|
|
Eide
|
|
|
De bedoeling van dit topic is on met EK 2012 in Polen en de Oekraïne te bespreken. Nu het seizoen van Ajax voorbij is is dat toch even de voetbalstip aan de horizon.
Poule indeling Poule A Polen Griekenland Rusland Tsjechië
Poule indeling Poule B Nederland Denemarken Duitsland Portugal
Poule indeling Poule C Spanje Italië Kroatië
Poule indeling Poule D Oekraïne Zweden Frankrijk Engeland
Voorselectie Oranje
Doel Jasper Cillessen (Ajax) (alleen stage) Tim Krul (Newcastle United) Erwin Mulder (Feyenoord) (alleen stage) Maarten Stekelenburg (AS Roma) Michel Vorm (Swansea City)
Verdediging Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart) Wilfred Bouma (PSV) Alexander Büttner (Vitesse) John Heitinga (Everton) Hedwiges Maduro (Valencia) Joris Mathijsen (Málaga) Nick Viergever (AZ) Ron Vlaar (Feyenoord) Stefan de Vrij (Feyenoord) Gregory van der Wiel (Ajax) Jetro Willems (PSV)
Middenveld Ibrahim Afellay (Barcelona) Vurnon Anita (Ajax) Mark van Bommel (AC Milan) Urby Emanuelson (AC Milan) Nigel de Jong (Manchester City) Siem de Jong (Ajax) Adam Maher (AZ) Stijn Schaars (Sporting) Wesley Sneijder (Inter) Kevin Strootman (PSV) Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur) Georginio Wijnaldum (PSV)
Aanval Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04) Ola John (FC Twente) Luuk de Jong (FC Twente) Dirk Kuijt (Liverpool) Jeremain Lens (PSV) Luciano Narsingh (sc Heerenveen) Robin van Persie (Arsenal) Arjen Robben (Bayern München)
36 spelers geselecteerd voor de voorselectie. Uiteindelijke selectie zal uit 23 spelers bestaan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 mei 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
pfff, dit jaar pakken we de titel. vorig jaar verloren we gewoon: omdat de beste niet altijd kunnen winnen. |
|
|
|
|
ajaxboy2
|
|
|
Mijn Voorspelling Groep A 1.Rusland 2.Polen 3.Tsjechië 4.Griekenland
Groep B 1.Duitsland 2.Nederland 3.Portugal 4.Denemarken
Groep c 1.Spanje 2.Italië 3.Kroatië 4.Ierland
Groep D 1.Frankrijk 2.Zweden 3.Engeland 4.Oekraïne
Kwartfinales
Nederland-Rusland 2-0 Spanje-Zweden 3-0 Duitsland-Polen 2-0 Frankrijk-Italië 2-1
Halve Finales
Nederland-Spanje 0-1 (Helaas, ik schat Spanje toch hoger in) Duitsland-Frankrijk 1-0
Finale Spanje-Duitsland 1-0 |
|
|
|
|
ajaxboy2
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 17:57 schreef nickyajax1996 het volgende:wat wil je bereiken met maher,de vrij en vlaar, jetro willems, bouma en viergever , met alle respect naar hun ik kan het niet bereiken wat hun allemaal doen. Maar hier kan je toch niet mee aankomen. Denk ook dat deze gaan afvallen , Gelukkig is pieters gebleseerd uitgevallen. Niet leuk voor hem maar wel fijn voor nederland. Gewoon urby LB stekelenburg vd wiel----mathijssen-----heitinga---urby -----------van bommel---vd vaart robben---------sneijder-----van persie -------------huntelaar-------------------- Maar hij zou wel weer die slome kuijt op de plek van van persie neer zetten en huntelaar op de bank -_- Van der Vaart als verdedigende middenvelder is zelfmoord... |
|
|
|
|
ajaxboy2
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 18:02 schreef nickyajax1996 het volgende:[..] hij is goed daar. Heeft vaker gevoetbald daar en anders nigel de jong . Ik weet dat die daar goed is maar Emanuelson is ook niet al te goed in verdedigen dus ik zou De Jong in plaats van Van der Vaart daar neerzetten om Emanuelson te ondersteunen. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
