BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 16 december 2015 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 11:45 schreef Barabas het volgende:

[..]

Oude mannetjes die praten over vroeger... je weet wel.... toen alles veel beter was.

Hoezo nou weer een betonnen bak?! Staat er nog niet eens...
betonnen bak in de betekenis van een of ander gebouw, wat totaal niet de sfeer ademt wat in De Kuip wel zo is
Barabas
 Barabas - woensdag 16 december 2015 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 11:58 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

betonnen bak in de betekenis van een of ander gebouw, wat totaal niet de sfeer ademt wat in De Kuip wel zo is
Je gaat er van uit dat het niet beter kan.... beetje fatalistische houding, vind je ook niet?!
twitch
 twitch - woensdag 16 december 2015 - 13:49   quote  deeplink  
wat er ook uitkomt , ze moeten gvd opschieten met deze soap
het liefst zie ik een kuip met 75.000 man ofzo
maar denk wel dat het nieuwbouw wordt
maar regel het sowieso snel want dit kost bakken met geld
hoop wel dat ze de kuip blijven gebruiken voor de jeugd
nationale erfgoedlijst ??
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 16 december 2015 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 12:24 schreef Barabas het volgende:

[..]

Je gaat er van uit dat het niet beter kan.... beetje fatalistische houding, vind je ook niet?!
Nee hoor, ik ga er niet van uit. Maar ik vrees de kans dat het zo is wel. Die is fifty-fifty. Het gebeurt zo (50 %) of niet (50 %).
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 16 december 2015 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 13:49 schreef twitch het volgende:
wat er ook uitkomt , ze moeten gvd opschieten met deze soap
het liefst zie ik een kuip met 75.000 man ofzo
maar denk wel dat het nieuwbouw wordt
maar regel het sowieso snel want dit kost bakken met geld
hoop wel dat ze de kuip blijven gebruiken voor de jeugd
nationale erfgoedlijst ??
+1

Is behouden als erfgoed niet veel te duur?
nr 10
 nr 10 - woensdag 16 december 2015 - 15:04   quote  deeplink  
Buitenrand laten staan. Binnen luxe flats. Speelveld als binnenpark.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 16 december 2015 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 14:50 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

+1

Dat lijkt me wel ja. Als Feyenoord niet meer in De Kuip speelt, dan moet er in principe een alternatieve bestemming gevonden worden, waarbij ongetwijfeld het nodige verbouwd gaat worden aan het stadion. Wat al gezegd is, appartementen, zoals bij Highbury ook gebeurd is, is een voor de hand liggende oplossing.

Maar goed, mochten alle oplossingen om wat voor reden dan ook niet aantrekkelijk zijn, dan zal De Kuip gesloopt worden.
Barabas
 Barabas - woensdag 16 december 2015 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 14:49 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ga er niet van uit. Maar ik vrees de kans dat het zo is wel. Die is fifty-fifty. Het gebeurt zo (50 %) of niet (50 %).
Net als met de Staatsloterij... je wint hem wel of je wint hem niet. Je logica is onnavolgbaar en niet te volgen Arie.

Ik acht de kans op een lelijke betonbak waar niemand zich fijn voelt vrij minimaal. Is gewoon niet logisch om dat wél te verwachten. Alsof een stelletje kleuters in de zandbak, tussen de zandtaartjes en kastelen door, besluit hoe het allemaal moet.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 16 december 2015 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 15:16 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Maar goed, mochten alle oplossingen om wat voor reden dan ook niet aantrekkelijk zijn, dan zal De Kuip gesloopt worden.
Doe jij eens normaal..😡
tomson
 tomson - woensdag 16 december 2015 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 15:04 schreef nr 10 het volgende:
Buitenrand laten staan. Binnen luxe flats. Speelveld als binnenpark.
Like Highbury
tomson
 tomson - woensdag 16 december 2015 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 15:57 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Doe jij eens normaal..😡
Vraag je aan T ?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 16 december 2015 - 16:59   quote  deeplink  
Tja beetje naïef van mij..
twitch
 twitch - woensdag 16 december 2015 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 14:50 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

