BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 14 maart 2018 - 22:17   quote  deeplink  
Interessant stukje over Rotterdam city development.
Komt best wel veel bij kijken.

Hi Rise, I can see you! Planning and visibility assessment of high building development in Rotterdam.
Leonidas1
 Leonidas1 - donderdag 15 maart 2018 - 06:50   quote  deeplink  
Bron:Voetbalprimeur.
In Rotterdam-Zuid hoopt men snel duidelijkheid te kunnen verschaffen over het project Feyenoord City. Algemeen directeur Jan de Jong zegt tegenover FOX Sports dat de komende maanden in het teken zullen staan van nauwkeurig onderzoek, waarna de knoop definitief wordt doorgehakt over het al dan niet te bouwen stadion.

"De komende maanden is de proef voor Feyenoord City. Dan komen een heleboel dingen bij elkaar en dan wordt ook gekeken of dat hele mooie plan ook realiseerbaar is. Er zijn professoren te vinden die tegen het plan zijn en er zijn ook een heleboel professoren die het wél een goed plan vinden", aldus de bestuurder van Feyenoord, die daarmee de kritiek terzijde schuift.

Feyenoord City zou gebouwd moeten worden aan de Nieuwe Maas en plaats bieden aan 63.000 toeschouwers. Daarnaast zal het stadion gebruikt worden voor verschillende niet-voetbalactiviteiten. De Jong wil niet te ver op de zaken vooruit lopen. "De businesscase wordt nu onderzocht en daarna vormen wij ons oordeel: stappen we in of stappen we uit? Tot die tijd wacht ik gewoon rustig af."
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 15 maart 2018 - 07:56   quote  deeplink  
Nou ja, er wordt weliswaar niet over 1 nacht ijs gegaan. Dat wekt enig vertrouwen, Liever lees ik nog dat enig rampscenario tijdens of na realisatie de club zelf niet substantieel zal treffen. Ik deel in dat kader de zorg van van Geil.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 15 maart 2018 - 09:52   quote  deeplink  
Toeval?

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2018/03/15/kabinet-reserveert-samen-met-rotterdam-260-miljoen-voor-verbeteren-leefbaarheid-rotterdam-zuid
JanM
 JanM - donderdag 15 maart 2018 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Toeval bestaat niet!
VVout
 VVout - donderdag 15 maart 2018 - 11:14   quote  deeplink  
Politiek correct :)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 15 maart 2018 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 07:56 schreef FR-Henk het volgende:
Nou ja, er wordt weliswaar niet over 1 nacht ijs gegaan. Dat wekt enig vertrouwen, Liever lees ik nog dat enig rampscenario tijdens of na realisatie de club zelf niet substantieel zal treffen. Ik deel in dat kader de zorg van van Geil.
Nee het is ondertussen het oude en welbekende 10 jarenplan geworden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 15 maart 2018 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
260 miljoen plus 400 miljoen is 660 miljoen .
Dan komen we nog een klein miljardje tekort voor de totale ontwikkeling van Feyenoord city.
Die 260 miljoen is voor Rotterdam Zuid wat behoorlijk groot is dan dat hoekie waar Feyenoordcity ontwikkeld gaat worden.
VVout
 VVout - donderdag 15 maart 2018 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 11:21 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

260 miljoen plus 400 miljoen is 660 miljoen .
Dan komen we nog een klein miljardje tekort voor de totale ontwikkeling van Feyenoord city.
Die 260 miljoen is voor Rotterdam Zuid wat behoorlijk groot is dan dat hoekie waar Feyenoordcity ontwikkeld gaat worden.
Dan is er een hoop beschikbaar om een plan door te zetten en zal de financiering van het project met verdere leningen een appeltje eitje zijn. Deze los je dan af op lange termijn met opbrengsten die de investering opleveren.
JanM
 JanM - donderdag 15 maart 2018 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 11:42 schreef VVout het volgende:

[..]