quote: Zoals het daar staat is het geen verdedigende middenvelder maar een Controlerende;) |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 17:57 schreef nickyajax1996 het volgende:wat wil je bereiken met maher,de vrij en vlaar, jetro willems, bouma en viergever , met alle respect naar hun ik kan het niet bereiken wat hun allemaal doen. Maar hier kan je toch niet mee aankomen. Denk ook dat deze gaan afvallen , Gelukkig is pieters gebleseerd uitgevallen. Niet leuk voor hem maar wel fijn voor nederland. Gewoon urby LB stekelenburg vd wiel----mathijssen-----heitinga---urby -----------van bommel---vd vaart robben---------sneijder-----van persie -------------huntelaar-------------------- Maar hij zou wel weer die slome kuijt op de plek van van persie neer zetten en huntelaar op de bank -_- en Nederland gaat gewoon winnen kan echt niet tegen die Nederlanders die niet achter hun land staan en geloven! Al meteen afschaffen nadat we van Duitsland hadden verloren. We speelden met halve b selectie en Duitsland met volle a selectie +1 |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Ik hoop dat ze de finale halen ..... En of ze dan winnen of verliezen interesseert me geen hol Hahaha . Alleen maar goed voor mijn kassa!!!!! |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
Finale??????????? 1 ste ronde gaan we na huis toe bertje gaat dit jaar in de problemen komt of denken jullie dat van der vaart rustig op het bankie plaats neemt ik denk van niet, de opstelling van afcamylife kan ik wel mee leven,maar hij gaat met kuyt en de jong beginnen en dan gaan we de mist in helaas. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 18:04 schreef AFCAMylife het volgende:[..] Zoals het daar staat is het geen verdedigende middenvelder maar een Controlerende;) Raf speelde bij Ajax ook wel eens als controleur en heeft dat bij Oranje ook al eerder gedaan. Raf is wat dat betreft wel een alleskunner. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=22117
Jasper Cillessen en Erwin Mulder mogen dan zijn uitgenodigd voor de trainingsstage op Hoenderloo, maar daar zal het voor de doelmannen van Ajax en feyenoord dan ook bij blijven. Bert van Marwijk heeft laten weten dat het al zeker is welke drie keepers er naar het Europees kampioenschap gaan.
"Wij hebben drie vaste keepers en die gaan naar het EK. Voor de andere keepers die we hebben opgenomen in de voorselectie wordt het in Hoenderloo echt een trainingsstage", zegt Van Marwijk. De drie vaste keepers, Tim Krul, Maarten Stekelenburg en Michel Vorm, spelen vlak voor de stage met hun club nog een wedstrijd.
"Jasper is vorig jaar meegegaan naar Zuid-Amerika. We hebben goede ervaringen met hem. We willen zien hoe hij er voor staat. Maar mocht er iets met de eerste drie keepers gebeuren, dan komt Kenneth Vermeer in aanmerking voor het EK", zo ligt Van Marwijk toe.
-----------------------------
Kortom, Mulder en Cillissen kunnen we al voorzichtig doorstrepen, en moch er toch een blessure komen wordt Vermeer opgeroepen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 mei 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ik hoor er niemand over maar ik had toch erg graag Boerrigter gezien...het is een ideale supersub voor als het niet loopt in de wedstrijd..ik vind Ola John ook een goeie maar Boerrigter zie ik echt als de ideale wissel aan linkerkant.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 18:59 schreef alibabba het volgende:Ik hoor er niemand over maar ik had toch erg graag Boerrigter gezien...het is een ideale supersub voor als het niet loopt in de wedstrijd..ik vind Ola John ook een goeie maar Boerrigter zie ik echt als de ideale wissel aan linkerkant.. Ik denk dat de blessures van Derk daarin meespelen in de besluitvorming. Ik zie Ola John overigens niet bij de laatste 23 zitten hoor.
