|
|
Jesper11
|
|
|
Gisteren had ik een rondleiding in dit stadion: oude herinneringen kwamen weer terug. Vandaar dit topic...
Ik trap af: de halve finale Champions league tegen Bayern Munchen in 1995. Met 5-2 werden de Duitsers afgedroogd en begon de run op de kaarten voor de finale. Fantastische sfeer ! En volgens mij had Andre Rieu het pauzenummer dat een daverend succes werd met al die meezwaaiende vlaggen. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Dat was de aller eerste keer dat ik een Ajax wedstrijd bezocht. (wat toen 9) Mijn oom had 4 kaarten geregeld. Heb nog steeds een poster op zolder hangen ( ongeveer 0,5 meter hoog en 1m5 meter breedt) met daarop de basis 11 en op de achtergrond het Olympysch Stadion vol rode fakkels.
Een maand later liep ik nog met kippenvel rond ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 mei 2012 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
22 januari 1995, PSV als tegenstander en een zeiknat Olympisch Stadion en een geweldige ambiance! Ik was er bij!! Een strafschop voor Ajax in de 80ste minuut die door Kluivert werd binnengeschoten! Een elftal met V.d. Sar, Blind, Rijkaard, broertjes De Boer, Litmanen en natuurlijk Kluivert! Het jaar waarin wij de cup met de grote oren veroverden!! Deze wedstrijd was mijn eerste, maar zeker niet mijn laatste!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 mei 2012 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
De mooiste moet ik effe over denken. De kutste was in een ijskoud stadion met regen, hagel tegen Twente. 1-0 verloren en echt teringkoud. ik zou niet meer weten in welk seizoen dat was.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 mei 2012 door Robinho -- |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
@Amsterdammer: welke wedstrijd was dat? Tegen Milan?
@Robinho: ik luisterde eerst altijd even naar het weerbericht als we naar het Olympisch stadion gingen. Dat was zeer belangrijk zonder dak! Soms ging dan mijn regenpak en regenlaarzen aan.
Rotherinnering: voor de KNVB-beker tegen Feyenoord. En toen de sudden death- goal van Obiku (o.i.d.) die in de hekken hing. Het was ineens stil in het stadion.
Oh ja, en ook was ik bij de finale van de Europacup III tegen Torino. Ik was toen voor de tegenstander omdat ik boos was over het waardeloze spel van Ajax in de competitie. Dat was het eerste seizoen van Van Gaal. Over kritische Ajaxfans gesproken :) |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 11:06 schreef Robinho het volgende:De mooiste moet ik effe over denken. De kutste was in een ijskoud stadion met regen, hagel tegen Twente. 1-0 verloren en echt teringkoud. ik zou niet meer weten in welk seizoen dat was. Die weet ik ook nog en maar zingen: F-side wordt nat.... F-side wordt nat.... F-side, F-side, F-side wordt nat....
Volgens mij scoorde toen Prince Polly de enige goal, ik weet niet meer welk jaar dat was. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 11:25 schreef baco74 het volgende:[..] Die weet ik ook nog en maar zingen: F-side wordt nat.... F-side wordt nat.... F-side, F-side, F-side wordt nat.... Volgens mij scoorde toen Prince Polly de enige goal, ik weet niet meer welk jaar dat was. 1992/1993: FC Twente gaat geweldig van start in het seizoen 92/93. Met Ronald de Boer, Youri Mulder en Prince Polley in de voorste linie is FC Twente de schrik van elke tegenstander. In december wordt een historische zege geboekt: in een kletsnat Olympisch Stadion wint FC Twente voor het eerst in de historie in Amsterdam van Ajax. Door een doelpunt van Prince Polley wordt het 0-1. In de winterstop haalt Ajax Ronald de Boer terug; |
|
|
|
|
Wianca68
|
|
|
Wat een prachtig stadion was het!! Er hing altijd zo'n geweldige sfeer, voor ons (woonachtig in Nieuw-Amsterdam, Drenthe)was het altijd een dag van vroeg bij de weg, en zorgen dat we op tijd in het stadion konden voor een mooie plaats in het L vak.. Alle wedstrijden bijgewoond op weg naar het winnen van de Cup met de grote oren!! Met de wedstrijden tegen AC Milan in de stromende regen, en de halve finale tegen Bayern München toch wel als hoogtepunt!En niet te vergeten het vermaak in de rust met o.a. De Sjonnies, Andre Rieu, Rene Froger wat een feest was het altijd! Kortom geweldige herinneringen aan een geweldig stadion! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 11:17 schreef Jesper11 het volgende:@Amsterdammer: welke wedstrijd was dat? Tegen Milan? @Robinho: ik luisterde eerst altijd even naar het weerbericht als we naar het Olympisch stadion gingen. Dat was zeer belangrijk zonder dak! Soms ging dan mijn regenpak en regenlaarzen aan. Rotherinnering: voor de KNVB-beker tegen Feyenoord. En toen de sudden death- goal van Obiku (o.i.d.) die in de hekken hing. Het was ineens stil in het stadion. Oh ja, en ook was ik bij de finale van de Europacup III tegen Torino. Ik was toen voor de tegenstander omdat ik boos was over het waardeloze spel van Ajax in de competitie. Dat was het eerste seizoen van Van Gaal. Over kritische Ajaxfans gesproken :) Heb de wedstrijd er inmiddels bij vermeld!! En trouwens complimenten voor je topic!! Eindelijk 1 waarin we herinneringen kunnen ophalen aan een geweldig stadion!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 mei 2012 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Maart '94 Ajax-Parma 0-0......in een steenkoud stadion wat een ramp was dat, maar prachtige sfeer |
|
|
|
|
Jari L.
