BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - zaterdag 04 februari 2017 - 23:47   quote  deeplink  
Henk heeft niet echt het licht gezien zullen we maar zeggen.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 05 februari 2017 - 00:00   quote  deeplink  
Daar moet je mee ophouden dat te zeggen van geil dat vind ie niet leuk..
van geil
 van geil - zondag 05 februari 2017 - 00:04   quote  deeplink  
Och , die is druk bezig met zijn toverstok.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 05 februari 2017 - 00:11   quote  deeplink  
Doet ie dat in het donker dan..(?)
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 05 februari 2017 - 00:17   quote  deeplink  
In jouw taal celibatairen?
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 05 februari 2017 - 00:18   quote  deeplink  
Geheelonthouders voor aardse mensen.
VVout
 VVout - zondag 05 februari 2017 - 00:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 februari 2017 - 23:27 schreef FR-Henk het volgende:
Kerken zijn al eeuwen masturbatieplaatsen voor geheelonthouders.
Y're right brother....

bierpater.jpg
http://forum.headliner.nl/topic-11617/p351/#1541279
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 05 februari 2017 - 01:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2017 - 00:00 schreef RenatoBos het volgende:
Daar moet je mee ophouden dat te zeggen van geil dat vind ie niet leuk..
Wel hoor, ik heb dat licht niet nodig.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 05 februari 2017 - 01:36   quote  deeplink  
quote:
Hahaha! Die heeft het echte licht ontdekt.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 05 februari 2017 - 01:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2017 - 00:04 schreef van geil het volgende:
Och , die is druk bezig met zijn toverstok.
Maarreh, tussen ons geile, was jij het koorknaapje?
van geil
 van geil - zondag 05 februari 2017 - 13:31   quote  deeplink  
Ik heb alleen als toerist wel eens kerken bezocht.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 05 februari 2017 - 14:28   quote  deeplink  
Kerken zijn de mooiste bouwwerken in een stad,verders predik alleen het Feyenoordgeloof.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 06 februari 2017 - 17:33   quote  deeplink  
Rotterdamse gemeenteraad is nog sceptisch over stadionplan

4l0zgp.jpg

De Rotterdamse gemeenteraad is sceptisch over de plannen voor een nieuw Feyenoord-stadion. Een groot deel van de fracties vindt de voorstellen die nu op tafel liggen te mager om in april al een besluit te nemen. Leefbaar Rotterdam, PvdA, SP, D66 en VVD zetten volop vraagtekens bij de gepresenteerde opzet van de toekomstige voetbaltempel aan de Nieuwe Maas.

,,Ik had verwacht dat de plannen concreter zouden zijn’’, zegt Leefbaar-raadslid Luuk Wilson. ,,Dit is heel dun ijs. Voordat je het weet, zak je er doorheen.’’

De stad wordt gevraagd om maximaal 40 miljoen euro aan aandelen te verwerven in het 365 miljoen euro kostende stadion. Bovendien is het idee dat Rotterdam de bouwgrond verwerft voor 60 miljoen, en die vervolgens in erfpacht uitgeeft. Ook moeten er voor 35 miljoen euro aanpassingen worden gedaan aan de infrastructuur. Woensdag debatteert de commissie bouwen en wonen over het nieuwe stadion.

Omvang

Het 63.000 plekken tellende complex maakt deel uit van Feyenoord City, een mega-ontwikkeling op Zuid met verder onder andere hotels, een bioscoopcomplex, woningen, parkeergarages en een verbouwing van de huidige Kuip. De omvang van het project bezorgt de grootste college-partij Leefbaar Rotterdam nogal wat kopzorgen, stelt Wilson.

Die betreffen onder meer de grondexploitatie en de mobiliteit. Ook zijn er twijfels over andere delen van het gigantische project, dat eerder op zo’n 1,5 miljard euro werd begroot. ,,Wat nu als straks alleen het nieuwe stadion doorgaat? Dan zitten wij met de oude Kuip in ons maag’’, zegt hij. ,,We willen snel antwoorden, anders is een besluit in april wel heel ambitieus.’’

PvdA-fractievoorzitter Leo Bruijn is eveneens sceptisch. Ook hij vreest dat het streven om in april een knoop door te hakken ‘heel optimistisch’ is. ,,We kunnen er beter gedegen en goed naar kijken, dan snel en onzorgvuldig. Want dat leidt tot een ‘nee’.’’