By the way: we weten dat Mulder en Cillissen gaan afvallen. Dat laat 34 spelers over, er zijn 23 plaatsen te verdelen. Er moeten dus nog 11 man afvallen.
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
We halen de 2de ronde niet mannen. Met deze selectie ga je geen potten breken op een toernooi als het EK. Als je andere selecties zoals duitsland naast die van Nederland zet hebben ze op vrijwel elke positie een gelijkwaardige of betere speler. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:02 schreef Eide het volgende:[..] Ik denk dat de blessures van Derk daarin meespelen in de besluitvorming. Ik zie Ola John overigens niet bij de laatste 23 zitten hoor. By the way: we weten dat Mulder en Cillissen gaan afvallen. Dat laat 34 spelers over, er zijn 23 plaatsen te verdelen. Er moeten dus nog 11 man afvallen. Dat is zeker meegewogen Eide maar het EK begint pas over ruim 4 weken...hij heeft dus tijd zat om fit te worden..bovendien is het niet voor in de basis maar als wissel en ik denk dat Boerrigter een uitstekend wapen is als het niet loopt en tegen zo'n wedstrijd loop je ongetwijfeld aan...
Wat ik heb begrepen is dat Cillessen en Mulder zeker niet naar het EK gaan, maar Vermeer kan dat nog wel...dit terwijl hij nou niet in de voorselectie zit...waarom is dat dan??? Vermeer zou bij een eventuele blessure van Krul, Vorm of Stekelenburg naar het EK gaan...maar waarom is Vermeer dan niet geselecteerd in de voorselectie?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 mei 2012 door alibabba -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Trouwens zit Bert vanavond aan tafel bij VI!!! |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote: Hopelijk is Gijpie nu net zo kritisch als afgelopen vrijdag!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 mei 2012 door AFCA MARCO -- |
|
|
|
|
frankdribben
|
|
|
AFCA MARCO, ik denk dat je gelijk hebt,ik hoop het niet.
Dat boerrigter ondanks blessure niet op stage wordt meegenomen is zeer jammer, een ola John is een klasse minder.Ik zou boerrigter meenemen om gewoon in te laten vallen,hij kan zo een wedstriojd open breken met zijn snelheid en balvaardigheid.
Ben het er wel mee eens om beter de Jong als verdedigende middenvelder nee te zetten in plaats van Raf, dan wordt het een gatenkaas met RAf en Emanuelson, ze zijn beide goed maar als combi wordt het een zwakke plek in het elftal als Nederland gedwongen wordt te verdedigen.
ongelijfelijk dat wijnaldum en lens meegaan.
Dit toernooi wordt hem niet. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:25 schreef frankdribben het volgende:AFCA MARCO, ik denk dat je gelijk hebt,ik hoop het niet. Dat boerrigter ondanks blessure niet op stage wordt meegenomen is zeer jammer, een ola John is een klasse minder.Ik zou boerrigter meenemen om gewoon in te laten vallen,hij kan zo een wedstriojd open breken met zijn snelheid en balvaardigheid. Ben het er wel mee eens om beter de Jong als verdedigende middenvelder nee te zetten in plaats van Raf, dan wordt het een gatenkaas met RAf en Emanuelson, ze zijn beide goed maar als combi wordt het een zwakke plek in het elftal als Nederland gedwongen wordt te verdedigen. ongelijfelijk dat wijnaldum en lens meegaan. Dit toernooi wordt hem niet. Er zullen er nog een stuk of 14 af moeten vallen van deze groep. Ik mag hopen dat die 2 niet mee gaan nee. Wijnaldum is een blind paard en Lens is geen echte spits en geen echte vleugelspeler. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:25 schreef frankdribben het volgende:AFCA MARCO, ik denk dat je gelijk hebt,ik hoop het niet. Dat boerrigter ondanks blessure niet op stage wordt meegenomen is zeer jammer, een ola John is een klasse minder.Ik zou boerrigter meenemen om gewoon in te laten vallen,hij kan zo een wedstriojd open breken met zijn snelheid en balvaardigheid. Ben het er wel mee eens om beter de Jong als verdedigende middenvelder nee te zetten in plaats van Raf, dan wordt het een gatenkaas met RAf en Emanuelson, ze zijn beide goed maar als combi wordt het een zwakke plek in het elftal als Nederland gedwongen wordt te verdedigen. ongelijfelijk dat wijnaldum en lens meegaan. Dit toernooi wordt hem niet. Ik zou naast v.Bommel toch echt vd.Vaart willen zien hoor....Nederland moet weer ouderwets vrijuit spelen en niet met de handrem erop...de zwakste schakel van Oranje is de verdediging dus moet je die zoveel mogelijk ontzien...lekker aanvallen en er een feest van maken...als dat door alles en iedereen word ondersteund haal je het beste resultaat... |
|
|
|
|
frankdribben
|
|
|
Dit soort spelers lopen er wel 1200 in europa bij prof clubs, als we dit al als optie gaan gebruiken dan ga je niet een eerste ronde door.