|
|
|
quote:Op woensdag 09 mei 2012 - 16:55 schreef Jesper11 het volgende:Gisteren had ik een rondleiding in dit stadion: oude herinneringen kwamen weer terug. Vandaar dit topic... Ik trap af: de halve finale Champions league tegen Bayern Munchen in 1995. Met 5-2 werden de Duitsers afgedroogd en begon de run op de kaarten voor de finale. Fantastische sfeer ! En volgens mij had Andre Rieu het pauzenummer dat een daverend succes werd met al die meezwaaiende vlaggen. Precies de wedstrijd waar ik aan dacht toen ik deze topic zag. Op een of andere manier is de 3-1 van Finidi mij het meest bijgebleven. Die joeg hem heerlijk de kruising in!
Verder voorkwam Blind met een handsbal een doelpunt voor Bayern. Normaal gesproken goed voor rood, maar hij kreeg gelukkig geel waardoor hij de finale gewoon mocht spelen. |
|
|
|
|
pinox11
|
|
|
Dat schitterende doelpunt van Finidi was de 2-1. (dacht ik) Wat een elftal was dat en wat een wedstrijd in dat sfeervolle oude mooie stadion. Dat blijft je inderdaad je leven lang bij. |
|
|
|
|
Jari L.
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 16:17 schreef pinox11 het volgende:Dat schitterende doelpunt van Finidi was de 2-1. (dacht ik) Wat een elftal was dat en wat een wedstrijd in dat sfeervolle oude mooie stadion. Dat blijft je inderdaad je leven lang bij. Klopt, je hebt gelijk. Finidi maakte de tweede.
11': 1-0 Litmanen (kopbal / assist R. de Boer) 36': 1-1 Witeczek (kopbal / assist Scholl) 41': 2-1 Finidi (schot / assist Overmars) 44': 3-1 R. de Boer (volley / assist Kanu) 47': 4-1 Litmanen (schot / assist Kanu) 76': 4-2 Scholl (penalty) 88': 5-2 Overmars (schot / assist Kluivert)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 mei 2012 door Jari L. -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Dat hele stadion ademde voetbal. Maar oh wee als je moest pissen. Helemaal naar beneden naar die vieze pisbakken. Dan maar op de overloop zoals iedereen en vervolgens tot je enkels in de zeik staan. Ajax-Milan in het seizoen 94/95 was ook top. Godverdomme wat was ik nat net als de rest van het stadion maar de beloning maakte alles goed!!! Mijn eerste kampioenschap wat ik mee maakte was dacht ik het seizoen 93/94 thuis tegen Heerenveen en ik meen 2-0 winst. De winst tegen Torino in de UEFA-cup was ook geweldig net als de halve finale tegen Genoa. Iki weet nog dat in een van beide wedstrijden een chinese rol werd afgestoken en toen de eindbom geweest was floot de scheids voor het eindsignaal. Ik dacht dat het de halve finale tegen Genoa was!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 mei 2012 door Brandje -- |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Grappig topic.
Heb meerdere mooie herinneringen aan het olympisch stadion.
Allereerst de verzamelplaats om per bus naar de Europacup 2 finale in Athene te vertrekken... Pffff kotsend lam hahahaha. Zondagmiddag 17.00uur vertrekken en dinsdagnacht 00.00 uur Athene inrijden..
Ook de thuiswedstrijd voor de Uefacup finale tegen Torino in 92.