Hij wil eveneens meer garanties van Feyenoord City. ,,We willen zeker weten dat ook andere delen van dit project worden uitgevoerd. Dus een nieuw leven voor de Kuip en afbouw van de Strip tussen de stadions. Want ik zie het al gebeuren dat de stad daar straks voor opdraait. Dan wordt het oude stadion een molensteen om de nek.’’

Twijfels

De SP heeft nog ‘volop twijfels’, zegt fractievoorzitter Leo de Kleijn. ,,Ik zie op te veel punten mitsen en maren’’, luidt zijn visie. ,,Die vragen moeten worden weggenomen. Als er in april een panklaar voorstel ligt, prima. Maar als alle twijfels van nu niet zijn verdwenen en we tóch moeten besluiten, dan kan dat wel eens een ‘nee’ worden.’’

VVD’er Jan-Willem Verheij zoekt nog naar aanknopingspunten. ,,Ik zie hier nog geen plan waar de stad als geheel beter van wordt’’, reageert hij. ,,Zowel qua inhoud, qua financiën en risico’s voor de gemeente zet ik echt grote vraagtekens. En is het woord sceptisch zeker op z’n plek. Wat ik wil is dat de belastingbetaler zo min mogelijk risico’s loopt.’’

Raadslid Jos Verveen (D66) staat ‘kritisch’ tegenover de stadionplannen. Hij vindt dat er te optimistische cijfers worden gepresenteerd, en vraagt zich af of de voorgespiegelde omzet wel haalbaar is. ,,Ze gaan bij de business-units en –seats uit van een bezettingsgraad van respectievelijk 100 en 95 procent. Maar het duurt enkele jaren voordat je dat hebt bereikt. Bovendien moet dan wel alles meezitten.’’

Zijn theorie is dat Feyenoord City ‘een beetje verliefd is geworden op het eigen plan’. ,,Maar als die verliefdheid straks is verdwenen, dan kan het wel eens tegenvallen’’, redeneert hij verder. ‘Ronduit teleurstellend’ vindt hij dat de koppeling met het onderwijs ontbreekt. ,,Die vind ik nergens terug’’, aldus Verveen.
van geil
 van geil - maandag 06 februari 2017 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 december 2016 - 21:56 schreef van geil het volgende:
Wordt toch niks.
,
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 06 februari 2017 - 18:50   quote  deeplink  
Klopt, je zit er vaker naast.
Milo
 Milo - maandag 06 februari 2017 - 20:10   quote  deeplink  
Lachen 116 bladzijden aan onzin
VVout
 VVout - maandag 06 februari 2017 - 21:40   quote  deeplink  
Optimistische cijfers doen het niet goed bij de visieloze pessimisten. Waarom verbaast me dat nou niet eigenlijk. Je hoort ze niet tot er hoop is dat er eindelijk wat staat te gebeuren en krijg je weer vanuit de zelfde hoek een mes in je rug gepropt. Ik word kotsziek van deze jankers.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 06 februari 2017 - 22:51   quote  deeplink  
Tja een paar schetsen van Feyenoordcity plus een paar berekeningen voor 1,5 miljard is niet overtuigend genoeg
van geil
 van geil - maandag 06 februari 2017 - 22:52   quote  deeplink  
Gek he
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 06 februari 2017 - 22:54   quote  deeplink  
Uhm niet echt hahaha
van geil
 van geil - maandag 06 februari 2017 - 22:59   quote  deeplink  
Niet te gleuven.
VVout
 VVout - dinsdag 07 februari 2017 - 00:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2017 - 22:51 schreef Leon FR1908 het volgende:
Tja een paar schetsen van Feyenoordcity plus een paar berekeningen voor 1,5 miljard is niet overtuigend genoeg
Als je er positief in wilt staan ga je samen aan de slag en zorg je er samen voor dat wat er ontbreekt ook komt. Dit is gewoon duidelijk ongewenst vanuit een bepaalde hoek, en de tackle lijkt verdacht veel op de vorige.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 07 februari 2017 - 06:50   quote  deeplink  
Allemaal proces.
VVout
 VVout - dinsdag 07 februari 2017 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2017 - 06:50 schreef Stylzz het volgende:
Allemaal proces.
Als ze er samen voor willen gaan komt het er van, hoop niet dat er wederom een obstructief gezind clubje de overhand krijgt.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 07 februari 2017 - 12:26   quote  deeplink  
We zien t wel. En anders is dit ons plafond en moeten ze maar creatief zijn met de huidige Kuip om dat plafond te verhogen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 07 februari 2017 - 17:23   quote  deeplink  
Gisteren is de second opinion van Hypercube gepubliceerd, in deze second opinion heeft het bedrijf de business-case van Feyenoord-city getoetst. Hypercube is een adviesbureau dat de KNVB, Europese Clubs en Gok-organisaties adviseert. Hypercube is expert op het in kaart brengen van de potentie van clubs en stelt tevens de Euro Club Index op.
De Euro Club Index brengt in kaart wat de potentie van een club is. De Euro Club index wordt gemaakt op basis van vele factoren waaronder de omzet van een club, de competitie waarin deze club speelt en het aantal (potentiële) fans in het bedieningsgebied. De Euro Club Index is voor heel veel organisaties een leidraad, gok-bedrijven bepalen hier deels hun quota op. Tevens is de Euro Club Index een goede indicator om in te schatten wie er kampioen zal worden of wie de champions-league zal winnen.

