BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Europees Kampioenschap 2012

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 juni 2012 - 00:08   quote  deeplink  
Noord Ierland dat zegt dus genoeg....voor de rest waren de combinaties van Nederland we goed....laten we even afwachten tegen Denemarken...dan zien we hoe ver we staan...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 juni 2012 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 juni 2012 - 20:51 schreef infamous psv het volgende:

[..]

dat zal je altijd zien dat hij in de afzwaaiwedstrijd effe paar goals erin legt..
Huntelaar kan het schudden denk ik..
Dat denk ik ook....eigenlijk heeft Huntelaar geen kans gehad....toen hunter er in kwam was de wedstrijd al gespeeld...de overigen geloofden het toen wel....van Persie Robben en Affelay zijn buiten het voetbal vrienden en dat was wel te zien...

Ik weet zeker dat we Huntelaar nog broodnodig krijgen want we hebben nog niet gewonnen tegen met name Duitsland en Portugal....misschien dat we hem al nodig hebben tegen de Denen.

Maar ik moet zeggen dat van Persie de betere voetballer is al is hij niet echt een topschutter....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 juni 2012 door Jack Huntelaar --
nora
 nora - zondag 03 juni 2012 - 09:57   quote  deeplink  
Ja het wordt weer het zelfde als WK weinig goed voetbal verdedigen en counteren en gokken op een doelpuntje van Robben of van Persie.Ha ha v/d Vaart op de bank inplaats van de Jong of van Bommel,het is het zelfde als ik een Ferrari en een skoda voor de deur heb staan en met de skoda ga rijden en de Ferrari laat staan hoe dom kan je zijn als bondscoach.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 juni 2012 door nora --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 juni 2012 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 09:57 schreef nora het volgende:
Ja het wordt weer het zelfde als WK weinig goed voetbal verdedigen en counteren en gokken op een doelpuntje van Robben of van Persie.Ha ha v/d Vaart op de bank inplaats van de Jong of van Bommel,het is het zelfde als ik een Ferrari en een skoda voor de deur heb staan en met de skoda ga rijden en de Ferrari laat staan hoe dom kan je zijn als bondscoach.
Van Marwijk gaat behoudend dus voor status....hij wordt liever 2e met slecht voetbal als 4e met aanvallend mooi voetbal...
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 juni 2012 - 11:48   quote  deeplink  
we worden kampioen of 2e let nou maar op!!!
remco k
 remco k - zondag 03 juni 2012 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 09:57 schreef nora het volgende:
Nou volgens mij heeft dat niks te maken met de keuze tussen deze spelers, maar met de speelstijl die de bondscoach hanteert. Overigens vind ik het nog wel meevallen met dat behoudende, ook Duitsland Frankrijken zelfs Brazillie en Argentinie spelen met twee controleurs. Eigenlijk zijn er maar 3 ploegen die dat niet doen en dat zijn Barcelona Ajax en Spanje. Het gaat er alleen om waar deze spelers staan en die zouden best iets dieper mogen spelen.

Het is dus niet de keuze van der Vaart of de Jong, maar de keuze van der Vaart of Sneijder. Daarbij speelt de Jong ook nog eens regelmatig basis bij de kampioen van Engeland en van der Vaart bij Tottenham..
nora
 nora - zondag 03 juni 2012 - 12:48   quote  deeplink  
Beste Remko het heeft wel degelijk met een keuze van spelers te maken want ga je bv de Jong vervangen door Rafael dan krijg je ook meteen meer aanvallend voetbal en dat is waar Ned.voor moet gaan ,wanneer je Sneijder vervangt door van de Vaart bijf je met 2 controleurs spelen en gaat de bal weer 80x breed en terug op Steek dan zet de tegenstander meteen druk en moet onze zwakste schakels de achterhoed gaan opbouwen met weinig ruimte en dat is onze zwakke punt en verveel en die speelwijze is niet eens een garantie dat we minder doelpunten tegen krijgen zie laatste wedstrijden tegen BM en Bulg.onze kracht ligt voorin en met v/d Vaart voor de Jong krijgen onze beste spelers voorin meer de bal en komt de tegenpartij niet aan voetballen toe en zo ontlast je ook onze verdediging .

