|
|
Leon FR1908
|
|
|
Het ontwerp van die impressie is niet definitief,maar er is wel uitgegaan van dit ontwerp als in de richting van het definitief. Er word nu ook gesproken over eventuele aanpassingen. |
|
|
|
|
Leonidas1
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2016 - 12:12 schreef Leon FR1908 het volgende:Het ontwerp van die impressie is niet definitief,maar er is wel uitgegaan van dit ontwerp als in de richting van het definitief. Er word nu ook gesproken over eventuele aanpassingen. Bedankt, dit maakt het voor mij een stuk duidelijker. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Maar kan jij mij nu uitleggen van iets dat niet definitief is ,wel begroot is ? Ze weten dus niet wat het word maar wel hoeveel het gaat kosten..Dat is knap. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
De buitenkant ziet er echt mooi uit.. De binnenzijde heeft alle elementen van het thialf schaatsstadion inplaats van de oude KUIP! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leonidas1
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2016 - 14:55 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Maar kan jij mij nu uitleggen van iets dat niet definitief is ,wel begroot is ? Ze weten dus niet wat het word maar wel hoeveel het gaat kosten..Dat is knap. Nee, ik probeer juist van jou te leren. Wat ik wel weet is dat ik mij pas een mening zal proberen te vormen als ik voldoende kennis en info heb. Eerder lees ik in stille bewondering de berichten van mensen die nu al voldoende kennis en info hebben om alles te begrijpen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2016 - 15:37 schreef Leonidas1 het volgende:[..] Nee, ik probeer juist van jou te leren. Wat ik wel weet is dat ik mij pas een mening zal proberen te vormen als ik voldoende kennis en info heb. Eerder lees ik in stille bewondering de berichten van mensen die nu al voldoende kennis en info hebben om alles te begrijpen. Er is niemand op deze wereld die er verantwoordelijk voor gehouden kan worden dat jij de afgelopen 8 jaar kennelijk heb zitten slapen rondom het vernieuwen/renovatie plannen rondom de kuip..Je kan van mij dan ook niet verwachten dat ik zo'n sufkloot als jou iets zou willen bijbrengen... |
|
|
|
|
Leonidas1
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2016 - 17:30 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Er is niemand op deze wereld die er verantwoordelijk voor gehouden kan worden dat jij de afgelopen 8 jaar kennelijk heb zitten slapen rondom het vernieuwen/renovatie plannen rondom de kuip..Je kan van mij dan ook niet verwachten dat ik zo'n sufkloot als jou iets zou willen bijbrengen... Zitten slapen, sufkloot.........kennen wij elkaar soms? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Lekker biertje voor mijn neus hier en top entertainment, gaat gezelli worden hier :) |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Net weer een nieuwe laten tappen, heb laaaaaang weekende. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Lekker hoor,proost dan maar !! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Op papier is alles mogelijk Geile |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 december 2016 door VVout -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Aandeelhouders en gemeente willen cijfers zien wat Feyenoord City oplevert voor Feyenoord.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2016 - 14:55 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Maar kan jij mij nu uitleggen van iets dat niet definitief is ,wel begroot is ? Ze weten dus niet wat het word maar wel hoeveel het gaat kosten..Dat is knap. .... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: In vind van niet. Daar moet t verhaal mee beginnen |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Volgens mij hebben ze dat al lang doorgerekend. Is allemaal spielerei dit. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Natuurlijk ,er ligt rondom het nieuw te bouwen stadion een grote druk om de cijfertjes. Dat is al vanaf dag 1 ,en als je de gemeente en aandeelhouders er nu weer om laat vragen ,hebben ze toch weinig geleerd . Een paar mooie ontwerpen is al jaren niet genoeg.
Dus eigenlijk gaan ze weer aan de twee belangerijkste punten voorbij.. (1)De achterban betrekken bij het ontwerp aan de binnenzijde van het stadion. (2)Waar komt de financiering vandaan en wat leverd het op ,en wat gaat het Feyenoord kosten.
