BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: "Levenslang" voor de Boer

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 19 mei 2012 - 19:35   quote  deeplink  
ligt er aan hoe je er nr kijkt...
Psv nam vaak de gok om eventueel n speler met veel winst door te verkopen en dan zijn zuid-amerikanen n goeie keus..
mr scandinaviers leveren misschien bij doorverkoop minder op mr zijn wel beter in te passen in het hollandse voetbal en zijn echte teamspelers..
zuid-amerikanen zijn vaak individualistisch ingesteld en bij geluk heb je parels ala Romario , Ronaldo...
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 19 mei 2012 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 19:35 schreef infamous psv het volgende:
Psv nam vaak de gok om eventueel n speler met veel winst door te verkopen en dan zijn zuid-amerikanen n goeie keus..
mr scandinaviers leveren misschien bij doorverkoop minder op mr zijn wel beter in te passen in het hollandse voetbal en zijn echte teamspelers..
zuid-amerikanen zijn vaak individualistisch ingesteld en bij geluk heb je parels ala Romario , Ronaldo...
OF
Marcelo whahahahahahaaaaa.
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 19 mei 2012 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 19:46 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

OF
Marcelo whahahahahahaaaaa.
zet er niet voor niks het woordje geluk bij..
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 19 mei 2012 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 19:51 schreef infamous psv het volgende:

[..]

zet er niet voor niks het woordje geluk bij..
geluk?
gewoon goede scouts, die er echt wat van snappen. dan kom je al een heel eind.
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 mei 2012 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 19:22 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

ja, maar daarom is het lastig dat soort spelers binnen te halen. je bied niet zo snel 4 ton aan een speler van 17 a 18 jaar.
maar ze zouden het idd wel eens moeten gaan proberen.
daarom halen ze denk ik ook die scandinaviers, die leren de taal snel en hoeven ze niet zo veel te betalen, daarbij is de ervaringen met scandinaviers goed.
hoef niet perse iemand an 18 te zijn. ervaring is ook welkom
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 mei 2012 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 19:35 schreef infamous psv het volgende:
heb je wel een pint. defensioneel kun je beter in zuid amerika kijken. sierlijke voetballers in scandinavie. nogmaals het voorbeeld is groningen
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 mei 2012 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 20:22 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

geluk?
gewoon goede scouts, die er echt wat van snappen. dan kom je al een heel eind.
niet zo doen tegen hem! hoevaak speelt een speler bij een team geweldig en als tie verkast naar een anders team is het niks meer. kijk maar naar wielaert
Ajx
 Ajx - zaterdag 19 mei 2012 - 20:36   quote  deeplink  
Nog even terugkerend op de topic-naam zou ik willen zeggen:

DOEN!! FRANKIE IS EEN TOPPER!

gaat nog vele kampioenschappen binnen halen, kan dus ook crisismanagement doen (ook handig bij Ajax) en heeft een fantastische visie!
remco k
 remco k - zondag 20 mei 2012 - 00:16   quote  deeplink  
Het blijft allemaal maar relatief, iedereen loopt nu met hem weg, maar Nederlanders zouden geen Nederlanders zijn als we hem naar 10 slechte wedstrijden met z'n allen weer staan uit te fluiten... Wat mij betreft blijft de Boer nog 100 jaar bij ons, maar ik zie het niet gebeuren, ook voor een trainer lonkt het grote geld en de grote clubs als er goed gepresteerd word...

Nee sorry maar ik geloof niet meer in sprookjes, binnen nu en twee maximaal 3 jaar gaan we gewoon weer op zoek naar een nieuwe trainer, of omdat ie voor de grotere competitie kiest, of omdat hij de laan uit wordet gestuurd..
Loetje
 Loetje - zondag 20 mei 2012 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 00:16 schreef remco k het volgende:
Het blijft allemaal maar relatief, iedereen loopt nu met hem weg, maar Nederlanders zouden geen Nederlanders zijn als we hem naar 10 slechte wedstrijden met z'n allen weer staan uit te fluiten... Wat mij betreft blijft de Boer nog 100 jaar bij ons, maar ik zie het niet gebeuren, ook voor een trainer lonkt het grote geld en de grote clubs als er goed gepresteerd word...