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 juni 2012 door nora --
remco k
 remco k - zondag 03 juni 2012 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 12:48 schreef nora het volgende:
Beste Remko het heeft wel degelijk met een keuze van spelers te maken want ga je bv de Jong vervangen door Rafael dan krijg je ook meteen meer aanvallend voetbal en dat is waar Ned.voor moet gaan ,wanneer je Sneijder vervangt door van de Vaart bijf je met 2 controleurs spelen en gaat de bal weer 80x breed en terug op Steek dan zet de tegenstander meteen druk en moet onze zwakste schakels de achterhoed gaan opbouwen met weinig ruimte en dat is onze zwakke punt en verveel en die speelwijze is niet eens een garantie dat we minder doelpunten tegen krijgen zie laatste wedstrijden tegen BM en Bulg.onze kracht ligt voorin en met v/d Vaart voor de Jong krijgen onze beste spelers voorin meer de bal en komt de tegenpartij niet aan voetballen toe en zo ontlast je ook onze verdediging .
En dus heeft het met de keuze van het systeem te maken en niet met de keuze van spelers. Daarbij speelt de Jong op een nog hoger niveau dan van der Vaart en kan ik me de keuze van BErt dus best voorstellen. Ik ben het niet eens met het systeem en zie zelfs liever van Persie en Snijder naast elkaar op het middenveld met Huntelaar daarvoor.. v/d Vaart is gewoon de minste van de aanvallende opties op het middenveld..
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 juni 2012 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 12:56 schreef remco k het volgende:

[..]

En dus heeft het met de keuze van het systeem te maken en niet met de keuze van spelers. Daarbij speelt de Jong op een nog hoger niveau dan van der Vaart en kan ik me de keuze van BErt dus best voorstellen. Ik ben het niet eens met het systeem en zie zelfs liever van Persie en Snijder naast elkaar op het middenveld met Huntelaar daarvoor.. v/d Vaart is gewoon de minste van de aanvallende opties op het middenveld..
daarom moet je een extra positie op het middenveld vrij maken voor vdVaart,
nora
 nora - zondag 03 juni 2012 - 13:06   quote  deeplink  
quote:

[..]

Is jou mening door een andere keuze van spelers kan je een ander systeem spelen dus je mag het noemen zoals je wilt en dat de Jong op een hoger niveau speelt ben ik ook niet met je eens v/d Vaart is een bepalende speler bij Tottenham en de Jong is er een van de 15 en beslist niet altijd basis en is een waterdrager bij de grote sterren van Manchester,dus sla ik v/d Vaart hoger aan als de Jong .
remco k
 remco k - zondag 03 juni 2012 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 13:03 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

daarom moet je een extra positie op het middenveld vrij maken voor vdVaart,
Waarom dan??? Sinds wanneer hebben we 4 middenvelders nodig?? Het NL elftal mag van mij best met 3 verdedigers starten, maar dat is gewoon niet haalbaar tegen een elftal met buitenspelers, en laat het nu net zo zijn dat Denemarken, Portugal en Duitsland met 3 aanvallers spelen. In het systeem dat het NL elftal nu speelt heeft v/d Vaart op al zijn mogelijke posities een betere speler voor zich op die plek, dan is het gewoon logisch dat je op de bank zit.

En zelfs als we met 1 controleur zouden gaan spelen in de vorm van van Bommel, dan nog zie ik geen plek voor van der Vaart aangezien ik dan liever van Persie en Sneijder naast elkaar zie spelen met Huntelaar op 9. Kortom denk ik dat er weinig sppeeltijd zal zijn voor van der Vaart. En dat is erg jammer aangezien het een hele goede en mooie voetballer is om te zien, alleen heeft hij de pech dat hij de minste van het stel goede aanvallers is..
remco k
 remco k - zondag 03 juni 2012 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 13:06 schreef nora het volgende:

[..]

