel van ONS.
De 1e wedstrijd op het hoogste niveau tegen Vitesse in de hoofdstad van Gelderland was in het seizoen 71'72, om precies te zijn op 12-12-1971. Bij rust stond het 1-2 door de openingstreffer van Sjaak Swart, de gelijkmaker van Ben Gerritsen en de 1-2 van Piet Keizer. Na rust besliste Johan Cruijff de match ( 1-3 ). Gert Bals was in die pot de doelman van Vitesse, die daarvoor 5 seizoenen het Ajax-doel had verdedigd. In 5 jaar Ajax werd Bals 4 keer kampioen. Tevens haalde hij met Ajax in 1969 de Europa Cup I-finale, die helaas werd verloren van AC Milan. Hij was ook aanvoerder van Ajax in die finale.
Op 27-10-1996 werd een ruime zege geboekt in Arnhem. Ex-Ajacieden John vd.Brom en Nikos Machlas stonden onder contract destijds bij de Vitessenaren, maar zij konden de 1-4 niet verhinderen. Dejan Curovic hielp Vitesse nog aan een voorsprong en bij 1-0 ging men rusten. Na rust schoten Kluivert, Richard Witschge, Nordin Wooter en Dave vd.Bergh Vitesse aan flarden.
Weten wij nog dat FRANK DE BOER vorig seizoen, op competitieniveau, zijn debuut maakte als trainer van Ajax in de uitwedstrijd tegen Vitesse? Dat was namelijk op 12-12-2010 ( precies 39 jaar na de allereerste Vitesse - Ajax....FRANK DE BOER was toen 1 jaar ) en dit was de opstelling destijds; Stekelenburg, Alderweireld, Emanuelson, vd.Wiel, Vertonghen, de Zeeuw, Enoh, Eriksen, Ebecilio, Siem de Jong, Sulejmani. Het werd 0-1 en dit was het enige doelpunt van de wedstrijd;
Tot volgend seizoen mensen en op naar landstitel 32!!!! Groetjes alibabba!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 23:19 schreef alibabba het volgende:Hallo mensen! WE ZIJN KAMPIOEN!!!!!!! De 31e landstitel is een feit!!! Nog f nagenieten mensen; [ filmpje ] Tjonge wat een FEEST!!!! 33 speelrondes gehad en dan de laatste wedstrijd zondag in Arnhem tegen Vitesse. Vitesse, al geplaatst om playoffs te spelen voor een plek in de Europa League, en Ajax spelen dus om 'des Keizers baard'. Als ik de statistieken er even bij pak, kom ik tot de conclusie dat " Vitas " in Arnhem een moeilijk te nemen vesting is. 26x in de Eredivisie is Vitesse - Ajax gespeeld en daarvan won Ajax er 11 en verloor het er 8. 7x was het eindresultaat een gelijkspel en het doelsaldo is 45-40 in het voordeel van ONS. De 1e wedstrijd op het hoogste niveau tegen Vitesse in de hoofdstad van Gelderland was in het seizoen 71'72, om precies te zijn op 12-12-1971. Bij rust stond het 1-2 door de openingstreffer van Sjaak Swart, de gelijkmaker van Ben Gerritsen en de 1-2 van Piet Keizer. Na rust besliste Johan Cruijff de match ( 1-3 ). Gert Bals was in die pot de doelman van Vitesse, die daarvoor 5 seizoenen het Ajax-doel had verdedigd. In 5 jaar Ajax werd Bals 4 keer kampioen. Tevens haalde hij met Ajax in 1969 de Europa Cup I-finale, die helaas werd verloren van AC Milan. Hij was ook aanvoerder van Ajax in die finale. Op 27-10-1996 werd een ruime zege geboekt in Arnhem. Ex-Ajacieden John vd.Brom en Nikos Machlas stonden onder contract destijds bij de Vitessenaren, maar zij konden de 1-4 niet verhinderen. Dejan Curovic hielp Vitesse nog aan een voorsprong en bij 1-0 ging men rusten. Na rust schoten Kluivert, Richard Witschge, Nordin Wooter en Dave vd.Bergh Vitesse aan flarden. Weten wij nog dat FRANK DE BOER vorig seizoen, op competitieniveau, zijn debuut maakte als trainer van Ajax in de uitwedstrijd tegen Vitesse? Dat was namelijk op 12-12-2010 ( precies 39 jaar na de allereerste Vitesse - Ajax....FRANK DE BOER was toen 1 jaar ) en dit was de opstelling destijds; Stekelenburg, Alderweireld, Emanuelson, vd.Wiel, Vertonghen, de Zeeuw, Enoh, Eriksen, Ebecilio, Siem de Jong, Sulejmani. Het werd 0-1 en dit was het enige doelpunt van de wedstrijd; [ filmpje ] Tot volgend seizoen mensen en op naar landstitel 32!!!! Groetjes alibabba!!! geweldig alipedia. respect man |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Ebicilio Sigthorsson Arasz?