+1

half adam staat op een monumenten lijst dus dan is de Kuip dat zeker waard
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 16 december 2015 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 09:18 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Daarom moet je het ook door mensen laten opknappen die er verstand van hebben. Mensen die weten wat ze doen. ;)
Er is nog niemand die beweert dat de kuip na een renovatie weer 75 jaar mee gaat! Met nieuwbouw wel ... Dus jij zou liever 200 miljoen investeren in de kuip die dan max. 40 mee gaat en dan alsnog een nieuw stadion moet gaan neerzetten die dan waarschijnlijk richting de 700 miljoen euro's gaat? Kan je beter nu 400 of 500 miljoen investeren in nieuwbouw dat minstens 75 jaar mee gaat, en als ze slim zijn gaan ze voor CO2 neutraal!
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 16 december 2015 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 09:17 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

En in een betonnen bak haken wij zelf al af. Hoeven we dat boek met plaatjes ook niet meer te laten zien.
Een ding hoop ik wel, dat het geen betonnen bak wordt ! Daar ben ik wel met je eens ...
Een beetje beton heb ik geen moeite mee , het moet niet overheersen !
Barabas
 Barabas - woensdag 16 december 2015 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2015 - 20:05 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Er is nog niemand die beweert dat de kuip na een renovatie weer 75 jaar mee gaat! Met nieuwbouw wel ... Dus jij zou liever 200 miljoen investeren in de kuip die dan max. 40 mee gaat en dan alsnog een nieuw stadion moet gaan neerzetten die dan waarschijnlijk richting de 700 miljoen euro's gaat? Kan je beter nu 400 of 500 miljoen investeren in nieuwbouw dat minstens 75 jaar mee gaat, en als ze slim zijn gaan ze voor CO2 neutraal!
Arup en OMA bouwen/ontwerpen niet anders dan CO2-neutraal. Ze beweren zelfs dat het stadion een energiecentrale zou kunnen zijn.... Ben benieuwd.
tomson
 tomson - woensdag 23 december 2015 - 00:16   quote  deeplink  
Up. Ik ga dit topic met meer dan 4000 berichten niet vervangen voor een topic over de Kuip uit 2008 omdat heer lijdensweg zonodig een oud topic moest afstoffen. Wat mij betreft back to normal duss