Omdat feyenoord 2e is geworden gaat van Marwijk 3 spelers op stage meenemen, als Feyenoord 8ste in de competitie waren geworden waren ze niet eens mee geweest.
We zien het wel. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:33 schreef alibabba het volgende:[..] Ik zou naast v.Bommel toch echt vd.Vaart willen zien hoor....Nederland moet weer ouderwets vrijuit spelen en niet met de handrem erop...de zwakste schakel van Oranje is de verdediging dus moet je die zoveel mogelijk ontzien...lekker aanvallen en er een feest van maken...als dat door alles en iedereen word ondersteund haal je het beste resultaat... +14
Ik zie ook 10x liever Van der Fart ( http://www.youtube.com/watch?v=t0IyzMLkMP0 ) op die positie, alleen heb je nu te maken met een zeer zwakke verdediging waardoor je verdedigend niet te veel kan nemen. Ik weet zeker als we daar Vidic en Pique hadden staan dat van der Vaart wel zou spelen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 mei 2012 door AFCA MARCO -- |
|
|
|
|
frankdribben
|
|
|
Alibabba, ik neem aan dat als je aan lekker aanvallen denkt, dat je niet aan Wijnaldum ,Lens en John zit te denken toch ! |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:36 schreef frankdribben het volgende:Dit soort spelers lopen er wel 1200 in europa bij prof clubs, als we dit al als optie gaan gebruiken dan ga je niet een eerste ronde door. Omdat feyenoord 2e is geworden gaat van Marwijk 3 spelers op stage meenemen, als Feyenoord 8ste in de competitie waren geworden waren ze niet eens mee geweest. We zien het wel. Die zijn 2de geworden omdat ze top gepresteerd hebben. Dat spelers beloond worden vind ik niet erg maar om dan meteen de Vrij te selecteren??? Maargoed als ik verder nadenk hebben we gewoon niet veel beter. |
|
|
|
|
frankdribben
|
|
|
Ola John heeft 1 wedstrijd goed gespeelt in de CHampions league, gaat helemaal nergens om verder.