Er moeten namen zijn van investeerders ,hoeveel ze gaan investeren en op basis van wat?Garanties. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 december 2016 - 12:26 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Natuurlijk ,er ligt rondom het nieuw te bouwen stadion een grote druk om de cijfertjes. Dat is al vanaf dag 1 ,en als je de gemeente en aandeelhouders er nu weer om laat vragen ,hebben ze toch weinig geleerd . Een paar mooie ontwerpen is al jaren niet genoeg. Dus eigenlijk gaan ze weer aan de twee belangerijkste punten voorbij.. (1)De achterban betrekken bij het ontwerp aan de binnenzijde van het stadion. (2)Waar komt de financiering vandaan en wat leverd het op ,en wat gaat het Feyenoord kosten. Er moeten namen zijn van investeerders ,hoeveel ze gaan investeren en op basis van wat?Garanties. Eens |
|
|
|
|
Leonidas1
|
|
|
Een groot deel van de aandeelhouders van Stadion Feijenoord is positief over de plannen die moeten leiden tot een nieuw stadion in Feyenoord City. Dat bleek deze week tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering. De aandeelhouders hebben de Feyenoord City-stuurgroep wel huiswerk meegegeven, voordat zij definitief instemmen met het plan om de Kuip in te ruilen voor een nieuw stadion.
De Raad van Commissarissen van Stadion Feijenoord presenteerde deze week de plannen aan haar aandeelhouders. Volgens RvC- en stuurgroep-woordvoerder Leendert Bikker verliep de avond positief en ligt er een brief waarin staat dat de aandeelhouders zich akkoord willen verklaren met de bouwplannen. De aandeelhouders zouden wel aandringen op het doorberekenen van de plannen en een second opinion. 'Dat zijn geen rare vragen', aldus Bikker, 'de gemeente Rotterdam vraagt precies hetzelfde.'
Joan Smal van de Vereniging Aandeelhouders Stadion Feijenoord vindt dat Bikker iets te kort door de bocht gaat als hij het over een naderend akkoord heeft. De voorzitter van de VASF zegt dat de groep die hij vertegenwoordigt bereid is mee te gaan in de denkwijze van de stuurgroep, maar dat eerst heel duidelijk moet worden wat Feyenoord City de club Feyenoord structureel gaat opleveren. Daarnaast wil Smal de keiharde garantie dat de voetbalclub geen hinder gaat ondervinden van eventuele financiële tegenvallers in Feyenoord City. 'Hoe is de aansprakelijkheid geregeld als het fout gaat op de strip?', vraagt Smal zich hardop af.
De aandeelhouders van Stadion Feijenoord behouden in het nieuw te bouwen stadion het recht op een zitplaats, maar moeten in ruil daarvoor afzien van stemrecht. Smal heeft begrip voor die gang van zaken, maar zegt dat ook daarover nog geen akkoord is bereikt. Dat heeft voornamelijk te maken met de voorwaarden waaronder de zitplaats verkregen wordt. Hier zal de komende maanden verder over worden onderhandeld.
De VASF vertegenwoordigt 600 aandeelhouders die in totaal ruim 1.600 aandelen Stadion Feijenoord NV bezitten. Er zijn ruim 4.300 'stemgerechtigde' aandelen waarvan de meeste (57%) in bezit zijn van Sportclub Feijenoord.
De stuurgroep Feyenoord City heeft haar plannen de laatste weken grotendeels gedeeld met de stakeholders en media. De plannen zijn te verdelen in drie categorieën: openbaar, vertrouwelijk en geheim. Diverse Rotterdamse politici dringen aan op totale transparantie, zodat alle betrokkenen en geïnteresseerden zich een goed beeld kunnen vormen van de toekomst van Feyenoord én Rotterdam-zuid, dat rondom het stadion een flinke opknapbeurt moet krijgen.
Het nieuwe stadion gaat 365 miljoen euro kosten, heel Feyenoord City koerst af op een totaalprijs van 1,4 miljard euro. De gemeente Rotterdam is gevraagd om 135 miljoen euro bij te dragen (40 miljoen euro in stadion-aandelen, 35 miljoen euro voor infrastructuur en 60 miljoen euro voor de grond onder het stadion, dat daarna in erfpacht wordt uitgegeven). De gemeenteraad zal op 7 april van het volgend jaar stemmen over de financiële steun aan Feyenoord City. |
|
|
|
|
Leonidas1
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 december 2016 - 12:26 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Dus eigenlijk gaan ze weer aan de twee belangerijkste punten voorbij.. (1)De achterban betrekken bij het ontwerp aan de binnenzijde van het stadion. (2)Waar komt de financiering vandaan en wat leverd het op ,en wat gaat het Feyenoord kosten. Er moeten namen zijn van investeerders ,hoeveel ze gaan investeren en op basis van wat?Garanties. 1. Daarin komt nooit consensus. Al laat je de hele goegemeente mee ontwerpen, blijf je gezever houden. Zeker bij het gros wat gewoon wil sterven in de Kuip (begrijpelijk overigens)
2. Mee eens, maar ik denk dat het financiële plaatje voor een groot deel al ingevuld en doorgerekend is, dat baseer ik slechts op de partijen die er nu bij betrokken zijn (buiten Feyenoord) en hun staat van dienst. Ik denk niet dat bijvoorbeeld een OMA een pleefiguur wil slaan.
