BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 03 november 2012 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 09:33 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Explotatie mogelijkheden,faciliteiten,extra inkomsten( niet onbelangrijk voor Feyenoord ),meer seizoenskaart houders en ga zo maar door!! Maar wat vooral belangrijk voor Feyenoord is , en dat vergeten de meeste supporters hier zijn de extra inkomsten die gegenereerd gaan worden. En dat zullen de meeste hier wel niet geloven. En het is ook een feit dat er een aantal sponsoren zijn weg gegaan of zich niet aan Feyenoord wilde verbinden wegens de gebrekkige faciliteiten ......... Dus zeg mij wat is voor jou belangrijker ????? Nostalgie of toekomst visie ??
Toekomstvisie is belangrijk, uiteraard. Maar met het oog op de toekomst, moet je niet per definitie het verleden los laten. Bedoel ik te zeggen, wanneer het mogelijk is het huidige stadion dusdanig te verbouwen dat het weer een modern stadion is/wordt, waarom zou je dan een nieuw stadion willen bouwen?

Ik lees net trouwens dat de directeur van het IOB, die kosteloos/belangeloos met RedDeKuip de samenwerking is aangegaan, dat hun stadionplan 'realistisch en haalbaar is'. Even die ontwikkelingen nog afwachten?
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 03 november 2012 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 11:08 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Toekomstvisie is belangrijk, uiteraard. Maar met het oog op de toekomst, moet je niet per definitie het verleden los laten. Bedoel ik te zeggen, wanneer het mogelijk is het huidige stadion dusdanig te verbouwen dat het weer een modern stadion is/wordt, waarom zou je dan een nieuw stadion willen bouwen?

Ik lees net trouwens dat de directeur van het IOB, die kosteloos/belangeloos met RedDeKuip de samenwerking is aangegaan, dat hun stadionplan 'realistisch en haalbaar is'. Even die ontwikkelingen nog afwachten?
je zegt het zelf al: de samenwerking is aangegaan. is bij voorbaat al niet objectief...
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 03 november 2012 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 11:12 schreef FR-Roel het volgende:

[..]

je zegt het zelf al: de samenwerking is aangegaan. is bij voorbaat al niet objectief...
Nee, maar als zij wel meerdere mogelijkheden hebben om alles beter door te berekenen, dan kun je spreken van een eerlijke uitkomst. Zij zien een goed idee, en ze helpen bij berekeningen van wat mogelijk is. Als het dan klopt, dan klopt het. Heeft vooralsnog weinig met de objectiviteit van een samenwerkingspartij te maken.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 03 november 2012 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 11:08 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Toekomstvisie is belangrijk, uiteraard. Maar met het oog op de toekomst, moet je niet per definitie het verleden los laten. Bedoel ik te zeggen, wanneer het mogelijk is het huidige stadion dusdanig te verbouwen dat het weer een modern stadion is/wordt, waarom zou je dan een nieuw stadion willen bouwen?

Ik lees net trouwens dat de directeur van het IOB, die kosteloos/belangeloos met RedDeKuip de samenwerking is aangegaan, dat hun stadionplan 'realistisch en haalbaar is'. Even die ontwikkelingen nog afwachten?
Dus jij vind een 'samenwerking' objectief? Ik had jou wel hoger ingeschat.
Dat men er naar gaat kijken vind ik prima, maar als men in termen van samenwerking gaan praten dan is bij mij de objectieviteit er wel uit ..............
tomson
 tomson - zaterdag 03 november 2012 - 12:21   quote  deeplink  
Nee v. Merwijk is natuurlijk wel hardstikke objectief. Pfff...
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 03 november 2012 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 11:54 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dus jij vind een 'samenwerking' objectief? Ik had jou wel hoger ingeschat.
Dat men er naar gaat kijken vind ik prima, maar als men in termen van samenwerking gaan praten dan is bij mij de objectieviteit er wel uit ..............
IOB heeft zich aangesloten bij de initiatiefnemers van Red de Kuip met als doel de haalbaarheid van de plannen te toetsen. IOB zal dit met name doen op het gebied van veiligheid, constructie en bouwkosten. Het plan zal de komende drie weken verder worden uitgewerkt, waarna gewerkt gaat worden aan de financiële paragraaf.

http://www.iob.nl/nl/project/121243/haalbaarheidsonderzoek-de-kuip.html

Misschien is de woordkeuze van 'samenwerking' dan ongelukkig gekozen, maar zo is jouw opmerking over iemand hoger inschatten dat evengoed. Maakt niet uit, door met waar het over ging;

