BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Europees Kampioenschap 2012

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 13 mei 2012 - 00:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 mei 2012 - 22:20 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

whahahahahahaha
Whahahahahahaha
Loetje
 Loetje - zondag 13 mei 2012 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 mei 2012 - 00:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Whahahahahahaha
ja vond hem wel komisch
Eide
 Eide - maandag 14 mei 2012 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 mei 2012 - 21:05 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

komen de groepsfase niet door
Ach jawel. Zo goed is Portugal als team nou ook weer niet. Iedereen kijkt naar Ronaldo, en die is ook exceptioneel maar verder is Portugal eigenlijk nergens structureel de meerdere van Oranje. Ik zie dit Portugal niet zomaar overeind blijven tegen het aanvallende geweld van Nederland. Omgekeerd heeft Nederland een speelwijze waardoor Ronaldo best wel eens op een eilandje terecht zou kunnen komen. Ik zie dat eigenlijk best positief in.
Eide
 Eide - maandag 14 mei 2012 - 15:40   quote  deeplink  
Ik las overigens een aardig stukje waarin een interessante opstelling en taktiek werd aangedragen.

Van Bommel achterin als centrale (vrije) verdediger en opbouwer met Heitinga als mandekker, en dan een 3 mans middenveld met v.d. Vaart met de punt naar achter en Sneijder + Affelay met het puntje naar voren.

Ik geloof nooit dat van Marwijk voor deze oplossing kiest, te weinig defensieve zekerheid voor Bert "controleur" van Marwijk maar toch wel een interessante. Eigenlijk kan ik me namelijk heel goed vinden in de optie om van Bommel centraal achterin op te stellen. Er komt een plekje vrij voor bijvoorbeeld Anita (naast de Jong), van Marwijk lost het probleem van te weinig kwaliteit achterin op, en van Bommel kan dat prima aan denk ik, want positioneel is van Bommel gewoon best heel sterk.

Of van Bommel defensief goed genoeg is weet ik niet maar Mathijssen is nu niet bepaald onomstreden. Het is in ieder geval een suggestie die prikkelt, en dat mag ik wel!
alibabba
 alibabba - maandag 14 mei 2012 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 mei 2012 - 15:40 schreef Eide het volgende:
Ik las overigens een aardig stukje waarin een interessante opstelling en taktiek werd aangedragen.

Van Bommel achterin als centrale (vrije) verdediger en opbouwer met Heitinga als mandekker, en dan een 3 mans middenveld met v.d. Vaart met de punt naar achter en Sneijder + Affelay met het puntje naar voren.

Ik geloof nooit dat van Marwijk voor deze oplossing kiest, te weinig defensieve zekerheid voor Bert "controleur" van Marwijk maar toch wel een interessante. Eigenlijk kan ik me namelijk heel goed vinden in de optie om van Bommel centraal achterin op te stellen. Er komt een plekje vrij voor bijvoorbeeld Anita (naast de Jong), van Marwijk lost het probleem van te weinig kwaliteit achterin op, en van Bommel kan dat prima aan denk ik, want positioneel is van Bommel gewoon best heel sterk.

Of van Bommel defensief goed genoeg is weet ik niet maar Mathijssen is nu niet bepaald onomstreden. Het is in ieder geval een suggestie die prikkelt, en dat mag ik wel!
Ik zag het ook maar ik zou v.Bommel niet weghalen van het middenveld hoor..ik zou wel vd.Vaart/Sneijder naast v.Bommel zetten en Robben, Huntelaar, v.Persie en Sneijder/Afellay laten spelen.
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 15 mei 2012 - 07:57   quote  deeplink  
Weet het niet. Voor een of andere reden kan het EK mij dit keer totaal niet boeien. Ik vraag me echter af waarom..

Is het de locatie?
Aan de spelers van het NL elftal kan het niet liggen want die zijn identiek aan 2 jaar geleden..

