BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Europees Kampioenschap 2012

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 05 juni 2012 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juni 2012 - 15:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Met van Bommel kan dat, met de Jong niet. Die is daar echt niet een speler naar. Dan moet je toch echt meer naar een type Anita, jongens die echt goed kunnen voetballen en vooruit pressie kunnen zetten.
Ik vind dan echt dat je de voetballende kwaliteiten van de Jong onderschat.
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 juni 2012 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 10:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dan echt dat je de voetballende kwaliteiten van de Jong onderschat.
uit het verleden blijkt dat hij aanvallend heel goed uit te weg kan, kijk destijds bij ajax. maar je ziet hem ook niet veel meer voorin, mede door zn positie. maar ook voetballend komt hij er minder uit. meer een soort stofzuiger aan het worden
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 juni 2012 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juni 2012 - 15:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Met van Bommel kan dat, met de Jong niet. Die is daar echt niet een speler naar. Dan moet je toch echt meer naar een type Anita, jongens die echt goed kunnen voetballen en vooruit pressie kunnen zetten.
als je over 2 echt voetballende controleurs praat, heb je het over strootman en anita! maar kies maar... denk sowiezo dat na het EK toch aan een nieuw jong elftal gebouwd gaat worden
Eide
 Eide - dinsdag 05 juni 2012 - 12:45   quote  deeplink  
Nou ja, ik vind van Bommel echt nog wel heel goed, en voetballend zeker ook prima en bovendien ook een prima schot in de benen. Die kan je er goed bij hebben, zeker zoals hij de laatste 3 jaar weer speelt nadat hij toch in een flinke dip heeft gezeten.

Een eventuele keuze tussen Strootman dus bepaal je dan op basis van de tegenstander welke van die 2 je opstelt.

Ik vind de Jong voetballend adequaat. Dat heeft alleen meer met de mentaliteit en speelwijze van Nigel de Jong te maken. Nigel levert namelijk elke bal pronto in bij van Bommel of Sneijder. Hij denkt verdedigend, pakt een bal af en levert die in. Daar is Nigel gewoon erg goed in. Maar als pure voetballer is hij wel beperkt. Dat lost hij goed op maar dat doet niets af aan zijn beperkte voetballend vermogen.

Ik denk dat je basis elf, zeker met de rijkdom die Oranje heeft aan kwalitatief goede voetballers, af zou moeten hangen van de specifieke kwaliteiten die je zoekt voor een bepaalde wedstrijd. Natuurlijk speelt ingespeeld raken ook een rol, maar alle internationals hebben al zo vaak samen gespeeld dat je redelijkerwijs mag verwachten dat ze prima uit de voeten kunnen als er op 1 positie een andere spelers staat.
Eide
 Eide - dinsdag 05 juni 2012 - 12:53   quote  deeplink  
Aanvullend, gezien de geluiden die KJH maakt zou het mij niet verbazen als hij bedankt voor Oranje als RVP weer niet functioneert in de spits (als tijdens het WK) en Bertje verder gaat zoals hij doet.
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 juni 2012 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 12:53 schreef Eide het volgende:
Aanvullend, gezien de geluiden die KJH maakt zou het mij niet verbazen als hij bedankt voor Oranje als RVP weer niet functioneert in de spits (als tijdens het WK) en Bertje verder gaat zoals hij doet.
valt nog te begrijpen ook. kijk enkel de statistieken maar
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 juni 2012 - 13:18   quote  deeplink  
en gezien huntelaar ons zon beetje naar het EK heeft geleid, mag hij er ook wel spelen vind ik.
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 juni 2012 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juni 2012 - 00:31 schreef nora het volgende:

[..]

