|
|
FR-Henk
|
|
|
Dat wel. Laten we het er nu eens op houden dat de FSV de boel wat scherper wil maken. Taktiek dus. Ben positief vandaag. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ligt de eerste steen er al ? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Pfff, mentaliteit van een snoelbakvereniging daar. Ga ook pitten. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik ga overwegen om mezelf in te vriezen . Ontdooien over 20 jaar, en dan eens kijken of er vorderingen zijn. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Een echte Rotterdammert is overal tege. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Je mot toch iets te mopperen hebben eej.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 maart 2017 - 22:43 schreef van geil het volgende:Ik ga overwegen om mezelf in te vriezen . Ontdooien over 20 jaar, en dan eens kijken of er vorderingen zijn. Wat zal jij geil zijn.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Staat dan weer leuk op een praalwagen. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Als je je geil laat invriezen¿ |
|
|
|
|
ar
|
|
|
En al dat geil ontdooid is... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Ghe ghe ,dat wel ja. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Plannen Feyenoord City goedgekeurd door college van B en W
Mocht Feyenoord City doorgaang vinden dan levert dat minimaal 1383 nieuwe arbeidsplaatsen op. Dit staat in de nieuwste haalbaarheidsstudie. Het college van b en w heeft de plannen voor Feyenoord City vandaag goedgekeurd. De stad Rotterdam zou dan wel 135 miljoen aan de uitvoering van de plannen moeten bijdragen: 40 miljoen voor het aanschaffen van aandelen, 35 miljoen investeren in de infrastructuur en 60 miljoen bijdragen voor de aankoop van de bouwgrond. De commissie bouwen en wonen heeft op 29 maart een overleg hierover. De gemeenteraad zou zich daarna op 20 april over de plannen gaan buigen.
De gemeenteraad maakt zich vooral zorgen om de financiële risico's voor de stad, problemen met het verkeer en het onderwijs. Dit meldt het Algemeen Dagblad. Dat laatste probleem lijkt weggenomen omdat MBO'ers een startgarantie gaan krijgen en er ruimte gemaakt wordt voor een naschoolse opvang voor duizend kinderen in het nieuwe stadion. Het probleem met het verkeer is wel een heet hangijzer gebleven. De bedoeling is om zoveel mogelijk auto's te weren en de nadruk te leggen op het openbaar vervoer en pendeldiensten en het gebruik van de fiets te stimuleren.
De werkgelegenheid in Rotterdam-Zuid zou 274 extra full-timers per jaar op moeten leveren, die vooral laag- en ongeschoold werk zouden moeten doen. In een tijdsbestek van tien jaar zou dit de gemeente 43,8 miljoen euro op moeten leveren.
In de nieuwe plannen levert het nieuwe stadion in het slechtste geval 3,8 miljoen euro per jaar op voor de gemeente. In dat geval zou het nieuwe stadion per wedstrijd met gemiddeld 42.000 supporters gevuld zijn en vinden er geen evenementen en interlands plaats. Dit bedrag kan oplopen tot 9 miljoen euro als er meer supporters komen en er wel evenementen en interlands georganiseerd worden.
De politiek ziet wel aanknopingspunten in het nieuwe plan. Wethouder Adriaan Visser (D66, financiën en sport) "Dit is wat we de komende jaren als leidraad gaan gebruiken. Goed doorwrocht, helder opgeschreven, want het moet toetsbaar zijn.''
Toch wordt er niet overhaast te werk gegaan. "We gaan voor snel, maar ook voor zo zorgvuldig mogelijk. En ik heb liever een bijna unanieme raad achter dit plan, dan een nipte meerderheid. Als we tijd nodig hebben om meer draagvlak te creëren, dan kiezen we daarvoor. Er is tenslotte door zoveel partijen zoveel tijd en energie ingestoken, dat het nu voor elkaar móet komen."
Als Rotterdam met de 40 miljoen voor de aandelen over de brug komt, dan zijn daar wel eisen aan verbonden. "Bijvoorbeeld over het benoemen of het ontslag van mensen in de Feyenoord-organisatie. Dus niet over de aanstelling van de nieuwe Giovanni van Bronckhorst, maar wél de zekerheid dat er verstandig wordt omgegaan met onze 40 miljoen euro. En óók de kans om er uit te stappen, als we dat willen. Een exit dus.''
Ten slotte wordt ook De Kuip niet vergeten: die moet voor 64,4 miljoen verbouwd worden. "Er dient daarvoor een spaarpot te worden gemaakt waarin in 2023 6 miljoen euro moet zitten. Da's voor Feyenoord misschien vervelend, want dat geld wil de club liever investeren.''
http://www.ad.nl/rotterdam/vooral-zuid-moet-profiteren-van-banenmotor-feyenoord-city~a0519963/
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 maart 2017 door Stylzz -- |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
En weer een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan de soap. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Er wordt gesproken over een verdienmodel voor de gemeente , en niet voor Feyenoord. Verder strekt de invloed verder als die van de Vvf nu, qua inspraak. Kortom , een slechte deal. Vergeet ik nog even dat Feyenoord mee moet sparen voor de verbouwing van de Kuip.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 maart 2017 door van geil -- |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 maart 2017 - 21:23 schreef van geil het volgende:Er wordt gesproken over een verdienmodel voor de gemeente , en niet voor Feyenoord. Verder strekt de invloed verder als die van de Vvf nu, qua inspraak. Kortom , een slechte deal. Vergeet ik nog even dat Feyenoord mee moet sparen voor de verbouwing van de Kuip. In dit stukje spreken ze inderdaad over de inkomsten van de gemeente. Niet zo gek, gezien deze ook gevraagd wordt om bij te dragen. Feyenoord verdient er ook aan, maar daar gaat het hier niet over. Inspraak is niet altijd gewenst, maar wel logisch met 40% van de aandelen in het stadion. Kan me niet voorstellen dat Feyenoord daarbij verregaande invloed weggeeft op de club zelf. Betreft immers het stadion. En meesparen voor de verbouwing van de Kuip is niet zo onlogisch. Dat stadion staat er voor ons en de stad moet er nu wat mee doen. Dat Feyenoord een deel bijdraagt, vind ik dan ook niet zo vreemd. Hoe jammer het ook is. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Die gemeent kan met de huidige Kuip geld verdienen juist omdat Feyenoord er mee verbonden is, de balans helt wel een beetje over hoor in deze case.