Dan is er een hoop beschikbaar om een plan door te zetten en zal de financiering van het project met verdere leningen een appeltje eitje zijn. Deze los je dan af op lange termijn met opbrengsten die de investering opleveren.
En de haalbaarheid wordt nu uiterst zorgvuldig getoetst. Dat kost (veel) geld, maar getuigt m.i. iig van een professionele aanpak! Ik heb er dus wel vertrouwen in. Alleen vraag ik me wel met enige zorg af wat plan B is, of dat er überhaupt is. Want als zou blijken dat het niet haalbaar is, zijn we niet alleen die 2,4 of 5 miljoen kwijt, maar ook weer helemaal terug bij af ...
Gerard_FR
 Gerard_FR - donderdag 15 maart 2018 - 12:37   quote  deeplink  
Plan B zal de Kuip opknappen zijn, en dat is ook niet gratis.
+ Op de lange termijn ga je het daarmee sowieso niet redden.
JanM
 JanM - donderdag 15 maart 2018 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 12:37 schreef Gerard_FR het volgende:
Plan B zal de Kuip opknappen zijn, en dat is ook niet gratis.
+ Op de lange termijn ga je het daarmee sowieso niet redden.
Maar even hè, we zijn toch helemaal geen eigenaar van De Kuip en 'slechts' huurder?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 15 maart 2018 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 13:33 schreef JanM het volgende:

[..]

Maar even hè, we zijn toch helemaal geen eigenaar van De Kuip en 'slechts' huurder?
Inprincipe is alles nu 1 waarvan stadion Feyenoord wel een apparte bv is met aandeelhouders.
Dus Feyenoord huurd nog steeds het stadion .
Ik geloof dat je 3 a 4 verschillende takken heb binnen Feyenoord.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 15 maart 2018 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 maart 2018 - 20:17 schreef JanM het volgende:
Dit verheldert de zaak nog verder: BRON https://www.feyenoord-city.nl/hoe-zit-het-nou/feyenoord-kuip-zomaar-verspelen-aan-bank/

Kan Feyenoord de Kuip zomaar verspelen aan de bank?”

Er wordt druk geschreven, gesproken en getwitterd over de vraag of Feyenoord de Kuip zomaar kan kwijtraken aan de bank. Die zorg is onnodig. De kans dat dit gebeurt is namelijk nul. Supporters hoeven dus niet bang te zijn dat ‘hun’ Kuip in handen komt van een buitenlandse bank. Hieronder zetten we feiten op een rij.

Kuip als onderpand voor lening
Voor het uitwerken van de plannen voor het nieuwe Feyenoord-stadion verstrekt de Amerikaanse bank Goldman Sachs een lening (brugkrediet) van € 17,5 miljoen. Aan de goedkeuring van deze lening door de bank is een uitgebreide doorlichting van de exploitatie van het stadion voorafgegaan. Pas nadat was vastgesteld dat het stadion in staat is om de lening af te lossen is deze goedgekeurd. Als zekerheid krijgt de bank de de opbrengsten van de stadionexploitatie (zaalverhuur, horeca, etc.) als onderpand en is een hypotheek op de kuip gevestigd. Dat is volstrekt gebruikelijk bij dit soort financieringen. Een beperkt deel van de zekerheid wordt door Feyenoord geleverd door een deel van de zakelijke omzet in onderpand te geven.

De lening wordt in twee delen opgenomen. Het eerste deel van € 8 miljoen wordt opgenomen voor de ontwikkelkosten tot en met de zomer van 2018. In de zomer wordt de knoop doorgehakt over de vraag: gaan we door met de plannen of stoppen we ermee? Alleen bij een ‘go’ wordt het tweede deel van de lening opgenomen: € 9,5 miljoen.

Er zijn drie aflossingsscenario’s:
Scenario 1: het project gaat door. De brugfinanciering wordt uit de totale financiering afgelost.

Scenario 2: de stekker wordt in de zomer uit het project gehaald. Stadion en Feyenoord zitten dan met een schuld van € 8 miljoen. Deze mag in 5 jaarlijkse termijnen worden terugbetaald. Het risico voor Feyenoord bedraagt € 2,4 miljoen.

