BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 25 maart 2016 - 07:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 maart 2016 - 22:22 schreef MMM het volgende:

[..]

Maar niet voor honderden miljoenen lijkt me?
Wel voor de omgeving rond het stadion.
Het stadion zelf gaat natuurlijk veel minder kosten.
Voor de rest gaat het geld gehaald worden bij het bedrijfsleven.
MMM
 MMM - vrijdag 25 maart 2016 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2016 - 07:34 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Wel voor de omgeving rond het stadion.
Het stadion zelf gaat natuurlijk veel minder kosten.
Voor de rest gaat het geld gehaald worden bij het bedrijfsleven.
Ik ben benieuwd!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 25 maart 2016 - 11:30   quote  deeplink  
De hele ontwikkeling van dat gebied wordt natuurlijk niet door Feyenoord gefinancierd. Feyenoord werkt mee aan de ontwikkeling ervan en bedenken van hoe het ingericht moet worden, maar zal dat natuurlijk nooit allemaal gaan (of kunnen) financieren. Daarom doet de gemeente mee, wanneer ze enthousiast zijn over het hele plan. Waar het vooralsnog wel op lijkt.

Deze keer is het veel beter aangepakt door de club door ook het gebied mee te pakken, waardoor je de gemeente al gemakkelijker meekrijgt. Vervolgens heb je een hoog aangeslagen architect, waardoor men ook enthousiast wordt. Wanneer men zo doorgaat en goed contact houdt met de supporters, zal dit plan gewoon worden uitgevoerd op termijn. Zal ook wel moeten eigenlijk, want als het nu niet lukt, gaat het de komende jaren echt niet meer gebeuren. En dan hebben we pas echt een onoverbrugbare achterstand ten opzichte van de twee concurrenten.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 25 maart 2016 - 22:23   quote  deeplink  
Feyenoord City...
Dat houdt een totaalplan in. Welke uitstraling met welke business?
Gamma o.a.?
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 26 maart 2016 - 06:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2016 - 11:30 schreef feyenoord!!! het volgende:
De hele ontwikkeling van dat gebied wordt natuurlijk niet door Feyenoord gefinancierd. Feyenoord werkt mee aan de ontwikkeling ervan en bedenken van hoe het ingericht moet worden, maar zal dat natuurlijk nooit allemaal gaan (of kunnen) financieren. Daarom doet de gemeente mee, wanneer ze enthousiast zijn over het hele plan. Waar het vooralsnog wel op lijkt.

Deze keer is het veel beter aangepakt door de club door ook het gebied mee te pakken, waardoor je de gemeente al gemakkelijker meekrijgt. Vervolgens heb je een hoog aangeslagen architect, waardoor men ook enthousiast wordt. Wanneer men zo doorgaat en goed contact houdt met de supporters, zal dit plan gewoon worden uitgevoerd op termijn. Zal ook wel moeten eigenlijk, want als het nu niet lukt, gaat het de komende jaren echt niet meer gebeuren. En dan hebben we pas echt een onoverbrugbare achterstand ten opzichte van de twee concurrenten.
Goed contact houden met de supporters ?? Wat een onzin !!
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 26 maart 2016 - 06:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 maart 2016 - 07:34 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Wel voor de omgeving rond het stadion.
Het stadion zelf gaat natuurlijk veel minder kosten.
Voor de rest gaat het geld gehaald worden bij het bedrijfsleven.
Dat geld ophalen moet ik nog maar eens zien !!
Tjabba
 Tjabba - zaterdag 26 maart 2016 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2016 - 06:32 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Goed contact houden met de supporters ?? Wat een onzin !!
Jawel hoor , nu mogen ze al weer het ontwerp van het seizoenskaartje uitkiezen.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 26 maart 2016 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2016 - 07:50 schreef Tjabba het volgende:

[..]