Nee sorry maar ik geloof niet meer in sprookjes, binnen nu en twee maximaal 3 jaar gaan we gewoon weer op zoek naar een nieuwe trainer, of omdat ie voor de grotere competitie kiest, of omdat hij de laan uit wordet gestuurd..
precies. van mij mag tie blijven. maar zoals jij zegt, bij 10 jaar trainer zijn is onmogelijk
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 mei 2012 - 12:48   quote  deeplink  
Contract of geen contract "voor het leven" het is mij het even....De Boer of Ajax houdt het geen 5 tot 10 jaar uit met elkaar...er komt heus wel weer een kink in de kabel...gebeurt zelfs in het allerbeste huwelijk...contracten zeggen helmaal niks...
Ajx
 Ajx - zondag 20 mei 2012 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 00:16 schreef remco k het volgende:

Nou, in de winterdip, die bv. martin Jol de kop gekost heeft, bleven we ook achter hem staan, stond zijn positie niet onder druk. Daarnaast, hij had al veel krediet als rasAjacied, en nu heeft hij er nog veel meer krediet gekregen. Dus hij gaat erg veel overleven hoor!
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 20 mei 2012 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 14:18 schreef Ajx het volgende:

[..]

Nou, in de winterdip, die bv. martin Jol de kop gekost heeft, bleven we ook achter hem staan, stond zijn positie niet onder druk. Daarnaast, hij had al veel krediet als rasAjacied, en nu heeft hij er nog veel meer krediet gekregen. Dus hij gaat erg veel overleven hoor!
straks, als er wat blessures komen, het voetbal wordt slechter en de prestaties gaan achteruit. zal ook zijn positie ter discussie staan.
Eide
 Eide - zondag 20 mei 2012 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 14:27 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

straks, als er wat blessures komen, het voetbal wordt slechter en de prestaties gaan achteruit. zal ook zijn positie ter discussie staan.
Meer blessures dan dit seizoen? Slechter voetbal dan dit seizoen? Lijkt me heel bijzonder.

Bovendien is het enige dat telt prestaties. En FdB is 2x kampioen geweest. Een seizoen vertrouwen heeft hij ondertussen wel verdient lijkt me.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 20 mei 2012 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 15:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Meer blessures dan dit seizoen? Slechter voetbal dan dit seizoen? Lijkt me heel bijzonder.

Bovendien is het enige dat telt prestaties. En FdB is 2x kampioen geweest. Een seizoen vertrouwen heeft hij ondertussen wel verdient lijkt me.
joh, maar ik bedoel dat ze weer in die domme programma's zoals Studio sport Frank weer ter discussie zetten
Grasmaaier
 Grasmaaier - zondag 20 mei 2012 - 16:43   quote  deeplink  
De Boer is en blijft een held.. wat hij ook zal doen..
Loetje
 Loetje - zondag 20 mei 2012 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 12:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Contract of geen contract "voor het leven" het is mij het even....De Boer of Ajax houdt het geen 5 tot 10 jaar uit met elkaar...er komt heus wel weer een kink in de kabel...gebeurt zelfs in het allerbeste huwelijk...contracten zeggen helmaal niks...
precies. zolang alles goed gaat is het hosanna. als ze een keer geen kampioen worden ligt iedereen weer te zeiken! en dan moet de boer weer weg. kijk de discussies hier maar na als we een keer verloren hadden. of vermeer weg of de boer weg! vreselijk
Loetje
 Loetje - zondag 20 mei 2012 - 17:19   quote  deeplink  
quote:

[..]

busshit. zoals johan derksen zegt en daar ben ik het mee eens, een trainer is afhankelijk van zn spelers. iedereen zeikt over trainers. maar zodra de spelers het veld op gaan moeten zij het doen!
Loetje
 Loetje - zondag 20 mei 2012 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 15:38 schreef Eide het volgende:

[..]

het is een tijdje minder geweest. maar toen speelde we bijna noodgedrongen met een c elftal. alleen soms de intelling was mis
Loetje
 Loetje - zondag 20 mei 2012 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 16:43 schreef Grasmaaier het volgende:
De Boer is en blijft een held.. wat hij ook zal doen..
+100
Eide
 Eide - zondag 20 mei 2012 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 15:43 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

joh, maar ik bedoel dat ze weer in die domme programma's zoals Studio sport Frank weer ter discussie zetten
Hier waren er ook al lui die twijfelden aan de Boer. En sommige keuzes waren ook raar. Maar kijk eens naar ManU waar Alex Ferguson al jaren bezig is. Die heeft ook slechte tijden gehad maar door de continuïteit is het echt wel een bolwerk.