Scenario 3: het project wordt ná 1 juli stopgezet. De schuld bedraagt dan hoogstens € 17,5 miljoen, die in 5 jaar kan worden terugbetaald. Het risico voor Feyenoord bedraagt € 5 miljoen.

Aflossing betalen uit jaarlijkse winst
De jaarlijkse aflossing kan worden opgebracht uit de jaarlijkse exploitatie. In het onwaarschijnlijke geval dat er na de looptijd toch nog restschuld open staat, maken Stadion, Feyenoord en de bank nieuwe afspraken over het aflossen van het nog openstaande bedrag.

Dus op de vraag ‘kan de Kuip zomaar in handen komen van de bank?’ luidt het antwoord kort en krachtig: neen.

Dus vòòr 1 juli een NEE betekent € 2,4 miljoen schuld voor Feyenoord en daarna is het € 5 miljoen schuld, af te betalen in 5 jaar (oftewel € 480K versus € 1 miljoen per jaar). Voor alles wat nu moet gebeuren lijkt mij dat geen astronomisch hoog bedrag. En liever grondig vooronderzoek dan uiteindelijk een enorme kat in de zak!

En wat betreft de vele partijen die moeten participeren: zijn natuurlijk niet de minste en je mag toch aannemen dat investeerders op kredietwaardigheid beoordeeld worden en garantstellingen moeten afgeven. Ik kan nergens terugvinden wat voor Feyenoord de eventuele consequenties zouden zijn voor het 'omvallen' van één van de investeerders ...

JanM lees nou nog eens goed en kijk eens naar de scenario's. .
Wat mij betreft doemscenario's
JanM
 JanM - donderdag 15 maart 2018 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 13:51 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

JanM lees nou nog eens goed en kijk eens naar de scenario's. .
Wat mij betreft doemscenario's
Ik lees geen doemscenario's. Een doemscenario is wat mij betreft een nieuw stadion laten bouwen zonder gedegen vooronderzoek en er dan tijdens of na de bouw achter komen dat je het niet kunt opbrengen en daardoor failliet gaat. Daar is m.i. geen sprake van: als het niet haalbaar blijkt wordt er geen GO gegeven en is Feyenoord hooguit 2,4 of 5 miljoen kwijt voor het vooronderzoek. Zonde geld natuurlijk maar dat is m.i. een kip of ei verhaal ...
JanM
 JanM - donderdag 15 maart 2018 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 13:46 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Inprincipe is alles nu 1 waarvan stadion Feyenoord wel een apparte bv is met aandeelhouders.
Dus Feyenoord huurd nog steeds het stadion .
Ik geloof dat je 3 a 4 verschillende takken heb binnen Feyenoord.
En het nieuwe stadion, gaat Feyenoord dat ook huren? Niet onbelangrijk voor het (financiële) risico dat de BVO Feyenoord eventueel loopt!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 15 maart 2018 - 14:59   quote  deeplink  
Doem denken zit in de natuur van de Feyenoordert
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 15 maart 2018 - 16:09   quote  deeplink  
Scenario 3 is prachtig 5 miljoen terugbetalen op een lening van 17.5 miljoen hahahaha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 maart 2018 door Leon FR1908 --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 15 maart 2018 - 16:11   quote  deeplink  
Zit vast geen addertje onder het gras ...
Gerard_FR
 Gerard_FR - donderdag 15 maart 2018 - 16:18   quote  deeplink  
Risicoloos ondernemen bestaat niet, en met doemdenken had de mensheid allang uitgestorven geweest.
Het enige doem scenario dat ik kan bedenken is dat er nooit meer een kans komt om deel uit te maken van zo'n megaproject met gespreid risico.
JanM
 JanM - donderdag 15 maart 2018 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 16:11 schreef Leon FR1908 het volgende:
Zit vast geen addertje onder het gras ...
Die andere 12,5 miljoen moet Stadion Feijenoord dan terugbetalen ... zij hebben De Kuip als eigenaar ook als onderpand moeten geven.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 15 maart 2018 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 16:18 schreef Gerard_FR het volgende:
Risicoloos ondernemen bestaat niet, en met doemdenken had de mensheid allang uitgestorven geweest.
Het enige doem scenario dat ik kan bedenken is dat er nooit meer een kans komt om deel uit te maken van zo'n megaproject met gespreid risico.
Daar heb je gelijk in..
Mocht het misgaan dan komt er vast weer een VVF deel 2
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 15 maart 2018 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 16:44 schreef JanM het volgende:

[..]