Ligt het aan Bert van Marwijk die spelers als Kuyt de voorkeur blijft geven terwijl hij voetballend echt, maar dan ook echt ontzettend zwak is? Ligt het aan Bert van Marwijk die alles behalve aantrekkelijk voetbal speelt, zeker gezien het materiaal (in aanvallend opzicht) wat wij hebben in het NL elftal?
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 mei 2012 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 - 07:57 schreef Booya4Afca het volgende:
Weet het niet. Voor een of andere reden kan het EK mij dit keer totaal niet boeien. Ik vraag me echter af waarom..

Is het de locatie?
Aan de spelers van het NL elftal kan het niet liggen want die zijn identiek aan 2 jaar geleden..

Ligt het aan Bert van Marwijk die spelers als Kuyt de voorkeur blijft geven terwijl hij voetballend echt, maar dan ook echt ontzettend zwak is? Ligt het aan Bert van Marwijk die alles behalve aantrekkelijk voetbal speelt, zeker gezien het materiaal (in aanvallend opzicht) wat wij hebben in het NL elftal?
Ik denk dat het het laatste is Booy...Nederland moet terug naar zijn identiteit...lekker fris en aanvallend spelen....niet bang zijn om te verliezen en de hele wereld laten zien dat mooi voetbal en resultaat samen gaan....onder v.Marwijk word er teveel met de handrem gespeeld en dat is doodzonde...een korte periode speelde vd.Vaart naast v.Bommel...dat waren wel mindere tegenstanders, maar het was een lust voor het oog en we boekte resultaat..daar moeten we naartoe en dan hebben we de meeste kans op succes!!
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 15 mei 2012 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 - 13:29 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik denk dat het het laatste is Booy...Nederland moet terug naar zijn identiteit...lekker fris en aanvallend spelen....niet bang zijn om te verliezen en de hele wereld laten zien dat mooi voetbal en resultaat samen gaan....onder v.Marwijk word er teveel met de handrem gespeeld en dat is doodzonde...een korte periode speelde vd.Vaart naast v.Bommel...dat waren wel mindere tegenstanders, maar het was een lust voor het oog en we boekte resultaat..daar moeten we naartoe en dan hebben we de meeste kans op succes!!
Strootman speelde ook goed op de positie van N.de Jong,

maar het is logish dat NL verdedigend speelt, de verdediging is zo zwak ten opzichte van Spanje en Duitsland.
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 mei 2012 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 - 19:05 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

maar het is logish dat NL verdedigend speelt, de verdediging is zo zwak ten opzichte van Spanje en Duitsland.
Als je verdedigend speelt blijft de verdediging net zo zwak als dat je aanvallend speelt...hoe meer je dus de nadruk legt op het verdedigende hoe zwakker het elftal word. Nederland heeft een goed middenveld en een uitstekende voorhoede dus leg je daar de nadruk. Wij moeten de bal hebben en dan haal je het meeste rendement. De verdediging zoveel mogelijk ontzien!!!
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 15 mei 2012 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 - 19:18 schreef alibabba het volgende:

[..]

Als je verdedigend speelt blijft de verdediging net zo zwak als dat je aanvallend speelt...hoe meer je dus de nadruk legt op het verdedigende hoe zwakker het elftal word. Nederland heeft een goed middenveld en een uitstekende voorhoede dus leg je daar de nadruk. Wij moeten de bal hebben en dan haal je het meeste rendement. De verdediging zoveel mogelijk ontzien!!!
maar doordat van Marwijk Bommel en de Jong op het middenveld opstelt, versterk hij de verdediging die daardoor meer aanbod komen, de aanval is al sterk genoeg zonder van der vaart.

442

________Persie_____Huntelaar________
Sneijder______________________Robben
________Bommel_________N.DeJong
Buttner__Mathijssen__Heitinga__Wiel
________________Steek_____________
Eide
 Eide - dinsdag 15 mei 2012 - 20:00   quote  deeplink  
Voorselectie

Doel: Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City) en Tim Krul (Newcastle United).

Verdediging: Vurnon Anita (Ajax), Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Ron Vlaar (Feyenoord), Wilfred Bouma (PSV), Gregory van der Wiel (Ajax) en Jetro Willems (PSV).