Ik had juist het idee dat de sport programma helemaal niet spraken over druk op Frank. En als het op daarop kwam werd dat heel rap van tafel geveegd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 mei 2012 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 mei 2012 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 17:18 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

precies. zolang alles goed gaat is het hosanna. als ze een keer geen kampioen worden ligt iedereen weer te zeiken! en dan moet de boer weer weg. kijk de discussies hier maar na als we een keer verloren hadden. of vermeer weg of de boer weg! vreselijk
Klopt...hahahaha kan ook niet anders eej....eigenlijk moet men pas een oordeel vellen als het seizoen gespeeld is.....dan pas terug kijken...niet tijdens het seizoen al lopen te brullen..en later weer zeggen dat de Boer een fantastische trainer is....dat zijn allemaal sukkels....
Eide
 Eide - zondag 20 mei 2012 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 20:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt...hahahaha kan ook niet anders eej....eigenlijk moet men pas een oordeel vellen als het seizoen gespeeld is.....dan pas terug kijken...niet tijdens het seizoen al lopen te brullen..en later weer zeggen dat de Boer een fantastische trainer is....dat zijn allemaal sukkels....
Inderdaad. Kijk maar naar Twente... of Heerenveen. Dat liep ook niet, Jans werd al gezegd dat hij weg moest, maar kan van Basten het beter doen? Dit was het beste seizoen van H'veen ooit dacht ik.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 mei 2012 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 20:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Inderdaad. Kijk maar naar Twente... of Heerenveen. Dat liep ook niet, Jans werd al gezegd dat hij weg moest, maar kan van Basten het beter doen? Dit was het beste seizoen van H'veen ooit dacht ik.
dat denk ik ook ja....ben bang dat van Basten het niet veel beter zal gaan doen aldaar...Dost weg...Narsingh weg...misschien Assaidi ook nog weg....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 20 mei 2012 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 20:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

dat denk ik ook ja....ben bang dat van Basten het niet veel beter zal gaan doen aldaar...Dost weg...Narsingh weg...misschien Assaidi ook nog weg....
Deze snap ik dan weer wel ..........Sjakie
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 20 mei 2012 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 20:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

idd,
de hele voorhoede gaat waarschijnlijk weg,
hun middenveld blijft wel redelijk goed met die Djuricic en Roorda als hij weer eens gaat spelen. Gouweleeuw is zeker een talentje waar van Basten nog wat mee kan denk ik.
maar toch denk ik dat H'veen ongeveer rond de 7e a 8e plek Zal eindigen, Vitesse zal aanhaken bij de top 6
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 mei 2012 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:44 schreef Luis_suarez_19 het volgende:
en over siem de jong, niets anders als respect. op elke positie zo enorm veel drive tonen. en nog altijd belangrijk zijn ook!
200% mee eens...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 mei 2012 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 mei 2012 - 18:53 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

wat ik toestraks al zei. ga maar eens scouten in argentinie, uruguay en paraguay. tjonge wat een verdedigens. wat een temprament! kijk die colicini, kijk naar destijds gabriel heinze. kijk naar caceres! en zo lopen er daar veel rond. groningen kan er scouten en wij godverdomme niet
Whahahaha..."toestraks".....je kan wel horen waar je vandaan komt....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 mei 2012 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 mei 2012 - 20:35 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Deze snap ik dan weer wel ..........Sjakie
gelukkig maar pik!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 mei 2012 - 21:19   quote  deeplink  
Levenslang vastzitten....ik moet er niet aan denken....wie is er getrouwd ????
GJ bl
 GJ bl - maandag 21 mei 2012 - 08:27   quote  deeplink  
De Boer zegt nee tegen Liverpool.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=165676
Hieruit blijkt dat Frank trouw is aan Ajax, en niet snel wil cashen.
Overigens hoeft hij zich financieel geen zorgen te maken.
De gbroeders de Boer gaan goed met hun geld om.
Eide
 Eide - maandag 21 mei 2012 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 mei 2012 - 08:27 schreef GJ bl het volgende:
Inderdaad, nu al kapers op de kust om Frank binnen te halen. Snel omzetten dat contract.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 21 mei 2012 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 mei 2012 - 08:27 schreef GJ bl het volgende:
morgen gaan ze zeker Koeman vragen. haha
nora
 nora - maandag 21 mei 2012 - 17:24   quote  deeplink  
quote:

[..]

volgens mij heeft hij de vuurdoop al gehad qua blessures dus ik denk dat hij het redelijk lang gaat volhouden hij is van nature een echte Ajacied en hij is mateloos populair,dus ik denk dat hij zeker wel drie of vier jaar gaat blijven.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 21 mei 2012 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 mei 2012 - 17:24 schreef nora het volgende:

[..]

volgens mij heeft hij de vuurdoop al gehad qua blessures dus ik denk dat hij het redelijk lang gaat volhouden hij is van nature een echte Ajacied en hij is mateloos populair,dus ik denk dat hij zeker wel drie of vier jaar gaat blijven.
de tijd zal het leren.
Frank heb het goed gedaan, ook goed gezien met Aissatti. maar ben benieuwd wat volgend seizoen gaat brengen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 mei 2012 - 20:15   quote  deeplink  
Ik denk dat koeman een uitstekende optie is voor Liverpool....ik hoop het voor hem en voor ons hahahahaha....
baco74
 baco74 - maandag 21 mei 2012 - 20:51   quote  deeplink  
Een contract voor het leven is in de voetballerij de grootste onzin wat er is.
Ik vind dit één grote slijm-partij van de huidige directie, zowel naar Frank toe als naar de achterban toe.
Contractjes met een looptijd van 3 of 4 jaar is mooi genoeg.
Ook daarmee kan je aangeven dat je heel tevreden over elkaar bent.

Dat de slijm-partij van de huidige directie mij niet aan staat daar aan toe,
maar waarschijnlijk mogen de 2 hoge heren bij Ajax, Frankie nog geen eens zo een contract aan bieden.
Althans; als ik de woorden van Ton Boot uit zijn column in De Telegraaf mag geloven.
Ik vind wel degelijk dat hij daar een punt heeft.
Ik heb een beknopt verslag van die column op internet gevonden:

quote:
De directie wil dat Frank de Boer tot in lengte der dagen trainer van Ajax blijft
en we willen aan het begin van komend seizoen
met zijn zaakwaarnemer om de tafel gaan, aldus financieel directeur Jeroen Slop.
Op het eerste gezicht lijkt het idee sympathiek en logisch.

Niets is minder waar.

De kampioen van Nederland is op dit moment in feite een club met een onthoofde leiding.
Er is nog geen nieuwe Raad van Commissarissen en de belangrijkste functie in de directie - algemeen directeur - is nog niet ingevuld.
De huidige directie, bestaande uit Slop en Van der Aat,zou natuurlijk slechts de urgente lopende zaken moeten behartigen.
Een contract voor onbepaalde tijd voor een coach is een zeer ingrijpende en strategische beslissing in een sportorganisatie.
Dat kan alleen maar door een voltallige RvC en directie goedgekeurd en naar buiten gebracht worden.
alibabba
 alibabba - dinsdag 22 mei 2012 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 mei 2012 - 20:51 schreef baco74 het volgende:
Een contract voor het leven is in de voetballerij de grootste onzin wat er is.
Ik vind dit één grote slijm-partij van de huidige directie, zowel naar Frank toe als naar de achterban toe.
Contractjes met een looptijd van 3 of 4 jaar is mooi genoeg.
Ook daarmee kan je aangeven dat je heel tevreden over elkaar bent.

Dat de slijm-partij van de huidige directie mij niet aan staat daar aan toe,
maar waarschijnlijk mogen de 2 hoge heren bij Ajax, Frankie nog geen eens zo een contract aan bieden.
Althans; als ik de woorden van Ton Boot uit zijn column in De Telegraaf mag geloven.
Ik vind wel degelijk dat hij daar een punt heeft.
Ik heb een beknopt verslag van die column op internet gevonden:

[..]