De huidige ECI voor de top 3 van de eredivisie is als volgt:
Ajax: 2.827
PSV: 2.802
Feyenoord: 2.558
Hypercube is gevraagd door de gemeente Rotterdam om te voorspellen op basis van de aangeleverde cijfers van Feyenoord City wat de ECI zal zijn voor Feyenoord in het jaar 2022, bij oplevering van het nieuwe stadion. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen een viertal scenario’s: Huidige situatie, base-case, ambitie en één-Feyenoord. Het meest waarschijnlijke scenario is de ambitie-case, waarbij Feyenoord uitgaat van een bijna 100% bezetting van het nieuwe stadion stijgt Feyenoord volgens de berekeningen van HyperCube van 2.620 ECI (niveau in 2022) naar 2.811.
Dit komt er dus op neer dat de strijd tussen de top drie nog jarenlang zal voortduren als Feyenoord City zal worden opgeleverd. Met Feyenoord City zal de Rotterdamse club niet plotseling een enorme voorsprong hebben op Ajax en PSV. Als men moet terugvallen op de base-case (90%+ bezetting en 8 events) zal Feyenoord qua ECI waardering nog steeds achter blijven op Ajax en PSV.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 07 februari 2017 - 17:25   quote  deeplink  
Tja luchtballonnen voorschetsen lukt wel....
Één Feyenoord he ? Dan krijgen we 6 directeuren ,of er moeten er 3 ontslagen worden.
Wie wil zijn baantje daarvoor afstaan?
kenny
 kenny - dinsdag 07 februari 2017 - 17:59   quote  deeplink  
wil je gaan aanhaken bij de top van nederland dan is het van groot belang dat het nieuwe stadion er gaat komen , of we moeten de eeuwige 3e willen zijn
MMM
 MMM - dinsdag 07 februari 2017 - 19:20   quote  deeplink  
Trieste verhalen als ik het zo lees. Wat heeft Gudde al die jaren zitten doen?
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 07 februari 2017 - 19:43   quote  deeplink  
Of t luchtkastelen zijn weet ik niet, ben benieuwd naar de rekenmethode erachter. Ik snap er eerlijk gezegd niet zo veel van.

Verder hebben ze ook al eens eerder een second oppionion gedaan, daarin gaven ze dit aan:

http://www.hypercube.nl/en/cases/second-opinion-stadium-development-rotterdam-2013/
ar
 ar - dinsdag 07 februari 2017 - 19:55   quote  deeplink  
Dat ze PSV als groter potentieel zien dan Feyenoord kun je ook niet serieus nemen.
Volgens mij kun je dit nu onmogelijk op wat voor manier dan ook uitrekenen
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 07 februari 2017 - 20:00   quote  deeplink  
Vind het sowieso belachelijk dat elke keer het vergelijk met Ajaks of PSV word getrokken. Kijk naar jezelf en naar je eigen kracht, waar je naar toe wilt wat interesseert het mij hoe ze het in Eindhoven of Amsterdom doen..
ar
 ar - dinsdag 07 februari 2017 - 20:04   quote  deeplink  
Allemaal natte vinger werk
van geil
 van geil - dinsdag 07 februari 2017 - 20:14   quote  deeplink  
De politiek wil wel, maar het wordt ze wel heel lastig gemaakt.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 07 februari 2017 - 20:33   quote  deeplink  
Ik denk dat een deel gewoon ook echt niet wil.
Nibke
 Nibke - donderdag 09 februari 2017 - 14:50   quote  deeplink  
Helaas wordt er al weer veel weerstand opgebouwd en zal het dus wel nooit van de grond komen. Ze moeten er met een grote meerderheid achter gaan staan anders gaat het niet wat worden.
tomson
 tomson - donderdag 09 februari 2017 - 15:47   quote  deeplink  
Te veel partijen/"belanghebbenden" en al hun verschilende meningen. En nu weer een waterleiding. Pffffff
van geil
 van geil - donderdag 09 februari 2017 - 18:50   quote  deeplink  
Het ligt gewoon aan het plan. zover als je het een echt plan kunt noemen.
De politiek was eerst enthousiast , totdat ze de onderbouwingen misten .
tomson
 tomson - donderdag 09 februari 2017 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 februari 2017 - 18:50 schreef van geil het volgende:
Herhaling van zetten
Herhaling van zetten
Herhaling van zetten
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 februari 2017 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2017 - 20:33 schreef Stylzz het volgende:
Ik denk dat een deel gewoon ook echt niet wil.
Ik denk het wel aangezien het feit dat de gemeente zelf al bezig is met de infra/openbaarvervoer.
Ik denk dat het gewoon nog niet betrouwbaar is ,en dat niemand er zijn vingers aan wil branden op dit moment.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 februari 2017 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 februari 2017 - 15:47 schreef tomson het volgende:
Te veel partijen/"belanghebbenden" en al hun verschilende meningen. En nu weer een waterleiding. Pffffff
Ja die waterleiding zijn onoverkomelijke dingen die op je pad komen met dit soort projecten.
Deze is overigens al opgelost.
Zulleen ook nog wel een aantal vliegtuigbommen tegenkomen met een project van deze omvang.
VVout
 VVout - vrijdag 10 februari 2017 - 08:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 februari 2017 - 18:50 schreef van geil het volgende:
Gewoon aan gebrekkige visie voor de stad Rotterdam. Het niet willen en gevoel hebben iets moois neer te zetten waar je heel trots op kunt zijn. Het wij gevoel, het samen willen oplossen van dit project, bereid zijn oplossingen aan te dragen. Deze willen alleen maar problemen op te graven om bewust de boel te ondermijnen. Of beschuldig ik dan de bepaalde Rotterdamse bestuurders onterecht.

Mij lijkt het niet, bedrijven kwamen langzaam op stoom met ideeen hier in mee te gaan. Bezoekers uit heel de wereld gaat dit project zeker trekken en komen dus in Rotterdam. Dit allemaal in cijfers uit te drukken blijft giswerk, er hoeft maar één steen om te vallen voor het domino-effect. Ik vind het zo zonde dat negativiteit hier weer de kop op kan duiken, zelfs onbegrijpelijk. Hee, maar das maar mijn idee dan hè.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 februari 2017 door VVout --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 02 maart 2017 - 19:13   quote  deeplink  
Feyenoord City: ''Na tien seizoenen verdubbeling spelersbudget''

2hp6jvs.jpg

Het spelersbudget van Feyenoord moet met de komst van het nieuwe stadion drastisch omhoog. De eis van de club is dat dit bedrag ‘tenminste’ even hoog moet zijn als wat de concurrenten Ajaks en PSV kunnen besteden. ''De inschatting is dat het zeker 25 miljoen euro zal bedragen,'' zo stelt Feyenoord op een zojuist gelanceerde internetpagina over Feyenoord City.

Op dit moment geeft Feyenoord 17,8 miljoen euro uit aan onder meer spelerssalarissen. Dat budget zou – zonder nieuw stadion – de komende 5 jaar doorgroeien naar bijna 20 miljoen euro. De fikse verhoging richting 25 miljoen euro moet ingaan als Feyenoord naar het nieuwe stadion verhuist, naar verwachting in het seizoen 2022/23.  ''Het spelersbudget moet in de jaren na de opening verder kunnen groeien,'' vindt de club.