Middenveld: Ibrahim Afellay (Barcelona), Mark van Bommel (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Adam Maher (AZ), Stijn Schaars (Sporting Portugal), Wesley Sneijder (Inter), Kevin Strootman (PSV) en Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur).

Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Schalke´04), Luuk de Jong (FC Twente), Siem de Jong (Ajax), Dirk Kuyt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).
Eide
 Eide - dinsdag 15 mei 2012 - 20:06   quote  deeplink  
Dus Anita of Willems op LB. Opvallend.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 15 mei 2012 - 20:27   quote  deeplink  
van Marwijk snapt er niet veel...Emanuelson en Maduro naar huis sturen....ik zou gewoon Kuyt bij de groep houden hoor....en wat te denken van die oude Bouma en die andere gloeilamp Willems "#@%^$@$#....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 mei 2012 door Jack Huntelaar --
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - dinsdag 15 mei 2012 - 20:30   quote  deeplink  
Butner ook naar huis he!

Ik zie het al voor me Nani of Ronaldo vs Willems!
Bouma vs Gomez!

En ik zweer het je, bert zal the hunt en van persie niet samen opstellen.

Vroeg thuis!
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 16 mei 2012 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 - 20:30 schreef AFCA MARCO het volgende:
Butner ook naar huis he!

Ik zie het al voor me Nani of Ronaldo vs Willems!
Bouma vs Gomez!

En ik zweer het je, bert zal the hunt en van persie niet samen opstellen.

Vroeg thuis!
heeft ook zo zijn voordelen vroeg thuis zijn...
helemaal als Denemarken ook terug gaat, hebben we complete selectie weer thuis.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 16 mei 2012 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 - 20:06 schreef Eide het volgende:
Schaars lijkt de nieuwe LB te worden.
biba1970
 biba1970 - woensdag 16 mei 2012 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 - 19:18 schreef alibabba het volgende:

[..]

[/qgeef je helemaal gelijk ben ook voor van der vaart naast van bommel
nora
 nora - woensdag 16 mei 2012 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 - 13:29 schreef alibabba het volgende:

[..]

Helaas Ali ik vrees dat we weer worden opgescheept met een elftal met controleurs en werkers.Al jaren is ome Bert de angsthaas van het internationale voetbal,ik weet het nu al zeker geen Urby een aanvallend ingestelde back,maar we krijgen weer een nobody als back dat zal wel Willems worden of Anita.Dat zegt volgens mij genoeg over zijn opstelling.
En wat nog het ergste is de schildpad van Nederland meneer Bouma zit er nog steeds bij is bij PSV al lachwekkend.
Het wordt volgens mij gewoon een shit EK.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 mei 2012 door nora --
nora
 nora - woensdag 16 mei 2012 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 - 19:05 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Je moet juist aanvallend spelen want daar zit je kracht,als je verdedigend speelt krijgen onze sterkste spelers voorin teweinig de bal en dat maakt ons zwakker,vandaar dat wij geen kans hebben met deze bondscoach.
nora
 nora - woensdag 16 mei 2012 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 - 19:23 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

maar doordat van Marwijk Bommel en de Jong op het middenveld opstelt, versterk hij de verdediging die daardoor meer aanbod komen, de aanval is al sterk genoeg zonder van der vaart.

442

Het is toch van de zotte dat v/d Vaart wordt opgeofferd voor Nigel de Jong.
nora
 nora - woensdag 16 mei 2012 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 - 20:06 schreef Eide het volgende:
Is niet opvallend het is de angst van Bertje!!!
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 16 mei 2012 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 mei 2012 - 18:45 schreef nora het volgende:

[..]

Je moet juist aanvallend spelen want daar zit je kracht,als je verdedigend speelt krijgen onze sterkste spelers voorin teweinig de bal en dat maakt ons zwakker,vandaar dat wij geen kans hebben met deze bondscoach.
ik denk dat het dit jaar niet uit maakt, ik denk dat Duitsland het EK wint...
gewoon omdat ik het gevoel heb dat Robben, Sneijder en Persie er op het Ek niks van gaan bakken..
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 16 mei 2012 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 mei 2012 - 18:46 schreef nora het volgende:

[..]