Is jou mening door een andere keuze van spelers kan je een ander systeem spelen dus je mag het noemen zoals je wilt en dat de Jong op een hoger niveau speelt ben ik ook niet met je eens v/d Vaart is een bepalende speler bij Tottenham en de Jong is er een van de 15 en beslist niet altijd basis en is een waterdrager bij de grote sterren van Manchester,dus sla ik v/d Vaart hoger aan als de Jong .
v/d Vaart is niet goed genoeg voor Manchester City, de Jong wel en daar zit het verschil. Ze spelen ook beiden op verschillende plekken..

Overigens was de Jong er een tijdje uit bij City maar speelde weer vrij veel aan het einde van het seizoen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 juni 2012 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 12:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou volgens mij heeft dat niks te maken met de keuze tussen deze spelers, maar met de speelstijl die de bondscoach hanteert. Overigens vind ik het nog wel meevallen met dat behoudende, ook Duitsland Frankrijken zelfs Brazillie en Argentinie spelen met twee controleurs. Eigenlijk zijn er maar 3 ploegen die dat niet doen en dat zijn Barcelona Ajax en Spanje. Het gaat er alleen om waar deze spelers staan en die zouden best iets dieper mogen spelen.

Het is dus niet de keuze van der Vaart of de Jong, maar de keuze van der Vaart of Sneijder. Daarbij speelt de Jong ook nog eens regelmatig basis bij de kampioen van Engeland en van der Vaart bij Tottenham..
Klopt het gaat niet om de spelers maar meer om de posities....van Bommel en de Jong speelde gisteren meer naar voor....er stond er altijd wel 1 tussen de linies....dan speel je met 2 controlerende middenvelders toch aanvallend...vd Vaart en de Jong zijn twee verschilende voetballers die moet je eigenlijk niet met elkaar vergelijken....de Jong speelt veel meer controlerend gaat het duel niet uit de weg....vd Vaart is aanvallend ingesteld met een super goede traptechniek...ieder zijn specialiteit...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 juni 2012 - 13:27   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik zie het liefst ook van Persie en Sneyder naast elkaar...Sneyder iets terug getrokken en Persie dicht op Huntelaar....Persie op 10...

Het eerlijkst is als je vd Vaart vergelijkt met Sneyder...vd Vaart is trager en niet zo explosief als Sneyder...
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 juni 2012 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 13:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom dan??? Sinds wanneer hebben we 4 middenvelders nodig?? Het NL elftal mag van mij best met 3 verdedigers starten, maar dat is gewoon niet haalbaar tegen een elftal met buitenspelers, en laat het nu net zo zijn dat Denemarken, Portugal en Duitsland met 3 aanvallers spelen. In het systeem dat het NL elftal nu speelt heeft v/d Vaart op al zijn mogelijke posities een betere speler voor zich op die plek, dan is het gewoon logisch dat je op de bank zit.

En zelfs als we met 1 controleur zouden gaan spelen in de vorm van van Bommel, dan nog zie ik geen plek voor van der Vaart aangezien ik dan liever van Persie en Sneijder naast elkaar zie spelen met Huntelaar op 9. Kortom denk ik dat er weinig sppeeltijd zal zijn voor van der Vaart. En dat is erg jammer aangezien het een hele goede en mooie voetballer is om te zien, alleen heeft hij de pech dat hij de minste van het stel goede aanvallers is..
ik bedoel een controleur minder, dat Vaart er iets voor speelt.
vind van Bommel, niet de drijvende kracht dat die moet zijn.
gewoon de Jong en Vaart daar.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 juni 2012 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 13:12 schreef remco k het volgende:

[..]

v/d Vaart is niet goed genoeg voor Manchester City, de Jong wel en daar zit het verschil. Ze spelen ook beiden op verschillende plekken..

Overigens was de Jong er een tijdje uit bij City maar speelde weer vrij veel aan het einde van het seizoen..
Nigel zit daar vaak op de bank,
Vaart speelt op een hele andere Positie dan Nigel, Vaart moet de concurentie aan met Silva en Nasri, terwijl de Jong Concurentie heeft van Barry en Milner om naast Toure te mogen spelen...
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 juni 2012 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 13:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik zie het liefst ook van Persie en Sneyder naast elkaar...Sneyder iets terug getrokken en Persie dicht op Huntelaar....Persie op 10...