Feyenoord City werkt met drie scenario’s: een basisvariant (‘slechtweerscenario’), waarin het aantal bezoekers en wat zij besteden voorzichtig zijn begroot. De stijging van het budget is in die optie dan ook minimaal. ,,Het ambitieniveau van Feyenoord ligt veel hoger’’, zo wordt benadrukt.

Vervolgens is er de ‘management case’ en tenslotte de gewenste ‘Eén Feyenoord-versie’, waarmee 25 miljoen euro spelersbudget al snel ná het seizoen 2023/24 moet worden bereikt. Cruciaal daarin is een nauwe samenwerking tussen de club en het stadion. ,,Anders gezegd: meer doen met dezelfde mensen’’, zo valt te lezen. Aan die integratie wordt al volop gewerkt binnen de betrokken organisaties.

Vervolgens moet de groei zich rap doorzetten, tot 32 miljoen euro in 2024/25 en naar ruim 42 miljoen euro in 2031/32. Totaal heeft Feyenoord in de eerste tien seizoenen in het nieuwe stadion dan 358 miljoen euro te besteden aan spelersbudget, tegen dik 211 miljoen euro in de huidige situatie.

https://www.feyenoord-city.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 maart 2017 door RenatoBos --
kenny
 kenny - donderdag 02 maart 2017 - 19:54   quote  deeplink  
blijf het zeggen , een nieuwe kuip is bittere noodzaak als je serieus mee wil gaan doen met die andere 2 , voor de gene die niet achter deze plannen staan , nooit meer piepen als we voortaan voor de plaatsen 3 tot 5 gaan
Vincent1970
 Vincent1970 - donderdag 02 maart 2017 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 19:54 schreef kenny het volgende:
blijf het zeggen , een nieuwe kuip is bittere noodzaak als je serieus mee wil gaan doen met die andere 2 , voor de gene die niet achter deze plannen staan , nooit meer piepen als we voortaan voor de plaatsen 3 tot 5 gaan
http://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=819

En hoppaaaaaaaaa ;-)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 02 maart 2017 - 21:04   quote  deeplink  
Hahahaha
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 02 maart 2017 - 22:15   quote  deeplink  
Precies d:-)))
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 maart 2017 - 16:59   quote  deeplink  
Supportersvereniging kraakt plan voor Feyenoord City

2hp6jvs.jpg

Supportersvereniging FSV De Feijenoorder kraakt de plannen voor Feyenoord City. Er is vooral kritiek op de verwachte 'verdubbeling van het spelersbudget', als de toekomstige thuisbasis van Feyenoord aan de Nieuwe Maas wordt gebouwd.

Gisteren lanceerde Feyenoord City een website met tekst en uitleg, meteen daarna al lag er een brief-op-poten op de deurmat van het projectbureau. ''Er wordt halleluja geroepen over de verdubbeling van het spelersbudget’’, zegt bestuurslid Eduard Cachet in het Algemeen Dagblad. ''Daarmee zou Feyenoord de concurrentie voorbij gaan. Maar denk je dat Ajaks stilstaat in al die jaren? Die club maakt dit jaar al 30 miljoen euro winst. Stel dat ze 10 miljoen daarvan in het spelersbudget stoppen, dan zijn ze al over die verdubbeling van Feyenoord heen.''

De officiële fanclub van de kampioenskandidaat is nog op meer punten ‘uiterst kritisch’. Zo noemt Feyenoord City eventuele vernieuwbouw van de huidige Kuip ‘te risicovol’, iets wat door de supporters fel wordt tegengesproken. ''Ze zeggen dat een verbouwing door BAM of Red de Kuip geen sluitende businesscase zou opleveren.

Dat is absoluut niet waar. Waar het om draaide, waren de bouwkosten. Daar is het op stukgelopen. Overigens, ook bij vernieuwbouw zou het spelersbudget met 25 miljoen euro stijgen.''
kenny
 kenny - vrijdag 03 maart 2017 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 20:25 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

http://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=819

En hoppaaaaaaaaa ;-)
ja heel leuk maar wanneer waren we voor het laatst kampioen ?? en hoppaaaaa , blijkbaar vind jij het niet erg om weer 20 jaar te wachten , ik wel en zie het meer zitten om elk jaar voor dat kampioenschap te gaan
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 03 maart 2017 - 18:12   quote  deeplink  
Moe.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

0.0787110