Schuingedrukte stuk staat op de website van het IOB. Zij zien kansen om het initiatief van Red de Kuip verder uit te bouwen, doorberekenen, etc. Zoals ik tegen Roel al zei, doet dit niets af aan de objectiviteit, of de subjectiviteit van een andere partij die ze helpt bij hun plan.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 03 november 2012 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 12:21 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

IOB heeft zich aangesloten bij de initiatiefnemers van Red de Kuip met als doel de haalbaarheid van de plannen te toetsen. IOB zal dit met name doen op het gebied van veiligheid, constructie en bouwkosten. Het plan zal de komende drie weken verder worden uitgewerkt, waarna gewerkt gaat worden aan de financiële paragraaf.

http://www.iob.nl/nl/project/121243/haalbaarheidsonderzoek-de-kuip.html

Misschien is de woordkeuze van 'samenwerking' dan ongelukkig gekozen, maar zo is jouw opmerking over iemand hoger inschatten dat evengoed. Maakt niet uit, door met waar het over ging;

Schuingedrukte stuk staat op de website van het IOB. Zij zien kansen om het initiatief van Red de Kuip verder uit te bouwen, doorberekenen, etc. Zoals ik tegen Roel al zei, doet dit niets af aan de objectiviteit, of de subjectiviteit van een andere partij die ze helpt bij hun plan.
Heb je ooit weleens een inhoudelijk goed antwoord gehad van L...eeghoofd?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 03 november 2012 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 12:21 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

IOB heeft zich aangesloten bij de initiatiefnemers van Red de Kuip met als doel de haalbaarheid van de plannen te toetsen. IOB zal dit met name doen op het gebied van veiligheid, constructie en bouwkosten. Het plan zal de komende drie weken verder worden uitgewerkt, waarna gewerkt gaat worden aan de financiële paragraaf.

http://www.iob.nl/nl/project/121243/haalbaarheidsonderzoek-de-kuip.html

Misschien is de woordkeuze van 'samenwerking' dan ongelukkig gekozen, maar zo is jouw opmerking over iemand hoger inschatten dat evengoed. Maakt niet uit, door met waar het over ging;

Schuingedrukte stuk staat op de website van het IOB. Zij zien kansen om het initiatief van Red de Kuip verder uit te bouwen, doorberekenen, etc. Zoals ik tegen Roel al zei, doet dit niets af aan de objectiviteit, of de subjectiviteit van een andere partij die ze helpt bij hun plan.
Heb je ooit weleens een inhoudelijk goed antwoord gehad van L...eeghoofd?
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 03 november 2012 - 12:33   quote  deeplink  
Neuh, maar af en toe laat ik mezelf gaan en probeer ik het weer ;)
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 03 november 2012 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 12:21 schreef tomson het volgende:
Nee v. Merwijk is natuurlijk wel hardstikke objectief. Pfff...
Juist , iedereen is objectief en tegen samenwerking! Hahahahaha

van Merwijk en Feyenoord willen groeien en dat zie ik bij ´reddekuip´ niet als leidend draad bij hun onderzoek! Daar is het meer van de nostalgie. Ik hoop dat er gewoon een nieuw stadion komt waarmee Feyenoord verder kan en niet gaat stagneren zoals dat nu het geval is.

Mede door een nieuw stadion is Fc Twente niet voor niks Feyenoord voorbij gestreeft, sportief en financïeel. Als Feyenoord VOORUIT wil zal er een nieuw stadion moeten komen. Of we dat nu leuk vinden of niet .... DE KUIP VOLSTAAT GEWOON NIET MEER!!!!!
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 03 november 2012 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 12:31 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Heb je ooit weleens een inhoudelijk goed antwoord gehad van L...eeghoofd?
En bij jou komt er wel een goed antwoord uit dan L......eeghoofd FR1908?
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 03 november 2012 - 12:48   quote  deeplink  
Ontwerp van Reddekuip.nl blijkt realistisch en uitdagend