Het eerlijkst is als je vd Vaart vergelijkt met Sneyder...vd Vaart is trager en niet zo explosief als Sneyder...
de bijbenigheid van Sneijder is vooral een voordeel, dat scheelt zo een stuk of wat seconden..
remco k
 remco k - zondag 03 juni 2012 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 13:28 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

ik bedoel een controleur minder, dat Vaart er iets voor speelt.
vind van Bommel, niet de drijvende kracht dat die moet zijn.
gewoon de Jong en Vaart daar.
van Bommel is de leider van dit elftal en zal terecht altijd spelen, een echte winnaar met de juiste mentaliteit en genoeg voetbal inzicht om op deze leeftijd nog meet te kunnen met de echte top, niet voor niets dat Milan hem graag had willen houden..

Maar Sneijder en v/d Vaart naast elkaar is ook niet het beste, dan speel ik liever met van Persie naast Sneijder achter Huntelaar..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 juni 2012 door remco k --
remco k
 remco k - zondag 03 juni 2012 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 13:30 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Nigel zit daar vaak op de bank,
Vaart speelt op een hele andere Positie dan Nigel, Vaart moet de concurentie aan met Silva en Nasri, terwijl de Jong Concurentie heeft van Barry en Milner om naast Toure te mogen spelen...
Silva speelt bij City en Nasri speelt vanaf de buitenkant. en de Jong speelde zoals ik net al aangaf aan het einde van het seizoen weer bijna alles.. Oja, City speelt ook vrij aanvallende voetbal met twee controleurs..
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 juni 2012 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 13:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Silva speelt bij City en Nasri speelt vanaf de buitenkant. en de Jong speelde zoals ik net al aangaf aan het einde van het seizoen weer bijna alles.. Oja, City speelt ook vrij aanvallende voetbal met twee controleurs..
de Jong komt er in als de wedstrijd op slot moet...
daarom staat Toure daar, omdat die meer aanvalt...
de Jong heeft aan het eind meer gespeeld maar kwam tegen United er ook pas later in en tegen Newcastle stond hij ook niet in de basis...
remco k
 remco k - zondag 03 juni 2012 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 13:57 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

de Jong komt er in als de wedstrijd op slot moet...
daarom staat Toure daar, omdat die meer aanvalt...
de Jong heeft aan het eind meer gespeeld maar kwam tegen United er ook pas later in en tegen Newcastle stond hij ook niet in de basis...
De Jong heeft na de winterstop heel veel basis gespeeld, maar daar gaat het helemaal niet om, het gaat om het feit dat we een systeem spelen waar we twee controleurs hebben en er dus geen plek is voor van der Vaart..
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 juni 2012 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 14:00 schreef remco k het volgende:

[..]

De Jong heeft na de winterstop heel veel basis gespeeld, maar daar gaat het helemaal niet om, het gaat om het feit dat we een systeem spelen waar we twee controleurs hebben en er dus geen plek is voor van der Vaart..
daarom moeten we het systeem veranderen, de Jong naar Rechts, zodat van der Vaart op Linker controleur kan spelen en Bommel er uit...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 juni 2012 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 13:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar Sneijder en v/d Vaart naast elkaar is ook niet het beste, dan speel ik liever met van Persie naast Sneijder achter Huntelaar..
Ik ook maar wie moet er dan op de reservebank volgens jou ?
remco k
 remco k - zondag 03 juni 2012 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 14:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik ook maar wie moet er dan op de reservebank volgens jou ?
De Jong en v/d Vaart...

van Bommel controleur met Sneijder en van Persie voor hem, Huntelaar op 9, zo heeft het Nl elftal het beste van beide werelden. Alleen is het vooruit verdedigen van Sneijder en van Persie extreem belangrijk en daar ligt zeker bij Sneijder een probleem, ik vind hem bij Inter een wat luie voetballer geworden en hoop ook van harte dat hij naar Engeland verkast..
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 juni 2012 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 15:31 schreef remco k het volgende:

[..]