/Lukoki? Theo Anita Siem Blind Jan Rhijn Wiel Cillisen/Vermeer? |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 22:58 schreef Luis_suarez_19 het volgende:Mooi AITB! wordt een rotwedstrijd waarbij niks op het spel staat. ik denk 2-1 vitesse Thanks! |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 23:19 schreef alibabba het volgende:Hallo mensen! WE ZIJN KAMPIOEN!!!!!!! De 31e landstitel is een feit!!! Nog f nagenieten mensen; [ filmpje ] Tjonge wat een FEEST!!!! 33 speelrondes gehad en dan de laatste wedstrijd zondag in Arnhem tegen Vitesse. Vitesse, al geplaatst om playoffs te spelen voor een plek in de Europa League, en Ajax spelen dus om 'des Keizers baard'. Als ik de statistieken er even bij pak, kom ik tot de conclusie dat " Vitas " in Arnhem een moeilijk te nemen vesting is. 26x in de Eredivisie is Vitesse - Ajax gespeeld en daarvan won Ajax er 11 en verloor het er 8. 7x was het eindresultaat een gelijkspel en het doelsaldo is 45-40 in het voordeel van ONS. De 1e wedstrijd op het hoogste niveau tegen Vitesse in de hoofdstad van Gelderland was in het seizoen 71'72, om precies te zijn op 12-12-1971. Bij rust stond het 1-2 door de openingstreffer van Sjaak Swart, de gelijkmaker van Ben Gerritsen en de 1-2 van Piet Keizer. Na rust besliste Johan Cruijff de match ( 1-3 ). Gert Bals was in die pot de doelman van Vitesse, die daarvoor 5 seizoenen het Ajax-doel had verdedigd. In 5 jaar Ajax werd Bals 4 keer kampioen. Tevens haalde hij met Ajax in 1969 de Europa Cup I-finale, die helaas werd verloren van AC Milan. Hij was ook aanvoerder van Ajax in die finale. Op 27-10-1996 werd een ruime zege geboekt in Arnhem. Ex-Ajacieden John vd.Brom en Nikos Machlas stonden onder contract destijds bij de Vitessenaren, maar zij konden de 1-4 niet verhinderen. Dejan Curovic hielp Vitesse nog aan een voorsprong en bij 1-0 ging men rusten. Na rust schoten Kluivert, Richard Witschge, Nordin Wooter en Dave vd.Bergh Vitesse aan flarden. Weten wij nog dat FRANK DE BOER vorig seizoen, op competitieniveau, zijn debuut maakte als trainer van Ajax in de uitwedstrijd tegen Vitesse? Dat was namelijk op 12-12-2010 ( precies 39 jaar na de allereerste Vitesse - Ajax....FRANK DE BOER was toen 1 jaar ) en dit was de opstelling destijds; Stekelenburg, Alderweireld, Emanuelson, vd.Wiel, Vertonghen, de Zeeuw, Enoh, Eriksen, Ebecilio, Siem de Jong, Sulejmani. Het werd 0-1 en dit was het enige doelpunt van de wedstrijd; [ filmpje ] Tot volgend seizoen mensen en op naar landstitel 32!!!! Groetjes alibabba!!! Prachtig AliPedia, al heb ik het geen eens gelezen, maar goed.. ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 mei 2012 - 23:35 schreef Ajax Is The Best het volgende:[..] Prachtig AliPedia, al heb ik het geen eens gelezen, maar goed.. ;-) haha |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Gewoon een lekker biertje gaan drinken....wedstrijd heeft totaal geen zin |
|
|
|