600x400-1iopf.jpg

Het initiatief Reddekuip.nl, dat in augustus dit jaar met de gelijknamige website wereldkundig is gemaakt, blijkt uitdagend en realistisch te zijn. Aanvankelijke werd het ontwerp van de initiatiefgroep door de stadiondirectie als niet serieus terzijde geschoven. De kritiek dat het upgraden van het stadion onmogelijk aan de eisen van Uefa en Fifa kan voldoen, richtte zich vooral op de kwaliteit van de zichtlijnen. Het voortgaan met het bestaande stadion zou technisch en constructief onmogelijk zijn. Daarnaast zou het geen mogelijkheden bieden om een commercieel programma te realiseren dat nodig is voor de stadionexploitatie.
Recente detailstudie ontzenuwt de kritiek en maakt dat zelfs een adviseur van de stadiondirectie het ontwerp van Reddekuip als mogelijk betitelt. (zie NRC 27 oktober 2012). Het monumentale en sfeervolle wonder van functionaliteit en lichtheid dat De Kuip sinds 1936 is, leent zich namelijk uitstekend om te worden uitgebreid met een vrij erboven zwevende derde tribunering. Daarbij worden de nodige hedendaagse voorzieningen voor spelers en bezoekers aan het stadion toegevoegd. Onder de nieuwe tribunering is ruimte te maken voor een dubbele verdieping met sanitair en publieksvoorzieningen.

Door verlenging van bestaande trappen en toevoeging van acht nieuwe liften worden de tweede- en derde ring op vloeiende wijze ontsloten. Een omloop achter de derde ring biedt de nodige buffercapaciteit en een veelvoud aan vluchtwegen, waardoor de veiligheid volledig kan worden gegarandeerd.

Kern van het ontwerp van Reddekuip.nl is het denken vanuit de kwaliteiten en mogelijkheden van het bestaande stadion, gecombineerd met de ambitie om aan alle hedendaags comfort en veiligheidseisen voor publiek en voetballers te voldoen. Hiermee blijkt een stadionvorm realiseerbaar die hoog scoort binnen de door de Fifa 2011 aangegeven ideaalvorm, en waarvan alle 63.000 zichtplaatsen vallen binnen de norm voor zichtlijnen van de Fifa en Uefa. Het merendeel deel van de plaatsen scoort zelfs ruim hoger dan het aanbevolen comfortniveau. Later zullen wij een dwarsdoorsnede publiceren waar we dit mee verduidelijken.

Het uitbreidingontwerp is respectvol naar de monumentale Kuip toe doordat de nieuwe tribune ruim en los boven de oude tribune is geprojecteerd. De oorspronkelijke tribune blijft zowel aan de binnen- als aan de buitenzijde goed in beeld. De bestaande en beeldbepalende kap uit 1994 wordt benut door deze op te vijzelen tot boven de nieuwe derde ring. Dit principe is door de constructeur van de kap uit 1994 samen met de ontwerpers van Reddekuip bedacht, doorgerekend en haalbaar bevonden.

Naast de benodigde tribunecapaciteit, comfort en voorzieningen voor Interlands (min. 60.000 goedgekeurde plaatsen) biedt het ontwerp ook ruimte om het commerciële programma van het stadion uit te breiden. Dit gebeurt door het vergroten van het aantal skyboxen tot 100 en het toevoegen van business lounges en tribunelounges onder de derde ring,naast behoud van het Maasgebouw. De business lounges sluiten direct aan op de skyboxen waarmee de smalle gangpaden tot het verleden behoren. Ook het optimaliseren van het ruimtegebruik onder de eerste en tweede ring - volgens het concept van de architecten van de oorspronkelijke Kuip: Brinkman & Van der Vlugt - biedt kansen tot een betere exploitatie.

Wensen van de N.V. Stadion om nog meer commerciële programmas te realiseren kunnen naar overtuiging van Reddekuip beter niet alleen in maar juist nabij het stadion worden gerealiseerd. Daartoe biedt het voorstel van Reddekuip om de Coen Moulijnboulevard samen met het stadiongebied te ontwikkelen allerhande kansen en mogelijkheden, waarbij het samengaan van profsport en breedtesport centraal staat. Een noodzakelijke ingreep in de omgeving wordt hiermee gerealiseerd. Het publiek blijft voor en na de wedstrijd omzet genereren voor Feyenoord in een optimale setting.

Het initiatiefplan van Reddekuip is voor Feyenoord en Rotterdam het beste alternatief: het is beheersbaar, gefaseerd realiseerbaar en in de toekomst uitbreidbaar. Het is een voorbeeld van respectvol voortbouwen op de zo gewaardeerde functionele, emotionele en monumentale kracht van De Kuip, passend bij de actualiteit anno 2012.
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 03 november 2012 - 13:46   quote  deeplink  
doorsnede.png

Bij deze publiceren we de (langverwachte) dwarsdoorsnede.

Bij deze tekening is rekening gehouden met 61.500 plaatsen. De gemeenteraad en directie hebben ons gevraagd deze aan te passen naar 63.000 zitplaatsen, dus hier komt nog een kleine aanpassing in.