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 december 2015 door tomson --
tomson
 tomson - woensdag 23 december 2015 - 00:19   quote  deeplink  
Ik zal binnenkort het begin van het topic wel even aanpassen zodat het wat beter correspondeert met de huidige situatie. De kaarten zijn in de tussentijd nogal eens een paar keer opnieuw geschud. Benieuwd hoeveel berichten er nog bij zullen komen tot de dag dat de 1e bal wordt getrapt in het nieuwe stadion. Linksom of rechtsom : de Kuip gaan we achterlaten dat lijkt me inmiddels wel duidelijk.
nr 10
 nr 10 - woensdag 23 december 2015 - 09:16   quote  deeplink  
In Londen hebben ze ook een stadion zo gebouwd voor de OS. wordt als ze het slim doen een leverancier van energie aan de omliggende wijk.
Barabas
 Barabas - woensdag 23 december 2015 - 09:58   quote  deeplink  
Kijk eens aan. Nou, zoiets wil ik ook wel als thuishaven voor onze geliefde club.
nr 10
 nr 10 - woensdag 23 december 2015 - 13:26   quote  deeplink  
Koeling en verwarming werkt volledig autocratisch. Rest water van douches wordt gebruikt. Spoelwater toiletten van regenwater. Hebben we zat van hier. Zonnepanelen op het dak en de zijkanten.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 23 december 2015 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2015 - 00:16 schreef tomson het volgende:
Up. Ik ga dit topic met meer dan 4000 berichten niet vervangen voor een topic over de Kuip uit 2008 omdat heer lijdensweg zonodig een oud topic moest afstoffen. Wat mij betreft back to normal duss
Joh dat zakt vanzelf wel weer weg..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 24 december 2015 - 00:03   quote  deeplink  
Hahaha topic paniek?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 24 december 2015 - 00:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2015 - 00:16 schreef tomson het volgende:
Dat was ik man ,niet L
tomson
 tomson - vrijdag 25 december 2015 - 05:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2015 - 00:07 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dat was ik man ,niet L
Nog erger
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 december 2015 - 10:47   quote  deeplink  
Ghehe👍
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 25 december 2015 - 10:56   quote  deeplink  
😂😂😂
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 25 december 2015 - 10:58   quote  deeplink  
Maar wat vind je van dat andere topic?
Bijna 8 jaar oud.
Alsof je een zeeuws bijbeltje pakt niet ? haha
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 december 2015 - 12:09   quote  deeplink  
Welk ander topic, upt hem eens..😉
Stylzz
 Stylzz - woensdag 06 januari 2016 - 11:55   quote  deeplink  
FEYENOORD mag stiekem hopen op een voetbaltempel op de oever van de Nieuwe Maas in Rotterdam. In een gebiedsplan van de gemeente staan twee Kuip-varianten, waaronder een waarbij het stadion in de rivier staat.
195_1427441954_red-de-kuip.jpg
Feyenoord liet al eerder weten zo'n iconisch stadion te willen realiseren in het stadion. De plannen hebben veel weg van het Opera House in Sydney, Australië. Gerard Hoetmer, president-commissaris, toonde zich een groot voorstander voor een nieuw stadion aan de Maas. "Zo'n icoon aan de rivier heeft absoluut meerwaarde en een grote aantrekkingskracht," zei hij eind vorig jaar in het Algemeen Dagblad. ,,Dat is gunstig voor het aantrekken van financiën en reclame-mogelijkheden. Dit komt allemaal de exploitatie en dus de businesscase ten goede."
Naast twee opties waarbij een nieuw stadion wordt gebouwd, is er ook een derde optie bedongen waarbij verbouwing van de bestaande Kuip niet wordt uitgesloten. Mocht het tot nieuwbouw komen, dan moet Feyenoord een nieuwe bestemming vinden voor de oude Kuip.
Rotterdam wil het gebied rondom Feyenoord omdopen tot vrijetijdgebied, waar sport en ontspanning leidend is.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 06 januari 2016 - 12:34   quote  deeplink  
Met kapseisend uitvak de maas in?
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 06 januari 2016 - 12:45   quote  deeplink  
Eerst maar eens zien of het allemaal goed gaat komen. Welke variant dan ook!
Ik heb weinig vertrouwen in de huidige gemeenteraad, trouwens al 20 jaar niet!
VVout
 VVout - woensdag 06 januari 2016 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 januari 2016 - 12:34 schreef Leon FR1908 het volgende:
Met kapseisend uitvak de maas in?
croco011.gif
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 06 januari 2016 - 13:27   quote  deeplink  
Ha, kapseisend uitvak.
En verplicht zwemmend naar huis.
tomson
 tomson - woensdag 06 januari 2016 - 13:31   quote  deeplink  
Foto doet me sterk aan RDK denken. .. kan nooit ok zijn 😎
van geil
 van geil - woensdag 06 januari 2016 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 januari 2016 - 12:53 schreef VVout het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
article_piranha.jpg
van geil
 van geil - woensdag 06 januari 2016 - 15:53   quote  deeplink  
En dan dompelen.
VVout
 VVout - woensdag 06 januari 2016 - 23:09   quote  deeplink  
Haha wie is er sneller :)
nr 10
 nr 10 - donderdag 07 januari 2016 - 08:11   quote  deeplink  
Tigerfish.
kenny
 kenny - donderdag 07 januari 2016 - 18:21   quote  deeplink  
als ze het voor elkaar krijgen dat stadion aan de maas , zou dat de beste en mooiste optie zijn , echt kicke zo'n stadion half in/aan de maas , dat zet feyenoord en rotterdam in een klap op de wereldkaart , het past ook wel bij de huidige stad lekker modern
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 07 januari 2016 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2016 - 18:21 schreef kenny het volgende:
als ze het voor elkaar krijgen dat stadion aan de maas , zou dat de beste en mooiste optie zijn , echt kicke zo'n stadion half in/aan de maas , dat zet feyenoord en rotterdam in een klap op de wereldkaart , het past ook wel bij de huidige stad lekker modern
Zal het wel een multi functioneel stadion moeten worden als men bij de gemeente gaat aankloppen voor wat centjes ... In Rotterdam zijn ze niet zo gulzig betreft Feyenoord!
kenny
 kenny - vrijdag 08 januari 2016 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 januari 2016 - 19:05 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Zal het wel een multi functioneel stadion moeten worden als men bij de gemeente gaat aankloppen voor wat centjes ... In Rotterdam zijn ze niet zo gulzig betreft Feyenoord!
klopt helemaal , overal worden ze geholpen door de gemeente behalve in rotjeknor , maar als er een finale of dergelijke is zitten ze wel lekker op de eretribune
VVout
 VVout - vrijdag 08 januari 2016 - 10:36   quote  deeplink  
media_xll_3510618.jpg