Klopt en dat is waardoor we dit saaie voetbal krijgen
dat is het niet! heel veel jongens hebben het een beetje hoog zitten bij zichzelf. erg veel spelers halen in het NL elftal verreweg niet het niveau bij hun eigen club!
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 juni 2012 - 13:22   quote  deeplink  
kijk ikzelf, en veel mensen zullen het oneens zijn, maar ik speelde met een hele andere aaval, zoals johan dekrsen gister zei, waarom een rechtspoot of links en andersom, ik had met robben op links en narsingh op rechts gespeelt. huntelaar in de spits en affelay erachter! is het tenminste niet zo voorspelbaar
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 juni 2012 - 13:23   quote  deeplink  
met andere woorden sneijder eruit!, maar dat is mijn mening
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 juni 2012 - 13:25   quote  deeplink  
alles wat arjen robben doet is zo voorspelbaar. kijk in de CL finale, maakt 56 keer dezelfde achtie vanaf rechts naar binnen. het blijft mis gaan. scoor niet voor niets vrijwel nooit uit die acties in grote wedstrijden. hij scoort wel, maar uit penaltys of voorzetten. zelde vanuit zn eigen actie tegen grote ploegen
nora
 nora - dinsdag 05 juni 2012 - 13:55   quote  deeplink  
Dat ligt allemaal aan deze coach die ook zo voorspelbaar is,en niet de mensen gebruikt met hun kwaliteiten.Je zou inderdaad Arjan op links kunnen zetten en Narsingh op rechts Huntelaar spits en van Persie er achter met v/d Vaart of Sneijder en 1 controleur van Bommel of de Jong dan wordt je veel aanvallender.
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 juni 2012 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 13:55 schreef nora het volgende:
Dat ligt allemaal aan deze coach die ook zo voorspelbaar is,en niet de mensen gebruikt met hun kwaliteiten.Je zou inderdaad Arjan op links kunnen zetten en Narsingh op rechts Huntelaar spits en van Persie er achter met v/d Vaart of Sneijder en 1 controleur van Bommel of de Jong dan wordt je veel aanvallender.
weetje, opzich te aanvallend is riskant omdat de verdediging niet deugt. sowiezo na het ek zou ik gaan bouwen aan het een nieuw elftal! volgende generatie staat al klaar!

maar narsing levert zoveel assists, huntelaar knikt alles binnen. van persie maakt het op 10 ook niet. alleen als je hem een hele vrije rol in de spits geeft. hoe goed die ook is. is dit elftal hoort hij niet thuis, althans in dit systeem. ik zou affelay op 10 zetten
remco k
 remco k - dinsdag 05 juni 2012 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 17:02 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

weetje, opzich te aanvallend is riskant omdat de verdediging niet deugt. sowiezo na het ek zou ik gaan bouwen aan het een nieuw elftal! volgende generatie staat al klaar!

maar narsing levert zoveel assists, huntelaar knikt alles binnen. van persie maakt het op 10 ook niet. alleen als je hem een hele vrije rol in de spits geeft. hoe goed die ook is. is dit elftal hoort hij niet thuis, althans in dit systeem. ik zou affelay op 10 zetten
Volgens mij schiet van Persie ze er ook wel vrij makkelijk in.. die heeft er 28 gemaakt bij Oranje tegen 31 van Huntelaar, en dat terwijl Huntelaar veel vaker in de spits heeft gespeeld.. Ik dacht dat het ook heel wat minder was maar het verschil is dus miniem..

Ik moet wel zeggen dat ik vind dat beide heren te weinig scoren in de belangrijke wedstrijden, zowel bij hun club als bij het NL elftal, veel van de goals worden tegen de kleinere landen gemaakt..

Iemand als Sneijder daarentegen scoort wel altijd in de grote wedstrijden... Ik blijf erbij dat van Persie op 10 moet met Sneijder daarnaast of er iets achter en van Bommel als controleur, Robben en Affelay moeten maar uitzoeken hoe ze het op de vleugels doen, ik vind dat men daar veel meer moet variëren dan dat nu gebeurt.. dan met Huntelaar echt heel diep op 9 weet de tegenstander verdedigend echt niet meer waar ze het moeten zoeken hoor..
nora
 nora - dinsdag 05 juni 2012 - 17:57   quote  deeplink  
Klopt van Persie op 10 en Huntelaar diep en Snijder of v/d Vaart er naast met van Bommel als een grote Anita en Robben en Affelay evt switsend van rechts naar links,dan heb je echt een levensgevaarlijke aanval,en zo ontlast je ook de verdediging omdat de tegenstander niet aan aanvallen toekomt.
Eide
 Eide - dinsdag 05 juni 2012 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 17:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij schiet van Persie ze er ook wel vrij makkelijk in.. die heeft er 28 gemaakt bij Oranje tegen 31 van Huntelaar, en dat terwijl Huntelaar veel vaker in de spits heeft gespeeld.. Ik dacht dat het ook heel wat minder was maar het verschil is dus miniem..
Maak dat zelfde vergelijk eens op basis van speelminuten. Dan wordt het verschil een stuk groter hoor. Het gemiddelde van Huntelaar kent geen gelijke.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 juni 2012 door Eide --
joduh
 joduh - dinsdag 05 juni 2012 - 19:18   quote  deeplink  
Kut voetbal man....wil je nie zien toch??? Tering kakkerlak boven onze Hunter!!!!
Vieze van marwijk!!!! Raffie ernaast ... Kijk er geen minuut naar en hoop dat ze er met 2 wedstrijden al uitliggen.......
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 05 juni 2012 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 19:18 schreef joduh het volgende:
Kut voetbal man....wil je nie zien toch??? Tering kakkerlak boven onze Hunter!!!!
Vieze van marwijk!!!! Raffie ernaast ... Kijk er geen minuut naar en hoop dat ze er met 2 wedstrijden al uitliggen.......
Hahahahahahahahaha kafmees.......jij veranderd nooit gap
joduh
 joduh - dinsdag 05 juni 2012 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 19:21 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hahahahahahahahaha kafmees.......jij veranderd nooit gap
Haha Nope ouwe ........de tering met oranje .....;-)
Ik ben voor Denemarken ouwe...... Jij?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 05 juni 2012 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 19:26 schreef joduh het volgende:

[..]

Haha Nope ouwe ........de tering met oranje .....;-)
Ik ben voor Denemarken ouwe...... Jij?
Ach zal me worst wezen......laat Catalonié maar winnen......met Cruijff als bondscoatch
joduh
 joduh - dinsdag 05 juni 2012 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 19:31 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ach zal me worst wezen......laat Catalonié maar winnen......met Cruijff als bondscoatch
Haha ook goed!!!!! Drink daar wel bier op man!!!!!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 05 juni 2012 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 19:34 schreef joduh het volgende:

[..]

Haha ook goed!!!!! Drink daar wel bier op man!!!!!!
Hehehehehehehe doen wij op alles ouwe........maar kom maar op
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 05 juni 2012 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 19:18 schreef joduh het volgende:
Ach, die opperkakkerlak neukt al die kakkerlakken en gemeentehoeren in hun reet man!!! Hoop dat ze na 1 wedstrijd al kansloos zijn!! Beter gewoon dat ze helemaal niet gaan!! En als ik Hunter was zou ik die smerige opperkakkerlak op zijn smoel slaan!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 05 juni 2012 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 20:54 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ach, die opperkakkerlak neukt al die kakkerlakken en gemeentehoeren in hun reet man!!! Hoop dat ze na 1 wedstrijd al kansloos zijn!! Beter gewoon dat ze helemaal niet gaan!! En als ik Hunter was zou ik die smerige opperkakkerlak op zijn smoel slaan!!
Hahahahahahahahahaha............is Joduh jou papa ouwe??
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 05 juni 2012 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 21:01 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hahahahahahahahahaha............is Joduh jou papa ouwe??
Echt niet gap, maar we denken wel hetzelfde!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 05 juni 2012 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 21:02 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Echt niet gap, maar we denken wel hetzelfde!!
Dubbel account dan??
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 05 juni 2012 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 21:04 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dubbel account dan??
Probeer je me soms een ban aan te naaien gap???
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 05 juni 2012 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 21:06 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Probeer je me soms een ban aan te naaien gap???
Nee heb ik alleen bij bob dildo en lonsdale gedaan
Ajx
 Ajx - dinsdag 05 juni 2012 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 21:07 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Nee heb ik alleen bij bob dildo en lonsdale gedaan
bob dildo? Die kan ik me niet herinneren, londsdale die sukkel wel!
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 05 juni 2012 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 22:01 schreef Ajx het volgende:

[..]

bob dildo? Die kan ik me niet herinneren, londsdale die sukkel wel!
Heb zoveel lol gehad in de tijd van bob dildo.. Echt geniaal was dat..
Zoek maar op.. ;-)
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 05 juni 2012 - 22:04   quote  deeplink  
Zoals dit: http://forum.headliner.nl/topic-20237/p14/#457663
Ajx
 Ajx - dinsdag 05 juni 2012 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 22:02 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Heb zoveel lol gehad in de tijd van bob dildo.. Echt geniaal was dat..
Zoek maar op.. ;-)
Hoe moet ik dat opzoeken dan? Is hier ook zo een opzoek methode?
Ajx
 Ajx - dinsdag 05 juni 2012 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Zie bob dildo zelf nergens staan, wel een paar obscene plaatjes en teksten...
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 05 juni 2012 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 22:06 schreef Ajx het volgende:

[..]