Wat er te zien is:
- De hellingsgraad van de derde ring, dat is 37 graden (de tweede ring is 36 graden).
- De C-lijnen richting het veld (die voldoen aan de UEFA richtlijnen)
- Ruimte achter de derde ring voor horeca en faciliteiten.
Bron:FRFanatic
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 03 november 2012 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 12:38 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Juist , iedereen is objectief en tegen samenwerking! Hahahahaha

van Merwijk en Feyenoord willen groeien en dat zie ik bij ´reddekuip´ niet als leidend draad bij hun onderzoek! Daar is het meer van de nostalgie. Ik hoop dat er gewoon een nieuw stadion komt waarmee Feyenoord verder kan en niet gaat stagneren zoals dat nu het geval is.

Mede door een nieuw stadion is Fc Twente niet voor niks Feyenoord voorbij gestreeft, sportief en financïeel. Als Feyenoord VOORUIT wil zal er een nieuw stadion moeten komen. Of we dat nu leuk vinden of niet .... DE KUIP VOLSTAAT GEWOON NIET MEER!!!!!
En volgens het artikel wat net geplaatst is, daar zie je alle ontwikkelingen. Liften, verlengde trappen, uitgebreide business-units, en in 1 deel van het stadion verbonden, zonder de smalle gangpaden, wat een hekel punt was.

Mijns inziens begint een renovatie steeds meer vorm te krijgen, waar alle eisen die Feyenoord stelt aan een nieuw stadion in verwerkt zijn, en heb je gewoon wéér het stadion van Nederland.

En FC Twente is niet per definitie groter geworden door een nieuw stadion, ook door beter beleid, waar Feyenoord jarenlang juist wanbeleid voerde.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 03 november 2012 - 13:55   quote  deeplink  
Toch lekker dat mijn uitleg de waarheid was met betrekking tot red de kuip...

Dat Leerdam geen hele slechte speler is ook trouwens,anders kan hij niet kiezen
tussen twante en pisvee
Marco12345
 Marco12345 - zaterdag 03 november 2012 - 14:32   quote  deeplink  
Ik heb gehoord dat ze de Kuip gaan verplaatsen naar Enschede?
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 03 november 2012 - 15:05   quote  deeplink  
Yup, wanneer renovatie niet aan de orde is, vliegen ze de Kuip naar Enschede.
stray
 stray - zaterdag 03 november 2012 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 13:55 schreef Leon FR1908 het volgende:
Toch lekker dat mijn uitleg de waarheid was met betrekking tot red de kuip...

Dat Leerdam geen hele slechte speler is ook trouwens,anders kan hij niet kiezen
tussen twante en pisvee
eerste zin eens.
tweede zin iets minder.
vraag er 1 milj voor en welke keuze blijft erover?
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 03 november 2012 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 13:46 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]

Bij deze publiceren we de (langverwachte) dwarsdoorsnede.

Bij deze tekening is rekening gehouden met 61.500 plaatsen. De gemeenteraad en directie hebben ons gevraagd deze aan te passen naar 63.000 zitplaatsen, dus hier komt nog een kleine aanpassing in.

Wat er te zien is:
- De hellingsgraad van de derde ring, dat is 37 graden (de tweede ring is 36 graden).
- De C-lijnen richting het veld (die voldoen aan de UEFA richtlijnen)
- Ruimte achter de derde ring voor horeca en faciliteiten.
Bron:FRFanatic
Mooi plan, kan ik goed mee leven!
tomson
 tomson - zaterdag 03 november 2012 - 17:31   quote  deeplink  
Fijn om te horen. Renovatie dus ?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 03 november 2012 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 13:55 schreef Leon FR1908 het volgende:
Toch lekker dat mijn uitleg de waarheid was met betrekking tot red de kuip...

Dat Leerdam geen hele slechte speler is ook trouwens,anders kan hij niet kiezen
tussen twante en pisvee
Nope, jouw uitleg was/is een waarheid. Het is aan de gemeente om te kiezen tussen de waarheid van reddekuip en de waarheid van Van Merwijk en co.

Maar reddekuip ziet er wel steeds overtuigender uit. Ben benieuwd wat de gemeente gaat beslissen.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 03 november 2012 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 17:31 schreef tomson het volgende:
Fijn om te horen. Renovatie dus ?
Liever een nieuw stadion!! Maar als de gemeente besluit om te renoveren dan zij het zo!!
Alexi
 Alexi - zaterdag 03 november 2012 - 18:17   quote  deeplink  
Door de media afgeschreven,
door de KNVB verketterd,
Mart Smeets komt er niet in,
de hele 020-kliek haat het,
Oranje wil er niet meer voetballen,
het stinkt er naar de urine,
de catering deugt niet,
concerten worden er niet meer gegeven...
maar hier ligt wel mijn hart voor altijd,
van geil
 van geil - zaterdag 03 november 2012 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 13:55 schreef Leon FR1908 het volgende:
Toch lekker dat mijn uitleg de waarheid was met betrekking tot red de kuip...