Ik wordt er al ziek van als ik aan deze onzin denk |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:37 schreef frankdribben het volgende:Alibabba, ik neem aan dat als je aan lekker aanvallen denkt, dat je niet aan Wijnaldum ,Lens en John zit te denken toch ! John is een prima speler. |
|
|
|
|
frankdribben
|
|
|
Zeker niet voor het Nederlands elftal, boerrigter zou ik meenemen en af en toe laten invallen. |
|
|
|
|
frankdribben
|
|
|
Ben benieuwd naar Sneijder, die was wel belangrijk 2 jaar geleden, hij is helemaal uit vorm, als hij niet in vorm is dan moet je het elftal toch aanpassen. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
Boerrigter is niet fit momenteel want anders had hij er zeker bij gezeten. John is een prima alternatief voor op de vleugel. Narsingh heeft natuurlijk wel mijn voorkeur. En dan hebben we meneer Elia nog. Maargoed die heeft het hele jaar op de tribune gezeten |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:42 schreef frankdribben het volgende:Ben benieuwd naar Sneijder, die was wel belangrijk 2 jaar geleden, hij is helemaal uit vorm, als hij niet in vorm is dan moet je het elftal toch aanpassen. Sneijder doet het goed de laatste paar weken. Die zal er staan op het EK dat weet ik echt zeker. Ben meer benieuwd hoe Bert het "spitsenprobleem" op zal gaan lossen. Je kunt gewoon niet 1 van de 2 passeren. Huntelaar schiet alles raak en van Persie staat bijten kijf. |
|
|
|
|
frankdribben
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:43 schreef AFCA MARCO het volgende:Boerrigter is niet fit momenteel want anders had hij er zeker bij gezeten. John is een prima alternatief voor op de vleugel. Narsingh heeft natuurlijk wel mijn voorkeur. En dan hebben we meneer Elia nog. Maargoed die heeft het hele jaar op de tribune gezeten Ik heb weinig met die John Doe, wat scoort ie nou en wat voor assists heeft hij de 2e helft van het seizoen gegeven. Boerrigter heeft een paar wedstrijdt gespeeld en scoort bijna elke wedstrijdt en heeft elke wedstrijdt een assist.
Als hij nu 4 weken kan rusten, denk dat je hem wel kan gebruiken, narsingh is een beter optie dan John.
Bij bepaalde type wedstrijden is Kuyt wel een optie. Hij is er wel 1 met wilskracht en speelt toch redelijk met toernooien |
|
|
|
|
frankdribben
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:45 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] Sneijder doet het goed de laatste paar weken. Die zal er staan op het EK dat weet ik echt zeker. Ben meer benieuwd hoe Bert het "spitsenprobleem" op zal gaan lossen. Je kunt gewoon niet 1 van de 2 passeren. Huntelaar schiet alles raak en van Persie staat bijten kijf. robben links, huntelaar in de spits en van Persie Rechts. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
Kuyt gaat altijd mee met Bert. Narsing is 5x beter dan John, maar john is wel een van de weinige die ook een man kan passeren en kan scoren. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote: Van Persie zal denk ik als CAM gaan spelen waardoor Sneijder naar links gaat en Robben vanaf rechts zal komen. Uiteraard Huntelaar in de spits. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:37 schreef frankdribben het volgende:Alibabba, ik neem aan dat als je aan lekker aanvallen denkt, dat je niet aan Wijnaldum ,Lens en John zit te denken toch ! Wijnaldum en Lens zou ik zeker niet meenemen...Boerrigter zou ik meenemen zoals ik eerder al zei...John vind ik een goeie speler, maar als ik de keuze zou hebben tussen John en Boerrigter nam ik de laatste mee.. |
|
|
|
|
frankdribben