De wedstrijden tegen Feijenoord en een zekere overwinning tegen het PSV van Romario en van breukelen.... 0-1 en 1-2 achtergestaan en toch met 3-2 winnen!!!!
De verbazing van onze onze toen het hek van het Feijenoord vak het begaf en er een oog in oog situattie ontstond.... hahahaha Even wist niemand wat te doen..
Mooi allemaal en nog veel meer, teveel om op te noemen :-)
De onverwachte 2 - 0 thuis tegen Milan ook niet te vergeten natuurlijk... |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op woensdag 09 mei 2012 - 16:55 schreef Jesper11 het volgende:Gisteren had ik een rondleiding in dit stadion: oude herinneringen kwamen weer terug. Vandaar dit topic... Ik trap af: de halve finale Champions league tegen Bayern Munchen in 1995. Met 5-2 werden de Duitsers afgedroogd en begon de run op de kaarten voor de finale. Fantastische sfeer ! En volgens mij had Andre Rieu het pauzenummer dat een daverend succes werd met al die meezwaaiende vlaggen. Dat is de beste wedstrijd denk ik waar ik live bij was. Zo een druk en dan zo presteren....fantastisch. Mijn eerste wedstrijd was Ajax-Torino 1992...ook eentje om NOOIT te vergeten !!
Dit was het allermooist aan het Ol Stadion:
De opkomst van de spelers. OOk deze wedstrijd was ik bij en zat Achter Doel Noord....bij het vuurwerk. http://www.youtube.com/watch?v=deLDSmlJ5JU |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Mijn absoluut allermooiste herinnering aan het Olympisch stadion dateert wel van een poosje geleden ;-) Het was een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord op 26 mei 1960. Het was de beslissingswedstrijd om het kampioenschap, omdat beide clubs gelijk waren geëindigd. In die tijd maakte het doelsaldo niets uit, dus bij een gelijke eindstand moest er simpelweg een beslissingswedstrijd worden gespeeld. En het werd me toch een wedstrijd... Bij rust stond Ajax met 1-0 achter, maar zegevierde uiteindelijk met 5-1. Het betrof het 10e kampioenschap van Ajax (dus de eerste ster was binnen). Ik was er samen met mijn vader. Wat hebben we een feest gevierd. In de selectie van Ajax zaten (onder andere): Co Prins, Sjaak Swart, de broers Cees en Henk Groot, Bobby Haarms (!), Bennie Muller, Werner Schaaphok, Jan Fransz, Piet Ouderland.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 mei 2012 door Pietje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 mei 2012 door Pietje -- |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Ajax-010. 4-1 Heerlijk Ajax-Bayern 5-2. Heerlijk |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Wat wilde je schrijven Pietje........ik heb nog geholpen met bouwen van het stadion??.......:) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 19:37 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Wat wilde je schrijven Pietje........ik heb nog geholpen met bouwen van het stadion??.......:) Waarschijnlijk dat hij destijds in de pauze frietjes stond te bakken....hahahahaha |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 19:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Waarschijnlijk dat hij destijds in de pauze frietjes stond te bakken....hahahahaha Was hij dat........mijn opa was gek met die frietenbakker......net als ik als kleinzoon ook gek ben met die andere frietenbakker |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 19:55 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Was hij dat........mijn opa was gek met die frietenbakker......net als ik als kleinzoon ook gek ben met die andere frietenbakker Mijn opa ook die bleef vreten destijds...later is hij naar Belgie verhuist...wou daardoor alleen maar friet hebben... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 19:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Mijn opa ook die bleef vreten destijds...later is hij naar Belgie verhuist...wou daardoor alleen maar friet hebben... Maar die andere frieten bakker die ik bedoel kwam niet verder als Apeldoorn.....:) |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Ajax-AA Gent in 91-92. Wedstrijd werd al gewonnen in de warming-up want AA Gent had een helftje gekozen om warm te lopen en dat was nou net de helft vsn Ajax. Die gingen er gewoon dwars doorheen waarna de spelers van Gent na een paar minuten afdropen. Binnen 10 minuten stond het 2-0.
Verder de 700-toernooien. En dan een keer of 20 aan de ijsverkoper vragen of ie ook blikjes had. En iedere keer hetzelfde antwoord: Nee, ik wou dat ik ze had jongen...