Zie bob dildo zelf nergens staan, wel een paar obscene plaatjes en teksten...
Haha, http://forum.headliner.nl/topic-20237/p17/#458145
Hier zitten wat gequote posts van hem bij, want z'n eigen berichten zijn daar verwijderd..
Is moeilijk om te vinden, want tot nog toe vind ik ze alleen in het café..
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 05 juni 2012 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 22:04 schreef Ajx het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat opzoeken dan? Is hier ook zo een opzoek methode?
Onder het logo van Headliner (Bovenaan) staat een 'Zoekbutton'.
remco k
 remco k - dinsdag 05 juni 2012 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 juni 2012 - 19:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Maak dat zelfde vergelijk eens op basis van speelminuten. Dan wordt het verschil een stuk groter hoor. Het gemiddelde van Huntelaar kent geen gelijke.
Klopt, maar scoort ook niet of zelden in belangrijke wedstrijden..... Begrijp me niet verkeerd, want ik wil Huntelaar ook het liefst op 9 aangezien hij wel een echte 9 is..
Enigma
 Enigma - woensdag 06 juni 2012 - 11:48   quote  deeplink  
Wat R de Boer zegt roep ik al sinds die hondelul van een van Marwijk oranje doet.

In de eerste plaats heeft hij niks anders gedaan dan alleen de vruchten geplukt van het werk van San Marco. Vergelijk maar kampioenschap Koeman na het werk van Co, paar jaar terug.

In de tweede plaats heeft hij langzaam maar zeker de Ajacieden weggewerkt en is het allemaal PSV en Feijenoord wat de klok slaat. Zet hij ook nog de superrat Bommel steeds neer omdat het zijn schoonzoon is. Bouma kent ie ook nog. PSV gaat hij straks trainer worden na advocaat; goh wat een toeval allemaal hè?? Grootste voorbeeld is het schandalige passeren van Huntelaar ten faveure van de twee meest geliefde spelers (bij het homo publiek dan) Appelvlaai en die misplaatst arrogante Persie. Die twee holmaten naaien hun eigen collega's eruit. Liggen zeker ook op één kamer; the dark room.. Huntelaar had er gewoon in moeten staan.

Anyway, ik zal wel geen vrienden extra maken hiermee, ik ben hoe dan ook geen Oranje fan. Daar heb ik mijn redenen voor. Mijn landenteam is sinds jaren De Mannschaft. Dus het boeit mij ook eigenlijk niet als Nederland er snel uit ligt. Ik denk dat oranje er in de eerste ronde uit vliegt. Portugal en zeker Duitsland zijn gewoon sterker en hebben meer "kampftrieb", echte toernooi ploegen. Denemarken is ook niet slecht en daarom zie ik ze dus echt niet verder komen. Wat zal ik genieten als die fuck Bommel even kennis maakt met een kleine ingreep van Schweinsteiger waarbij Bommel iets ernstigs scheurt of breekt, heerlijk. Of rood wat hij anderen altijd probeert aan te smeren.. (PSV Ajax paar jaar terug met Snijeder??) Maar goed, Nederland word hoe dan ook geen kampioen.

Wordt Duitsland of anders Spanje. Outsiders voor mij Frankrijk en toch nog Italië.
remco k
 remco k - woensdag 06 juni 2012 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 juni 2012 - 11:48 schreef Enigma het volgende:
Wat R de Boer zegt roep ik al sinds die hondelul van een van Marwijk oranje doet.

In de eerste plaats heeft hij niks anders gedaan dan alleen de vruchten geplukt van het werk van San Marco. Vergelijk maar kampioenschap Koeman na het werk van Co, paar jaar terug.

In de tweede plaats heeft hij langzaam maar zeker de Ajacieden weggewerkt en is het allemaal PSV en Feijenoord wat de klok slaat. Zet hij ook nog de superrat Bommel steeds neer omdat het zijn schoonzoon is. Bouma kent ie ook nog. PSV gaat hij straks trainer worden na advocaat; goh wat een toeval allemaal hè?? Grootste voorbeeld is het schandalige passeren van Huntelaar ten faveure van de twee meest geliefde spelers (bij het homo publiek dan) Appelvlaai en die misplaatst arrogante Persie. Die twee holmaten naaien hun eigen collega's eruit. Liggen zeker ook op één kamer; the dark room.. Huntelaar had er gewoon in moeten staan.