Het is toch van de zotte dat v/d Vaart wordt opgeofferd voor Nigel de Jong.
heb je wel gelijk in.
de Jong moet je er in zetten, als je een wedstrijd op slot wil gooien, bijvoorbeeld als je voor komt tegen Duitsland in het laatste kwartier.
of in dat soort wedstrijden waar je de grip kwijt bent op het middenveld, dan kun je hem er in zetten zodat je weer wat grip krijgt op het middenveld.
alibabba
 alibabba - donderdag 17 mei 2012 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 - 19:23 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

442

Dus gaan we maar achteruit voetballen en verdedigend denken....op het WK 2010 deden we dat ook en kregen we zelfs vele kansen te verwerken tegen Japan en Slowakije. Tegen Brazilie hadden we alle geluk van de wereld want als we bij rust met 3-0 achterstaan, hadden we niks kunnen zeggen...met de Jong naast v.Bommel word de afstand te lang tussen de middenlinie en aanval waardoor de aanval niet zo goed kan excelleren...

Zet je naast Bommel vd.Vaart neer, word dat al stukken beter...je moet compact blijven spelen dus de achterste linie moet ook meer naar voren spelen...de afstanden naar mekaar toe moeten niet te groot zijn zodat je bij balverlies niet meteen uitgespeeld kan worden..Nederland moet lekker fris en aanvallend spelen...dat is onze cultuur en daar zijn wij uniek in...dat overboord gooien, vinden de echte voetballers in het NL elftal ook niets en kom je van de regen in de drup..
alibabba
 alibabba - donderdag 17 mei 2012 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 mei 2012 - 18:42 schreef nora het volgende:

[..]

Helaas Ali ik vrees dat we weer worden opgescheept met een elftal met controleurs en werkers.Al jaren is ome Bert de angsthaas van het internationale voetbal,ik weet het nu al zeker geen Urby een aanvallend ingestelde back,maar we krijgen weer een nobody als back dat zal wel Willems worden of Anita.Dat zegt volgens mij genoeg over zijn opstelling.
En wat nog het ergste is de schildpad van Nederland meneer Bouma zit er nog steeds bij is bij PSV al lachwekkend.
Het wordt volgens mij gewoon een shit EK.
Ik begrijp de keuzes van Bouma en Willems ook totaal niet...maar liefst 47 tegentreffers kreeg psv dit seizoen te verwerken...een verslaggever moet v.Marwijk daar eens mee confronteren....ben benieuwd hoe ie zich daar uitlult...ik las net dat Anita de laatste linksback geweest is in het NL elftal die nu nog bij de selectie zit...het zou dus heel goed kunnen dat hij de linksback word terwijl hij daar bij Ajax maar 6 wedstrijden gespeeld heeft dit seizoen...hij zou het zeker kunnen, maar ik had Urby er nog f bijgehouden..
Eide
 Eide - donderdag 17 mei 2012 - 11:59   quote  deeplink  
Ik vind de keuze voor Bouma ook vreemd. Urby was toch meer voor de hand liggend.

Dan op systemen. Ik verklaar een ieder die Nederland een verdedigend systeem wil laten spelen voor gek. En 442 is in en in verdedigend. Die verdediging is nu net waar Nederland het niet van moet hebben.

Nederland's kracht is de creatieve aanval. Zelfs de 4231 van van Marwijk is aanvallender dan 442. Hij kiest er alleen voor om niet voor een voetballende set cotroleurs op te stellen maar de Jong. Onverklaarbaar wat mij betreft, want met Raf en van Bommel heb je voetballende altijd het vermogen om je onder druk uit te spelen. Met de Jong kies je ervoor om vermogen te hebben om onder druk te kunnen spelen.

Vreemd, maar van Marwijk heeft succes en heeft dus (vooralsnog) gelijk.
jiu-jitsu,Purple B.
 jiu-jitsu,Purple B. - donderdag 17 mei 2012 - 12:04   quote  deeplink  
Ontopic
Helaas denk ik dat een elftal gevormd moet worden naar de wensen van
Huntelaar of V Persie om hun te laten schijnen,Zoals bij Hun eigen Club
Om nu deze 2 in 1 elftal te proppen en proberen naar hun gunsten het
elftal te laten spelen word denk ik te geforceerd...