Die andere 12,5 miljoen moet Stadion Feijenoord dan terugbetalen ... zij hebben De Kuip als eigenaar ook als onderpand moeten geven.
Dus dan word de huur met 2.1 miljoen per jaar opgeschroefd; )
JanM
 JanM - donderdag 15 maart 2018 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 16:52 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dus dan word de huur met 2.1 miljoen per jaar opgeschroefd; )
Ik mag toch aannemen dat het huurcontract geen ruimte biedt voor tussentijdse verhogingen?
Gerard_FR
 Gerard_FR - donderdag 15 maart 2018 - 17:07   quote  deeplink  
Jij hebt zeker geen huurhuis?
;)
van geil
 van geil - donderdag 15 maart 2018 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 16:52 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dus dan word de huur met 2.1 miljoen per jaar opgeschroefd; )
Of je kunt het van Goldman sucks gaan huren.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 15 maart 2018 - 18:34   quote  deeplink  
Hahaha ja zoiets ,wat de constructie ook wezen mag.
van geil
 van geil - donderdag 15 maart 2018 - 18:39   quote  deeplink  
En Goldman sucks heeft dezelfde slogan als Johnny Flodder.
Mooi klokje , voor weinig ..................................

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 maart 2018 door van geil --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 15 maart 2018 - 18:46   quote  deeplink  
Ja geile zowel posi als negatief ik weet t niet.
Vind het allemaal behoorlijk vaag in iedergeval
Stylzz
 Stylzz - donderdag 15 maart 2018 - 18:51   quote  deeplink  
Ik vind t van alle kanten gezeik
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 15 maart 2018 - 18:58   quote  deeplink  
Hahahahahaha!
Uiteindelijk wel.
van geil
 van geil - donderdag 15 maart 2018 - 19:21   quote  deeplink  
Een goede pot neuken dan maar.
JanM
 JanM - donderdag 15 maart 2018 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 18:46 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ja geile zowel posi als negatief ik weet t niet.
Vind het allemaal behoorlijk vaag in iedergeval
Ik vind eigenlijk dat het op de site van Feyenoord City erg helder wordt uitgelegd en ook dat interview met die man van Goldman Sachs vond ik sterk. Heeft blijkbaar al 40 stadions gerealiseerd en ze schijnen veel meer in Europa te willen gaan doen op dat gebied. Zitten dus net zo min als wij supporters te wachten op een mislukking van dit Feyenoord-project! Daarnaast moet die topman van ING (ook betrokken bij dit project) ook wel een absolute kanjer zijn, want anders krijg je geen salarisverhoging van 1 miljoen ;-P
VVout
 VVout - donderdag 15 maart 2018 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 13:51 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