Bier drinken bij de chinees. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 19:37 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Wat wilde je schrijven Pietje........ik heb nog geholpen met bouwen van het stadion??.......:) Haha. Ja er ging wat mis. In mijn post erboven, ontdekte ik dat ik de naam "Werner Schaaphok" verkeerd geschreven had, namelijk "Schaphok". Ik wilde dat aanpassen, maar ja... dat ging even fout. En nee, ik heb niet geholpen met bouwen, zo oud ben ik nou ook weer niet. ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 19:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Waarschijnlijk dat hij destijds in de pauze frietjes stond te bakken....hahahahaha Haha. Nee hoor. Frietjes bakken doe ik thuis, als de kinderen komen mee-eten. Verder nooit ;-) |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 20:54 schreef Pietje het volgende:[..] Haha. Ja er ging wat mis. In mijn post erboven, ontdekte ik dat ik de naam "Werner Schaaphok" verkeerd geschreven had, namelijk "Schaphok". Ik wilde dat aanpassen, maar ja... dat ging even fout. En nee, ik heb niet geholpen met bouwen, zo oud ben ik nou ook weer niet. ;-) Wel de fakkel naar binnen gedragen? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Nee, ook al niet. Dat was allemaal ver voor mijn tijd. Jongens, zo oud ben ik toch niet?? ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 20:59 schreef Pietje het volgende:[..] Nee, ook al niet. Dat was allemaal ver voor mijn tijd. Jongens, zo oud ben ik toch niet?? ;-) Hahahahahaaha....ff kietelen......doet geen pijn toch?...... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Haha. Kietelen mag ALTIJD !! ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 20:59 schreef Pietje het volgende:[..] Nee, ook al niet. Dat was allemaal ver voor mijn tijd. Jongens, zo oud ben ik toch niet?? ;-) Het gaat niet om oud maar ...om wie je bent Pietje!!!! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 20:59 schreef Pietje het volgende:[..] Nee, ook al niet. Dat was allemaal ver voor mijn tijd. Jongens, zo oud ben ik toch niet?? ;-) Tuurlijk niet beste Piet. Mijn eerste wedstrijd in het Olympisch was toen ik tien was. Mijn oom nam me toen mee naar het Amsterdam Tournooi, waar Ajax tegen Atl. Minero speelde. Vond het geweldig, weinig van de wedstrijd gezien alleen maar om me heen zitten kijken. Moet '84 of '85 geweest zijn. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Da's je maar geraden ook. Trouwens ik sla wel. Soms. Met een muggenmepper naar insecten! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Juist, jij hebt 'm door, Jack! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Sjakie is een slimmerik....ga ik mijn vingers niet aan branden...:) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 21:15 schreef baco74 het volgende:[..] Tuurlijk niet beste Piet. Mijn eerste wedstrijd in het Olympisch was toen ik tien was. Mijn oom nam me toen mee naar het Amsterdam Tournooi, waar Ajax tegen Atl. Minero speelde. Vond het geweldig, weinig van de wedstrijd gezien alleen maar om me heen zitten kijken. Moet '84 of '85 geweest zijn. Ik kwam in 1955 voor het eerst bij Ajax. Ik was 6 jaar. Volgens mij in een derby tegen Blauw Wit in de Meer, samen met m'n vader. Ook ik heb alleen maar rond zitten kijken en heb genoten van de sfeer. Super. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 21:19 schreef Pietje het volgende:[..] Ik kwam in 1955 voor het eerst bij Ajax. Ik was 6 jaar. Volgens mij in een derby tegen Blauw Wit in de Meer, samen met m'n vader. Ook ik heb alleen maar rond zitten kijken en heb genoten van de sfeer. Super. Mooi voor je man...dat zijn de echte supporters...voor het leven!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ik een slimmerik ? Nee hoor gap....Ben in ieder geval geen studiebol geweest...hahahaha |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 21:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Mooi voor je man...dat zijn de echte supporters...voor het leven!!! :-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 21:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik een slimmerik ? Nee hoor gap....Ben in ieder geval geen studiebol geweest...hahahaha Ik ook niet.....maar ben wel slim gap,net als jij....... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hahahaha love you gap... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Er is er een slimmer.......pffffffff....mag jij raden |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ja jij natuurlijk gap...dat is niet zo heel moeilijk....hahaha |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
jammer dat ik er niets over kan zeggen. hoor er mooie verhalen over. heb het helaas niet meegemaakt! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 21:59 schreef Luis_suarez_19 het volgende:jammer dat ik er niets over kan zeggen. hoor er mooie verhalen over. heb het helaas niet meegemaakt! Zo geweldig was het niet loetje.......altijd koud,en die kut sintelbaan erom heen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 22:07 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Zo geweldig was het niet loetje.......altijd koud,en die kut sintelbaan erom heen En er kwam altijd bakken met regen naar beneden.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Was jij dat niet...ik ben namelijk een beetje vergeetachtig... |
|
|
|