Dat Leerdam geen hele slechte speler is ook trouwens,anders kan hij niet kiezen
tussen twante en pisvee
uitstekende voetballer/werker tussen 10 voetballers....

het cement..

maar er lopen nu te veel werkers in,,en dan wordt t armoedig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 november 2012 door van geil --
tomson
 tomson - zaterdag 03 november 2012 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 18:17 schreef Alexi het volgende:
Door de media afgeschreven,
door de KNVB verketterd,
Mart Smeets komt er niet in,
de hele 020-kliek haat het,
Oranje wil er niet meer voetballen,
het stinkt er naar de urine,
de catering deugt niet,
concerten worden er niet meer gegeven...
maar hier ligt wel mijn hart voor altijd,
Spijker op z'n kop
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 04 november 2012 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 17:48 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Nope, jouw uitleg was/is een waarheid. Het is aan de gemeente om te kiezen tussen de waarheid van reddekuip en de waarheid van Van Merwijk en co.

Maar reddekuip ziet er wel steeds overtuigender uit. Ben benieuwd wat de gemeente gaat beslissen.
Er zijn bij wel wat vraagtekens bijgekomen....prijskaartje en hoelang zitten we in een bouwput voetbal te kijken...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 04 november 2012 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 18:17 schreef Alexi het volgende:
Door de media afgeschreven,
door de KNVB verketterd,
Mart Smeets komt er niet in,
de hele 020-kliek haat het,
Oranje wil er niet meer voetballen,
het stinkt er naar de urine,
de catering deugt niet,
concerten worden er niet meer gegeven...
maar hier ligt wel mijn hart voor altijd,
mooi
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 04 november 2012 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 11:31 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Er zijn bij wel wat vraagtekens bijgekomen....prijskaartje en hoelang zitten we in een bouwput voetbal te kijken...
Inderdaad. En hoelang we met de renovatie vooruit kunnen natuurlijk. Als we bij wijze van spreken om de zoveel jaar voor tientallen/honderden miljoenen moeten blijven verspijkeren, dan schiet het ook niet echt op..
tomson
 tomson - zondag 04 november 2012 - 11:42   quote  deeplink  
Het evt. prijskaartje heb ik überhaupt geen mening over . Die bedragen gaan mijn voorstellingsvermogen te boven. Maar een flinke tijd in een bouwput voetballen heb ik wel over voor het behoud van ons stadion. Al die komende generaties die er dan nog van kunnen genieten is genoeg om mij over de streep te trekken iig...
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 november 2012 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 18:17 schreef Alexi het volgende:
Door de media afgeschreven,
door de KNVB verketterd,
Mart Smeets komt er niet in,
de hele 020-kliek haat het,
Oranje wil er niet meer voetballen,
het stinkt er naar de urine,
de catering deugt niet,
concerten worden er niet meer gegeven...
maar hier ligt wel mijn hart voor altijd,
d:-) zo is het..d:-)
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 04 november 2012 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 12:50 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