Jawel hoor , nu mogen ze al weer het ontwerp van het seizoenskaartje uitkiezen.
Belachelijk toch!
Tjabba
 Tjabba - zaterdag 26 maart 2016 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2016 - 08:38 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Belachelijk toch!
zo kunnen de supporters nooit zeggen dat ze nergens bij betrokken worden.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 26 maart 2016 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2016 - 06:32 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Goed contact houden met de supporters ?? Wat een onzin !!
Ik mag toch aannemen dat een ieder inmiddels doorheeft dat goed contact met de supporters van belang is. Buiten het feit dat wij 'de klanten' zijn die geld brengen bij de club, is gebleken dat een deel van de supporters uitstekend in staat is om de plannen geen doorgang te laten plaatsvinden.

Aangezien dit voor de komende jaren de laatste kans op een nieuw stadion zal zijn, lijkt het me handig om alles zo goed mogelijk aan te pakken en daarbij er dus ook voor te zorgen dat de supporters zich kunnen vinden in het nieuwe stadion en niet gaan dwarsliggen.

Sowieso lijkt me dat er een wisselwerking dient te zijn tussen supporters en club tot op een bepaalde hoogte. Daarmee zeg ik niet dat wij als fans inspraak moeten hebben in het stadion, maar voor kleine dingen zoals het uiterlijk van een seizoenkaart, lijkt me dat wel zo nuttig en leuk. Voor een stadion is veel kennis op dat vakgebied vereist. Daarom is het goed dat er nu echte professionals bij betrokken zijn en behoeven wij als fans naar mijn idee geen inspraak, omdat de meeste van ons denk ik die kennis niet hebben.

Maar goed contact en de fans op de hoogte houden van de plannen, lijkt me niet zo moeilijk en voorkomt een hoop problemen. Lijkt me dat we van de geschiedenis leren, toch?
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 26 maart 2016 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2016 - 10:32 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Ik mag toch aannemen dat een ieder inmiddels doorheeft dat goed contact met de supporters van belang is. Buiten het feit dat wij 'de klanten' zijn die geld brengen bij de club, is gebleken dat een deel van de supporters uitstekend in staat is om de plannen geen doorgang te laten plaatsvinden.

Aangezien dit voor de komende jaren de laatste kans op een nieuw stadion zal zijn, lijkt het me handig om alles zo goed mogelijk aan te pakken en daarbij er dus ook voor te zorgen dat de supporters zich kunnen vinden in het nieuwe stadion en niet gaan dwarsliggen.

Sowieso lijkt me dat er een wisselwerking dient te zijn tussen supporters en club tot op een bepaalde hoogte. Daarmee zeg ik niet dat wij als fans inspraak moeten hebben in het stadion, maar voor kleine dingen zoals het uiterlijk van een seizoenkaart, lijkt me dat wel zo nuttig en leuk. Voor een stadion is veel kennis op dat vakgebied vereist. Daarom is het goed dat er nu echte professionals bij betrokken zijn en behoeven wij als fans naar mijn idee geen inspraak, omdat de meeste van ons denk ik die kennis niet hebben.

Maar goed contact en de fans op de hoogte houden van de plannen, lijkt me niet zo moeilijk en voorkomt een hoop problemen. Lijkt me dat we van de geschiedenis leren, toch?
Dat hebben we in Rome gezien ja ... voorkomt een hoop problemen !!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 26 maart 2016 - 11:20   quote  deeplink  
De gemeente heeft juist voorgesteld om meningen te vragen aan de supporters.
Lezen jullie dan niks
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 26 maart 2016 - 12:13   quote  deeplink  
Nee
VVout
 VVout - zaterdag 26 maart 2016 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2016 - 11:20 schreef Leon FR1908 het volgende:
De gemeente heeft juist voorgesteld om meningen te vragen aan de supporters.
Lezen jullie dan niks
Volgens mij een tactiek van ze om op deze pessimistische manier weer roet in het eten te strooien. Als we het met zijn alle positief zouden aangegaan zijn had er al lang resultaat geweest.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 26 maart 2016 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2016 - 11:09 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat hebben we in Rome gezien ja ... voorkomt een hoop problemen !!
Je haalt er serieus vier woorden uit en dat link je dan aan wat er in Rome is gebeurd. Misschien had je kunnen begrijpen dat ik het over het stadion had en niet over situaties zoals in Rome. Want volgens mij is dat gewoon een probleem in de Nederlandse voetbalcultuur dat er, zeker bij de drie topclubs, altijd een paar gekken zijn (gelukkig de minderheid) die puur komen om rotzooi te trappen. Kijk ook naar wat er in Madrid is gebeurd.