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:51 schreef alibabba het volgende:[..] Wijnaldum en Lens zou ik zeker niet meenemen...Boerrigter zou ik meenemen zoals ik eerder al zei...John vind ik een goeie speler, maar als ik de keuze zou hebben tussen John en Boerrigter nam ik de laatste mee.. Laten we hopen dat ie op het laatst nog voor Boerrigter kiest. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote: Dan moet hij wel fit zijn. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:37 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] +14 Ik zie ook 10x liever Van der Fart ( http://www.youtube.com/watch?v=t0IyzMLkMP0 ) op die positie, alleen heb je nu te maken met een zeer zwakke verdediging waardoor je verdedigend niet te veel kan nemen. Ik weet zeker als we daar Vidic en Pique hadden staan dat van der Vaart wel zou spelen. Die verdediging is ook zwak als de Jong en v.Bommel daarvoor spelen, dus dat veranderd er niets aan...we moeten in balbezit denken en niet in balverlies...in balbezit zijn we ijzersterk, als we de bal niet hebben zijn we zwak...met vd.Vaart op het middenveld kom je veel meer aan voetbal toe en daar gaat het om...met zijn allen aanvallend denken en zelfs voor Johnny zie ik dan een veel meer bepalende rol, want in het NL elftal komt ie wat flets over en dat is doodzonde... |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:56 schreef alibabba het volgende:[..] Die verdediging is ook zwak als de Jong en v.Bommel daarvoor spelen, dus dat veranderd er niets aan...we moeten in balbezit denken en niet in balverlies...in balbezit zijn we ijzersterk, als we de bal niet hebben zijn we zwak...met vd.Vaart op het middenveld kom je veel meer aan voetbal toe en daar gaat het om...met zijn allen aanvallend denken en zelfs voor Johnny zie ik dan een veel meer bepalende rol, want in het NL elftal komt ie wat flets over en dat is doodzonde... Naar mijn mening verandert daar wel degelijk wat. Als van der Vaart daar staat komt mathijsen sneller in de problemen dan als de Jong daar speelt. Vaart moet op 10 spelen of tegen tegenstander waarbij je inderdaad veel aan de bal bent. Tegen Duitsland wil ik wel eens zien wie er meer de bal heeft. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:51 schreef alibabba het volgende:[..] Wijnaldum en Lens zou ik zeker niet meenemen...Boerrigter zou ik meenemen zoals ik eerder al zei...John vind ik een goeie speler, maar als ik de keuze zou hebben tussen John en Boerrigter nam ik de laatste mee.. Helemaal mee eens Ali...ik dacht echt dat Derk bij de selectie zou zitten...ik vind hem veel dreigender als John...hij had de vaste linksbuiten op het tournooi kunnen worden...ik denk dat hij is afgevallen vanwege zijn blessuregevoeligheid...een paar maanden geleden was Derk nog opgeroepen maar kon toen niet opkomen omdat hij wederom geblesseerd was....Derk is heel zwak op zijn rug...ik denk dat de Boer daar ook rekening mee moet houden volgend seizoen... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:59 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] Naar mijn mening verandert daar wel degelijk wat. Als van der Vaart daar staat komt mathijsen sneller in de problemen dan als de Jong daar speelt. Vaart moet op 10 spelen of tegen tegenstander waarbij je inderdaad veel aan de bal bent. Tegen Duitsland wil ik wel eens zien wie er meer de bal heeft. Op het WK van 2010 hebben we verschillende wedstrijden gehad met v.Bommel en de Jong, dat we dan ook in de problemen komen...tegen Japan, Slowakije, Brazilie, Uruguay kregen we legio kansen tegen, omdat we teveel achteruit liepen...dat kan dus helemaal anders vind ik en met vd.Vaart heb je veel meer voetbal in de ploeg waardoor de voorwaartsen veel beter kunnen excelleren...ook Heitinga moet meer ondersteuning geven aan eventueel balverlies...als daar Johnny eerder druk geeft word Mathijsen meer ontzien... |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 20:21 schreef alibabba het volgende:[..] Op het WK van 2010 hebben we verschillende wedstrijden gehad met v.Bommel en de Jong, dat we dan ook in de problemen komen...tegen Japan, Slowakije, Brazilie, Uruguay kregen we legio kansen tegen, omdat we teveel achteruit liepen...dat kan dus helemaal anders vind ik en met vd.Vaart heb je veel meer voetbal in de ploeg waardoor de voorwaartsen veel beter kunnen excelleren...ook Heitinga moet meer ondersteuning geven aan eventueel balverlies...als daar Johnny eerder druk geeft word Mathijsen meer ontzien... Ik kan me wel vinden in je mening. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 17:57 schreef nickyajax1996 het volgende:wat wil je bereiken met maher,de vrij en vlaar, jetro willems, bouma en viergever , met alle respect naar hun ik kan het niet bereiken wat hun allemaal doen. Maar hier kan je toch niet mee aankomen. Denk ook dat deze gaan afvallen , Gelukkig is pieters gebleseerd uitgevallen. Niet leuk voor hem maar wel fijn voor nederland. Gewoon urby LB stekelenburg vd wiel----mathijssen-----heitinga---urby -----------van bommel---vd vaart robben---------sneijder-----van persie -------------huntelaar-------------------- Maar hij zou wel weer die slome kuijt op de plek van van persie neer zetten en huntelaar op de bank -_- en Nederland gaat gewoon winnen kan echt niet tegen die Nederlanders die niet achter hun land staan en geloven! Al meteen afschaffen nadat we van Duitsland hadden verloren. We speelden met halve b selectie en Duitsland met volle a selectie Vlaar en ik denk Viergever zullen bij de selectie blijven...bouma valt af...maher..en de de vrij vallen ook vanwege geen ervaring.....zijn toekomstige Oranjespelers die zien we over 8 jaar....Klaas-Jan altijd opstellen...met hem in de finale in Zuid Afrika hadden we wereldkampioen geworden...hij rost er altijd wel mininmaal 1 in...... van Persie en Robben de vrije rol geven rond Huntelaar....overigens zijn de meeste spelers van nu minder als de zelfde spelers van twee jaar geleden....vooral Kuyt..vd Vaart...van Bommel...Mathijsen...Steek...en Sneijder zijn niet meer zo goed als toen....daarentegen zijn van Persie...Huntelaar en Robben weer beter geworden...moeikijk in te schatten dus wat ze gaan doe daar..... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 19:33 schreef alibabba het volgende:[..] Ik zou naast v.Bommel toch echt vd.Vaart willen zien hoor....Nederland moet weer ouderwets vrijuit spelen en niet met de handrem erop...de zwakste schakel van Oranje is de verdediging dus moet je die zoveel mogelijk ontzien...lekker aanvallen en er een feest van maken...als dat door alles en iedereen word ondersteund haal je het beste resultaat... Eens! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Nederland whahahahahaahahahahahahahahahahaahaha
Laat het seizoen maar weer snel beginnen zodat de clowns weer voor 2 jaar het gesticht inkunnen!! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Denk toch dat ik liever Maduro of Nigel naast van Bommel zie of misschien Anita:) Kunnen mooi de mindere verdediging ondersteunen waar nodig...
Robben-Hunter--Persie is toch wel een droomaanval! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 07 mei 2012 - 17:25 schreef Eide het volgende:[ afbeelding ] De bedoeling van dit topic is on met EK 2012 in Polen en de Oekraïne te bespreken. Nu het seizoen van Ajax voorbij is is dat toch even de voetbalstip aan de horizon. [ afbeelding ] Poule indelingPoule APolen Griekenland Rusland Tsjechië Poule indelingPoule BNederland Denemarken Duitsland Portugal Poule indelingPoule CSpanje Italië Kroatië Poule indelingPoule DOekraïne Zweden Frankrijk Engeland Voorselectie OranjeDoelJasper Cillessen (Ajax) (alleen stage) Tim Krul (Newcastle United) Erwin Mulder (Feyenoord) (alleen stage) Maarten Stekelenburg (AS Roma) Michel Vorm (Swansea City) VerdedigingKhalid Boulahrouz (VfB Stuttgart) Wilfred Bouma (PSV) Alexander