Offtopic
heeft iemand beelden (een link) van de Europese titel van Oranje onder 17
Tegen de duitsers???
Alvast bedankt
Eide
 Eide - donderdag 17 mei 2012 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2012 - 12:04 schreef jiu-jitsu,Purple B. het volgende:
Ontopic

Offtopic
Tegen de duitsers???
Alvast bedankt
Ik heb het live gekeken op Euro sport :) Maar als je een samenvatting zoekt kan ik je niet helpen. Je hebt ook weinig gemist hoor. Duitsers 1x op de lat in de eerste helft, Menig met een bal op de doellijn, 2e helft een goal van Duitsland uit een corner en een goal van Acolatse in blessuretijd. Dan heb je de highlights helemaal gehad buiten de pingels om.

Misschien staat er een samenvatting op Eurosport, anders even Studio Sport bekijken?
jiu-jitsu,Purple B.
 jiu-jitsu,Purple B. - donderdag 17 mei 2012 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2012 - 13:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb het live gekeken op Euro sport :) Maar als je een samenvatting zoekt kan ik je niet helpen. Je hebt ook weinig gemist hoor. Duitsers 1x op de lat in de eerste helft, Menig met een bal op de doellijn, 2e helft een goal van Duitsland uit een corner en een goal van Acolatse in blessuretijd. Dan heb je de highlights helemaal gehad buiten de pingels om.

Misschien staat er een samenvatting op Eurosport, anders even Studio Sport bekijken?
Thx!

Al heb ik niet veel gemist, beelden zijn altijd leuk
vooral de teleurstelling van de Moffen als jood is dat altijd
leuk om te zien haha ;-))
Eide
 Eide - donderdag 17 mei 2012 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2012 - 13:12 schreef jiu-jitsu,Purple B. het volgende:

[..]

Thx!

Al heb ik niet veel gemist, beelden zijn altijd leuk
vooral de teleurstelling van de Moffen als jood is dat altijd
leuk om te zien haha ;-))
Eerlijk is eerlijk, de 2e helft waren de Duitsers echt beter. De Nederlandse jongens werden op vechtlust verslagen, en dit was een echte Duitse overwinning. Maar dat maakt niet uit, winnen is winnen.
jiu-jitsu,Purple B.
 jiu-jitsu,Purple B. - donderdag 17 mei 2012 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2012 - 13:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, de 2e helft waren de Duitsers echt beter. De Nederlandse jongens werden op vechtlust verslagen, en dit was een echte Duitse overwinning. Maar dat maakt niet uit, winnen is winnen.
ik heb hem net gezien op Eurosport

en hoevaak is nederland wel niet beter geweest dan duitsland
en duitsland scoorde in de laatste secondes,
Nederland was in de eerste helft beter, En nu scoorde nederland een keer
in de laatste secondes, En we winnen ook weer een keer met penalty's ;-))
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 18 mei 2012 - 00:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2012 - 12:04 schreef jiu-jitsu,Purple B. het volgende:
Ontopic

Offtopic
Tegen de duitsers???
Alvast bedankt
het probleem is: dat ze beiden in een opstelling spelen met 1 spits.
dus ik zeg Huntelaar in de spits Persie er achter, denk dat Bert dat ook doet zoiets.

maar Bertje moet zich wel Realiseren dat als die persie er weer niks van bakt dat we gewoon met Huntelaar moeten gaan spelen.
nora
 nora - vrijdag 18 mei 2012 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2012 - 11:19 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik begrijp de keuzes van Bouma en Willems ook totaal niet...maar liefst 47 tegentreffers kreeg psv dit seizoen te verwerken...een verslaggever moet v.Marwijk daar eens mee confronteren....ben benieuwd hoe ie zich daar uitlult...ik las net dat Anita de laatste linksback geweest is in het NL elftal die nu nog bij de selectie zit...het zou dus heel goed kunnen dat hij de linksback word terwijl hij daar bij Ajax maar 6 wedstrijden gespeeld heeft dit seizoen...hij zou het zeker kunnen, maar ik had Urby er nog f bijgehouden..
+ 100
nora
 nora - vrijdag 18 mei 2012 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 mei 2012 - 11:59 schreef Eide het volgende:
Ik vind de keuze voor Bouma ook vreemd. Urby was toch meer voor de hand liggend.