Anyway, ik zal wel geen vrienden extra maken hiermee, ik ben hoe dan ook geen Oranje fan. Daar heb ik mijn redenen voor. Mijn landenteam is sinds jaren De Mannschaft. Dus het boeit mij ook eigenlijk niet als Nederland er snel uit ligt. Ik denk dat oranje er in de eerste ronde uit vliegt. Portugal en zeker Duitsland zijn gewoon sterker en hebben meer "kampftrieb", echte toernooi ploegen. Denemarken is ook niet slecht en daarom zie ik ze dus echt niet verder komen. Wat zal ik genieten als die fuck Bommel even kennis maakt met een kleine ingreep van Schweinsteiger waarbij Bommel iets ernstigs scheurt of breekt, heerlijk. Of rood wat hij anderen altijd probeert aan te smeren.. (PSV Ajax paar jaar terug met Snijeder??) Maar goed, Nederland word hoe dan ook geen kampioen.

Wordt Duitsland of anders Spanje. Outsiders voor mij Frankrijk en toch nog Italië.
Welke Ajacieden heeft hij weggewerkt dan???
Enigma
 Enigma - woensdag 06 juni 2012 - 17:45   quote  deeplink  
Kijk naar zijn selectie beleid..

Ik noem even een paar namen en dan is deze dicussie ook meteen voor mij gesloten;

Emanuelson, Huntelaar, Vermeer, vd Vaart.. Dan kunnen we wel even doorgaan hoor. En ja, ik weet dat ze niet allemaal meer voor Ajax spelen maar zijn wel erg geliëerd aan Ajax. Waarom bijvoorbeeld altijd Bommel? San Marco speelde super voetbal, zonder Bommel maar met durf, flair en gogme. Marwijk is een saaie, lelijk voetbal trainer, geboren loser.

Zet daar maar Co of van Gaal, Rijkaard, van Basten of zelfs Gullit. Maar goed, zoals ik al zei, oranje boeit me totaal niet. Ging alleen ff om het anti Ajax beleid van die zak. Geen Vermeer uitnodigen maar wel die knuppels.. Geen Urby maar zo'n omhoog gevallen eikel uit Eindhoven.. laat me niet lachen man.. Ronaldo pist nu al in zijn broek.
remco k
 remco k - woensdag 06 juni 2012 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 juni 2012 - 17:45 schreef Enigma het volgende:
Kijk naar zijn selectie beleid..

Ik noem even een paar namen en dan is deze dicussie ook meteen voor mij gesloten;

Emanuelson, Huntelaar, Vermeer, vd Vaart.. Dan kunnen we wel even doorgaan hoor. En ja, ik weet dat ze niet allemaal meer voor Ajax spelen maar zijn wel erg geliëerd aan Ajax. Waarom bijvoorbeeld altijd Bommel? San Marco speelde super voetbal, zonder Bommel maar met durf, flair en gogme. Marwijk is een saaie, lelijk voetbal trainer, geboren loser.

Zet daar maar Co of van Gaal, Rijkaard, van Basten of zelfs Gullit. Maar goed, zoals ik al zei, oranje boeit me totaal niet. Ging alleen ff om het anti Ajax beleid van die zak. Geen Vermeer uitnodigen maar wel die knuppels.. Geen Urby maar zo'n omhoog gevallen eikel uit Eindhoven.. laat me niet lachen man.. Ronaldo pist nu al in zijn broek.
Ronaldo speelt waarschijnlijk tegen v/d Wiel.. Maar je wilt toch niet serieus gaan zeggen dat Urby goed kan verdedigen???? Ik had Urby trouwens wel meegenomen maar dan i.p.v. Schaars die helemaal niks toevoegt aan deze selectie. Dat v/d Vaart en Huntelaar wissel staan is gewoon een keuze die hij maakt en dan ook nog 1 waar ik misschien niet achter sta maar wel snap, net zoals dat Mathijssen zal spelen voor Bouma..

Er zitten 7 (voormalig) Ajacieden in de selectie waarvan er 5 zeker een basisplek zullen hebben, volgens mij dus ruim hofleverancier.. Volgens mij valt dat dus wel mee met dat Anti Ajax beleid..
Enigma
 Enigma - woensdag 06 juni 2012 - 18:55   quote  deeplink  
We verschillen hierover van mening, prima. Ik zou zeggen luister even goed naar de broer van onze hoofdcoach..