d:-) zo is het..d:-)
Ja inderdaad , blijven we lekker in dat oud ding supporteren en gaan we voor de plekken 6 t/m 12 spelen .....
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 04 november 2012 - 14:48   quote  deeplink  
Goede spelers, en een goed aankoopbeleid zullen je sportieve resultaten eerder bepalen dan een nieuw stadion. Wat heeft ADO gepresteerd sinds ze in het Kyocera stadion zitten? Toevallig een keer Europees.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 04 november 2012 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 14:48 schreef Bosifyable het volgende:
Goede spelers, en een goed aankoopbeleid zullen je sportieve resultaten eerder bepalen dan een nieuw stadion. Wat heeft ADO gepresteerd sinds ze in het Kyocera stadion zitten? Toevallig een keer Europees.
Zeker , maar een nieuw stadion zal daarin de spelers eerder over de streep trekken.
En Ado denhaag die was zeker vaker gedegradeerd zonder een nieuw stadion omdat men dan minder kon uit geven en zodoende het met mindere spelers moest doen.
Het een heeft wel degelijk met het ander te maken!!
Zie Ajax, Ado, Fc Twente, Vitesse , Fc Groningen en ga zo maar door .... het is niet allemaal top geworden maar wel in staat om betere spelers aan te trekken door het nieuwe stadion. Financieel en aantrekking ............
Denk daar maar eens goed over na!!!!!
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 04 november 2012 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 15:06 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Zeker , maar een nieuw stadion zal daarin de spelers eerder over de streep trekken.
En Ado denhaag die was zeker vaker gedegradeerd zonder een nieuw stadion omdat men dan minder kon uit geven en zodoende het met mindere spelers moest doen.
Het een heeft wel degelijk met het ander te maken!!
Zie Ajax, Ado, Fc Twente, Vitesse , Fc Groningen en ga zo maar door .... het is niet allemaal top geworden maar wel in staat om betere spelers aan te trekken door het nieuwe stadion. Financieel en aantrekking ............
Denk daar maar eens goed over na!!!!!
Ja man, want Vitesse speelt toevallig dit seizoen beter (in tegenstelling tot de afgelopen jaren, jaar in jaar uit) omdat ze jááááaren terug een nieuw stadion hebben gebouwd?
Groningen gaat ook perfect, zag je ze vandaag wéér verliezen in eigen huis? Onneembare veste joh, die Euroborg.
Ajax ook, sinds ze in de aRENa spelen, hebben ze zelfs al 4x de CL weer gewonnen..! Oh nee. Zelfs Wikipedia heeft er een apart stukje over, wat ze "Zwakke periode (1996-2009)" noemen. Volgens mij zijn ze vanaf 1996 in de aRENa gaan spelen. Of duurt het altijd 13 jaar voor er successen worden geboekt in een nieuw stadion?

Wat dat betreft kan jij je lol wel op, want je bent elke week weer de grootste zeikstraal die er rondloopt, alles beter weet en alles en iedereen maar af weet te zeiken. Geduld is een schone zaak zeker, net als dat je al een jaar of 12 op de wachtlijst staat voor Barcelona toch?
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 10 november 2012 - 10:00   quote  deeplink  
0ff4f69ebe4ec8531da53c335fec61c2.png

nieuwe_kuip.png

De initiatiefgroep ReddeKuip.nl zegt niet te kunnen voldoen aan de vraag van wethouder Laan (VVD, recreatie) om vóór 10 december een uitgewerkt plan in te leveren.

,,Er wordt nu een onrealistisch hoge druk op ons gelegd,'' stelt woordvoerder Erwin Eekelaar, die denkt pas op 1 februari 2013 klaar te kunnen zijn.

De wethouder, ReddeKuip.nl en de Feyenoord-familie zaten vorige week weer voor het eerst bij elkaar om te praten over de toekomst van de Kuip.
De stadiondirectie wil nieuwbouw van VolkerWessels op Varkenoord, terwijl ReddeKuip het huidige stadion van een derde ring wenst te voorzien.

Binnen een maand moet ReddeKuip.nl aan de stadiondirectie rapporteren. Die zal de variant beoordelen en verder uitwerken, waarbij naar de financiering wordt gekeken. Daarna worden beide plannen aan het stadsbestuur gepresenteerd. Ook wordt gekeken naar renovatie van de bestaande Kuip. Daarna worden alle plannen nog door een externe partij getoetst.

In het voorjaar van 2013 kan de gemeenteraad over het hele pakket discussiëren.

ReddeKuip.nl vreest dat er op 10 december een 'onvoldragen plan' ligt. ,,Ook willen we onafhankelijk worden beoordeeld, en niet door de Kuip-directie,'' zegt Eekelaar. Fractievoorzitter Ronald Schneider van LR wil van wethouder Laan weten waarom er nu plotseling zoveel haast is met de plannen.,,Onbegrijpelijk,'' stelt hij.

PvdA'er Tom Harreman kan wel met deze opzet uit de voeten. ,,De raad heeft voldoende mogelijkheden om dit proces te controleren.''
Bron:FRFanatic
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 10 november 2012 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 10:00 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De initiatiefgroep ReddeKuip.nl zegt niet te kunnen voldoen aan de vraag van wethouder Laan (VVD, recreatie) om vóór 10 december een uitgewerkt plan in te leveren.

,,Er wordt nu een onrealistisch hoge druk op ons gelegd,'' stelt woordvoerder Erwin Eekelaar, die denkt pas op 1 februari 2013 klaar te kunnen zijn.

De wethouder, ReddeKuip.nl en de Feyenoord-familie zaten vorige week weer voor het eerst bij elkaar om te praten over de toekomst van de Kuip.
De stadiondirectie wil nieuwbouw van VolkerWessels op Varkenoord, terwijl ReddeKuip het huidige stadion van een derde ring wenst te voorzien.