Dan op systemen. Ik verklaar een ieder die Nederland een verdedigend systeem wil laten spelen voor gek. En 442 is in en in verdedigend. Die verdediging is nu net waar Nederland het niet van moet hebben.

Nederland's kracht is de creatieve aanval. Zelfs de 4231 van van Marwijk is aanvallender dan 442. Hij kiest er alleen voor om niet voor een voetballende set cotroleurs op te stellen maar de Jong. Onverklaarbaar wat mij betreft, want met Raf en van Bommel heb je voetballende altijd het vermogen om je onder druk uit te spelen. Met de Jong kies je ervoor om vermogen te hebben om onder druk te kunnen spelen.

Vreemd, maar van Marwijk heeft succes en heeft dus (vooralsnog) gelijk.
Beste Eide hij heeft alle geluk van de wereld gehad in het laatste WK en met dramatisch voetbal ,hij zal met 1 controleur moeten spelen + v/d Vaart anders wordt het niks maar zijn keuze om Urby terug te sturen en Willems en Bouma te houden geven mij een nare smaak in de mond,volgens mij wordt het helemaal niks dit EK.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 18 mei 2012 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 mei 2012 - 09:18 schreef nora het volgende:

[..]

Beste Eide hij heeft alle geluk van de wereld gehad in het laatste WK en met dramatisch voetbal ,hij zal met 1 controleur moeten spelen + v/d Vaart anders wordt het niks maar zijn keuze om Urby terug te sturen en Willems en Bouma te houden geven mij een nare smaak in de mond,volgens mij wordt het helemaal niks dit EK.
haha, Bertje zal wel een mooie aanbieding hebben gehad en nu doet hij er alles aan om ontslagen te worden:P
nora
 nora - vrijdag 18 mei 2012 - 10:38   quote  deeplink  
Dat denk ik ook want dit moet toch iedereen opvallen !!!
Eide
 Eide - vrijdag 18 mei 2012 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 mei 2012 - 09:52 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

haha, Bertje zal wel een mooie aanbieding hebben gehad en nu doet hij er alles aan om ontslagen te worden:P
Neemt niet weg dat zolang als je wint, je gelijk hebt. Zo simpel zit we wereld wel weer in elkaar. Puur opportunisme natuurlijk maar goed, ook dat is nu eenmaal hoe de wereld in elkaar zit.
Loetje
 Loetje - vrijdag 18 mei 2012 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 mei 2012 - 10:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Ach jawel. Zo goed is Portugal als team nou ook weer niet. Iedereen kijkt naar Ronaldo, en die is ook exceptioneel maar verder is Portugal eigenlijk nergens structureel de meerdere van Oranje. Ik zie dit Portugal niet zomaar overeind blijven tegen het aanvallende geweld van Nederland. Omgekeerd heeft Nederland een speelwijze waardoor Ronaldo best wel eens op een eilandje terecht zou kunnen komen. Ik zie dat eigenlijk best positief in.
ik zal je uitleggen waarom ik nederland niet door de poule verwacht. duitsland vind ik gewoon beter. en dan doel ik niet op de 3-0 nederlaag in november. maar gewoon op het algemeen. bovendien zijn de achterin veel beter. denemarken kunnen we hebben al wordt die ploeg wel steeds beter! en portugal is fysiek veel sterker. en verdeigen kunnen ze als de best. is eigenlijk onze angstgegner. we hebben er de afgelopen jaren veel van verloren! ik ach spanje dit jaar ook niet top trouwens
Eide
 Eide - vrijdag 18 mei 2012 - 11:40   quote  deeplink  
Duitsland ben ik met je eens. Dat is een hele goede ploeg geworden. Duitsland drijft op hun middenveld waar met Ozil en Khedira twee van de beste middenvelder van de wereld lopen die elkaar bovendien uitstekend aanvoelen.