De Jong en v/d Vaart...

van Bommel controleur met Sneijder en van Persie voor hem, Huntelaar op 9, zo heeft het Nl elftal het beste van beide werelden. Alleen is het vooruit verdedigen van Sneijder en van Persie extreem belangrijk en daar ligt zeker bij Sneijder een probleem, ik vind hem bij Inter een wat luie voetballer geworden en hoop ook van harte dat hij naar Engeland verkast..
zet dan de Jong verdedigende middenvelder, is verdedigend beter vind ik, en zo heb je toch nog een goede controleur voor de verdediging...
remco k
 remco k - zondag 03 juni 2012 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 15:34 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

zet dan de Jong verdedigende middenvelder, is verdedigend beter vind ik, en zo heb je toch nog een goede controleur voor de verdediging...
van Bommel is veel verder en beter dan de Jong, de Jong heeft op die plek iemand naast hem nodig en van Bommel kan dat wel invullen.. Aan de bal is van Bommel ook stukken zekerder dan de Jong..

Nee als men de Jong daar alleen neer zet voor Mathijssen en Heitinga staan we met 2 weekjes weer op Schiphol..
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 juni 2012 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 15:37 schreef remco k het volgende:

[..]

van Bommel is veel verder en beter dan de Jong, de Jong heeft op die plek iemand naast hem nodig en van Bommel kan dat wel invullen.. Aan de bal is van Bommel ook stukken zekerder dan de Jong..

Nee als men de Jong daar alleen neer zet voor Mathijssen en Heitinga staan we met 2 weekjes weer op Schiphol..
dus PSV heeft een heel goede aankoop gedaan:(???
remco k
 remco k - zondag 03 juni 2012 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 15:45 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

dus PSV heeft een heel goede aankoop gedaan:(???
Dat vind ik wel ja, van Bommel is precies wat ze miste en wat wij wel hadden. Namelijk een leider. Volgend jaar zijn wij onze leider kwijt, we zullen zien of Theo die rol kan oppakken..
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 juni 2012 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 16:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat vind ik wel ja, van Bommel is precies wat ze miste en wat wij wel hadden. Namelijk een leider. Volgend jaar zijn wij onze leider kwijt, we zullen zien of Theo die rol kan oppakken..
wie zegt dat Theo gaat spelen, Siem en Moisander/Chivu, vind ik de aangewezen personen dan.

PSV had Bouma he;)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 juni 2012 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 17:25 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

wie zegt dat Theo gaat spelen, Siem en Moisander/Chivu, vind ik de aangewezen personen dan.

PSV had Bouma he;)
Theo speelt sowieso...ik denk ook dat hij naast de leider ook aanvoerder wordt...Moisander gaat waarschijnlijk Jan vervangen als LCV...niet meer...moet zich eerst aanpassen in het eerte jaar....ik denk niet meer aan Chivu...
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 juni 2012 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 18:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Theo speelt sowieso...ik denk ook dat hij naast de leider ook aanvoerder wordt...Moisander gaat waarschijnlijk Jan vervangen als LCV...niet meer...moet zich eerst aanpassen in het eerte jaar....ik denk niet meer aan Chivu...
zie toch liever Siem spelen, maar als Siem niet speelt. waarom dan een 2e spits? dan kan Siem gewoon 2e man achter het middenveld en de spits zijn. je hebt Schöne ook nog dus de selectie is dan breed genoeg...
maar als Theo aanvoerder en leider word, ben je volgend jaar je leider en aanvoerder kwijt net als nu met Vertonghen...
remco k
 remco k - zondag 03 juni 2012 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 17:25 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

PSV had Bouma he;)
Ik denk wel dat Theo gaat spelen, zeker omdat hij de nieuwe leider wordt van de ploeg..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 juni 2012 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 21:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk wel dat Theo gaat spelen, zeker omdat hij de nieuwe leider wordt van de ploeg..
Mag hij wel alvast gaan trainen...weg biertjes en peukies....hahahaha
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 juni 2012 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 22:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

haha, kijken of ie zich fit houd deze EK-loze zomer..
remco k
 remco k - zondag 03 juni 2012 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 22:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

We gaan het wel zien, ik vind het in ieder geval veel te lang duren man, heb wel weer zin in potjes voetbal te zien die om het echie gaan..
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 juni 2012 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 22:07 schreef remco k het volgende:

[..]