Mijn punt was puur dat het me verstandig lijkt om gewoon in gesprek te zijn met supporters tijdens het traject van de nieuwe kuip. Daarmee wil ik dus niet zeggen dat de fans alles moeten mogen beslissen of bepalen, maar gewoon de fans een beetje op de hoogte houden van de vorderingen. Dat voorkomt onnodige vragen of onzekerheden/speculaties. Daarmee creeƫr je ook meer begrip en minder kans op weerstand tegen een nieuw stadion. Ook dan kan er een deel zijn wat het er niet mee eens is, maar dit zal minder zijn dan voorgaande keren.
kenny
 kenny - zaterdag 26 maart 2016 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2016 - 12:49 schreef VVout het volgende:

[..]

Volgens mij een tactiek van ze om op deze pessimistische manier weer roet in het eten te strooien. Als we het met zijn alle positief zouden aangegaan zijn had er al lang resultaat geweest.
dat denk ik ook , al die tweespalt brengt ons niks eerst was het reddekuip dat tweespalt en onrust veroorzaakte , nu moeten we uitkijken en de gemeente geen stok geven om mee te slaan ,
ik heb er vertrouwen in in dit project , word het mooiste stadion van nederland en misschien zelfs van Europa , laten we hier trots op zijn en er met zijn alle achter gaan staan
kenny
 kenny - zaterdag 26 maart 2016 - 13:43   quote  deeplink  
inspraak met supporters is toch bullshit , 100.000 supporters = 100.000 meningen , iedereen heeft voorkeuren dat is onbegonnen werk
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 26 maart 2016 - 13:55   quote  deeplink  
Als ik een VIP-box krijg ter hoogte van de middellijn kan wat mij betreft de eerste paal erin.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 26 maart 2016 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2016 - 13:55 schreef Gerard_FR het volgende:
Als ik een VIP-box krijg ter hoogte van de middellijn kan wat mij betreft de eerste paal erin.
Zolang je er flink voor betaald, kan dat prima geregeld worden, hoor!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 26 maart 2016 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2016 - 13:43 schreef kenny het volgende:
inspraak met supporters is toch bullshit , 100.000 supporters = 100.000 meningen , iedereen heeft voorkeuren dat is onbegonnen werk
Kan ook met heel veel dingen niet. Maar duidelijk naar buiten toe communiceren en de supporters op de hoogte houden van de vorderingen (niet alles, maar wel belangrijkste dingen) zo nu en dan moet niet moeilijk zijn en kweekt vertrouwen.

Met iets kleins als het uiterlijk van de seizoenkaart kan het wel en verkrijg je alleen maar meer goodwill.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 26 maart 2016 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2016 - 12:13 schreef Stylzz het volgende:
Nee
Jij lees alles ,ik weet toch.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 26 maart 2016 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2016 - 12:49 schreef VVout het volgende:

[..]

Volgens mij een tactiek van ze om op deze pessimistische manier weer roet in het eten te strooien. Als we het met zijn alle positief zouden aangegaan zijn had er al lang resultaat geweest.
Nee de gemeente is nu juist een keertje heel positief...Omdat ze in Rotterdam heel bewust zijn van de moeilijkheidsgraad van het legioen is het de slimste manier om hun er ook bij te betrekken.Persoonlijk vind ik het een slimme keuze
VVout
 VVout - zaterdag 26 maart 2016 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2016 - 15:27 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Nee de gemeente is nu juist een keertje heel positief...Omdat ze in Rotterdam heel bewust zijn van de moeilijkheidsgraad van het legioen is het de slimste manier om hun er ook bij te betrekken.Persoonlijk vind ik het een slimme keuze
Ik bedoel eerder zo de beroeps zeurders in de media die vaak alleen maar de negatieve stukjes omarmen en gezinde op de sociale media. Ik ben er ook van overtuigd dat de gemeente inmiddels wel inziet dat vernieuwing in Zuid een enorme boost in de levenskwaliteit van Zuid zou gaan brengen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 31 maart 2016 - 21:23   quote  deeplink  
Ik kan niet wachten alleen 2022 klinkt wel heel erg ver weg.Maar ja het is dan wel ook een hele moelijke bouw zo half in het water.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 31 maart 2016 - 23:15   quote  deeplink  
Niet als je het uitvak daar boven bouwt.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 01 april 2016 - 03:05   quote  deeplink  
Verdomme goed plan Henkert. Kunnen we gelijk die snavels in de Maas tyften..
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 01 april 2016 - 06:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 maart 2016 - 16:12 schreef VVout het volgende:

[..]

Ik bedoel eerder zo de beroeps zeurders in de media die vaak alleen maar de negatieve stukjes omarmen en gezinde op de sociale media. Ik ben er ook van overtuigd dat de gemeente inmiddels wel inziet dat vernieuwing in Zuid een enorme boost in de levenskwaliteit van Zuid zou gaan brengen.
Betreft de gemeente in Rotterdam heb ik al jaren mijn twijfels , betreft projecten zijn ze in 040 en 020 al jaren vooruit op Rotterdam weet ik uit eigen ervaring ...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 01 april 2016 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 april 2016 - 06:52 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Betreft de gemeente in Rotterdam heb ik al jaren mijn twijfels , betreft projecten zijn ze in 040 en 020 al jaren vooruit op Rotterdam weet ik uit eigen ervaring ...
Ja wat betreft betaald voetbalclubs dan idd.
Zelfs Twente denk ik ,lig ook gelijk een noodplan klaar van 40 miljoen om de boel te redden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 01 april 2016 - 08:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 maart 2016 - 23:15 schreef FR-Henk het volgende:
Niet als je het uitvak daar boven bouwt.
Kan je nagaan hoelang wij het hier al over hebben
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 01 april 2016 - 08:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 april 2016 - 08:27 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoelang wij het hier al over hebben
Yep, die grap heeft een baard tot in de Maas.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 01 april 2016 - 08:41   quote  deeplink  
Zo'n beetje wel idd hahaha
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 02 april 2016 - 13:01   quote  deeplink  
is er ooit wel eens onderzoek gedaan hoeveel potentiele toeschouwers er per jaar naar een feyenoord-thuiswedstrijd willen gaan? 40.000 per wedstrijd lijkt op dit moment geen probleem. Wat zou de max zijn? Zou de Kuip ook vol zitten met 60.000 plaatsen (als die er waren)?
Tjabba
 Tjabba - zaterdag 02 april 2016 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 april 2016 - 13:01 schreef CobusIII het volgende:
is er ooit wel eens onderzoek gedaan hoeveel potentiele toeschouwers er per jaar naar een feyenoord-thuiswedstrijd willen gaan? 40.000 per wedstrijd lijkt op dit moment geen probleem. Wat zou de max zijn? Zou de Kuip ook vol zitten met 60.000 plaatsen (als die er waren)?
Ik ken genoeg mensen die ook komen als er meer comfort zou zijn , en dat je droog kan zitten.
Wat lekkers kan eten en drinken enz.
Barabas
 Barabas - zaterdag 02 april 2016 - 16:47   quote  deeplink  
Of een vak waar je gewoon kunt staan tijdens de wedstrijd....
Tjabba
 Tjabba - zaterdag 02 april 2016 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 april 2016 - 16:47 schreef Barabas het volgende:
Of een vak waar je gewoon kunt staan tijdens de wedstrijd....
Dat moet zeker gecreeerd worden in het nieuwe stadion.
Met een goede betaalbare seizoenskaart eraan verbonden ivm de jeugdige supporters.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 02 april 2016 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 april 2016 - 16:58 schreef Tjabba het volgende:

[..]