Nederland kan daar te weinig tegenover zetten met de door van Marwijk gekozen speelwijze aangezien iedereen behalve Sneijder en de spits constant achter dat Duitse middenveld en hun backs aan moet. Dat is het resultaat van de keuzes van van Marwijk om met een grote focus om controle te spelen met 2 controleurs, Kuyt en een nadrukkelijke opdracht voor de andere buiten om ook mee terug te komen.

Portugal daarentegen ben ik niet met je eens. Verdedigend heb je daar Pepa die de ene naar de andere kaart pakt. Goede CV hoor maar verder staat er weinig bij dat echt indruk maakt of het moet Coentrão zijn die bij Real regelmatig bankzitter is.

Hun middenveld is vrija anoniem eigenlijk met Meireles als uitschieter en aanvallend is het natuurlijk de Ronaldo show. Nani is leuk maar niet van exceptionele klasse en Postiga is een sluipschutter.

Portugal is op de linkerflank erg sterk met Ronaldo en Coentrão, en heeft natuurlijk prima voetballers, maar verder is die ploeg toch niet enorm bijzonder. Die linkerkant loopt tegen v.d. Wiel en Kuyt aan. Met rugdekking moet dat te doen zijn voor Nederland. Maar verder acht ik Nederland gewoon sterker dan Portugal.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 20 mei 2012 - 21:33   quote  deeplink  
Hopelijk is Robben tijdens het EK net zo beslissend als gisteren! Whahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Grasmaaier
 Grasmaaier - zondag 20 mei 2012 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 mei 2012 - 15:40 schreef Eide het volgende:

wat zie ik Frank de Boer over 15 jaar graag als bondscoach.. niet zo gecontroleerd voetballen, maar met flair en met bluf voetballen
Eide
 Eide - zondag 20 mei 2012 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 21:33 schreef amsterdammer113 het volgende:
Hopelijk is Robben tijdens het EK net zo beslissend als gisteren! Whahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Tegen Spanje 1 op 1 met Cassilas en ook niet af kunnen maken :( Overigens vond ik Robben met enige afstand de beste bij Bayern, maar hij mist net dat laatste beetje kwaliteit om echt het verschil te kunnen maken, en zo'n penalty is daar een bewijs van
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 20 mei 2012 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 21:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Tegen Spanje 1 op 1 met Cassilas en ook niet af kunnen maken :( Overigens vond ik Robben met enige afstand de beste bij Bayern, maar hij mist net dat laatste beetje kwaliteit om echt het verschil te kunnen maken, en zo'n penalty is daar een bewijs van
Robben speelde wel redelijk gister, die penalty is dan jammer.
maar Schweini was gister veruit de beste man op het veld, maar ook hij mist de penalty.
zarfot
 zarfot - maandag 21 mei 2012 - 19:24   quote  deeplink  
nice nice nice!
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 21 mei 2012 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 mei 2012 - 19:24 schreef zarfot het volgende:
nice nice nice!
Geweldige 1e post :)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 mei 2012 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 21:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Helemaal mee eens...maar goed heb ik vaak met Eide...
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 22 mei 2012 - 21:39   quote  deeplink  
Wat een kutvoetbal weer..
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 22 mei 2012 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2012 - 21:39 schreef Hasjkoph het volgende:
Wat een kutvoetbal weer..
Je meent toch niet dat je dit niet gewend bent van Nederland?????
remco k
 remco k - dinsdag 22 mei 2012 - 22:23   quote  deeplink  
NIet meer dan normaal toch, NL speelt niet in een opstelling die ook maar in iets lijkt op dat wat er op het EK zal spelen, niemand die zin heeft in deze wedstrijd..
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 22 mei 2012 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2012 - 22:10 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Je meent toch niet dat je dit niet gewend bent van Nederland?????
Jawel, maar heb steeds nog enige hoop dat er iets gebeurd dat we wel goed gaan spelen..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Europees Kampioenschap 2012

0.0097520