JanM lees nou nog eens goed en kijk eens naar de scenario's. .
Wat mij betreft doemscenario's
Waanzinnig spel Doom, zeker aan als je bij de finale het eindmonster moet verslaan heb je lamme jatten, maar als het lukt vul je je wel the king.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 15 maart 2018 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 19:27 schreef JanM het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat het op de site van Feyenoord City erg helder wordt uitgelegd en ook dat interview met die man van Goldman Sachs vond ik sterk. Heeft blijkbaar al 40 stadions gerealiseerd en ze schijnen veel meer in Europa te willen gaan doen op dat gebied. Zitten dus net zo min als wij supporters te wachten op een mislukking van dit Feyenoord-project! Daarnaast moet die topman van ING (ook betrokken bij dit project) ook wel een absolute kanjer zijn, want anders krijg je geen salarisverhoging van 1 miljoen ;-P
Niks is helder JanM,daarvoor hebben ze 17.5 miljoen geleend.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 15 maart 2018 - 19:48   quote  deeplink  
Ben ik nou gek of wat?
van geil
 van geil - donderdag 15 maart 2018 - 19:50   quote  deeplink  
Nee, precies goed.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 15 maart 2018 - 19:59   quote  deeplink  
Ik ben wel benieuwd naar alles maar eerst een wk zonder oranje :)
VVout
 VVout - donderdag 15 maart 2018 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 19:47 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Niks is helder JanM,daarvoor hebben ze 17.5 miljoen geleend.
Eerste stadia tot 1 Juli 2018
8 miljoen - 2,4 voor Feyenoord en 5,6 voor Stadion Feyenoord.

Na 1 Juli wordt door bestuur beslist of het de moeite is door te gaan en wordt de totale lening opgeschroefd tot 17,5 miljoen 5 voor Feyenoord en 12,5 voor Stadion Feyenoord.

Af te lossen bij een no go uiteindelijk over 5 jaar en anders is dit al opgenomen in de begroting en wordt het als geheel afgelost.

Toch zo helder als wat en de gehele calculatie en ontwerp wordt bekostigd door deze middelen dus kunnne dan op termijn ook helder worden. Het begin is er, rest volgt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 maart 2018 door VVout --
ar
 ar - donderdag 15 maart 2018 - 20:33   quote  deeplink  
De miljoenen vliegen om je oren hiero.
Gerard_FR
 Gerard_FR - donderdag 15 maart 2018 - 20:37   quote  deeplink  
Dat is nog niks, ik heb al een miljard voorbij zien komen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 15 maart 2018 - 22:16   quote  deeplink  
https://www.fr12.nl/nieuws/46463-alleen-maar-goed-voor-de-waarde-van-dat-soort-jongens.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
JanM
 JanM - vrijdag 16 maart 2018 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 maart 2018 - 20:25 schreef VVout het volgende:

[..]

Eerste stadia tot 1 Juli 2018
5 miljoen - 2,4 voor Feyenoord en 5,6 voor Stadion Feyenoord.

Na 1 Juli wordt door bestuur beslist of het de moeite is door te gaan en wordt de totale lening opgeschroefd tot 17,5 miljoen 5 voor Feyenoord en 12,5 voor Stadion Feyenoord.

Af te lossen bij een no go uiteindelijk over 5 jaar en anders is dit al opgenomen in de begroting en wordt het als geheel afgelost.

Toch zo helder als wat en de gehele calculatie en ontwerp wordt bekostigd door deze middelen dus kunnne dan op termijn ook helder worden. Het begin is er, rest volgt.
Kleine correctie VVout: eerste stadium/lening = 8 miljoen (2,4 voor Feyenoord)

Indien geen NO GO vòòr 1 juli 2018 komt daar 9,5 miljoen bij voor de verdere uitwerking van de plannen.

Komt er dan alsnog geen stadion, heeft Feyenoord een schuld van 5 miljoen die in 5 jaar moet worden afgelost = 1 miljoen per jaar.

Komt het stadion er wel dan wordt die 17,5 miljoen onderdeel van de totale stadionfinanciering.

Glashelder ook wat mij betreft en ik mag toch hopen dat 17,5 miljoen uitgeven aan het voorwerk toch wel een garantie zal blijken voor een uiteindelijk succesvol project ...
Feyenoord-city
 Feyenoord-city - vrijdag 16 maart 2018 - 06:49   quote  deeplink  
Goed bezig om te kijken of het financieel verantwoord is! Nu maar hopen dat het door gaat en anders serieus kijken naar andere opties .
Leonidas1
 Leonidas1 - vrijdag 16 maart 2018 - 08:35   quote  deeplink  
Bron: site Feyenoord city.
Betaalt Feyenoord mee aan héél Feyenoord City?”
De bouw van het nieuwe Feyenoord-stadion is een onderdeel van het totale Feyenoord City-masterplan. Betaalt Feyenoord ook mee aan al die andere onderdelen van het project? Het antwoord is een helder ‘nee’. Niet Feyenoord, maar Stadion Feijenoord investeert. En doet dat alleen in het nieuwe stadion.