Ik heb die column van Ton Boot, die ik overigens heel hoog heb zitten als mens, gelezen Baco. Hij heeft volkomen gelijk in zijn betoog...hij refereert aan het feit dat er nog geen nieuwe RvC is en nog geen AD....wat Boot zegt is dat de huidige directeuren Slop en vd.ZaaT de urgente lopende zaken moeten behartigen....nu komen met een contract voor onbepaalde tijd voor een coach is een zeer ingrijpende en strategische beslissing in een sportorganisatie. Dat kan alleen maar door een voltallige RvC en directie goedgekeurd en naar buiten gebracht worden...deze 2 directieleden zullen door een nieuwe RvC onder een vergrootglas worden gelegd en zijn bij lange na niet zeker meer van hun baan...

Wat Boot verder zegt; "een contract voor het leven is sowieso absurd. Vanuit de sportorganisatie geredeneerd behoort een trainer ( een passant ) idealiter slechts voor 1 seizoen vastgelegd te worden. Bij succes wordt dan het dienstverband verlengd. Afkoopsommen zijn dan nauwelijks aan de orde!! De belangrijkste technische functie bij Ajax is in feite het hoofd van de opleidingen Wim Jonk...Deze moet voor de aanwas van het 1e elftal zorgen. Jonk is dus als opleider van de cultuurbewaker eigenlijk de aangewezen man voor een langdurig dienstverband".

"Hebben de 2 directeuren dit merkwaardige plan zelf bedacht of komt het uit de koker van een 'informele' groep? De hele actie lijkt een aanval op het gedachtegoed van Cruijff, net nu Ajax weer wat in een rustig vaarwater is gekomen. Een feit is dat zo'n beslissing door een AD met voetbalverstand genomen had moeten worden. Bovendien is Cruijff bij deze niet om advies gevraagd en de beoogde leden van de toekomstige RvC zijn niet geraadpleegd. De hele poespas riekt naar sabotage".

"Als de nieuwe RvC of nieuwe directie het plan terugdraait, zou dit door Frank logischerwijs gezien kunnen worden als een motie van wantrouwen. De toekomstige leiding zal niet amused zijn met de huidige gang van zaken. Zij wordt onnodig met een vervelende erfenis opgezadeld".

"Slop en vd.ZaaT startten een zinloze discussie over een contract voor onbepaalde tijd. Zij hebben hiermee hun eigen verbintenis met Ajax op het spel gezet. Zij hebben zich eigenlijk onmogelijk gemaakt. Misschien wel opzettelijk. Het is algemeen bekend dat de afvloeiingsregeling bij Ajax meer dan genereus zijn".
Eide
 Eide - dinsdag 22 mei 2012 - 18:48   quote  deeplink  
Ook in een "contract voor het leven" kan je ontbindingsclausules opnemen. En ook et z'n contract is het mogelijk afscheid te nemen van elkaar. Ik kan het weten, ik heb een contract voor onbepaalde tijd en geloof me, als mijn baas van me af wil sta ik zo op straat.

Het is maar hoe je het juridisch en contractueel afspreekt. Overigens heeft Boot best een aardig punt met z'n 1 jarige contract en dan verlengen op basis van resultaten, maar je verliest alle zekerheid op uitvoerend niveau. Wat dat echter ook als consequentie heeft is constant korte termijn denken. Dat lost een "cultuurbewaker" niet op want die kijkt niet naar de doorlopende lijn van het 1e elftal.

Een trainer is inderdaad in de basis een passant. Ik ben het echter niet zomaar eens dat dat meteen in een contract gereflecteerd moet worden. Het moet zichtbaar zijn in de verantwoordelijkheden. De trainer is een uitvoerder van het beleid. En daar gaat het juist scheef... niet bij contracten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 mei 2012 door Eide --
alibabba
 alibabba - dinsdag 22 mei 2012 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2012 - 18:48 schreef Eide het volgende:
Ook in een "contract voor het leven" kan je ontbindingsclausules opnemen. En ook et z'n contract is het mogelijk afscheid te nemen van elkaar. Ik kan het weten, ik heb een contract voor onbepaalde tijd en geloof me, als mijn baas van me af wil sta ik zo op straat.

Het is maar hoe je het juridisch en contractueel afspreekt. Overigens heeft Boot best een aardig punt met z'n 1 jarige contract en dan verlengen op basis van resultaten, maar je verliest alle zekerheid op uitvoerend niveau. Wat dat echter ook als consequentie heeft is constant korte termijn denken. Dat lost een "cultuurbewaker" niet op want die kijkt niet naar de doorlopende lijn van het 1e elftal.