Binnen een maand moet ReddeKuip.nl aan de stadiondirectie rapporteren. Die zal de variant beoordelen en verder uitwerken, waarbij naar de financiering wordt gekeken. Daarna worden beide plannen aan het stadsbestuur gepresenteerd. Ook wordt gekeken naar renovatie van de bestaande Kuip. Daarna worden alle plannen nog door een externe partij getoetst.

In het voorjaar van 2013 kan de gemeenteraad over het hele pakket discussiëren.

ReddeKuip.nl vreest dat er op 10 december een 'onvoldragen plan' ligt. ,,Ook willen we onafhankelijk worden beoordeeld, en niet door de Kuip-directie,'' zegt Eekelaar. Fractievoorzitter Ronald Schneider van LR wil van wethouder Laan weten waarom er nu plotseling zoveel haast is met de plannen.,,Onbegrijpelijk,'' stelt hij.

PvdA'er Tom Harreman kan wel met deze opzet uit de voeten. ,,De raad heeft voldoende mogelijkheden om dit proces te controleren.''
Bron:FRFanatic
KUTGROEP ... weer tijd aan het rekken!! Schandalig gewoon , zal wel hetzelfde zooitje zijn als de zogenaamde 'varkenoordgroep'
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 10 november 2012 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 15:12 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ja man, want Vitesse speelt toevallig dit seizoen beter (in tegenstelling tot de afgelopen jaren, jaar in jaar uit) omdat ze jááááaren terug een nieuw stadion hebben gebouwd?
Groningen gaat ook perfect, zag je ze vandaag wéér verliezen in eigen huis? Onneembare veste joh, die Euroborg.
Ajax ook, sinds ze in de aRENa spelen, hebben ze zelfs al 4x de CL weer gewonnen..! Oh nee. Zelfs Wikipedia heeft er een apart stukje over, wat ze "Zwakke periode (1996-2009)" noemen. Volgens mij zijn ze vanaf 1996 in de aRENa gaan spelen. Of duurt het altijd 13 jaar voor er successen worden geboekt in een nieuw stadion?

Wat dat betreft kan jij je lol wel op, want je bent elke week weer de grootste zeikstraal die er rondloopt, alles beter weet en alles en iedereen maar af weet te zeiken. Geduld is een schone zaak zeker, net als dat je al een jaar of 12 op de wachtlijst staat voor Barcelona toch?
8 jaar eikel! En voor komend seizoen krijg ik een seizoenskaart !! Dus dat wordt delen tussen Feyenoord en Barça!!!! Ik hoop zo min mogelijk ........
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 10 november 2012 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 15:12 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ja man, want Vitesse speelt toevallig dit seizoen beter (in tegenstelling tot de afgelopen jaren, jaar in jaar uit) omdat ze jááááaren terug een nieuw stadion hebben gebouwd?
Groningen gaat ook perfect, zag je ze vandaag wéér verliezen in eigen huis? Onneembare veste joh, die Euroborg.
Ajax ook, sinds ze in de aRENa spelen, hebben ze zelfs al 4x de CL weer gewonnen..! Oh nee. Zelfs Wikipedia heeft er een apart stukje over, wat ze "Zwakke periode (1996-2009)" noemen. Volgens mij zijn ze vanaf 1996 in de aRENa gaan spelen. Of duurt het altijd 13 jaar voor er successen worden geboekt in een nieuw stadion?

Wat dat betreft kan jij je lol wel op, want je bent elke week weer de grootste zeikstraal die er rondloopt, alles beter weet en alles en iedereen maar af weet te zeiken. Geduld is een schone zaak zeker, net als dat je al een jaar of 12 op de wachtlijst staat voor Barcelona toch?
En probeer de volgende eens goed te lezen! Ik heb gezegd dat die clubs in staat zijn om nieuwe spelers aan te trekken met meer kapitaal door een nieuw stadion!!Dat bied nooit de garantie dat het voetbal ook beter wordt maar toch ....
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 10 november 2012 - 20:04   quote  deeplink  
Niet happuh...
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 10 november 2012 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 15:12 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ja man, want Vitesse speelt toevallig dit seizoen beter (in tegenstelling tot de afgelopen jaren, jaar in jaar uit) omdat ze jááááaren terug een nieuw stadion hebben gebouwd?
Groningen gaat ook perfect, zag je ze vandaag wéér verliezen in eigen huis? Onneembare veste joh, die Euroborg.
Ajax ook, sinds ze in de aRENa spelen, hebben ze zelfs al 4x de CL weer gewonnen..! Oh nee. Zelfs Wikipedia heeft er een apart stukje over, wat ze "Zwakke periode (1996-2009)" noemen. Volgens mij zijn ze vanaf 1996 in de aRENa gaan spelen. Of duurt het altijd 13 jaar voor er successen worden geboekt in een nieuw stadion?