Nooit gezien dat Ronaldo rondzwerft? En ja, ik vind Urby wel zeker kwaliteiten hebben als LB, in ieder geval meer dan die joker uit Eindhoven. Maar als jij dat anders ziet, fine. We zullen zien wat het Nederland brengt.

Ik laat het hierbij vwb dit punt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 06 juni 2012 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 juni 2012 - 14:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Nee zijn keuze is gevallen voor van Persie .....Huntelaar is goed voor de kwalificatie...op het WK of EK tournooi is hij bankzitter....

van Persie, Bouma en Willems....vreemd....vriendjespolitiek ?

van Marwijk/Feyenoord...Faber en Cocu/PSV...Anita naar huis...Siem de Jong naar huis....Emanuelson...naar huis....Huntelaar op de bank....van der Wiel ??? op de bank ???
Had het al laten weten...gelukkig is Cruyff het ook oneens met van Marwijk....maar goed van Rhijn vind ik weer iets te ver gaan.....de uitspraken van Cruyff getuigen weer wel van lef...

http://www.soccernews.nl/news/157949/Cruijff_oneens_met_Van_Marwijk:_Had_Van_Rhijn,_Emanuelson_en_Maher_meegenomen
nora
 nora - woensdag 06 juni 2012 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juni 2012 - 10:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Ben het niet met je eens dat het Nederlands elftal saai voetbal speelt. A;s dit elftal op stoom is, is het zelfs buitengewoon amusant. Het gaat alleen altijd uit van minimaal 6 veldspelers achter de bal houden, ofterwijl, het is buitengewoon defensief. Als je dan kijkt wat dit elftal daar mee opschiet is dat maar erg weinig. Kijk naar de interland tegen Duitsland waar Oranje, ondanks die 6 defensieve spelers + keeper aan alle kanten werd overlopen omdat we nergens in staat waren druk uit te oefenen op de plaatsen waar dat nodig was.

Dat zit hier ook de zwakte. Leuk dat de van Bommel en de Jong hebt spelen, maar kijk bijvoorbeeld naar Duitsland. Opbouwend begint het spelletje daar bij Khedira, hun controleur. Sneijder is er de speler niet naar om druk te zetten dus kon Khedira eigenlijk ongestoord zijn gang gaan. Dit is bij Spanje met Xavi Alonso niet anders. En in beide gevallen gaan die dan de creatieve middenvelders opzoeken. Van Bommel en De Jong, die eigenlijk verstorend zoeken moeten zijn, lopen pauzeloos achter die creatieve jongens aan, dus moeten de buitenspelers inzakken en knijpen om te storen, waardoor Oranje in de omschakeling dan ook tandloos is. Ondertussen wordt er nog steeds geen druk wordt gezet op de opbouwende speler....

Nu wil ik niet het 4-2-3-1 tot onzin verklaren. Je kan het bijvoorbeeld ook gewoon als 4-3-3 zien met de punt naar voren. Waar het om gaat is dat de defensieve instelling van Van Marwijk nergens tot aanwijsbare voordelen voor deze ploeg leid. En wat is daar dan het nut van? Waarom zou je zo veel voetbal inleveren als je netto effect bijna nul is? Haal er dan een controleur vanaf, ga met de punt naar achter spelen met v.d. Vaart en laat van Bommel spelen zoals hij dat bij AC Milan doet, als pure controleur.

Bij balverlies moet VDV dan inderdaad snel omschakelen, maar dat is juist een grote kracht van Raf. Je wint veel voetbal en mijns inziens lever je eigenlijk niets in ten opzichte van nu.
Dat is wat ik ook bedoel met vanBommel en de Jong is het voetbal te angstig en te behoudend je moet is tellen hoeveel ballen breed en terug gespeeld worden en dat zegt Cruyff ook al die ballen breed en terug zijn ongevaarlijk en komen je beste spelers niet aan de bal en met v/d Vaart heb je veel meer diepte en komen onze goede spelers meer aan de bal en wordt het spel ook veel aantrekkelijker dat is wat ik bedoel.
nora
 nora - woensdag 06 juni 2012 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juni 2012 - 13:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat een onzin, je kan met 2 controleurs zeker zo aanvallend spelen als met 1.. Het is maar net hoe diep iedereen staat..
Je moet is goed kijken Remco hoeveel ballen onze controleurs vooruit spelen daar schrik je van.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 juni 2012 door nora --
nora
 nora - woensdag 06 juni 2012 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juni 2012 - 14:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Aanvallend spelen hoeft niet altijd te beteken dat je de bal moet hebben, het kan ook met hoog en snel druk zetten te maken hebben, als je de Jong en van Bommel op die manier gebruikt kun je echt heel aanvallend spelen naar mijn idee..
Ja maar van Bommel kan het niet meer en de Jong doet het niet.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 06 juni 2012 - 19:40   quote  deeplink  
Het moet niet gekker worden....Mathijssen misschien naar huis....
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/206893/mathijsen-mist-mogelijk-complete-ek/