Een trainer is inderdaad in de basis een passant. Ik ben het echter niet zomaar eens dat dat meteen in een contract gereflecteerd moet worden. Het moet zichtbaar zijn in de verantwoordelijkheden. De trainer is een uitvoerder van het beleid. En daar gaat het juist scheef... niet bij contracten.
Ik las vandaag een stuk van Pim de Vos, advocaat bij De Vos & Partners Advocaten;

Ajax is zo blij met Frank de Boer. Volkomen terecht, dat hij een 'levenslang contract' kan krijgen. Frank heeft het de twee afgelopen seizoenen fantastisch gedaan en uit het beschikbare spelersmateriaal het beste gehaald.

Maar hij krijgt natuurlijk geen levenslang contract. In de euforie van het kampioenschap heeft de directie net als een verliefde man zijn vrouw levenslange trouw beloofd en toegezegd altijd voor haar te zullen zorgen. Maar iedereen die in de trouwzaal van het stadhuis aanwezig is, weet dat de kans heel groot is dat na zekere tijd de liefde omslaat in verveling of haat. Mijn ervaring als advocaat is dat levenslange benoemingen en huwelijken gedoemd zijn te mislukken.

Directeur Jeroen Slop zei dat het niet uitmaakt of Frank een contract heeft voor onbepaalde tijd of voor drie jaar. Juridisch is dat niet helemaal zo, maar mijn verwachting is dat in het contract heel goed geregeld zal worden hoe Ajax en Frank met elkaar omgaan in geval van gewijzigde omstandigheden. Bijvoorbeeld als Frank over twee jaar een aanbieding van Barcelona of de KNVB krijgt, of als Ajax langdurig ver onder de maat presteert, terwijl Frank de spelersgroep niet meer zou kunnen motiveren of inspireren. De gemiddelde coach blijft nog geen twee jaar bij een top club, bij Ajax zeker niet. Helaas. Als Frank het nog twee jaar bij Ajax uithoudt, is dat prachtig. Overigens staat in de CAO voor trainer coaches dat de nieuwe trainer pas mag tekenen als met de vertrekkende trainer een regeling is getroffen. En zo hoort dat.

Op 14 juni zal de buitengewone vergadering van aandeelhouders (BAVA) worden gehouden waarbij naar verwachting de door de wol geverfde commissarissen Leo van Wijk, Hans Weijers en Theo van Duivenbode zullen worden benoemd. Ze krijgen een belangrijke functie, want Ajax N.V. is nog steeds een structuurvennootschap, wat betekent dat de commissarissen het voor het zeggen hebben. Dat laatste is de oorzaak van het conflict geweest dat heeft geleid tot diverse rechtszaken. Een bedrijf als Ajax, met de amateurvereniging als groot aandeelhouder, is eigenlijk ongeschikt voor een beursnotering en zon structuur. Dat heb ik al tien jaar geleden gezegd. De leden willen zich met het beleid bemoeien, maar mogen niet eens de directie benoemen. Een betaald voetbalorganisatie is de speelbal van de supporters en een aandeel is een emotie aandeel. Je koopt dat niet voor het beleggen of om er mee te speculeren, maar omdat het Ajax is met zijn aanvallende voetbal en creativiteit.

Het is de bedoeling dat Theo benoemd zal worden tot interim-directeur, om de huidige tweehoofdige directie te versterken. Dat is begrijpelijk, omdat de commissarissen greep op het beleid willen krijgen. Toppers als Weijers (ex-topman van Akzo) en Van Wijk (topman bij Air France-KLM), willen niet in dezelfde ellendige positie komen als hun voorgangers. Ze kijken wel uit. Theo heeft management ervaring en is top voetballer geweest bij Ajax en Feyenoord (!) en weet van wanten.

Als een commissaris optreedt als bestuurder, wordt hij in de wet als bestuurder aangemerkt, met alle bevoegdheden en verantwoordelijkheden van dien. Hij wordt dan een 'gedelegeerd' commissaris. Onder de gegeven omstandigheden is dit een verstandige oplossing.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: "Levenslang" voor de Boer

0.0060541