We gaan het wel zien, ik vind het in ieder geval veel te lang duren man, heb wel weer zin in potjes voetbal te zien die om het echie gaan..
4 dagen nog jonge;)
ga je niet naar de JC schaal dan?
is een halve oefenwedstrijd, maar inprincipe gaat t om t echie:)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 juni 2012 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 22:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja het is nu al een lange zomer laat staan als Nederland na de poulefase richting Amsterdam komt.....
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 03 juni 2012 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 22:09 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

4 dagen nog jonge;)
ga je niet naar de JC schaal dan?
is een halve oefenwedstrijd, maar inprincipe gaat t om t echie:)
Moet Ajax over 4 dagen alweer??? Zo dat gaat snel!!! Tegen wie???
remco k
 remco k - zondag 03 juni 2012 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 22:12 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Moet Ajax over 4 dagen alweer??? Zo dat gaat snel!!! Tegen wie???
FC Bal op het dak 4 met Amsterdammer 113 in de spits.... Ken je hem wel?? Frankie is gecharmeerd van hem en heeft hem al gebeld... Ik vind het maar een lompe hork...:-)
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 03 juni 2012 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 22:14 schreef remco k het volgende:

[..]

FC Bal op het dak 4 met Amsterdammer 113 in de spits.... Ken je hem wel?? Frankie is gecharmeerd van hem en heeft hem al gebeld... Ik vind het maar een lompe hork...:-)
Maar die gozer gaat scoren, let maar op mijn woorden!! Kenneth grijpt naast elke bal die hij op doel schiet!! ;-)
remco k
 remco k - zondag 03 juni 2012 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 22:20 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Maar die gozer gaat scoren, let maar op mijn woorden!! Kenneth grijpt naast elke bal die hij op doel schiet!! ;-)
Ik hoorde net dat hij wel van het omkopen is, dus dat zou zomaar kunnen..
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 03 juni 2012 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 22:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik hoorde net dat hij wel van het omkopen is, dus dat zou zomaar kunnen..
Maar dat gebeurt niet, want wil Kenneth eerlijk verslaan!!
nora
 nora - maandag 04 juni 2012 - 00:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 13:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt het gaat niet om de spelers maar meer om de posities....van Bommel en de Jong speelde gisteren meer naar voor....er stond er altijd wel 1 tussen de linies....dan speel je met 2 controlerende middenvelders toch aanvallend...vd Vaart en de Jong zijn twee verschilende voetballers die moet je eigenlijk niet met elkaar vergelijken....de Jong speelt veel meer controlerend gaat het duel niet uit de weg....vd Vaart is aanvallend ingesteld met een super goede traptechniek...ieder zijn specialiteit...
Klopt maar als Aacied ga je altijd voor het aanvallende syst.dus vind ik v/d Vaart mijn mening boys.
nora
 nora - maandag 04 juni 2012 - 00:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juni 2012 - 14:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Klopt en dat is waardoor we dit saaie voetbal krijgen
Eide
 Eide - maandag 04 juni 2012 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juni 2012 - 00:31 schreef nora het volgende:

[..]

Klopt en dat is waardoor we dit saaie voetbal krijgen
Ben het niet met je eens dat het Nederlands elftal saai voetbal speelt. A;s dit elftal op stoom is, is het zelfs buitengewoon amusant. Het gaat alleen altijd uit van minimaal 6 veldspelers achter de bal houden, ofterwijl, het is buitengewoon defensief. Als je dan kijkt wat dit elftal daar mee opschiet is dat maar erg weinig. Kijk naar de interland tegen Duitsland waar Oranje, ondanks die 6 defensieve spelers + keeper aan alle kanten werd overlopen omdat we nergens in staat waren druk uit te oefenen op de plaatsen waar dat nodig was.