Inspraak in een bestuur lijkt me gewoon niet goed, iets willen verdienen aan je geld is te verstaan.
Andere kant van het verhaal is het voor de stad de oppurtunity een stadsdeel dusdanig te vernieuwen en aantrekkelijk te maken, dat ze er voorlopig voor jaren op de rails zijn. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
T is weer een update. Ik vind t in ieder geval goed dat er voortgang blijft. T wordt langzaam ook steeds concreter, althans wat naar buitenkomt. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nieuwe informatie beschikbaar in ‘Aanvulling Haalbaarheidsstudie’
Feyenoord City heeft een ‘Aanvulling Haalbaarheidsstudie’ opgesteld en naar de Rotterdamse gemeenteraad gestuurd. Het document bevat nieuwe, specifiekere informatie, die de afgelopen maanden door extra onderzoeken en studies is verkregen.
Het rapport is een aanvulling en verdieping van de haalbaarheidsstudie die we 21 november 2016 publiceerden. Na vragen uit de gemeenteraad is op enkele specifieke onderdelen extra onderzoek uitgevoerd. Bijvoorbeeld naar de horecaomzet. Het rapport geeft nadere uitleg en cijfers over tal van onderwerpen. Zoals de oorzaken waarom vernieuwbouw van De Kuip geen optie is, welke aandacht Feyenoord City besteedt aan duurzaamheid en de stand van zaken bij de financiering. Het AD publiceerde er al uitgebreid over.
De 'Aanvulling Haalbaarheidsstudie' is openbaar.
http://www.ris.rotterdam.nl/cgi-bin/showdoc.cgi/action=view/id=79771/17bb2122_Bijlage_3_behorende_bij_17bb2125_over_Aanvulling_haalbaarheidsstudie_Feyenoord_City.pdf |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Zag net een artikel over de stadions in Rio zware verpaupering. Kunnen we niet een stadion overkopen :D |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Vast wel, alleen wat moet je met een stadion in Rio. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote: Als bouwpakketje naar R'dam. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Piet bestel je verhuiswagen maar af, gaat hem niet worden dat appartementje op Zuid.
http://www.lunaticnews.nl/stadionplannen/vi-doet-analyse-over-feyenoord-city/
Voorstander of tegenstander, dat ik het al kan benoemen bewijst eigenlijk dat we nooit samen de handen in één gaan slaan en dat er wat voor een plan succesvol gaat worden. Beseft men wel bij Feyenoord wat dat inhoud, geen samenwerking geen succes. Ik begin er nu toch wel echt moedeloos van te worden, verbetering en discussie OK, maar kom pvd niet weer met een eigen idee. Werl samen aan één plan en maak er het beste van, anders komen we nergens.
Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
In het AD , volgens de plannen komt Feyenoord nog te kort om aan te haken bij020 en PSV, dat kan de bedoeling van een nieuw stadion toch niet zijn. Aldus bovenstaande politieke partijen. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ben ik het ook mee eens. Die 2 blijven ook niet stil zitten.
Wat een flop dit, schande
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 maart 2017 door MMM -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Frappant dat de politiek in deze dus onder andere zegt, er is niet genoeg ambitie om echt door te stoten . |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Bekende rituelen. Uiteindelijk allen overstag. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja dat denk ik ook wen beetje |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Doe maar niet. niet met dit plan zo. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Opeens een heel goed plan |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ze hebben volkomen gelijk, en belachelijk dat de gemeente meer sportieve ambitie heeft als de bestuurders van Feyenoord. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Eens. Schandalig slecht plan.
Feyenoord wil daarmee ‘tenminste’ op het niveau van Ajax en PSV komen en mikt op een budget van 25 miljoen. Te weinig, zo wordt gesteld, aangezien de concurrentie nu al op 27 miljoen euro zit.
Dit is BIZAR. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
En daar ben je dan dagelijks mee bezig, en worden er jaarlijks miljoenen aan besteed om dit neer te leggen. Een plan met City als drijfveer in de veronderstelling zo de gemeente mee te krijgen , en het sportieve eigen plaatje samen met de inkomsten volledig onder te laten sneeuwen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 maart 2017 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Op basis van artikel AD een oordeel vormen is prematuur. Ik wacht de uitkomst af. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Ben dit gezeik zat. Amateurs, leugenaars, profiteurs. Niemand die de club op een hoger niveau weet te tillen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Allemaal leugenaars die gemeentebestuurders . |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het enige pluspunt is dat er nog tijd is om flink te kneden. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Het voordeel is dat de gemeente nu ook cruciale punten gaat aanwijzen waar ze willen dat deze nog aangepakt gaan worden... Het lijk er meer op dat ze de dingen nu gezamelijk aanpakken |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Aan de politiek ligt het echt niet deze keer, die willen wel als het enigszins klopt. |
|
|
|