Wat dat betreft kan jij je lol wel op, want je bent elke week weer de grootste zeikstraal die er rondloopt, alles beter weet en alles en iedereen maar af weet te zeiken. Geduld is een schone zaak zeker, net als dat je al een jaar of 12 op de wachtlijst staat voor Barcelona toch?
Alles en iedereen valt wel mee, jij ben er wel eentje van die afgezeken moet worden ja.
Maximus
 Maximus - zaterdag 10 november 2012 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 20:05 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Alles en iedereen valt wel mee, jij ben er wel eentje van die afgezeken moet worden ja.
Jij hebt ze niet alle 24 in het krat zitten...
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 10 november 2012 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 20:21 schreef Maximus het volgende:

[..]

Jij hebt ze niet alle 24 in het krat zitten...
Ik heb aan een sixpack genoeg! Ik ben niet zo'n dronkelap als jij blijkbaar......
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 10 november 2012 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 19:59 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

KUTGROEP ... weer tijd aan het rekken!! Schandalig gewoon , zal wel hetzelfde zooitje zijn als de zogenaamde 'varkenoordgroep'
Als vriend van Feyenoord zou je moeten weten dat 1 van de leden een investeerder is met het idee..Daar omheen ondernemers die de club een warm hart toedragen...Daarbij zitten Architecten en constructeurs en een adviesbureau..
Praat niet zo stom L.

Ps nog tijd gevonden in je drukke schema om een dagblad te lezen?
stonden leuke artikeltjes in over aanzienlijke afnamen van stadion bezoekers in Nederland ivm de crisis...
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 10 november 2012 - 22:55   quote  deeplink  
Ah, lijdensweg heeft zijn 'best' weer gedaan om een antwoord te geven. Jammer dat het (weer) tegenvalt.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 11 november 2012 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 21:10 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Als vriend van Feyenoord zou je moeten weten dat 1 van de leden een investeerder is met het idee..Daar omheen ondernemers die de club een warm hart toedragen...Daarbij zitten Architecten en constructeurs en een adviesbureau..
Praat niet zo stom L.

Ps nog tijd gevonden in je drukke schema om een dagblad te lezen?
stonden leuke artikeltjes in over aanzienlijke afnamen van stadion bezoekers in Nederland ivm de crisis...
Daarom mag ik het nog wel een KUT IDEE vinden. We hoeven het gelukkig niet allemaal met elkaar eens te zijn!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 11 november 2012 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 09:02 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Daarom mag ik het nog wel een KUT IDEE vinden. We hoeven het gelukkig niet allemaal met elkaar eens te zijn!
zeker zeker,en beter dat we het niet altijd met elkaar eens zijn..
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 11 november 2012 - 11:30   quote  deeplink  
Is een gerenoveerde Kuip nog wel de oude Kuip, of moeten we dan eigenlijk ook meer over een ander voetbalstadion spreken. Velen denken dat met een gerenoveerde Kuip de bestaande sfeer / uitstraling behouden blijft. Dat vraag ik mij dus echter af. Ik ben voor een nieuw stadion. We moeten verder.
Stylzz
 Stylzz - zondag 11 november 2012 - 12:37   quote  deeplink  
Goed punt
Maximus
 Maximus - zondag 11 november 2012 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 20:25 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik heb aan een sixpack genoeg! Ik ben niet zo'n dronkelap als jij blijkbaar......
lEZEN ACHTERLIJKE ANALFABEET! Is gewoon een gezegde.. Oftewel: Jij bent niet goed wijs!! Stomme achterlijkr zwetser met je barcelona en poen en investeringen. Nog 1 keer van die onzin hier, en ik maak bekend wie je echt bent kansloze sukkel! Ga op het vivaforum de grote jongen uithangen ipv hier! JIJ BENT STRONT, EN JE WEET HET!!!
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 11 november 2012 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 18:57 schreef Maximus het volgende:

[..]

lEZEN ACHTERLIJKE ANALFABEET! Is gewoon een gezegde.. Oftewel: Jij bent niet goed wijs!! Stomme achterlijkr zwetser met je barcelona en poen en investeringen. Nog 1 keer van die onzin hier, en ik maak bekend wie je echt bent kansloze sukkel! Ga op het vivaforum de grote jongen uithangen ipv hier! JIJ BENT STRONT, EN JE WEET HET!!!
ach dan maak je het toch lekker bekend. dan kan ik ook weer verder achterlijke lullo ....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5136
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0140960