Dat moet zeker gecreeerd worden in het nieuwe stadion.
Met een goede betaalbare seizoenskaart eraan verbonden ivm de jeugdige supporters.
Moet dan wel een vak zijn waar ook stoeltjes zijn, want voor Europese wedstrijden is een staanvak niet toegestaan.
Tjabba
 Tjabba - zaterdag 02 april 2016 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 april 2016 - 17:02 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Moet dan wel een vak zijn waar ook stoeltjes zijn, want voor Europese wedstrijden is een staanvak niet toegestaan.
Daar hebben ze in duitsland (ik weet niet welke club) gewoon een goede oplossing voor.
Barabas
 Barabas - zaterdag 02 april 2016 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 april 2016 - 16:58 schreef Tjabba het volgende:

[..]

Met een goede betaalbare seizoenskaart eraan verbonden ivm de jeugdige supporters.
Ik voel me ook nog steeds bijzonder jeugdig.... 😁
Tjabba
 Tjabba - zaterdag 02 april 2016 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 april 2016 - 17:25 schreef Barabas het volgende:

[..]

Ik voel me ook nog steeds bijzonder jeugdig.... 😁
Kan je ze gelijk opvoeden :D
Alexi
 Alexi - zaterdag 02 april 2016 - 18:32   quote  deeplink  
Laat maar komen!
van geil
 van geil - dinsdag 31 mei 2016 - 21:43   quote  deeplink  
Nu effe drie jaar over het dak lullen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 31 mei 2016 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2016 - 21:43 schreef van geil het volgende:
Nu effe drie jaar over het dak lullen.
Ik was rond de 35 toen ze begonnen te lullen.
Ik ben 60 in 2028 als alles helemaal klaar..
Geen woorden maar daden hahaha

Wit groen ,keihard werken weinig doen.
VVout
 VVout - dinsdag 31 mei 2016 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2016 - 21:43 schreef van geil het volgende:
Nu effe drie jaar over het dak lullen.
Het dak er af, lees ik dat nou weer goed?
van geil
 van geil - dinsdag 31 mei 2016 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2016 - 22:28 schreef VVout het volgende:

[..]

Het dak er af, lees ik dat nou weer goed?
Dak , geen dak , cabriolet ?
Even n paar jaar over lullen en verbaasd zijn dat niemand er in geloofd bij geldverstrekking.
VVout
 VVout - dinsdag 31 mei 2016 - 23:50   quote  deeplink  
Geen echt plan, weer geheel in de lijn van dus!
Stylzz
 Stylzz - woensdag 01 juni 2016 - 07:37   quote  deeplink  
Geen overhaaste beslissingen nemen, is prima. Dak zal elementair zijn bij t uiteindelijke ontwerp, dus eerst mogelijkheden verkennen. Ik snap dat voor de wat oudere mensen t allemaal te langzaam gaat, die willen natuurlijk nog mee kunnen maken wanneer er een nieuw stadion komt. Aan de andere kant, die nostalgische knakkers kunnen zo nog wel lekker lang van de Kuip genieten.
nr 10
 nr 10 - woensdag 01 juni 2016 - 08:13   quote  deeplink  
Ik denk dat ik het nieuwe stadion niet meer meemaak.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 01 juni 2016 - 08:26   quote  deeplink  
Ben je al bijna 100 dan?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 01 juni 2016 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 07:37 schreef Stylzz het volgende:
Geen overhaaste beslissingen nemen, is prima. Dak zal elementair zijn bij t uiteindelijke ontwerp, dus eerst mogelijkheden verkennen. Ik snap dat voor de wat oudere mensen t allemaal te langzaam gaat, die willen natuurlijk nog mee kunnen maken wanneer er een nieuw stadion komt. Aan de andere kant, die nostalgische knakkers kunnen zo nog wel lekker lang van de Kuip genieten.
37 jaar jong toen ze begonnen.
47 jaar belegen nu
En 59 jaar als het geheel klaar is.
Er is geen gebouw ter wereld ,hoe complex ook dat een voorbereiding heeft van 20 jaar.
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 01 juni 2016 - 09:24   quote  deeplink  
Nu maar hopen dat het geen soap wordt ...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0711748