|
|
baco74
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 22:07 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Zo geweldig was het niet loetje.......altijd koud,en die kut sintelbaan erom heen Zag er ook niet op tv met wielerbaan rondom.......toen die houten tribunes daar nog stonden was het wel mooi. Maar die werden de laatste seizoenen daar alleen maar door de M.E. gebruikt, todat ze helemaal weggehaald werden, inclusief de lichtmasten. Vergeet ik ook nooit, een europacup-wedstijd in de middag, omdat de lichtmasten al weggehaald waren ter voorbereiding van de sloop. Weet niet meer tegen wie dat was.......Victoria Guimares misschien. Weet iemand dit nog? |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 22:13 schreef baco74 het volgende:[..] Zag er ook niet op tv met wielerbaan rondom.......toen die houten tribunes daar nog stonden was het wel mooi. Maar die werden de laatste seizoenen daar alleen maar door de M.E. gebruikt, todat ze helemaal weggehaald werden, inclusief de lichtmasten. Vergeet ik ook nooit, een europacup-wedstijd in de middag, omdat de lichtmasten al weggehaald waren ter voorbereiding van de sloop. Weet niet meer tegen wie dat was.......Victoria Guimares misschien. Weet iemand dit nog? De laatste Europese wedstrijd in het Olympisch stadion was tegen Panathinaikos! Die verloren we met 0-1! Bedoel je die??? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hahahahaha de grootste slimmerik hier op het forum is Joduh gap........geloof mij maar |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 22:23 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] De laatste Europese wedstrijd in het Olympisch stadion was tegen Panathinaikos! Die verloren we met 0-1! Bedoel je die??? Denk het niet. Er zijn toen noodmasten geplaats. Die stonden op de tribunes, voorheen stond de licht instalatie buiten het stadion.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 mei 2012 door baco74 -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 22:24 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Hahahahaha de grootste slimmerik hier op het forum is Joduh gap........geloof mij maar Hij is zelfs zo slim dat hij niet uit zijn hol komt....hahaha |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Hoi Pietje,
Ik ben even benieuwd wie de beste Ajaxspeler is die jij gekend hebt, naast Cruijff natuurlijk. Ik ben van 1970 en vind Van Basten de beste Ajax-speler die ik heb gezien (ik heb wel een voorkeur voor aanvallers). Zlatan was/is ook goed maar Marco vond ik toch beter. |
|
|
|
|
pinox11
|
|
|
Die Ajax Feijenoord wedstrijd waar Pietje aan refereert, is van voor mijn tijd maar geeft aan dat er uit het verdere verleden ook mooie herinneringen zijn. Hoe zit dat met de beginjaren 70. Al die Europacup 1 wedstrijden. Iemand daar bij geweest? En wat was de mooiste? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 - 22:07 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Zo geweldig was het niet loetje.......altijd koud,en die kut sintelbaan erom heen dat kan wel, maar jammer dat je er niet over mee kan praten vind ik. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 - 10:19 schreef Jesper11 het volgende:Hoi Pietje, Ik ben even benieuwd wie de beste Ajaxspeler is die jij gekend hebt, naast Cruijff natuurlijk. Ik ben van 1970 en vind Van Basten de beste Ajax-speler die ik heb gezien (ik heb wel een voorkeur voor aanvallers). Zlatan was/is ook goed maar Marco vond ik toch beter. Hallo Jesper. Tja, dat is moeilijk te zeggen. Er waren zoveel spelers, waarvoor je naar het stadion ging. Toch is er één, die in mijn ogen de allerbeste was: PIET KEIZER! Linksbuiten. Zijn (passeer)acties, zijn doelpunten en assists vergeet ik nooit meer. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 - 15:12 schreef Pietje het volgende:[..] Hallo Jesper. Tja, dat is moeilijk te zeggen. Er waren zoveel spelers, waarvoor je naar het stadion ging. Toch is er één, die in mijn ogen de allerbeste was: PIET KEIZER! Linksbuiten. Zijn (passeer)acties, zijn doelpunten en assists vergeet ik nooit meer. was denk ik de jaren 70, of niet pietje? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Piet Keizer was actief voor Ajax in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw, Luis. Zijn passeerbewegingen (schaar) waren onnavolgbaar! Echt grandioos. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 - 15:39 schreef Pietje het volgende:[..] Piet Keizer was actief voor Ajax in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw, Luis. Zijn passeerbewegingen (schaar) waren onnavolgbaar! Echt grandioos. heb er veel over gelezen en oude beelden gezien. soms wou ik dat ik het meegemaakt had. maar als je cruijff, pele, maradona, platini enzo vergelijkt met de messi en ronaldo van nu. welke generatie was beter of kun je het niet vergelijken? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 - 15:48 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] heb er veel over gelezen en oude beelden gezien. soms wou ik dat ik het meegemaakt had. maar als je cruijff, pele, maradona, platini enzo vergelijkt met de messi en ronaldo van nu. welke generatie was beter of kun je het niet vergelijken? Ik denk dat het moeilijk te vergelijken is, Luis. De middelen om te trainen waren vroeger veel minder, maar ook de training zelf was aanzienlijk minder intensief. De prof-mentaliteit was nog niet zo heel lang ingevoerd en dus nog niet volledig geaccepteerd. Ook de voeding was anders, minder op prestaties toegespitst en nog zoal wat van dat soort randzaken. Kortom, de faciliteiten voor de heren voetballers waren "vroeger" (wat een oubollig woord...) aanzienlijk minder. Zij moesten het vooral van talent hebben. De training, begeleiding en voeding was van secondair belang. Talent hebben ze natuurlijk heden ten dage ook nodig, maar het ontbreekt de spelers echt aan niets en dat was dus vroeger niet het geval. Het is dus moeilijk (zo niet onmogelijk) om een en ander te vergelijken. Maar elke periode heeft wel een "held" opgeleverd: Henk Groot/Barry Hulshof/Gert Bals/Edwin van der Sar/Johan Cruijff/Sjaak Swart/Piet Keizer/Jari Litmanen/Marco van Basten/Jan Vertonghen/Luis Suarez. En zo nog vele Ajacieden!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 - 16:04 schreef Pietje het volgende:[..] Ik denk dat het moeilijk te vergelijken is, Luis. De middelen om te trainen waren vroeger veel minder, maar ook de training zelf was aanzienlijk minder intensief. De prof-mentaliteit was nog niet zo heel lang ingevoerd en dus nog niet volledig geaccepteerd. Ook de voeding was anders, minder op prestaties toegespitst en nog zoal wat van dat soort randzaken. Kortom, de faciliteiten voor de heren voetballers waren "vroeger" (wat een oubollig woord...) aanzienlijk minder. Zij moesten het vooral van talent hebben. De training, begeleiding en voeding was van secondair belang. Talent hebben ze natuurlijk heden ten dage ook nodig, maar het ontbreekt de spelers echt aan niets en dat was dus vroeger niet het geval. Het is dus moeilijk (zo niet onmogelijk) om een en ander te vergelijken. Maar elke periode heeft wel een "held" opgeleverd: Henk Groot/Barry Hulshof/Gert Bals/Edwin van der Sar/Johan Cruijff/Sjaak Swart/Piet Keizer/Jari Litmanen/Marco van Basten/Jan Vertonghen/Luis Suarez. En zo nog vele Ajacieden!! klopt, heb je helemaal gelijk ik! zat laast die documontere over cruijff te kijken. toen was het bergje op en af rennen op de training haha. toen was stefan kovacs trainer |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ik kan me nog een mooie bekerwedstrijd herinneren in het Olympisch Stadion tegen psv....de sfeer was werkelijk prachtig op 09-02-1992 in de achtste finales. Pettersson maakte de 1-0 en Kieft scoorde de gelijkmaker voor psv. Na 90 minuten bleef het 1-1 en dus moest er een verlenging gespeeld worden....het was ijzingwekkend spannend en uiteindelijk scoorde Johnny v.Loen in de 117e minuut de 2-1...het zou uiteindelijk de einduitslag worden en Johnny v.Loen, Johnny v.Loen galmde heerlijk door het Olympisch Stadion na afloop....ik was destijds 16 jaar en het was een enorme belevenis voor me...PRACHTIG was het!!! Voor de liefhebbers een samenvatting van die match in 2 delen;
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Het is de moeite waard:)))) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: geloof ik gelik. neem er zo ff de tijd voor onder het genot van een peukie! |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op zondag 13 mei 2012 - 12:09 schreef alibabba het volgende:Ik kan me nog een mooie bekerwedstrijd herinneren in het Olympisch Stadion tegen psv....de sfeer was werkelijk prachtig op 09-02-1992 in de achtste finales. Pettersson maakte de 1-0 en Kieft scoorde de gelijkmaker voor psv. Na 90 minuten bleef het 1-1 en dus moest er een verlenging gespeeld worden....het was ijzingwekkend spannend en uiteindelijk scoorde Johnny v.Loen in de 117e minuut de 2-1...het zou uiteindelijk de einduitslag worden en Johnny v.Loen, Johnny v.Loen galmde heerlijk door het Olympisch Stadion na afloop....ik was destijds 16 jaar en het was een enorme belevenis voor me...PRACHTIG was het!!! Voor de liefhebbers een samenvatting van die match in 2 delen; [ filmpje ] [ filmpje ] Heerlijk Ali. Waar haal jij dat allemal vandaan dan ? Ben ook bij deze pot geweest, geweldig !!! Ik kwam nog de competitiewedstrijd Ajax-PSV tegen uit dat seizoen, 1-0 door een pingel van Pettersson. Was ik ook bij. Van Breukelen woest vanwege de halve schwalbe van Bergkamp, Ajacieden juichen na de penalty en hij gooit de bal richting Bergkamp. Die vangt em op en schiet em weer het doel van Van Breukelen in, whahaha. Is ook te zien in die samenvatting.
Fantastische herinneringen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 13 mei 2012 - 13:59 schreef Oceanu het volgende:[..] Heerlijk Ali. Waar haal jij dat allemal vandaan dan ? Ben ook bij deze pot geweest, geweldig !!! Ik kwam nog de competitiewedstrijd Ajax-PSV tegen uit dat seizoen, 1-0 door een pingel van Pettersson. Was ik ook bij. Van Breukelen woest vanwege de halve schwalbe van Bergkamp, Ajacieden juichen na de penalty en hij gooit de bal richting Bergkamp. Die vangt em op en schiet em weer het doel van Van Breukelen in, whahaha. Is ook te zien in die samenvatting. Fantastische herinneringen. mooi inderdaad |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|