Dat zit hier ook de zwakte. Leuk dat de van Bommel en de Jong hebt spelen, maar kijk bijvoorbeeld naar Duitsland. Opbouwend begint het spelletje daar bij Khedira, hun controleur. Sneijder is er de speler niet naar om druk te zetten dus kon Khedira eigenlijk ongestoord zijn gang gaan. Dit is bij Spanje met Xavi Alonso niet anders. En in beide gevallen gaan die dan de creatieve middenvelders opzoeken. Van Bommel en De Jong, die eigenlijk verstorend zoeken moeten zijn, lopen pauzeloos achter die creatieve jongens aan, dus moeten de buitenspelers inzakken en knijpen om te storen, waardoor Oranje in de omschakeling dan ook tandloos is. Ondertussen wordt er nog steeds geen druk wordt gezet op de opbouwende speler....

Nu wil ik niet het 4-2-3-1 tot onzin verklaren. Je kan het bijvoorbeeld ook gewoon als 4-3-3 zien met de punt naar voren. Waar het om gaat is dat de defensieve instelling van Van Marwijk nergens tot aanwijsbare voordelen voor deze ploeg leid. En wat is daar dan het nut van? Waarom zou je zo veel voetbal inleveren als je netto effect bijna nul is? Haal er dan een controleur vanaf, ga met de punt naar achter spelen met v.d. Vaart en laat van Bommel spelen zoals hij dat bij AC Milan doet, als pure controleur.

Bij balverlies moet VDV dan inderdaad snel omschakelen, maar dat is juist een grote kracht van Raf. Je wint veel voetbal en mijns inziens lever je eigenlijk niets in ten opzichte van nu.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 juni 2012 door Eide --
remco k
 remco k - maandag 04 juni 2012 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juni 2012 - 00:28 schreef nora het volgende:

[..]

Klopt maar als Aacied ga je altijd voor het aanvallende syst.
Wat een onzin, je kan met 2 controleurs zeker zo aanvallend spelen als met 1.. Het is maar net hoe diep iedereen staat..
Eide
 Eide - maandag 04 juni 2012 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juni 2012 - 13:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat een onzin, je kan met 2 controleurs zeker zo aanvallend spelen als met 1.. Het is maar net hoe diep iedereen staat..
iet helemaal mee eens. Controleurs hebben toch duidelijk een andere speelwijze dan aanvallende middenvelders en reageren anders op situaties zoals die ontstaan. Controleurs zullen sneller geneigd zijn achter te gaan lopen en denken dan aanvallende middenvelders en op die manier zijn 2 controleurs natuurlijk altijd een minder aanvallend ingesteld type.
remco k
 remco k - maandag 04 juni 2012 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juni 2012 - 13:57 schreef Eide het volgende:

[..]

iet helemaal mee eens. Controleurs hebben toch duidelijk een andere speelwijze dan aanvallende middenvelders en reageren anders op situaties zoals die ontstaan. Controleurs zullen sneller geneigd zijn achter te gaan lopen en denken dan aanvallende middenvelders en op die manier zijn 2 controleurs natuurlijk altijd een minder aanvallend ingesteld type.
Aanvallend spelen hoeft niet altijd te beteken dat je de bal moet hebben, het kan ook met hoog en snel druk zetten te maken hebben, als je de Jong en van Bommel op die manier gebruikt kun je echt heel aanvallend spelen naar mijn idee..
Loetje
 Loetje - maandag 04 juni 2012 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juni 2012 - 14:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Aanvallend spelen hoeft niet altijd te beteken dat je de bal moet hebben, het kan ook met hoog en snel druk zetten te maken hebben, als je de Jong en van Bommel op die manier gebruikt kun je echt heel aanvallend spelen naar mijn idee..
wel eens, tis wel zo dat je als die spelers zijnde dan ook wel voetballend vermogen moet hebben. dat vind ik persoonlijk meevallen. bij ajax scoorde de jong veel. speelt nu ook anders. maar vind zn bijdrage toch minder. evenals van bommel
Eide
 Eide - maandag 04 juni 2012 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juni 2012 - 14:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Met van Bommel kan dat, met de Jong niet. Die is daar echt niet een speler naar. Dan moet je toch echt meer naar een type Anita, jongens die echt goed kunnen voetballen en vooruit pressie kunnen zetten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Europees Kampioenschap 2012

0.0113220