Totaalplan voor hele gebied
Feyenoord City is een totaalplan voor het hele gebied tussen de spoorlijn, Coen Moulijnweg, Stadionweg en de oever van de Nieuwe Maas ten westen van de Veranda. Op deze strook grond komen onder meer een nieuw Feyenoord-stadion, honderden nieuwe woningen, sportaccommodaties, onderwijsvoorzieningen, winkels, hotels, horeca en diverse publieke functies. Ook de herontwikkeling van De Kuip is onderdeel van het totaalplan, waarin naar verwachting een kleine € miljard wordt geïnvesteerd.

De gemeente investeert minimaal € 35 miljoen in nieuwe infrastructuur om het gebied beter bereikbaar te maken. Daarnaast neemt de gemeente voor € 40 miljoen deel in de aandelen in het nieuwe stadion en koopt de gemeente voor € 60 miljoen de grond waarop het nieuwe stadion wordt gebouwd. Op de aandelen ontvangt de gemeente dividend en de grond wordt in erfpacht uitgegeven voor het nieuwe Feyenoord-stadion.

Feyenoord City zet wijk in beweging
Het Feyenoord City-project tilt Rotterdam-Zuid en ook de hele stad en regio Rotterdam naar een hoger plan. Via een speciaal sociaal-maatschappelijk programma worden onderwijs, sport, ondernemen, wonen en vrije tijd in het gebied versterkt. Het project biedt volop kansen aan startende ondernemers, levert honderden mensen direct een baan op en brengt wijkbewoners letterlijk in beweging.

Om de breedtesport in de wijk te stimuleren, wordt Feyenoord een multisportclub met verschillende sporten. Daarnaast krijgt het gebied een basisschool waar sporten centraal staat (de eerste in Nederland), een broedplaats voor sportinnovaties en een Sportexperience, waarin bezoekers op interactieve wijze worden gestimuleerd om zelf (vaker) te gaan sporten.

Financiering stadion staat los van andere deelprojecten
De herontwikkeling van de Kuip en de bouw van de woningen, horeca, hotels, winkels en alle andere voorzieningen en gebouwen in Feyenoord City zijn aparte deelprojecten die straks door private ontwikkelaars, banken en beleggers ter hand worden genomen. Zij financieren deze projecten ook. Stadion Feijenoord investeert in het nieuwe stadion. Voor de bouw hiervan is een apart financieel plan opgesteld.
Leonidas1
 Leonidas1 - vrijdag 16 maart 2018 - 08:37   quote  deeplink  
Voor degene die een bredere info willen: https://www.feyenoord-city.nl/
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 16 maart 2018 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 maart 2018 - 06:49 schreef Feyenoord-city het volgende:
Goed bezig om te kijken of het financieel verantwoord is! Nu maar hopen dat het door gaat en anders serieus kijken naar andere opties .
Welkom
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 16 maart 2018 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 maart 2018 - 08:37 schreef Leonidas1 het volgende:
Voor degene die een bredere info willen: https://www.feyenoord-city.nl/
Is allemaal oud nieuws.
De 17.5 miljoen om het nu officieel te gaan berekenen is nieuw.
Leonidas1
 Leonidas1 - vrijdag 16 maart 2018 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 maart 2018 - 09:58 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Is allemaal oud nieuws.
De 17.5 miljoen om het nu officieel te gaan berekenen is nieuw.
Voor jou misschien, voor anderen misschien niet.
Overigens is het bericht van 16 maart (vandaag) dus zo oud zal het nou ook weer niet zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 maart 2018 door Leonidas1 --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 16 maart 2018 - 10:33   quote  deeplink  
Iemand zuurtjes?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0801680