Maar we wachten op het volgende hoofdstuk. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Ja vragen keiharde garanties ,en terecht! |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 december 2016 - 14:09 schreef Stylzz het volgende:[..] 1. Daarin komt nooit consensus. Al laat je de hele goegemeente mee ontwerpen, blijf je gezever houden. Zeker bij het gros wat gewoon wil sterven in de Kuip (begrijpelijk overigens) 2. Mee eens, maar ik denk dat het financiële plaatje voor een groot deel al ingevuld en doorgerekend is, dat baseer ik slechts op de partijen die er nu bij betrokken zijn (buiten Feyenoord) en hun staat van dienst. Ik denk niet dat bijvoorbeeld een OMA een pleefiguur wil slaan. Maar we wachten op het volgende hoofdstuk. Onzin ,elke winkel doet moeite om aan de vraag van de klant te voldoen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Ik praat nooit onzin, maar winkels doen het ook niet voor iedereen, maar voor een select publiek. Ja een supermarkt, maar dat is eenheidsworst.
Je kan met een nieuw stadion nooit het gros tevreden krijgen van de huidige generatie. De nieuwe generatie zal er in groeien, dus het enige wat je kan doen is zo veel mogelijk goede dingen meenemen en mindere dingen laten.
Maar dat is allemaal subjectief. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 december 2016 - 18:36 schreef Stylzz het volgende:[..] Ik praat nooit onzin, maar winkels doen het ook niet voor iedereen, maar voor een select publiek. Ja een supermarkt, maar dat is eenheidsworst. Je kan met een nieuw stadion nooit het gros tevreden krijgen van de huidige generatie. De nieuwe generatie zal er in groeien, dus het enige wat je kan doen is zo veel mogelijk goede dingen meenemen en mindere dingen laten. Maar dat is allemaal subjectief. Dat ben ik met jou eens alleen de goede dingen hebben ze niet echt meegenomen..Dat is voor iedereen straks een probleem... Je kan niet 15 jaar lang om de Arena moeten lachen terwijl je er zelf straks nog minder bij zit |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dat klinkt wel heel depri Leon..jongejonge |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Leon is nogal teleurgesteld door de impressies |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Noem het maar impressie als er gezegd word dit gaat het worden..We kunnen hier en daar nog wel iets aanpassen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2016 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2016 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Plannen in de prullenbak, en n serieus plan voor 100.000 supporters! En volgend jaar in gebruik svp.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Blokland per direct weg uit de R.V.C |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Zo dan, wat speelt zich daar af. Op zijn pik getrapt dat we deze winter de portomonaie niet openen? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Of n goede timing , uitstappen op het hoogtepunt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Kortom , we weten het niet. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Lees wel dat gebrek aan draagvlak zijn ideeën neutraliseerde. Ach, hopelijk komt er iets terug waar we allemaal vrolijk van worden. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2017 door tomson -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Wat ze schetsen is in die beginjaren niet onrealistisch |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
D66 en Leefbaar willen opheldering over miljoenenlening aan De Kuip
Er moet opheldering komen over een lening van 7,9 miljoen euro van de gemeente Rotterdam aan Stadion Feijenoord. Dat vinden D66 en Leefbaar Rotterdam volgens het Algemeen Dagblad.
Om een grootscheepse opknapbeurt van de Kuip mogelijk te maken, werd in 1994 27,5 miljoen gulden aan het Feyenoord-stadion geleend. ''Toen in 2002 de euro werd ingevoerd, stond er omgerekend nog 7,9 miljoen open. Van dit bedrag is nog niets afgelost,'' constateren beide partijen.
Onduidelijkheid is er over de status van deze lening én de rente. ''Van de gemeente worden forse investeringen gevraagd om het plan Feyenoord City mogelijk te maken. Als we tegen Feyenoord City ‘ja’ zeggen, is het voor D66 belangrijk dat de gemeente in zee gaat met een betrouwbare partner die zijn afspraken nakomt,'' stelt D66 in schriftelijke vragen aan het college van b en w. Die zijn mede ondertekend door raadslid Luuk Wilson van Leefbaar Rotterdam. |
|
|
|