Bron met artikel uit het AD
VVout
 VVout - vrijdag 08 januari 2016 - 10:38   quote  deeplink  
Vind zelf de locatie op het van Brienenoordeiland het mooiste, dan kan je hem echt in de Maas neerzetten :)
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 februari 2016 - 14:44   quote  deeplink  
Maximaal 65.000 supporters in nieuw Feyenoord-stadion

2dj87wj.jpg

Het nieuwe Feyenoord-stadion moet geen grotere capaciteit hebben dan 60.000 à 65.000 toeschouwers. Op basis van het door de stad opgestelde mobiliteitsplan voor dit deel van Rotterdam-Zuid is dit aantal bezoekers 'maximaal haalbaar zonder hele grote investeringen in de infrastructuur'.

Dat staat in een mail aan de gemeenteraad, meldt het Algemeen Dagblad. Stadion Feijenoord zal eind volgende maand een keuze maken uit drie plekken voor een toekomstige onderkomen: twee aan de Maas, en één op de huidige plek van de Kuip.

''Indien door Feyenoord gekozen wordt voor één van de Maas-locaties, dan zal door Feyenoord ook een plan moeten worden overlegd voor de herbestemming van het huidige stadion.'' Het stadion moet ook andere ontwikkelingen aanjagen. ''Feyenoord dient aan te geven aan welk aanvullend programma men denkt, en tevens zal moeten worden aangegeven waarom dat niet concurreert met het programma elders in de stad,''

Bovendien moet het stadion duurzaam worden. ''Dat draagt bij aan het imago van Rotterdam op dit gebied en is goed voor de stad zelf. Bij duurzaamheid kan worden gekeken naar het gebruik van materialen in het stadion, maar ook naar het toepassen van duurzame energievormen. Hierbij kan men denken aan warmte-koude-opslag en het hergebruik van regenwater.''
van geil
 van geil - dinsdag 09 februari 2016 - 14:51   quote  deeplink  
Als je het doet , doe het dan goed.
Barabas
 Barabas - dinsdag 09 februari 2016 - 15:05   quote  deeplink  
Juistem!
Barabas
 Barabas - dinsdag 09 februari 2016 - 15:06   quote  deeplink  
Is de enige optie als je het mij vraagt....
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 09 februari 2016 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 februari 2016 - 14:51 schreef van geil het volgende:
Als je het doet , doe het dan goed.
Lijkt me ook. Vind ook wel dat het er meer en meer op begint te lijken dat men nu echt iets goeds neer wil gaan zetten. En wat betreft het aantal plaatsen, lijkt 65.000 me wel een mooi aantal. Dat is 20.000 meer dan nu, dat moet voorlopig echt wel genoeg zijn.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 09 februari 2016 - 21:12   quote  deeplink  
The story continues... blablabla

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5957
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

0.0662419