Ik hoop op Anita...of Maduro....niet als de vervangers van Mathijssen....hij kan namelijk een extra speler oproepen als Mathijssen naar huis gaat....op de plaats van mathijssen kunnen Vlaar...Bouma en Boularouz spelen....dus gaat hij niet nog een verdediger oproepen denk ik.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 juni 2012 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 06 juni 2012 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 juni 2012 - 19:31 schreef nora het volgende:

[..]

Dat is wat ik ook bedoel met vanBommel en de Jong is het voetbal te angstig en te behoudend je moet is tellen hoeveel ballen breed en terug gespeeld worden en dat zegt Cruyff ook al die ballen breed en terug zijn ongevaarlijk en komen je beste spelers niet aan de bal en met v/d Vaart heb je veel meer diepte en komen onze goede spelers meer aan de bal en wordt het spel ook veel aantrekkelijker dat is wat ik bedoel.
Hij moet zijn schoonzoon naar de kant halen...maar dat doet hij never nooit....van Bommel is te traag geworden in vergelijking met twee jaar geleden....de Jong laten staan en Sneyder terug laten zakken...van Persie op Sneyder zijn positie en Hunter op 9....

Meulensteen...assistent van Manchester United vindt dat ze allebei te traag zijn....
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/79895/meulensteen-van-bommel-en-de-jong-vertragen-het-spel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 juni 2012 door Jack Huntelaar --
nora
 nora - woensdag 06 juni 2012 - 20:19   quote  deeplink  
Klopt ook gisterenavond werd het weer aangehaald dat onze 2 controleurs van een matig niveau zijn van Bommel is tetraag geworden dus komt niet meer in de 16 van de tegenpartij en met alle respect mis ik de klasse bij de Jong daar zou v/d Vaart of Sneijder veel beter kunnen spelen.
remco k
 remco k - woensdag 06 juni 2012 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 juni 2012 - 18:55 schreef Enigma het volgende:
We verschillen hierover van mening, prima. Ik zou zeggen luister even goed naar de broer van onze hoofdcoach..

Nooit gezien dat Ronaldo rondzwerft? En ja, ik vind Urby wel zeker kwaliteiten hebben als LB, in ieder geval meer dan die joker uit Eindhoven. Maar als jij dat anders ziet, fine. We zullen zien wat het Nederland brengt.

Ik laat het hierbij vwb dit punt.
En die heeft dus gelijk??? Waarom zou zo iemand gelijk hebben ten op zichte van iemand anders??? Ronaldo zwerft niet zo heel veel rond hoor, heb vrijwel alles van Portugal en Madrid gezien dit en vorig jaar en heb hem maar weinig zien doen vanaf een andere kant dan links.. Ik zeg trouwens toch ook dat ik Urby mee zou nemen, alleen snap ik de bondscoach wel, Urby wil lekker eigenwijs geen back spelen terwijl als hij dat bij Ajax al was blijven doen hij na van Bronckhorst vrijwel zeker de nieuwe back was geworden, nu wil hij daar niet meer spelen en vind ik het van de bondscoach niet heel raar dat hij hem daarom ook niet voor die positie kiest.. Norgmaals, ik had hem wel meegenomen..
remco k
 remco k - woensdag 06 juni 2012 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 juni 2012 - 19:33 schreef nora het volgende:

[..]

Je moet is goed kijken Remco hoeveel ballen onze controleurs vooruit spelen daar schrik je van.
vast wel veel, anders kan Sneijder de bal niet krijgen.. Maar daar heb ik het ook niet over, ik zeg alleen dat er met dit systeem heel aanvallend gespeeld kan worden, alleen kiest van Marwijk daar niet voor en dat is jammer..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Europees Kampioenschap 2012

0.0118908