Büttner (Vitesse) John Heitinga (Everton) Hedwiges Maduro (Valencia) Joris Mathijsen (Málaga) Nick Viergever (AZ) Ron Vlaar (Feyenoord) Stefan de Vrij (Feyenoord) Gregory van der Wiel (Ajax)Jetro Willems (PSV) MiddenveldIbrahim Afellay (Barcelona) Vurnon Anita (Ajax)Mark van Bommel (AC Milan) Urby Emanuelson (AC Milan) Nigel de Jong (Manchester City) Siem de Jong (Ajax)Adam Maher (AZ) Stijn Schaars (Sporting) Wesley Sneijder (Inter) Kevin Strootman (PSV) Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur) Georginio Wijnaldum (PSV) AanvalKlaas Jan Huntelaar (Schalke 04) Ola John (FC Twente) Luuk de Jong (FC Twente) Dirk Kuijt (Liverpool) Jeremain Lens (PSV) Luciano Narsingh (sc Heerenveen) Robin van Persie (Arsenal) Arjen Robben (Bayern München) 36 spelers geselecteerd voor de voorselectie. Uiteindelijke selectie zal uit 23 spelers bestaan. Even voor de duidelijkheid.. Steek, Krul en Vorm zijn de vaste drie keepers.. als er 1 van die wegvalt, dan zal Vermeer erbij komen! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
1.Rusland 2.Tsjechië 3.Polen 4.Griekenland
Groep B 1.Duitsland 2.Nederland 3.Portugal 4.Denemarken
Groep c 1.Spanje 2.Italië 3.Kroatië 4.Ierland
Groep D 1.Zweden 2.Frankrijk 3.Engeland 4.Oekraïne |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik denk dat de uiteindelijke selectie van 23 spelers er zo uit zal zien
Doel (3) Tim Krul (Newcastle United) Maarten Stekelenburg (AS Roma) Michel Vorm (Swansea City)
Verdediging (7) Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart) Alexander Büttner (Vitesse) John Heitinga (Everton) Joris Mathijsen (Málaga) Ron Vlaar (Feyenoord) Gregory van der Wiel (Ajax) Jetro Willems (PSV)
Middenveld (7) Ibrahim Afellay (Barcelona) Mark van Bommel (AC Milan) Urby Emanuelson (AC Milan) Nigel de Jong (Manchester City) Wesley Sneijder (Inter) Kevin Strootman (PSV) Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur)
Aanval (6) Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04) Dirk Kuijt (Liverpool) Jeremain Lens (PSV) Robin van Persie (Arsenal) Arjen Robben (Bayern München) Luciano Narsingh (sc Heerenveen)
Dan zijn dus de afvallers: (13) Jasper Cillessen (Ajax) Erwin Mulder (Feyenoord) Stefan de Vrij (Feyenoord) Wilfred Bouma (PSV) Nick Viergever (AZ) Hedwiges Maduro (Valencia) Vurnon Anita (Ajax) Stijn Schaars (Sporting) Adam Maher (AZ) Siem de Jong (Ajax) Georginio Wijnaldum (PSV) Luuk de Jong (FC Twente) Ola John (FC Twente)
De redenatie over de afvallers:
Mulder en Cillissen weten we al, van Marwijk heeft al aangegeven dat ze mee gaan op stage maar zeker zullen afvallen. Die zijn dus makkelijk.
Achterin zullen, denk ik, Viergever en de Vrij afvallen omdat ze nog geen ervaring hebben. Ook voor die 2 een stage moment gericht op de toekomst. Bouma valt af omdat hij gewoon te ver over zijn top heen is. Maduro valt denk ik af vanwege het gebrek aan ritme (is eigenlijk heel het seizoen geblesseerd geweest. Anita zal het waarschijnlijk voor de plek als links back afleggen tegen Buttner en Willems, wetende dat ook Emanuelson daar kan spelen. De verdediging vond ik veruit het moeilijkst kiezen.
Op het middenveld zal van Marwijk voor zijn vaste middenvelders kiezen. De enige waar ik hevig aan twijfel is of Strootman niet zal afvallen voor Schaars. Toch denk ik dat het Strootman wordt, op basis van het selectiebeleid van van Marwijk in het verleden. Maher mee als stage, Siem en Wijnaldum zijn in hun aanvallende rol gewoon duidelijk minder dan de mannen die wel mee mogen.
Aanvallend valt de Jong valt daar af omdat van Marwijk met KJH en RVP al absolute top heeft op die positie. Ola John is denk ik toch minder dan Narsingh en Lens, dus daarom valt ook hij af.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 mei 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Bw afca
|
|
|
|
|